برگزیده های پرشین تولز

یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای چه ویژگی ها و خصوصیاتی داراست؟

hassanseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
30
محل سکونت
iran
با گسترش رسانه های دیجیتال قابلیت ی به نام فروشگاه اینترنتی خلق شده است که برترین راهکار پیشبرد اهداف تجاری به شمار می آیند. در این فروشگاه های اینترنتی فروشندگان محصولات خدمات را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار میدهند مشتریان می توانند این خدمات یا کالاها را به صورت انلاین سفارش و حتی تعرفه آن را پرداخت نمایند درب منزل تحویل بگیرند.



حال برای اینکه فروشگاه اینترنتی ایده ال موفق ی داشته باشید می بایست نکاتی را در طراحی وب سایت مد نظر بگیرید که در اینجا به تحلیل آنها پرداخته خواهد شد:

1.داشتن نشان اعتماد :

نشان اعتماد که از طرف مرکزی با نام گسترش تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت معدن تجارت ایران است که تأییدیه فروشگاه اینترنتی است مبنی بر اینکه کار این فروشگاه زیر نظر دولت است . این نماد به مشتریان احساس امنیت و اعتماد بیشتری جهت گذاشتن اطلاعات شخصی یا عمومی می دهد و تمایل بیشتر به خرید پیدا می کنند.

2.لود شدن زود سایت فروشگاه اینترنتی:

با توجه به اینکه مشتریان شما از هر جای با هر سرعت اینترنتی می توانند باشند با توجه به اینکه بازدید کننده شما سایت های بسياري برای رجوع به آنها تأمین نیاز دارد شاید شکیبایی لازم جهت لود شدن وبسایت شما را نداشته باشد پس ضروری است که شما در طراحی سایت ,سایتی سبک روان داشته باشید . جهت این عمل شما می بایست از طرح های گرافیکی سبک و عکـس های با کیفیت بالا ولی اندازه پایین مصرف بکنید .

3.گرافیک مناسب:

فروشگاه های اینترنتی که تنوع رنگی زیاد و مصرف بیش از اندازه از نرم افزار فلش در وب وب سایت باعث نوعی خسته گی چشـم در بازدید کننده می شوند. بازدید کننده را بر آن میدارد که سریع تر وبسایت فروشگاه اینترنتی شما را ترک نماید.

4.مصرف از لوگوی مناسب :

یک لوگوی ویژه ناب در فروشگاه های مجازی فیزیکی خیلی تأثیر گذار است و می توان گفت لوگو به عنوان نماد شخصیت کاری شما و همچنین یک عنصر اعتماد در مشتری محسوب می شود.در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید در ابتدا لوگوی به روز مخصوص برای فروشگاه تان گزینش بکنید اما ضروری نیست که لوگو پیچیدگی های خاصی باشد گاهی یک لوگوی آسان ماندگارتر و تأثیر گذارتر است .

5.تنوع محصولات :

مشتریان فروشگاه های اینترنتی بیشترافرادی هستند که به علت مشغله های زیاد برای صرفه جویی در زمان به این نوع فروشگاه های مراجعه می کنند فروشگاه خوب می بایست در محصولات برندها تنوع داشته باشد همين طور اطلاعات کامل دقیقی ازکالاها در اختیار مشتری قرار دهد.

6.معرفی محبوب ترین کالا :

فرد ان مایلند بدانند کدام محصول یا برند در نزد مشتریان دیگر محبوب تر بوده است .جهت اینکه مشتریان شما دچار سردرگمی نشوند بهتر است که کالاها پر فروش محبوب خود را در صفحه مهم درج شود اما به غیر از صفحه اصلی شما می توانید صفحه ای به محبوب ترین برندها کالاهای خود اختصاص دهید.

7.کوتاه کردن مراحل سفارش خرید محصول:

گاهي مشتریان جهت خرید و سفارش محصولی می بایست مسیر های زیاد اعم از ثبت نام ورود اطلاعات شخصی به وبسایت را طی کنند این امر سبب دلزدگی مشتری از سایت شما می شود و چه بسا از خرید از وبسایت شما منصرف شود.
در صورتی که شما مایل هستید که اطلاعاتی از مشتریان خود داشته باشید می توانید با پیشنهاد طرح های و یا بسته های تشویقی آنها را مشتاق این کار بکنید .

امکان جست و جوی کالا:

یک فروشگاه انلاین خوب به مشتری این امکان را میدهد که برند یا محصول مورد نیاز خود را بتواند با جستجو کردن بیابد که در مشتری صرفه جویی شود.

