برگزیده های پرشین تولز

کدام ویندوز برای بازی کردن بهتر است؟

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
کدام ویندوز برای بازی بهتر است؟ اگر شما از رایانه‌ها برای بازی های رایانه‌ای استفاده می‌کنید، حتما این سوال را از خودتان پرسیده‌اید. معمولا زمانی که شما به نرم‌افزاری نیاز دارید در گوگل این‌گونه جست‌جو می‌کنید: «دانلود آخرین نسخه نرم افزار…» سپس آن را دانلود و نصب خواهید کرد. بله، درست حدس زدید، در یک جواب کوتاه، آخرین نسخه ویندوز یعنی «ویندوز ۱۰» بهترین ویندوز برای بازی کردن روی رایانه‌های شخصی یا خانگی است؛ در ادامه با ما همراه باشید.

حال سوال این است که چرا ویندوز ۱۰ بهترین ویندوز برای بازی کردن است؟ علاوه بر مثالی که زدیم، بیاید صحبت‌های سازنده‌ ویندوز را بررسی کنیم. مایکروسافت بعد از رونمایی از ویندوز ۱۰ رسما اعلام کرد که این ویندوز بهترین سیستم عامل برای بازی کردن است. در ادامه مایکروسافت توضیح داد که سرعت بارگذاری بالا و تمرکز بر گیمینگ در ویندوز ۱۰ بیش از پیش اعمال شده است و به لطف این پلتفرم یونیورسال، گیمرها قادر خواهند بود بهترین تجربه از بازی کردن را سپری کنند. اینک قصد داریم کمی موشکافانه‌تر به آخرین دست‌پخت مایکروسافت نگاه کنیم.

پشتیبانی
چه بخواهید چه نخواهید، استودیوهای بازی‌سازی مدت‌هاست که کوچ کردن به سمت ویندوز ۱۰ را شروع کرده‌اند. این بدان معناست است که بازی های جدید این استودیوها روی ویندوزهای قدیمی اجرا نخواهد شد؛ همچنین، عناوین قبلی نیز هیچ به‌روز رسانی دریافت نخواهند کرد. این موضوع برای گیمرهایی که همواره آخرین به‌روز رسانی‌ها را دریافت می‌کنند یا به استودیوهای مختلفی علاقه‌دارند، بسیار مهم است. برای مثال استودیو Blizzard تنها تا ماه اکتبر سال جاری از ویندوز XP و ویستا پشتیبانی خواهد کرد. به همین جهت، عناوین بسیار معروفی هم‌چون World of Warcraft ،StarCraft II ،Diablo III ،Hearthstone و Heroes of the Storm که همگی از محصولات این شرکت می‌باشند، سازگاری خود را با ویندوز XP و ویستا از دست خواهند داد. علاوه بر آن، اگرچه مایکروسافت از بعضی ویندوزهای قبلی خود پشتیبانی می‌کند، اما ارائه بسته‌های به‌روز رسانی برای ویندوز ۱۰ همیشه بیشتر و سریع‌تر بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

windows-support.jpg


DirectX ۱۲

دیرکت‌اکس چیست؟ دیرکت‌اکس چیزی است که گیمر‌ها را از سختی اجرای یک بازی دور می‌کند. در واقع مایکروسافت از دیرکت‌اکس به عنوان یک «API» که در زمینه‌های مالتی‌مدیا و اپلیکیشن‌های ویدیویی کاربرد دارد یاد می‌کند. اصلی‌ترین دلیل و ویژگی‌ که دیرکت‌اکس دارد به بخش بازی برمی‌گردد و سیستم عامل ویندوز برای اجرای اغلب بازی‌ها از نسخه‌های مختلف دیرکت‌اکس استفاده می‌کند. دیرکت‌اکس ۱۲ به صورت پیش فرض روی ویندوز ۱۰ نصب است و نکته دقیقا همین جاست. برای اجرای عنوانی مانند Gears of War 4 ،Civilization VI ،Sniper Elite 4 و… حتما باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید. ضمن این که کارت گرافیک شما نیز باید از دیرکت‌اکس ۱۲ پشتیبانی کند. حال تصور کنید که شما هر ویندوزی غیر از ۱۰ را نصب کرده‌اید. در یک کلام از تمام بازی‌هایی که نیاز به دیرکت‌اکس ۱۲ دارند محروم خواهید شد. از اینجامی‌توانید لیست بازی‌هایی که نیاز به دیرکت‌اکس ۱۲ دارند را بررسی کنید. از دیگر مزایای دیرکت‌اکس ۱۲ می‌توان به میزان سازگاری بالا، قابلیت Multi-adaptor، رزولوشن ۴K، نرخ فریم بالا، افزایش افکت‌ها، بهبود رنگ‌ها و… اشاره کرد.

