برگزیده های پرشین تولز

چگونه در ویندوز فون ۸، فیلم با زیرنویس فارسی ببینیم ؟

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
چگونه در ویندوز فون ۸، فیلم با زیرنویس فارسی ببینیم ؟



یکی از بهترین پخش کننده های فیلم و تصاویر ویدیویی برنامه Moli Player است. نرم افزار مولی پلیر، متاسفانه پولی است ولی امکان نصب Try این برنامه است که تمام امکانات آن با نسخه پولی یکی هست ولی محدودیت زمانی دارد. بنابراین یا باید نسخه کرک شده این برنامه رو پیدا کنید و نصب کنید و یا اینکه در استور از Try برای نصب آن استفاده کنید.(که در تلاش هستیم یک نسخه کرک شده و بدون مشکل آن را پیدا کنیم و در سایت قرار دهیم)

اما در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه با کمک این نرم افزار، فیلم مورد نظرمان را با زیرنویس فارسی ببینیم :

خیلی ها در نظرات گفته بودند که ما زیرنویس را به صورت خرچنگ قورباغه (!) و بهم ریخته می بیینم که اگر طبق این آموزش رفتار کنید این مشکل برطرف می شود.

۱٫ شما ابتدا باید زیرنویس فارسی فیلم مورد نظرتون رو با پسوند SRT پیدا کنید که البته اکثر زیرنویس ها با همین فرمت موجود هستند.

۲٫ فایل زیرنویس رو که با پسوند SRT هست رو با برنامه NotePad باز کنید و از منوی File گزینه Save As رو بزنید.



۳٫ حال در پنجره ای که باز می شود مطابق تصویر زیر Encoding را بر روی UTF-8 قرار دهید و در فولدر دیگری ذخیره کنید.



۴٫ الان زیرنویس فیلم آمادست و باید به همراه فیلم به گوشی انتقال یابد. فقط ۲ نکته بسیار مهم رو رعایت کنید.

اول اینکه نام زیرنویس و نام فیلم باید کاملا با هم یکی باشند مانند تصویر زیر :



دوم اینکه اگر گوشی شما مموری نمی خورد کافیست فیلم را به همراه زیرنویس در پوشه Camera rolls که در پوشه pictures قرار دارد کپی کنید. دقت کنید که فیلم و زینویس همنام و در کنار هم باشند. اکنون وقتی که در برنامه Moli Player فیلم را اجرا می کنید می بینید که زیرنویس به صورت اتوماتیک اجرا می شود. البته قبل از اجرا سوال می پرسد که آیا مایل به اجرای زیرنویس هستید ، که شما باید yes بزنید.
 
بالا