آژانس هواپیماییexchanging
dakhlestan

چگونگي ثبت NGO

شروع موضوع توسط Muhammadinfo ‏25 آگوست 2007 در انجمن گفتگوی آزاد

  1. Muhammadinfo

    Muhammadinfo کاربر فعال علم و دانش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 فوریه 2006
    نوشته ها:
    1,865
    تشکر شده:
    19
    بچه ها كسي ميدونه براي ثبت يك NGO تو اصفهان بايد كجا برم.چه چيزهايي ميخواد.
     
  2. cadusir

    cadusir Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 دسامبر 2004
    نوشته ها:
    1,050
    تشکر شده:
    75
    محل سکونت:
    رشت
    درود
    آقا مگه از جونت سیر شدی ؟
    باید از هفت خان رستم رد شی کلی جاهای خطری باید بری تا تائید بشی تازه گیریم که تونستی مجوزش رو بگیری تازه از همینجا گرفتاری هات شروع میشه .
    لطفا نگو NGO غیر سیاسی میخوام درست کنم چون حتی اگر برای مثلا حفظ طبیعت هم باشه زیر ذره بینی .
    از من میشنوی اگر دنبال اسم و رسم نیستی خودت با دوستات جمع شین و بدون سر وصدا و جلب توجه کارهای عام المنفعه خودتون رو انجام بدین و مطمین باشین اگر کار خوب و درستی رو انجام بدین افراد دیگه ای هم به شما ملحق میشن.
    بدرود
     
  3. Muhammadinfo

    Muhammadinfo کاربر فعال علم و دانش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 فوریه 2006
    نوشته ها:
    1,865
    تشکر شده:
    19
    اول از اون هر كه طاووس خواهد ....
    دوم از اون در مورد اين وضع جهانگردي فجيع تو ايران بايد يه كاري كرد .
    البته با يونسكو يه صحبتهايي كردم .
    با بخش فرهنگي يونسكو تو فرانسه .
    اما ميخوام ببينيم تو ايران وضع چطوريه.
    ميريم زير ذره بين ... من يكي كه از خدامه اين وضع توريستي ايران بره زيره ذره بين ممنون وزارت اطلاعات و همه جا هم ميشم.
    به نظر تو اين مورد به عمد ولي جاهلانه داره كارشكني ميشه و جلوي خيلي چيزها گرفته شده.
     
  4. Second Life

    Second Life Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 اکتبر 2004
    نوشته ها:
    838
    تشکر شده:
    57
    «آيين نامه اجرايي تأسيس و فعاليت سازمانهاي غيردولتي»

