پاسخگویی به سوالات فنی خودرو

شروع موضوع توسط gheysar. ‏17 دسامبر 2018 در انجمن خرید و فروش خودرو

  1. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    سلام خدمت همه دوستان عزیز.
    گرانی شدید لوازم یدکی این روزها تبدیل به چالشی شده هم برای دارنده خودرو و هم برای تعمیرکاران.گاها پس از تعویض قطعات نتیجه مطلوب حاصل نمیشه.چرا که فرایند عیب یابی پیچیده هست و زمان بر.
    جای همچین تاپیکی خالی بود که تصمیم گرفتم(با مشورت آقا احسان) این تاپیکو ایجاد کنیم تا از تجربیات هم دیگه بهره ببریم و هزینه بیهوده به ما تحمیل نشه و تعمیر خودرو هم سریع تر انجام بشه.
    درحد توان پاسخگوی سوالات دوستان در بخش مکانیک خودرو هستم.(موتور-گیربکس-سیستم انتقال قدرت-سیستم ترمز)
    هم چنین سعی میکنم مطالبی رو برای دوستان به صورت آموزش قرار بدم.
    مطالب این تاپیک کپی برداری از جایی نیستن.
    ----------------------
    دسته موتور پایین 405

    موتور tu5

    موتور 206 tu3

    موتور 1FZ-FE تویوتا لندکروز

    انواع موتور پراید

    گیربکس پراید

    صداهای گیربکس

    بلبرینگ چرخ

    کلیه مسئولیت ها(حوادث ،ایجاد خرابی ، ضرر مالی و ...) بر عهده خواننده مطالب هست و هیچ مسئولیتی بر عهده ما نمیباشد.
     
    Last edited: ‏12 آپریل 2019
    AM1N, The Destroyer, Benchmarker و 4 کاربر دیگر از این نوشته تشکر کرده اند.
  2. بازدیدیار - افزایش بازدید سایت و سیگنال های برندخرید بک لینک
  3. balabala

    balabala کاربر قدیمی پرشین تولز

    تاریخ عضویت:
    ‏22 می 2005
    نوشته ها:
    7,443
    تشکر شده:
    1,471
    محل سکونت:
    یه خورده اونورتر
    یک فروند پراید 132 هست، وقتی از دنده یک خلاص میشه،(گاهی اوقات)، دور موتورش تا 2.5 بالا میاد بی خودی. (استپر بارها عوض شده، دیسک و صفحه کلاچ هم به تازگی عوض شده)
     
  4. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    دیسک و صفحه کلاچ در این قضیه دخیل نیست.مشکلاتی هستن ذاتی علی الخصوص ماشینای داخلی.
    با چنین مشکلی روی ماشین شخصی خودم درگیر بودم.(پراید مدل 97 موتور یورو چهار).توی این عیب اولین قطعه ای که عوض میشه استپر هست.
    اگر ماشین شما موتور یورو چهار هست(نشونه این موتور ها : درب سوپاپ موتور پلاستیکی و منیفولد هوا پلاستیکی.نام موتور M13GS) با توجه به اینکه چند بار استپر عوض کردی احتمالا این مشکل مربوط به آپدیت ای سی یو هست که باید صبرکنید تا بروزرسانی جدید برای ای سی یو بیاد.نا گفته نماند که از هر چندتا استپر فقط یکیش جواب میده و بقیه زود زود خراب میشن(همچنین از هر چندتا سنسور اکسیژن یکیش جواب میده و بقیه زود زود میسوزن)
    عیبای دیگه پراید های جدید:لرزش موتور در حالت سلو(اسلو) طوری که لرزش به سر اسپیت داخل اتاق منتقل میشه و یا وقتی درب ماشین بازه (درب راننده مخصوصا) درب شروع میکنه لرزیدن و همچنین وقتی توی کاپوتو نگاه میکنی سیم گاز/لوله های هیدرولیک میلرزن و خود موتور هم لرزه خفیف داره.
    ولی اگر موتور و ای سی یو قدیم هست این عیب قابل حل شدن هست و باید به تنظیم موتوری مراجعه کنید.
     
    balabala از این نوشته تشکر کرده است.
  5. balabala

    balabala کاربر قدیمی پرشین تولز

    تاریخ عضویت:
    ‏22 می 2005
    نوشته ها:
    7,443
    تشکر شده:
    1,471
    محل سکونت:
    یه خورده اونورتر
    ماشین مدل 89 هست موتور انژکتوری زیمنس.
     
