بالاخره بردباری خوب است یا نه؟ با این تفاسیر باید تا چند وقت دیگر شاهد "بن شدن" آقای آتابای باشیم زیرا بنا بر فرمایش شما ایشان بردبار هستند.
در ضمن آیا می دانید که داشتن بیش از یک نام کاربری نقض قوانین فروم است؟
لطفا بفرمایید در کدام یک از پست هایم، گفته های قبلی ام را نقض کرده ام. مثلا گفته ام که ایرانی بودن معادل فارس بودن است.
اینکه نام ایران از کلمه آریا گرفته شده است به احتمال زیاد درست است. اما آریا نه به معنای نژاد بلکه به معنای "پاک" و "مقدس" که در کتاب های "اوستا" و "وداس" به همین معنی به کار رفته است.
در تمام مواردی که اعتراض کردم، صریحا گفته ام که قصد طرفداری از کسی را ندارم. بنده بخشی از مطالب آقای "آتابای" را قبول دارم و بخشی دیگر را نه. همینطور در مورد "دوست زاده". آیا بنده صریحا گقته ام که تمام حرف های "دوست زاده" درست است. آیا بنده آن جمله آقای "آتابای" را که گفته بودند"نه زبان ، نه نژاد و نه مذهب مشترک هیچکدام نمیتوانند عامل بوجود آمدن یک ملت باشند، سرنوشت و تاریخ مشترک است که یک ملت را می سازد"
تایید و تاکید نکردم؟
بردباری خوب است اما برخی را چنان به غرور وا می دارد که گویی عالم الدهر هستند
و امکان دارد بر اثر فشاری که به مدیر بخش می آورند آتابای هم بن شود البته باید یادآوری کنم که اینجا فرومی است دارای مدیر و مسئول و تحت هیچ شرایطی ما حق اعتراض نداریم چون هنگام ثبت نام پولی به اینجا نداده ایم یعنی همان کاری که در هنگام بن شدن دوست زاده شاهد بودیم
بله جناب مهرداد من قبل از این هم اینجا بوده ام و فکر هم نمی کنم قوانین را نقض کرده باشم چون در قوانین ذکر نشده است که بعد از (banned for ever) شدن حق ساخت آیدی وجود ندارد
البته این ها قضیه دارد که توسط پست خصوصی شما را مطلع می کنم و بیش از نیز به دست برخی ها بهانه نمی دهم.
جناب مهرداد این شعر شما را یاد چه می اندازد:
تو همایون مهد زردشتی و فرزندان تو
پور ایرانند پاک آیین نژاد آریان
آریان اونجور که میگن نژاد هست
البته اجازه شک کردن در تاریخ رو که داریم!
تاریخ ریاضی و فیزیک نیست که بگیم" آفتاب آید دلیل آفتاب" و براحتی از کنارش بگذریم
اما اگه ممکن است بگذارید چیزهایی درباره این شعر بگم گرچه ربطی نداره اما چون اینجا نیز بارها دیده ام می گویم:
مثلا اینکه این بیت به صورت واضحی جعل شده و هرکسی کمی از ادبیات سر در بیاورد می فهمد که این بیت دروغ محض است . در اینجا مخاطب شهریار آذربایجان است نه نژاد آریان!!!
"تو همایون مهد زردشتی و فرزندان تو " تا اینجا صحیح است و مخاطبش نیز آذربایجان است
اما مصراع دوم رو ببینید: "پور ایرانند و پاک آیین نژاد آریان" پور ایران صحیح است
هرکسی در کشور ایران شناسنامه داشته باشد پور ایران هست و مفهوم نژادی ندارد
آیین هممون هم که پاک است
اما در اینجا نژاد آریان به صورت فاحشی نا میزان است
اینجا باید مثلا می گفت "ایالت آذربایجان" چون مخاطبش آذربایجان هست!!!
