برگزیده های پرشین تولز

یارانه - سایت ثبت نام یارانه - نحوه ثبت نام یارانه

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
دلم برای مردم میسوزه. مخصوصا اونایی که سواد زیادی ندارن و همش باید برن به کافی نتی ها التماس کنن برای روشن شدن تکلیف ثبت نام یارانشون

کامنتای اینجا رو بخونید

http://www.zabet.ir/yaraneh-amar-org-ir.html

چند نمونشو میزارم:

من و همسرم در سال۸۸ با هم ازدواج کردیم اما هر چه تاکنون از طریق کافی نت سعی کردیم موفق به ثبت نام نشدیم حالا هم که میخواهیم شماره حساب بفرستیم میگوید اطلاعات شما در سایت نیست الان باید چکار کنیم؟؟ چرا هیچ جا اعلام نمیکنند تکلیف چیه؟؟

سلام ما تا بحال موفق به ثبت نام نشدیم شوهرم داره طلاقم می ده به خاطر این موضوع تو رو خدا بگید چی کار کنم.

سلام. این آدرس ها مثل اینکه سرکاری هستند. هیچ کدام جواب نمی دهند. دولت هر روز داره تبلیغ ثبت نام یارانه ها رو می کنه ولی متاسفانه یک سایت درست و حسابی نذاشته. میشه لطف کنید جواب بدید ما باید چکار کنیم.

اینجانب کیوان باستانی موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه ها نشده ایم.در ضمن متاهل هم هستم.
خواهشمندم مرا راهنمایی فرمایید.

سلام من و همسرم از طریق خانواده ها ثبت نام شدیم اما الان که ازدواج کردیم خواستیم خانوارمون رو جدا کنیم اما موفق نمی شویم لطفا راهنمایی کنید ما چه اقداماتی باید انجام بدیم ؟خدا به ما جوونا رحم کنه که چه بلایی می خواد سرمون بیاد.


جالبه بدونید این کامنت ها رو توی سایتی گذاشتن که اصلا ربطی به سایت معرفی شده توسط دولت نداره و فقط خبر مربوط به ثبت نام رو کپی کرده توی سایتش

به نظرم دولت با تحقیر کردن مردم ارگاسم میشه
 

ASUSA730w

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
712
لایک‌ها
12
سن
33
محل سکونت
Tehran
تروخدا یکم به قضیه جدی نگاه کنین
نخندین
اطلاعاتی بسیجی کارمند صدا و سیما و........... خوشه 1
مردم بدبدخت فلک زده خوشه 3
خدا داری میبینی اینارو و کاری نمیکنی؟
معلوم نیست چه بلایی به سر مردم بدبخت میاد
لعنت خدا هزار مرتبه بهشون
 

Parsa-Undead

مدیر باز نشسته
تاریخ عضویت
5 مارس 2009
نوشته‌ها
3,765
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
Tehran
سلام ما تا بحال موفق به ثبت نام نشدیم شوهرم داره طلاقم می ده به خاطر این موضوع تو رو خدا بگید چی کار کنم.

yahoorotf.gif
 

Behzad M

Registered User
تاریخ عضویت
15 مارس 2010
نوشته‌ها
1,615
لایک‌ها
281
محل سکونت
Zanjan
به نظرم دولت با تحقیر کردن مردم ارگاسم میشه
اینو خوب اومدی:D
واقعا نمیدونم چیکار باید کرد:(
به عبس میپایم که به در آید کس.....
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پايگاه اطلاع رساني دولت اعلام کرد؛

30 نکته مهم درباره شماره حساب سرپرستان خانوار

* پاسخ سؤالات و ابهام های مردم درباره نحوه اعلام و ثبت شماره حساب بانکی به منظور دریافت یارانه نقدی

دولت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را آغاز کرده است و اکنون برای آماده سازی شرایط پرداخت نقدی یارانه ها به مردم در نیمه دوم سال ، مدتی است که طرح دریافت و ثبت شماره حساب بانکی سرپرستان خانوار در استانهای مختلف آغاز شده است.

از آنجا که تعداد زیادی از هموطنان درخصوص نحوه دریافت یارانه ها و ثبت شماره حساب، سوالاتی را در پایگاه اطلاع رسانی دولت ثبت کرده اند، در این گزارش 30 نکته ای که بیشتر مورد سوال و ابهام مردم بوده است، مطرح می شود.

به هموطنان عزیزی که در مراحل اعلام و ثبت شماره حساب بانکی خود سوال یا ابهامی دارند توصیه می شود گزارش زیر را با دقت بخوانند.

1-در صورت تعویض شناسنامه به هر علتی از شماره سریال شناسنامه جدید استفاده نمائید.

2-سرپرست خانوار می تواند با مراجعه به هر یک از بانک های دولتی یا خصوصی حساب باز کند. بین بانک های دولتی و خصوصی تفاوتی وجود ندارد.

3-شرایط عمومی کلیه کارت های بانکی عضو شتاب شامل بانک های دولتی و خصوصی مورد تایید است.

4-اگر فردی در استان (الف) اقدام به تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی کرده باشد و در حال حاضر در استان (ب) ساکن باشد، جهت افتتاح حساب بایستی هنگامی‌که استان الف- (استانی که در سال 1387 اقدام به تکمیل فرم اقتصاد خانوار خود کرده‌اند) جهت ثبت‌نام در سامانه معرفی گردید اقدام به ثبت حساب خود نمایند.

5-در صورتی که در بانک های اعلام شده توسط سیستم حسابی ندارید و یا حساب های شما قدیمی است و نمی خواهید از آنها استفاده نمائید، بانک دیگری را انتخاب نموده و شماره حساب خود را جهت بررسی اعلام نمائید . پس از بررسی و تائید شماره حساب اعلام شده ثبت نهایی می گردد.

6-حساب هایی که در سال های قبل افتتاح شده است اکثرا فاقد کد ملی است و قابل قبول نیست، لذا باید مجددا حسابی با کد ملی فرد سرپرست خانوار تشکیل شود.

7-حساب بانکی باید به نام سرپرست خانوار باشد و حساب سایر افراد یا حساب های مشترک قابل قبول نمی باشد( اگرکسی ازاعضای خانوار شماره حساب داشته ولی خود سرپرست خانوار شماره حسابی نداشته باشد، نمی تواند شماره حساب فردی را که شماره حساب دارد، وارد کند. حتما باید شماره حساب سرپرست خانوار وارد شود.)

8-افرادی که حساب آنها در سامانه شناسایی نشده است می توانند ترجیحا شماره کارت و در غیر اینصورت شماره حساب متمرکز خود را اعلام کنند.

9-تنها حساب های قرض الحسنه، جاری و کوتاه مدت مورد تایید است.

10-حساب های بانکی متمرکز در اولویت قرار دارند. منظور از حساب های بانکی متمرکز، حسابی است که مشتری نیازی به مراجعه به شعبه ای که حساب رادرآن افتتاح کرده، ندارد و در هر شعبه ای از بانک می تواند کلیه امور بانکی را انجام دهد مانند سیبا در بانک ملی وسپهر در بانک صادرات.

11- کسانی که به هر دلیل در زمان فراخوان وزارت رفاه و تامین اجتماعی موفق به اعلام شماره حساب خود نشده اند، می توانند در مراحل بعد که اطلاع رسانی خواهد شد، حساب خود را اعلام کنند.

12-کسانی که کارت بانکی ندارند دقت کنند در ورود شماره کارت یا شماره حساب، فقط اعداد را وارد کرده و حروف و علائم را حذف نمایند مثال شماره حساب 123456/125 به صورت 125123456 وارد می شود.

13-دارندگان کارت بانک سپه شماره کارت خود را از چپ به راست وارد کنند به طوریکه سه رقم آخر خالی بماند. مثال: شماره کارت 9876543219876 به صورت 6-1987-5432-9876 وارد می شود.

