برگزیده های پرشین تولز

نكات مفيد در مورد كامپيوتر

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
آشنايي با ريجستري


يك درخت را در نظر بگيريد كه از ريشه - تنه - شاخه - برگ - گل - ... تشكيل شده است يعني از اگر از ريشه شروع كنيم و همين طور جلو بريم به برگها يا گلها ميرسيم ، ريجستري در ويندوز هم يك ساختار درختي دارد ، البته در نگاه اول ممكنه براي شما عجيب و غير قابل فهم باشد ،اما windows Explorer را در ويندوز در نظر بگيريد كه از My Computer شروع شده بعد به درايوها ميرسيم بعد شاخه ها يعد زير شاخه ها .... تا نهايتا به فايلها ميرسيم ساختار ريجستري نيزدقيقا چنين ساختاري را دارد.

هر شاخه اصلي با آيكون Folder نمايش داده مي شود كه به آنها اصطلاحا Hive نيز گفته مي شود. هر شاخه خود مي تواند شامل زير شاخه هايي باشد تا نهايتا به متغيرها يا مقادير برسند. در متغيرها است كه اطلاعات واقعي رجيستري ذخيره مي شود.

در رجيستري سه نوع متغير وجود دارد كه عبارتند از :String , Binary , Dword كه هر كدام از آنها در شرايط خاصي قابل استفاده مي باشد. به طور شش شاخه اصلي در رجيستري وجود دارند كه هر كدام بخشي از اطلاعات ذخيره شده در رجيستري را نگهداري مي كنند كه در اينجا اشاره اي كوتاه بر هر كدام داريم:

HKEY_CURRENT_USER: اين شاخه به بخشي از اطلاعات شاخه HKEY_USERS اشاره مي كند كه در آن خصوصيات و اطلاعات كاربر فعلي از قبيل نام كاربر، تنظيمات ميز كاري (Desktop) ، تنظيمات منوي شروع (Startmenu) و ... در سيستم نگهداري مي شود.

HKEY_CLASS_ROOT: اين شاخه شامل اطلاعاتي از قبيل :نگاشت پيوستگي فايلها براي پشتيباني از ويژگي كشيدن و رها كردن (Dtrag-and-Drop) ، اطلاعات OLE ، ميانبرهاي ويندوز(Shortcuts) ، و هسته اصلي واسط كاربري ويندوز (User Interface) ميباشد.

HKEY_LOCAL_MACHINE : اين شاخه شامل اطلاعاتي در مورد خصوصيات سيستم كامپيوتر از قبيل سخت افزار ، نرم افزار و ديگر مشخصه هاي كامپيوتر مي باشد، كه ان اطلاعات براي تمام كاربراني كه از سيستم استفاده مي كنند يكسان مي باشد.

HKEY_USERS : اين شاخه محتواي اطلاعات انتخابات و تنظيمات مربوط به هر كاربر مي باشد.هر كاربر يك SID در اين شاخه دارد .

HKEY_CURRENT_CONFIG : اين شاخه نيز به شاخه HKEY_LOCAL_MACHINE اشاره ميكند و در ارتباط ميباشد و شامل پيكربندي سخت افزار سيستم مي باشد.

HKEY_DYN_DATA : اين شاخه نيز به شاخه HKEY_LOCAL_MACHINE اشاره مي كند و براي استفاده از خاصيت PLUG & PLAY در ويندوز مي باشد . اين بخش پويا مي باشد يعني بر اساس هر وسيله يا دستگاه جانبي كه به سيستم متصل مي شود تغيير مي كند.


پنج نوع متغير نيز وجود دارد كه هر كدام در زير شرح داده شده اند:

REG_BINARY : اين نوع متغير داده نوع باينري خام را ذخيره مي كند.اكثرا اطلاعات سخت افزار و اجزاء در اين نوع متغير ذخيره مي شود و همچنين در ويرايشگر رجيستري ويندوز قابليت نمايش اين نوع متغير به صورت هگزا دسيمال نيز وجود دارد.

REG_DWORD : اين نوع متغير براي نمايش داده هاي 4 بايتي و همچنين براي ذخيره كردن مقادير منطقي درست يا غلط(TRUE OR FALSE) به كار ميروند.بدين ترتيب كه براي نمايش غلط ار عدد "0" و براي نمايش درست از "1" استفاده ميشود . علاوه بر اين براي نگهداري پارامترهاي گرداننده‏ ددستگاهها و سرويس دهنده ها از اسن نوع پارامتر لستفاده مي كنند.و در REGEDT32 قابليت نمايش به صورت باينري ،هگزا و دسيمال را دارد.

REG_EXPAND_SZ : اين يك نوع متغيررشته اي فابل گسترش مي باشد كه نرم افزار ها جهت بعضي اعمال خود از اين متغير استفاده مي كنند.براي مثال در ويندوز 2000 ياNT به جاي عبارت %SYSTEM ROOT% با مقدار واقعي خود يعني مسير نصب ويندوز (مثلا C:\WINDOWS) جايگزين مي شود. بايد توجه داشته باشيد كه اين نوع متغير فقط در ويرايشگرهاي پيشرفته رجيستري از قبيل REGEDT32 قابل استفاده است.

REG_MULTI_SZ : اين نوع متغير رشته اي چند گانه مي باشد كه براي مقاديري كه شامل يك ليست يا چندين مقدار ميباشد به كار مي رود كه هر مقدار با كاراكتر NULL از بقيه جدا مي شود. بايد توجه داشته باشيد كه اين نوع متغير فقط در ويرايشگرهاي پيشرفته رجيستري از قبيل REGEDT32 قابل استفاده است.

REG_SZ : اين نوع متغير رشته اي استاندارد مي باشد كه براي ذخيره كردن متن قابل خواندن توسط كاربر استفاده مي شود.

انواع ديگر نوع داده كه در ويرايشگرهاي استاندارد قابل استفاده نيستند عبارتند از :
REG_DWORD_LITTLE_ENDIAN : كه يك عدد 32 بيتي از نوع LITTLE_ENDIAN را مي توانند در خود ذخيره كنند.

REG_DWORD_BIG_ENDIAN : كه يك عدد 32 بيتي از نوع BIG_ENDIAN را مي توانند در خود ذخيره كنند.

REG_LINK : كه يك پيوند نماد ين يونيكد مي باشد و به طور داخلي استفاده ميشود و نرم افزارها قادر به استفاده كردن از آن نمي باشند.

REG_NONE : كه نوع خاصي براي آن تعريف نشده است.

REG_QWORD : اين نوع متغير مي تواند يك عدد 64 بيتي را در خود ذخيره كند.

REG_QWORD_LITTLE_ENDIAN : اين نوع متغير نيز مي تواند يك عدد 64 بيتي با فرمت LITTLE_ENDIAN را در خود ذخيره كند .

REG_RESOURCE_LIST : ليست منبع گرداننده هاي دستگاه ها مي باشد





از بين بردن End Now



شايد اين مشكل براي شما پيش آمده باشد كه وقتي مي خواهيد از ويندوز خارج شويد، ويندوز پيغامي ميدهد، مبني بر اينكه فلان برنامه در حال اجراست و آيا مي خواهيد آن را از حافظه خارج كنيد يا خير‚ مثلا زماني كه يك برنامه 16 بيتي، تحت ويندوز NT ، 2000 و XP اجرا ميكنيد، ويندوز ابتدا فايل wowexec.exe را اجرا ميكند تا ويندوز 16 بيتي را به طور مجاز شبيهسازي شود، ولي با خارج شدن از برنامه 16 بيتي، همچنان wowexec.exe در حافظه باقي خواهد ماند تا سرعت اجراي برنامه هاي16 بيتي بيشتر شود .ولي زماني كه مي خواهيد از ويندوز خارج شويد، اين برنامه مشكل ايجاد ميكند .براي اينكه ويندوز به طور خودكار چنين برنامه هايي را از حافظه بيرون بياورد، در رجيستري ويندوز در كليد:

[HKEY_USER\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]

يك مقدار رشته اي به نام Auto End Tasks بسازيد و به آن مقدار 1 را بدهيد.

برنامه هاي خاطي را به سرعت از حافظه خارج سازيد!

زماني كه كليدهاي Ctrl+ Alt+ Delete را براي خارج ساختن يك برنامه خاطي فشار ميدهيد و يا زماني كه ميخواهيد از ويندوز خارج شويد و ويندوز مي|خواهد يك برنامه خاطي را از حافظه خارج سازد، ويندوز پيغام را به برنامه خاطي مي فرستد و 20 ثانيه صبر ميكند تا برنامه جواب دهد و در صورتي كه جوابي دريافت نكند، برنامه را از حافظه خارج ميسازد .براي اينكه اين زمان انتظار را تغيير دهيم تا ويندوز زودتر برنامه خاطي را از حافظه خارج سازد، در رجيستري ويندوز در كليد:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

يك مقدار رشته اي به نام Wait To Kill App Timeout مشاهده خواهيد كرد كه حاوي زمان 20000 ميلي ثانيه 20 ثانيه است .اين مقدار را به يك زمان مناسب تغيير دهيد .فراموش نكنيد كه مقدار وارد شده بر حسب ميلي ثانيه است.
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
اينم براي كساني كه به وب نويسي علاقه دارن

هر سال اشتباهات جديدتري در طراحي وب سايت‌ها رخ مي‌دهد. تعدادي از بدترين اشتباهات در طراحي وب به تركيب‌هاي ضعيف پست‌هاي الكترونيكي مربوط مي‌شوند اما در سال گذشته، «نبود اطلاعات مربوط به قيمت‌ها» بزرگترين اشتباهي بود كه در تمام موتورهاي جست‌وجو مطرح شده بود.
موضوعاتي كه در زير مي‌آيد، از جمله‌ي اين اشتباهات‌اند. اين مطلب را بخوانيد و سعي كنيد كه اين اشتباهات را در طراحي وب‌سايت خود تكرار نكنيد.

1 - عدم ذکر قیمت در سايتهای B2C
هيچ سايت B2C(فروشنده به خريدار) چنين اشتباهی را مرتکب نميشود. اما گاهی چنين اشتباهی در سايتهای B2C رخ ميدهد و کاربر را به اشتباده مياندازد.

2 - عدم انعطاف موتورهاي جست‌وجوگر
برخي موتورهاي جست‌وجو كارآيي لزم را ندارند و نه‌تنها كاربران قديمي را دچار مشكل مي‌كنند بلكه هر كاربر ديگري را نيز عصباني خواهد كرد. بهتر است موتورهاي جست‌وجويي كه شما طراحي مي‌كنيد، بهترين پيشنهادات را در بالاي ليست‌ش ارائه دهد.

3 - طولاني بودن عرض صفحه
پيمايش عمودي بيشتر براي كاربران جاافتاده است و هم‌چنين براي حالت‌هاي استاندارد پنجره‌ي اينترنتي مثل (800x600) تعريف شده است. پس، از طراحي صفحاتي كه كاربران را به پيمايش عرضي صفحه‌تان مجبور مي‌كند، بپرهيزيد.

4- ثابت بودن اندازه‌ي فونت‌ها
در 95 درصد موارد اگر فونت را در طراحي صفحه وب به صورت ثابت تعريف كرده باشيد، كاربران عمومي آنها را به صورتي نازك خواهند ديد. پس بهتر است امكان تغيير اندازه‌ي فونت براي كاربران را به وجود آوريد.

5- بلوك‌هاي متني
ديواري از متن، مرگي براي تجربه‌ي پوياست. براي خواندن نيز بسيار خسته‌كننده خواهد بود. نوشتن براي كاربران اينترنتي متفاوت از نوشته‌هايي است كه براي چاپ حاضر شده‌اند. براي جلب خواننده بايد از ترفند‌هاي نوشتاري مانند:
- تيتر
- ليست‌هاي شماره‌دار
- لغات كليدي رنگي
- پاراگراف‌هاي كوتاه
- هرم وارونه
و نوشتاري ساده استفاده كرد.

6- در لينك به صفحات از جاوااسكريپت‌هاي ساده استفاده كنيد
وجود جاوا اسکريپت در پيوندها (لینکها) راه استفاده از امکانات اينترنتی را برای کاربران، ساده ميکند. اين لينکها بايد ابر متن (Hypertext) هايی باشند که ساده هستند و به راحتی صفحه جاری را با يک صفحه جديد جايگزين ميکنند. کاربران بايد خودشان تصميم بگيرند از کدام لينکها استفاده کنند.

