برگزیده های پرشین تولز

کمک برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب

nafar_2konkor

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2007
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
1
من چند وقتیه که میخوام یکی از زبان های برنامه نویسی تحت وب رو یاد بگیرم ولی درست نمیدونم کدوم یکی از اونها بهتر و به صرفه تره ;)اگه کسی میتونه لطف کنه یه مقایسه بین اونها و خوبی و بدی هر زبانی رو بگه حتی اگر مختصر هم چیزی میدونید لطفا دریغ نکنید.ممنون.
 

peymanafraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2005
نوشته‌ها
137
لایک‌ها
0
محل سکونت
$strHome
دوست عزیز با یه جستجوی کوچیک ک.هی از این تاپیکها رو پیدا میکردین. هر دو روز یک بار یکی از این تاپیک رو میزنه.
اینم برای بار 10001
اول باید HTML ، CSS و JavaScript رو کامل یاد بگیرین. ( تاکید میکنم هر چقدر توی این زمینه ها قوی باشین به نفعتونه )
بعد از یادگیری و تمرین کامل توی موارد بالا باید یه زبان تحت سرور یاد بگیرین. الان PHP و ASP.NET بیشترین خواهان رو دارن. من خودم چون PHP کار میکنم و قبلا هم ASP.NET رو تا حدودی تجربه کردم بهتون PHP رو پیشنهاد میکنم.

اگه اینها بازم ارضاتون نکرد میتونین برین سمت تکنولوژی Ajax و یا Flash
 

amin_lili

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آپریل 2007
نوشته‌ها
532
لایک‌ها
2
سن
43
محل سکونت
ای کاش آنجا ...
والا من منظور شما رو از به صرفه بودن متوجه نشدم.
آخه می دونید چیه یه مَثَل هست که میگه : "هرچه پول بدی همون قدر آش می خوری"
زبان های استاتیک و سمت کاربر (client side)مثل HTML محدودیت های بسیاری دارند و امکان ایجاد محیط تعاملی بین کاربر و سایت با این زبان ها ناممکن هست . خب یادگیریشون هم خیلی خیلی ساده هست .
اما زبان های داینامیک و سمت سرور (Server Side) که خیلی از خصیصه های مهم و پرکاربرد برنامه نویسی رو در بر دارند توانایی های زیادی دارند و یادگیریشون سخت تره . تکنولوژی های متفاوتی برای این کار وجود داره مثل تکنولوژی ASP.NET که به یکی از دو زبان C# و یا VB.NET کد نویسی می شه ، و یا PHP و ASP و JSP و ...
اما در حال حاضر دوتاشون بیشتر طرفدار داره
1- ASP.NET ( به زبان C# رو من ترجیح می دم چون عاشق C# هستم)
2- PHP
انتخاب بین این دو هم اصلا سخت نیست
از لحاظ توانایی و قدرتمندی این دو به اعتقاد من هیچ کم و کسری نسبت به هم ندارن . یعنی هیچ کاری نیست که با اون یکی بشه انجام داد و با این یکی نشه!
اگر پیشینه ای در زمینه برنامه نویسی داشته باشی بهتر می تونی انتخاب کنی . مثلا خود من از روز اول ناخواسته Turbo C رو به عنوان اولین زبان برنامه نویسی به طور جدی یاد گرفتم و بعد Turbo C++ و بعدش هم Visual C++ و در آخر Visual C# . علتش هم تشابه زیاد این زبان ها از لحاظ ساختار و قواعد دستور زبان یا همون Syntax بود . هیچ تعصبی هم روی ASP.NET نسبت به PHP ندارم . همین جوری هُل خوردیم تو دات نت .
البته ناگفته نمونه منابع و پروژه های اُپن سورس در زمینه PHP بیشتر یافت می شه . اما من محیط ساخت یافته و مرتب و تر و تمیز دات نت رو بیشتر می پسندم.

بقیه دوستان بیان غیرت به خرج بدن واسه زبان مورد علاقشون:happy::cool:
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
همون طور که پیمان گفت، اول از همه باید html و css رو کامل یاد بگیری.
در بین انتخاب بین زبانهای داینامیک هم من خودم php رو ترجیح میدم. هم سرعتش بیشتر است، هم منابعش هم در همه جا به کار میرود. یعنی تو میتونی در سرور ویندوز و لینوکس ازش استفاده کنی.
بعد که اگر خواستی کلی هم حرفه ای بشوی، AJAX هم یاد بگیر. خداییست برای خودش. البته برای یادگیری این اول باید جاوا اسکریپت هم یاد بگیری.
بعد از همه اینها، یک سر به این سایت بزن و یک نگاهی به همه مباحثش بینداز و هراز چند گاهی هم این کار رو بکن تا با سایر زبانهای برنامه نویسی آشنا باشی و از قافله عقب نمانی.
 

