برگزیده های پرشین تولز

وطن پرستي زورکي !!

alireza_simkesh

Registered User
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,705
لایک‌ها
4
آسوشيتدپرس؛ قانون جديدي در تايلند به تصويب رسيده است که از رانندگان مي خواهد هنگام پخش سرود ملي کشور وسايل نقليه شان را براي اداي احترام متوقف کنند. اين قانون براي تقويت احساسات وطن پرستانه مردم اين کشور تصويب شده، اما به نظر موجب ترافیک شدید در این کشور خواهد شد.

مدافعان اين قانون و جريمه مربوط به آن معتقدند که جريان ترافيک جاده ها در سراسر تايلند بايد هنگام بالا رفتن پرچم کشور و پايين آمدن آن دوبار در روز متوقف شود تا نشانه يي باشد براي احترام مردم تايلند به سنت ها و تقويت حس وطن پرستي آنها. پريچا روچا ناسنا ژنرال بازنشسته و عضو مجلس NLA در اين مورد مي گويد؛ «پخش سرود ملي تنها يک دقيقه و هشت ثانيه طول مي کشد، چرا رانندگان نبايد بتوانند مدتي به اين کوتاهي را صرف اداي احترام به وطن شان کنند؟ به هرحال اين افراد چندين برابر اين زمان را در ترافيک سنگين جاده ها صرف مي کنند...»

اغلب مردم تايلند هنگام پخش سرود ملي از بلندگوهاي ايستگاه هاي قطار، پارک ها، دفاتر و ادارات و... ساعات 8 صبح و 6 عصر، دست از کار مي کشند و به حالت احترام مي ايستند و حالا قانون گذاران قصد دارند با تعيين جريمه، رانندگان را نيز به وطن پرستي وادار کنند
 
بالا