7 - FAQها
FAQها فقط به سئوالات ساده پاسخ ميدهند. پس اگر سئوالاتی که کمی مشکل تر باشد از سوی کاربر مطرح شود و جوابش در اين سئوالات نباشد، اطمينان کاربر به اين صفحه وب کاهش ميابد و به جستجويش صدمه خواهد زد.

8 - جمع‌آوري آدرس‌هاي پست الكترونيكي بدون آنكه حقوق شخصي رعايت شود
كاربران اغلب به راحتي آدرس پست‌هاي الكترونيكي‌شان را به صفحات وب نمي‌دهند. فقط به آنها نگوئيد عضو شدن مجاني است بلكه به آنها حقوقشان را يادآور شويد.

9 - URLهايی بيشتر از 75 کاراکتر
طولاني بودن آدرس اينترنتي به گشت اينترنتي لطمه مي‌زند و به سختي مي‌توان چنين صفحه‌ي وبي را به دوستي معرفي كرد. اگر كاراكترهاي آدرس زياد باشد، كاربران نمي‌دانند كه چگونه مي‌توانند به آن دسترسي داشته باشند.

10- فرستادن نامه‌ي الكترونيكي به مكان‌هايي ناخواسته
در برخي سايت‌ها ممكن است با زدن كليدي به جاي آن كه به جايي كه مي‌خواهيد برويد مجبور مي‌شويد نامه‌اي را به كسي كه نمي‌شناسيد بفرستيد. آدرسهای Mail to را بر روی نام افراد قرار ندهيد. چراکه که کاربران بيشتر فکر ميکنند که با کليک بر روی نام افراد ميتوانند بيوگرافی را بخوانند.
در پايان تاكيد مي‌شود كه در طراحي صفحات وب بايد خواست‌هاي كاربران را تامين كرد نه چيز ديگر.
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
افشاي هكرها

**************
هدف ما اين است كه با افشاي “ترفندهاي هكر” استفاده كنندگان از اينترنت با دانش و ابزارهاي مورد نياز، آمادگي بهتري پيدا كنند تا فريب ترفندهاي هكر را نخورند.

پسوندهاي پنهان فايلهاي ويندوز
ممكن است از اين موضوع آگاهي نداشته باشيد، اما حتي اگر به ويندوز بگوييد كه تمام پسوندهاي فايل را نشان دهد، هنوز هم فايلهايي وجود دارند كه بطور پيش فرض مخفي شده‌اند. همچنين هر برنامه نصب شده‌ايي مي‌تواند پسوندها را پيكربندي كند تا پنهان شوند. در اينجا در مورد چگونگي انجام اين كار و همچنين دليل اينكه چرا برخي از پسوندهاي پنهان مي‌توانند براي تعدادي از كاربرهاي كامپيوتر خطرناك باشند، مثالهايي آورده شده است. به فرض اينكه شما قبلا ويندوز explorer را براي نشان دادن تمام پسوندهاي پيكربندي كرده‌ايد.

پسوندهاي SHS
يك كپي از notepad.exe بگيريد و آن را روي desktop خود قرار دهيد. Wordpad را باز كنيد. روي notepad.exe كليك كنيد و آن را به سمت سند باز شده wordpad بكشيد. روي notepad.exe كليك كنيد و آن را به عقب به سمت desktop بكشيد. فايلي را كه ايجاد شده است (Scrap) به Readme.txt تغيير نام دهيد.

حالايك آيكن كه نشان دهنده سند متني است و فايلي با نام مشخص readme.txt بر روي desktop شما وجود دارد كليك كردن بر روي فايل فوق باعث مي‌شود notepad باز ‌شود. اگر اين فايل يك Trojan باشد، شما فريب خورده‌ايد و توسط آنچه كه يك فايل متني بي‌خطر بنظر مي‌رسيد آلوده شده‌ايد. اگر اجازه نمايش اين پسوند داده مي شد شما فريب فايل Readme.txt.shs را نمي‌خورديد.

پسوندهاي PIF
اگر سعي كنيد تا notepad.exe را به anything.txt.pif تغيير نام دهيد، تنها فايلي با نام anything.txt روي desktop خود خواهيد ديد. و اين بدين دليل است كه PIF پسوند ديگري است كه ويندوز بطور پيش فرض پنهان مي‌كند. اگر شما فايل را اجرا كنيد برنامه اجرا خواهد شد، به خاطر اينكه ويندوز پسوندهاي PIF را اجرا خواهد كرد حتي اگر آنها فايلهاي اجرايي باشند.

پسوندهاي SCR
پسوند ديگري كه بايد مراقب آن بود SCR است. كپي notepad.exe خود را به notepad.scr تغيير نام دهيد و روي آن كليك كنيد. Notepad به عنوان يك فايل اجرايي اجرا خواهد شد. بسياري از افراد توسط هكرهايي فريب مي‌خورند كه account يك قرباني را بدست آورده‌اند. هكر email يا هر نوع پيغامي را به تمام دوستان قرباني مي‌فرستد كه "اين صفحه نمايش جديد و بامزه را ببينيد از خنده روده بر خواهيد شد!" از آنجايي كه اين پيغام از يك منبع مطمئن آمده، اكثر افراد فريب خورده و فايل SCR را اجرا مي‌كنند كه در نهايت به هكري ختم مي‌شود كه به كامپيوتر شما متصل شده است.

فرمانهاي خطرناكي كه مي‌توانند گنجانده شوند
پسوندهاي ميانبر PIF
برخي از پسوندهاي پنهان فايل قادرند به سادگي با فرمانهاي پنهان شده‌اي كه مي‌توانند براي سيستم شما مخرب باشند برنامه‌ريزي شوند. اين يك آزمايش ساده است:

دكمه راست ماوس خود را روي desktop كليك كنيد و New و سپس Shotcut را انتخاب نماييد. در Command line تايپ كنيد:

format a:/autotest

Next را كليك كنيد. در "Select a name for the shortcut" تايپ كنيد: readme.txt سپس Next را كليك كنيد. يك آيكن notepad را انتخاب كرده و Finish را كليك كنيد. حالا شما در desktop خود فايلي با نام readme.txt و با آيكن notepad داريد. مطمئن شويد كه در درايو شما ديسكي است كه از دست دادن آن براي شما اشكالي ندارد و روي آيكن كليك كنيد. فايلي كه شما روي آن كليك كرده‌ايد درايو A: را فرمت خواهد كرد. البته آيكن هكر درايو ديگري را مورد هدف قرار خواهد داد يا ممكن است نامي همچون ‘game.exe’ و فرماني براي حذف كردن دايركتوري ويندوز شما يا (deltree /y C:\*.*) كل درايو C شما داشته باشد. اگر پسوند PIF پنهان نشود، قادر به فريب شما نخواهد بود.

پسوند SHS
فايلهاي Scrap نيز مي‌توانند فرمانهاي گنجانده شده را پنهان كند. اين يك آزمون ساده است: از notepad.exe يك كپي بگيريد و آن را روي desktop خود قرار دهيد. Wordpad را باز كنيد.Notepad.exe را كليك كنيد و آن را به سمت سند باز شده wordpad بكشيد. روي Edit كليك كنيد و Package Object و سپس Edit package را انتخاب كنيد. روي Edit و سپس Command Line كليك كنيد.

در كادر، دستوري مانند format a:/autotest را تايپ كنيد و روي OK كليك كنيد. آيكن نيز مي‌تواند از اين پنجره تغيير يابد. از پنجره خارج شويد، اين كار سند را به روز خواهد كرد. روي notepad.exe كليك كنيد و آن را به عقيب به سمت Desktop بكشيد. فايلي را كه ايجاد شده (Scrap) به Readme.txt تغيير نام دهيد.

حالا شما آنچه را كه شبيه يك فايل متني است داريد. اگر اين فايل اجرا شود درايو A: را فرمت خواهد كرد. همانگونه كه در مثال بالا براي پسوندهاي ميانبر PIF ديده شد، هكر مي‌تواند از فرمانهاي خطرناكتري استفاده كند.

روشهاي Trojan در هنگام راه اندازي
روشهاي راه اندازي استاندارد
اكثر افراد از راههاي متفاوتي كه هكرها براي راه اندازي فايلهاي Trojan استفاده مي‌كنند آگاه نيستند. اگر هكري كامپيوتر شما را با يك Trojan آلوده كند، نياز به انتخاب يك روش راه‌اندازي خواهد داشت، بگونه‌اي كه در زمان راه‌اندازي مجدد كامپيوتر شما Trojan بارگذاري شود. روشهاي معمول راه‌اندازي شامل كليدهاي اجرايي registry، فولدر راه اندازي ويندوز، Windows Load= يا run=lines يافته شده در فايل win.ini و shell=line يافته شده در system.ini ويندوز مي‌باشند.

روشهاي راه اندازي خطرناك
از آنجايي كه فقط تعداد اندكي از اين روشهاي راه اندازي وجود دارند، هكرهاي زيادي را يافته‌ايم كه در پيدا كردن روشهاي جديد راه‌اندازي افراط مي‌كنند. اين شامل استفاده از تغييرات خطرناكي در سيستم registry مي‌باشد، كه در صورتي كه فايل Trojan يا فايل همراه آن از بين برود سيستم را بصورت بلااستفاده درخواهد آورد. اين يك دليل استفاده نكردن از نرم افزار ضد ويروس براي از بين بردن Trojanهاست. اگر يكي از اين روشها استفاده شود، و فايل بدون ثابت كردن registry سيستم از بين برود، سيستم شما قادر به اجراي هيچگونه برنامه‌اي پس از راه اندازي مجدد كامپيوترتان نخواهد بود.

قبل از آنكه سراغ registry برويم لازم به توضيح است كه يك فولدر به صورت C:\WINDOWS\StartMenu\Program\StartUp وجود دارد كه هر فايلي در اينجا باشد هنگام راه اندازي ويندوز اجرا خواهد شد.توجه داشته باشيد كه هرگونه تغييري مي‌تواند سيستم شما را به خطر بياندازد بنابراين، هرچه ما مي‌گوييم انجام دهيد. براي دستيابي به registry به منوي start>run> برويد و "regedit" را بدون علامت " " تايپ كنيد. در registry چندين مكان براي راه اندازي Startup وجود دارد كه ليستي از آنها را در اينجا مي آوريم.

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"
[HKEY_CLASSES_ROOT\comfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"
[HKEY_CLASSES_ROOT\batfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"
[HKEY_CLASSES_ROOT\htafile\Shell\Open\Command]="\"%1\" %*"
[HKEY_CLASSES_ROOT\piffile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\batfile\shell\open\command] ="\"%1\" %*"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\comfile\shell\open\command]="\"%1\" %*"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\exefile\shell\open\command]="\"%1\"%*"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\htafile\Shell\Open\Command]="\"%1\"%*"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\piffile\shell\open\command]="\"%1\"%*"

اگر اين كليدها مقدار "\"%1\"%*" را نداشته باشند و به جاي اجراي فايل در هنگام راه اندازي به "\"Server.exe %1\" %*" تغيير يابد به احتمال زياد يك Trojan است.

روش راه اندازي ICQ
روشي راه اندازي ديگري كه امروزه استفاده از آن معمول است شناسايي شبكه ICQ مي‌باشد. بسياري از كاربران ICQ نمي‌دانند كه هكر مي‌تواند يك خط پيكربندي را به ICQ اضافه نمايد تا با هر بار بارگذاري شدن برنامه Trojan نيز راه اندازي شود. به عنوان آزمايش مراحل زير را انجام دهيد:

ICQ را باز كنيد. روي آيكن ICQ كليك كنيد و preference را انتخاب نماييد. روي Edit launch List كليك كنيد. روي Add كليك كنيد. روي Browse كليك كنيد. فايلي را براي اضافه كردن به Windows\notepad.exe بيابيد كه به كار اين آزمايش بيايد. روي Open و سپس OK كليك كنيد. زماني كه شما ICQ را راه اندازي مجدد مي‌كنيد فايل اجرا خواهد شد.


