برگزیده های پرشین تولز

چگونه تزریق ساده اتانول می تواند برخی درمان های سرطان را متحول کند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
4,739
سن
34
محل سکونت
شطهول
چگونه تزریق ساده اتانول می تواند برخی از درمان های سرطان را متحول کند





ethanol-gel-cancer-1.jpg





دانشمندان برای مدتی متوجه شده اند که اتانول می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد، اما محدودیت های متعددی وجود دارد که آن را از تبدیل شدن به یک درمان گسترده دور میکند

یک تیم در دانشگاه دوک اخیرا یک نوع جدید از اتانول ایجاد کرده اند که می تواند به طور مستقیم به انواع تومورها تزریق شود و به طور بالقوه یک فرم جدید، ایمن و ارزان تر برای درمان سرطان ارائه میدهد .

این روش در حال حاضر فقط برای برخی از انواع سرطان کبد و تیروئید استفاده می شود و این درمان به علت نیاز به استفاده از حجم زیاد اتانول (که می تواند به بافت های اطراف آسیب برساند) محدود است.


محققان دانشگاه دوک با ایجاد یک راه حل که اتانول را با اتیل سلولز ترکیب می کند، بر این محدودیت ها غلبه کرده است. این محلول جدید هنگامی که به یک تومور تزریق می شود، به یک ژل تبدیل می شود و اجازه می دهد تا در محل تزریق باقی بماند.

این تیم اثرات درمان اتانول جدید را در همسترها بررسی کردند. نتایج مثبت تنها زمانی مشخص شد که حجم زیادی از اتانول مورد استفاده قرار گرفت و حتی پس از آن تنها چهار مورد از 12 تومور درمان شد

از سوی دیگر این گروه ژل اتانول را بررسی کردند و نتیجه ای غیرمعمول را نشان می داد. پس از هشت روز تمام هفت تومور درمان شده با ژل اتانول کاملا ناپدید شدند.



تحقیق این تیم در نشریه Scientific Reports منتشر شد


منبع: شورای علمی و بهداشتی آمریکا








.
 
بالا