    فصل اول ـ كليات
    ماده 1: در اين آيين نامه واژه ها و عبارات زير به جاي مفاهيم مشروح مربوط به كار مي روند:
    الف ـ سازمان غيردولتي كه در اين آيين نامه «سازمان» ناميده مي شود، به تشلكهايي اطلاق مي شود كه توسط گروهي از اشخاص حقيقي يا حقوقي غيرحكومتي به صورت داوطلبانه با رعايت مقررات مربوط تأسيس شده و داراي اهداف غيرانتفاعي و غير سياسي مي باشد.
    تبصره 1: عناوين «جمعيت»، «انجمن»، «كانون»، «مركز»، «گروه»، «مجمع»، «خانه»، «مؤسسه» و نظائر آن مي تواند به جاي واژه «سازمان» در نام گذاري به كار گرفته شوند.
    تبصره 2: واژه «غيردولتي» به اين معناست كه دستگاههاي حكومتي در تأسيس و اداره سازمان دخالت نداشته باشند. مشاركت مقامات و كاركنان دولتي در تأسيس و اداره سازمان، در صورتي كه خارج از عنوان و سمت دولتي آنان باشد، مانع وصف غيردولتي سازمان نخواهد بود.
    تبصره 3: اهداف غيرسياسي در بردارنده فعاليتي است كه مشمول ماده يك قانون احزاب نگردد.
    تبصره 4: اهداف غيرانتفاعي عبارتست از عدم فعاليتهاي تجاري و صنفي انتفاعي به منظور تقسيم منافع آن بين اعضا، مؤسسان، مديران و كاركنان سازمان.
    تبصره 5: داوطلبانه به معناي مشاركت و تأسيس و اداره سازمان بر اساس اصل آزادي اراده اشخاص است.
    ب ـ هيئت مؤسس به مجموعه اشخاصي گفته مي شود كه سازمان را تأسيس مي نمايند.
    پ ـ پروانه فعاليت، سندي است كه توسط مراجع مقرر در اين آيين نامه با رعايت ضوابط مربوط در جهت تشكيل سازمان صادر مي شود.
    ت ـ مراجع نظارتي مشتمل بر هيئت نظارت شهرستان (متشكل از فرماندار، نماينده شوراي اسلامي شهرستان و نماينده سازمانهاي غيردولتي شهرستان)، هيئت نظارت استان (مركب از استاندار، نماينده شوراي اسلامي استان و نماينده سازمانهاي غيردولتي) و هيئت نظارت كشور (مركب از معاون ذيربط وزير كشور، نماينده شوراي عالي استانها و نماينده سازمانهاي غيردولتي) مي باشند كه بر اساس اين آيين نامه و با رعايت ضوابط مربوط، در سطح شهرستان، استان و كشور نسبت به نظارت بر سازمانهاي غيردولتي فرااستان، كشوري يا بين المللي با هيئت نظارت كشور خواهد بود.
    ماده 2: سازمان پساز اخذ پروانه فعاليت و ثبت برابر ضوابط اين آيين نامه و ساير مقررات جاري داراي شخصيت حقوقي مي گردد.
    ماده 3: موضوع فعاليت سازمان مشتمل بر يكي از موارد علمي، فرهنگي، اجتماعي، ورزشي، هنري، نيكوكاري و امور خيريه، بشردوستانه، امور زنان، آسيب ديدگان اجتماعي، حمايتي، بهداشت و درمان، توانبخشي، محيط زيست، عمران و آباداني و نظائر آن يا مجموعه اي از آنها مي باشد.
    فصل دوم ـ‌حقوق و تكاليف