بازم مشكلات اينترنتي


جلوگيري از ورود نامه هاي دوستان بهbulkmail


اگر به استفاده از سايتهايي مانند Yahoo و Hotmail عادت داريد و از وارد شدن ناخواسته نامه‌هاي مربوط به دوستان و بستگانتان به پوشه Junkmail يا Bulkmail ناراحت و شاکي هستيد ، سعي کنيد آدرس email دوستانتان را در اسرع وقت وارد سيستم Address Book اين سايتها کنيد.

مثلا من خودم يک اکانت در سايت ياهو دارم. در اين سايت مي‌توانم با مراجعه به بخش Addresses (که لينک آن از منوي بالاي سايت Yahoo Mail پس از ورود به Mailbox قابل مشاهده است ، به بخش Address Book مراجعه کنيد.

درآنجا امکان تعريف آدرس‌هاي دوستانتان وجود دارد. البته به دو روش ساده تر نيز مي‌توان آدرس‌ها را وارد کرد. روش اول اينست که پس از ارسال هر email‌به صورت Online از طريق سايت ياهو ، صفحه‌اي در مقابل شما نمايش داده مي‌شود که به شما پيشنهاد مي‌کند آدرس گيرنده نامه‌‌اي که همين الان فرستايد را به Address Book‌ خود اضافه کنيد. از اين پيشنهاد همواره استقبال کنيد.

روش دوم به درد کساني ‌مي‌خورد که از برنامه‌ هاي Email Client مانند Outlook استفاده مي‌کنند. در اين روش مي‌توانيد با مراجعه به قسمت Import Your Contacts در صفحه Addresses فايل آدرس‌هاي مورد نظر خود را (مثلا در Outlook فايل CSV را مي‌توانيد به صورت خروجي از برنامه Outlook بگيريد) به ياهو بدهيد تا خودش آدرس‌هاي موجود در آن را يکي يکي وارد و به Address Book‌ شما در سايت ياهو اضافه کند.

به اين ترتيب مي‌توانيد از وارد شدن نامه‌هاي دوستانتان به پوشه Bulkmail‌ خودداري کنيد.
البته امکانات ديگري نيز در اين سايت و سايتهاي مشابه براي استثنا کردن نامه‌هاي دوستان و اقوام از فهرست Spam ها وجود دارد ولي هيچکدام به اندازه اضافه کردن ليست email افراد مورد نظرتان به سيستم Address Book موثر نيست.

پي‌نوشت: آخرين باري که پوشه Bulkmail خود را کنترل کرديد تا احيانا نامه‌اي از دوستانتان به آنجا نرفته باشد ، کي بود؟ بهتر است همين حالا يک سري به آنجا بزنيد.

خاموش كردن يك كامپيتر در شبكه مثلا تو كافي نتها

اول از منوي start گزينه ي run رو اجرا كنيد و در كادري كه باز ميشه cmd تايپ كنيد و كارهاي زير رو انجام بدين

من رو ببخش واست فارسي مينويسم كه متوجه بشي .
دستور Shutdown مثل همه دستورات command line چند تا سويچ داره كه هر سويچ يكاري رو انجام ميده.
اولين سويچ اين دستور s- هست كه براي shutdown كردن استفاده ميشه. اگر جاي اين سويچ از سويچ r- استفاده كني كامپيوتر Restart ميشه.
سويچ بعدي t- هست كه براي دادن زمان به ثانيه استفاده ميشه چون وقتي كه شما يك كامپيوتر را Shutdown ميكنيم كاربر اون كامپيوتر پيغامي دريافت ميكنه كه به اون اطلاع ميده كه اين كامپيوتر در حال Shutdown شدن هست. مدت زماني رو كه دوست داري اين پيغام نمايش داده بشه رو ميتوني به وسيله اين سويچ تنظيم كني.
سويچ بعد سويچ f- هست كه اگه اين سويچ رو استفاده نكني هم مشكلي پيش نمياد . دليل استفاده از اين سويچ اين هست كه اگر در اون كامپيوتر برنامه اي هم باز بود اون برنامه رو هم به زور (force) ببنده.
سويچ بعدي كه m- باشه براي مشخص كردن كامپيوتري هست كه ميخاي خاموشش كني. به اين صورت استفاده ميشه كه اول سويچ m- رو مينويسي بعد يك فاصله ميگزاري بعد ٫بعد از تايپ دوتا اسلش(//) نام كامپيوتر مورد نظرت يا شماره IP اون رو مينويسي.
بعد از اون سويچ c- هست كه پيغامي كه دوست داري هنگام خاموش شدن اون طرف ببينه وارد ميكني.
فرض كن اسم كامپيوتري كه ميخاي خاموشش كني Oracle باشه ميتوني به صورت زير Shutdoenش كني:
Shutdown -s -t 10 -m //oracle -c "Bye Bye
اگه بازهم سخت هست فرمان زير رو تايپ كنيد يك پنجره باز ميشه كه همه اين كارها رو ميتونيد تو اون انجام بدين
shutdown -i
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
امنيت بيشتر

كامپيوترهايPC ، شخصي هستند ولي چه بسا از كامپيوتر شما چندين نفر ديگر نيز استفاده كنند .مشكل زماني بروز ميكند كه ديگران برنامه هاي شما را اجرا كرده و يا داده هاي مهم شما را دستكاري كنند .يا شايد نخواهيد فرزندتان يك بازي هيجاني و خشن را كه خود به آن علاقه داريد، اجرا كند !ويندوز اين قابليت را دارد كه مانع از اجراي برخي از برنامه هاي از قبل تعريف شده، شود .بدين منظور بايد در رجيستري ويندوز تغييراتي اعمال كنيم .ابتدا در كليد:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

يك رشته به نام Disallow Run بسازيد و سپس به آن مقدار 1 را بدهيد .و بعد يك كليد شاخه به نام Disallow Runنيز در همان محل بسازيد .اكنون در شاخه ساخته شده يعني

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\DisallowRun]

براي هر برنامه|اي كه نمي خواهيد اجرا شود يك مقدار رشته|اي با نام خود برنامه بسازيد و به عنوان مقدار آن، دوباره نام خود برنامه را بدهيد .مثلا اگر نميخواهيد برنامه Note Pad ويندوز اجرا شود، يك رشته|اي به نام NOTEPAD.EXE بسازيد و به آن مقدار NOTEPAD.EXE را بدهيد و به همين ترتيب براي هر برنامه يك مقدار بسازيد، به شكل 2 توجه كنيد .در اين شكل، دو برنامه Note Pad و Windows Media Player در ويندوز XPمعرفي شدهاند تا از اجراي آنها ممانعت به عمل آيد.


خلاصي از دست low disk space

حتما شما هم تا كنون بارها با اين هشدار ويندوز ( Low Disk Space Message ) مبني بر اينكه فضاي درايو مثلا E شما پر شده است و بايد مقداري از آن را خالي كنيد، مواجه شده ايد. پيامي كه در صورت پربودن فضاي هارد ديسك شما، هر از چند گاهي براي درايو هاي مختلف ظاهر مي شود و شما مجبوريد كه با كليك بر روي آن، به عبارتي آن را Cancel نماييد. در اين ترفند رجيستري قصد داريم، ارسال هشدار را متوقف نماييم تا ديگر در حين كار با كامپيوتر مزاحم كارمان نشود. در ابتدا با كليك بر روي منوي Start و انتخاب گزينه Run ... و وارد كردن عبارت Regedit ، وارد محيط رجيستري شويد. ( در ابتدا و قبل از دست بردن در رجيستري يك Back Up از آن بگيريد تا در صورت بروز هر گونه مشكل احتمالي از نسخه Back Up استفاده كنيد. ) حال به دقت آدرس زير را پيگيري كنيد.

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer
سپس در پنجره سمت راست، كليك راست نموده و New DWORD value را برگزينيد. سپس اسم آن را به طور دقيق NoLowDiskSpaceChecks قرار دهيد. حال دوبار بر روي آن كليك كنيد و در قسمت value data عدد 1 را وارد كنيد و Ok را بزنيد. (براي فعال كردن دوباره اين خاصيت يعني ارسال هشدار به علت كمبود فضاي هارد ديسك، عدد صفر را در اين قسمت وارد كنيد) كار تمام است، Logoff نموده و يكبار دستگاه را Reboot نماييد. مطمئن باشيد ديگر آن پيام اعصاب خورد كن، مزاحم كار شما نخواهد شد
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
با خبر شدن از تماسهاي تلفني هنگام اتصال به اينترنت با PhoneTray Dial-Up 2.0

**********************

اكثر كساني كه از خونه به اينترنت وصل ميشن ناراحت اين قضيه هستن كه هنگام اتصال تلفن اشغاله وكسي اگر زنگ بزند ما متوجه نميشيم . بانرم افزار Phone Tray DialUp شما ميتونين Online باقي بمونين بدون اينكه تماسهاي مهمي كه به منزل ميشه رو از دست بدين! وقتي شما Online هستين و زنگي زده ميشه PhoneTray به شما اطلاع ميده كه فلان شماره الان داره تماس ميگيره. در ضمن انتخاب با شماست! ميتونين به تلفن جواب بدين و اتصال رو قطع كنين يا جواب ندين و Online باقي بمونين. اين برنامه از V.92 مودم شما و سيستم انتظار تماس( همان دو خطه شدن) شركت مخابرات سرويس دهنده تلفن استفاده ميكنه و شما رو آگاه ميسازه از تماسهاي ورودي ! براي اين كه اين نرم افزار بهتر كار كنه شما بايد حتما مودمي داشته باشيد كه سيستم CallerID رو ساپورت كنه. اين برنامه هنگام تماس با صفحه ي كوچكي كه در زير ويندوز باز ميكنه شما رو آگاه ميكنه همچنين ميتونه از طريق سيستم Text-To-Speech نام شخص تماس گيرنده ( قبلا يك سري شماره ها و نام مالك اونا رو به حافظه برنامه ميديم) و شماره ي اونو براتون ميخونه. انواع Ring Tone براي صداي زنگ از ويژگيهاي جالب ديگه ي اونه كه در حدود 20 عدد در حافظه داره و شما ميتونين از هر فايل صوتي كه بخواين به جاي صداي زنگ استفاده كنين.


PhoneTray تمامي تماس هارو ضبط ميكنه و يك History كامل (شامل زمان تماس .و تاريخ و...) براي ما ذخيره ميكنه . از ويژگيهاي هاي قابل توجه اين برنامه اينه كه شماره هاي مزاحم رو ميتونه Block كنه كه اگر تماس بگيرند براي شما زنگي خورده نشه (البته در صورتي كه تلفن ديگه اي در خونه نباشه و Phone Tray تنها دريافت كننده تماسها باشه)! از خود برنامه هم ميشه به عنوان تلفن استفاده كرد و به تماس پاسخ داد( با داشتن Headset و تنظيم اون). مطمئن هستم كه 100% براي خيلي از شما عزيزان يك چيز ضروري بود.در ضمن اين برنامه با ويندوز هاي سرس NT كار ميكنه و 98 و ME رو ساپورت نميكنه. Phone Tray DialUp رو ميتونين از اينجا دانلود كنند

PhoneTray Dialup Download

و يا از اينجا :

PhoneTray Dialup 2.11
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
آموزش حل مشكل (ي) در صفحات وب


با سلام به تمام عزيزان
امروز ما مي خواهيم نحوه رفع اين مشكل را بياموزيم
اين مشكل كه به علت عدم سازگاري كامپيوترها و سيستمهاي عامل مختلف بوجود مي آيد باعث مي شود كه حرف (ي ) كه در وسط كلمه قرار دارد بصورت غير متصل ديده شود كه اين مشكل دلايل مختلفي دارد كه بطور خلاصه مي توان به موارد ذيل اشاره كرد


تفاوت ورژن فونتها بين صفحات وب طراحي شده و سيستم عامل بازديد كنندگان

به عنوان مثال زماني كه شما سايت خود را در سيستم عامل ويندوز ايكس پي طراحي مي كنيد در نتيجه از فونتهاي جديد استفاده مي نمائيد در صورتي كه اگر هر بازديد كننده اي كه سايت شما را بخواهد ببينيد اما سيستم عامل وي ويندوزي پائين تر از ايكس پي باشد درنتيجه اين مشكل پيش خواهد آمد


