برگزیده های پرشین تولز

کولر گازی ایستاده بهترین سیستم تهویه مطبوع برای مکانهای عمومی

Amethyst1985

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
سن
39
حتما در رستوران‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی توجهتان به کولر گازی ایستاده جلب شده است؛ کولر گازی ایستاده یکی از انواع کاربردی کولرهای گازی و اسپلیت‌ها است که در ظرفیت‌های بالا یعنی 36,000 تا 100,000 بی تی یو بر ساعت تولید می شود و در مکان‌هایی با متراژ بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
کولرهای گازی و اسپلیت ایستاده کاملا مشابه اسپلیت‌های دیواری هستند و شامل دو بخش یونیت داخلی و خارجی می شوند. این کولرها به دلیل داشتن ظرفیت‌های بالا نیازمند محفظه ای بزرگتر هستند که این موضوع باعث شده یونیت داخلی آنها به شکل ایستاده با ابعاد بزرگتر نسبت به نوع دیواری طراحی شود. البته قسمت یونیت خارجی آن هم که کمپرسور را در بر می گیرد با افزایش ظرفیت دارای ابعاد بزرگتری نسبت به کولرهای گازی با ظرفیت کمتر است.
کولر گازی ایستاده از لحاظ عملکرد در دو نوع مختلف سرمایش گرمایش برای استفاده در مناطق آب و هوایی معتدل و فقط سرمایش مناسب اقلیم گرمسیری تولید می شود.
مهمترین المان کولرهای گازی کمپرسور و گاز مبرد است که در اسپلیت ایستاده بر اساس ظرفیت، نوع عملکرد، اینورتر یا معمولی بودن از سه نوع کمپرسور روتاری، پیستونی یا اسکرال و دو نوع گاز R22 یا R410a استفاده می شود.
کولرهای گازی ایستاده به دلیل ظرفیت بالایی که دارند طبیعتا دارای مصرف برق بیشتری هستند، اما بهره گیری از کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410a که از راندمان بالاتری نسبت به نوع‌های دیگر برخوردار هستند تا میزان قابل توجهی مصرف برق اسپلیت را کاهش می دهد. همچنین برخی تولید کنندگان محصولات خود را مجهز به فناوری اینورتر می کنند تا اسپلیت تبدیل به کولر گازی کم مصرف شود.
اما آنچه در خرید کولرهای گازی ایستاده اهمیت دارد برق مصرفی است که در ظرفیت‌های 48000 به بالا معمولا برق مصرفی از نوع سه فاز 380 ولت است.
به دلیل پرکاربرد بودن اسپلیت‌های ایستاده اغلب تولید کنندگان کولر گازی در میان محصولات خود این نوع اسپلیت ظرفیت بالا را جای داده اند؛ هایسنس، تک الکتریک، آکس، سام، گرین و زانتی از جمله برندهای محبوب کولر گازی در بازار تهویه مطبوع ایران هستند که می توان براساس بودجه هر کدام از آنها را با خیال راحت انتخاب و بهترین بهره را برد.
 
بالا