برگزیده های پرشین تولز

نمایند رشت:برای انجام کارهای حرفه ای در اینترنت حداقل 512 پهنا نیاز است

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
رمضانعلی صادق‌زاده ‌از برخورد سلیقه‌ای با جرائم رایانه‌ای در کشور انتقاد کرد.


به گزارش مهر، رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مؤسسه پژوهشی آینده روشن قم در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع ساماندهی اینترنتی در کشور گفت: در این زمینه تلاش‌های زیادی در بعد قانون‌گذاری و سخت‌افزاری صورت گرفته است که در بعد قانونگذاری کمیته‌ای متشکل از سه دستگاه اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و صدا و سیما فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن هیئت‌وزیران دستورالعملی مبنی بر ساماندهی سایت‌ها به تصویب رساند که این مصوبه عجولانه و غیرقانونی بود، زیرا دولت لایحه جرائم رایانه‌ای را به مجلس ارائه داده بود و به دلیل این که فوریتی برای آن پیش‌بینی نکرده بود به صف طویل لایحه‌ها پیوست.

نماینده مجلس با بیان این که در این زمینه هم اکنون خلاء قانونی وجود دارد گفت: دولت می‌توانست با فوریت این لایحه را مطرح کرده و از سلیقه‌ای برخورد کردن با جرائم رایانه‌ای بپرهیزد. رمضانعلی صادق‌زاده به بعد سخت‌افزاری ساماندهی شبکه اینترنت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این بعد نیز با توجه به این که بالغ بر75 کیلومتر فیبرنوری در کشور فعال است و امکانات سخت‌افزاری مناسبی وجود دارد باید ضمن ارائه خدمات به مردم از سوددهی بالای آن نیز استفاده کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: متأسفانه در این زمینه نیز طبق بخشنامه سازمان تنظیم مقررات به سازمان‌های IT تنها اجازه ارائه خدمات تا 128 کیلوبایت بر ثانیه را به کار بران داده‌اند و این در حالی است که برای انجام کار حرفه‌ای و مبادله فیلم و یا عکس نیاز به ظرفیت حداقلی 512 کیلوبایت بر ثانیه می‌باشد.

رئیس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس ‌در ادامه به موضوع راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در کشور اشاره کرد و ادامه داد: شرایط مزایده بررسی شده است و مقرر شده تا مناقصه نسل سوم تلفن همراه قبل از عید نوروز عملی شود.

وی در خصوص نیاز کشور به اپراتور سوم گفت: طبق برنامه پنج ساله چهارم توسعه، دولت مکلف شده است ضریب نفوذ تلفن همراه را تا پایان سال 88 به 35 درصد برساند که این رقم در حال حاضر 25 درصد است. صادق‌زاده افزود: با راه اندازی اپراتور سوم می‌توان این کمبود را جبران کرد و طبق برنامه پیش رفت.

نماینده مجلس در ادامه به تعرفه پیامک‌ها اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر ارتباطات ظرف یک ماه آینده کمیسیون تنظیم تعرفه پیامک تشکیل خواهد شد و در مورد تعرفه پیامک‌ها تجدید نظر خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به حجم بالای ارسال پیامک‌ها و همچنین هشدار سازمان بازرسی و تنظیم مقررات باید به این موضع توجه اساسی شده و تعرفه آن را کاهش داد.

صادق‌زاده همچنین با اشاره به ارسال پیامک‌های لاتین با متن فارسی گفت: این نوع پیامک‌ها به دلیل تعرفه کم آن موجب استقبال مردم شده است که باید با فرهنگ‌سازی و کاهش کاراکتر‌های حروف فارسی از آن جلوگیری کرد. وی افزود: ارسال چنین پیامک‌هایی خطری جدی برای زبان فارسی به حساب می‌آید.
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
128 کیلوبایت بر ثانیه را به کار بران داده‌اند و این در حالی است که برای انجام کار حرفه‌ای و مبادله فیلم و یا عکس نیاز به ظرفیت حداقلی 512 کیلوبایت بر ثانیه می‌باشد.
یا خبرگزاری یا جناب نماینده اشتباه کردن!

کیلوبایت بر ثانیه نیست ( اگر اگر بود چه حالی میداد) کیلوبیت بر ثانیه هست
 
بالا