برگزیده های پرشین تولز

چگونه دستگاه تصفیه هوای مناسب بخریم

damatajhiz

Registered User
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
13
سوال :
آیا درست است که فیلترهای هپا و یا پیش فیلتر های دستگاه های تصفیه هوا در هوای آلوده تهران بدلیل آلودگی های جذب شده باید هر سه هفته یکبار توسط جارو برقی تمیز و یا توسط آب ولرم شسته شود؟
همچنین در مورد فیلتر کربن فعال (active) که اتفاقا اصلی ترین بخش دستگاه های تصفیه هوا می باشد شنیده ام که به هیچ وجه قابل شستشو نیست و باید هر شش ماه یکبار تعویض گردند.آیا درست است؟

پاسخ :
فیلترهای دستگاه های تصفیه هوا که وظیفه جذب آلودگی های متعدد را از هوای داخلی ساختمان شما بعهده دارند به سرعت کثیف شده و نیاز به شستشو و یا تعویض خواهند داشت. معمولاً بهترین زمان برای انجام این کار اوائل فصل پائیز است و هر فیلتر قابل شستشو در هوای آلوده ای مانند هوای تهران هر ماه نیاز به شستشو دارد. فیلترهائی مانند فیلتر هپا و فیلتر کربن اکتیو را هر سال در ابتدای فصل پائیز تعویض نمائید



سوال :
آیا برای محلی که پنکه یا کولر روشن است و یا پنجره ها باز است و هوای ورودی زیادی دارد هم می توان از دستگاه تصفیه هوا خانگی استفاده کرد؟

پاسخ :
عملکرد پنکه باعث پخش شدن ذرات گرد و غبار و دیگر ریز فاکتور های قابل معلق شدن در هوا می شود که این امر باعث می شود هر چه دستگاه تصفیه هوا جذب میکند تا هوای بدون ذرات معلق ارائه دهد، پنکه ذرات معلق را وارد هوا میکند.
همچنین اگر پنجره باز باشد و یا کولر آبی روشن باشد که هوای بیرون را وارد محل زندگی شما کند، عملکرد تصفیه هوا در جذب آلودگی ها، بو و ذرات مضر و معلق را خنثی می کند.
چنانچه هم به تهویه و ورود هوای تازه نیاز دارید و هم تصفیه هوا، می توانید از دستگاههای هواساز یا ایرواشر استفاده کنید که امکان نصب فیلترهای هپا و کیسه ای در مسیر هوای خروجی از آنها وجود دارد.
در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تصفیه و تهویه هوا توسط هواساز ها و ایرواشر ها، به توضیحات مربوطه در بخش پاسخ به سوالات گروههای هواساز و ایرواشر در این سایت مراجعه فرمائید

سوال :
آیا عملکرد مداوم تولید یون منفی در دستگاههای تصفیه هوا مورد تائید است؟

پاسخ :
تولید یون منفی توسط برخی از دستگاه های تصفیه هوا یکی از امکاناتی است که در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است ولی معنی آن این نیست که سیستم یون ساز دائم روشن باشد، چون یون منفی اضافی برای دستگاه تنفس مضر است و بهتر است فقط هر چند ساعت یکبار آنهم به مدت 40 تا 50 دقیقه سیستم تولید یون منفی روشن شود و بعد از گذشت این زمان دوباره خاموش گردد. (البته بعضاً دستگاههای تصفیه هوا دارای سیستم اتوماتیک قطع و وصل عملکرد تولید یون منفی می باشند)

سوال :
آیا بهتر نیست از دستگاه تصفیه هوا همراه با سیستم خودکار رطوبت زن استفاده کنیم؟

پاسخ :
با توجه به کارائی محدود سیستم رطوبت زنی بکار رفته در دستگاههای تصفیه هوا بهتر است برای افزودن رطوبت به هوا (خصوصاً در فصل زمستان)از دستگاه جداگانه ای برای رطوبت دهی سرد در کنار دستگاه تصفیه هوا استفاده شود.



• مزایا و عملکرد دستگه های تصفیه هوا
استفاده از دستگاه تصفیه هوا:


با استفاده از دستگاههای تصفیه هوا میتوانید حتی در تهران در هوائی به لطافت هوای کوهستان زندگی کنید. نتایج بررسی ها و تحقیقات انجام شده نشان میدهد که هوای محیط های بسته 10 برابر آلوده تر از هوای محیط های باز مجاور خود می باشد. این در حالی است که حداقل 80 درصد اوقات و ساعات زندگی انسانها در محیط های بسته سپری میشود. بنابراین بهسازی و پالایش هوای محیط های داخلی برای سلامتی انسان حتی از تامین بار سرمایشی در تابستان و بار گرمایشی در زمستان نیز مهم تر است.
ضمن اینکه دستگاههای تصفیه هوا هم از نظر قیمت و هم از لحاظ هزینه برق مصرفی بمراتب از دستگاههای سرمایش و گرمایش ارزانتر است.
امروزه استفاده از دستگاه تصفیه هوا توسط سازمانها و نهاد های مستقلی مانند سازمان بهداشت جهانیWHOمورد تائید قرار گرفته است.
دستگاه های تصفیه هوا، هوای آلوده محیط را به کمک فن خود مکیده و پس از گذراندن از 5 نوع فیلتر مخصوص و لامپ یو وی و مولد یون منفی (جمعا هفت مرحله) هوا را بطور کامل تصفیه کرده و هوای پاک و سرشار از اکسیژن را برای شما به ارمغان می آورد و به شما این امکان را می دهد که نگران تنفس هوای آلوده و مشکلات یاد شده آن و نیز انتقال بیماریهای واگیر دار تنفسی نباشید و خود را در هوای سالم و مفرح طبیعت احساس کنید.

مراحل تصفیه هوا:

پیش فیلتر: جذب ذرات از قبیل پرز فرش و پرده، مو و پر حیوانات و گرد و خاک هوا
فيلتر پلاسما: جذب الكتريكي ذرات آلرژی زا و دوده هوا با استفاده از تکنولوژی نانو
فيلتر كربن فعال: جذب بوها و گازهاي سمي ازقبيل بوي سيگار و مونواكسيد كربن
فيلتر هپا: جذب كليه ذرات معلق آلرژي زا تا 1/0 ميكرون(یک هزارم میلیمتر)ذرات وآلاینده های مضر هوا از قبیل ویروس ها، باکتری ها، گرده های حساسیت زای گیاهان، مو و پر حیوانات تا %99
فیلترTIO2:جذب گازهای آلی فرار،بوهای نامطبوع،باکتریها و ویروسها از طریق فوتوکاتالیست(دی اکسید تیتانیوم+لامپ uv)
لامپ يو وي: از بين بردن ويروسها(انفولانزای خوکی) و باكتريهاي هوازی و استريل هواي خروجي
يون منفي: جهت تلطیف هوا و افزايش اكسيژن محيط و حذف آلاینده های دارای یون مثبت
 

ebiii

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
56
سلام برای افراد دارای آلرژی و مناطق آلوده مثل اهواز کدام مدل را پیشنهاد میکنید برای اتاق کوچک
 
بالا