DirectX-12.jpg


استور و بازی‌های یونیورسال

ویندوز استور برای اولین بار با ویندوز ۸ معرفی شد. بعد ها در ۸.۱ بهبود یافت، ولی هرگز رضایت‌بخش نبود. حتی استور ویندوز ۱۰ نیز مشکلات و کمبودهای خودش را دارد ولی حقیقتا از نسخه‌های قبلی بسیار بهتر شده است. با ارائه ویندوز ۱۰، استور دیگر مانند نسخه‌های قبلی برای کشورمان تحریم نیست و شما می‌توانید از قابلیت‌های این فروشگاه استفاده کنید. در بخش بازی‌ها مایکروسافت عناوین خوبی را گنجانده است. زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را ارائه کرد، بیشتر بازی‌های جدیدش را نیز روی استور قرار داد. این یعنی عناوینی که قبلا به صورت انحصاری روی اکس‌باکس وان عرضه می‌شد، حال روی استور ویندوز ۱۰ نیز عرضه می‌شود. این سیاست، پی‌سی گیمرها را خوش‌حال کرد اما باعث نگرانی اکس‌باکس داران در مقایسه با رقیب خود شد. مایکروسافت در جواب گفت که به دنبال تقویت صنعت گیمینگ می‌باشد و نه تقویت یک کنسول. پس مایکروسافت شروع به تقویت گیم روی هر دو پلتفرم اصلی خود یعنی اکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ کرد اما چه‌طور ؟ مایکروسافت با معرفی برنامه و بازی‌های یونیورسال می‌خواهد این هدف مهم را اجرا کند که تا به امروز این عملکرد رضایت‌بخش بوده و شامل فروش بیشتر بازی‌ها نسبت به قبل گردیده است. در نتیجه اگر شما از ویندوز ۱۰ استفاده نکنید، نمی‌توانید از عناوینی همچون Forza Horizon 3، Gears of War 4، Halo Wars 2، Forza Motorsport 7 و … بهره‌مند شوید.

Windows-Store.jpg


قابلیت Xbox Play Anywhere

مایکروسافت با رونمایی از قابلیت Xbox Play Anywhere در E3 2016، رسما یک گام دیگر در پیش بردن ویندوز ۱۰ میان گیمرها قدم برداشت. کاربران ویندوز ۱۰ و اکس‌باکس وان می‌توانند ضمن خرید و دانلود نسخه دیجیتالی بازی روی یکی از پلتفرم ها، صاحب نسخه دیجیتالی آن روی پلتفرم دیگر نیز شوند. حتی سیوها و اچیومنت‌ها بین دو پلتفرم به اشتراک گذاشته خواهند شد. در واقع دیگر باید گفت که اکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ بایکدیگر ادغام شده‌اند. در مورد DLCها یا بسته‌های الحاقی قابل دانلود نیز این ویژگی برقرار است و با خرید بسته‌ها روی یک پلتفرم، صاحب نسخه دیگر هم می‌شوید.این قابلیت فعلا برای بازی‌های انحصاری مایکروسافت فعال است. قابلیت Xbox Play Anywhere که کاملا رایگان است، برای کسانی که می‌خواهند روی هر دو پلتفرم تجربه گیمینگ داشته باشند بسیار مفید خواهد بود.

Xbox-Play-Anywhere.jpg


برنامه جامع و کامل XBOX

برنامه اکس‌باکس یک پنل برای مدیریت بازی‌های شما روی ویندوز ۱۰ است. درست مانند استیم اما با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود. برنامه XBOX قابلیت‌های بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آپلود ویدیوها در اکس‌باکس لایو، ضبط ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، Activity Feed، ارسال توییت از اکس‌باکس، Game Bar، Game Mode ,گفت‌وگو با دوستان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. تمام این قابلیت‌ها را با نصب برنامه اکس‌باکس از طریق استور می‌توانید امتحان کنید.

XBOX-update.jpg


آیا همه بازی‌ها در ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند؟

خیر، اما بیشتر بازی‌ها روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند! در این میان برخی از بازی‌های قدیمی برای اجرا شدن نیاز به نسخه‌های قدیمی ویندوز دارند. مایکروسافت سعی کرده است که این بازی‌ها را نیز روی ویندوز ۱۰ قابل اجرا بکند اما گاهی کم‌کاری استودیو‌های بازی‌سازی از این عمل جلوگیری می‌کند. برای بازی کردن این عناوین چاره‌ای جز نصب ویندوزهای قبلی ندارید، هرچند که می‌توانید به صورت دوال بوت هر دو ویندوز را در کنار یک‌دیگر نصب کنید. البته، تعداد این عناوین زیاد نیستند و لازم به ذکر است که بیشتر بازی‌های پرطرفدار ریمستر یا بازسازی می‌شوند.

Install-Windows-XP-Step-25-Version-3.jpg


سخن آخر
به یاد می‌آورم زمانی که هنوز ویندوز ویستا معرفی نشده بود، شایعاتی در خصوص این که مایکروسافت در حال ساخت یک ویندوز مخصوص گیم است به گوش می‌رسید، اما هرگز این این اتفاق نیفتاد. بعدها ویندوز ۷ آمد که شاید یکی از بهترین سیستم عامل‌های تاریخ باشد. برای مدت‌ها ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کرد. با عرضه ویندوز ۱۰ اما فصل جدیدی از گیمینگ شروع شده است که در این مقاله به برتری‌های ویندوز ۱۰ بر نسخه‌های قبلی پرداختیم. حال بهتر است که ویندوز قدیمی‌تان را بازنشسته کنید و به ویندوز ۱۰ کوچ کنید.

118فایل
 
بالا