14-با توجه به اینکه شماره کارت های بانک سپه 13 رقمی می باشد؛ شما می‌توانید با مراجعه به بانک سپه شماره 16 رقمی جدید کارت خود را دریافت کنید و یا فقط شماره حساب خود را در سایت ثبت نمایید .

15-در صورتی که با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه با اخطار "کد ملی وارد شده اشتباه است " روبرو شدید با شماره 0017-900-900 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت یا شماره 48031222- 021 از طریق تلفن ثابت و همراه تماس بگیرید و کد ملی خود را اعلام کنید. 16- شماره حساب اشتباه وارد شده است و از طرف بانک هم شماره حساب تایید شده است و با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه سایت پیغام می دهد که" شما قبلا حساب خود را اعلام و تایید کرده اید". برای این مورد شما بایستی با شماره 0017-900-900 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت یا شماره 48031222-021 از طریق تلفن ثابت و همراه تماس بگیرید و کد ملی و نام بانک و شماره حساب اشتباه خود را اعلام کنید تا اصلاح گردد.

17-افرادی که کد ملی آنها توسط سامانه شناسایی نشده‌ باشد و یا با پیغام" کدملی شما هنوز از مرکز آمار اعلام نشده است " به این دلیل است که خود آنها هنگام پرکردن فرم اطلاعات اقتصادی خانوار کد ملی خود را اشتباه وارد کرده اند. بعد از پایان جمع آوری اطلاعات مربوط در مرحله اول از سوی وزارت رفاه، از طرق مختلف با این افراد ارتباط برقرار می‌شود و مشکل آنها برطرف خواهد شد لذا از این بابت نیز هیچ نگرانی وجود ندارد.

18-در صورتی‌که در سامانه اعلام حساب خانوار به اشتباه گزینه "قبول ندارم" کلیک شود، شما می‌توانید مجدداً با ورود به سامانه اعلام حساب خانوار، در سامانه ثبت‌نام نمایید.

19-در صورتیکه در صفحه اول به طور صحیح و کامل تمام فیلدها را پر میکنید اما پس از تایید باز به همان صفحه باز میگردد، احتمالاً تاریخ یا ساعت کامپیوتر شما اشتباه است. درصورتی که نتوانستید وارد سایت شوید از مرورگر دیگری استفاده کنید.

20-در صورتی که با ورود کد ملی و شماره سریال شناسنامه مرتبا به خطای The requested URL could not be retrieved برخورد می کنید، اتصال اینترنت خود را بررسی نموده و پس از اطمینان ، کمی صبر نموده مجددا امتحان نمائید .

21-در صورت مواجه با اطلاعاتی مغایر با اطلاعات هویتی خود و یا اطلاعات حساب خود پس از اطمینان از صحت آن با شماره 9009000017 تماس حاصل فرمائید.

22-در صورتی‌ که سرپرست خانوار به دلایلی از جمله زندانی بودن نتواند شخصاً به بانک مراجعه کرده و برای ثبت در سامانه حساب افتتاح نماید؛ در صورتی‌که سرپرست خانوار دارای شماره حساب قدیمی (منتهی به سال 1388 و ماقبل آن) باشد،‌ می‌توانید در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام نمایید،‌ در غیر این‌صورت سرپرست خانوار می‌تواند با دادن وکالت به شخص دیگری‌، توسط ایشان اقدام به افتتاح حساب نموده و سپس در سامانه ثبت‌نام نماید.

23- کسانی که صاحب فرزند شده‌اند یا به هر دلیلی بعد خانوار آن‌ها تغییر یافته است و یا در صورت بروز هرگونه تغییری در فرم اقتصاد خانوار، بایستی پس از فراخوان استان مورد نظر از سوی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای ثبت حساب‌های بانکی خود در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام نموده و پس از اعلام مرکز آمار ایران برای اصلاح فرم اقتصاد خانوار خود اقدام نمایند.

24- در پاسخ به این سوال که اگر کسی در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آیا زمانی برای اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاریخ آن چه موقع است؟ باید گفت که اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسی حساب توسط بانک، مشخص شده و شما می توانید بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نمایید.

25-برای تغییر سرپرست خانوار به‌ دلیل ازدواج،‌ طلاق یا فوت سرپرست خانوار بایستی پس از اعلام مرکز آمار ایران از طریق آن مرکز اقدام نموده و فرم خود را اصلاح نمایند.

26-کنترل و تایید شماره حساب و مطابقت آن با هویت سرپرست خانوار به عهده بانک است.

27-پس از 10روز برای اطلاع از تایید حساب اعلام شده، در صورتی که شماره تلفن همراه در فرم اعلام حساب اعلام شده باشد به دارنده حساب پیامک داده خواهد شد ویا بامراجعه به سایت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملی و کد پنج رقمی، نتیجه بررسی حساب اعلام می شود .

28-در حال حاضر امکان تغییر حساب وجود ندارد.

29-اگر افرادی که دارای تمکن مالی برای امرار معاش خود و خانواده هستند، می توانند از دریافت یارانه صرفنظر کنند اما از هر زمان که تمایل به دریافت یارانه داشته باشند، این امکان برای آنها فراهم است که با مراجعه به همین سایت refahi.ir و درج مشخصات و اعلام شماره حساب خود از یارانه نقدی برخوردار شوند.

30-نشانی سایت اعلام حساب خانوار و اصلاح حساب تایید نشده www.refahi.ir است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
آغاز اعلام حساب‌هاي بانکي سرپرست خانوار در تهران و 8 استان کشور
سرپرستان خانوار در استان‌هاي خراسان رضوي، کرمان، يزد، همدان، زنجان و چهارمحال و بختياري بر اساس زمانبندي از 10 مردادماه جاري به مدت يک هفته مي‌توانند حساب بانکي سرپرست خانوار را اعلام کنند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، زمانبندي مربوط به اعلام حساب‌هاي بانکي سرپرست خانوار در ساير استان‌ها به شرح ذيل است:

سرپرستان خانوار در استان‌هاي خراسان رضوي، کرمان، يزد، همدان، زنجان و چهارمحال و بختياري که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر کرده‌اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند از تاريخ دهم مردادماه 89 به مدت يک هفته قادر به اعلام حساب بانکي سرپرست خانوار هستند.

هم‌چنين سرپرستان خانوار در استان‌هاي تهران، قم و قزوين که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر کرده‌اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند از 25 مردادماه 89 به مدت يک هفته مي‌توانند به اعلام حساب بانکي سرپرست خانوار اقدام کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ختصاصي/

9009000017، پاسخگوی سامانه اعلام حساب خانوار

*شماره 9009000017 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت و شماره 48031222-021 از طریق تلفن ثابت و همراه آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز در خصوص سامانه اعلام حساب خانوار است
*پیش از این نیز مرکز آمار ایران تلفن 8587 ـ 021 را برای پاسخگویی درباره فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار اعلام کرده بود

مرکز 24 ساعته پاسخگویی به سوالات مربوط به سامانه اعلام حساب خانوار راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، با توجه به تماس های مکرر هموطنان در باره شماره حساب سرپرستان خانوار به اطلاع می رساند شماره 9009000017 بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت و شماره 48031222-021 از طریق تلفن ثابت و همراه آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز در خصوص سامانه اعلام حساب خانوار است.
بر اساس این گزارش، این مرکز بطور شبانه روزی و رایگان به سوالات مربوط به سامانه اعلام حساب خانوار پاسخ می دهد.
پیش از این نیز مرکز آمار ایران تلفن 8587 ـ 021 را برای پاسخگویی درباره فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار اعلام کرده بود .
 