  6. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    استپرهایی که میندازی مشکل دارن.(میدونم همه نو هستن ولی مشکل دارن:eek::D)
    به هرحال وقتی خودرو از نزدیک دیده بشه موارد بیشتری هستن که میشه چک کرد
    -----------------
    ماشینی بود که مشکلش بالا موندن دورموتور بود.خودش هی استپر میخرید و عوض میکرد.دست آخر وقتی اومد دیدیم سیم گازش گیرکرده و درست بر نمیگرده:general106::general107:
    شما یه تنظیم موتوری ببر که سرش خلوت باشه و وقت داشته باشه روی ماشینت با حوصله کارکنه.
     
    balabala از این نوشته تشکر کرده است.
  7. amir7310

    amir7310 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 مارس 2013
    نوشته ها:
    3,439
    تشکر شده:
    10,367
    درود
    یه 206 موتور tu3 مدل آبان 95 دارم.
    سرویس روغن و فیلترها انجام شده سر کیلومترش
    ----------
    حالا سوالم این هست که بعد این دوسال چه قطعاتی باید تعویض یا سرویس بشن؟

    لنت های ترمز عقب چک کردم هنوز داره/ لنت های جلو دیگه آخراش هست:D

    چند وقت پیش دیاگ زدم نمایندگی گفت خطای آتش میزنه و گفت که باید شمع و وایرها تعویض بشن.
    بنظر شما چه کارهایی باید انجام داد؟ مثل اسپری انژکتور و...
    کیلومتر 32000
     
  8. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    سلام خدمت شما.
    ماشین شما نو هست و کیلومتر پایین و توی این کیلو متر ها مشکل خاصی پیش نمیاد.و بی خرجه.و این چیزهایی که دارم مینویسم برای آینده هست که مدنظر داشته باشید.
    ---------------
    اما سرویس هایی رو عرض میکنم خدمتتون که در بلند مدت مد نظر داشته باشید.
    تعویض تسمه تایم سر کیلومتر.(کیلومتری که توی دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده) .(خودمون برای تیپ2 به مشتری 60 هزار رو پیشنهاد میکنیم.)
    -------------------
    بازدید تسمه هیدرولیک و هرزگرد های اون.(تسمه از نظر ترک هایی که روی قسمت خارجی یا همون روی تسمه -{نه قسمت داخلی }میافته بررسی بشه و مراقب باشید بقل تسمه نخ زدگی وجود نداشته باشه.چون باعث بریدن تسمه و در نهایت تسمه بریده ممکنه به محفظه تایم راه پیدا کنه و باعث بریده شدن تسمه تایم شود.)
    -------------------------
    تنظیم زاویه تو این و تو اوت(toe in-toe out) که توی بازار به اون دهنه چرخ گفته میشه.(چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه و هزینه زیادی نداره) انجام بدید به زیربندسازی مراجعه کنید.
    ----------------------------
    خطای جرقه یا (misfire) به دلایل خیلی زیادی ممکنه رخ بده و اینجا از پشت کامپیوتر نمیشه عیب یابی کرد.ممکنه زمان زیاد و همچنین هزینه های زیادی بابت این قضیه نیاز باشه.اگر موتور لرزه نداره و صاف کارمیکنه و اگزوز پت پت نداره و چراغ چک روشن نیست بیخیال این قضیه بشید.خطا رو پاک کنید و ببینید بعد از چند روز دیگه دوباره ظاهر میشه یا نه.اگر ظاهر نشد پیگیری نکنید.گاها برداشتن سرباطری یا عواملی باعث ایجاد خطای دروغین در ای سی یو میشن و با پاک کردن اون خطا ممکنه دیگه خطا ظاهر نشه.پس اول خطا رو پاک کنید و ببینید دوباره ظاهر میشه یا نه.عوض کردن شمع و وایر حدود 200 هزار خرج داره.
    ---------------------
    در آینده مراقب روغن ریزی ها باشید.(اگر روغن روی زمین میریزه لازمه بررسی بشه ولی اگر کمی روغن توی سینی ریخته لازم نیست بررسی کنید.چون توی تعویض روغنی موقع تعویض فیلتر روغن کمی روغن داخل سینی زیر میریزه و لازم نیست نگرانش باشید.)
    جاهایی که 206 تیپ 2 اکثرا به روغن ریزی میافته:اورینگ پایه ی فیلتر روغن-واشر درب سوپاپ-کاسه نمد ته میل لنگ
    ----------------------
    همیشه مراقب جنت ها(شیلنگ های آب) باشید و هیچ وقت نشتی اونها رو نادیده و سرسری نگیرید.
    --------------------
    دسته موتور پایین بررسی بشه(مخصوصا اگر اول حرکت در دنده 1 و عقب تقه احساس میکنید)
    ------------------------
    روی روغن موتور وسواس زیادی نداشته باشید و ایرانی بریزید خیلی بهتر از خارجی تقلبیه.
    ---------------------
    لنت های جلو تون رو حتما قبل از اینکه کامل تموم بشن عوض کنید چون اگر لنت تموم شد باعث خوردگی دیسک چرخ میشه و هزینه زیادی داره.
     