hossein_asp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 مارس 2005
نوشته‌ها
639
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
جایی که خدا نباشد
دوستان دقیقا درست گفتند اینجا پره از این تاپیک های مشابه این اگه آمار بگیرن فکر کنم اول بشه.توانایی سویج کردن از یه زبان به زبان دیگه بهترین موهبتیه که خدا به یه برنامه نویس میتونه بده این یعنی اینکه شما با چند لحظه برسی کد های زبون جدید می تونید با هاش کار کنید و اینکه لازم نیست دستوراتش رو حفظ باشید یه برسی جزیی و یه گوگل با معرفت کارتون رو راه می ندازه به عناوین و القاب هم دل خوش نکنید من حداقل 100 مهندس نرم افزار میشناسم که یه خط کد هم به زور می نویسن.
php خوبه من اسمشو گذاشتم بهشت تابع تقریبا برا همه چیز یه فانکشن میتونی توش پیدا کنی و کدش چون ساختار زبان c رو دارن خوش دسته. asp هم خوبه ارتباطش با sql server کار راه بندازه.
من از ویژوال استدیو خوشم نمی یاد اما تو یه ادیتور دیگه کدهای asp.net رو یه نگاه انداختم نسبت به ای اس پی حجم کد کمتری داره اما یه کم کنده اما امن هست.اساتید ایراد نگیرند این تجربه شخصی من تو asp.net هست.

اگه یه زمانی ایران قانون کپی رایت رو اجرا کنه php درمان همه درد ها میشه و asp.net بسیار پر هزینه و غیر کاربردی.
 

PHA

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2005
نوشته‌ها
806
لایک‌ها
4
دوستان
کتاب-منبع-کلاس برای html و css چی پیشنهاد می کنید ؟!


نظرتون در مورد این دوره های CIW که مجتمع فنی ارائه میده چیه ؟
http://mftsite.com/frmArticle_fa-IR.aspx?ID=676&CategoryID=541
http://mftsite.com/frmContents_fa-IR.aspx?CategoryID=182

مباحث آموزشی اين دوره عبارتند از:
• Internet, HTML, CSS, Network
• Front Page, Dream Weaver, Flash, Fire Works, Java Script, DHTML, XML
• E_commerce

در کل بدرد یه دانشجو که رشتش کامپیوتر نیست می خوره ؟
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
منظورت چیه به درد کسی که رشته اش کامپیوتر نیست میخوره یا نه؟
تو اگر علاقه داشته باشی، هر چیزی رو میتونی یاد بگیری و استفاده کنی ازش. من رشته ام حقوق بود. خب؟ می بینی که اینجا دارم مطالب کامپیوتری مینویسم و فعلاً هم دارم از همین طریق نون میخورم!!
 

PHA

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2005
نوشته‌ها
806
لایک‌ها
4
خوب نه بیشتر منظورم سطح اون دوره CIW هست . یعنی مثلاً بدرد کسی که نهایتاً اپراتوری کامپیوتر بلده می خوره یا پیشنیاز لازم داره .
حالا نظر خودتون چیه ؟ کلاس ؟ کتاب ؟
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
در مورد سوال اولت، خودشون بهت میگند که آیا احتیاج به پیش نیاز داری یا نه. چون نه دقیق میدونم که چی بهت یاد میدند نه دقیق میدونم که چی بلدی.
در مورد سوال دومت بستگی به خودت داره. سرکلاس بهتر یاد میگیری یا خودت تنها؟ من خودم تنها بهتر یاد میگیرم. دانشگاه سر کلای نمیرفتم و خودم می خوندم. معلومات اینترنتی هم که دارم همش از توی خود اینترنت یاد گرفتم. آدم با آدم فرق میکنه!!
 

nafar_2konkor

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2007
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
1
ممنون از همگی که لطف کردند و جواب دادند
106.gif
و (شرمنده از اینکه این تاپیک تکراری بوده حقیقتشو بخواین من به خیلی از تاپیکا سر زدم ولی همچین سوالی پیدا نکردم .شایدم خوب نگشتم :wacko:. اقلا میتونم بگم از اسمشون که چیزی معلوم نبود! برای اینکه بقیه دیگه اشتباه منو نکنند بهتر نیست یکی از تاپیکایی که در این مورده تو قسمت تاپیکای اصلی قرار بگیره؟)
میتونم بگم کاملا از سردرگمی دراومدم و با این صحبتایی که شد php رو انتخاب کردم . فقط یه مسئله ای میمونه انگار یکی از دوستان گفته بودند باید قبل از همه ی اینا HTML ، CSS و JavaScript رو باید یاد بگیرم . من تقریبا html رو بلدم ++C رو هم در حد کتاب دیتل جلد یک بلدم ولی از CSS و JavaScript اصلا سر در نمیآرم .خواستم ببینم اگه اون 2 تارو بلد نباشم برای یاد گرفتن php خیلی دچار مشکل میشم؟
 

hajagha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2002
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
4
سن
47
سلام
به نظر من دچار مشکل نمیشی ولی برای طراحی، هم دچار مشکل میشی هم طراحیت حرفه ای نخواهد بود.
اونقوت فقط میتونی با php برنامه نویسی کنی نه طراحی
 
بالا