برگزیده های پرشین تولز

واکسینه کردن فلش مموری و هارد دیسک شما

Resident Evil

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2009
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
4
واکسینه کردن فلش دیسک و درایوهای هارددیسک با panda usb vaccine
usbvaccine1014.jpg



همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس چرا به جای فکر کردن به آنتی ویروس های سنگین که ویندوز را کند می کنند به دنبال یک راه پیشگیری ساده نباشیم؟ یکی شایع ترین راه های نفوذ ویروس به رایانه که این روز ها بسیار در بین کامپیوتر های ایرانی نیز دیده می شود انتقال ویروس از طریق درایو های USB مانند کول دیسک هاست. سایت دانلود رایگان نرم افزار همیشه راه حلی ساده را برای کاربران خود پیشنهاد داده و این بار نرم افزاری را معرفی کرده که کامپیوتر شما را در برابر اجرای اتوماتیک و منتقل شدن ویروس به صورت اتوماتیک از حافظه فلش و دیسک نوری واکسینه می کند.

نرم افزار رایگان Panda USB Vaccine به کاربران این امکان را می دهد تا رایانه شخصی خودشان را در برابر ویروس های احتمالی واکسینه کنند به این صورت که از اجرای اتوماتیک از درایو یو اس بی، سی دی و دی وی دی جلوگیری می گیرد و اجازه اجرای هیچ برنامه ای را از طرف آن ها به صورت خودکار نمی دهد. این یکی از ویژگی های واقعا مفید در ویندوز به شمار می رود زیرا هیچ راه ساده و کاربر پسند برای غیر فعال کردن کامل اجرای اتوماتیک در ویندوز وجود ندارد.

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت برای اجرای اتوماتیک فایل در درایور های قابل حمل از AUTORUN.INF استفاده می کند تا بداند که باید کدام برنامه را در زمان اتصال دستگاه ذخیره سازی خارجی از جمله درایو USB یا CD/DVD اجرا کند. در واقع AUTORUN.INF یک فایل پیکر بندی شده است که معمولا در دایرکتوری اصلی رسانه های جدا شدنی قرار می گیرد و در میان فایل های موجود به آیکنی که نماد مربوط به درایو قابل جابجایی یا حجم آن می باشد اشاره می کند و توضیحاتی در مورد محتویات آن و همچنین امکان تعریف یک برنامه که باید به صورت خودکار در زمان اتصال حافظه قابل حمل اجرا شود می باشد.

مشکل این است که این ویژگی با اینکه به طور گسترده در جامعه امنیت مورد نقد قرار می گیرد، توسط بدافزار ها به منظور منتشر کردن آلودگی ویروسی به سرعت اتصال یک درایو به کامپیوتر استفاده می شود. بدافزار ها به این صورت منتشر می شوند که با دستکاری کردن فایل AUTORUN.INF به محض اتصال یک درایو خارجی، ویندوز به صورت اتوماتیک آن را اجرا کرده و ویروس خود را به طور مخفی کپی می کند. تازه ترین نمونه ویروس ها W32/Sality، W32/Virutas و کرم W32/Conficker که به اصطلاح ما ویروس های اتوران نامیده می شوند علاوه بر انتشار از طریق شبکه اینترنت با درایو های USB هم جا به جا می شوند.

با توجه به میزان زیادی از مشکلات که بدافزار ها از طریق اتوران ویندوز به وجود آورده اند، شرکت پاندا واسکن رایگانی را برای جامعه کاربران ایجاد کرده است. نرم افزار رایگان Panda USB Vaccine به معنای واکسن USB که به آن آنتی ویروس اتوران نیز می توان گفت، برای تک تک درایور های USB نیز به کار می رود تا امکان AUTORUN.INF آن ها را به طور کلی غیر فعال کند و از گسترش بدافزار ها و گسترش خرابی جلوگیری کند. وقتی با این نرم افزار یک درایو یو اس بی را واکسن می زنید دیگر به طور داثم تا زمانی که آن را فرمت نکرده باشید تمام AUTORUN.INF بلاک خواهد شد و خواندن، ایجاد و پاک شدن این بافت از حافظه، دیگر امکان پذیر نخواهد بود. همچنین ویندوز شما را واکسینه می کند تا از اجرای هر گونه فایل مخرب به صورت اتوماتیک که ممکن است در درایو USB ذخیره شده باشد جلوگیری کند.

واکسن یو اس بی شرکت پاندا در حال حاضر به خوبی بر روی درایو USB با فرمت FAT و FAT32 کار می کند.


دانلود
مرجع
[/RIGHT]
 

Resident Evil

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2009
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
4
دوستان اینو دانلود کنید تا از شر ویروسهای اتوران فلش دیسک و حافظه های جانبی راحت بشین
 
بالا