برگزیده های پرشین تولز

نمایش اولین تلفن هوشمند انعطاف پذیر

danzelha

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2011
نوشته‌ها
1,616
لایک‌ها
256
روز گذشته نوکیا در همایش سالیانه نوکیا ورلد که در لندن برگذار شد٬ با پرده برداری از اولین گوشی هوشمند خود با پلتفرم ویندوز فون توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. اما در گوشه‌ای دیگر و در بخش محصولات آینده٬ نوکیا نمونه اولیه‌ای از گجت جالب و جدیدی را به نمایش گذاشته بود که اگر چه به اندازه لومینا 800 توجه افراد را به خود جلب نکرده بود٬ اما به مراتب از آن جذاب تر و خلاقانه تر به نظر می‌آمد. نکته جالب گجت به نمایش گذاشته شده این بود که می‌توان با خم کردن یا پیچ دادن دستگاه و صفحه نمایش انعطاف پذیر آن٬ گالری عکس‌ها و مجموعه موسیقی‌ها را بدون تاچ کردن پیمایش نمود!

Nokia_flexible.jpg

به عبارت دیگر٬ دستگاه و صفحه نمایش آن به راحتی قابل انعطاف هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با دو دست خود دو طرف دستگاه را گرفته و دستگاه را به آرامی خم کنید. با این کار می‌توانید عکس‌های خود را در گالری پیمایش کرده و یا برای زوم کردن روی یک عکس٬ کافی است دستگاه را به سمت داخل خم کرده و یا برعکس این کار را برای کوچک نمایی آن انجام دهید. همچنین اگر بیشتر دستگاه را به سمت بیرون خم کنید٬ وارد منو خواهید شد.

nokia-kinetic-1.jpg

نوکیا نام این دستگاه را (kinetic device) گذاشته است و هرچند این دستگاه نخستین مدل مفهومی قابل انعطاف نیست اما می‌توان آنرا نخستین و موفق ترین مدل مفهومی عنوان کرد که به صورت کاربردی پیاده شده است. بدین ترتیب شاید نسل بعدی تلفن‌های همراه به علاوه بر لمس کردن صفحه نمایش٬ از این طریق نیز از کاربر خود فرمان ببرند.

nokia-kinetic-2.jpg

صفحه نمایش مورد استفاده در این دستگاه از نسل آینده صفحه‌های نمایشگر٬ یعنی OLED می‌باشد. این نوع نمایشگرها علاوه بر ضخامت فوق‌العاده کمی که دارند٬ قابل انعطاف نیز می‌باشند. در دو تصویر زیر می‌توانید نمونه‌هایی صفحه‌های نمایش OLED را مشاهده نمایید:

oled-screen-2.jpg

oled-screen-1.jpg

هنوز زمان مشخصی از سوی نوکیا برای ورود این دستگاه به بازار اعلام نشده است.

منبع :آی تی ویژن
کد:
http://www.itvision.ir/technology/tablet-and-mobile/158-nokia-kinetic-device.html
 
بالا