    amir7310 از این نوشته تشکر کرده است.
  9. amir7310

    amir7310 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 مارس 2013
    نوشته ها:
    3,439
    تشکر شده:
    10,367
    بسیار جامع و کامل
    عالی بود:general504:
    ------
    ماشین من دوتا مشکل داره متاسفانه
    ماشین توی تعویض دنده به 2 و 3 تقه میزنه. دوشاخ کلاچ هم ایرانخودرو بخشنامه داده بود تعویض کردن بهتر شد.ولی باز هم میزنه. گیربکس ماشین من هم از نوع Be3 و مال پژو 405 هست
    یک مشکل دیگه هم کپ کردن ماشین هست. مخصوصا وقتی کولر روشن باشه.
    یک مشکل دیگه هم داره و این هست که توی ترافیک و پشت ماشین ها وقتی گاز میدی ی جوری میشه:confused: یعنی آروم سرعت بالا نمیره وقتی گاز میزدی. یهو مثل حالت تقه میشه
    دریچه گاز هم سیمی هست
    ای سی یو هم زیمنس. البته آپدیت اومده واسش من هنوز آپدیتش نکردم

    بازهم ممنونم:general504:
     
    gheysar. از این نوشته تشکر کرده است.
  10. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    خواهش میکنم عزیز.:)
    مورد اولو زیاد متوجه عرضتون نشدم.و تا سوار ماشین نشیم نمیتونیم مشخص کنیم حداقل ایراد از کدام بخش هست.(باید معلوم شود آیا ایراد از خود گیربکس هست؟ آیا ایراد از سه شاخه پلوس ها است؟ و.... که باید به صورت عملی چک بشه) ولی این عیب چون مکانیکی هست قابل رفع شدن هست.
    مشکل کوپ کردنو من نمیدونم دلیلش چیه:general105: ( و بیخود حرفای چرت و پرت وسرکاری تحویل شما نمیدم:general206:)
     
    amir7310 از این نوشته تشکر کرده است.
  11. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    دسته موتور پایین پژو 405-سمند-پارس (کلا موتور xu7).کار این قطعه اینه که به کمک دو دسته موتور دیگه بازی کردن موتور به صورت طولی رو میگیره.

    از کجا بفهمم دسته موتور خرابه؟ توی اول حرکت(دنده 1 و دنده عقب) ماشین تقه میخوره

    دوستان توجه داشته باشن دسته موتورو تقریبا میشه قطعه مصرفی حساب کرد.چون هم پلاستیکی و هم به مرور زمان دچار پوسیدگی و به قول معروف ول میکنه.
    فقط قطعه ای که توی عکس مشخص کردم عوض میشه. و اون آلومینیومی پایش هست.
    صحیح جا زدن این قطعه روش دارد که باعث افزایش طول عمر این قطعه میشود(اکثر مکانیکا و تراشکارا بلندن);)

    08012013(006).jpg
    وقتی برای تعویضش اقدام کردید توصیه میکنم قطعات زیر رو هم تعویض کنید:
    بلبرینگ وسط پلوس
    گردگیر های پلوس(اگر پاره شده بودند)
    ------------------
    چقدر برام خرج داره (حدود)؟
    دسته موتور:25000
    اجرت تعویض توسط تراشکار(ممکنه خود مکانیک روی کار عوض کنه):15000
    اجرت مکانیک:از 45000 تا 60000
    جمعا:حدود 90 هزارتومان
    ---------------------
    برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید.مطالب فقط جنبه آموزش دارد.هرگونه خسارت جسمی ، خسارت به خودرو و کلیه خسارت ها بر عهده خوانندگان مطالب میباشد.
     