عدم پشتيباني كامل يونيكد يو تي اف توسط مايكرو سافت

به علت اينكه در ايران قانون كپي رايت اعمال نمي شود به همين خاطر كمپاني مايكرو سافت بر روي يونيكدهاي فارسي سرمايه گذاري نمي كند كه باعث وجود چنين مشكلي مي شود و به همين خاطر بايد براي رفع اين مشكل از يونيكد عربي 1256 استفاده كرد


چگونگي رفع اين مشكل

بطور كلي راههاي مختلفي براي رفع اين مشكل وجود دارد .اما من بهترين و ساده ترين راه ممكنه را براي شما بيان مي كنم که دو راه بسيار ساده ذيل هستند

راه اول

نرم افزار فرانت پيج را باز نمائيد و صفحه جديدي را انتخاب کنيد

روي صفحه جديد کليک راست نمائيد و اين گزينه را انتخاب کنيد

page propertise

پنجره اي باز مي شود که در بالاي آن کلماتي وجود دارد که شما روي اين کلمه کليک نمائيد

language

حال شما با سه گزينه روبرو هستيد که بايد به آنها حالت استاندارد فارسي را بدهيد که به ترتيب و از بالا به پائين اين گزينه ها را انتخاب نمايید

Farsi

unicode(utf8)

Automatic Encoding

سپس روي کلمه اوکي کليک کنيد و حالا بايد تايپ راشروع نمائيد که بهتر است قلم شما يکي از اين دو قلم باشد

Times New Roman

Tahoma

حال بايد هنگام تايپ هميشه عادت کنيد که به جاي استفاده از حرف "ي" کيبورد از دو کليد ترکيبي شيفت +ط استفاده نمائيد که اين ترکيب به شما حرف "ي" عربي را ميدهد که با بکار بردن اين دستور بسيار ساده ديگر هيچ گاه و در هيچ سيستم عاملي حرف "ي" کلمات و جملات شما جدا از هم ديده نمي شود

پس از پايان تايپ صفحه خود را ذخيره نمائيد

راه دوم

اگر شما متون سايت خود را در ويندوز98 (پارسا99) تايپ و ذخيره نمائيد ، تمام سيستم عاملها از جمله خود ويندوز98 و بالاتر ميتوانند بدون هيچ اشکالي متون سايت شما را ببينند و بخوانند

اما وقتي که شما متون سايت خود را در ويندوز اکس پي تايپ و ذخيره نمائيد ، قطعا تمام افرادي که با سيستم عاملهاي بالاتر از سايت شما بازديد مي نمايند تمام کلماتي را که بين آنها حرف ي وجود دارد بصورت جدا از هم ميبينند که دليل اين ناهماهنگي به خاطر تفاوت در ورژن فونت مي باشد

به عبارت بهتر به دليل اينکه فونتهاي پارسا99 در مقايسه با ساير ويندوزهاي بعد از خود ورژن پائين تري دارند ،

به همين خاطر ويندوزهاي بالاتر مي توانندفونتهاي متوني را که با ورژن پائين تري نوشته شده را بخوانند ، اما ويندوزهاي پائينتر نمي توانند ،فونتهاي متون ورژن بالاتر را بخوانند
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
چگونه بفهميم طرف online هست يا نه؟

< يه کار جالب يادتون مي دم براي مطمئن شدن از اينکه طرف مورد نظر Invisible است? يا اين که اصلا Online نيست (مربوط به ياهو مسنجر) اين سوال بسياري از افراد است که نمي دونند دوستشان واقعا آنلاين است يا نه... من از اينجا از تمام کساني که هميشه به حالت مخفي (Invisible) مي آيند روي خط معذرت مي خواهم چون از اين به بعد اين کار معني ندارد و بايد همه به حالت آشکار روي مسنجر ظاهر شوند... خب حرف زدن بسه ! کار رو شروع مي کنيم :
----------شروع کار: روي دوست مورد نظر کليک راست را بزنيد تا منوي مربوط به او ظاهر شود
از منوي باز شده گزينه Invite to Conferance (املايش را مطمئن نيستم؛ يک چيزي تو همين مايه هاست! ) حال چه طرف مورد نظر باشد چه نباشد? پيغامي مبني بر اينکه آيا مايل است توي کنفرانسي که شما او را دعوت کرده ايد? شرکت کند يا خير... مسلما او يا قبول ميکند يا نه... در هر صورت به اين پيغام جواب مي دهد و به هيچ وجه نمي تواند از گير اين سوال در برود ! اين همان چيزي است که شما مي خواهيد !
حال پنجره اي که براي شما باز شده ? منتظر جواب طرف مي شود تا به شما اطلاع دهد... اگر دوست شما به سوال جواب مثبت بدهد (که بعيد مي دانم) وارد کنفرانس شما و شما او را در ليست کساني که در روم (Room) مي شوند ميبينيد و قضيه به طور مسالمت آميز تمام مي شود... اما اگر جواب رد بدهد? در پنجره باز شده براي شما عبارتي مشابه : SEPEHR_MICROSOFT2000 is denyed your conferance ! Thanks But No Thanks مي آيد... البته مشابه اين است چون من دقيقا مطمئن نيستم کاملا همين عبارت ظاهر شود... در اينجا ID من را شما ملاحظه مي کنيد... اما وقتي شما آزمايش کنيد ID دوست شما در آنجا ظاهر مي شود... خب حالا از اين پيام متوجه مي شويد که طرف آنلاينه اما دعوت شما را نپذيرفته.... اما حالا بگم که ممکنه طرف آنلاين نباشه؛ در اين حالت پيام زير ظاهر مي شود :
sepehr_microsoft2000 is not available



10 اشتباهي كه در طراحي صفحات اينترنتي وجود دارد

هر سال اشتباهات جديدتري در طراحي وب سايت‌ها رخ مي‌دهد. تعدادي از بدترين اشتباهات در طراحي وب به تركيب‌هاي ضعيف پست‌هاي الكترونيكي مربوط مي‌شوند اما در سال گذشته، «نبود اطلاعات مربوط به قيمت‌ها» بزرگترين اشتباهي بود كه در تمام موتورهاي جست‌وجو مطرح شده بود.
موضوعاتي كه در زير مي‌آيد، از جمله‌ي اين اشتباهات‌اند. اين مطلب را بخوانيد و سعي كنيد كه اين اشتباهات را در طراحي وب‌سايت خود تكرار نكنيد.
البته اين مطلب رو بخاطر اينكه به يكي از اعضا قول داده بودم ( نازلي جان ) فرستادم .
1 - عدم ذکر قیمت در سايتهای B2C
هيچ سايت B2C(فروشنده به خريدار) چنين اشتباهی را مرتکب نميشود. اما گاهی چنين اشتباهی در سايتهای B2C رخ ميدهد و کاربر را به اشتباده مياندازد.

2 - عدم انعطاف موتورهاي جست‌وجوگر
برخي موتورهاي جست‌وجو كارآيي لزم را ندارند و نه‌تنها كاربران قديمي را دچار مشكل مي‌كنند بلكه هر كاربر ديگري را نيز عصباني خواهد كرد. بهتر است موتورهاي جست‌وجويي كه شما طراحي مي‌كنيد، بهترين پيشنهادات را در بالاي ليست‌ش ارائه دهد.

3 - طولاني بودن عرض صفحه
پيمايش عمودي بيشتر براي كاربران جاافتاده است و هم‌چنين براي حالت‌هاي استاندارد پنجره‌ي اينترنتي مثل (800x600) تعريف شده است. پس، از طراحي صفحاتي كه كاربران را به پيمايش عرضي صفحه‌تان مجبور مي‌كند، بپرهيزيد.

4- ثابت بودن اندازه‌ي فونت‌ها
در 95 درصد موارد اگر فونت را در طراحي صفحه وب به صورت ثابت تعريف كرده باشيد، كاربران عمومي آنها را به صورتي نازك خواهند ديد. پس بهتر است امكان تغيير اندازه‌ي فونت براي كاربران را به وجود آوريد.

5- بلوك‌هاي متني
ديواري از متن، مرگي براي تجربه‌ي پوياست. براي خواندن نيز بسيار خسته‌كننده خواهد بود. نوشتن براي كاربران اينترنتي متفاوت از نوشته‌هايي است كه براي چاپ حاضر شده‌اند. براي جلب خواننده بايد از ترفند‌هاي نوشتاري مانند:
- تيتر
- ليست‌هاي شماره‌دار
- لغات كليدي رنگي
- پاراگراف‌هاي كوتاه
- هرم وارونه
و نوشتاري ساده استفاده كرد.

6- در لينك به صفحات از جاوااسكريپت‌هاي ساده استفاده كنيد
وجود جاوا اسکريپت در پيوندها (لینکها) راه استفاده از امکانات اينترنتی را برای کاربران، ساده ميکند. اين لينکها بايد ابر متن (Hypertext) هايی باشند که ساده هستند و به راحتی صفحه جاری را با يک صفحه جديد جايگزين ميکنند. کاربران بايد خودشان تصميم بگيرند از کدام لينکها استفاده کنند.

7 - FAQها
FAQها فقط به سئوالات ساده پاسخ ميدهند. پس اگر سئوالاتی که کمی مشکل تر باشد از سوی کاربر مطرح شود و جوابش در اين سئوالات نباشد، اطمينان کاربر به اين صفحه وب کاهش ميابد و به جستجويش صدمه خواهد زد.

8 - جمع‌آوري آدرس‌هاي پست الكترونيكي بدون آنكه حقوق شخصي رعايت شود
كاربران اغلب به راحتي آدرس پست‌هاي الكترونيكي‌شان را به صفحات وب نمي‌دهند. فقط به آنها نگوئيد عضو شدن مجاني است بلكه به آنها حقوقشان را يادآور شويد.

9 - URLهايی بيشتر از 75 کاراکتر
طولاني بودن آدرس اينترنتي به گشت اينترنتي لطمه مي‌زند و به سختي مي‌توان چنين صفحه‌ي وبي را به دوستي معرفي كرد. اگر كاراكترهاي آدرس زياد باشد، كاربران نمي‌دانند كه چگونه مي‌توانند به آن دسترسي داشته باشند.

10- فرستادن نامه‌ي الكترونيكي به مكان‌هايي ناخواسته
در برخي سايت‌ها ممكن است با زدن كليدي به جاي آن كه به جايي كه مي‌خواهيد برويد مجبور مي‌شويد نامه‌اي را به كسي كه نمي‌شناسيد بفرستيد. آدرسهای Mail to را بر روی نام افراد قرار ندهيد. چراکه که کاربران بيشتر فکر ميکنند که با کليک بر روی نام افراد ميتوانند بيوگرافی را بخوانند.
در پايان تاكيد مي‌شود كه در طراحي صفحات وب بايد خواست‌هاي كاربران را تامين كرد نه چيز ديگر.
به نظر شما در سال 2003 كدام 10 اشتباه در صدر اشتباهات طراحان وب قرار خواهد گرفت؟
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
مفاهيم اوليه شبکه

PSTN: منظور از آن شبکه مخابراتي عمومي مي باشد. (Public Switched Telephone Network)

خطوط آنالوگ معمولی: منظور از اين خطوط همان خطوط تلفني معمولي مي باشد. نرخ انتقال Data توسط اين خطوط حداکثر 33.6 Kb/s مي باشد. استفاده از اين خطوط براي اتصال به اينترنت در کشورمان بسيار رايج مي باشد.

T1: نام خطوط مخابراتي مخصوصي است که در آمريکا و کانادا ارائه مي شود. بر روي هر خط T1 تعداد 24 خط تلفن معمولي شبيه سازي مي شود. هر خط T1 مي تواند حامل 1.5 MB/s پهناي باند باشد.

E1: نام خطوط مخابراتي مخصوصي است که در اروپا و همچنين ايران ارائه مي شود. بر روي هر خط E1 تعداد 30 خط تلفن معمولي شبيه سازي مي شود. هر خط E1 مي تواند حامل 2 MB/s پهناي باند باشد. خطوط E1 نمي توانند همزمان هم Dialin باشند و هم Dialout.
در حال حاضر برخي از شرکتها و سازمانهاي خصوصي در ايران از E1 براي ارتباط تلفني خود استفاده مي کنند که مشخصه اين سيستم 8 رقمي بودن شماره هاي اين سازمانهاست. متأسفانه در دزفول هنوز خطوط E1 ارائه نمی شوند.

