برگزیده های پرشین تولز

ویژگی های سایت های قدیمی

balavipourali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
3
سن
46
هرچقدرم که سایتتون بزرگ باشه، یه موقعی میرسه که نیاز به یه نوسازی داره.
فناوری دائما پیشرفت میکنه و ویژگیهایی که یه زمانی بروز بودن، قدیمی میشن.
هر چند ممکنه یه طراحی قدیمی همچنان به نظر خوب و هوشمندانه بیاد اما شک نکنید که تو یه سری ویژگی ها نقص خواهد داشت یا خوب عمل نخواهد کرد.
تو این مقاله 9 نشونه قدیمی بودن سایت رو با هم بررسی میکنیم:

  • زمان ساخت سایت
اگه سایتتون قبل از سال 1392 ساخته شده و بعد از اون دیگه تغییری نکرده، حتما یه نوسازی لازم داره. مثلا میتونید محتوای اخبار/ حوادث/ وبلاگ و سایر قسمتهای سایتتونو به طور منظم بروز کنید. پیشنهاد میکنیم هر 2-3 سال سایتتونو بزرگتر کنید تا تو طراحی سایت از مدهای جدید عقب نمونید.

  • سازگاری سایت با موبایل
اگه سایتتون چند سال پیش ساخته شده، احتمالا واکنشگرا یا سازگار با موبایل نیست. این موضوع هم روی تجربه کاربری اثر میذاره و هم گوگل سایتهایی که واکنشگرا نباشن رو پس میزنه.

  • ارتباط محتوا با نوع کسب و کار
کسب و کارها همراه با زمان رشد میکنند و تغییر میکنند. آیا شما هم همراه با زمان پیش میرید؟ و آیا محتوای سایتتون وضعیت فعلی کسب و کارتونو بازتاب میده؟

  • آیا درخواستی هم از طرف کاربرها دریافت میکنید؟
آیا روی سایتتون درخواستی هم دادید؟ این معمولا میتونه نشونه وجود مشکل باشه. شاید مشکل اینه که دیگه کاربرپسند نیست، یا مردم به یه قسمت دیگه از سایتتون هدایت میشن که تعاملی نیست. یه نگاهی به آنالتیک سایتتون بندازید تا متوجه بشید اشکال کجاست.

  • رتبه گوگلتون داره پایین میاد
شاید معیارهای گوگل رو رعایت کرده باشید ولی با این وجود رتبه سایتتون اخیرا پایین اومده. معیارهایی که گوگل استفاده میکنه دائما تغییر میکنن. بنابراین اگه میخواهید همیشه رو به رشد باشید باید دائما سایتتونو تغییر بدید.

  • جهتیابی آهسته
اگه بارگذاری و جهتیابی سایتتون کند باشه دیگه کاملا واضحه که باید بروزرسانیش کنید. شاید مشکل این باشه که سیستم قدیمی شما با مرورگرهای جدید سازگار نیست. جهتیابی آهسته یکی از بزرگترین دلایل بستن سایت توسط مشتریهاست. پس حتما سرعتتونو بالا ببرید.

  • شبکه های اجتماعی
آیا سایتتون با شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، فیسبوک، اینستگرام و پینترست قاطی شده؟ این یکی از روشهای هدایت ترافیک به سایتتونه و میتونه رتبه سایتتون هم بالا ببرید. از دستش ندید.

  • محتوای قدیمی
هر چندوقت یکبار روی سایتتون اخبار یا بخش حوادث میذارید؟ روشها، مدلها و گرایشهای جدید دارن دائم بوجود میان و مدها رو قدیمی میکنن. مواظب باشید که شما هم تبدیل به اخبار قدیمی نشید. باید سایتتون همراه با زمان پیش بره وگرنه خطر مطرود شدن وجود داره.

توسعه و طراحی سایت دارکوب متخصص طراحی های کیفیت بالا و مقرون به صرفه است. اگه بخواهید میتونیم سایت فعلیتونو بررسی و بازسازی کنیم. باهامون تماس بگیرید.
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com
ویژگی های سایت های قدیمی
 

balavipourali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
3
سن
46
مقایسه طراحی سایت ریسپانسیو با انطباقی


مقایسه طراحی واکنش گرا و طراحی تطبیقی
الآن دیگه همه میدونن وقتی سایت درست می کنن باید خدماتشون برای کاربرهای تلفن های همراه هم قابل عرضه باشه.


اوایل که تازه مردم برای وبگردی از تلفن های همراهشون استفاده می کردن، برای اینکه سایت ها رو تو گوشی ها هم بشه نمایش داد، باید یه دامنه کاملا جدا برای موبایل در نظر میگرفتیم و در نتیجه یه سایت جدا برای موبایل داشتیم. وقتی کاربر میخواست وارد یکی از صفحات بشه، سایت نوع دستگاه کاربر رو تشخیص میداد و بسته به اطلاعاتی که از مرورگر میگرفت سایت موبایلی یا سایت مخصوص دسکتاپ رو باز می کرد. (اینجور مواقع کاربر تلفن همراه به یه زیردامنه فرستاده میشه، مثلا m.yourwebsite.ir).
اما امروز دیگه از این روش استفاده نمیشه. دلایل مختلفی داره، اما بیشتر بخاطر اینکه مدیر سایت اونطوری مجبوره دو تا سایت رو نگهداری کنه و در نتیجه توسعه اولیه سایت خیلی گرون تر میشد. به علاوه باید مواظب باشه که صفحات مخصوص موبایل و دسکتاپ درست بهم لینک شده باشن، یعنی ویرایش مطالب هم سختتره. الآن به جای این کار از دو روش دیگه استفاده می کنن: طراحی واکنش گرا و طراحی تطبیقی.




