برگزیده های پرشین تولز

پلی استیشن 4

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
سونی قصد دارد که حدودا سه هفته بعد یک کنفرانس اختصاصی را برگزار نماید. از تبلیغات و شواهد می‌توان فهمید که در این رویداد محصول مهمی معرفی خواهد شد. منابع معتبری نیز اعلام نموده‌اند که پلی‌استیشن 4 در این رویداد رونمایی می‌شود. در ادامه این خبر خاکستری با زومیت همراه باشید.

سونی به تازگی اعلام نموده که در 20 فوریه سال جاری (2 اسفندماه 91) رویدادی اختصاصی مرتبط با پلی استیشن برگزار خواهد نمود. به نظر می‌رسد در این رویداد شاهد معرفی نسل بعدی کنسول‌های خانگی این کمپانی ژاپنی باشیم. سونی طی توئیتی اعلام نمود که رویداد 2013 به ما این امکان را می‌دهد تا «آینده را ببینیم» و یک تیزر ویدئویی که آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید، به ما یک دید کلی از این رویداد را می‌دهد. این ویدئو در واقع نمایشی از نشانه‌ها و نمادهای همیشگی دکمه‌های پلی‌استیشن است. به هر حال باید 3 هفته دیگه باید صبر کنیم تا ببینیم در این رویداد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

بنا به گفته‌های مایکل پچر، تحلیلگر دنیای صنعت، سونی تعداد سرمایه‌گذارانی که برایشان دعوتنامه می‌فرستد را گسترش داده و رویداد پیش‌ رو از همیشه شلوغ‌تر خواهد بود. نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در این رویداد پلی‌استیشن 4 رونمایی خواهد شد اما از شواهد و قرائن می‌توان فهمید که شاهد ارائه محصول مهمی خواهیم بود. تا پیش از این توئیت سونی همه فکر می‌کردند که سونی کنسول بازی خود را در نمایشگاه E3 معرفی خواهد نمود. کاز هیرایی، مدیر عامل سونی قبلا اشاره کرده بود که ممکن است باز هم سونی روند قبلی در رقابت را پیش بگیرد، یعنی ابتدا شاهد ارائه محصولات رقبا باشد و سپس با ارائه محصولی قدرتمندتر بازار را تسخیر کند. پلی استیشن 3 یک سال پس از ایکس‌باکس 360 ارائه شد که به سونی این امکان را داد تا با حوصله بیشتری به رقابت با کنسول قدرتمند مایکروسافت بپردازد.

سونی سابقه این را دارد که محصولاتش را پیش از E3 رونمایی کند. پلی‌استیشن ویتا در 27 ژانویه 2011 معرفی گردید. پس اگر در 20 فوریه شاهد ارائه نسل بعدی کنسول‌های خانگی سونی بودید چندان هم تعجب نکنید، چون وال‌استریت ژورنال هم اعلام نموده که این رویداد به معرفغی پلی‌استیشن 4 اختصاص خواهد یافت. هر چند که حدس ما این است که این بار هم سونی مایکروسافت را شگفت‌زده خواهد کرد!


لینک اصلی ویدئو: youtube.com/watch?v=d-3GMHIgR-U

در لینک این خبر هم میتوانید ویدئو را مشاهده کنید:

منبع:

آیا این پلی استیشن 4 است؟ - زومیت
 

hosseinva

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,025
لایک‌ها
207
محل سکونت
مشهد
به نظرم به این زودیا کنسول جدید نمیاد
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
اوووو حالا تا بیاد و کپی خور بشه و بازی هاش بیاد و قیمتش توی ایران از 2-3 میلیون بیاد پایین..
 

hosseinva

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,025
لایک‌ها
207
محل سکونت
مشهد
راست میگه تا این مراحل طی بشه عمری ازما گذشته دیگه پدر شدیم
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=1]پلی‌استیشن ۴ – چه انتظاراتی داریم؟
[/h]
رویداد ۲۰ فوریه‌ی سونی در نیویورک سیتی، به احتمال زیاد در مورد رونمایی از پلی استیشن ۴ خواهد بود که طلیعه دار نسل آینده‌ی کنسول‌ها است. [مترجم: شاید بتوان به نوعی Wii U را آغازگر نسل بعد دانست]
کارخانجات تولید شایعه نیز جزئیاتی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمالا نواده‌ی ایکس باکس ۳۶۰ نیز تا ژوئن ۲۰۱۳ و نمایشگاه E3 رونمایی خواهد شد.
شاید مهم‌ترین خبر این باشد که هر دو کنسول امسال روانه‌ی بازار شوند. که البته در گذشته نشان داده شده است که فاصله‌ی رونمایی تا انتشار کنسول‌های بازی ۱۲۲ تا ۱۵ ماه است. به هر حال، همان‌طور که شایعات با سرعت هایپ حرکت می‌کنند، ممکن است کنسول‌ها هم با همین سرعت برسند.