    ماده 4: ‌سازمان حق دارد متناسب با موضوع فعاليت خود، با رعايت اين آيين نامه و ساير قوانين و مقررات مربوط فعاليت نموده و از جمله نسبت به موارد زير اقدام نمايد:
    الف ـ ارائه خدمات امدادي مورد نياز دستگاه هاي دولتي و عمومي غيردولتي.
    ب ـ اظهار نظر و پيشنهاد راهكارهاي مناسب.
    1- در فرايند برنامه ريزي مراجع دولتي و عمومي غيردولتي در سطوح شهرستان، استان يا ملي بر حسب مورد.
    2- در مورد آثار و نتايج فعاليتهاي دستگاه هاي دولتي و عمومي غيردولتي، نقائص و مشكلات موجود به مراجع و دستگاه هاي قانوني ذيربط.
    پ ـ كمك به اجراي برنامه ها و پروژه هاي دستگاه هاي دولتي و عمومي غيردولتي از طريق توافق و تفاهم با آنها.
    ت ـ برگزاري اجتماعات و راهپيمايي ها در جهت تحقق اهداف سازمان.
    ث ـ انتشار نشريه.
    ج ـ انجام هرگونه عمليات ديگر براي تأمين اهداف مقرر در اساسنامه سازمان.
    چ ـ حق دادخواهي در مراجع قضايي و شبه قضايي.
    ماده 5: سازمان مكلف است گزارش عملكرد اجرايي و مالي سالانه خود را حداكثر تا دو ماه پس از پايان هر سال مالي به مرجع نظارتي مربوط و نيز در طي سال، ساير گزارشهاي عملكرد اجرايي و مالي را بنا به درخواست مرجع يادشده، حسب مورد، ارائه و همچنين نسبت به انتشار خلاصه اي از گزارش سالانه مذكور براي اطلاع عموم، در محدوده جغرافيايي فعاليت خود اقدام كند.
    ماده 6: هزينه هاي سازمان از منابع زير تأمين مي شود: الف ـ هديه، اعانه و هبه اشخاص حقيقي و حقوقي اعم از داخلي و خارجي و دولتي و غير دولتي.
    ب ـ وقف و حبس.
    پ ـ وجوه حاصل از فعاليتهاي انجام شده در چارچوب موضوع فعاليت، اهداف و اساسنامه سازمان و اين آيين نامه.
    ت ـ حق عضويت در سازمان.
    تبصره 1: سازمان موظف است پيش از دريافت كمك از منابع خارجي، مشخصات منبع كمك كننده، ميزان كمك و چگونگي آن را به صورت مشروح بر حسب مورد به مراجع نظارتي مربوط اعلام نمايد. مراجع مذكور موظفند ظرف حداكثر يك هفته از تاريخ وصول اعلام ياد شده، نسبت به نظر خواهي از وزارتخانه هاي اطلاعات و امور خارجه و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اقدام نمايند. موافقت دستگاه هاي يا شده ضروري است و اين دستگاه ها موظف به اظهار نظر ظرف حداكثر يك ماه از تاريخ وصول استعلام مي باشند. عدم ارائه پاسخ ظرف اين مدت به منزله نظر موافق است.
    تبصره 2: دريافت كمك از مجامع رسمي بين المللي و منطقه اي و آژانسهاي وابسته به سازمان ملل، نياز به دريافت مجوز ندارد. فهرست سازمانهاي ياد شده توسط وزارت امور خارجه تهيه مي شود و در اختيار هيئت نظارت قرار مي گيرد.
    ماده 7: تقسيم دارايي، سود و يا درآمد سازمان در ميان مؤسسان، اعضا و مديران و كاركنان آن قبل و پس از انحلال ممنوع است.
    ماده 8: اساسنامه و فعاليتهاي سازمان نبايد مغاير با اصول قانون اساسي باشد.
    ماده 9: سازمان موظف است امكان دسترسي بازرسان نيز بايد در حضور نماينده سازمان و صرفاً در محل دفتر سازمان، اسناد و اطلاعات مذكور را بررسي نمايند. نحوه بررسي بايد به گونه اي باشد كه به وظايف سازمان خللي وارد نيايد. خارج كردن اسناد از سازمان در راستاي بازرسي، مگر به حكم مرجع قضايي صالح، ممنوع است.
    ماده 10: فعاليت سازمان در كشورهاي ديگر بايد با كسب مجوز كلي از مرجع نظارتي فرااستاني و ملي باشد.
    تبصره 1: مرجع ياد شده، قبل از اعلام نتيجه به سازمان متقاضي، بايد از دستگاه هاي دولتي ذيربط از جمله وزارت امور خارجه نظر خواهي نمايد. دستگاه هاي مذكور ظرف حداكثر يك ماه بايد پاسخ لازم را ارائه دهند، در غير اين صورت نظر آنها موافق تلقي مي شود.
    تبصره 2: مرجع مذكور بايد حداكثر ظرف 45 روز از تاريخ تقاضا، پاسخ لازم را به متقاضي ارائه دهد.
    تبصره 3:‌ ارائه تقاضاي سازمان با محدوده فعاليت شهرستان و يا استان، حسب مورد در ابتدا از طريق مرجع نظارتي شهرستان يا استان انجام مي گيرد.
    تبصره 4: شركت سازمان در مجامع بين المللي، دوره هاي آموزشي و نمايشگاهها، بايد با اطلاع كتبي به مراجع نظارتي انجام گيرد.
    ماده 11: سازمان بايد در فعاليتهاي خود، قوانين و مقررات و الگوهاي رفتاري نهادهاي مدني را رعايت نموده و از ارتكاب اعمال مجرمانه خودداري نمايد.
    ماده 12: سازمان از حق دسترسي به اطلاعات موجود در مؤسسات عمومي برخوردار است و مؤسسات مذكور مكلفند اطلاعات غير طبقه بندي شده خود را در اختيار سازمان قرار دهند.
    ماده 13: سازمانها و مؤسسات دولتي و عمومي مكلفند در فرايند تصميم سازي و تصميم گيري نسبت به اخذ نظر سازمان اقدام و حسب مورد آنها رابراي شركت در جلسات دعوت و گزارشي از نقطه نظرات ارائه شده را در اسناد سازمان ذي ربط ثبت نمايند.
    ماده 14: دولت مكلف است وظايف امور و فعاليتهاي قابل واگذاري دستگاه هاي اجرايي به سازمان را شناسايي و نسبت به واگذاري آن اقدام و سازمان نيز حق دارد پيشنهادهاي خود را در اين خصوص به دولت ارائه كند.
    ماده 15: سازمان هاي دولتي مكلفند زمينه مشاركت سازمان در نظارت بر حسن اجراي امور عمومي را فراهم نموده و حسب مورد با هيئتهاي حقيقت ياب آنها همكاري نمايند.
    ماده 16: سازمان حق دارد در موضوع فعاليتهاي خود و براي حمايت از منافع عمومي عليه اشخاص حقيقي و حقوقي درمراجع قضائي اقامه دعوا نمايد.
    فصل سوم ـ صدور پروانه فعاليت