    DrAlexa و amir7310 از این نوشته تشکر کرده اند.
  12. DrAlexa

    DrAlexa Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 آپریل 2017
    نوشته ها:
    162
    تشکر شده:
    3,457
    دوست عزیز ممنون بابت تاپیکت.جای خالیش حس میشد.
    ماشین من (206 تیپ 3, 160 کیلومتر کارکرد) روغن ریزی داره,هر موقع ماشین رو خاموش می کردم بعد از چند ساعت میدیدم که به اندازه چند لکه,تقریبا سمت راننده,روغن ریخته کف پارکینگ.این اواخر دیگه هیچ روغنی نمی ریخت.دو سه روز پیش مهمون داشتیم,5 نفر سوار ماشین بودیم و تو ترافیک سرسام آور بودیم,متوجه شدم که از بیرون ماشین بوی روغن سوخته میاد. دو مرتبه هم چراغ روغن ماشین در حد یک ثانیه روشن شد.سریع خودم رو به مقصد رسوندم و ماشین رو خاموش کردم.وقتی کاپوت رو بالا زدم دیدم دور همه بست ها و لوله های داخل کاپوت روغنی هست.
    خلاصه فعلا ماشین رو روشن نکردم و وقت هم نکردم جایی ببرم نشون بدم.کاسه نمد رو هم تقریبا دو ماه پیش عوض کردم.ضمنا ماشین وقتی روشن میشه,چند دقیقه اول یه صدایی "جیر جیر" میاد از ماشین و بعدش کمتر میشه و تقریبا از بین میره.

    اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
     
    gheysar. از این نوشته تشکر کرده است.
  13. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    سلام خدمت شما دوست عزیز.
    صدای جیر جیر کوتاهی که زود قطع میشه مربوط به تسمه هیدرولیک هست و با روغن ریزی ارتباطی ندارد.(البته پاشیدن روغن یا آب توسط خودتون به تسمه های شیار دار یا RIB باعث صدا خواهد شد ولی صدای تسمه شما مربوط به روغن ریزی نیست).برای این مشکل باید تسمه هیدرولیک عوض بشه که پیشنهاد من تعویض کیت کامل تسمه هیدرولیک هست(تسمه +2عدد هرزگرد) هزینه زیادی داره.
    -------------
    چون گفتید چراغ روغن میشه پس روغن ریزی از موتوره و از گیربکس نیست.
    ناحیه هایی که ممکنه روغن ریزی از اونها باشه در روغن ریزی از ناحیه جلو سمت راننده(درواقع سمت گیربکس):
    واشر درب سوپاپ
    کاسه نمد ته میل لنگ
    پایه ی فیلتر روغن
    کارتل روغن(که خیلی کم پیش میاد از این ناحیه روغن ریزی داشته باشه)
    لوله تهویه که روی درب قالپاق هست و اورینگهاش خراب میشه.
    واشر سرسیلندر(که خیلی خیلی کم پیش میاد مخصوصا اینکه سمت راننده کانال های برگشت هستن و فشار زیادی داخلش نیست)
    پیشنهاد من:اول روغنو فول کن و ببر تعمیرگاه.مکانیک میدونه چطوری رفعش کنه;)ممکنه لازم باشه سینی زیر باز بشه برای تشخیص روغن ریزی.ممکنه لازم باشه موتور کارواش بره برای تشخیص(البته اکثر مکانیکا میتونن از رد روغن، مکان روغن ریزی رو پیدا کنن)
    رفع این روغن ریزی ها اکثرا هزینه زیادی نداره.
     