Parsa-Undead

مدیر باز نشسته
تاریخ عضویت
5 مارس 2009
نوشته‌ها
3,765
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
Tehran
بچه ها تا پس فردا وقت هست !
من وارد کردم بعد گفت برای تهران ثبت شده کد ملی !
زنگ زدم بهشون گفت برای تهران لازم نیست کاری کنین ! هنوز اعلام نشده !!
yahoorotf.gif
 

Devilish Song

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2006
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
51
به نظرم دولت با تحقیر کردن مردم ارگاسم میشه


ظاهرا...


واقعا باعث تاسف است....
مردمی با این سطح درک و دانش به یقین مستحق فراتر از این نیست ....
باشد که اینان برای لقمه ای نان کاسه بدست گیرند در صفوف التماس کنند ولی .... دریغ از حرکتی برای نجات خود ...

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بیر کمیته اطلاع رسانی ستاد طرح هدفمند کردن یارانه هاي مازندران :
مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است


سالانه حدود 110 هزار میلیارد تومان یارانه به صورت غیر هدفمند توزیع می شود/ 70 درصد یارانه ها نصیب تنها 30 درصد طبقه مرفه می شود.

ایلنا: ساري-خبرگزاري ايلنا: حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی طرح تحول اقتصادی و ضرورت ها و الزامات این طرح گفت: تصویر آرمانی اقتصاد ایران در قالب سند چشم انداز معرفی شده و با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، **** اقتصادی کشور تعریف و مطابق سیاست های کلی ، جایگاه بخش های غیردولتی و دولت به لحاظ نهادی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه مطابق اصل 44 بخش غیردولتی باید توسعه یافته و توانمد شود تصریح کرد: در این میان نقش دولت هم منفعل نیست و باید وظایف خطیری چون هدایت و نظارت اقتصاد و تنظیم انحصارات را بر عهده بگیرد.
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد طرح هدفمند کردن یارانه ها با بیان اینکه دولت باید برای رشد و قابلیت مندی اقتصاد و عدالت و محرومیت زدایی و توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی تلاش کند یادآور شد: برنامه تحولات اقتصادی به دنبال تحقق الزامات ذکر شده پایه ریزی شده است.
وی افزود: جهت گیری های تحولات اقتصادی با مضامینی چون رشد تولید و ثروت ، افزایش نوآوری و بهر وری ، صرفه جویی و روان سازی امور ، رانت زدایی و توزیع عادلانه منابع و فرصت ها ، شفافیت تسهیل در دسترسی به اطلاعات و نوسازی **** اداری و افزایش سرمایه گذاری پایه ریزی شد با اجرای آن به پیامدهای مثبت دسترسی خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در همین رابطه خاطرنشان کرد: همواره کردن زمینه های دستیابی کشور به توسعه پایدار ، زمینه دسترسی عادلانه مردم به امکانات و منابع کشور ، کاهش فاصله گروههای درآمدی پایین و بالای جامعه و توزیع عادلانه تر درآمد کشور ، فراهم آوردن زمینه های کاهش فقر و امکان توانمدسازی فقرا ، افزایش بهره وری و ایجاد فضای رقابتی بخش خصوصی و بسیاری موارد دیگر از جمله نکات مثبت در اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها است.
وی در رابطه با ضرورت ها و الزامات طرح تحول اقتصادی گفت: عزم ملی در این مرحله از برنامه ریزی کلان و بلند مدت بر تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور با عنوان میثاق ملی در سال 1404 است که در آن سال کشور باید کشوری توسعه یافته از ابعاد مختلف و در رتبه نخست کشورهای منطقه است.
ابراهیمی با بیان اینکه با وجود مشکلاتی نظیر جنگ تحمیلی ، تحریم های مستمر اقتصادی ، نوسان شدید قیمت نفت ، رشد بالای جمعیت ، خشکسالی های مکرر و حوادث طبیعی در طول سه دهه گذشته و اجرای چهار برنامه توسعه اقتصادی دستاوردهای قابل توجه و تقدیری در زمینه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی حاصل شده اظهار داشت: اما آسیب شناسی و ارزیابی بلند مدت نرخ رشد اقتصادی به عنوان نتیجه و برآیند کلیه فعالیت های اقتصادی نشان می دهد که با این متوسط نرخ رشد اقتصادی تحقق و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور با تردیدهای متعددی مواجه است.
وی افزود: بنابراین برای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور نیاز است هم متوسط نرخ رشد بلندمدت اقتصادی افزایش یافته و هم ثبات و استمرار در آن ایجاد شود.
ابراهیمی یادآور شد: برای اصلاح روند گذشته نرخ اقتصادی و افزایش متوسط آن باید در اقتصاد خرد و ملان اصلاحات ساختاری و اقدامات اساسی صورت گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص ضروت ها و الزامات هدفمندسازی یارانه ها گفت: اصلاح **** قیمت های نسبی کالا و خدمات یارانه ای به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین محورهای طرح تحول اقتصادی می تواند در شفاف سازی و رقابتی کردن فضای کسب و کار ، افزایش کارایی برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های دولت ، اصلاح الگوی مصرف ، تخصیص بهینه منابع و امکانات و عوامل تولید و برقراری عدالت در توزیع حمایت های دولت نقش مهمی داشته باشد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه حجم حمایت های دولت به کالاهای اساسی و حامل های انرژی حدود 30 درصد تولید ناخالص داخلی است گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش حجم حمایت های دولت و شکل گیری الگوی مصرف غیر متعارف کالاها و خدمات مشمول حمایت ، **** قیمت گذاری این کالاها و خدمات و تفاوت قابل ملاحظه قیمت داخلی و قیمت بین المللی آنها است.
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد طرح هدفمندکردن یارانه ها افزود: برای توزیع عادلانه حمایت های دولت ، اصلاح الگوی مصرف و کنترل روند فلی ، تخصیص بهینه امکانات و منابع کشور و شکل گیری فعالیت های اقتصادی بر اساس مزیت های ولقعی کشور اصلاح **** فعلی یارانه ها و هدفمند سازی آن در اقتصاد ایران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه 29 درصد تولید ناخالص داخلی را یارانه ها تشکیل می دهند تصریح کرد: 26 درصد از 29 درصد یارانه ها به انرژی تعلق دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه **** فعلی پرداخت یارانه ها ، الگوی مصرف ، تولید سرمایه گذاری را مختل کرده اظهار داشت : بخش عمده یاارنه ها به جای تولید ، صرف مصرف می شود.
وی با بیان اینکه دهک دهم شهری 22 برابر بنزین ، 35 برابر گازوئیل ، 14 برابر برق و سه برابر گاز بیشتر نسبت به دهک نخست مصرف می کنند گفت: دهک دهم روستایی نیز 49 برابر بنزین ، 25 برابر گازوئیل ، پنج برابر برق و پنج برابر گاز بیشتر نسبت به دهک نخست مصرف می کنند.
ابراهیمی با ابراز تاسف از اینکه شدت مصرف انرژی در ایران 17 برابر ژاپن ، هشت برابر قاره اروپا و دو برابر چین است یادآور شد: مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بیش از 37 درصد مصرف بنزین و گازوئیل خاورمیانه به ایران اختصاص دارد گفت: سرانه مصرف برق خانگی کشور سه برابر استاندارد جهانی و سرانه مصرف گاز خانگی کشور چهار برابر متوسط مصرف جهانی است.
وی با اشاره به اینکه دو میلیون خودروی عمومی 50 درصد از بنزین کشور را مصرف می کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 22 میلیون لیتر بنزین وارد می کنیم.
ابراهیمی یادآور شد: با توجه به رشد ده و نیم درصدی مصرف گاز طبیعی ، تا سه سال آینده قادر به تامین گاز مصرفی کشور نیستیم.
وی با بیان اینکه 30 درصد یارانه آرد و نان به ضایعات نان تبدیل می شود تصریح کرد: سالانه بایت هشت میلیوت تن آرد یارانه ای حدود چهار هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه های تولید برق کشور 38 درصد است گفت: تلفات برق نیروگاه های کشور بین 30 تا 40 درصد است.
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد طرح هدفمندکردن یارانه ها با بیان اینکه حدود 30 درصد از آب شرب مصارف خانگی هدر می رود اظهار داشت : حدود 60 درصد از یارانه های سوخت نیز در بنگاه های تولیدی هدر می رود.
وی با اشاره به اینکه استاندارد تولید بنزین در پالایشگاه های کشور حدود 30 درصد استانداردهای جهانی است افزود: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور حدود 19 سال است و کامیون های فرسوده حدود دو برابر بیش از کامیون های نو گازوئیل مصرف می کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه اصلاح قیمت ها برای یک دوره پنج ساله پیش بینی شده یادآور شد: تا پایان دوره متوسط قیمت حامل های انرژی حداقل 90 درصد متوسط قیمت های فوب خلیج فارس خواهد بود.
وی در همین رابطه افزود: متوسط قیمت نفت خام و مايعات گازی تحویلی به پالایشگاه های کشور حداقل 95 درصد قیمت های خلیج فارس ، متوسط قیمت گاز طبیعی حداقل 75 درصد متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی و میانگین قیمت فروش آب و برق بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت خلیج فارس حامل های انرژی تا 25 درصد ، در قیمت های داخلی تاثیر نخواهد داشت گفت: 50 درصد وجوه آزاد شده بین اقشار با درآمد پائین بازتوزیع ، 30 درصد به تولید و 20 درصد هم در اختیار دولت برای طرح های عمرانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اصلاح قیمت حامل های انرژی در چارچوب طرح تحول اقتصادی به سرعت و حتی قبل از آن منجر به افزایش واقعی قیمت کالا ، خدمات و افزایش انتظاری موقتی قیمت کالا و خدمات خواهد شد که بر اساس تجربیات گذشته سهم افزایش انتظاری چندین برابر سهم افزایش واقعی کالا و خدمات است تصریح کرد: لازم است با تمهیدات به موقع و موثر افزایش جهشی به حداقل رسیده و در کوتاه ترین زمان به صفر میل کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ایجاد تقاضای کاذب جهت انباشت کالاها د ردوران گذار و انتظارات تورمی و افزایش بهای تمام شده کالاها با توجه به تغییرات ایجاد شده در مولفه های لهای تمام شده کالاها امکان ایجاد هرج و مرج در قیمت و تنظیم بازار کالاها در ابتدای اجرای طرح را در پی خواهد داشت .
وي یادآور شد: با توجه به فاصله ایجاد شده بین هدف و عملکرد تورمی امکان رسیدن به تورم بالا در مقطع اجرای طرح وجود خواهد داشت که در صورت برنامه ریزی اصولی با کمترین هزینه گذار از این مرحله میسر خواهد بود.
پايان پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بانک مرکزي به شبکه بانکي کشور ابلاغ کرد؛
IMAGE633702965901804731.jpg


