برگزیده های پرشین تولز

گشت ارشاد 2

madman2011

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,190
لایک‌ها
2,724
سن
31

Gashte-Ershad-2-p1.jpg

بازیگران :

حمید فرخ نژاد , پولاد کیمیایی , ساعد سهیلی , بهاره افشاری , ترلان پروانه , سارا سهیلی , ساناز طاری , امید روحانی , اسدالله یکتا , صفر کشکولی , محمد الهی , فاطمه شکری , داوود مقدادی , رضا شمس الدین , فاطمه مرتاضی , منصور نوبخت , ابوالفضل تُهرابی , ملیحه جلیلی , محمدعلی نقلی لو , هادی افضلی , محمدکریم ولدخانی , شهرام احمدنیا , مهدی ماهانی

خلاصه داستان :

فیلم گشت ارشاد 2 دربارهی عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته . این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره ….

عکسهایی از فیلم گشت ارشاد 2​

Gashte-Ershad-2-Hamid-FarokhNejad.jpg


Gashte-Ershad-2-p1.jpg


Gashte-Ershad-2-p2.jpg



خدایی فیلمی که ارزش دیدن و وقت گذاشتن رو داره
بی صبرانه منتظر گشت ارشاد 2 هستیم
 

madman2011

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,190
لایک‌ها
2,724
سن
31

persianalpha

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
1,819
لایک‌ها
1,386
محل سکونت
Tehran
این یارو داب اسمش سازه معروفم هست
 

madman2011

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,190
لایک‌ها
2,724
سن
31
این یارو مثلا نقاد فیلمه . چی میگه . راست میگه . 5 ساله آواتارمو فرخ نژاد گزاشتم به عشق اون فیلمش . الان اگه ری ده باشن بهش من چی کار کنم البته اگه این جوجه نقاد راس بگه :

  • نام فیلمگشت 2
  • سال ساخت1395
  • کارگردانسعید سهیلی
  • نویسندهمهدی محمد نژادیان - سعید سهیلی
  • بازیگرانحمید فرخ نژاد - ساعد سهیلی - پولاد کیمیایی - بهاره افشاری - ترلان پروانه
  • سبککمدی
  • نمره5
مار راست، پتک چپ، و دیگر هیچ... | بررسی فیلم «گشت 2»
امروزه نه تنها در ایران بلکه در سینمای جهان، ساختن دنباله یک فیلم به یک پدیده همه‌گیر بدل شده است. اصولا اگر یک فیلم سینمایی از موفقیت بالایی برخوردار باشد، تهیه‌کنندگان و کارگردان فیلم تصمیم می‌گیرند تا دنباله‌ای از این فیلم بسازند و ممکن است این دنباله ادامه داستان را در پیش بگیرد و یا پیش‌در‌آمدی بر نسخه اول باشد. به هر حال این موضوع به یکی از عادت‌های فیلم‌سازان امروزی بدل شده است. سینمای ایران نیز یکی از صنایعی‌ست که درگیر این موضوع شده است. اگر به فیلم‌هایی همچون «اخراجی‌ها» و یا «آتش بس» نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سازندگان این فیلم‌ها به شدت از موفقیت قسمت اول راضی بوده‌اند. فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سعید سهیلی» و با شرکت «حمید فرخ نژاد»، «ساعد سهیلی»، «پولاد کیمیایی» و «نیوشا ضیغمی» در سال 1390 ساخته شد.

در اسفند 1395 دنباله فیلم گشت ارشاد با نام «گشت 2» با کادر پیشین و بازیگران قبلی در سینماهای ایران اکران شد. مشخصا خیلی‌ها با دید و نظری که به قسمت اول این فیلم داشتند، سالن‌های سینما را پر کردند. برای من نیز همین گونه بود. خیلی وقت بود که منتظر اکران این فیلم بودم و مطمئن بودم از کارگردانی که فیلم‌هایی همچون گشت ارشاد و «کلاشینکف» را در کارنامه خود دارد، شاهد یک فیلم خوب ایرانی با شاه سکانس‌های همیشگی‌اش خواهیم بود. اما این مسئله شاید کمی زیاده‌خواهی و زیاده‌روی بود.

گشت 2 بزرگ‌ترین پسرفت سعید سهیلی در کارنامه‌اش محسوب می‌شود. فیلم به راحتی نه تنها خود بلکه قسمت قبلی را نیز بی‌ارزش می‌کند. شاید با خود بگویید که اگر فیلم مسیر قسمت اول را دنبال می‌کرد بهتر می‌شد، اما به هیچ وجه این طور نیست. قسمت دوم این فیلم اصلا نباید ساخته می‌شد! بزرگ‌ترین اشتباه سعید سهیلی همین است. اما حالا که تصمیم نهایی بر ساخت این فیلم شد، داستان می‌توانست خیلی بهتر و درگیرکننده‌تر از این داستان آبکی و تخیلی باشد! یکی از ایده‌هایی که در ابتدای فیلم به نظر مخاطب می‌آید، این است که فیلم در توهم و کمای شخصیت «عطا» سپری می شود که خیلی زود این ایده از ذهن شما ناپدید می‌شود و به این واقعیت تلخ پی خواهید برد که فیلم هیچ پیچیدگی خاصی برای شما تدارک ندیده و تنها با کنار هم قرار دادن سکانس‌های مختلف سعی بر جمع کردن فیلم دارد.