    ماده 17: متقاضيان تأسيس سازمان مكلفند در غير از مواردي كه مطابق قانون، مرجع خاصي براي صدور پروانه سازمانهاي مربوط تعيين شده است، درخواست اخذ پروانه را به مراجع نظارتي مقرر در بند (ت) ماده (1) ارائه نمايند.
    تبصره 1: دبيرخانه هيئت نظارت كشور، استان و شهرستان به ترتيب در وزارت كشور، استانداري و فرمانداري تشكيل مي شود.
    تبصره 2: مسئوليت دبيرخانه هيئت نظارت كشور، استان و شهرستان به ترتيب بر عهده وزارت كشور، استانداري و فرمانداري مي باشد.
    تبصره 3: اجراي تشريفات اداري و انجام اقدامات موضوع اين آيين نامه توسط دبيرخانه هيئت نظارت انجام مي گيرد.
    تبصره 4: تصميمات لازم مبني بر صدور يا عدم صدور پروانه و اعطاي مجوز در هيئت نظارت اتخاذ مي شوند.
    تبصره 5: صدور پروانه و امضاي اوراق مربوط پس از تأييد هيئت نظارت در هيئت نظارت كشور با وزير كشور، در هيئت نظارت استان با استاندار و در هيئت نظارت شهرستان با فرماندرا مي باشد.
    ماده 18: هيئت مؤسس بايد داراي شرائط زير باشند:
    الف ـ داشتن هيجده سال تمام.
    ب ـ تابعيت ايراني.
    پ ـ دارا بودن صلاحيت تخصصي حداقل دو نفر از مؤسسان درخصوص موضوع فعاليت سازمان.
    ت ـ عدم عضويت در گروههايي كه بر اساس رأي دادگاه صالح محارب و معاند شناخته شده اند و نداشتن محكوميت مؤثركيفري به نحوي كه موجب محروميت از حقوق اجتماعي شود.
    تبصره: هيئت مؤسس بايد داراي حداقل پنج عضو باشد.
    ماده 19: سازمانهاي غيردولتي كه موضوع يا هدف فعاليت آنها مشترك است، در صورت وجود شرايط زير مي توانند شبكه تشكيل دهند يا به عضويت شبكه هاي سازمانهاي بين المللي درآيند:
    الف ـ حداقل 2 سال از تاريخ ثبت آنها گذشته باشد.
    ب ـ به محروميتهاي بند (پ) يا (ت) ماده (28) اين آيين نامه محروم نشده باشند.
    پ ـ به تكاليف مندرج در ماده (5) اين آيين نامه عمل كرده باشند.
    ت ـ تابعيت آنها ايراني باشد.
    ث ـ اعضاي مؤسس حداقل 5 سازمان غيردولتي ايراني باشند.
    تبصره 1: انجام استعلامهاي مذكور در تبصره هاي (2) و (3) ماده (22) اين آيين نامه براي تأسيس شبكه هاي سازمانهاي غيردولتي لازم نيست.
    تبصره 2: صدور پروانه فعاليت براي شبكه هاي سازمانهاي غيردولتي بر عهده هيئت نظارت كشور و تابع مقررات اين آيين مي باشد. حقوق، تكاليف و ساير مقررات شبكه هاي مذكور همان است كه براي سازمانهاي غيردولتي پيش بيني شده است.
    ماده 20: هيئت مؤسس براي دريافت پروانه فعاليت بايد مدارك زير را حسب مورد به مراجع مذكور در ماده (17) اين آيين نامه ارائه نمايد:
    الف ـ فرم تقاضا نامه تكميل شده.
    ب ـ تصوير مدارك هويتي هيئت مؤسس.
    پ ـ اساسنامه سازمان.
    ت ـ اولين صورتجلسه هيئت مؤسس.
    ماده 21: اساسنامه سازمان بايد حاوي موارد زير باشد:
    الف ـ اهداف سازمان.
    ب ـ موضوع فعاليت.
    پ ـ مدت فعاليت.
    ت ـ مركز اصلي فعاليت.
    ث ـ نحوه ايجاد شعب.
    ج ـ اركان و تشكيلات سازمان، نحوه انتخاب، شرح وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي آنها.
    چ ـ صاحبان امضاهاي مجاز.
    ح ـ شرايط پذيرش عضو.
    خ ـ منابع تأمين درآمد و دارايي.
    د ـ نحوه تغيير و تجديد نظر در اساسنامه.
    ذ ـ نحوه انحلال.
    ر ـ مشخص ساختن وضعيت داراييها پس از انحلال.
    ز ـ محدوده جغرافيايي فعاليت سازمان.
    تبصره 1: اساسنامه سازمان بايد بر رأي گيري آزاد از تمام اعضا براي انتخاب مديران و همچنين نحوه تغيير مديران و دوره تصدي آنها و نيز تصميمات اساسي در ايجاد هرگونه تغيير و تأثيرگذاري تصريح كند.
    تبصره 2: در اساسنامه سازمان بايد به صراحت، نحوه ارائه گزارشهاي عملكرد اجرايي و مالي سازمان به اعضاي خود و نيز بازرسي و حسابرسي سازمان مشخص شود.
    تبصره 3: محدوده جغرافيايي فعاليت سازمان با پيشنهاد هيئت مؤسس و بر اساس شاخصهاي تقسيمات كشوري تعيين مي شود.
    ماده 22: مرجع صدور پروانه فعاليت ـ موضوع ماده (17) اين آيين نامه ـ پس از دريافت تقاضانامه سازمان، بايد ظرف حداكثر دو هفته نظر خود را نسبت به تأييد يا رد تقاضا اعلام نمايد.
    تبصره 1: در صورتي كه هيئت نظارت تقاضا را رد كند، مكلف است ظرف حداكثر دو هفته به طور كتبي دلايل رد درخواست را به متقاضي اعلام كند.
    تبصره 2: چنانچه موضوع فعاليت سازمان به وظايف هر يك از دستگاه هاي دولتي مربوط باشد، حسب مورد اخذ نظر موافق دستگاه يا دستگاه هاي دولتي ذيربط نيز ضروري است.
    تبصره 3: هيئت نظارت مكلف است ظرف يك هفته از تاريخ دريافت تقاضا نسبت به اخذ نظر مرجع ذي صلاح (وزارت اطلاعات، وزارت دادگستري، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و دستگاههاي تخصصي) اقدام و آن مرجع نيز مكلف است حداكثر ظرف يك ماه نظر خود را اعلام نمايد، در غير اين صورت نظر هيئت مزبور موافق تلقي مي شود.
    تبصره 4: متقاضي صدور پروانه مي تواند نسبت به رد تقاضاي خود به نحو زير اعتراض نمايد:
    الف ـ از تصميم هيئت نظارت شهرستان ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ، به هيئت نظارت استان و در صورت رد تقاضا در هيئت نظارت استان، ظرف يك ماه به هيئت نظارت كشور.
    ب ـ از تصميم هيئت نظارت استان ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ، به هيئت نظارت كشور.
    پ ـ تصميم هيئت نظارت كشور درهر مورد قابل اجرا ولي در ديوان عدالت اداري قابل اعتراض خواهد بود.
    ماده 23: مجمع عمومي و هيئت امنا (حسب مورد) بالاترين مرجع اجرائي سازمان مي باشند و بايد داراي شرائط مقرر در ماده (18) اين آيين باشد.
    ماده 24: سازمان بايد تابعيت ايراني داشته باشد.
    ماده 25: سازمان مكلف است هرگونه تغييرات در مفاد اساسنامه، هيئت مديره، هيئت امنا و نشاني را به مرجع صدور پروانه مربوط اطلاع دهد. در صورت اعلام عدم مغايرت تغييرات با مقررات اين آيين نامه از سوي مراجع يادشده، سازمان مكلف است وفق آيين نامه ثبت، نسبت به ثبت در اداره ثبت شركتها و مؤسسات غيرتجاري و درج در روزنامه رسمي اقدام نمايد.
    فصل چهارم ـ نظارت