البته این قضیه ربطی به بحث ما نداشت . فقط اینکه گفتید نژاد پاک و مقدس این بیت به یادم اومد
و سخن آتابای در اینجا نیز کاملا صحیح است
اما ابنکه گفته بود اشکانیان (ارشق) ترک هستند قابل تامل است
بر اساس تحقیقات من در جایی به توسط خود مادها و یا اشکانیان ذکر نگردیده که ما هم آریایی پاک هستیم!!!
شاید همین دلیلی باشد برای اینکه این دو آریایی نبوده اند!
آیا من تاکنون به سایت آذرگشتسب لینک داده ام؟ لطف کنید دقت کنید.
من به دوسایت شمس تبریز و آذرآبادگان لینک دادم اما نه در رد جواب سیاوش بلکه عرض کردم که مطالب سایت های فوق بنده را گیج کرده که حرف چه کسی را قبول کنم. بنده زبان ترکی آذربایجانی بلد نیستم بنابراین در مورد لغات و زبان ترکی آذربایجانی باید دو همزبان در موردش بحث کنند. بنده لینک های فوق را ارایه کردم تا سیاوش، بنده را در مورد برخی از مسایل روشن سازند. نویسندگان سایت های فوق هم ترک زبانند. من این دو سایت در مورد زبان ترکی آذربایجانی آوردم و نه در مورد تاریخ آذربایجان یا ایران و همچنین فکر نمی کنم تحقیق در مورد زبان ترکی آذربایجانی و لغات آن توسط دانشگاه های دیگر کشورها انجام گرفته باشد تا لینکی ارایه دهم.
بله درست است نویسندگان محترم هر دو سایت ترک زبانند
اما جالب این است که شمس تبریز را باید با پیشرفته ترین فیلتر شکن ها باز کرد اما آذرابادگان به راحتی باز میشود. آذرابادگان از کسروی فاشیسم از همه جهت حمایت میکند اما شمس تبریز کسروی را نقد میکند. شخصی که می گوید هر چیز و هر کسی که من با آن مخالف بودم باید از بین برود چگونه موجودی است ؟. آیا ایشان واقعا آدم بوده اند که می گفتند چون از دیوان سعدی بدم می آید آن را می سوزانم .
آیا واقعا انسان بودند که کتابهایی معتقدانه مانند مفاتیح الجنان را میسوزاندند و جالب است که در کتاب دادگاه نیز از وحشی گری خود حمایت می کند و کتاب را با عنوان "چه کتابهایی باید سوزانده شود" شروع میکند
گویا هنگام سوزاندن مفاتیح الجنان پروفسور هشترودی مچش را گرفته بود و موضع خود را به کلی در مورد کسروی عوض کرده بود.
کسروی در اواخر عمر خود مقاله ای به زبان عربی نوشت با نام "اللغته الترکیه فی ایران" که رساله العرفان سوریه آن را چاپ کرده بود و جالب این است که در حضور پروفسور هشترودی از اعمال خویش تغییر مسیر داده بود و به قول خودمان اعتراف کرده بود.
اگر میل داشتید مقاله زبان ترکی در ایران را همینجا قرار خواهم داد
اما چیزی که اگه وقت کردم می نویسم تناقصات این کتاب "آذری یا زبان باستان" است که نامش نیز جعلی است .
مثلا ادعا میکند که "زبان بومی مردم آذربایجان آذری بوده" اما در جای دیگر این کتاب می نویسد "از آنجایی که بسیار تلاش ها توسط مردم آذربایجان برای بازگشت زبان فارسی به آن دیار انجام شده !!!"
همین تناقصات به خوبی میرساند که خود او یکی از اعضای خائن حزب یکسان سازی ایران بوده است و برای پیش برد خواسته خود سفسطه های رنگارنگ می بافته و بار ها در کتابش گفته "که جای بحثی نیست!!!"
که به خوبی تفکرات زاید این مرد را است
واقعا شعور لازم است برای درک این مساله که تاریخ پر است از تحریف و دروغ و باید پیرامونش بحث شود تا به نتیجه برسد نه اینکه روشن فکر یک کشور بگوید همینکه من میگم و جای بحث نیست!!!