ISDN: اساس طراحي تکنولوژي ISDN به اواسط دهه 80 ميلادي باز ميگردد که بر اساس يک شبکه کاملا ديجيتال پي ريزي شده است .در حقيقت تلاشي براي جايگزيني سيستم تلفني آنالوگ با ديجيتال بود که علاوه بر داده هاي صوتي ، داده هاي ديجيتال را به خوبي پشتيباني کند. به اين معني که انتقال صوت در اين نوع شبکه ها به صورت ديجيتال مي باشد . در اين سيستم صوت ابتدا به داده ها ي ديجيتال تبديل شده و سپس انتقال مي يابد .
ISDN به دو شاخه اصلي تقسيم مي شود . N-ISDN و B-ISDN . B-Isdn بر تکنولوژي ATM استوار است که شبکه اي با پهناي باند بالا براي انتقال داده مي باشد که اکثر BACKBONE هاي جهان از اين نوع شبکه براي انتقال داده استفاده مي کنند ( از جمله شبکه ديتا ايران ) .
نوع ديگر B-ISDN يا ISDN با پهناي باند پايين است که براي استفاده هاي شخصي طراحي شده است . در
N-ISDN دو استاندارد مهم وجود دارد. BRI و PRI . نوع PRI براي ارتباط مراکز تلفن خصوصي (PBX ) ها با مراکز تلفن محلي طراحي شده است . E1 يکي از زير مجموعه هاي PRI است که امروزه استفاده زيادي دارد . E1 شامل سي کانال حامل (B-Channel ) و يک کانال براي سيگنالينگ ( D-Channel) ميباشد که هر کدام 64Kbps پهناي باند دارند .
بعد از سال 94 ميلادي و با توجه به گسترش ايتنرنت ، از PRI ISDN ها براي ارتباط ISP ها با شبکه PSTN استفاده شد که باعث بالا رفتن تقاضا براي اين سرويس شد. همچنانکه در ايران نيز ISP هايي که خدمات خود را با خطوط E1 ارايه مي کنند روز به روز در حال گسترش است .
نوع ديگر ISDN، BRIاست( نوعي که در کيش از آن استفاده شده ) که براي کاربران نهايي طراحي شده است. اين استاندارد دو کانال حامل 64Kbps و يک کانال براي سيگنالينگ با پهناي باند 16kbps را در اختيار مشترک قرار مي دهد .اين پهناي باند در اواسط دهه 80 میلادی که اينترنت کاربران مخصوصي داشت و سرويسهاي امروزي همچون HTTP ، MultiMedia ، Voip و .... به وجود نيامده بود ، مورد نياز نبود همچنين براي مشترکين عادي تلفن نيز وجود يک ارتباط کاملا ديجيتال چندان تفاوتي با سيستمهاي آنالوگ فعلي نداشت و به همين جهت صرف هزينه هاي اضافي براي اين سرويس از سوي کاربران بي دليل بود و به همين جهت اين تکنولوژي استقبال چنداني نشد . تنها در اوايل دهه 90 بود که براي مدت کوتاهي مشترکين ISDN افزايش يافتند . پس از سال 95 نيز با وجود تکنولوژيهايي با سرعتهاي بسيار بالاتر مانند ADSL که سرعتي حدود8Mb/s براي دريافت و 640Kb/s را براي دريافت با هزينه کمتر از ISDN در اختيار مشترکين قرار ميدهد ، انتخاب ISDN از سوي کاربران عاقلانه نبود.
در حقيقت مي توان گفت کهISDN BRI تکنولوژي بود که در زماني به وجود آمد که نيازي به آن نبود و زماني که به آن نياز احساس مي شد ، با تکنولوژيهاي جديد تري که سرعت بالاتر و قيمت بيشتر داشتند جايگزين شده بود .
Leased Line يا Digital Subscriber Line يا DSL : خطي است که بصورت نقطه به نقطه دو محل را به يکديگر متصل مي کند که از آن براي تبادل Data استفاده مي شود. اين خط داراي سرعت بالايي براي انتقال Data است. نکته قابل توجه اين که در دو سر خط Leased بايد مودمهاي مخصوصي قرار داد.

خط Asynchronous Digital Subscriber Line يا ADSL: همانند خطوط DSL بوده با اين تفاوت که سرعت انتقال اطلاعات آن بيشتر است.

Wireless: يک روش بي سيم براي تبادل اطلاعات است. در اين روش از آنتنهاي فرستنده و گيرنده در مبدأ و مقصد استفاده مي شود. اين آنتنها بايد رو در روي هم باشند. برد مفيد اين آنتنها بين 2 تا 5 کيلومتر بوده و در صورت استفاده از تقويت کننده تا 20 کيلومتر هم قابل افزايش است. از نظر سرعت انتقال Data اين روش مطلوب بوده اما بدليل ارتباط مستقيم با اوضاع جوي و آب و هوايي از ضريب اطمينان بالايي برخوردار نيست.

Leased Modem: به مودم هايي گفته مي شود که در دو طرف خط Leased قرار مي گيرند. از جمله اين مودم ها مي توان به Patton , Paradyne , WAF , PairGain , Watson اشاره کرد.

از ميان انواع مودم هاي Leased مدل Patton در کشورمان رايج تر بوده و داراي مدلهاي زير است:
1092A (Upto 128Kb/s) , 1088C ( Upto 2Mb/s) و 1088i (Upto 2Mb/s)
مدل 1088i مودم/ روتر بوده و براي کار Bridge بيشتر استفاده مي شود.

ChannelBank: دستگاهي است که از آن براي تبديل خطوط E1 به خطوط تلفن معمولي و بالعکس استفاده مي شود.

انواع Modem
مودمها داراي انواع مختلفي هستند که مهمترين آنها عبارتند از:
1- Analog Modems: از اين مودمها براي برقراري ارتباط بين دو کامپيوتر (User و ISP) از طريق يک خط تلفن معمولي استفاده مي شود. انواع گوناگوني از اين نوع مودم در بازار يافت مي شود که برخي از آنها عبارتند از: Acorp , Rockwell , Dlink و ... .
2- Leased Modems: استفاده از اين مودمها در دوسر خط Leased الزامي است. مدلهاي معروف اين نوع مودمها عبارتند از: Patton , Paradyne , WAF , PairGain , Watson

Satellite: به معناي ماهواره مي باشد. امروزه بسياري از ماهواره ها خدمات اينترنت ارائه مي کنند. برخي از آنها عبارتند از: Taicom , Sesat , Telestar 12 , EuroAsia Sat
IntelSat 902 , France Telecom , ArabSat

Bandwidth: به اندازه حجم ارسال و دريافت اطلاعات در واحد زمان Bandwidth گفته مي شود. واحد اصلي آن بيت بر ثانيه مي باشد. هنگامي يک ISP مي خواهد پهناي باند خود را چه از طريق ديش و چه از طريق ساير روشها تهيه کند بايد ميزان پهناي باند درخواستي خود را در قراردادش ذکر کند. معمولا" پهناي باند براي ISPهاي خيلي کوچک64KB/s است و براي ISPهاي بزرگتر اين مقدار افزايش مي يابد و براي ISPهاي خيلي بزرگ تا 2MB/s و حتي بيشتر هم مي رسد.

پهناي باند بر دو نوع است:
1- Shared Bandwidth: اين نوع پهناي باند ارزان تر بوده و در آن تضميني براي تأمين پهناي باند طبق قرارداد براي مشترک وجود ندارد. چراکه اين پهناي باند بين تعداد زيادي ISP مشترک بوده و همگي از آن استفاده مي کنند. بنابراين طبيعي است که ممکن است در ساعات پر ترافيک ISP نتواند از پهناي باند درخواستي خود بهره ببرد.
2- Dedicated Bandwidth: اين نوع پهناي باند گران تر بوده اما در آن استفاده از سقف پهناي باند در تمام ساعات شبانه روز تضمين شده است. زيرا پهناي باند بصورت اختصاصي به مشترک اختصاص يافته است.

Bandwidth Quality: به معناي کيفيت پهناي باند مي باشد.کيفيت پهناي باند به دو عامل زير بستگي دارد:
1- Ping Time: به مدت زماني گفته مي شود که يک Packet از ISP به مقصد يک Host قوي (مثلا" www.yahoo.com) در اينترنت ارسال شده و پس از دريافت پاسخ مناسب دوباره به ISP باز مي گردد. هرچه اين زمان کمتر باشد پهناي باند از کيفيت بهتري برخوردار است.
2- Packet Loss: هنگامي که يک Packet به اينترنت ارسال مي شود ممکن است که بدلايل مختلف مفقود شده و يا از دست برود. Packet Loss عبارت است از نسبت Packetهاي از دست رفته و مفقود شده به کل Packetها. هر چه اين نسبت کمتر باشد پهناي باند از کيفيت بهتري برخوردار است.
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
*** فرستاده فايل برای دوستتون بدون استفاده از اينترنت ***
ارتباط دو کامپيوتر با هم و تبادل اطلاعات بدون استفاده از اينترنت هست که با خطوط تلفن امکان پذير می باشد.
اين امکان در ويندوز XP به وسیله برنامه Hyper Terminal وجود داره که امروز براتون می نويسم که به چه صورتی کار می کنه.
اول از همه برای اجرای برنامه به منوی Start رفته و بعد
All Programs>Accessories>Communications>HyperTerminal
رو اجرا کنید.
حالا پنجره Connection Description باز می شود که در اینجا یک نام برای اتصال و یک Icon رو باید انتخاب کنید و بعد روی OK کلیک کنید.
حالا پنجره ای به نام Connect To باز می شود که بايد از منوی کشويی Country/region کشوری که در آن زندگی می کنيد رو انتخواب کنيد و در قسمت Area Code پيش شماره شهرتون رو بنويسيد و در قسمت Phone Number شماره تلفن کسی رو که می خواهيد براش فايل بفرستيد رو بنويسيد و از زبانه Connect Using بايد دستگاهی رو که ازش استفاده می کنيد رو انتخاب کنيد ( در اين آموزش بايد مودم رو انتخاب کنيد) و حالا بر روی Dial کليک کنيد.
حالا پنجره ای به نام Connect باز می شود که بايد دوباره روی Dial کليک کنيد که شماره گیری شروع بشه.
تنظیماتی که شخص گیرنده باید انجام دهد :
براس گرفتن فايل از فرستنده در اين برنامه از منوی Call گزينه Wait For a Call رو انتخواب کنيد بعد از چند دقيقه وقتی دوستتون شماره گيری رو انجام داد به کامپيوتر شما وصل خواهد شد.
فرستادن فايل:
وقتی به کامپيوتر دوستتون وصل شديد برای انتخاب فايل از منوی Transfer گزينه Send File رو انتخاب کرده ... پنجره ای باز ميشود که زبانه ای به نام Browse وجود دارد که بايد کليک کرده و شما فايل مورد نظرتون رو Open کنيد و در کادر Send File بر روی Send کليک کنيد تا فايل فرستاده بشه.
چت کردن به وسيله اين برنامه:
بعد از وصل شدن به کامپيوتر دوستتون در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما می تونين متن مورد نظرتون رو بنويسيد و با اون چت کنيد.
دادن مسير با فايل هايی که Download ميشه:
از منوی Transfer گزينه Receive File رو انتخاب کرده و در کادر باز شده روی Browse کليک کرده و محل مناسبی برای فايل های دريافتی انتخاب کنيد.
قطع کردن اتصال:
برای قطع کردن اتصال روی گزينه Disconnect کليک کنيد .