playstation4.jpg


شش سال و نیم [مترجم: خانم نویسنده مثل این‌که نیاز است دوباره سری به تقویم بزنید، از ۲۰۰۵ تا کنون نزدیک به ۸ سال گذرانده‌ایم، شما شش سال و نیم پیش را به یاد می‌آورید؟ @Argada: با تشکر!] پیش را به یاد بیاورید. زمانی‌که مایکروسافت با عرضه‌ی کنسول خود سونی را در این زمینه پشت سر گذاشت و کنسول آماده‌ی مرگ (اشاره به حلقه‌ی قرمز مرگ: سه چراغه شدن) خود را در نوامبر ۲۰۰۵ وارد بازار کرد، و سونی همین رویداد را در سال بعد با پلی‌استیشن ۳ تکرار کرد، با این تفاوت که حلقه‌ای در کار نبود. در حرکتی وابسته به عرضه‌ی “اولین” کنسول نسل بعد، در قسمت دیدگاه‌های یک ویدئو در سایت یوتوب، سونی خاطر نشان کرد که پلی‌استیشن ۴ اولین کنسول خواهد بود و در سال ۲۰۱۳ خبردار خواهیم شد.
جامعه‌ی گیمی چه آماده‌ی شنیدن خبر عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد باشد و چه نباشد، این کنسول‌ها دارند می‌آیند. سونی در رویدادی که در ۲۰ فوریه‌ (۲ اسفند) در نیویورک ترتیب داده است، به احتمال زیاد از کنسول بعدی خود رونمایی خواهد کرد. و ما اولین اطلاعات را از این کنسول به دست خواهیم آورد. اما، تا این لحظه خبرها و شایعات زیادی پیرامون این کنسول وجود دارد که ما را بر آن داشت تا این مقاله را منتشر کنیم.
چه چیزهایی را می‌دانیم؟به طرز غیر منتظره‌ای چیز زیادی نمی‌دانیم. در آخرین گزارش‌های به دست آمده، گفته شده است که پلی‌استیشن ۴ بر روی “گزینه‌های جدید بازی کردن” تمرکز می‌کند. اما این به چه معناست؟ به دنبال ایده‌ی استفاده‌ی همزمان از چند صفحه نمایش [همانند Wii U] می‌گردیم که سونی می‌تواند آن را از طریق پلی‌استیشن ویتای شما و یک تبلت سونیتان و یا تلفن همراه هوشمند سونی محقق کند. این شرکت گذشته‌ی روشنی در زمینه‌ی برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف دارد و این می‌تواند روزنه‌ای باشد برای باور کردن این مسئله که شاید سونی می‌خواهد تجربیات این گذشته را بهبود بخشد.

SonyLogo11.jpg


سونی همچنین اشتیاق خود را برای تحقق ایده‌ی اتاق زندگی “مرکز اعصاب” با پلی‌استیشن ۴ نشان داده است. [مترجم: منظور تمرکز دستگاه‌های مدیا در یک جا و وارد کردن تصاویر در این اتاق از منابع مختلف بر روی در و دیوار است] همین مسئله جا را برای تعداد زیادی احتمال دیگر باز می‌کند. آیا پلی‌۴ می‌تواند آغازگر سرویس شایعه شده‌ی تلویزیون آنلاین سونی باشد، یا احتمالا به عنوان یک DVR استفاده شود؟شکی نیست که دستگاه‌های نسول بعد قادر خواهند بود تا بافت‌های زیبا تری را رندر کنند، محیط‌های نورپردازی پیچیده تر را پردازش کنند، فیزیک واقع‌گرایانه‌تری را به نمایش بگذارند و دیگر انتظارات چشم نوازانه‌ی ما را براورده کنند، ولی آیا جهش گرافیکی این نسل به اندازه‌ی نسل قبل دراماتیک خواهد بود؟ احتمالا خیر.
البته که کمی احمقانه به نظر می‌رسد که بگوییم گرافیک نسل بعد شگفت‌زده‌تان نمی‌کند، ولی، شاید این ایده که انتظار زیادی از ماشین‌های نسل بعد در این زمینه نداشته باشیم و تصورات فضایی نکنیم بهتر باشد. می‌دانید که علی رغم این‌که پلی‌استیشن ۳ دقیقا یک سال بیشتر از ایکس‌باکس ۳۶۰ فرصت برای توسعه و ساخت داشت، به اضافه‌ی شانس بیشتر روی کاغذ [به واسطه‌ی سابقه‌ی سونی در تکنولوژی ساخت کنسول] ؛ حتی دقیق‌ترین چشمان هم نمی‌توانند تفاوت زیادی بین گرافیک بازی‌های دو کنسول تشخیص دهند. در واقع، حتی اثبات‌های فراوانی در این نسل بوده است مبنی بر این که ایکس‌باکس ۳۶۰ گرافیک بهتری را در عناوین مولتی پلتفرم به نمایش گذاشته است.

آیا پلی‌استیشن ۴ با یک بلوری-درایو به بازار عرضه می‌شود؟ محتمل ترین جواب بله است، و آن هم به خاطر این‌که هنوز هر اشتیاقی برای از میان برداشتن مدیای فیزیکی و قابل حمل به خاطر این‌که هنوز زمان قابل اعتماد و سریع دانلود در تمام دنیا به تحقق نپیوسته است -حتی در بسیاری از مناطق امریکا- غیرقابل تحقق است. وال‌استیریت ژورنال در شماره‌ی ۱ فوریه‌ی خود این مسئله را کم و بیش تایید کرد و گفت که ایده‌ی “کاملا ابری” برای بازار گیمینگ بسیار نابالغ بود. این یعنی، هنوز فکر می‌کنیم که تعدادی سرویس عرضه‌ی دیجیتالی مدیا (بازی) توسط سونی در روز اول ممکن است فعال باشند. همچنین، به این نکته هم فکر کنید که ممکن است سونی از سرویس ابری خود برای چیزهای کوچک‌تری همچون عرضه‌ی بسته‌های الحاقی، ذخیره‌ی بازی‌ها و … در پلی‌استیشن ۴ استفاده کند.

ps4controller_610x371.jpg


همچنین مقدار قابل توجهی اطلاعات در این باب که چه انتظاری از کنترلر پلی‌استیشن ۴ داشته باشیم وجود دارد. شمایل اصلی “دوال شاک” سه نسل است که با ما همراه بوده، پس جای تعجب ندارد اگر این شمایل را در این نسل هم ببینیم. اما قطعا چیزهایی به آن اضافه می‌شود که آن هم جای تعجب ندارد. کنترل لمسی، ویتا را تحت سلطه‌ی خود قرار داد، بنابراین بعید نیست که ما صفحه‌ی لمسی را در دوال شاک بعدی شاهد باشیم.
برخی از گزارش‌ها، پیشنهاد می‌دهند که کنترلر بعدی آنالوگ‌استیک‌های جداشدنی را به همراه خواهند داشت. برخی از اعضای با استعداد فروم نئوگف هم طرح‌هایی جالب از کنترلر احتمالی این دستگاه ارائه داده‌اند که در روی آن یک صفحه‌ی لمسی به مانند ویتا دارد. البته، این طرحی از واقعیت خیلی هم دور نیست و گیم‌اسپات در مقاله‌ای توضیح داده است که این کنترلر، احتمالا یک LCD لمسی در روی خود خواهد داشت و سنوسرهای بیومتریک را نیز پیشنهاد داده است. [مترجم: طرح‌های احتمالی لو رفته از دسته را ببینید]
بعد از همه چیز به زمان و قیمت احتمالی می‌رسیم. که در این زمان تنها حدس‌های ماست. هر کس می‌تواند به این بیندیشد که سونی از عرضه‌ی بد پلی‌۳ درس گرفته است و دیگر قصد ندارد در ازای کنسول ۶۰ گیگ ۶۰۰ دلار پول بگیرد. حدس اصلی ما این است که سونی قیمت پلی‌۴ را تا حد ممکن به ۴۰۰ دلار نزدیک می‌کند. دوست داشته باشید یا نه، احتمال عرضه‌ی چند مدل همزمان با قیمت‌های مختلف هم وجود دارد تا سونی از چند جهت احتمال شکست را کاهش دهد. در مورد زمان عرضه هم اکنون همه‌ی انگشت‌ها به سمت تعطیلات ۲۰۱۳ می‌رود.با این‌که ما می‌توانیم کل هفته را به حدس در مورد رویداد ۲۰ فوریه‌ی سونی و پلی‌استیشن بعدی بگذرانیم، اما، فاکتورهایی هستند که واقعا پلی استیشن ۴ برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارد. در قسمت بعدی مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.