    ماده 26: وظائف مراجع نظارتي استان و شهرستان، به ترتيب در رابطه با سازمانهاي غيردولتي با محدوده فعاليت در سطح استان و شهرستان به شرح زير مي باشد:
    الف ـ دريافت و بررسي اساسنامه متقاضيان تأسيس سازمان و اقدام به صدور پروانه فعاليت آنها پس از احراز شرايط و ضوابط مقرر در اين آيين نامه.
    ب ـ دريافت گزارشهاي عملكرد اجرايي و مالي سالانه و درصورت لزومي موارد مقطعي.
    پ ـ رسيدگي موردي به عملكرد اجرايي و مالي سازمان در صورت ضرورت.
    ت ـ نظارت بر اجراي مقررات اين آيين نامه.
    ماده 27: وظائف مرجع نظارتي فرااستاني و ملي در مورد سازمانهاي غيردولتي عبارت است از:
    الف ـ دريافت و بررسي اساسنامه متقاضيان تأسيس سازمانهاي غيردولتي با محدوده جغرافيايي فرااستاني و ملي و اقدام به صدور پروانه فعاليت آنها پس از احراز شرايط و ضوابط مقرر در اين آيين نامه.
    ب ـ دريافت گزارش عملكرد اجرايي و مالي سالانه و در صورت لزوم موارد مقطعي آنها.
    پ ـ رسيدگي و اعلام نظر و اتخاذ تصميم نسبت به شكايات دريافت شده از متقاضيان در خصوص تأخير يا رد صدور پروانه فعاليت و ساير شكايات و اختلافات ميان سازمانهاي غيردولتي با استانداريها و فرمانداريها.
    ت ـ نظارت بر حسن اجراي مقررات اين آيين نامه.
    تبصره: نظارت بر سازمانهاي غيردولتي تخصصي توسط دستگاههاي ذيربط با هماهنگي وزارت كشور انجام خواهد شد.
    ماده 28: مراجع نظارتي موظفند درحدود فعاليت خود در صورت وصول گزارش و يا اطلاع از عدم رعايت مقررات اين آيين نامه از سوي سازمان، نسبت به بررسي آن با حضور مشورتي نماينده سازمان غيردولتي مربوط و نماينده دستگاه دولتي تخصصي ذيربط اقدام نمايند و در صورت احراز تخلف، حسب مورد، مراحل زير را به اجرا گذارند:
    الف ـ تذكر شفاهي با مهلت يك ماهه براي اصلاح وضعيت.
    ب ـ تذكر كتبي با درج در پرونده با مهلت يك ماهه براي اصلاح وضعيت.
    پ ـ تعليق پروانه فعاليت براي مدت 3 ماه.
    ت ـ تقاضاي لغو پروانه فعاليت از دادگاه در صورت عدم اصلاح وضعيت.
    تبصره 1: مراتب مذكور توسط مسئول دبيرخانه هيئت نظارت ابلاغ و در پرونده ثبت مي شود.
    تبصره 2: نحوه اقدام مراجع نظارتي بر اساس اين ماده، در بخشنامه وزير كشور كه ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ اين آيين نامه ابلاغ مي شود،‌ تعيين خواهد شد.
    ماده 29: صدور مجوز فعاليت سازمانهاي غيردولتي خارجي و بين المللي در ايران و نظارت بر آنها به عهده هيئتي متشكل از نماينده وزارت امور خارجه، نماينده وزارت كشور،‌نماينده وزارت اطلاعات و نماينده وزارتخانه يا سازمان دولتي مرتبط با موضوع فعاليت سازمان غيردولتي خارجي يا بين المللي خواهد بود.
    تبصره: فعاليت سازمان هاي غيردولتي مذكور پس از اخذ مجوز، تابع مقررات اين آيين نامه مي باشد.
    فصل پنجم ـ‌ساير مقررات