قابل توجه آقايون و خانم ها !
کرم رايانه ای به نام W32/Blaster worm اين چند روزه پدر همه رو در اورده(بخصوص کسانی که از ویندوز ایکس پی استفاده می کنن) ... که کارش اينه که در موقع ای که Online هستيد يه پيغام براتون مياد که ميگه 60 ثانيه فرصت دارين که کامپيوتر رو خاموش کنيد ( اگه مردی بزار روشن بمونه) و اگر اين کار رو نکنيد شروع به تخريب ميکنه.
اول برای اونهايی که دچارش شدن ميگم چه جوری پاکش کنيد و دوم برای اون هايی که هنوز دچارش نشدن ميگم چيکار کنن که بهش متبلا نشن:

1: برای پاک کردنش اول از همه برين تو دايرکتوری(Folder) ويندوزتون و بعد System32 و بعد دنبال فايلی به نام msblast.exe بگردين اگر وجود داشت پس به اين ويروس مبتلا هستين و کاری که بايد بکنيد اينه که اول از همه اين فايل رو از روی Start up ويندوز پاک کنيد برای اين کار مسير زير رو به وسيله منوی Start و بعد RUN و بعد بنويسيد Regedit و اين مسير رو طی کنيد HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run \windows auto update و بعد فايل مذکور رو حذف کنيد. و بعد برین تو فولدر ویندوز و بعد system32 و فایل msblast.exe رو حذف کنید .. اگه نشد کلید های Ctrl+Alt+Delete رو زده و زبانه Processes رو بزنید و فایل msblast.exe رو انتخواب و End Process رو بزنید .. حالا دیگه 100% پاک میشه !
2:اگه هنوز به این کرم مبتلا نشدین سریع برین و این Patch رو نصب کنید که مال ویندوز XP هست و برای ایمن کردن ویندوز های دیگه در برابر این کرم برین اینجا چون مثل اینکه این کرم با استفاده از یک باگ پیدا شده در ویندوز های XP و 2000 این فایل رو بر روی سیستم شما کپی می کنه و هر وقت که Connect میشین و دارین با دوست دختر یا دوست پسرتون می چتین میاد و زد حال میزنه !


امروز دو تا آموزش ساده ولی مفيد دارم که اوليش در مورد اينه که .. وقتی که از کامپيوتر و CPU کار زيادی می کشيد .. CPU وقت اينو نداره که بتونه ساعت کامپيوتر رو درست نگه داره ( Win 98 , ME ) در ويندوز XP و 2000 اين مشکل تا حدودی حل شده .. پس ما در مورد 98 , me صحبت می کنيم.. اين موضوع شايد برای بعضی ها که کار های معمولی با کامپيوتر انجام ميدن زياد مهم نباشه ولی کسانی که در شرکت های معتبر کار می کنند به اين موضوع اهمييت زيادی می دهند.. پس برای اين مشکل کوچيک می توانيد از برنامه ساده و مجانی Neutron استفاده کنيد از اينجا قابل دانلود هست.

موضو دوم در مورد فايل ها و پوشه هايی که وقتی می خواهيد اون ها رو پاک کنيد به يک پيغام خطا روبرو می شين که ميگه اين فايل در حال استفاده می باشد .. در حالی که چنين نيست .. برای حل اين کار راه های متفاوتی هست که ساده ترين راه Restart کردن کامپيوتر هست ولی در بعضی از مواقع اين کار هم جواب نمی ده که ويندوز XP راه حل خوبی برای اين کار انديشيده که با زدن کليد های Ctrl+Alt+Delete و انتخواب زبانه Processes و در آخر انتخواب فايل غير قابل پاک و زدن کليد End Process .... حالا با خيال راحت فايل رو پاک کنيد.

حالا اگه کمی فکر کنيد می فهميد که از اين موضوع می تونين استفاده های خيلی خيلی مفيدی بکنيد. مثلا:

یک نفر برای شما یک Trojan فرستاده و شما فهمیدین که این فایل یک Trojan بود .. شما هم از ترس این که هک نشوید سریع Disconnect شده و یا ویندوزتون رو عوض می کنید یا با یک برنامه Trojan Remover یا یک آنتی ویروس سعی می کنید که اونو پاک کنید .. ولی راه ساده و موقتی برای Connect ماندن هست .. اینه که شما فایل Trojan که معمولا به نام های Kernel32.exe یا Rundll32.exe هست رو غیر فعال کنید که آقای هکر دیگه به کامپیوتر شما دسترسی پیدا نکنه.

فعلا تا اینجا رو داشته باشین تا دفعه بعد.. منتظر نظرات شما هستم

*** پيدا کردن پسورد هک شده آيدی ***


چون در طی این یکی دو سال آمار هک شدن ID های یاهو در ایران که دلیلش هم یکی استفاده از تروجان های معروفی مثل SUB7 و Optix و Amitis و غیره.. هست یکیش هم توجه نکردن و سهل انگاری بسیاری از افراد در امنییت خودشون هست ولی امروزه یاهو امکاناتی برای پس گرفتن ID های هک شده را فراهم کرده که آموزش امروز در مورد این بحث هست..
خب.. با مثال شروع می کنم که بهتر بفهمید:
اگر ID شما رو یکی هک کرد و پسوردش رو عوض کرد.
این کار ها رو انجام بدین که یاهو پسوردتون رو تقدیمتون کنه.:
خب اینجاست که باید یادت باشه در موقع ساختن ID که چند تا سوال رو جواب دادین چی نوشتین..
نکته:
توصیه می کنم که در موقع ساختن ID جواب سوال هایی رو که دادین یه جا یاددایشت کنین و یا اگه قبلا ID تون رو ساختین از توی E-Mail تون در قسمت Option Mail این اطلاعات رو ببینید.

خب حالا که اطلاعات لازم رو دارید برین تو www.mail.yahoo.com و روی Password lookup کلیک کنید و صفحه ای باز میشه که اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد و ..... رو می پرسه که اگر با سوالاتی که در موقع ساختن ID وارد کردین همخوانی داشته باشه یک صفحه باز میشه که نوشته Display New Password و با کلیک روی آن پسورد عوض شده توسط هکر نمایش داده میشه...
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
علل کاهش سرعت کامپيوتر

**********************


شايد تاکنون برای شما اين سوال مطرح شده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپيوتر و کند کار کردن آن چيست و برای بهبود و يا افزايش سرعت آن می بايست چه اقدام و يا اقداماتی را انجام داد ؟ پاسخ به سوال فوق متغير بوده و ممکن است دلايل متعددی در اين رابطه وجود داشته باشد . در برخی موارد ممکن است با رعايت برخی نکات ساده در خصوص نحوه نگهداری سيستم مشکل برطرف گردد و در موارد ديگر ممکن است مجبور به ارتقاء سيستم و يا تعويض قطعات مسئله دار گرديم . در ادامه به برخی نکات اوليه به منظور بهبود کارآئی سيستم اشاره می گردد .
اجرای دقيق Scan disk : وجود اشکال در فايل های ذخيره شده بر روی هارد ديسک ممکن است کاهش کارآئی سيستم و بروز اشکالات فيزيکی هارد ديسک را بدنبال داشته باشد . با اجرای برنامه Scan disk می توان تعداد زيادی از خطاهای موجود بر روی هارد ديسک را برطرف نمود .

برنامه فوق بررسی لازم در خصوص وجود اشکالات فيزيکی بر روی هارد ديسک را نيز انجام خواهد داد . بخاطر داشته باشيد که با توجه به ظرفيت هارد ديسک نصب شده بر روی کامپيوتر ، فرآيند بررسی وضعيت هارد ديسک می تواند مدت زمان زيادی بطول انجامد و نمی بايست در اين فاصله عمليات خاصی را انجام داد .

حذف فايل های موقت موجود بر روی هارد ديسک : فايل های موقت به آندسته از فايل ها اطلاق می گردد که معمولا" پس از نصب يک برنامه همچنان بر روی هارد ديسک باقی می مانند و می توان بدون نگرانی اقدام به حذف آنان نمود .

حذف اطلاعات موجود در Cache برنامه مرورگر : فايل های cache شده ، به آندسته از فايل هائی اطلاق می گردد که در زمان استفاده از اينترنت بر روی سيستم شما باقی مانده و اغلب شامل تصاويری می باشند که به منظور نمايش صحيح صفحات وب ، برنامه مرورگر مجبور به دريافت آنان از اينترنت شده است .

defrag نمودن فايل های موجود بر روی هارد ديسک : defrag ، سازماندهی فايل های موجود بر روی هارد ديسک را بگونه ای انجام خواهد داد که امکان بازيابی آنان با سرعت بيشتری ميسر می گردد .

اجرای يک برنامه ويروس ياب : اغلب ويروس های کامپيوتری درصد بالائی از منابع سيستم را استفاده می نمايند . همين موضوع می تواند کاهش کارآئی سيستم را بدنبال داشته باشد . برخی از ويروس ها حتی می توانند باعث از کارافتادن کامل سيستم گردند . به منظور برخورد موثر با ويروس های موجود همواره سعی نمائيد که از يک برنامه آنتی ويروس بهنگام شده استفاده کرده و عمليات پويش به منظور يافتن ويروس را در فواصل زمانی خاصی تکرار نمائيد .

بررسی سيستم به منظور وجود Spyware : تعداد زيادی از وب سايـت ها بدون آگاهی شما اقدام به نصب Spyware بر روی سيستم شما می نمايند . يک spyware می تواند صرفا" در حد و اندازه يک کوکی ساده باشد که وب سايت های ملاقات شده توسط شما را در خود ثبت می نمايد و يا برنامه هائی باشند که امکان دستيابی ساير افراد به کامپيوتر شما را فراهم می نمايند . در اين رابطه می توان از برنامه های متعدد Anti Spyware به منظور پويش و برخورد با اين نوع برنامه ها استفاده نمود .

غيرفعال نمودن برنامه های نصب شده غيرضروری :يکی ديگر از دلايلی که می تواند کاهش سرعت کامپيوتر را بدنبال داشته باشد ، تعداد و تنوع برنامه هائی است که در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند. در ويندوز XP می توان با استفاده از برنامه کاربردی MsConfig برنامه هائی را که در زمان راه انداری سيستم فعال می گردند مشاهده و در رابطه با آنان تعيين تکليف نمود . با استفاده از برنامه MsConfig صرفا" می توان ليست برنامه هائی را که در زمان راه اندازی سيستم اجراء می گردند مشاهده نمود و نمی توان از اين طريق آنان را حذف نمود . پيشنهاد می گردد که حتی المقدور از نصب برنامه های غير ضروری بر روی کامپيوتر اجتناب گردد ، چراکه هر برنامه پس از نصب درصدی از منابع سيستم را استفاده خواهد کرد و بديهی است که در اينچنين مواردی می بايست در انتظار کاهش کارآئی سيستم بود. بخاطر داشته باشيد که برای حذف يک برنامه از روی کامپيوتر از برنامه هائی موسوم به Uninstall می بايست استفاده گردد . حذف فولدرهای حاوی برنامه به تنهائی در اين رابطه کافی نبوده و اطلاعات مربوط به آنان همچنان در ريجستری باقی خواهد ماند .

پاک کردن ريسجتری : ريجستری تنظيمات و اطلاعات مورد نياز ويندوز و ساير برنامه های نصب شده را در خود نگهداری می نمايد . به موازات افزايش فرآيندهای نصب و يا Uninstall ممکن است اطلاعات غيرضروری متعددی در ريجستری باقی بماند . در چنين مواردی می توان برای حذف اطلاعات غيرضروری موجود در ريجستری از برنامه های کاربردی متعددی استفاده نمود .

ايجاد يک فايل Swap با ظرفيت ثابت : هر يک از نسخه های ويندوز تابع يک رويکرد خاص برای Paging و فايل swap ذخيره شده بر روی هارد ديسک می باشند. پس از اشغال تمامی فضای حافظه اصلی از فايل swap به منظور ذخيره اطلاعات استفاده خواهد شد . اندازه فايل فوق ثابت نبوده و می تواند با توجه به شرايط موجود تغيير نمايد . پس از استفاده از تمامی فضای حافظه و ظرفيت اختصتاص يافته برای فايل swap ، ويندوز اقدام به افزايش ظرفيت آن می نمايد . در صورت تحقق چنين شرايطی سرعت و کارآئی سيستم کاهش پيدا خواهد کرد . برای مشخص نمودن ظرفيت فايل swap می توان از گزينه System موجود در control panel استفاده نمود ( System |Advanced | Performance Settings | Advanced | Virtual memory ) . مثلا" می توان حداقل و حداکثر ظرفيت فايل swap را مشابه و معادل سيصد مگابايت در نظر گرفت .

بهنگام نمودن درايورهای سيستم : پيشنهاد می گردد همواره درايورهای مربوط به کارت ويدئو و کنترل کننده IDE بهنگام شده و از جديدترين درايورهای ارائه شده مرتبط با آنان استفاده گردد .

