برگزیده های پرشین تولز

کشف آخرین روش های مدیریتی: یا "کلاغ پر" یا اخراج!

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
عصر ایران - با انحلال روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، پرسنل آن نیز از کار برکنار یا به بخش های دیگر فرستاده شدند و ابقای یکی از نیروهای قراردادی این روابط عمومی منوط به کلاغ پر رفتن وی در حیاط استانداری شد!

به گزارش خبرنگار عصر ایران (asriran.com)، از مدت ها پیش مسئولان ارشد استانداری درصدد ایجاد تغییراتی در روابط عمومی بودند تا اینکه دو روز بعد از روز جهانی قدس، متوجه شدند که روابط عمومی به مناسبت این روز، بیانیه صادر نکرده است.

در واکنش به این مسئله، مدیران ارشد استانداری، کل "روابط عمومی" را منحل کردند و دو نفر از نیروهای آن را به ستاد حوادث غیر مترقبه و یکی را که از صدا و سیما مامور شده بود به محل کار قبلی اش فرستادند و نیروهای قراردادی را نیز اخراج کردند.

در این میان، برای یکی از پرسنل قراردادی که به ادامه همکاری با استانداری اصرار داشت، شرط کردند که اگر می خواهد اخراج نشود باید در حیاط استانداری کلاغ پر برود و او نیز که چاره ای جز انتخاب یکی از دو گزینه "اخراج" یا "کلاغ پر" نداشت، ناگزیر دومی را پذیرفت و به این ترتیب در یکی از روزها، کارمندان استانداری با کمال تعجب دیدند که یکی از همکارانشان در حیاط کلاغ پر می رود!

گزارش خبرنگار ما حاکی است: پس از اقدام عجیب استانداری در "انحلال روابط عمومی به جای اصلاح آن"، تمام امور روابط عمومی به یک اتاق خبر محدود شده است.

استاندار آذربایجان غربی 25 ماه پیش به این سمت منصوب شد و در طول این زمان طولانی، روابط عمومی استانداری هیچ گاه دارای مدیر نبوده و صرفا توسط سرپرستانی که یکی پس از دیگر از کار کنار می رفتند، اداره می شده است و طبیعی است که در نهایت به چنین وضعیتی دچار شود.

البته اداره امور استانداری آذربایجان غربی با بهره گیری از "سرپرست" به جای "مدیر مربوط" ، محدود به روابط عمومی نمی شود و در حال حاضر، نیمی از معاونت های این استانداری فاقد معاون است و توسط سرپرست اداره می شوند،همچنین تعدادی از مدیریت ها و ادارات کل استانداری نیز مدیر ندارند!

یادآور می شود: در تیر ماه امسال، همایش روابط عمومی های استان با حضور مشاوران رسانه ای رئیس جمهور در ارومیه برگزار شد و طی آن دستور ریاست جمهوری مبنی بر تقویت روابط عمومی ها برای انعکاس عملکردهای دولت ابلاغ شده بود که به نظر می رسد این مسئله دستکم درباره روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی به طور کامل ،البته به شرط کلاغ پر، مصداق پیدا کرده است!
 
بالا