    • طراحی واکنش گرا / responsive
طراحی واکنش گرا از یه نام دامنه برای محتوای موبایل و دسکتاپ استفاده می کنه و روی دستگاه های مختلف HTML یکسانی رو نشون میده. اما برای تغییر قالب صفحه از CSS استفاده می کنه (CSS یه زبان برنامه نویسیِ که برای نمایش اطلاعاتی که به زبان نشانه نوشته شدند از الگوهای آبشاری استفاده می کنه). مزیت اصلی این طراحی اینه که مدیر سایت فقط باید یه سایت رو مدیریت کنه – ویرایش اطلاعات برای تمام کاربرها از یه قسمت انجام میشه و در نتیجه هزینه توسعه اولیه سایت پایین میاد و مدیریت محتوا راحتتره.
با طراحی واکنش گرا خیالتون راحته که با تمام دستگاه ها محتوای یکسانی نشون داده میشه (البته با قالب های مختلف). اندازه تمام صفحه های نمایش به خوبی مدیریت میشن و اندازه صفحه متناسب با صفحه نمایشگر کاربر تغییر می کنه (حتی وقتی کاربر تبلت رو از حالت افقی میچرخونه به حالت عمودی). معمولا اجراش برای توسعه دهنده ها راحتتره، به خصوص روی وردپرس.
نکته منفی طراحی واکنش گرا اینه که منابعی که به کاربر فرستاده میشن باید برای همه دستگاه ها قابل عرضه باشن. به عبارت دیگه، بدون توجه به اندازه صفحه نمایشگر کاربر همه محتوا براش فرستاده میشن. مثلا معمولا دستگاه های تلفن همراه وضوح بالایی لازم ندارن، اما مجبورن گرافیک هایی رو که بزرگتر از حد نیازشونه و برای کاربر نمایش داده نمیشه رو هم دانلود کنن.
بیشتر سایت هایی که ما تو گروه دارکوب طراحی می کنیم واکنش گرا هستند. برای اینکه با طراحی تطبیقی و مزایا و معایبش آشنا بشید با ما همراه باشید:




    • طراحی تطبیقی / adaptive
به طراحی تطبیقی، "واکنشگرا 2.0" هم میگن. این مدل طراحی به کمک جاوااسکریپت و کشف سرور سایت، دستگاه کاربر رو هدف میگیره. بهش "میزبانی پویا یا دینامیک" هم میگن. میزبانی پویا به هر دستگاهی کدها و رسانه های مختلفی میفرسته (البته این هم خودش کار رو پیچیده میکنه و برای همین هزینه توسعه اولیه سایت بالا میره).
با همه این ها، حتی گوگل هم میگه این روش هدف گیری دستگاه ها مستعد خطا و اشتباهه و نگهداری سخت و هزینه بری داره.
بنابر این به نظر میرسه حتی با وجود اینکه تکنولوژیش خیلی پیشرفته تره، اما اجراش نشدنیه.
گوگل ادعا کرده که راه حل این مشکل رو داره: پروژه AMP.
AMPP یه قالبِ بازه که گوگل از فناوری های موجود ساخته. یه طراحی تطبیقی که فقط اونطوری که گوگل میخواد خودشو مطابقت میده. گوگل همیشه به فناوری های پیشرفته اهمیت میداده و الآن هم شما رو با جاوااسکریپت و HTML ساختاربندی شده تو فناوری گیر میندازه. ضمنا برای اینکه استفاده از این پروژه رو همه گیر کنه، تصمیم داره سرورهای کش رو باز کنه تا به طور رایگان در دسترس همه قرار بگیره.
صفحه های AMP فوق العاده سریعند و از نظر اجرایی ارتقا یافته اند. معمولا Google Built-in به کاربرها توصیه می کنه از این فناوری استفاده کنن. اگه میخواهید عملکرد AMP رو در عمل ببینید، میتونید به Amp By Example مراجعه کنید.
ما هم تصمیم داریم فناوری AMPP رو به خدمات دارکوب اضافه کنیم تا سریعترین تجربه کاربری رو به کاربرهای سایت شما هدیه کنیم. به محض اینکه این فناوری از طرف گوگل رایگان ارائه بشه همه گیر میشه و برای همه سایت ها به عنوان یه استاندارد در نظر گرفته میشه.
فعلا به نظر میرسه که AMPP مطمئن ترین روشیه که میشه با خیال راحت برای بارگذاری صفحات روی گوشی استفاده کرد تا هم سرعت لود رو بالا ببریم و هم خودی به گوگل نشون بدیم. از اونجایی که گوگل همیشه به چیزی که میخواد میرسه، پس بهتره در آینده به محض اینکه امکان استفاده از این فناوری بوجود اومد، شما هم برای سایتتون بکار ببریدش.
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com sitedar.com/en/
طراحی سایت ریسپانسیو با انطباقی

 
بالا