در مورد متن انگلیسی که آورده ام. آن مطالب از سایت Wikipedia بود که تمام آن مطالب دارای مرجع بود که می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Azerbaijani_people
حتما مراجع قسمتهایی که من آورده ام را چک کنید.
نمی دانم این سایت ویکی پدیا واقعا غیر معتبر است یا من با آن مشکل دارم
شاید بدان دلیل با آن مشکل دارم که همه می توانند در آن بنویسند و ویرایش کنند و نامش را نیز دانشنامه معتر بگذارند!!!
در این مورد شرمنده ام جناب مهرداد
حتی اگر دانشگاه انگلیس و آمریکا هم حرف شما را تایید کنند من قبول نمی کنم . چون همه می دانیم که تاریخ ایران ما قبل آریایی بسیار هم پر شکوه تر بوده و این اقوام حتی شاید از آریایی ها هم در اکثریت بوده اند.
نمی شود که همینطوری از کنارشان بگذریم درست است؟!
بنده نه از شما غول ساختم و نه آن تهمت هایی که آوردید به شما زده ام. کجای صحبت های من اینگونه بود که شما برداشت کردید؟
بنده کی گفتم که در مقابل دروغ دیگران ساکت باشید. عرض من این است که شما کسانی که در طیف فکری من قرار دارند را در مورد مطالب شان مورد بازخواست قرار می دهید، بنابراین نیازی ندیدم تا من هم برخی از مطالب آنها واکنش نشان دهم. آیا جناب عالی تاکنون به مطالب آقای آتابای واکنش نشان داده اید؟ نگویید که تمام مطالب ایشان درست است و یک مورد هم اشتباه وجود ندارد.
بحث ما چه ربطی به ارمنی ها داره؟ شما ظاهرا از تمام ارمنی ها متنفرید و احتمالا در مورد فارس ها هم اینگونه خواهد شد؟
من شناخت زیادی درباره آتابای ندارم اما نوشته اش درباره واژه "من" رو قبول دارم
و احتمال دارد که من از نژاد پرستان متنفر باشم آن هم نژاد پرستانی که با تاریخ های خیالی آذربایجان را ملک پدریشان میدانند با نسل کشی هایی که بسیار در تاریخ از اینان دیده شده قصد دارند برای خود کشوری دروغین با نام " از دریا تا دریا" ایجاد کنند
خواه این نژاد پرستان فارس باشند ، خواه ارمنی و خواه ترک
من نیز تنها مثالی آوردم تا بدانید تاریخ های دروغین و 10 هزار ساله چه فلاکت هایی به بار می آورد
بنده نه چنین ادعایی کردم و نه از نویسنده آن طرفداری کردم. اگر این کار را کرده ام، شماره پست من را بیاورید.
من کجا گفتم اعتراض نکنید. مگر من گفتم که لینک های دیگران معتبر است. شما به اندازه کافی آنها را به چالش می کشید آیا نیازی هست من هم این کار را بکنم. آیا شما تا به حال آقای آتابای را به چالش کشیدید؟
در مورد ادعا هایم در چند سطر بالا لینک داده ام.
ادعاهای دیگران را مگر باید من جواب دهم که از من می خواهید به آنها پاسخ دهم، هر کس ادعا کرده خودش هم بیاید جواب دهد. آیا من تاکنون از شما خواستم ادعاهای دیگران را ثابت کنید؟
فکر کنم پست من به اندازه کافی روشن بود
و اینکه شما متوجه نشدید دیگر نمی شود کاری کرد
فقط این رو میگم که منظورم اینگونه نبود و برای اینکه به قول شما به چالش کشیده نشه این قسمت رو جواب نمیدم
آیا چون ریشه زبان فارسی و انگلیسی هندواروپایی است، ما باید بگوییم از یک نژادیم؟ تمدن ها از قدیم تا کنون مرتبا در حال تبادلات فرهنگی، بازرگانی، صنعتی و ... هستند پس مشترک بودن برخی موارد بین آنها دور از ذهن نیست وربطی به نژاد ندارد؟
واقعا
پس چگونه تصمیم بگیریم
آلمان که می گوید ما آریایی اصیل هستیم
ایتالیا می گوید ما اصیل تریم
ایران هم می گوید ما اصیل و پاک هستیم
هندوستان نیز چیز دیگری می گوید
شاید اصلا چیزی به نام آریایی در ایران وجود نداشته
و شاید ترکان زرد پوست نیز در ابتدا سفید پوستان اینسوی خزر بوده اند
میبیند اینها تناقصات تاریخ است و تنها منابعی که برای این مطالعات بدان اکتفا میکنند کتاب های دینی و اسطوره ای است مانند همین اوستا و قرآن
مثلا در قرآن داستانی هست درباره سنگ باران شدن فیل سواران توسط پرندگان کوچک که تنها منبعش همین قرآن است و کتابی دیگر آن را تائید نکرده است
خلاصه اینکه تاریخ پر است از دروغ و جعل!