    ماده 30: سازمانهاي غيردولتي كه از مصاديق اين آيين نامه قرار مي گيرند و در اجراي مقررات جاري تاكنون ايجاد شده اند، بايد وضعيت خود را با مقررات اين آيين نامه تطبيق دهند، در غيراين صورت مشمول مزايا و تسهيلات اين آيين نامه نمي شوند.
    ماده 31: انحلال سازمان اعم از اختياري و قهري، بر اساس مفاد ذيربط آيين نامه ثبت تشكيلات و مؤسسات غيرتجارتي ـ مصوب 1337 با اصلاحات بعدي ـ انجام مي گيرد.
    تبصره: چنانچه مدت فعاليت سازمان در اساسنامه به صورت محدود قيد شده باشد، پس از انقضاي آن و عدم تمديد بر اساس مقررات اين آيين نامه سازمان خودبخود منحل مي گردد.
    ماده 32: تشكلهاي كارگري و كارفرمايي موضوع فصل ششم قانون كار، واحدهاي آموزش عالي و يا مؤسسات پژوهشي موضوع بند «ل» ماده (1) قانون اصلاح قانون تأسيس وزارت علوم و آموزش عالي ـ مصوب 1353 ـ آموزشگاههاي علمي آزاد و نيز مدارس غيرانتفاعي موضوع قانون تأسيس مدارس غيردولتي و ساير تشكلهاي غيردولتي كه در نص قوانين جاري صراحتاً اجازه تأسيس و انحلال آنها به عهده دستگاههاي دولتي واگذار شده اند، از شمول سازمان موضوع اين آيين نامه خارج مي باشند.
    تبصره 1: مرجع صدور پروانه براي سازمانهاي غيردولتي تخصصي با رعايت مقررات اين آيين نامه و با اخذ نظر دستگاههاي ذيربط، وزارت كشور است.
    تبصره 2: نحوه صدور پروانه براي سازمانهاي غيردولتي جوانان مطابق تفاهم نامه اي است كه توسط وزارت كشور و سازمان ملي جوانان امضا شده است.
    ماده 33: از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، تصويب نامه هاي شماره 12608/ت 27367 هـ مورخ 9/11/1381، 34909/ت 27367 هـ مورخ 24/6/1382 و 55877/ت 29645 هـ مورخ 15/10/1382 لغو مي گردند.
     