حداقل موجودی برای افتتاح حساب بانکی به هزار تومان کاهش یافت

بانک مرکزی در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به 25 بانک دولتی، خصوصی و موسسه اعتباری کشور ابلاغ کرد که در طول مدت انجام طرح ثبت حساب بانکی سرپرست خانوارها در سایت وزارت رفاه و تامین اجتماعی، حداقل موجودی برای افتتاح حساب را به هزار تومان کاهش دهند

بانک مرکزی در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به 25 بانک دولتی، خصوصی و موسسه اعتباری کشور ابلاغ کرد که در طول مدت انجام طرح ثبت حساب بانکی سرپرست خانوارها در سایت وزارت رفاه و تامین اجتماعی، حداقل موجودی برای افتتاح حساب را به هزار تومان کاهش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مطابق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره 90019 مورخ 29 تیرماه 1389 همه بانکهای خصوصی و دولتی و همچنین موسسه اعتباری توسعه موظف شدند افتتاح حساب جدید را با حداقل سپرده گذاری به مبلغ هزار تومان به انجام رسانند.
در بخشنامه بانک مرکزی خطاب به مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور آمده است: در راستای تحقق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور، در طول مدت انجام این طرح در استان‌های کشور که توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام خواهد شد، افتتاح حساب با حداقل سپرده‌گذاری به مبلغ 1000 تومان صورت پذیرد.
گفتنی است پیش از این حداقل موجودی برای افتتاح حساب در اکثر بانک‌های کشور 10 هزار تومان بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دبير ستاد استاني هدفمندسازي يارانه‌ها:
اعلام شماره كارت بانكي به جاي شماره حساب سرپرستان خانوار ارجحيت دارد

خبرگزاري فارس: دبير ستاد استاني هدفمندسازي يارانه‌ها بر ارجحيت اعلام شماره كارت بانكي به جاي شماره حساب توسط سرپرستان خانوار به دليل منحصر به فرد بودن و سهولت بيشتر در پرداخت يارانه ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس ، به نقل از استانداري خراسان رضوي، علي شهابي ظهر امروز با اشاره به برگزاري چهارمين جلسه ستاد استاني هدفمندسازي يارانه‌ها اظهار داشت: در اين جلسه «آيين نامه اجرايي مواد 8 و 10 قانون هدفمندسازي يارانه‌ها» مورد بررسي قرار گرفت.
دبير ستاد استاني هدفمندسازي يارانه‌ها ادامه داد: لزوم تعلق شماره كارت بانكي و يا شماره حساب به سرپرست خانوار از مواردي است كه در اين آيين‌نامه بر آن تاكيد شده است.
وي خاطرنشان كرد: به لحاظ ارتباط موضوع انجام اين مرحله از طرح با وظايف اداره كل تامين اجتماعي مقرر شد، ستاد مركزي اطلاع رساني و پاسخگويي به مشكلات در اداره كل تامين اجتماعي خراسان رضوي با حضور نماينده وزارت رفاه تشكيل شود، همچنين در شعبه‌هاي اين اداره كل نيز دفاتر پاسخگويي به مشكلات به عنوان ستاد‌هاي فرعي فعال خواهد شد.
شهابي تصريح كرد: در سازمان امور اقتصادي و دارايي به عنوان دبيرخانه استان نيز يك ستاد فرعي تشكيل شده كه مسئول پاسخگويي به تمام سئوالات، ابهامات و بحث‌هاي مطرح در اين زمينه از آغاز تا پايان زمان ثبت نام است.
وي در خصوص چگونگي اجراي اين طرح در شهرستان‌ها گفت: در شهرستان‌ها كميته اجرايي اين مرحله به رياست فرماندار و عضويت نمايندگان بانك‌ها، شركت مخابرات، ادارات تامين اجتماعي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط تشكيل و به صورت روزانه چگونگي اجراي كار رصد شده و گزارش‌ها به ستاد مركزي ارسال مي‌شود.
دبير ستاد استاني هدفمندسازي يارانه‌ها همچنين با اشاره به افزايش ساعت كار بانك‌ها در مدت زمان اجراي اين طرح گفت: پيش‌بيني‌هاي لازم در خصوص رفع مشكلات احتمالي مانند كاهش سرعت اينترنت در روزهاي اجراي طرح نيز صورت گرفته است.
در اين جلسه بر اطلاع رساني همه جانبه از طريق صدا و سيما و رسانه‌هاي گروهي به مردم در خصوص چگونگي اجراي اين طرح تاكيد و از رسانه‌هاي استان خواسته شد تا در اين زمينه با اين ستاد همكاري كنند.
انتهاي پيام/ص20/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس مرکز آمار ايران:
2010%5C7%5C29%5Cimg634160072443593750.jpg

براي ثبت اطلاعات اقتصادي پس از مرداد 87 نيازي به مراجعه به سامانه مرکز آمار نيست
مشهد - رييس مرکز آمار ايران گفت: براي ثبت اطلاعات اقتصادي مرداد 87 به بعد نيازي به مراجعه به سامانه مرکز آمار ايران نيست.

