برای شروع کار
از شرکت یوبی سافت شروع می کنم
*******************************
کمپانی یوبی سافت
یوبی سافت (Ubisoft یا Ubi Soft Entertainment) یکی از کمپانی های بزرگ ساخت و انتشار بازی های ویدئویی و رایانه ای است که قسمت اصلی آن در مونتریل (Montreuil) کشور فرانسه است. تسهیلات یوبی سافت در بیش از 20 کشور مختلف هستند که شامل استودیو های سازندگی در مونتریل (Montreal) کانادا ، بارسلونا اسپانیا ، شانگهای چین ، کارولینای شمالی آمریکا ، دازلدارف بلغارستان - آلمان و میلان ایتالیا میشود. در این بین از سال 2004 به بعد سومین کمپانی مستقل بازی های رایانه ای اروپا و هفتمین کمپانی مستقل در ایالات متحده است. کلمه ی Ubi در Ubisoft گاهی به صورت ju;bi و معمولاً به شکل u'bi (یوبی) خوانده میشود و در تلفظ خود فرانسوی y'bi نوشته میشود که y در فرانسه u خوانده میشود.
تاریخچه
پنج برادر Guillemot یوبی سافت را در سال 1986 در فرانسه تاسیس کردند. یووس گیل مت (Yves Guillemot) خیلی زود قراردادهایی با Electronic Arts ، Sierra On-Line و Microprose بست تا بازیهای خود را در فرانسه پخش کنند. در اواخر دهه ی 80 یوبی سافت شروع به بزرگ شدن کرد و فروشگاههایی در آمریکا ، انگلیس و آلمان زد.
در دهه 90 یوبی سافت ساخت بازی در خانه را ابتکار کرد که تا 1994 ادامه داشت. پس از آن برادران گیل مت دست به احداث کمپانی در مونتریل فرانسه (Montreuil) زدند که بعدها به شعبه اصلی شان تبدیل شد. در همان سال میشل انسل شخصیت Rayman را ابداع کرد که هنوز هم در سال 2006 از ستاره های بازی های ویدئویی است. یوبی سافت در سال 1996 به یک کمپانی بازرگانی عمومی تبدیل شد ، این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که مکان هایی در شانگهای چین و مونتریل (مونترئال) کانادا افتتاح کردند.
در سال 2000 یوبی سافت استودیوی بازی سازی آمریکایی Red Storm Entertainmennt را از آن خود کرد . استودیویی که توسط تام کلنسی نویسنده ی معروفی که بخاطر ساخته شدن بازیهای مختلف از روی کتابهایش معروف شد ، ساخته شده بود. در سال 2001 کمپانی Blue Byte Software را خرید ، از آن به بعد Settlers نیز مال یوبی سافت بود. با رسیدن 2003 کمپانی در 22 کشور مختلف فعالیت میکرد ، که 9 تا از آنها دفاتر ساخت یا طراحی بودند. در همان سال یوبی سافت بازی های شهره و برنده ی جایزه ی زیادی را بیرون داد ، نظیر : Tom Clancy's Splinter Cell ، Prince of Persia: The Sands of Time ، XIII ، Rayman 3 ، Tom Clancy's Rainbow Six 3 : Raven Shield و Beyond Good and Evil .
درآمد یوبی سافت از سال 2002 تا 2003 ، 453 میلیون یورو بود. البته این رقم در 2003 تا 2004 چون سال در آمد زایی بود به 508 میلیون افزایش یافت. در سال 2004 یوبی سافت 2350 خدمه داشت که بیش از 1700 نفر از آنها فقط در کار تولید مشغول بودند. یووس (Yves) ، برادر موسس نیز هم اکنون مدیر عامل کمپانی است.
در اواخر دهه 90 و شروع قرن بیستم یوبی شروع قدرتنمایی با بازیهای آنلاین نظیر Uru: Ages Beyond Myst و Matrix Online و بعد از آن عرضه ی اروپایی و چینی EverQuest کرد. اما در فبریه 2004 از ادامه ی کار برروی آنلاین Uru انصراف داد و The Matrix Online را نیز کنسل کرد. با این وجود ، تنها یک هفته بعد از این اتفاق کمپانی مالکیت Wolfpack Studios خالق MMORPG های Shadowbane را خرید و در ژولای 2004 نسخه ی Xbox و PS2 بازی Tom Clancy's Splinter Cell : Pandora Tomorrow را با ویژگیهای منحصر به فرد آنلاین عرضه کرد.
در روز 20 ام دسامبر سال 2004 شرکت Electronic Arts ، 19.9% سهام شرکت را خرید. در همان زمان یوبی سافت در بیانیه ای اعلام کرد که ما فکر کرده بودیم آنها از روی خصومت میخواهند این خرید را بکنند ، اما بعدها با مطلع شدن از نیت EA از این فکر در آمدیم.
یوبی سافت همچنین امتیاز Driver را در ژولای 2006 از آتاری با مبلغی بالغ بر 19 میلیون یورو (24 میلیون دلار آمریکا) خرید. این مبلغ به خاطر امتیاز بازی ، پوشش حقوقی تکنولوژی های بکار رفته ، و سرمایه های بالای آن بود.
جدال قفل Starforc
یوبی سافت مدتی مشهور به استفاده از قفل ضد کپی Starforce شده بود که درایور هایی برروی سیستم نصب میکند و مشکوک به صدمه زدن به سخت افزارهای دستگاه با بعضی سیستم عامل های موسوم است. این کار با Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory شروع شد که در تاریخ دوم فبریه 2006 مشخص شد که با Windows XP Professional x64 Edition سازگار نیست. در 14 آپریل 2006 یوبی سافت قبول کرد که بر اساس شکایات ، دیگر از Starforce در بازی هایش استفاده نمیکند.
**********************************
:happy: