برگزیده های پرشین تولز

saman1392

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 می 2013
نوشته‌ها
808
لایک‌ها
112
پیدایش شیشه دوجداره
در سال 1865 میلادی صاحب یک مغازه شیشه فروشی در شهر نیویورک با ابتکار خویش حق ثبت و امتیاز بهره برداری از شیشه های عایق دوجداره غیر نفوذ در ایالت متحده بدست آورد.

او با مطالعه و آزمایش اثبات کرد که با استفاده از شیشه های دوجداره می توان از خروج گرما و سرمای داخل ساختمان به خارج جلوگیری کرد و هوای داخل محیط را بهتر محافظت نموده.

استفاده از شیشه توسط رومی ها در حدود هزار سال قبل از میلاد مسیح رایج بوده است و استفاده عمومی از آن نیز به حدود 200 سال قبل باز می گردد که از آن زمان شیشه ها با ابعاد مختلف وارد زندگی عموم مردم گردید.
glass-double.jpg


پنجره های دارای دو یا چند جداره استاندارد , از اتصال دو یا چند شیشه که به طور موازی در مقابل یکدیگر برای روی یک چهار چوب پروفیل آلومینیومی قرار گرفته اند , تشکیل شده است.

امروزه دیوارهای خشتی و گلی سنتی جای خود را به دیوارهای شیشه ای مرتفع براق و درخشان داده اند.

این سطوح زیبای رنگی به گونه ای طراحی و اجرا شده اند که به خوبی می توانند در برابر سرما و گرمای محیط خارجی مقاومت کرده و ضمن حفظ زیبایی محیط , آسایش و اطمینان را برای استفاده کنند گان به ارمغان آورند.

در صنعت معماری نوین , دیوار های ساخته شده از جنس شیشه های رنگارنگ رفلکس , مورد علاقه و توجه زیاد استفاده کنندگان قرار گرفته است.



فرایند تولید شیشه دوجداره
در ابتدا جام های شیشه به وسیله دستگاه حمل بر روی رکهای دستگاه حمل اتوماتیک قرار گرفته و به تعدادی که اپراتور مشخص می کند به میز برش اتوماتیک انتقال می یابد.

سپس اندازه شیشه های مورد نظر توسط نرم افزار بهینه سازی جهت به حداقل رساندن ضایعات توسط دستگاه طراحی و سپس برش داده می شود.

شیشه ها پس از جداسازی به خط تولید شیشه دو جداره منتقل می شود.

ابتدا شیشه ها با آب سختی گیری شده به طور کامل شسته شده و پس از کنترل کیفی به مرحله بعدی منتقل می گردد.

به موازات مراحل مذکور فریم های ما بین دوجداره (Spacer) توسط دستگاه خم کن (Bending) بر اساس اندازه شیشه خم و برش داده می شود و داخل فریم از مواد رطوبت گیر پر می شود.

سپس دو لبه فریم توسط دستگاه بوتیل چسب زده می شود که به منظور درزگیری و قرار گرفتن اسپیسر ما بین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکدیگر می باشد.

فریم ها جهت نصب روی شیشه انتقال می یابد.

شیشه ها پس از نصب فریم به دستگاه پرس منتقل می شود و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک به داخل شیشه دوجداره تزریق می شود سپس توسط روبات محیط شیشه دوجداره با چسب پلی سولفید به منظور درزبندی ثانویه پر می شود.

استاندارد تولید شیشه دوجداره
تولید شیشه دو جداره با توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه طبق استاندارد ملی ایران صورت می گیرد.

در تدوین این استاندارد تا حد امکان استاندارد های کشور های صنعتی پیشرفته و بین المللی لحاظ شده است.

هدف از این استاندارد تعیین روش های آزمون , شیشه های دوجداره به منظور بررسی و حصول اطمینان از کیفیت آن ها می باشد.


منبع : http://aminwindow.ir/glass-double/4-peydaesh-glass-double.html
 

bet.mt

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
تهران
از جمله ویژگی های منحصر بفرد شیشه دو جداره،کاهش مصرف انرژی است که در زمستان عایق سرما و در تابستان عایق گرما می باشد.و به خاطر ضخامت آن،میزان شدت صوت نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
 
بالا