نویسنده: Karyne Levy از وبسایت CNET

ترجمه: سعید زعفرانی


منبع:
پلی‌استیشن 4 – چه انتظاراتی داریم؟




 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
پلی‌استیشن ۴ – چه باید باشد؟


رویداد ۲۰ فوریه‌ی سونی در نیویورک سیتی، به احتمال زیاد در مورد رونمایی از پلی استیشن ۴ خواهد بود که طلیعه دار نسل آینده‌ی کنسول‌ها است. در قسمت قبلی این مقاله به بررسی احتمالات و شایعاتی پرداختیم که پیرامون کنسول نسل بعد سونی شکل گرفته بودند و اطلاعاتی را بازخوانی کردیم که به ما خطی احتمالی از قابلیت‌های کنسول بعدی سونی می‌دهد. در این قسمت، با توجه به تکنولوژی روز، پیشرفت‌های مورد نیاز نسل بعد را برای سونی برمی‌شماریم و امیدواریم که پلی‌استیشن ۴ ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

playstation4.jpg


پلی‌استیشن ۳ اکنون به عنوان یک دستگاه بازی بالغ و تکامل‌یافته شناخته می‌شود. در ابتدا، عناوین انحصاری زیادی برای این کنسول وجود نداشت، اما حرکت سریع شش ساله‌ی این کنسول در این زمینه، به راحتی هر رقیبی را از میان برداشت و آن را به برنده‌ی بی چون و چرای این صحنه تبدیل کرد. سونی، باید به همین روند ادامه دهد و در نسل بعد نیز، این نعمت را از بازی‌کنندگان مخاطب خود دریغ نکند. قبل از همه‌ی قابلیت‌ها و امکانات دیگر کنسول، بازی‌کنندگان در درجه‌ی اول می‌خواهند بازی‌های خوبی را بازی کنند که در کنسول‌های دیگر قابل بازی نیستند. پس، بازی‌های انحصاری اولین نیاز کنسول بعدی سونی هستند. همان‌طور که می‌دانید، هنوز بازی‌های بسیار بزرگی برای پلی‌استیشن ۳ هستند که حتی تاریخ دقیق عرضه‌شان مشخص نیست. قطعا، این عناوین شانس عرضه بر روی نسل بعد پلی‌استیشن را نیز دارند، اما تفاوت‌ آن‌ها باید به اندازه‌ی قابل توجهی باشد تا نسل بعدی بودنشان احساس شود. افزونه‌های بازی و سیستم نیاز است در پلی‌استیشن ۴ ساده و کارامد شوند. کسی نباید ۲۵ دقیقه منتظر بماند تا یک بازی را انجام دهد. این، نکته باید در عملیات نصب بازی برای بار اول هم رعایت شود. برخی از محدودیت‌های تکنولوژی ممکن است مانع برطرف شدن تمام تاخیر ها شود، اما ما دوست داریم که این مشکل با استفاده از قابلیتی جدید در پلی‌استیشن ۴ برطرف شود. ممکن است خیلی بدیهی به نظر برسد. اما پلی‌استیشن بعدی باید یک پورت IR (مادون قرمز) داشته باشد. یک پورت مادون قرمز ساده در قسمت جلویی جعبه‌ی کنسول، نیاز است تا ما بتوانیم تمام کنترل‌های از راه دور خود را با این کنسول هماهنگ کنیم. یک چیپ ۱٫۰۹ دلاری قطعا ارزش برطرف کردن ساعت‌ها سردرد را دارد. با توجه به کاهش روزافزون قیمت دیسک‌های حالت جامد به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن بعدی نیاز است تا یک “SSD” در خود جای بدهد. و بگذارید ظرفیت این دیسک به گونه‌ای باشد که نیاز به ارتقا هر سه سال یک بار نداشته باشیم. فقط باید یک درایو نوری کلان در داخل این دستگاه قرار داده شود، یا حتی بهتر، یک مدل «بدون درایو» با قیمت کمتر به فروش برسانند تا هر کس “SSD” مطابق میل خود را خریداری کند. اگر، هنوز قراردادن دیسک حالت جامد گران به نظر می‌رسد، یک دیسک سخت ۲ ترابایتی در کنسول قرار دهید، و خواهشمندیم که قابلیت ارتقا دستی را برای آن قرار دهید. چه بلایی سر درگاه‌های یو‌اس‌بی (USB) کنسول پلی‌استیشن ۳ آمد؟ در بدو عرضه‌ی این کنسول، مدل‌های اولیه ۴ درگاه یو‌اس‌بی داشت که اکنون در مدل‌های اسلیم، تنها دو تا از آن‌ها باقی مانده است. با این‌که دیگر مثل گذشته به استفاده از دستگاه‌های سیم‌دار نیاز نداریم، اما به نظر می‌رسد که وجود ۴ درگاه یو‌اس‌بی ۳ عادلانه باشد.

USB-3-Logo-Faster.jpg



با توجه به این‌که کنسول پلی‌استیشن ۳ اکنون به یکی از قدرتمندترین پخش‌کننده‌های مولتی‌مدیا تبدیل شده است، در این بخش فقط یک نیاز احساس می‌شود. سونی باید در پلی‌استیشن ۴ تعداد فرمت‌های قابل پخش را به صورت قابل توجهی افزایش بدهد، مهم‌تر از همه این‌که فایل‌های ام‌کِی‌وی (MKV) را پخش کند. شاید اکنون دیگر زمان این رسیده است که سونی سیستم «پلی‌استیشن پلاس» خود را کنار بگذارد. سیستم پولی که گاهی اوقات امکان دریافت بازی‌ها با تخفیف و حتی رایگان را فراهم می‌کند، و در کنار آن سیستم را به صورت خودکار آپدیت می‌کند. (بله این هم یکی از قابلیت‌های این سیستم است!) سونی، همیشه علاقه‌ی خود به بازی‌های آنلاین رایگان را نشان داده است، و شاید اکنون بهتر است تا به همین مدل بچسبد و سیستم‌های پولی را کنار بگذارد. و اگر این چیزی نیست که سونی بتواند به راحتی کنار بگذارد، باید پلی‌استیشن پلاس را به چیزی تبدیل کند که زندگی بدون آن برای ما سخت شود. می‌دانید، چیزی شبیه آن‌کاری که مایکروسافت با ایکس‌باکس لایو می‌کند.

sony13.jpg

قطعا خبرهای جلسه‌ی ۲۰ فوریه‌ی سونی را منعکس خواهیم کرد، پس با دیبازی همراه باشید ...


نویسنده: Jeff Bakalar
از وبسایت CNET

ترجمه: سعید زعفرانی


منبع:
پلی‌استیشن 4 – چه باید باشد؟
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=2]PS4 تایید شد + اطلاعات تکمیلی[/h]
در شب گذشته کنفرانس سونی برگذار شد و همانطوری که انتظار میرفت ار کنسولهای نسل بعد این شرکت هم رونمایی شد . خلاصه کنفرانس را اینجا بخوانید .

PS4-Logo.jpg


خلاصه این کنفرانس را به صورت نکته نکته برای شما آماده کرده ام :


  • نام کنسول نسل بعد سونی Play Statrion 4 میباشد .
  • PlayStation4 رد تعطیلات 2013 عرضه میشود.
  • طراحی و ساخت این کنسول از 5 سال پیش آغاز شد است .
  • این کنسول بر خلاف PS3 از یک تکنولوژی خیلی خاص سخت افزاری استفاده نمی کند بلکه بیشتر شبیه یک PC است و به این صورت کار بازی سازی برای PS4 را آسانتر میکند.
  • PS4 دارای 8 گیگابایت رم و قدرت نهایی بیش از 2 teraflops را دارد .
  • طی این مراسم از دسته های Dual shock 4 هم رونمایی شد تصویر این دسته دقیقا همان چیزی است چند روز پیش لیک شده بود .

