برگزیده های پرشین تولز

هیجان قدم زدن روی تراس کریستالی بر فراز دره عمیق

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
39
کریستال تراس سافرانبلو
kristal teras safranbolu
گردشگرانی که تور ترکیه و خصوصا تور استانبول را انتخاب می کنند با دنیایی از جاذبه های گردشگری مواجه اند که تجربه و بازدید از برخی از این موارد هیچگاه از ذهن آدمی پاک نمیشود . علاوه بر آنکه کشور ترکیه پر از آثار تاریخی ست در این کشور میتوانید زیباترین و بکرترین مناظر طبیعی را ببینید و از آنها لذت ببرید . یکی از شهرهای ترکیه که آمیخته ای از تارخ و طبیعت زیباست ، شهر سافرانبلو در استان کارابوک ترکیه واقع شده و تا مرکز استان یعنی شهر صنعتی کارابوک تنها ۱۰ کیلومتر فاصله دارد .
safranboluturkey-qpr.jpg

شهر سافرانبلو ترکیه

crystal_terrace_cafe_safranbolu_2turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

شهر سافرانبلو ترکیه هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و تاکنون ۱۰۰۸ اثر تاریخی در آن به ثبت رسیده است که شامل ۱ موزه خصوصی ، ۲۵ مسجد ، ۵ مقبره ، ۸ چشمه تاریخی ، ۵ حمام ترکی ، ۳ کاروانسراها ، ۱ برج تاریخی ساعت ، ۱ ساعت آفتابی ، پل های تاریخی قبرستان ها و صدها خانه تاریخی و …میباشد . این شهر توسط یونسکو به عنوان یک ناحیه بین المللی فرهنگی و یکی از میراثهای جهانی ثبت شده است . از مناظر طبیعی این منطقه نیز میتوان به پارک چاملیک اشاره کرد که رنگ آمیزی عجیبی از طبیعت را به نمایش گذاشته است .

crystal_terrace_cafe_safranbolu_12turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

crystal_terrace_cafe_safranbolu_13turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

crystal_terrace_cafe_safranbolu_9turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه در شهر سافرانبلو ، کریستال تراس است . این تراس شیشه ای بر فراز دره توکاتلی ساخته شده و منظره ای زیبا را برای دوستداران طبیعت به نمایش گذاشته است . کریستال تراس سافرانبلو ۸۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و دارای عرضی به طول ۱۱ متر می باشد . این تراس شیشه ای که میتوانید از روی آن به اعماق دره نگاه کنید میتواند ۷۵۰ تن وزن را تحمل کند و از سه قطعه شیشه ای به ضخامت ۳ سانتیمتر درست شده است . حدودا ۴۰۰ نفر می توانند همزمان روی تراس قرار گیرند اما تنها ۳۰ نفر همزمان میتوانند از منظره دره بهره مند شوند .

crystal_terrace_cafe_safranbolu_4turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

نکته
برای بازدید از کریستال تراس سافرانبلو که از دیدنی های ترکیه است بهتر است بدانید که فاصله سافرانبلو از استانبول ۴۱۴ کیلومتر است .

crystal_terrace_cafe_safranbolu_5turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو

crystal_terrace_cafe_safranbolu_14turkey-qpr.jpg

کریستال تراس سافرانبلو
 
بالا