    DrAlexa از این نوشته تشکر کرده است.
  14. Fifa2018

    Fifa2018 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 آپریل 2018
    نوشته ها:
    159
    تشکر شده:
    977
    محل سکونت:
    in flight
    جیر جیر احتمالا از تسمه پروانه هست یا شل شده یا خیس شده
    خودبخود خوب میشه
    روغن ریزی از واشر در سوپاپ هست.
     
    gheysar. و DrAlexa از این نوشته تشکر کرده اند.
  15. Fifa2018

    Fifa2018 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 آپریل 2018
    نوشته ها:
    159
    تشکر شده:
    977
    محل سکونت:
    in flight
    در صورتی فرمان ماشین در سرعت های ۸۰ ۹۰ ۱۰۰ هنگام ترمز لرزید ممکنه از لاستیکا و چرخای جلو باشه اول یه بالانس درجا بزنید بعد برید سمت تست دیسک و جلوبندی ....
     
    gheysar. از این نوشته تشکر کرده است.
  16. 4058423

    4058423 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏30 آگوست 2011
    نوشته ها:
    2,904
    تشکر شده:
    1,874
    محل سکونت:
    ایران !
    درود به همه

    یه مشکلی پیدا کرده ماشین که خیلی رو اعصابم رفته

    405 مدل 87 دارم و حدود 2 سال پیش به خاطر تشخیص مکانیک کل سرسیلندر رو عوض کردم بابت آب و رغن قاطی کردن

    الان چند هفته ای هست که یه مشکلی پیش اومده و دقیقا مشکل از زمانی پیش اومد که من کل آب رادیاتور رو خالی و مجدد با آب و ضد یخ جابجا کردم . برای دو بار این اتفاق افتاده که بعد از یک هفته سواری آب از درب رادیاتور بیرون میریزه !

    مشکل رو متوجه شدم چون وقتی پیچ هواگیری سر سیلندر رو باز کردم هوای زیادی داخلش بود ! و قطعا این هوای باعث شده که آب از درب بیرون بریزه که طبیعی هست ! اما سوال اینجاست که هوا از کجا به وجود اومده ؟! چون من هواگیری کردم ماشین رو و حتی دفعه دوم هم که این مشکل پیش اومد هوا گیری مجدد کردم اما همچننان هز از گاه که چک میکنم ماشین آب کم کرده و هوا هم داره !

    به نظرتون مشکل میتونه از واشر باشه ؟ علایم واشر زدن مثل رنگی شدن درب روغن و مشاهده روغن توی آب رادیات و ... رو ندارم ! اما این هوا خیلی رفته روی اعصابم و حس میکنم که داره از سیلندر این هوا منتقل میشه به رادیات.

    ممنون میشم دوستان نظرشون رو بگن و یه راهی هم برای پی بردم به اینکه واشر سوزونده ماشین یا نه بهم بگن. مرسی
     
  17. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    سلام دوست عزیز
    از مشکلاتی که بعد از ریختن ضد یخ نو پیش میاد:(چون ضدیخ نو خاصیت خورندگی بیشتری دارد و خاصیت رسوب زدایی بیشتری دارد)
    1-خرابی واشر سرسیلندر(درواقع واشر سرسیلندر شما از قبل پوسیده و خراب شده هست و حالا با ریختن ضدیخ نو فقط پوسیدیگی ها باز میشن و به قول معروف میگن اگر ضدیخ نو ریختی میزنه هرچی سوراخ موراخه باز میکنه:general304:)
    2-نشتی از واتر پمپ که باعث هواگرفتن سیستم میشه(موارد زیادی پیش میاد بعد از تعویض ضدیخ واتر پمپ نشتی پیدا میکنه-نشتی ممکنه فقط در حالت سرد بودن یا فقط در حال گرم بودن باشه)
    3-نشتی از پولک های موتور(که خیلی کم پیش میاد)
    4-نشتی ریز از جنت ها که ممکنه شما نبینید و باعث هواگرفتن سیستم میشه
    5-نشتی از رادیاتور بخاری که آب میریزه داخل اتاق و باعث هواگرفتن سیستم میشه
    6-خرابی درب رادیاتور

    نشخیص قطعی خرابی واشر سرسیلندر با دستگاه مخصوصی انجام میشه که اکثر مکانیکا ندارن.:confused:
    مکانیکا با استفاده از یک سری علائم اقدام به بازکردن سرسیلندر میکنن که به اونها نشانه ها یا symptoms گفته میشه:
    سفیدک داخل درب موتور یا رادیاتور-بخار زیاد اگزوز-آب کم کردن یا بیرون زدن آب از دری رادیاتور-رد کردن آمپر از وسط-باد کردن جنت ها (هواگرفتن جنت ها)

    اما راه حل من برای شما:
    یک واندر سیل بخرید وهمشو بریزید داخل رادیاتور(واندرسیل ریختن طریقه داره که اگر لازم بود بفرمایید تا براتون بنویسم).واندرسیل مایعی هست که Leak Stopper هست و نشتی های ریزو میگیره و توی خیلی از موارد هم جواب میده;) بعد از ریختن واندر سیل تا 2-3 روز مراقب باشید ماشین جنت نترکونه. + تعویض درب رادیاتور

    بعد از رفع عیب لطف بفرمایید نتیجه رو هم بفرمایید.تشکر./.
     
