برگزیده های پرشین تولز

مي خور كه شيخ و زاهد و مفتي و محتسب

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
گر نیک بنگری همه تزویر میکنند.

سلام
بعد از تاسیس انجمن خزعبلاتیان، اقدام به تاسیس این انجمن گرفتیم با نام انجمن محتسبان!!
محتسب در زمان قدیم، کسی بود که در شهر میگشت و اگر کسی احکام خدا را زیر پا میگذاشت، او را امر و نهی میکرد، بعدها همینطور هی وضایفش بیشتر شد و مامور وصول مالیات هم شد. خلاصه اینکه جناب محتسب، کارش امر و نهی بود و اگر کار بیخ پیدا میکرد، طرف رو دستگیر میکرد و میبرد به نزد قاضی.
محتسب در اینجا، مدیران و مسوولان انجمن هستند!!! میگردند ببینند اگر کسی خلاف قوانین نوشته و نانوشته انجمن کاری انجام داده، مطلبی نوشته، اخطار میدند، بن میکنند و نامه ها رو پاک میکنند و در نهایت در تاپیک را تخته میکنند!!
خب اینجا اومدیم چی کار؟ اینجا اومدیم که حرف بزنیم. با مدیران و مسوولان بحث کنیم، بالاخره یا ما قانع میشیم یا اونا. تا اینجا حرفی نیست، ولی شاید بگید که خب ما قسمتی هم داریم به نام صحبت با مدیران و انتقاد و پیشنهاد و مانند این، وقتی اونجا هست، چرا اینجا؟ دلیلش واضحه.

در تئوری مدینه فاضله افلاطون، آمده است که :
...
فصل نهصدم: رفتار در فوروم
بخش اول: هیچ کس خارج از موضوع حرفی نمیزند، خطی نمینویسد، حرف زشتی نمیزند، کسی را ناراحت نمیکند، و همگی در موضوع به تبادل نظر میپردازند و در کنار هم شاد و خوشحال و مهربان به زندگی خویش ادامه میدهند!!

(از ذکر بقیه فصول خودداری شد!!)

متاسفانه، و هزار متاسفانه، ما در مدینه فاضله زندگی نمیکنیم و در انجمنی اینترنتی با هم هستیم، داریم در مورد سبیل شاهد حرف میزنیم، یک مرتبه یاد همشهریمان در همدان میفتیم. میگیم راستی از فلانی چه خبر؟ بابا من الان به فکرش افتادم، نمیتونم برم یک تاپیک بزنم تحت عنوان "از فلانی چه خبر؟" که. همینجا نشان دهنده این است که در یک بحث خیلی چدی هم میشود خارج از موضوع حرف زد.

من اومدم این تاپیک را در گفتگوی آزاد راه انداختم که اگر خدای ناکرده، خارج از موضوع حرفی زدیم، اشکالی نداشته باشد.
آقایان و خانمهای و مدیر!! باور بفرمایید که خارج از موضوع حرف زدن، با اسپم کردن تومنی هفصنار (با همین املا) فرق دارد. یک کم علم مدیریت، یک کم علم رفتار با رعایا !!! بد نیستا. فقط قدیمی بودن و فعال بودن و ... ملاک مدیر شدن نیست!!!

می خور (یعنی هر کاری که دلت خواست!!) که شیخ و زاهد و مفتی و محتسب، گر نیک بنگری (یعنی خوب چشمات رو باز کنی) همه تزویر میکنند (یعنی بعضی وقتها اسپم میفرستند، بعضی وقتها تیکه میان و ...) بابا اینها هم آدمند. مثل من و تو.

اینجا اومدیم که تا میتونیم حرف بزنیم. بخندیم، شاد باشیم، دعوا کنیم و به کسی هم آزاری نرسونیم. قوانین نوشته و نانوشته مملکت هم رعایت میکینم. اخلاق و انسانیت هم جای خود دارد. حرمت و احترام هم همینطور و از همه مهمتر، جنبه و ظرفیت همه اینها رو هم داریم. به مدیران اعتراض میکنیم و با بحث و جدل حرفمان را میزنیم.
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
از خودم شروع میکنم:
دلیل بسته شدن تاپیک حمایت از زنان، به هیچ وحه من رو قانع نکرد. خودمان تصمیم گرفتیم در گفتگوی آزاد، چند ساعتی را زنگ تفریح کنیم. لطفاً توضیح دهید.
گفتگوی آزاد یعنی چی؟
 

mehdidj

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,190
لایک‌ها
14
محل سکونت
Iran
یه سیستم خاصی بر خورد میشه

!

اصلا گفتگوی آزاد یعنی پست الکی! اینکه اینطوری بر خورد بشه جو فروم میره به سمت جو فرومهای خشکی مثل پی سی ورلد
 

mehdidj

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,190
لایک‌ها
14
محل سکونت
Iran
بدرترین کار ممکن توی یه فروم پاک کردن پستهای کاربرهاست

به نظر من اگه پستی به کسی یا چیزی یا موضوعی توهین نکرده و از کلمات رکیک هم در اون استفاده نشده دلیلی برای پاک شدن نداره ! حتی اگه پست بی محتوا باشه

به هر حال مسئولیت حفظ محتوی با کاربرهاست

یادمه توی یه تاپیکی طرف به من فحش خواهر مادر داده بود نه تنها پست پاک نشد , ادیت هم نشد , بن هم نشد! تازه من ریپورت هم داده بودم!!!!!!
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
متاسفم که اینها رو میخونم.
واقعاً چرا اینطوریه؟
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
بچه ها بحث آزاد متعلق به تمامی کاربران هست،نه اینکه یک بخش مختص چهار تا کاربر بشه،شما آزادی خودتون را در ازای حق دیگران می خواهید،وقتی تو ی تاپیکی 4 نفر فقط صحبت کنن،دیگه کسی نمیاد پست بزنه،چون از جریانات فعلی تاپیک به دور هست.
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
این فروم 10 تا کاربر نداره که ،مثل اینکه شما بخواهید اتوبان همت را برای یک ساعت برای ماشین سواری شخصی خودتون ببندید که این جور چیزی برای کسی ممکن نیست.
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
دوستان عزيز و خوب خودم:happy:

روال بر اينه كه اينجور موارد در پي ام پيگيري بشه .

ديشب هم من براي اونايي كه توضيح خواسته بودند دلايل متعدد بسته شدن تاپيك رو گفتم . و با بقيه دوستاني كه در تاپيك فعال بودن كلي پي ام رد و بدل شد.


اصلا گفتگوی آزاد یعنی پست الکی!

والا مهدي جان من تصورم از گفتگو ي آزاد اينجوري نيست



یه سیستم خاصی بر خورد میشه

آقا مهدي گل متوجه منظورت نشدم
من خودم از روز اول توي اون تاپيك بودم و تقريبا تمام پستا رو هم ميخوندم و كاملا در جريانات خود تاپيك و حواشيش ( در پي ام ) هم بودم با بچه ها هم مفصل در اين مورد صحبت شد.


در هر حال شما دوستان هم اگه محبت كنيد در پي ام پيگيري كنيد ممنون ميشم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا