برگزیده های پرشین تولز

چطور بر ترس از پرواز با هواپیما غلبه کنیم؟

ساحل محمدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2017
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
1
سن
57
چطور بر ترس از پرواز با هواپیما غلبه کنیم؟

امروزه یکی از صنعت های پر رونق و دوست داشتنی در جهان، صنعت هوانوردی و مسافرت با هواپیما است اما بروز سوانح و بعضی حوادث در این صنعت سبب شده هست که بیشتر اشخاص دچار بیم از پرواز باشند و در زمان مسافرت از استرس بالایی بهره مند باشند.

7341323_275.png

بعضی دیگراز اشخاص نیز به سبب بیم زیاد از سوارشدن به هواپیما پرهیز می‌کنند و از وسایل حمل و نقل زمینی و حتی دریایی برای مسافرت استفاده می‌کنند.

برای کاهش بیم از پرواز رعایت نکات زیر می‌تواند راه گشا باشد:

اگر دچار بیم از پرواز هستید با خطوط هواپیمایی معروف که هواپیما‌های سالم و کادر پروازی حرفه‌ای دارند به مسافرت بپردازید، روانشناسان معتقد هستند افزون بر بیم از سقوط و آتش گرفتن هواپیما، مورد ها دیگری، چون بیم از فضا‌های بسته (claustrophobia)، بیم از جمعیت (agoraphobia)، بیم از ارتفاع (acrophobia) و اضطراب و ضعف در کنترل احساس های نیز در بروز احساس بیم و نگرانی اشخاص در خلال پرواز موثراست.

7341311_205.png

کارشناسان به کسانی که دچار استرس شدید در زمان پرواز بویژه مسافرت‌های طولانی هستند؛ سفارش می‌کنند پیش از اقدام به عزیمت با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند تا راه‌های کنترل و کاهش استرس را بیاموزند، استفاده بعضی دارو‌های آرام بخش با تجویز پزشک نیز می‌تواند موثر باشد.

7341315_622.png

محل صندلی نقش موثری در کاهش بیم از پرواز دارد، کارشناسان به این دسته از اشخاص سفارش می‌کنند در صندلی‌های میانی هواپیما و دور از پنجره بنشینند بویژه اگر بیم از ارتفاع دارند.

7341321_656.png

من جمله دیگر دلایل ایجاد بیم از پرواز و استرس در زمان سفر‌های هوایی، مشکلات پیش از سوار شدن به هواپیما مانند، جاماندن از پرواز، گیرافتادن در ترافیک، معطل شدن برای تشریفات اداری در فرودگاه، حمل بار زیاد، همراه داشتن همراهانی، چون کودکان یا اشخاص سالمند و مریض هست.

7341320_699.png

کارشناسان به اشخاص سفارش می‌کنند اگر قصد پرواز با هواپیما دارند همیشه زمان کافی برای دست یابی به فرودگاه در نظر بگیرند، از حمل وسایل مازاد، چمدان‌های بزرگ و سنگین در مواقع غیر ضروری اجتناب کنند، به همراهان خود آزموش‌های لازم برای تحویل دادن مدرک ها، زمان دست یابی به فرودگاه و مواردی از این دست را بیاموزند.

7341318_120.png

وسایل ضروری و گران نرخ من جمله دارو ها، وسایل شکستنی و حساس به ضربه و دما، اوراق شناسایی، جواهرات، بعضی خوراکی ها، گوشی، تبلت، رایانه و هارد اکسترنال را در یک کیف به صورت مجزا قرارداده و همراه خود داخل هواپیما ببرید تا در زمان پرواز استرس کمتری دارا باشید و دسترسی فوری به آن‌ها امکان پذیر باشد.

برای احساس راحتی در زمان پرواز لباس مناسب و راحت به تن دارا باشید، زیرا در ارتفاع بالا به سبب افزایش فشار اتمسفر امکان تنگی نفس، بالا رفتن ضربان قلب، سردرد، گرفتگی گوش و حتی بروز حمله‌های آسم وجود دارد.

7341312_505.png


7341313_905.png

آبرسانی به بدن می‌تواند سبب کاهش استرس و تعریق بدن گردد.

اگر به صورت غیرمنتظره دچار هجوم استرس در زمان پرواز شدید از روش آرام سازی ضربان قلب با مساعدت تنفس عمیق استفاده کنید. با انجام چندین باره این شیوه تنفس استرس در شما مهار می‌شود.

7341314_148.png

گوش دادن به اصول امنیت در زمان پرواز که به ابزار خدمه پرواز تعلیم داده می‌شود نیز فهم اهش استرس نقش به سزایی دارد.

7341317_284.png

وجود همراهان آرام، خوش برخورد، خونسرد و مثبت اندیش نیز در کاهش هیجان در زمان پرواز موثر هست.

در زمان استرس در در خلال پرواز به مقصد عزیمت فکر کنید، اگر برای تعطیلات عزیمت کرده‌اید یا می‌خواهید به دیدن اعضای خانواده و دوستان بروید و یا حتی اگر یک عزیمت کاری برای عقد یک قرار داد تجاری هست همگی می‌تواند روحیه و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

7341310_806.png

اگر دچار استرس و نگرانی هستید، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، خواندن کتاب و مجله و حتی چرت زدن می‌تواند هیجان شما را کاهش دهد.

7341316_921.png

کارشناسان علم روانشناسی معتقد هستند روبه رو شدن با بیم یک فرآیند معالجه کننده هست تا این که از یک رویداد یا یک عامل به صورت مستمر بترسید و دوری کنید.









ارزانترین بلیط لحظه آخری هواپیما
خرید بلیط هواپیما
قیمت مناسب بلیط هواپیما
قیمت بلیط هواپیما
راهنمای سفر به شهر های ایران
دانلود نرم افزار اپلیکیشن رزرو
 
بالا