  5. Muhammadinfo

    Muhammadinfo کاربر فعال علم و دانش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 فوریه 2006
    نوشته ها:
    1,865
    تشکر شده:
    19
    تشكر.
    خوبه اميدوارم خودم كاملش كنم.
     
  6. hamid_strategis

    hamid_strategis کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏11 مارس 2007
    نوشته ها:
    25
    تشکر شده:
    0
    این که الان گفتی یعنی چی ؟
     
  7. cadusir

    cadusir Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 دسامبر 2004
    نوشته ها:
    1,050
    تشکر شده:
    75
    محل سکونت:
    رشت
    nongovernmental organization

    جناب Muhammadinfo حسن نیت و اراده شما رو تحسین میکنم و امیدوارم که در کارتون موفق باشین اما توجه کنید که در صنعت توریسم هم مانند بسیاری از مسایل دیگر مشکل فقط نپرداختن به این موارد نیست بلکه مشکلات ما بنیادی هست و بسیاری از اونها از قوانین و طرز تفکر دولتمردان سرچشمه میگیره.
    اگر توانستید قوانین و این طرز تفکر را بهبود ببخشید , توریسم هم مانند بسیاری دیگر از مسایل امروزی ما بهبود خواهند یافت.
    با سپاس و آرزوی موفقیت
     
  8. Second Life

    Second Life Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 اکتبر 2004
    نوشته ها:
    838
    تشکر شده:
    57
    این روزها صحبت گردشگری و ایران گردی و توریسم ِ فکر کنم زمان خوبی برای تشکیل یک انجمن غیر دولتی باشه.
     
  9. nasimparsi

    nasimparsi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    944
    تشکر شده:
    68
  10. Muhammadinfo

    Muhammadinfo کاربر فعال علم و دانش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 فوریه 2006
    نوشته ها:
    1,865
    تشکر شده:
    19
    اينا اگه سيا هم بشن من كه ول كن نيستم.:lol:
    ميدونيد من قاط زده بودم كه ديده بودم خارجي ها چطورين اما ما تو ايران اصلا نميدونيم جهانگردي يعني چه.
    تازه گنبد مسجد لطف الله را دقت نكرده ايد ببينيد چطوري ترميم كرده اند:wacko::hmm::(
    پدرشونا در ميارم اين ترميم چيا را.
    به يونسكو كه ميل زدم.
     
  11. mziper

    mziper Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏10 نوامبر 2010
    نوشته ها:
    435
    تشکر شده:
    49
    قوانین بالا رو خوندم
    برای ثبت یک NGO الان باید چیکار کرد؟
     
  12. mousey

    mousey Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 مارس 2007
    نوشته ها:
    271
    تشکر شده:
    27
    محل سکونت:
    ابرکوه
    طالب شدی؟