برگزیده های پرشین تولز

vinasoftware

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 فوریه 2017
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
محل سکونت
فارس، شیراز
نكاتي كه در حسابداري رستوران خود بايد به آنها توجه كنيد
شما بهترين غذا، بالاترين انگيزه براي موفقيت و آمادگي كامل را براي شروع رستوران داري را داريد. اما براي مديريت بهتر يك رستوران موارد بيشتري به غير از استعداد در پخت و پز و اشتياق در مهمان نوازي مورد نياز است. استراتژي در كسب و كار، سازمان و اراده‌اي قوي در حفظ دقيق سوابق حسابداري از عوامل مهمي هستند كه باعث مي‌شوند رستوران شما با رشد خوبي روبه رو باشد.

براي بهتر شناختن حسابداري رستوران، نكات و پيشنهادهاي مربوط به حسابداري رستوران را بخوانيد و در مسير موفقيتي كه تصور آن را مي‌كرديدپيش برويد.حسابداري رستوران يكي از مهم‌ترين جنبه‌هاي اجرايي يك رستورانمي‌باشد. مفهوم حسابداري رستوران نسبتاً ساده است در صورتي كه شما متعهد به سازمان يافته و دقيق بودن باشيد.

نكته اينجاست كه شما دقيقاً بدانيد كه پول شما كجا و چگونه هزينه مي‌شود، چه مقدار هزينه مي‌كنيد، درآمد شما از كجاست و چه مقدار درآمد براي كسبو كار خود نياز داريد. در زير به برخي از نكات حسابداري رستوران كهتوصيه‌هاي اساسي براي داشتن يك حسابداري دقيق مي‌باشد، اشاره كرده‌ايم.

1- از ديگران بپرسيد
از سرآشپزهاي خود بپرسيد كه چگونه سوابق حسابداري خود را اداره مي‌كنند. داشتن آگاهي از نحوه حسابداري رستوران همكاران و ساير متخصصين در اين صنعت بينش شما را در اين موضوع كه چگونه سوابق و اطلاعات مالي خود را اداره نماييد روشن‌تر و آگاه‌تر مي‌كند.

2- دقيق باشيد
تنها راه آگاهي از مسير شما در اداره يك رستوران، نگه داشتن دقيق تبادلات حساب‌هاي مالي شما مي‌باشد كه بدانيد درآمد و هزينه‌هاي رستوران شما چگونه بوده است. اين كار ممكن است بسيار معمول و مرسوم به نظر آيد اما بسياري از اضطراب‌هاي مالي ناشي از عدم اعتماد به حسابداري دقيق است. ثبت مقدار دقيق هزينه‌ها و درآمدها بسيار مهم هستند حتي مقادير بسيار كمهم در طول هفته‌ها و ماه‌ها مي‌توانند به طور جدي بروي حساب‌هاي شما تأثير بگذارند.

3- هزينه‌ها را دنبال كنيد.
هزينه‌هاي شما شامل موجودي‌ها، هزينه‌هاي نيرو، هزينه‌هاي استهلاك، هزينه بيمه رستوران و ساير هزينه‌هاي عملياتي مي‌باشد. نسبت به موجودي‌هاي خود، ميزان خريدهاي هفتگي، سود فروش آگاهي كامل داشته باشيد. سوابق پرداخت حقوق و هزينه‌هاي نيروهاي خود را دقيقاً ثبت و بررسي كنيد و همچنين تمامي هزينه‌هاي عملياتي خود را مكتوب كنيد تا بدانيد كه ميزان درآمد شما براي حفظ و مديريت رستوران به چه ميزان بايد باشد.

در اين صورت است كه به‌طور واضح و روشن ميدانيد هر هفته بايد به چه ميزان از درآمد در كسب و كار خود برسيد.