ps4-cont1.jpg




  • درون این دسته تمام کلید ها تقویت شده است تا حساستر باشند . ویبره هم تقویت شده است . روی دسته یک جک 3.5 میلیمتری برای هدفون و یک بخش لمسی و احتمالا حسگرحرکتی وجود دارد.
  • میتوان از PS Vita دقیقا شبیه دسته Wii U استفاده کرد. مثلا زمانی که تلویزیون شما مشغول است میتواند ویتا را به PS4 متصل نمایید به راحتی بازی های PS4 را با ویتا بازی کنید. نام این قابلیت Vita Remote Play میباشد .
  • PS4 یک حالت ” مصرف بهینه ” هم دارد که میتوان با فشردن یک کلید روی دسته آن را روشن یا خاموش کرد. بازیهایی که در حال بازی شدن هستند هم میتوانند این قابلیت را روشن و خاموش کنند. این قابلیت مصرف برق کنسول را به شدت کاهش میدهند . وجود چنین قابلیتی این احتمال را که PS4 مصرف برق بالایی دارد را تقویت میکند .
  • بازیهایی دانلودی طوری روی کنسول بهینه شده اند که میتوان در حال دانلود آن را بازی کرد .
  • شایعه دکمه Share حقیقت دارد.شما میتوانید به کمک این دکمه بازی خود را روی دستگاهتان ضبط کنید و آن را برای دیگران هم آپلود کنید.
  • بازیکنان میتوانند بازی یکدیگر را ببینند و حتی در صورت نیاز به یک دیگر کمک کنند . یعنی به وسیله یک شبکه شما کنترل بازی فرد دیگری را در دست میگیرید .
  • سازندگان بازیها میتوانند در صورت تمایل سیستمی را درون بازی قرار دهند که بازیکنان به وسیله آن میتوانند آیتم های مختلف را به یکدیگر بدهند .
  • تمام قابلیت های SEN روی PS4 هم پشتی بانی میشود .
  • سونی به وسیله PlayStation Cloud تمام عنواوین کنسولهای نسل قبل این شرکت را برای PS4 عرضه میکند.
  • بازیهای زیادی هم برای این کنسول رونمایی شد :

  1. یک بازی جدید به نام Knack با گرافیک کارتونی
  2. Killzone: Shadow Fall
  3. DriveClub سازندگان این بازی گفته اند که DriveClub از تمام قابلیتها PS4 استفاده میکند .
  4. InFamous: Second Son
  5. The Witness
  6. Deep Down
  7. یک Final Fantasy جدید که در E3 رونمایی میشود.
  8. Watch Dogs که دیگر برای PS4 تایید شد .
  9. Diablo 3 که برای PS3 و PS4 در راه است .
  10. Call of Duty جدید که به زودی رونمایی میشود .
  11. Destiny از شرکت بانجی .
تریلر بیشتر این بازیها هم موجود است . که در ادامه روی سایت قرار میگیرد.

منبع + تصاویری از مراسم:

PS4 تایید شد + اطلاعات تکمیلی | GameSiders | اخبار بازیهای رایانه ای
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=1]پلی استیشن 4 سونی رسما معرفی شد
[/h]سرانجام ساعتی پیش سونی کنسول بازی پلی استیشن ۴ را معرفی کرد. طراحی جدید، دسته های پیشرفته تر و البته پیشرفت در سخت افزار. اما جالب اینجا است که در کنفرانس خبری سونی خود کنسول را ندیدیم. بنابراین هنوز نمی دانیم پلی استیشن ۴ چه شکلی است!

نسل چهارم کنسول بازی سونی دارای پردازشگری ۸ هسته ای است که توسط شرکت AMD ساخته شده. با پردازشگر گرافیکی Radeon که از ۱۸ بخش محاسباتی تشکیل شده و قادر است که تا 1.84 TFLOPS پردازش گرافیکی انجام دهد.

یک بلو-ری درایو هم با سرعت 6X روی آن قرار دارد و البته سرعت آن برای DVD ها معادل 8X خواهد بود و همراه با ۸ گیگابایت رم از نوع GDDR5 وارد بازار خواهد شد.

رم های پلی استیشن چهارم سرعتی برابر با ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه دارند و کارت شبکه بیسیم از نوع 802.11n است. به همراه پورت USB 3.0 و بلوتوث 2.1 و اچ دی ام آی و حتی خروجی AV .

playstation-4-dualshock-4.jpg


دسته کنسول بازی جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی به کنسول قبلی دارد. اما تغییرات مهمی در آن داده شده است. اسم آنها DualShock 4 است و یک تاچ پد جدید روی آنها می بینید. علاوه بر آن مجهز به یک جفت دوربین استریو هستند که موقعیت شما را در فضای سه بعدی تشخیص می دهد. یک دکمه Share هم به دسته اضافه شده که با فشردن آن می توان بازی را به صورت زنده برای دیگر دوستان پخش کرد.