استفاده از حافظه RAM بيشتر و هارد درايوهائی با 7200 دور در دقيقه ( RPM ) : حافظه اصلی و هارد درايو دو قطعه اصلی در کامپيوتر می باشند که نسبت به پردازنده دارای سرعت بمراتب کمتری می باشند . افزايش حافظه RAM می تواند اثرات مثبتی را در ارتباط با سرعت اجرای برنامه های کامپيوتری بدنبال داشته باشد . سعی گردد از هارد درايوهائی استفاده گردد که RPM ( دور در دقيقه ) بالائی داشته باشند ( نظير 7200 دور در دقيقه ) .

تبديل سيستم فايل : در صورتی که بر روی سيستم شما ويندوز 95 نصب شده است ، ويندوز از سيستم فايل FAT 16 استفاده می نمايد . در صورت تبديل سيستم فايل فوق به FAT 32 ، سرعت سيستم افزايش نخواهد يافت ولی حجم و تعداد فايل هائی را که می توان بر روی هارد ديسک ذخيره نمود ، افزايش می يابد . در صورت استفاده از ويندوز XP و يا 2000 ، ارتقاء FAT16/32 به NTFS بهبود کارآئی و امنيت سيستم را بدنبال خواهد داشت . توجه داشته باشيد که پس از تبديل سيستم فايل ، امکان برگشت به وضعيت قبلی وجود نخواهد داشت. نسخه های ويندوز 95 ، 98 ، SE و ME قادر به خواندن اطلاعات از سيستم فايل NTFS نمی باشند . بنابراين در صورتی که قصد استفاده از سيستم به صورت dual-booting ( نصب بيش از يک سيستم عامل و انتخاب يکی از آنان در زمان راه اندازی سيستم ) را داشته باشيد و يا تمايل به اشتراک درايوهای موجود بين چندين سيستم عامل را داريد ، بهتر است که از FAT32 استفاده نمائيد .

در صورتی که تمامی موارد اشاره شده منجر به حل مشکل کاهش سرعت نگردد ، می توان هارد ديسک را مجددا" فرمت و اقدام به نصب سيستم عامل و ساير نرم افزارهای دلخواه نمود و يا در صورت ضرورت سخت افزار سيستم را ارتقاء داد.
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
اينكه پسورد ياهو هك شه ديگه دورانش گذشته داداش . اونقد ياهو امنيتش رو بالا برده كه ديگه بايد خواب بدست آوردن پسورد رو ببينيم فقط . اگرم الان ميگن فلاني پسورد يكي رو بدست آورده ، فقط به علت بي احتياطي خودش بوده كه دلايلش رو پائين مينويسم …

2. آقا جان وقتي كارتون با مسنجر يا Mail Box تموم شد حتما Sign Out كنين . اين موضوع خيلي مهمه . در مبحث استفاده از رد پاها يا همان Cookies روشي هست كه هر چند تعداد خيلي كمي ميتونن ازش استفاده كنن ، اما ميشه از همون رد پاها استفاده كرد و ايميل ها رو خوند .


3.حتما از پسوردهاي امن استفاده كنيد . مثلا ور ندارين شماره تلفن خونتون رو بذارين پسورد يا اسم دوس دختر يا دوس پسرتون رو . سعي كنيد از كاراكترهايي مثل @ يا از Space (فاصله) استفاده كنين . اين موضوع به خاطر اينه كه با پسورديابها نتونن كلمه ي عبورتون رو بدست بيارن . هر چند كه باز به خاطر بالا رفتن امنيت ياهو اين كارم تخته شده ! آره قربونش …


4.آقا يارو ميگه ميخواد واست فايل بفرسته ، مثلا عكس خودشو ، شما هم به سه شماره ميگيري بعدم اجرا ميكني . آخر سرم ميگي Error داد . يارو هم ميگه اشكال از سيستم خودت . شما هم ميگي بي خيار . اما بي خيار كه سالاد نميشه !!!



5. وقتي يه فايلي فرستاده ميشه به پسوند اون دقت كنيد . ديگه تابلو هس كه پسوند عكس چيزايي مثل jpg يا gif و … ميشه . و فايل هاي اجرايي مثل exe / com / bat كه اكثرا تروجان ها در قالب exe هستند رو از هر كسي نگيرين .

در ضمن سعي كنيد اصلا و ابدا از طريق مسنجر فايل نگيريد و تا جايي كه ممكنه از ايميل استفاده كنيد. به خاطر آنتي ويروس آنلاين خفن خود ياهو .


6. بعضي ها ميان زرنگي كنن ، ور ميدارن مثلا به قبل پسوند exe يه jpg اضافه ميكنن ، بعد از jpg هم چند تا فاصله ميزنن تا اينكه exe ديده نشه . همونطور كه ميدونين نام فايلها تا در ويندوز تا 11 كاراكتر نشون داده ميشه و اگه بيشتر از اون بشه به صورت (……) نشون داده ميشه . به اين نكته هم هواستون باشه كه طرف كلك رشتي نزنه .


7. اين ديگه واقعا دورانش گذشته . اونم استفاده از fake login هستش . هر چند الان اين راه بيشترين قرباني رو ميده ، اما هواستون باشه تو هر صفحه كه ميرين ، تا لاگين رو ديديد ، زودي ور ندارين پسوردتون رو بدين . چون ممكنه صفحه ساختگي باشه . اول به آدرس صفحه قشنگ دقت كنين كه اولش يه چيزي

مثل Freewebs يا Sharemation يا Free-Host نباشه .

8 . يه نكته اي هم هست در مورد بسته شدن مسنجر . ببينيد يكي از دلايل اصلي كه شما تو ميل باكس ميتونين برين اما مسنجرتون باز نميشه ، استفاده از بوتر هاس . كه اينم بر ميگرده به سيستم امنيتي جديد ياهو . كه ممكنه مسنجر شما رو براي چند روز ببنده . ميگن هيچ راهي نيست كه خود آدم درستش كنه و بايد منتظر موند تا ياهو دلش به رحم بياد و مسنجر رو باز كنه . ولي باز ميگن كه در اين مواقع مسنجر 0.5 ميتونه به بعضيها بكمكه . يه احتمال كوچولوي ديگه اي هم هست . اونم اينكه بري پسورد رو از ميل باكس عوض كني … شايدم شد … والا چه عرض شود !!!


9 . اگر … نه مسنجر باز بشه ، نه به ميل باكس بره و اون پيغام گند بسته شدن ID رو بده ، اونوقت متاسفانه راهي براي درست كردنش نيست . جز اينكه زنگ بزنيد به ياهو دو ساعت صحبت كنيد بلكه راضي بشن . كه خوب اونم براي كساني هس كه تو آمريكان . مثلا برن دم در شركت ياهو 4 تا داد بزنن يا چرخ ماشين اون دو نفري رو كه ياهو رو ساختن رو پنچر كنن يا مثلا يه هزاري بذارن تو جيب يارو مثلا بگن ما فاميل آقاي پشكل پناهيان هستيم شايد يه كاري براتون كردن . ولي واقعا اگه اونجوري شد ديگه براي هميشه بايد به Id تون باي باي بگين !!!


10 . يه سري Password Sender هس مثل K2ps كه تمام پسوردهاي كامپيوتر شمارو مثل پسورد Dial Up Connection يا پسورد مسنجر رو برا طرف ميفرسته . كه اينم بايد سرورش رو سيستم قرباني اجرا بشه . كه اگه يه آنتي ويروس خوب رو سيستم باشه و اگه هواستون باشه كه چي رو دارين اجرا ميكنين ، مشكلي پيش نمياد .


11. شايد مهمترين نكته كه خيلي ها بهش تاكيد دارن استفاده از يك Firewall

(ديوار آتش) مطمئن و همچنين يك آنتي ويروس قوي ميباشد .كه هر دوي اونها بايد هميشه UpDate يعني به روز باشن . براي ديوار آتش Zone Alarm يا Black Ice و براي آنتي ويروس Mcafee يا Symantec پيشنهاد ميشه . اللخصوص اين Mcafee ، ورژن جديدش واقعا عشق است .

12. آقا جان هيچ وقت Cookies هاي اينترنت اكسپلورر رو نگه ندارين و هميشه پاكش كنين . براي اين كار از منوهاي بالاي صفحه Tools رو انتخاب كنيد و بعد Delete Cookies رو بزنيد . يا كلا از Setting گزينه ي Never رو بزنيد تا ديگه ردپايي از شما باقي نمونه .


13 . يكي از مهمترين نكات : { كافي نت } = قتلگاه ID



ببينين … من اول يه جمله ، فقط يه جمله ميگم ، بعدش هر توضيح ديگه اي لازم باشه ميدم براتون . ((( آقا جان دقيقا لحظه اي كه از كافي نت با مسنجر آنلاين شدي خوب … همون لحظه از منوي Login برو به Account Info و با طي دو مرحله ي كوچولو پسوردتو عوض كن . ))) …

اينو الان از من شنيدي ؟ … بنويس يه گوشه از دفتر خاطراتت بلكه يادت نره .

يعني اين بصرفه ترين راه ممكنه . بعضي ها ميان استاد بازي در بيارن مثلا ميرن از Registery يا Ms Config به وجود ويروس يا تروجان پي ببرن . اما كور خوندن …

اين تروجانها ، بعضياشون داستان دارن عزيزم …

برخي ها هم به وجود آنتي ويروس دلشونو خوش ميكنن . اما اينو بگم ، جمله اي كه من اول اين متن براتون گفتم ، Ok ترين راه هستش .


14. نكته اي ديگر … مهم ترين نكته …


حتما يادتون باشه … هر وقت كه ميخواين ID برا خودتون باز كنين ، يه سري اطلاعات اوليه هست كه اگه اونارو به خاطر بسپرين ، حتي اگه ID هك بشه ، مي تونين پسورد تازه از ياهو بگيرين .

اون اطلاعات اينا هستن … كه 3 تاي اولي حتما بايد باشن اما شما حتما هر چهار تاشونو به خاطر بسپرين … حتما حتما … بهتره تو يه فايل Notepad بنويسين و توي يه فلاپي ديسك نيگر دارين …



الف ) تاريخ تولد دقيق Your Birthday...........................................

ب ) زيپ كد ………………………… Your ZIP (or Postal ) Code

ج ) كشوري كه مي انتخابين ………. Your Country or Territory

د ) يه سوالي هم ميپرسه …………… What’s your pet's Name ?


جوابي رو كه به اين سوال ميديد رو هم به ياد داشته باشين .


خوب ديگه تمومه … ميرين سايت ياهو … ميرين به Forget Password … از اون اطلاعات سه تاي اولي رو ميدين و ID رو مينويسين و آخر سر Get New Password رو ميزنين . اونجا هم Pet’s Name رو ميدين و Get رو ميزنين و پسورد تازه رو از ياهو ميگيرين و حال ميكنين و دعا به جون ما ميكنين و نظر ميدين .



15. يه سري چيزا هم هستن كه مربوط ميشن به Real Hacking و

و بی خيالش ... نترسين هر آدمي اينجور چيزا حاليشون نميشه .

و اونايي هم كه حاليشون ميشه اكثرا آدماي عقده اي نيستن .

جدي ميگم .


16 . حال اين 15 مورد رو ببريد اول ، چون اگه واقعا به اين موارد توجه كافي بكنين مهال كه آيديتون هك بشه
 

nazanin340

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
آيا تاکنون برای شما اين سوال مطرح شده است که به چه صورت است ؟ کامپيوترهای موجود در يک شبکه به منظور مبادله اطلاعات تابع مدل مرجع OSI می باشند . مدل فوق، همانند يک دستورالعمل اجرائی بوده و عمليات لازم در زمان ارسال و يا دريافت داده را برای يک کامپيوتر مشخص می نمايد . به منظور آشنائی و آناليز فرآيند مبادله داده بين دو کامپيوتر موجود در يک شبکه به بررسی يک نمونه مثال کاربردی خواهيم پرداخت .