4- درآمدها را دنبال كنيد
ثبت و بررسي درآمد نيز همانند هزينه مهم مي‌باشد. براي بررسي درآمدها شما بايد با استفاده از اطلاعات حسابداري خود ميزان درآمد حاصله از فروش غذا و يا كت رينگ را داشته باشيد. اگر شما درآمدهاي هفتگي خود را كمتر از حد واقعي در نظر بگيريد اين‌گونه به نظر مي‌آيد كه شما در حال از دست دادن پول خود هستيد و برعكس آن اگر انتظار درآمد هفتگي خود را بالاتر از حد واقعي آن در نظر بگيريد سهواً بيشتر از حد مجاز خرج مي‌كنيد دلايل اين موارد به اين خاطر مي‌باشد كه شما اطلاعات دقيقي از بودجه هفتگي خود نداريد.

تنها راه جلوگيري از هر دو مسئله اين است كه مقدار دقيق درآمد را ثبت كنيم.

5- يك گزارش سود و زيان بسازيد
تهيه يك گزارش سود و زيان رستوران روشي براي حفظ درآمد، هزينه‌هاي غذا، هزينه‌هاي نيروي كاري و هزينه‌هاي عملياتي است. يك گزارش سود و زيان تمامي اطلاعات حسابداري رستوران را در سندي نگهداري مي‌كند. اگر اين روشي است كه شما براي سازماندهي سوابق خود انتخاب كرده‌ايد توصيه مي‌شود كه براي درك بهتر اطلاعات تفكيك شده‌اي از هزينه‌ها و درآمدهاي خود داشته باشيد.

پس بسيار خوب است كه تمامي اطلاعات تفكيك شوند و شما از اين اطلاعات گزارش‌هاي سود و زيان را به‌صورت هفتگي، ماهانه و حتي سالانه تهيه نماييد.

%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%A7.jpg




6- از نرم افزار حسابداري رستوران استفاده نماييد.
نرم افزار حسابداري رستوران، شامل نرم افزار مالي و سيستم فروش مي‌باشد كه كمك مي‌كند تا شما حساب موجودي و معاملات خود را سريع‌تر و با دقت بالاتري سازماندهي كنيد. بسته به نرم افزار مي‌توانيد ليست حقوق و دستمزد، گزارش فروش و روش‌هاي پرداخت را مديريت كنيد.

7- يك حسابدار استخدام كنيد
اگر اين نكات براي شما گيج كننده است و يا حساب‌هاي مالي شما پيچيده مي‌باشد شما نياز داريد تا يك حسابداري را استخدام كنيد. حسابداران مستقل و شركت‌هاي حسابداري زيادي هستند كه به‌طور تخصصي به امور خدمات رستوراني رسيدگي مي‌كنند. اين افراد به مواردي همچون حسابداري، مشاوره مالي، پيش بيني‌هاي كسب و كار، مديريت حقوق و دستمزد و ساير موارد مالي كسب و كار شما رسيدگي مي‌كنند.

شركت‌هاي حسابداري به شما اين امكان را مي‌دهند كه حتي براي چند خدمات خاص به شما كمك كنند و يا حتي كليه امور كسب و كار رو شما را براي بازه‌اي مشخص داشته باشيد و يا اينكه تمامي امور مالي را براي مدت طولاني به آنها بسپاريد.


نرم افزار حسابداري رستوران

ممكن است شركت‌هاي حسابداري پيشنهادهاي دريافتي زيادي را بابت رسيدگي به امور مالي شما درخواست كنند و يا خرابكاري‌هايي را در اطلاعات مالي شما انجام دهند ولي به‌طور مسلم يك نرم افزار حسابداري رستوران مي‌تواند اطلاعات مالي شما را مديريت و اين سوابق را براي شما نگهداري كنند و شما در هزينه‌هاي خود براي طولاني مدت صرفه جويي كنيد.

تمامي نرم افزارهاي حسابداري رستوران با هدف ساده‌تر و كارآمدتر كردن حسابداري رستوران طراحي شده‌اند.
 

paeeizan

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2013
نوشته‌ها
948
لایک‌ها
4,002
ما ك با چرتكه حساب كتاب ميكنيم و خيليم كارمون رو رواله و بابركت
 
بالا