طنز فیلم ... آه! طنز فیلم. دوست دارم یقه تیم نویسندگی فیلم را بگیرم و به آن‌ها بگویم واقعا این چه بلایی‌ست که سر داستان آورده‌اید! این چه بلایی‌ست که سر عطا آورده‌اید. تمرکز اصلی طنز فیلم بر مکالمه‌هاست و طنز فیلم بر روی دیالوگ‌های آن سنگینی می‌کند. البته باید اعتراف کنم که برخی از سکانس‌ها به شدت جذاب و خنده‌دار است و مشخص است که نویسنده‌ها در طنازی تبحر خاصی دارند. اما چیزی که در فیلم نسبت به نسخه گذشته کمتر دیده می‌شود، یک داستان مشخص و هدف‌مند است. به طور کلی اگر شما ده دقیقه ابتدایی به همراه بیست دقیقه انتهایی فیلم را نگاه کنید، به راحتی متوجه داستان می‌شوید و می‌توانید وقت خود را صرف فعالیت دیگری کنید! البته باز هم اشاره می‌کنم که این موضوع باعث به وجود آمدن سکانس‌های طنز بیشتری نسبت به قسمت اول شده است، اما داستان بارها و بارها از خط اصلی خود خارج می‌شود و مخاطب را به ناکجا آباد می‌برد.

نقد «خوب، بد، جلف» را خواندید؟ اشاره کرده بودم که حمید فرخ نژاد در نقش خود فوق‌العاده است. این موضوع در گشت 2 به مراتب مشهود‌تر از گذشته است. او در نقش خود خارق‌العاده است و تقریبا نیمی از بار کمدی فیلم را بر دوش خود می‌کشد. او در این فیلم نه تنها به خوبی شخصیت‌پردازی خوب و اصیل قسمت قبلی را حفظ کرده، بلکه یک سری ویژگی‌های رفتاری جدیدی را به خود گرفته است که این کاراکتر را از پیش دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت این قسمت نسبت به نسخه قبلی، نشان دادن چهره واقعی شخصیت «حاج عباس» است. در گذشته او آن قدر در نقش یک مامور گشت ارشاد فرو رفته بود که کمتر به شخصیت او پرداخته شد و او بیشتر کاراکتری خاکستری داشت. اما در این قسمت با حاج عباس شوخ طبع و طناز تری طرف هستیم. به شخصه با شخصیت‌پردازی حاج عباس در قسمت دوم ارتباط بیشتری تا قسمت اول برقرار کردم.

البته این ماجرا برای شخصیت‌های عطا و حسن صدق نمی‌کند. البته منظورم این نیست که بازی پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی افت کرده است. این دو بازیگر به قدری قابل و توانا هستند که هنوز یکی از نکات مثبت این سری محسوب می‌شوند. اما شخصیت‌پردازی آن‌ها در قسمت دوم به قدری سقوط داشته که برعکس قسمت اول به هیچ وجه نمی‌توان آن دو را جدی گرفت. خصوصا عطا که در قسمت دوم تبدیل به یک ابرقهرمان شده و کارهایی انجام می‌دهد که طنز فیلم را از کمدی تاریک به سمت هجو می‌برد. شخصیت حسن نیز هیچ تفاوتی با گذشته نکرده و همان کله‌شق قبلی باقی مانده است، با این تفاوت که نقش او کمی در فیلم کمرنگ‌تر شده است و با توجه به بازی قابل قبول ساعد سهیلی، این یک نقطه ضعف برای فیلم محسوب می‌شود.



از بزرگترین اشکالات این فیلم می‌توان به هجویات آن اشاره کرد. یعنی شما به هیچ وجه نمی‌توانید این فیلم را به خانواده و آشنایان معرفی کنید. شوخی‌ها و طنزهایی که در طول فیلم صورت می‌گیرد، به حد زیادی غیراخلاقی و مستهجن است؛ تا جایی که شاید اگر در کنار دوست و آشنایی باشید، از ترس آبروی‌تان نتوانید به آن‌ها بخندید.

فیلم گشت 2، به نویسندگی و کارگردانی سعید سهیلی هم اکنون در سینماهای معتبر ایران در پرده اکران قرار دارد. اگر دنبال یک فیلم طنز ایرانی هستید و اهمیتی به کیفیت فیلم نمی‌دهید و صرفا برای‌تان خاطرات خوب قسمت اول مهم نیست، حتما این فیلم را مشاهده کنید. اما اگر نظر من را بخواهید، این فیلم یا نباید ساخته می‌شد و یا نباید دنباله‌ای بر قسمت اول می‌بود.

5
نکات مثبت

نکات منفی

  • بازی بسیار خوب سه بازیگر اصلی، طنز جذاب
  • افت بسیار نسبت به قسمت قبل، شوخی های زننده
 

Bergkamp

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2016
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
65
سن
43
عالی بود
مخصوصا اینکه تو چند سال اخیر فکر میکنم راحت تر میتونند حرفاشون رو بزنند
مثل تمسخر ددمنشانه و .........
 

wapmaster

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2015
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
112
محل سکونت
تهران
واقعا گشت ارشاد 2 عالیه . جذاب و خنده دار
 

madman2011

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,190
لایک‌ها
2,724
سن
31
واقعا گشت ارشاد 2 عالیه . جذاب و خنده دار
ولی امان از سانسور !! فیلم میزنن نصف می کنن .

ی طنز اجتماعی تلخ که واقعیت های جامعه رو به زبون طنز بیان میکنه . اونم سانسور می کنن
 

robocop-game

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,650
لایک‌ها
1,862
این فیلم گشت ارشاد 2 چقدر خوب بود نشتیم دیدم کلی خندیدیم
3 بار از اول تا آخر دیدیم
 
بالا