زمانی که يک اتومبيل در کارخانه ای توليد می گردد ، يک نفر تمامی کارها را انجام نخواهد داد . توليد يک اتومبيل بر اساس يک خط توليد انجام شده و همزمان با حرکت اتومبيل در خط توليد هر شخص بخش های متفاوتی را به آن اضافه نموده و زمانی که به انتهای خط توليد می رسيم ، اتومبيل مورد نظر توليد و آماده استفاده خواهد بود .
وضعيت فوق در رابطه با داده ارسالی از يک کامپيوتر به کامپيوتر ديگر نيز صدق می کند . مدل OSI که توسط کميته IEEE ايجاد شده است، قوانين لازم به منظور مبادله اطلاعات بين کامپيوترها را فراهم می نمايد . بدين ترتيب و با پيروی از مجموعه رهنمودهای ارائه شده در مدل مرجع OSI ، هر کامپيوتر قادر به مبادله اطلاعات با ساير کامپيوترها ( صرفنظر از نوع کامپيوتر ) خواهد بود . حرکت داده با دو روش متفاوت در مدل مرجع OSI انجام می شود . در سمت فرستنده ( به طرف پائين ) ، داده ها کپسوله شده و برای کامپيوتر گيرنده ارسال می شوند . در سمت گيرنده ( به طرف بالا ) ، داده ها از حالت کپسوله خارج شده و در نهايت در اختيار کامپيوتر گيرنده قرار داده می شوند.

ارسال داده : شکل زير نحوه ارسال داده توسط يک کامپيوتر را نشان می دهد :


توضيحات :

کامپيوتر موجود در شبکه ، قصد ارسال داده برای کامپيوتر ديگر را دارد . در لايه Application ، رابط کاربر وجود داشته و از طريق آن کاربر با برنامه مورد نظر ارتباط برقرار می نمايد .
پس از ارسال داده از لايه Application ، داده ارسالی به ترتيب لايه های Presentation و Session را طی می نمايد . هر يک از لايه های فوق اطلاعات اضافه ای را به داده اوليه اضافه نموده و در نهايت داده در اختيار لايه Transport قرار داده می شود .
در لايه Transport ، داده به بخش های کوچکتری تقسيم و هدر TCP به آن اضافه می گردد . به داده موجود در لايه Transport ، "سگمنت" گفته می شود . هر سگمنت شماره گذاری شده تا امکان بازسازی مجدد آنان در مقصد وجود داشته باشد ( انتظار داريم داده دريافتی توسط گيرنده همان داده ارسالی توسط فرستنده باشد ) .
هر سگمنت در ادامه به منظور آدرس دهی شبکه ( منظور آدرس دهی منطقی است ) و روتينگ مناسب در اختيار لايه Network قرار داده می شود . به داده موجود در لايه Network ، بسته اطلاعاتی و يا Packet گفته می شود . لايه Network ، هدر IP خود را به آن اضافه نموده و آن را برای لايه DataLink ارسال می نمايد .
در لايه DataLink به داده ئی که هم اينک شامل هدر لايه های Transport و Network است ، "فريم" گفته می شود . در اين لايه ، هر يک از بسته های اطلاعاتی دريافتی، کپسوله شده و در يک فريم به همراه آدرس سخت افزاری ( آدرس MAC ) کامپيوترهای فرستنده و گيرنده سازماندهی می شوند . در فريم فوق اطلاعات مربوط به LLC ( نوع پروتکل ارسالی توسط لايه قبلی زمانی که به کامپيوتر مقصد می رسد )، نيز اضافه می شود . در بخش انتهائی فريم ، فيلدی با نام FCS که از کلمات Frame Check Sequence اقتباس شده است به منظور بررسی خطاء اضافه می گردد .
در صورتی که کامپيوتر مقصد بر روی يک کامپيوتر از راه دور باشد ، فريم به روتر و يا gateway به منظور مسيريابی مناسب ارسال می گردد .
به منظور استقرار فريم بر روی شبکه می بايست اطلاعات موجود به صورت سيگنال های ديجيتال تبديل شوند . با توجه به اين که يک فريم مشتمل بر مجموعه ای از صفر و يک است ، لايه Physical عمليات کپسوله نمودن ارقام موجود در فريم به يک سيگنال ديجيتال را انجام خواهد داد .
در ابتدای فريم و به منظور انجام عمليات همزمان سازی ( هماهنگ شدن دريافت کننده با فرستنده ) ، تعداد اندکی صفر و يک اضافه می گردد .
دريافت داده : شکل زير نحوه دريافت داده توسط يک کامپيوتر را نشان می دهد :




توضيحات :

کامپيوتر دريافت کننده در ابتدا به منظور هماهنگ کردن خود با کامپيوتر فرستنده در جهت خواندن سيگنال ديجيتال، تعداد محدودی از بيت ها را می خواند . پس از اتمام عمليات همزمان سازی و دريافت تمامی فريم آن را به لايه بالاتر ( لايه DataLink )، ارسال می نمايد .
لايه DataLink ، در ابتدا بررسی لازم در رابطه با وجود خطاء ( CRC ) و يا همان Cyclic Redundancy Check را در خصوص اطلاعات دريافتی انجام خواهد داد . محاسبات فوق توسط کامپيوتر دريافت کننده انجام شده و ماحصل کار با مقدار موجود در فيلد FCS مقايسه شده و بر اساس آن تشخيص داده خواهد شد که آيا فريم دريافتی بدون بروز خطاء دريافت شده است ؟ در ادامه لايه DataLink ، اطلاعات اضافه و يا هدری را که توسط لايه DataLink کامپيوتر از راه دور به آن اضافه شده است را برداشته و مابقی داده را که به آن Packet اطلاق می گردد برای لايه Network ارسال می نمايد .
در لايه Network ، آدرس IP موجود در بسته اطلاعاتی با آدرس IP کامپيوتر دريافت کننده مقايسه شده و در صورت مطابقت ، هدر لايه Network و يا هدر IP از بسته اطلاعاتی برداشته شده و مابقی بسته اطلاعاتی برای لايه بالاتر ( لايه Transport ) ، ارسال می گردد . به داده موجود در اين لايه ، سگمنت گفته می شود .
سگمنت در لايه Transport پردازش و عمليات بازسازی مجدد داده دريافتی ، انجام خواهد شد . در زمان بازسازی مجدد داده دريافتی توسط کامپيوتر گيرنده به فرستنده اطلاع داده می شود که وی هر يک از بخش ها را دريافت نموده است تا خللی در بازسازی مجدد داده ايجاد نگردد . با توجه به ارسال يک ACK برای فرستنده ( اعلام وضعيت سگمنت دريافتی به کامپيوتر فرستنده ) ، از پروتکل TCP در مقابل UDP استفاده شده است . پس از انجام عمليات فوق ، داده دريافتی در اختيار لايه Application گذاشته می شود .
در زمان مبادله اطلاعات بين کامپيوترهای موجود در شبکه ، کاربران درگير جزئيات مسئله نشده و تمامی فرآيندهای اشاره شده به صورت اتوماتيک انجام خواهد شد .

پراکسی سرور چیست؟

در یک تشکیلات که از اینترنت استفاده می‌کند، یک پراکسی سرور ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که بعنوان یک واسطه بین کاربر داخلی و اینترنت عمل می‌کند به طوریکه امنیت، نظارت مدیریتی و سرویس‌های caching تامین می‌شود. یک سرور پراکسی دارای پروتکل مشخصی است،‌ بنابراین برای هرنوع پروتکلی (HTTP، FTP و غیره) باید تنظیم شود. پراکسی سرور بعنوان بخشی از یک سرور gateway (نقطه‌ای در یک شبکه که ورودی به شبکه‌ای دیگر است) رفتار می‌کند و می‌تواند برای انجام یک یا چند فانکشن‌ که در بخش بعد به آن اشاره می‌شود، تنظیم شود.



عملکردهایی که پراکسی سرور می‌تواند داشته باشد

با تعریفی که از یک پراکسی ارائه شد، می‌توان از پراکسی برای بهبود عملکرد یک شبکه استفاده‌هایی کرد که در اینجا به چند مورد آن به اختصار اشاره می‌کنیم:

· Firewall (دیواره آتش)

برای سازمانی که فایروال دارد، پراکسی سرور تقاضاهای کاربران را به فایروال می‌دهد که با آنها اجازه ورود یا خروج به شبکه داخلی را می‌دهد.

· Caching (ذخیره سازی)

سرور پراکسی که عمل caching را انجام می‌دهد، منابعی مانند صفحات وب و فایل‌ها را ذخیره می‌کند. هنگامی که یک منبع مورد دسترسی قرار گرفت، در سرور دخیره می‌شود و تقاضاهای بعدی برای همین منبع مشخص با محتویات cache پاسخ داده می‌شود. این عمل، دسترسی به آن منبع را برای کاربرانی که از طریق پراکسی به اینترنت متصل هستند، سرعت می‌بخشد و از طرفی از ترافیک اینترنت می‌کاهد و اجازه استفاده بهتر از پهنای باند به کاربران داده می‌شود.

· Filtering (فیلتر کردن)

سرور پراکسی می‌تواند ترافیک وارد شونده و خارج شونده از شبکه را بررسی کند و به آنچه که با معیارهای امنیتی یا سیاست سازمان مغایرت دارد، اجازه عبور ندهد.

· Authentication (تصدیق هویت)

بسیاری منابع الکترونیکی سازمانی توسط ورود با کلمه رمز یا قرار داشتن در دامنه مشخصی از IP محدود شده‌اند. کاربران دور معمولاً از یک سرویس‌دهنده اینترنت ثالث استفاده می‌کنند که در این صورت این کاربر یا IP کامپیوتر آن برای سازمان معتبر تشخیص داده نمی‌شود. برای کاربرانی که بصورت فیزیکی به شبکه داخلی سازمان متصل نشده‌اند، پراکسی طوری عمل می‌کند که به کاربران دور اجازه ورود موقت داده شود یا به آنها بطور موقت یک IP سازمان تخصیص داده شود که بتوانند به منابع محدود شده دسترسی پیدا کنند.

· Anonymization (تغییر هویت)

برای محافظت شبکه داخلی یک سازمان از کاربران موجود در اینترنت، سرور پراکسی می‌تواند هویت سیستم‌های متقاضی داخلی را تغییر دهد. اگر منبع (مثلاً صفحه وب یا فایل) تقاضا شده توسط کاربر داخلی سازمان، در cache موجود نباشد، سرور پراکسی برای آن کاربر، بعنوان کلاینت عمل می‌کند و از یکی از آدرس‌های IP خودش برای تقاضای آن منبع از سرور موجود در اینترنت استفاده می‌کند. این آدرس IP «موقت»، آدرسی نیست که واقعاً در شبکه داخلی سازمان استفاده گردد و در نتیجه از بعضی از حمله‌های نفوذگران جلوگیری می‌شود. هنگامی که صفحه تقاضا شده، از طرف سرور روی اینترنت به پراکسی سرور می‌رسد، پراکسی سرور آن را به تقاضای اولیه مرتبط می‌کند و برای کاربر می‌فرستد. این پروسه تغییر دادن IP باعث می‌شود که تقاضا دهنده اولیه قابل ردیابی نباشد و همچنین معماری شبکه سازمان از دید بیرونی مخفی بماند.

· Logging (ثبت کردن)

پراکسی سرور می‌تواند تقاضاها را بهمراه اطلاعات لازم در جایی ثبت کند تا بعداً امکان پیگیری اعمال کاربران داخل سازمان فراهم شود.


پیکربندی مرورگر

· تعامل کاربر: کاربر باید از ابتدا مرورگر خود را پیکربندی کند که بدین ترتیب نیاز است که اطلاعات را از پشتیبانی فنی سازمان بدست آورد.

· پیکربندی دستی: در این پیکربندی کاربر باید سروری را که نرم‌افزار پراکسی را اجرا می‌کند، مشخص کند. کاربر باید استثنائات هر دامنه‌ای را که می‌تواند بطور مستقیم به آن وصل شود، مشخص کند و به این ترتیب در اتصال به این دامنه‌های مشخص‌شده، پراکسی در مسیر قرار نمی‌گیرد.

· پیکربندی خودکار: یک فایل تنظیم پیکربندی توسط سازمان که منطق استفاده از پراکسی توسط مرورگر در آن قرار دارد. URL فایل باید در پیکربندی مرورگر وارد گردد. اینکه یک تقاضا از طریق پراکسی مسیریابی شود یا خیر، بستگی به شروط موجود در آن فایل دارد.
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
مطالب مفيد و جالبي هستن ولي اي كاش منابعش رو هم ذكر مي كردين. خيلي از اينها رو من تو همين فوروم و به نامهاي ديگه هم ديده بودم!
 
بالا