شما روی کدام سند می فرمایید سومرها از آذربایجان به بین النهرین مهاجرت کرده اند؟
بر اساس یکی بودن فرهنگ ها و آداب و رسومات بومیان آذربایجان و سومر
نزدیک بودن زبان (شاید بشه گفت داشتن لهجه های متفاوت) هم دلیل خوبی باشه
در ضمن اینها نوشته های ذهنی هستند برای نوشتنشان نیز تنها منابع کتابهای دینی و اسطوره ای است
مانند اوستا
اگر برای اینها نیز بگوییم سند و مدرک باید این منابع اعتقادی و شاهنامه ای را کنار بگذاریم که ممکن است در این صورت آمدن آرییها به ایران نیز دروغ از آب در آید و همچنین این نظریه یعنی کوچ سومر از آذربایجان به بین النهرین!
دو کتیبه ینی سئی از آسی ها ، یاقوت ها در کجا قرار دارد؟ لطفا لیستی از کتیبه ها به زبان ترکی و همچنین متن آنها ارایه کنید. ممنون میشم. (البته با لینک معتبر)
در جایی قرار ندارد
فکر کنم در این کتیبه ها (گول تکین) فقط به صورت مختصر از این اقوام نام برده شده
مگر قزاق ها و قرقیزها ترک زبان نیستند؟ مگر کتیبه گول تیکن در آسیای مرکزی پیدا نشده است؟
به نظر کمی تناقض وجود دارد. تا آنجا که در اخبار شنیدم رئیس جمهور قزاقستان پیشنهاد تشکیل اتحادیه ترک زبانان آسیای مرکزی متشکل از سه کشور ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان داده است.
دقت بیشتری کنید منظورم چیز دیگری بود
کتیبه گول تکین در آسا کشف شده درست اما این هم قابل اکتفا نیست
اصلا دلیل خوبی نیست که بگوییم چون مثلا زبان تاتی کتیبه ای ندارد پس قدمتش خیلی کم است
من گفتم که اگه مثلا به جای ترک گفته بشه آذری یا قرقیز یا قزاق یا عثمانی دلیل بر این نیست که اینها ترک نیستند
در جایی هم ندیده ام که به جای هندی گفته بشه آریایی یا به جای ایتالیایی گفته بشه آریایی یا به جای یاقوت گفته بشه ترکی.
قضیه فقط این بود
بنده قبلا هم به سیاوش گفته ام که از نام خزر بسیار خوشم می آید. من قبلا گفته ام که ترک بودن آذربایجانی ها به خودشان مربوط است حتی اگر خلاف آن ثابت شود. (می توانید به پست های قبلی من مراجعه کنید). چرا فکر می کنید که من نژادپرستم خدا میداند؟
بله از هر ویرانه ای می توان گنجی یافت به شرطی که آن را محک بزنید تا ببینید چقدر ارزش دارد.
آخه من کی گفتم شما نژاد پرستی؟!!!