عادل آذر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تکميل فهرست اعضاي خانوارها طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار با همکاري سازمان ثبت احوال کشور درحال اجراست.
وي اظهار داشت: بدين جهت براي ثبت آمار اقتصادي متولدين مرداد ماه 87 به بعد نيازي به مراجعه به سامانه مرکز ‌آمار ايران نيست و به روز رساني از طريق سازمان ثبت احوال کشور انجام خواهد شد.
آذر گفت: درخصوص ازدواج ها و وفات ها نيز به همين صورت اقدام مي شود و اطلاعات از طريق سازمان ثبت احوال دريافت و در سايت اصلاح خواهد شد.
وي ادامه داد: کساني که پس از تاريخ ياد شده سرپرست خانوار شده اند نيز مي توانند بر اساس زمانبندي براي اعلام شماره حساب اقدام کنند.
آذر گفت: در مواردي که سرپرست خانوار از مرداد ماه 87 به بعد فوت شده باشد مسن ترين عضو خانوار به عنوان سرپرست درنظر گرفته شده و آن شخص جهت افتتاح حساب براساس فراخوان مي تواند اقدام به معرفي شماره حساب کند، مگر اينکه خانوار بخواهد عضو ديگري از خانواده را معرفي کند که اين اصلاح بايد در مرحله اصلاح اطلاعات که بعدا اعلام مي شود، صورت پذيرد.
اين مسوول افزود: هر يک از زوجيني که طلاق گرفته اند نيز از ابتداي شهريورماه مي توانند براي معرفي شماره حساب طبق برنامه وزارت رفاه و تامين اجتماعي اقدام کنند و در صورتي که سرپرست خانوار قبلا شماره حساب خود را در سامانه ثبت کرده نيازي به معرفي مجدد ندارد.
وي گفت: کليه خانوارهايي که کد رهگيري يا رمز عبور دريافت کرده اند حتي اگر در مرحله اعلام وضعيت خانوار در بهمن ماه 88 هويت عضوي به غير از سرپرست خانوار آنها تاييد نشده باشد مي‌توانند براي معرفي شماره حساب اقدام کنند.
وي اعلام کرد: براي اصلاح اطلاعات فرد تاييد هويت نشده در مرحله بعد فراخوان خواهد شد.
آذر افزود: با توجه به اينکه فعلا خوشه بندي خانوار ملاک پرداخت نيست، براي خانوارهايي که در اطلاعات غيرهويتي مانند نشاني، دارايي و درآمد داراي تغيير هستند در دوره زماني مناسب فراخوان اصلاح اطلاعات انجام مي شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس مركز آمار با تشريح آخرين اخبار پرداخت يارانه نقدي خبر داد:
اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها در 4 گزينه و بدون نياز به مراجعه مردم

