برگزیده های پرشین تولز

کمک : پس از نصب آنتی ویروسAVG FREEدرایو هام باز نمیشه!!!

saeed_saba

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2007
نوشته‌ها
249
لایک‌ها
2
محل سکونت
ُStranded In The Middle Of Nowhere !
سلام
دوستان بنده آنتی ویروس AVG FREE رو نصب کردم و کلی ویروس رو کشت.بعد از RESTART کردن، سیستم که بالا اومد، ICON درایوهام مثل فایلهای UNKNOWN شده و نمیتونم با دابل کلیک واردش بشم. ویندوز هم عوض کردم اما همچنان همون حالت وجودداره.

کسی میدونه چه مرگشه؟ :eek:
 

soheilspeedart

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
1
سلام
دوستان بنده آنتی ویروس AVG FREE رو نصب کردم و کلی ویروس رو کشت.بعد از RESTART کردن، سیستم که بالا اومد، ICON درایوهام مثل فایلهای UNKNOWN شده و نمیتونم با دابل کلیک واردش بشم. ویندوز هم عوض کردم اما همچنان همون حالت وجودداره.

کسی میدونه چه مرگشه؟ :eek:

تقصیر آنتی ویروسته دیگه :D شوخی کردم

هر این تاپیک قدیمیه ولی خوب واسه سایر دوستانی که ممکنه دچار این مشکل بشن، جواب رو می نویسم (آخه توی یه فروم دیدم که راه حل رو فرمت درایوها معرفی کرده بودن!!!!!!!)

دوست عزیز شما قبل از نصب آنتی ویروس، سیستمتون به یکی از انواع ویروس های اتوران آلوده بوده، با نصب آنتی ویروس، این بد افزار از سیستم شما پاک شده ولی اثراتش به جا مونده که به راحتی می تونید حلش کنید.

توی ریشه تمام درایوهای شما فایلی به نام autorun.inf قرار داره که قصد اجرای ویروس (که حالا پاک شده) رو داره، بنابراین شما با دابل کلیک رو هر درایو، در واقع سعی در اجرای فایلی دارید که وجود نداره

راه حل: واسه حل این مشکل باید فایل autorun.inf رو از ریشه تمام درایوها پاک کنید. توجه کنید که این فایل به صورت مخفی و احتمالا سیستمی هست، بنابراین شما برای دسترسی به این فایل باید سیستم رو در حال نمایش کامل فایلها قرار بدین. برای دسترسی به فایل می تونید توی mycomputer در قسمت نوار آدرس تایپ کنید /:C و اینتر رو بزنید، به راحتی وارد درایو C می شین و فایل autorun.inf (که مخفی و سیستمی هست) رو پاک کنید. واسه تمام درایوها به این صورت عمل کنید.

راه حل دوم: می تونید به جای تایپ آدرس توی نوار منو، مطابق شکل زیر، با باز کردن منو کرکره ای نوار آدرس وارد درایو مورد نظر بشین و فایل رو پاک کنید.

ccb39922d8dd9f6b54a4fb8665e609b7.jpeg


راه حل سوم: می تونید به طور مستقیم توی نوار آدرس مسیر فایل رو تایپ کنید و اینتر رو بزنید تا فایل باز بشه و محتویات فایل رو پاک کنید و اون رو ذخیره کنید (البته ممکنه فایل read only باشه که در این صورت این راه به درد نمی خوره)

راحت ترین راه، همون راه حل دوم هست.
 

خلیج پارس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2009
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
محل سکونت
The Internet !!!
با درود
دوست عزیز همونطور که soheilspeedart فرمودن سیستم شما آلوده به یک بد افزار شده بوده که بعد از شناسایی توسط آنتی ویروس فایلهای Autorun.inf روی درایو های شما باقی مونده
توضیحات دوست عزیزمون جامع بود اما گاهی اوقات پیش میاد که بد افزارها با دستکاری ریجستری ویندوز مانع از نمایش فایلهای مخفی و سیستمی میشه و این کار رو برای کاربرهای آماتور سخت میکنه
توصیه من به شما دانلود و نصب نرم افزار USB Disk Security هست
شما میتونید این نرم افزار رو از لینک زیر دریافت کنید.
بعد از دریافت و نصب سریال برنامه رو توی صفحه اصلی وارد کنید برنامه رو کامل ببندید (با کلیک راست روی آیکون نرم افزار و فشردن Quit )
برنامه رو مجددا اجرا کنید مطابق عکس روی ایکن برنامه کلیک راست کنید و Disable Autorun of USB رو بزنید
حالا یکبار سیستم رو ریستارت کنید مشکلتون برطرف میشه
ضمنا به عقیده من بهترین راه مقابله به بد افزار هایی که با ساختن فایل Autorun روی usb ها وارد سیستم ها میشن و جا خوش میکنن همین نرم افزاره
این نرم افزار با ساختن یک فایل Autorun که غیر قابل پاک شدنه روی درایو های هارد دیسک و USB از انتشار
بدافزار ها جلو گیری میکنه.

لینک دریافت برنامه با حجم1012 kb

Name=ledworld
Code=BHJDH17937

w0884uoumic751o7w72.jpg
 
بالا