800mankjkjkdops4_.jpg

امکان مهم دیگر شامل روشن شدن سریع است. پلی استیشن ۴ دارای یک وضعیت Sleep است که در آن انرژی بسیاری کمی مصرف می کند و در اینجا لازم است که با Eye هم آشنا شوید. چشم جدید کنسول سونی که چیزی شبیه به کینکت مایکروسافت است و دارای ۲ دوربین و ۴ میکروفون است. زاویه دید Eye حدود ۸۵ درجه است و قابلیت های زیادی به کنسول نسل جدید اضافه می کند. از جمله تشخیص چهره، موقعیت بازیکنان و حتی تشخیص بازیکنان از روی دسته ای که به دستشان است. با استفاده از نور LED روی دسته ها. البته فعلا نمی دانیم که Eye به صورت پیشفرض همراه با خود کنسول ارایه خواهد شد یا به صورت مجزا به فروش می رسد.

در کنسول جدید می توانید از راه دور کنترل دسته بازی دوست دیگرتان را در دست بگیرید. این امکان برای زمانی مفید است که دوست شما در بازی گیر کرده و به کمک نیاز دارد تا از مرحله عبور کند. امکان استریم بازی ها بین کنسول نسل چهارم و پلی استیشن ویتا هم برقرار شده است.

playstation-social-second-screen.jpg


امکان دیگر پلی استیشن ۴ ارتباط با تلفن همراه و تبلت ها است. چیزی شبیه به امکانی که در کنسول جدید نیتندو قرار دارد. بنابراین می توانید از دستگاه اندرویدی یا iOS خودتان برای ارتباط با پلی استیشن ۴ استفاده کنید.

کاربرد این نمایشگر دوم هم مانند «گیم پد» کنسول نیتندو وی یو است. هرچند سونی توضیح کاملی نداد که آیا می توان روی نمایشگر دوم بازی هم کرد یا فقط برای کنترل بازی به کار میرود.​
سونی اعلام کرد پلی استیشن ۴ در تعطیلات پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود، اما هنوز سوالات بدون پاسخ زیادی در مورد این کنسول وجود دارد که یکی از مهمترین آنها قیمت است.

منبع :

پلی استیشن 4 سونی رسما معرفی شد | نارنجی
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=1]«پلی استیشن ۴» ۸ گیگابایت حافظه رم و تقریبا ۲ ترافلاپ قدرت عملکرد محاسبه ای دارد[/h]
کنسول «پلی استیشن ۴» چند لحظه پیش در جریان جلسه سونی تایید شد حال طراح این کنسول اطلاعاتی در مورد ان را اعلام کرده است, تا به این لحظه تایید شده است این کنسول ۸ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت که واقعا کنسول را قدرتمند می کند.
در طول جریان جلسه اقای Mike Cerny **** بخش طراحی داخلی کنسول PS4 اعلام کرد به لطف حافظه رم ۸ گیگابایتی شما می توانید بلافاصله بازی را متوقف کنید از فروشگاه انلاین چیزی را خریداری کنید بدون این که از بازی به بیرون بیایید. شما می تواند کنسول را کاملا خاموش کنید(در حالت خواب Sleep) به شکلی که دوباره از همان جا که بازی را متوقف کرده اید دوباره بازی را شروع کنید.
حافظه رم باعث بهتر شدن افکت ها و اثرات پویا می شود.
همچنین اقای Cerny اعلام کرد این کنسول ۲ ترافلاپ قدرت محاسباتی دارد.

منبع :
«پلی استیشن 4» 8 گیگابایت حافظه رم و تقریبا 2 ترافلاپ قدرت عملکرد محاسبه ای دارد
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
مشخصات فنی PS4 – پردازنده ها



CPU پردازنده ی پلی استیشن ۴ را ظاهراً شرکت AMD ساخته است. یک پردازنده ی ۸ هسته ای x86 -64 جاگوار همراه با یک موتور گرافیکی رادئون نسل بعد.