خبرگزاري فارس: رئيس مركز آمار ايران از اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها در 4 گزينه و بدون نياز به مراجعه مردم خبر داد و گفت: در مرحله دوم براساس ميزان درآمد خانوار يارانه نقدي به نسبت عكس پرداخت مي‌شود كه آن هم لزوماً به معناي سال دوم اجراي طرح هدفمندي نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، عادل آذر امروز در مركز اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار در منطقه قيطريه در جمع خبرنگاران اعلام كرد: پردازش اطلاعات امنيتي خانوار شامل اصلاح چهار گزينه ازدواج، طلاق، تولد و فوت افراد خانواده بدون مراجعه حضوري مردم و به صورت خودكار توسط همكاران مركز آمار ايران و با استفاده از اطلاعات جمع‌آوري شده از سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد انجام مي‌شود.
رئيس مركز آمار ايران افزود: اطلاعات هويتي خانوار به صورت خودكار در مركز آمار ايران شامل تغييرات فوت، تولد، ازدواج و طلاق با استفاده از بانك‌هاي اطلاعاتي خانوار انجام مي‌شود.
وي افزود: اگر طلاق در يك خانوار اتفاق افتد مرد با همان شماره ملي سرپرست مي‌ماند و خانم كه جدا شده تشكيل يك خانواده تك نفره مي‌دهد.
آذر يكي از استراتژي‌هاي مركز آمار ايران را اجراي طرح برپايه فن‌آوري اطلاعات مركز آمار و الكترونيكي كردن **** آمار و اطلاعات به ويژه آمار ثبتي كشور دانست و گفت: آمار ثبت احوال و ثبت اسناد براي چهار حادثه مهم تولد، فوت، ازدواج و طلاق با مركز آمار ايران همكاري مي‌كند و از محل تلاقي بانك‌هاي اطلاعاتي خانوار‌هاي ايران اصلاح مي‌شود.
رئيس مركز آمار ايران تصريح كرد: از مرداد 87 تا اول تير سال جاري 2.6 ميليون نفر متولد شده و در اين مدت 800 هزار نفر فوت كرده‌اند كه همچنين ازدواج و طلاق مجموعاً 2 ميليون نفر بوده‌اند.
وي تأكيد كرد: با به روز كردن پايگاه اطلاعات مركز آمار ايران به محض وقوع يكي از چهار حادثه ياد شده اطلاعات در فرم هويتي خانوارها تعويض مي‌شود.
وي با بيان اينكه اطمينان اين اطلاعات 100 درصد است، افزود: بعد از اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار اين اطلاعات دوباره به سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاك ارجاع مي‌شود و پس از كنترل نهايي ثبت نهايي مي‌شود.
رئيس مركز آمار ايران با بيان اينكه 8.5 ميليون نفر جابجايي از طريق ثبت وقايع چهارگانه انجام مي‌شود،گفت: اين اطلاعات با ضريب اطمينان صد درصد جابجا مي‌شود.
آذر تصريح كرد: اگر دولت هر لحظه اراده كند، مركز آمار ايران مي‌تواند اين سيستم را باز كند و خانوارها به صورت آنلاين اطلاعات خود را ثبت يا اصلاح كنند و اين حق ملت است.
آذر در مورد اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار گفت: اگر شرايط پرداخت يارانه‌ها مرور شود در حال حاضر فقط راستي‌آزمايي اطلاعات هويتي اصلاح مي‌شود و براساس مصوبه دولت و قانون و مجلس در مرحله اول اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها به صورت سرانه به تمام افراد خانوار پرداخت مي‌شود.
رئيس مركز آمار ايران تأكيد كرد: صرف نظر از وضع اقتصادي خانوار به همه افرادي كه فرم اقتصادي پر كرده و شماره حساب اعلام كنند يارانه به صورت سرانه پرداخت مي‌شود.
آذر تأكيد كرد: در مرحله دوم اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها كه لزوماً به معناي سال دوم نخواهد بود، پرداخت يارانه‌ به شكل پلكاني معكوس از دهك‌هاي بالاي درآمد و به نسبت عكس درآمد يارانه پرداخت خواهد شد.
رئيس مركز آمار ايران افزود: در حال حاضر آنچه كارگروه طرح تحول به مركز آمار مأموريت داده، اصلاح اطلاعات جمعيتي خانوار است كه بايد اين اطلاعات با ضريب اطمينان 98.4 درصد اصلاح شود و تنها 1.6 درصد ممكن است در وارد كردن شماره ملي خطا صورت گيرد.
آذر در مورد اسناد پشتيبان براي اصلاح اطلاعات اقتصاد خانوار گفت: از 14 مرجع اطلاعات به مركز آمار ايران وصل مي‌شود و راستي‌آزمايي اطلاعات اقتصاد خانوار در مرحله دوم انجام خواهد شد اما چون هنوز نهايي نشده نمي‌توان گفت چگونه انجام خواهد شد.
وي افزود: وقتي گزارشي از اصلاح اطلاعات هويت خانوار ارائه شد سازمان ثبت احوال و قوه قضائيه براي ثبت واقعه ازدواج و طلاق متقاضي دريافت اين بانك اطلاعاتي غني شده‌اند.
آذر افزود: مبناي كار مركز آمار و سازمان هدفمندي يارانه‌ها قانون است و هيچ سليقه شخصي در مركز آمار ايران و يا سازمان هدفمندي اعمال نمي‌شود.
رئيس مركز آمار ايران تصريح كرد: در حال حاضر هيچ چيزي تحت عنوان خوشه، دهك‌بندي و دسته‌بندي براي پرداخت يارانه‌ها وجود ندارد.
وي تأكيد كرد: در مرحله دوم براساس ميزان درآمد خانوار يارانه به نسبت عكس پرداخت مي‌شود كه آن هم لزوماً به معناي سال دوم نيست.
رئيس مركز آمار ايران با بيان اينكه يارانه حق ملي همه افراد است گفت: همه كساني كه متقاضي دريافت شوند در مرحله اول دريافت خواهند كرد اما در مرحله دوم براساس درآمد خانوار اعمال خواهد شد.
آذر در مورد تعداد انصرافي‌ها گفت: در حوزه افتتاح حساب همواره به مردم توصيه مي‌شود آنهايي كه از تمكن مالي برخوردار هستند، داوطلبانه انصراف دهند اما در مرحله پر كردن فرم اطلاعات اقتصاد خانوار مركز آمار ايران از همه آحاد استقبال مي‌كند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اطلاعات اقتصادي خانوار كنار گذاشته شده است،گفت: در مرحله اول كاري به آن نداريم اما اين گونه نيست كه در مراحل بعدي كنار گذاشته شود بلكه در فرصت مجدد خانوارها بايد اطلاعات اقتصادي خود را اصلاح كنند و مبناي پرداخت در مرحله بعد طبق اظهار خانواده‌ها خواهد بود.
آذر در مورد اعلام نرخ بيكاري بهار 89 گفت: با نهايي شدن آناليز اين نرخ تا هفته آينده به صورت رسمي نرخ بيكاري بهار اعلام خواهد شد.
وي در مورد آمار بنگاه‌هاي اقتصادي گفت: در نشست خبري مشترك با وزارت كار تعداد بنگاه‌هاي فعال اعلام خواهند شد.
نعمت‌الله رضايي معاون اداري مالي مركز آمار ايران نيز افزود: با توجه به اينكه دو ميليون ازدواج از سال 87 اتفاق افتاده گفت: اگر قرار بود خانوارها مراجعه كنند بايد 6 ميليون نفر مراجعه به سايت مركز آمار ايران انجام مي‌شد كه شامل خانواده مرد، زن و خانواده جديد زوج خواهد بود اما در مركز آمار ايران با استفاده از اعلاميه‌هاي دفاتر ثبت ازدواج اصلاح اين اطلاعات انجام مي‌شود.
وي افزود: همچنين در اين مدت 2 ميليون و 600 هزار تولد در اين كشور انجام شده است.
رضايي تأكيد كرد: با همكاري قوه قضائيه ثبت ازدواج و طلاق به صورت آنلاين انجام خواهد شد.
معاون مركز آمار ايران افزود: در 20 روز ارديبهشت تا خرداد 89 تعداد 4.5 ميليون نفر جديد فرم اقتصاد خانوار پرد كرده‌اند و كل جمعيت به 67 ميليون و 600 هزار نفر در قالب 18.5 ميليون خانوار متقاضي دريافت يارانه‌ رسيده‌اند.
به گزارش فارس حدود 300 زن و مرد جوان در ساختمان قديمي در منطقه چيذر تهران به اصلاح اطلاعات از وقايع چهارگانه تولد،فوت،ازدواج و طلاق مي‌پردازند كه صداي صفحه كليد كامپيوترها همچون صداي ترنم بارن در فضاي سالن بزرگ مي‌پيچد.
گواهي ازدواج و طلاق از استانها با كارتن‌هايي مرتب وارد مركز اصلاح اطلاعات مي‌شود.
انتهاي پيام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0607515.jpg

سخنگوي طرح تحول اقتصادي خبر داد:
اصلاح قيمت حاملهاي انرژي در تمامي بخش‌ها متناسب با ظرفيت‌ها

خبرگزاري فارس: سخنگوي طرح تحول اقتصادي اظهارداشت: اصلاح قيمت حاملهاي انرژي در تمامي بخش ها (خانگي ، توليد و...) متناسب با ظرفيت هاي موجود در بخش و زير بخش هاي مختلف انجام خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران ( شادا)، محمدرضا فرزين افزود: تاكنون تصميمي درخصوص تأخير در اجراي قانون در بعضي از بخش ها اتخاذ نشده است. در عين حال اصلاح قيمت حامل هاي انرژي در تمامي بخش ها يكسان نبوده و طبيعتاً بخش هايي كه نيازمند فرصت زماني بيشتري براي اصلاح ساختارهاي موجود خود مي باشند (برخي از بخش ها و زيربخش هاي توليد) در ابتدا با شيب كمتري از اصلاح قيمت در مقايسه با ساير بخش ها مواجه خواهند شد.
وي در ادامه گفت: براساس قانون، دولت امكان اعمال قيمت هاي ترجيحي براي دو حامل برق و گاز طبيعي را به لحاظ مناطق جغرافيايي، نوع، ميزان و زمان مصرف را دارد واز اين امكان نيز در بخش هاي مختلف استفاده خواهد كرد.
فرزين با اشاره به تحريم هاي اقتصادي افزود: تجربه نشان داده است كه معمولا تحريم هاي اقتصادي كه بر عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال مي شود و خاص شرايط كنوني نيز نمي باشد، تاثير چنداني بر اقتصاد داخلي نداشته و لذا منطقي به نظر نمي رسد كه برنامه هاي اصلاحي كشور تحت تاثير تحريم هاي مذكور ( كه زمان پايان آنها نيز مشخص نمي باشد) متوقف شود. ضمن آنكه اجراي موفق اين طرح مزايايي را به همراه دارد ( نظير صرفه جويي و كاهش مصرف، افزايش كارايي و بهره وري و...) كه قطعا تحريم هاي اقتصادي را كم اثرتر نيز خواهدكرد.
معاون امور اقتصادي در پاسخ به سئوال مطرح شده مبني بر طرح آزمايشي هدفمند كردن يارانه ها قبل از قانوني شدن اين طرح گفت: اجراي آزمايشي مورد اشاره صرفا مربوط به آماده سازي مقدمات اجراي قانون يعني اجراي طرح جمع آوري حسابهاي بانكي متقاضيان دريافت يارانه نقدي در سه استان نمونه ايلام ، گيلان و خراسان شمالي بوده و ارتباطي با اصلاح قيمت حاملهاي انرژي و به تبع پرداخت يارانه در استانهاي مذكور ندارد. همانگونه كه پيش از اين عنوان شده است قانون (اصلاح قيمت ها) و توزيع نقدي يارانه ها در نيمه دوم سال و در سراسر كشور به صورت قطعي به مرحله اجرا در خواهدآمد.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي در خصوص زمان اجرايي شدن هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: با عنايت به واگذاري اختيار زمان قانون به دولت در سال 1389، اجراي قانون در نيمه دوم سال مدنظر مي باشد كه طبيعتاً كارگروه تحولات اقتصادي با توجه به عوامل مختلف، قانون را در مناسب ترين زمان ممكن اجرا خواهد كرد. اين زمان با توجه به آمادگي دولت و وجود شرايط مناسب تقويم زماني در نيمه دوم سال جاري خواهد بود.
فرزين در خصوص افتتاح حساب جديد در بانك ها تصريح كرد: آن دسته از سرپرستان خانوارها كه فاقد حساب بانكي هستند مي توانند در هر يك از بانك هاي دولتي و خصوصي كه تمايل دارند افتتاح حساب نموده و نسبت به اعلام آن به وزارت رفاه و تأمين اجتماعي اقدام كنند. همچنين تمامي سرپرستان خانوارهايي كه داراي حساب بانكي متمركز مي باشند نيازي به افتتاح حساب بانكي جديد نداشته و مي توانند شماره حساب بانكي موجود خود را به سامانه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي اعلام نمايند.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان:
هدفمند كردن يارانه‌ها ضرورتي براي حضور در بازارهاي جهاني است‌

خبرگزاري فارس: رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها اصلي است كه براي حضور در بازارهاي جهاني بايد رعايت شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، ابراهيم جميلي شامگاه ديروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در دولت‌هاي قبل هم مطرح بود كه دولت دهم تصميم به اجراي آن گرفت.
وي با اشاره به اينكه هدفمند كردن يارانه‌ها بايد روزي در ايران اتفاق مي‌افتاد، خاطرنشان كرد: براي اينكه ما به توليد، صادرات و بازرگاني در جهان فكر كنيم بايد اين طرح اجرا شود.
رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان مشخص نبودن جزئيات اصلي اجراي طرح را از مشكلات پيش روي طرح خواند و گفت: هنوز برنامه اجراي طرح مشخص نيست و تا كنون برنامه‌اي كه بيرون داده شده طرحي كلي است.
وي در ادامه دادن پول نقد را به خانواده‌ها مناسب نداست و افزود: تزريق پول به خانواده‌ها به ويژه خانواده‌هاي كم در آمد و حقوق بگير امكان دارد تورم را افزايش دهد.
جميلي با اشاره به اينكه به نظر من دولت مي‌تواند يارانه‌ها را بر اساس كمك‌هاي بيمه‌اي در جامعه عرضه كند، ادامه داد: كمك به آموزش و پرورش و پايين آوردن هزينه‌هاي آموزشي، ارتقاي سطح بهداشت و كمك به كاهش هزينه‌هاي حمل و نقل مي‌تواند در اين زمينه موثر و راهگشا باشد.
وي افزود: در نخستين مرحله دولت بايد تكليف خسارت‌هايي كه ممكن است توليد كنندگان در گام نخست ببينند را روشن كند.
رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان بالا بردن هزينه حمل و نقل را از مشكلات اصلي توليد كنندگان خواند و افزود: ما در حمل و نقل جاده‌اي مزيت ترانزيت را از دست داده‌ايم و برطرف نشدن اين مشكل با تعطيل شدن معادن و توليد برابر است.
وي با اشاره به اينكه زمان اجراي طرح بسيار مهم است، خاطر نشان ساخت: بايد قبل از اجرا افكار عمومي آمادگي لازم را داشته باشند.
جميلي همكاري مردم را در اجراي موفق طرح بسيار مهم و اساسي عنوان و تصريح كرد: اجراي طرح دقت و سختي كار بسيار دارد كه بدون همكاري مردم به نتيجه‌اي كه بايد دست نمي‌يابد.
وي با اشاره به اينكه ممكن است افراد سودجو و فرصت طلب با ايجاد تورم‌هاي مصنوعي يا كم كردن كالاهاي ضروري در جامعه همزمان با اجراي طرح تورم ايجاد كنند، افزود: همكاري مردم در اين زمينه ضروري است.
رئيس اتاق بازرگاني استان زنجان در ادامه با اشاره مزيت‌ها و مشكلات استان در بخش صادرات گفت: صادرات استان هم داراي مزيت و هم داراي مشكلاتي است.
وي صادرات برخي از محصولات توليدي استان از بندر‌هاي مختلف به خارج از كشور را از مزيت‌هاي آن عنوان كرد و افزود: مشكل حمل و نقل تقريبا از اساسي‌ترين مشكلات اين بخش است.
جميلي عدم پرداخت به موقع جوايز صادراتي به توليد كنندگان استان را از ديگر مشكلات بخش صادرات استان خواند و افزود: با توجه به بالا بون هزينه‌هاي توليد جوايز صادرات محدود بوده و به موقع پرداخت نمي‌شود.
وي پايين بودن نرخ ارز در كشور را از ديگر مشكلات بخش صادارت عنوان كرد و اذعان داشت: بهترين كار در اين عرصه واقعي كردن قيمت ارز در كشور است
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سبحاني‌نيا در گفت‌و‌گو با فارس:
اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها در شرايط تحريم‌هاي اقتصادي مثبت است

خبرگزاري فارس: عضو هيئت رئيسه مجلس اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها را در شرايط تحريم‌هاي اقتصادي مثبت ارزيابي كرد و گفت: اين قانون مي‌تواند ما را در مسير اصلاح الگوي مصرف و صرفه‌جويي‌هاي لازم هدايت كند.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس در خصوص اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها در كشور، اظهار داشت: اين قانون در مجلس مصوب شده و دولت در اجراي آن مصمم است و اميدواريم كه اجراي اين قانون به نحو احسن انجام گيرد.
وي افزود: اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بالطبع مي‌تواند تاثير خوبي در جامعه داشته باشد.
عضو هيئت رئيسه مجلس يادآور شد: ما انتظار داريم كه دولت در نيمه دوم امسال نسبت به اجراي اين قانون اقدام كند.
سبحاني‌نيا اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را براي دولت، مجلس و جامعه مؤثر دانست و گفت: اين قانون بايد همه‌جانبه اجرايي و عملياتي شود.

* اجرايي بودن قانون هدفمندكردن يارانه‌ها قطعي است

نماينده مردم نيشابور در مجلس در بخش ديگري از توضيحات خود به خبرنگار فارس گفت: اجرايي بودن قانون هدفمندكردن يارانه‌ها قطعي است و تاكنون زمينه‌سازي‌هاي خوبي انجام شده و دولت اقدامات اوليه لازم را براي اجراي اين قانون به خوبي انجام داده است.
وي ادامه داد: اگر در اجرا برخي نواقص و ايراداتي وجود داشته باشد قابل رفع است و مي‌توان آنها را مرتفع كرد.
اين نماينده مجلس هشتم همچنين در خصوص بحث تحريم اقتصادي موجود و اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، يادآور شد: البته ممكن است يك سري مشكلات در فضاي رواني به وجود آيد ولي اينكه اين مسئله در روند اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مشكلي ايجاد كند،‌ درست نيست.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه مسئله تحريم‌ها بر اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تاثيري ندارد، خاطرنشان كرد: حتي اجراي اين قانون از نگاهي مي‌تواند در شرايط تحريم‌هاي اقتصادي مثبت باشد چرا كه اين قانون مي‌تواند ما را در مسير اصلاح الگوي مصرف و صرفه‌جويي‌هاي لازم هدايت كند.
سبحاني‌نيا ادامه داد: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌تواند در بخش انرژي صرفه‌جويي‌هاي بالايي را ايجاد كند.
وي افزود: اگر در مواردي خاص تحريم‌ها بر اجراي قانون مذكور اثر بگذارد دولت بايد در عمل اين موضوع را مديريت كند
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره):
هدفمندي يارانه‌ها به دنبال توانمندي محرومان است

خبرگزاري فارس: سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) گفت: در هدفمند كردن يارانه‌ها نيز قرار نيست محرومان را حقوق‌بگير كنيم بلكه بايد آنها را توانمند كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، حسين انواري صبح امروز در مراسم توديع و معارفه مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) كه در سالن اجلاس خانه جوان اروميه تشكيل شد، اظهار داشت: كميته امداد امام خميني(ره) معين دولت است و اين نگاه برگرفته از فرمايش رهبري است به طوري‌كه كار در اين اداره كار شرعي و اسلامي است.
وي تصريح كرد: در دولت احمدي‌نژاد توجه به محرومان افزايش يافته است و نگاه دولت به سمت ضعيفان معطوف شده است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه در كميته امداد امام خميني(ره) كار براساس تكليف است نه دستمزد و حقوق، افزود: دستگاه نظارتي نيز در اين زمينه فعال هستند.
انواري اعلام كرد: كميته امداد امام خميني(ره) نيز اين افتخار را دارد كه از پاسخگوترين دستگاه‌هاي كشوري است و اين موضوع نيز قابل اثبات است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: در هدفمند كردن يارانه‌ها نيز قرار نيست محرومان را حقوق‌بگير كنيم كه بايد آنها را توانمند كنيم.
انواري اظهار داشت: رويكرد دولت سلامت و توانمندي خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) است كه اين طرح براي دو دهك پايين جامعه كارگزار نيست.
وي تصريح كرد: يك ميليون زن سرپرست خانوار در كميته امداد وجود دارد كه به طور همزمان نقش پدر و مادري را دارند و بايد تلاش شود تا فضاي عاطفي در اين خانواده‌ها ايجاد شود.
وي افزود: ايجاد نشاط در خانواده‌ها مهمترين عامل در كمك به خانواده‌هاي زير پوشش كميته امداد امام خميني ( ره ) است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: برگزاري كلاس‌هاي مهارتي براي جوانان زيرپوشش كميته امداد امام خميني(ره) در حال انجام است كه اين دوره‌ها احياي اعتماد به نفس و ارتقاي كارآمدي جوانان را در پي دارد و نياز است تا تمام امكانات **** براي كارآمدي آنها استفاده شود.
انواري توسعه فرهنگ احسان و انفاق را از برنامه‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) برشمرد و ابراز داشت: كميته امداد امام خميني(ره) نقش مهمي در ايجاد امنيت و رفاه ملي دارد.
وي با اشاره به اينكه در اسلام انفاق از حوزه اخلاق نشات مي‌گيرد، اظهار داشت: انفاق يك تكليف شرعي است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) تصريح كرد: توسعه مشاركت مردمي از برنامه‌هاي ديگري است كه در اين زمينه در تلاش هستيم تا دل افراد غني را با دل افراد ضعيف گره دهيم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس شوراي حمل و نقل استان اصفهان:
هدفمندسازي يارانه‌ها فرصتي جدي براي توسعه است

خبرگزاري فارس: رئيس شوراي حمل و نقل استان اصفهان گفت: هدفمندسازي يارانه‌ها فرصتي مغتنم براي توسعه فعاليت‌هاي اجرايي در كشور است.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان اصفهان، هوشنگ عشايري در بيست و هشتمين نشست حمل و نقل استان با اشاره به نقش يارانه‌ها در حوزه حمل و نقل كشور اظهار داشت: هدفمندسازي يارانه‌ها اثرات مثبتي دارد و براي حوزه فعاليت اجرايي يك فرصت مغتنم براي توسعه بيشتر است.
رئيس شوراي حمل و نقل استان اصفهان بيان داشت: اين امر به شرطي تحقق خواهد يافت كه قيمت‌گذاري به صورت آزاد و به عهده بهره‌برداران قرار گيرد كه در اين صورت حسن آن به رقابتي كردن كارها بوده و نتيجه آن هم افزايش كيفيت و خدمات رفاهي است و سبب جلب سرمايه‌گذاران در توسعه زيرساخت‌ها مي‌شود.
مدير كل حمل و نقل و پايانه‌ها استان اصفهان نيز در اين نشست با اشاره به سيماي حمل و نقل استان در بخش‌هاي بار و مسافر و آثار هدفمندسازي يارانه‌ها در اين زمينه، گفت: افزايش مستقيم قيمت‌ها ناشي از افزايش قيمت سوخت، اثر غير مستقيم ناشي از افزايش قيمت قطعه، لاستيك و تعميرات، افزايش تقاضاي سفر با ناوگان عمومي، افزايش نرخ خدمات حمل و نقل، حذف ناوگان فرسوده، سوق دادن مردم به سفرهاي برنامه‌ريزي شده از جمله برنامه‌هاي مهم و مورد توجه است.
حسينعلي شمعانيان مهم‌ترين راهكارهاي اجرائي اين طرح را توجيه انجمن‌هاي صنفي، كاميون‌داران، صاحبان كالا، هدايت به سوي حمل ريلي، اطلاع‌رساني و آموزش اجتماعي جامعه دانست و افزود: هماهنگي با ساير بخش‌هاي اقتصادي، هدايت شركت‌ها براي افزايش بهره‌وري، افزايش فروش بليت در خارج از پايانه‌ها و فروش اينترنتي، هدايت مردم به سوي ناوگان عمومي، نوسازي ناوگان و حمايت دولت از ناوگان عمومي از ديگر برنامه‌هاي مهم اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان اصفهان است.
انتهاي پيام/س20/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان بازرگاني استان زنجان:
اجراي هدفمندي يارانه‌ها از اولويت‌هاي سازمان بازرگاني است

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بازرگاني استان زنجان گفت: اجراي هدفمندي يارانه‌ها بر اساس سياست‌هاي دولت از اولويت‌هاي بازرگاني استان است.

به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني استان زنجان، حميد صدري اظهار داشت: اولويت وزارت و سازمان بازرگاني استان ‌براي تنظيم بازار داخل كشور،‌ توجه به توليدات داخلي است.
حميد صدري افزود: بر اين اساس واردات فقط بر اساس ضرورت و نياز كشور انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: ‌سازمان بازرگاني فعاليت‌هاي خود را در زمينه تنظيم بازار، توسعه تجارت، كنترل و بازرسي و در حقيقت با نيت حمايت از توليدات بخش كشاورزي و صنعتي كشور و بهره‌مندي جمعيت ميليوني كشور از امكانات كالاهاي با كيفيت، دنبال مي‌كند.
رئيس سازمان بازرگاني استان زنجان اظهار داشت:‌ چنانچه بخواهيم براي بحث تنظيم بازار اضلاعي قائل شويم ضلع اصلي آن توليد داخلي است و آموزه‌هاي ديني هم توليد و تجارت را امر مقدسي مي‌داند.
وي ادامه داد: ‌يكي از ‌اولويت‌هاي كاري سازمان بازرگاني در سال‌جاري اجرايي كردن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها است كه از نيمه دوم سال 89 بر اساس سياست دولت اجرايي مي‌شود.
صدري گفت: مديريت بر واردات كالا به كشور از ديگر مأموريت‌هاي مهم امسال وزارت بازرگاني است ‌بر اين اساس كالاهاي مورد نياز كشور در صورتي اجازه ورود دارند كه كيفيت لازم را داشته باشد.
وي ادامه داد:‌ بازار استان نبايد بازار كالاهاي بنجل و يا كالاهاي درجه سه و چهار چيني باشد.
رئيس سازمان بازرگاني گفت:‌ بر اساس سياستگذاري‌هاي انجام شده از نيمه نخست امسال به كالاهاي غير كيفي مجوز واردات داده نمي‌شود.
 
بالا