برگزیده های پرشین تولز

چگونه در یک نمایشگاه شرکت کنیم؟

melinaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
37
سن
35
تصویر: http://www.tnarman.com/uploads/images/58b67-چگونه در یک نمایشگاه شرکت کنیم 1.jpg


همان‌طور که می‌دانید امروزه تبلیغات حرف اوا را در بازاریابی و فروش می‌زند و شرکت در نمایشگاه‌ها نیز یکی از بهترین نوع‌های تبلیغات است. برای حضور در نمایشگاه‌ها بایستی یک هدف مشخص تعیین کنید و برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.

برای شرکت در نمایشگاه‌ها اول چیزی که به آن احتیاج دارید اجاره غرفه است. در زمان اجاره غرفه باید حواستان باشد که موقعیت مکانی غرفه در جای مناسبی باشد. زیرا اگر غرفه‌ی شما در فضای پرتی باشد بازدیدکننده‌ی کمتری به آن مراجعه می‌کند و با شکست برخورد می‌کنید.

البته توجه داشته باشید که غرفه‌ی نمایشگاهی که اجاره کرده‌اید موضوعش به فیلد کاری شما بخورد و مربوط باشد. مثلاً اگر در کار تجهیزات پزشکی هستید باید در نمایشگاه در این خصوص شرکت کنید.

بعد از اجاره غرفه چیزی که مهم است این است که طراحی غرفه منحصر به فرد باشد و تجهیزات نمایشگاهی به اندازه کافی باشد. شما می‌توانید برای کم کردن هزینه هایتان از شرکت های اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.



نمایشگاه چیست؟

تعریف لغوی نمایشگاه به معنایی جشن یا فستیوال می‌باشد. این واژه از کلمه لاتین"FERIA" یا "FERIAE" مشتق شده است. برخی معتقدند که نمایشگاه‌ها محلی برای عرضه و فروش کالا ها است. برخی دیگر معتقدند که منظور از نمایشگاه‌ها جشن و فستیوال است که در کنارش کالا هم عرضه می‌شود.

هر دو عقیده درست است زیرا درگذشته در یکسری از ایام سال مردم دورهم جمع می‌شدند و به جشن و پای‌کوبی می‌پرداختند و همین طور امروزه نیز منظور از نمایشگاه‌ها این است که مکانی است برای عرضه کالا ها بنابراین هر دو معنی برای نمایشگاه‌ها صدق می‌کند.

امروزه نمایشگاه‌ها توسعه یافته است و از شکل و شمایل گذشته که به‌صورت محلی بود و هدف آن فروش محصولات بود، خارج‌شده است. امروزه هدف از برپایی نمایشگاه‌ها اهداف مثل کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاغل، یافتن شغل، آشنایی با دیگر صنعت گران و تولید کنندگان و ارتباط گرفتن با آنها و... .

بسیاری از افراد معتقدند که نمایشگاه‌ها محلی است که بازدید کنندگان و عرضه کنندگان به درستی باهم تلاقی می‌شوند و همین نقطه برخورد درخواست و تقاضا است. بنابراین با شرکت در نمایشگاه‌ها می‌توانید به تقاضای بازدیدکنندگان پاسخ‌گو باشید و به اهداف خود برسید.

توجه داشته باشید برای این کار باید غرفه ای مناسب در جای مناسب و با تجهیزات نمایشگاهی مرغوب داشته باشید. می‌توانید برای کمتر کردن هزینه هایتان از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.

افراد با شرکت در نمایشگاه‌ها می‌توانند در یک بازار رقابت سالم کالا ها و خدمات خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند و به هدف نهایی خود برسند. قبل و بعد از نمایشگاه چه اقداماتی باید برای غرفه سازی انجام دهید؟

برخی از شرکت ها هدف اصلی اشان برای شرکت در نمایشگاه‌ها فروش محصولات اشان است برخی دیگر قصد دارند خدمات خود را به بازدید کنندگان معرفی کنند، بنابراین هر شرکتی باید در راستای هدف خود تلاش کند تا به هدفش برسد.

اما نکته ای که در همه ی این موارد وجود دارد این است که بایستی شرکت ها غرفه های منحصر به فرد و خاصی داشته باشند تا بازدیدکنندگان را به خود جذب کنند علاوه بر داشتن غرفه ای زیبا این افراد باید از نظر تجهیزات نمایشگاهی مجهز باشند. برای مجهز بودن به این تجهیزات می‌توانید از شرکت های معتبر پکیج های اجاره تجهیزات نمایشگاهی را سفارش دهید. با اجاره تجهیزات نمایشگاهی می‌توانید هزینه را نیز کاهش دهید.


خصوصیات یک نمایشگاه چیست؟

مهم ترین خصوصیات شرکت در نمایشگاه ها تمرکز داشتن بر روی فعال سازی اقتصادی و بعضی اوقات فعال سازی اختصاصی در یک بازه زمانی مشخص و محدود و همین طور در یک مکان مشخص است تا عرضه کننده بتواند تا حداقل امکان از حضور در آن بهره‌مند شود و همین طور مصرف کننده یا همان بازدیدکننده نیاز ها و تقاضا های خود را پاسخ می‌دهند.
 
بالا