ترک بودن یا نبودن آذربایجانیها به خودشان مربوط است اما انگار برخی خلاف شما فکر می کنند و قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و زبان پاک را در آسیا و اروپا کسترش دهند و به خیال خودشان ایران را یکسان کنند و ترک و عرب رو از نقشه جغرافیایی محو کنند
و همونطور که گفتم برای تاریخ ارزش و اعتباری وجود ندارد
تاریخ علمی است که هر کس به طور دلخواه تغییرش میدهد و شاید همین سایت هم جز این کاری نکرده
همانطور که گفتید بنده در این مورد اطلاعی ندارم و سعی می کنم در این مورد بیشتر مطالعه کنم. اما جواب شما تا حد زیادی قانع کننده است و حرف شما را قبول دارم.
من هم اطلاع چندانی در این مورد ندارم
اما فکر کنم تونسته ام خودم رو متقاعد کنم که در این مورد چیزی میدونم!!!
اگر کمی تند رفتم، عذرخواهی می کنم. من هم منظورم همین است: اعتراض کنید ولی در جواب مطالب دروغ دیگران به مطالب بی پایه متوسل نشوید. من به هیچ عنوان راضی به سکوت شما نیستم.
روز خوش هموطن
پاینده ایران
هموطن عزیز
من هم تند روی زیاد کرده ام و قطعا میدونم که بدترش رو هم در آینده خواهم کرد
اصولا مردم ایران عادت دارند که مطالب بی پایه را زود قبول کنند و در عرض یکی دوسال نیز پیرامون این مسایل چنان متعصب شوند که کسی یارای مقابله با آنان را نداشته باشد
اما وظیفه ای که مطالب بی پایه تر انجام میدهند این است که از میزان تعصب یک فرد می کاهند (در برخی از قسمت های نوشته هایم از نوشتنشان دلایل متقاعد کننده ای دارم . البته در هر صورت اینها سند و مدرک نیستند اما بر پایه عقل ساخته شده اند . گرچه انگار همیشه شاهنامه و اوستا حرفشان درست تر از انسانهای قرن 21 است )
خلاصه اینکه من هم عذر می خواهم
و در آخر یک چیزی را هم متذکر می شوم
شما گفته بودید که زبانهای ترکی و کردی باید در مدارس محل تکلم تحصیل شود درسته؟!
اما باور کنید سخت در اشتباه هستید
رسمی شدن سه زبان ترکی و کردی و فارسی در کشور نه تنها خللی به جامعه وارد نمی کند بلکه حتی فرهنگ نداشته ما را نیز بهبود می بخشد
و راز پا برجا ماندن یک کشور چندین قومیتی هم همین است
وضعیت ترکیه را ببینید امروز فرداست که یه کشوری کردستان نام در نقشه جغرافیایی ظاهر شود
این وضعیت در مورد آذربایجان نیز صدق می کند
آقایان نژاد پرست پان آریانیست که سرشان گرم است به آذربایجان شمالی و به خیال خودشان دارند خاک از دست رفته را به وطن باز می گردانند و طومار ها نیز بر روی هم انباشته شده و وقت خواندنش را ندارند
حال از شما می پرسم آیا به جز جدایی راه دیگری وجود دارد
یادتان باشد این رو کسی میگه که همیشه با جدایی مخالف بوده اما باور کنید که امروز دیگر چاره ای جز این نیست!!!
حال به نظر شما چاره چیه؟!
پست قبلی من که سخن آقای ساعدی در آن ذکر شده بود دیدین:
((در آن یکسالی که من در مدرسه ترکی خواندم کیف کردم از آدم بودنم ، کیف کردم از بچه بودنم!))
چرا ما حق نداریم از کودکیمان لذت ببریم؟
چرا ما تا میگیم زبان مادری سایت هایی همچون آذرگشنسب بر آشفته می شوند و به خیال خودشان با جدایی مبارزه می کنند؟
در پست های قبلیتان دیدم که از تحصیل قومیت ها به زبان مادری حمایت کردین اما نمی دانم چرا احساس میکنم پست هایی بعدی که میزنید این حقیقت محض را نقض می کند
پاینده ایران بدون نژاد پرست