برگزیده های پرشین تولز

چرا عاشق آمریکای جنوبی هستم؟

yasminnsr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2017
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
35
منبع مطلب:چرا عاشق آمریکای جنوبی هستم؟
"حواس تون به چیزی که واردش میشید باشه..جنوب آمریکا می تونه یک اعتیاد برای تمام طول عمر باشه،من این رو درک نمی کردم تا زمانی که اولین مسیرهای پیاده روی رو در طول آند انجام دادم و از مکان های قدیمی کلمبیا بیش از پانزده سال پیش دیدن کردم.مانند مسافران دیگه ای که این سفر رو به اشتراک گذاشته بودند من گیر افتاده بودم ،من به سختی درون شگفتی های باورنکردنی این قاره سقوط کرده بودم :قله های پوشیده از مه،خروش رعد آسای آبشارها و جنگل های انبوه گسترده.به این مجموعه گنجینه های دست ساز انسانی رو هم اضافه کنید:همهمه ی بازارهای بومی،شهرهای استعماری زیبا و منظره ی پرجنب و جوش شهر و این فقط آغاز است و در آمریکای جنوبی واقعا هیچ پایانی وجود ندارد،بخاطر همین من بارها بازگشته ام اما می دانم که هنوز کشف بیشتری در آن وجود دارد.

مناظر فریبنده
از قله های پوشیده از برف در کوه های آند تا آبراه های مواج آمازون ،آمریکای جنوبی به صورت آرایشی خیره کننده از شگفتیهایطبیعی گسترس یافته.این قاره ای است با جنگل های انبوه سرسبز ،آتشفشان های بلند،جنگل های ابر مه آلود،بیابان های استخوانخشک،دره های سنگ قرمز،یخچال های طبیعی یخ آبی و سواحل برنزه .از لحاظ مناظر طبیعی نقاط زیادی در زمین نیستند کهبه این تنوع برسند.

south%20america.jpg


موسیقی La Vida
لا ویدا یکی از مقاصد موسیقی بزرگ در جهان است.هیچ چیز با شنیدن ریتم سالسای کلمبیا،سامبای برزیل،تانگوی آرژانتینی وموسیقی محلی آند در زادگاه آن ها قابل مقایسه نیست. milongas شرجی بوئنوس آیرس (باشگاه های تانگو)، garrafeiras های پنهان ریو (سالن های رقص)، salsotecas کویتو (باشگاه سالسا) – همه ی مکان های بزرگی که به قلب شنبه شب می روند. با اینحال این تنها آغاز یک اودیسه بزرگ موسیقی است که شامل trovas پرو، passillos پراحساس اکوادور، سریع پای فوروی برزیل،چرخش merengue در ونزوئلا، ضربت زنی گویان، موسیقی چنگ پاراگوئه و بیشتر است. به هر حال شاید شما بخواهید که در طول مسیرتان به یک کلاس رقص یرید.

%D9%81%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%84%20%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%20%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%86.jpg


گنجینه های فرهنگی
تنوع جنوب آمریکا به جغرافیا ختم نمی شود. در آنجا شهرهای استعماری را خواهید یافت که در آن خیابان های سنگ فرش شما رو به کلیساهای طلاکاری شده ی گذشته و میادین باشکوه که از قرن هجدهم تغییر چندانی نکردند هدایت می کند.شما می توانید برایمنسوجات رنگارنگ در بازارهای بومی چانه بزنید و غذای تان را با ساکنان سنتی جنگل های انبوه سهیم شوید و ریتم تپش طبلدسته ی آفریقایی برزیلی را دنبال کنید. آمریکای جنوبی مهد زندگی به سبک عجیب و متنوع و فرهنگ های باستانی است و به آسانیتجربه ی دست اول این زندگی را نشان می دهد.

%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%88_%D8%A7%DA%A9%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%B1_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C_%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C_6.jpg


ماجراجویی بزرگ
شما می توانید از معابد باستانی گذشته که برای اولین بار توسط اینکاها پایه گذاری شده دیدن کنید و روی هیبت الهام بخش قدرت تامل کنید. تامل روی هیبت الهام بخش آبشار Iguazu و یا روزتان را صرف تماشای حیات وحش از یک قایق رانی در یکی از igarapés های بی شمار آمازون (آبراه باریک) بکنید. شما می توانید با دوچرخه کوهستان به سمت پایین جاده های آند باسرعت زیادی حرکت کنید یا می توانید در سفید آب های رودخانه های خروشان قایق سواری کنید وگشت و گذاری در سواحل شگفتانگیز آنجا داشته باشید. و ناگهان شما احساس می کنید که همه چیز را تجربه کردید و به سمت مناظر چشمگیر در تیرا دل فوئگو درراهید، چشم در چشم موجودات خارق العاده ای گالاپاگوس، و در تلاش هستید خودتان رابه فلات کوه های گران سابانا برای ثبتیک عکس پانوراما برسانید که به نظر می رسد مستقیما در دوران مزوزوئیک قرار دارند.

%D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF.jpg
 
بالا