برگزیده های پرشین تولز

کورسیکا(زادگاه ناپلئون)- قسمت اول از 24 نقطه متفاوت دنیا

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
کورسیکا
جزیرهٔ خرم زادگاه ناپلئون
دویست سال پس از اینکه ناپلئون بناپارت آخرین شکست نظامی خود را متحمل شد، محل تولدش بنام کورسیکا، سرسختانه در واترلوی ِفرهنگی خود مقاومت می‌کند. هرچند این جزیرهٔ مدیترانه‌ای پیوندهای تاریخی عمیقی با ایتالیا دارد و تنها از سال 1769 بخشی از فرانسه شده‌است، 300000 نفر جمعیت ساکن در آن همچنان پُرغرور به فرهنگ منحصربفردشان افتخار می‌کنند، از جمله زبان کورسیکایی که غنی از ضرب‌المثل است. اما اهالی آن همواره در تلاش هستند تا این میراث را در مقابل صنعت توریسم و تاثیرات آن که محیطها را یکسان و یکنواخت می‌کنند همچنان جذاب و درخشان حفظ کنند.
خوشبختانه، اکثریت جمعیت سه میلیونی که سالانه از این جزیره بازدید می‌کنند بدلیل لذتهای انکارناپذیر ساحل یا لذت و هیجان بازدید از عمارت تاریخی بناپارت در شهر Ajaccio به این جزیره سفر می‌کنند. اینها همگی باعث می‌شوند که قسمتهای کوهستانی داخلی جزیره عمدتا دست نخورده باقی بمانند. Jean-Sebastien Orsini **** گروه کُر پلی‌فونیک در شهر کوهپایه‌ای Calanzana توصیه می‌کند «به قسمتهای داخلی بروید، آنگاه روح کورسیکا را خواهید دید».
باغهای زیتون و روستاهای آرام روی دامنه‌های شیب‌دار و دره‌های دورافتادهٔ بخشهای داخلی بصورت خالهایی دیده می‌شوند، که قسمتهای گسترده‌ای از آنها در ناحیه پارک طبیعی Corse محافظت می‌شوند و این پارک بیش از 40 درصد از این جزیره را در بر می‌گیرد. کوره راههای مخصوص ِپیاده‌روی جنگلهای بلوط و کاج را به هم ارتباط می‌دهند. در روستاها، با اهالی کورسیکا روبرو می‌شوید که هنوز عمیقا به این ضرب‌المثل از کریستوفر هال اعتقاد دارند «وقتی زبانی سکوت می‌کند، مردم می‌میرند».

منبع: سفربانک

تور ارزان ارمنستان
تور ارزان روسیه
تور ارزان امارات
 
بالا