برگزیده های پرشین تولز

واکنش بسیار سریع موزیلا نسبت به خبر وجود یک حفره امنیتی

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
واکنش بسیار سریع موزیلا نسبت به خبر وجود یک حفره امنیتی
تاريخ : 20 تير 1383
SetarehSorkh:
موزیلا در واکنش بسیار سریع نسبت به خبر وجود یک حفره امنیتی در جستجوگر وب Firefox نسخه های جدید نرم افزارهای خود را منتشر نمود.
این عمل پس از آن انجام شد که کارشناسان اعلام کردند آخرین نسخه این جستجوگر وب دارای یک حفره امنیتی است که به حمله‌کنندگان اجازه می‌دهد تا حریم کامپیوترها را درهم شکسته و یا برنامه‌های ممنوعه را بر روی کامپیوتر افراد به اجرا گذارند.
موزیلا سه نسخه جديد براي Firefox و Thunderbird و original Mozilla در مقابله با bug مورد اشاره منتشر نموده است.
نسخه های جديد Firefox 0.9.2 , Thunderbird 0.9.2 و 1.7.1 Mozilla مي باشد. قابل توجه آنكه اين patch پس از پي بردن به نقص فقط بعد از يك ساعت منتشر گردید.
همچنین اعلام شده در آينده نسخه های جديدي از Mozilla خواهد آمد كه به طور اتوماتيك در برابر خطرها Update شده و كار گذاشتن هر كدام از اين سيستمهاي امنيتي براي كاربران آسان خواهد بود.
با توجه به اخبار منتشره در موردضعفهای بیشمار Internet Explorer در هفته‌های اخیر کارشناسان به مردم پیشنهاد می کنند تا استفاده از IE را متوقف ساخته هر چه زودتر به استفاده از موزیلا روی آورند.
نسخه های جدید ارائه شده توسط موزیلا به شرح زیر میباشد :
Download Firefox 0.9.2

XPI fix for older builds

Download: Mozilla 1.7.1

Download: Thunderbird 0.7.2

با توجه به واکنش بسیار سریع موزیلا نسبت به واکنش لاکپشتی مایکروسافت دربرابر رفع نواقص موجود به نظر میرسد هجرت از اینترنت اکسپلورر به سوی موزیلا کار عاقلانه ای باشد.
 

ei_baba_bi_khial

Registered User
تاریخ عضویت
25 اکتبر 2003
نوشته‌ها
702
لایک‌ها
20
محل سکونت
Esfahan
به نقل از Kako :
ايول موزيلا. من كه خيلي خيلي باهاش حال ميكنم. از فاير فاكس هم خوشم نمياد.

فقط دايناسور.......:happy:

منم اینقدر که با موزیلا حال میکنم از فایر فاکس و حتی اپرا خوشم نمیاد...نمدونم چرا :)
 

iranexplorer.net

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
2,896
لایک‌ها
2,151
منم به دلیلی که مثل شما نمی دونم، از فایرفاکس خوشم نمی یومد. اما حالا با نصب Firefox 9.0.2 می بینم خیلی بهتر از Mozilla هست. و باز هم دلیلیشو نمی دونم. اما به هرحال یا این یا اون از IE که شده مردم آزار ترین مرورگر دنیا، بهتر هستند.
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
مرورگرهاي وب موزيلا در برابر حملات از آسيب پذيري بيش‌تري نسبت به Internet Explorer برخوردار هستند. اما گزارش‌ها حاكي از آن است كه هكرها همچنان تلاش‌هاي خود را بر روي IE متمركز مي‌كنند.

مرورگرهاي open-source سازمان موزيلا نظير فايرفاكس، به نظر ايمن‌تر از IE هستند. برطبق گزارش‌هاي به دست آمده، بيست و پنج آسيب پذيري تأييد شده توسط فروشندگان در نيمه‌ي نخست سال 2005، متعلق به مرورگرهاي موزيلا بوده است. هجده مورد از اين آسيب پذيري‌ها در فهرست نقايص بسيار مهم و با خطر بالا قرار گرفته‌اند.

در همين دوره، سيزده آسيب پذيري يافت شده مربوط به IE بوده كه هشت مورد از آن‌ها بحراني و خطرناك گزارش شده‌اند. آسيب پذيري‌هاي يافت شده در IE و موزيلا به طور متوسط در طبقه‌ي نقص‌هاي خطرناك قرار گرفته‌اند.

سيمانتك گزارش داده است كه فاصله‌ي زماني ميان آسيب‌هاي گزارش شده و استفاده از كدهاي آسيب پذير به طور متوسط شش روز بوده است. هنوز به روشني مشخص نشده است كه موزيلا و مايكروسافت با چه سرعتي patchهاي خود را عرضه كرده و يا اين كه چه تعداد از آسيب پذيري‌هاي گزارش شده مورد هدف هكرها قرار گرفته‌اند.

سيمانتك تنها آن دسته از آسيب پذيري‌ها را به حساب مي‌آورد كه توسط فروشندگان تأييد شده باشند. هنوز نوزده آسيب پذيري امنيتي ديگر در Internet Explorer وجود دارد كه مايكروسافت بايد به فكر چاره‌اي براي برطرف ساختن آن‌ها باشد، در حالي كه تنها وجود سه آسيب پذيري در فايرفاكس گزارش شده است.

آسيب پذيري‌هايي كه در مرورگرها وجود دارند، راهي ارجح براي ورود به سيستم‌ها محسوب مي‌گردند.
http://fattahi.net/amozesh/modules/news
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
بالا