    3POWER و 4058423 از این نوشته تشکر کرده اند.
  18. 4058423

    4058423 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏30 آگوست 2011
    نوشته ها:
    2,904
    تشکر شده:
    1,874
    محل سکونت:
    ایران !
    مرسی از پاسخ کاملتون دوست عزیزم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که اون واندرسیل چیه و از کجا باید تهیه کنم و چطور اون رو بریزم توی رادیات و ...
     
  19. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    واندر سیل مایعی هست نشت گیر مخصوص سیستم خنک کننده خودرو که هرجا درز و شکافی وجود داشته باشه که آب نشتی پیدا کنه (نشتی و سوراخ های ریز ) اون نشتی رو بند میاره.
    طریقه اضافه کردن واندرسیل(مایع نشت گیر) :
    اول بزارید موتور به اندازه کافی خنک بشه تا آب رادیاتور توی صورتتون نپاشه.
    یک واندرسیل بخرید(از لوازم یدکی).کمی از آب رادیاتور را خارج کنید(مثلا پیچ هواگیری رو باز کنید تا به اندازه کافی از آب رادیاتور خارج شود).واندر سیل رو خوب تکون بدید تا مخلوط بشه و همشو بریزید داخل رادیاتور.
    ماشینو رو شن کنید و بزارید حداقل یکی دوبار فن بزنه ( یا مثلا بیست دقیقه با ماشین به جایی برید و بیاید ولی تو این بیست دقیقه خاموشش نکنید)
    سپس ماشینو خاموش کنید و بزارید حداقل یک ساعت خاموش بمونه.تا یکی دوروز مراقب جنت ها باشید-اگر واندرسیل خیلی قوی باشد خطر ترکیدن جنت ها وجود دارد.

    ممکنه بپرسید واندر سیل ضرر نداره برای موتور؟
    خیر.تاحالا موردی ندیدیم که مشکلی پیش بیاد.
    اما مایع های انجین فلاش(تمیز کننده موتور که به روغن موتور اضافه میشوند و تمیزکننده سیستم روغن هستند) بسیار مضر هستند و به هیچ وجه توصیه نمیشود که مصرف شوند.
     
    4058423 از این نوشته تشکر کرده است.
  20. 4058423

    4058423 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏30 آگوست 2011
    نوشته ها:
    2,904
    تشکر شده:
    1,874
    محل سکونت:
    ایران !
    مرسی دوست عزیز یه سوال برام پیش اومده اون واندرسیل رو بعد از اینکه ریختم و یکی دو روز موند تو ماشین باید تخلیه کنم یا بزارم بمونه ؟

    یه کلیپ از طریقه استفاده دیدم که ترموستات رو باز میکرد و از اونجا میریخت و بعد از استفاده و روشن موندن ماشین به مدت 15 تا 20 دقیقه مایع رو خارج میکرد ! برام سوال شد چه قدر باید بمونه این محلول توی رادیات بعد یه سوال دیگه اینکه الان توی ماشین ضد یک هست همراه آب مشکلی پیش نمیاد ؟ تداخل ندارن ؟
     
    gheysar. از این نوشته تشکر کرده است.
  21. gheysar.

    gheysar. Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏5 فوریه 2012
    نوشته ها:
    2,412
    تشکر شده:
    2,218
    محل سکونت:
    Ambushed area
    سلام
    لازم نیسیت رادیاتور بعدا تخلیه بشه
    با ضدیخ تداخلی ندارن
    ترموستاتو هم درنیارید جواب میگیرید.;)لازم نیست ترموستاتو دربیاری.فقط مراقب باشی تا 2-3 روز جنت ها نترکن.
     
    4058423 از این نوشته تشکر کرده است.
عسل طبیعی و گرده گل ایرانیخدمات پی پال، وسترن یونیون