برگزیده های پرشین تولز

موزه فلورانس نایتینگل استانبول

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
39
موزه های استانبول با اهداف و موضوعات مختلفی ایجاد شده اند. برخی از این موزه ها آثار تاریخی کشور ترکیه و برخی دنیای مدرن را به نمایش می گذارند. در این میان، موزه هایی نیز وجود دارد که یادواره افراد مشهوری ست که بخاطر کارهای مفیدی که انجام داده اند، شهرت پیدا کرده اند. یکی از این دست موزه ها، موزه فلورانس نایتینگل است که به یاد پرستار انگلیسی افتتاح شده است.
florence_nightengale_museum_in_istanbul_1turkey-qp.jpg

موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول

اگر روز شنبه را در استانبول سپری می کنید، می توانید زمانی از وقت خود را برای بازدید از موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول در محله اسکودار، اختصاص دهید. در این موزه که در قسمت آسیایی شهر قرار دارد و یکی از جذابترین دیدنی های استانبول است، وسایل شخصی و مرتبط با پرستار مشهور انگلیسی به نام فلورانس نایتینگل به نمایش گذاشته می شود. فلورانس نایتینگل یک پرستار مشهور است که در زمان جنگ کریمه در سال ۱۸۵۴ برای پرستاری از سربازان و متفقین به استانبول آمد و در بیمارستان سرباز خانه سلیمیه ساکن شد. در حال حاضر، اتاقی در برج شمال غربی این سربازخانه به موزه ای به نام فلورانس نایتینگل تبدیل شده است که بازدید از آن رایگان است. البته در لندن نیز موزه ای با یاد این پرستار بشردوست، احداث شده است. البته این بانوی فداکار، نویسنده اولین کتاب پرستاری در دنیاست. بانو فلورانس در سن ۹۰ سالگی بر اثر بیماریی که از بیمارستان های سربازخانه ها گرفته بود، درگذشت.

florence_nightengale_museum_in_istanbul_2turkey-qp.jpg

موزه ی فلورانس نایتینگل در استانبول

دیدنی های موزه فلورانس نایتینگل استانبول
در این موزه لوازم شخصی فلورانس نایتینگل، عکس ها، مدارک، نشان های افتخار و گردنبندی که سلطان عبدالمجید به وی هدیه کرده بود به نمایش گذاشته شده است. گردنبندی که سلطان عبدالمجید به بانوی فانوس به دست، پیش کش کرد همان صلیب سرخ معروف است. امروزه هلال احمر مجموعه ای جهانی است که همگی در سراسر دنیا به تقلید از فلورانس نایتینگل در راستای بهبود سلامت دنیا بدون هیچ چشم داشتی می کوشند. در موزه ی فلورانس نایتینگل استانبول، ابزار پزشکی مورد استفاده فلورانس نایتینگل، مدال های داده شده سلطان عبدلمجید برای تمجید به فلورانس نایتینگل، یادداشت های مهم و ضروری فلورانس نایتینگل، عکس های فلورانس نایتینگل، کارهای پزشکی فلورانس نایتینگل و کشفیات آن و پودرهای مورد استفاده برای درمان به نمایش گذاشته می شود. توصیه می کنیم اگر به سربازخانه سلیمیه رفتید از سایر جاهای دیدنی این ساختمان تاریخی نیز بازدید کنید.

florence_nightengale_museum_in_istanbul_4turkey-qp.jpg

Florence Nightengale Museum In Istanbul

florence_nightengale_museum_in_istanbulturkey-qpr.jpg

Florence Nightengale Museum In Istanbul

دسترسی به موزه ی فلورانس نایتینگل
برای رفتن به موزه فلورانس می توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید و حتی قسمتی از مسیر را با کشتی طی کنید. اگر می خواهید با مترو به موزه نایتینگل استانبول بروید می توانید در ایستگاه حیدر پاشا پیاده شوید که موزه فلورانس نایتینگل استانبول در ۱۰۰ متری ایستگاه قرار دارد. یکی از آسانترین راه ها برای اینکه از میدان تکسیم به اسکودار بروید این است که با دلموش ها به بشیکتاش بروید و از آن جا سوار کشتی های اسکودار-بشیکتاش شوید.
 
بالا