GPU

پردازنده ی گرافیکی فوق العاده ۱۸ قسمتی که به نظر بسیار قوی می رسد. این پردازنده ۱۸ GCN دارد که معنای این است که ۱۸ قسمت مجزای پردازش دارد که هر کدام از آن ها ۶۴ هسته دارند! به نظر می رسد بار اصلی PS4 را همین پردازنده به دوش می کشد. گفته می شود قدرت پردازش آن حدود ۲ میلیون (۱ میلیون و هشتصد و چهل هزار) عملیات در ثانیه است. جالب است که سونی اعلام کرده این پردازنده ی گرفیکی فقط کار گرافیکی نمی کند بلکه برای محاسبات دیگر هم استفاده می شود. یعنی به تعبیری این GPU (پردازنده گرافیکی) آن قدر قوی است که فقط تصاویر گرافیکی نمی سازد و کار CPU را هم می کند. (جل الخالق)


حافظه ی PS4:

این یکی دیگر نوبر است!

گفته شده PS4 هشت گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 دارد. این نوع حافظه معماری خاصی دارد که سرعتش را به شدت از انواع DDR4 و ماقبل آن بیشتر می کند. اما نکته این جاست که سونی اعلام کرده می توان PS4 را وسط بازی خاموش کرد و بعداً دوباره روشن کرد و ادامه داد! و دستگاه به سرعت بالامیاید و می توانید بازی را ادامه دهید. این قابلیت عجیب و غریب را هم همین حافظه ارائه می دهد. چشم PS4: به نظر می رسد چشم PS4 چیزی شبیه کینکت باشد اما باید صبر کرد و دید.

چشم PS4

دو دوربین بازاویه دید باز (۸۵ درجه) است که می تواند بازی کننده را ببیند، صورتش را تشخیص دهد، او را از پس زمینه تفکیک کند و حرکات او را مسیریابی کند. یعنی همان کارهایی که کینکت می کند.

ps4-eye.jpg


منبع :

مشخصات فنی PS4 – پردازنده ها
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=1]یوشیدا تایید کرد: «پلی استیشن ۴» بازی های دسته دوم را اجرا می کند[/h]
دیشب اطلاعات بسیار مهمی از کنسول «پلی استیشن ۴» منتشر شد به همراه رونمایی از بازی های انحصاری عالی ان اما یک خبر مهم ناگفته مانده است.

Shuhei-Yoshida-062212.jpg


رییس استودیو های جهانی «سونی» اقای «یوشیدا» به «یوروگیمر» گفت کنسول «پلی استیشن ۴» می تواند بازی های دسته دو را اجرا کند.


بار ها تبلیغ شده بود که کنسول PS4 از بازی های دسته دوم پشتیبانی نمی کند اما حال می بینید که سونی این کار را انجام نداده است اما بیشتر شایعه شده است کنسول نسل بعد مایکروسافت از بازی های دسته دوم پشتیبانی نمی کند. باید دید که ایا اینطور می شود یا خیر.

منبع :

یوشیدا تایید کرد: «پلی استیشن 4» بازی های دسته دوم را اجرا می کند
 

mokhtar67

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2006
نوشته‌ها
2,329
لایک‌ها
302
محل سکونت
tehran - jordan - dibaji jonobi
واقعان این بار سونی ترکونده من همه کنسول هاشو داشتم الانم پی اس تری دارم

باید ببینیم رقیبش چی کار میکنه :D خیلی حال کردم نشون داد سونی هنوزم سونی هست
 

mojtabak2

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2012
نوشته‌ها
576
لایک‌ها
33
محل سکونت
IRAN-STATE KB
یک جا زده بود احتمالا 400 پوند هست دوستان خدا رحم کنه دوستان پوند فکر کنم 5 تومن هست درسته ؟:eek::(
 

Lucky Luke PT

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
9
فکر میکنید مایکروسافت کی سیستم بعدیش رو معرفی میکنه؟
 

PS3.ONE

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,296
لایک‌ها
354
سن
41
محل سکونت
طهران

farshad10

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 جولای 2012
نوشته‌ها
5,815
لایک‌ها
4,842
سن
33
محل سکونت
ارومیه

TREX20008

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2012
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
23
500 پوند باشه مفته
با این امکانات بیاد ایران 3 میلیون قیمتش هت
که خیلی ها می خرن
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
به نظرم بازم مثل یک pc- high end قدرت نداشته باشه
 
بالا