برگزیده های پرشین تولز

چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم؟

sirvan1124

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2015
نوشته‌ها
297
لایک‌ها
37
سن
61
در این مقاله در رابطه با راهکارها و روش های موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی توضیح داده شده است. اگر می خواهید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس مرجع معرفی معلم خصوصی آنلاین و حضوری عضو شوید و دروس تدریسی و مشخصات خودتان را ثبت نمائید (برای مشاهده سایت تدریس خصوصی ایران مدرس اینجا کلیک کنید). در ایران مدرس شماره تماس شما نمایش داده شده و می توانید بدون واسطه شاگرد بگیرید. برای موفق شدن در تدریس خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید.
1- با علاقه تدریس خصوصی را انجام دهید. اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید به موفقیت های بزرگ نمی رسید.
2- دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید. دروسی که به آن درس ها علاقه دارید و در عین حال پرمتقاضی هستند را انتخاب کنید.
3- بر روی کار تدریس خصوصی تمرکز کنید. تدریس خصوصی را به صورت نیمه وقت انجام دهید در حد معمولی باقی خواهید ماند.
4- دروس محدودی را تدریس کنید و در آن درس ها بهترین باشید. با تدریس دروس مختلف نمی توانید برای همه ی آن دروس نفر اول باشید.
5- جلسه اول تدریس عالی عمل کنید: بسیار مهم است که برای جلسه اول تدریس و اولین جلسه کلاس های تدریس خصوصی حساب جداگانه ای را باز کنید. برای کلاس های خصوصی جلسه اول بسیار مهم و حیاتی است. اگر یک مدرس با سابقه با 20 سال سابقه تدریس باشید ولی برای شاگرد جدیدی که جذب کرده اید جلسه اول را خوب عمل نکنید ممکن است کلاس را از دست بدهید. معمولا جلسه اول کلاس معلم و استاد تدریس خصوصی توسط شاگرد و والدین ایشان مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر عالی باشید کلاس ها دادمه پیدا خواهد کرد. اگر سوالی را نتوانید پاسخ دهید، مطالب را خوب ارائه نکنید و آن مباحثی که انتظار می رود را درس ندهید و فقط طبق ذهنیت خودتان یک سری از مطالب را ارائه نمائید در نهایت کلاس محدود به همان اولین جلسه خواهد شد. باید در جلسه اول تدریس به نسبت حالت معمول خودتان هم بهتر و عالی تر باشید. همان ابتدای جلسه با پرسیدن چند سوال هوشمندانه سطح سواد شاگرد و هدف ایشان از کلاس را متوجه شوید و مرتب بازخورد بگیرید تا مطمئن شوید مطالبی که ارائه می کنید مد نظر ایشان است و از کلاس راضی هستند.
6- در زمینه جذب شاگرد خوب عمل کنید و روش های مختلف را برای پیدا کردن شاگرد خصوصی امتحان نمائید.
7- در ابتدای هر ترم میزان درامدی که می خواهید کسب کنید را مشخص نمائید و بدانید که افکار و باورهای شما خالق زندگی شما است. در هر کاری افراد بسیار موفق وجود دارد. در زمینه تدریس خصوصی هم می توانید افراد بسیار پردرآمد را پیدا کنید و از آنها الگو بگیرید.
8- هوای شاگردهای خودتان را به شدت داشته باشید. داشتن شاگردهای راضی به معنی درآمد بالاتر و بیشتر و معرفی شاگردهای جدید توسط آنها و بازگشت دوباره آنها پیش شما در ترم های بعد است.
برای اینکه بتوانید از کار تدریس خصوصی خوب پول در بیاورید و پول بسازید در مرحله اول باید به این کار علاقه داشته باشید. بدون علاقه به تدریس شاگردهای شما نتیجه خوبی نمی گیرند و خودتان هم به تدریج این کار را کنار می گذارید. اگر به تدریس خصوصی علاقه داشته باشید هم به درآمد بالا می رسید و هم از کار خودتان لذت می برید. در مرحله بعد باید دروس تدریسی را درست انتخاب کنید. دروسی را انتخاب کنید که متقاضیان بالایی برای کلاس خصوصی دارد. به عنوان مثال ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، زبان انگلیسی، کامپیوتر، دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی، انواع نرم افزارهای کاربردی، حسابداری و .... مواردی هستند که متقاضیان بالایی دارند. البته برای کلاس خصوصی زمینه ها و دروس پر متقاضی دیگری هم هستند که ممکن است در این بخش ذکر نشده باشد. در مرحله بعد دروسی را انتخاب کنید که مورد علاقه خودتان هم باشد.
به هر میزان تسلط شما بیشتر باشد عملکرد بهتری هم خواهید داشت. در عین حال فن بیان شما هم بهبود پیدا خواهد کرد. وقتی درسی را 70 درصد بلد هستید به اندازه آن 30 درصدی که تسلط ندارید ذهن شما درگیر فهم مطالب خواهد بود و به همان میزان از بازدهی کلاس شما کم می شود. اگر 100 درصد بر درس مسلط باشید اصلا خودتان را درگیر متوجه شدن مطالب حین تدریس آن نمی کنید و در نتیجه بیشترین بازدهی را خواهید داشت.
به هر میزان در اینترنت و سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس و یا در سایت و وبلاگ خودتان و شبکه های اجتماعی و .... حضور پر رنگتری داشته باشید در نهایت در زمینه جذب شاگرد موفق تر عمل خواهید کرد. اگر در شهرستان های کوچک هم حضور دارید در نهایت با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین می توانید از کل ایران شاگرد جذب کنید.
یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده در موفقیت شما در تدریس خصوصی ریاضی این است که چه تعداد شاگرد داشته باشید. ثبت تبلیغ در ایران مدرس تنها راهکار برای جذب شاگرد نیست. روش های دیگری هم وجود دارد که از آن جمله می توان به تماس با آموزشگاههای تدریس خصوصی، ثبت تبلیغ در سایت تخصصی تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com، درج آگهی در روزنامه، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان، چاپ تراکت تبلیغاتی و توزیع آن در مدارس و دانشگاهها و یا محلات مورد نظر خودتان، همکاری با سایر اساتید و معرفی شاگرد به آنها و گرفتن شاگرد از آنها، تشکیل گروه آموزشی و .... اشاره کرد.
منبع: https://www.iranmodares.com/index.php
 
بالا