9.قیمت محصولات :

قیمت گذاری در بازار سنتی بر مبنای هزینه صورت می گیرد. در زنجیره اهمیت عمودی کار ها باید به صورت سلسله مراتبی تعریف شوند بدین منظور که تا مراحل اولیه آن انجام نشود، نتوان مراحل بعدی را شروع کرد. ولی در فروشگاه الکترونیکی قیمت گذاری به صورت عمودی نیست. قیمت گذاری بر مبنای نرخ دیگر پاسخگوی نیاز بازار نخواهد بود. به علت پایین بودن نرخ جستجو در اینترنت قیمت حاشیه سود كم شدن می یابد.حذف خرده فروشان در بازارهای الکترونیکی هزینه ها و در نتیجه قیمت تمام شده را پایین می آورد. در بهترین فروشگاه سازها با ایجاد تنوع بیشتر در کالاها خدمات، قیمت ها در رنج های مختلف ی ارائه می شود تا مشتریان بتوانند بنابر توانایی مالی میزان رفاه خود، کالا خدمات متناسب خود را دریافت نمایند.



10.تنوع در قابلیت ها:

اکثرا ٌ همیشه سه عنصر سبد خرید ، سیـستم ورود خروج باکس جستجو در هر سایت فروشبعضی یافت شده و از ضروریات کار است. این نسبتا غیر شاید که بتوان یک فروشگاه آنلاین بدون سبد خرید را تصور کرد. محبوب ترین عنصر فروشگاه آنلاین هم همین سبد خرید است که حس بهتر قابل توجه را در خریدار ایجاد می نماید . فروشگاه های بسياري از این شگرد استفاده کرده و امکان ذخیره گزینش محصول برای خرید در دفعات بعدی یا مرور ارزیابی سفارشات قبلی و فعلی را می دهند.

از این نظر می بایست برای ورود و خروج کاربر به سبد خرید از درگاه و سیـستم عضویت استفاده کرد تا خریدار بتواند راحتتر به سبد خرید دسترسی داشته باشد. همچنین با امکان ثبت نام در وب سایت می توان خریداران را از توصیه ات و تخفیفات ویژه اضافه شدن محصولات جدید باخبر نمود.

اگر شما یک فروشگاه آنلاین نسبتا بزرگ را اداره می بکنید که محصولات متنوعی در دارد ، پس یهتر است برای سهولت دسترسی به کالاها از باکس جستجو در وب سایت استفاده نمود. از این طریق خریدار راحتتر محصول مورد نظر را پیدا می نماید هم شما زودتر به خواسته خود که خرید بیشتر است می رسید. همين طور فروشگاه اینترنتی خوب علاوه بـر فروش محصولات باید به تبلیغات مختلف نیز بپردازد .

ارائه خدمات خوب به مشتری :


مسلماً از موارد ی که جهت هر خریدار بسیار زیاد با اهمیت است خدماتی است که فروشگاه در ازای خرید محصول ارائه می دهد. انسجام فروشگاه در این مسأله باعث خریداران بیشتر می شود. این خدمات می تواند در موارد مختلف ی باشد مثلاً فروشگاه ساز بهتر گروه پشتیبانی جهت مشتری های در نظر می گیرد تا به سوالات آنها درباره کالاها جواب دهند و به مشتریان در گزینش کالا یاری کنند. فروشگاه های بهتر یک سری خدمات رایگان جهت مشتریان در نظر می گیرد. این خدمات می تواند درباره هزینه ی حمل و نقل و یا برای مشتری های که بیش از یکبار از آنها خرید می کنند تخفیفات برای ای در نظر بگیرید.

12.حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان:

یک فروشگاه خوب باید به مشتریان به صورت کاملا شفاف واضح درباره ایمنی سایت خود شرح دهید و در صورتی که از سرویس ssl استفاده میکنید ویژگی ها ی آن را کاملا دقیق جهت مشتریان شرح دهید .

13.در دسترس مشتریان باشید:

یک فروشگاه موفق برای جلب نظر مشتریان خود می بایست اطلاعات دقیقی از فروشگاه خود اعم از آدرس شماره تلفن کار های دیگر خود به مشتریان ارائه دهد قرار دادن شماره تلفنی که در صورتی که مشتریان با مشکلی مواجه شدند با ان بتوانند ارتباط بگیرند و همچنین داشتن باکس چت آنلاین که می توان به صورت شبانه روزی به عنوان مکانی برای پشتیبانی مشتریان از آن استفاده کرد که اما خریداران از آن استقبال خواهند کرد.

14.داشتن صفحه روش خرید:

احتمالا کاربر انی به وبسایت شما مراجعه کنند که از روند خرید از فروشگاه های اینترنتی مطلع نباشند وجود آیکون راهنما که آنها را به صفحه ای که به صورت عکس ی از شیوه خرید پرداخت آنلاین با شرح جزئیات راهنمای ی نماید .بسیار زیاد مفید است .

15.تحویل کالا به صورت :

در صورتی که می خواهید یک فروشگاه اینترنتی ایده آل خوب ی داشته باشید شاید گذاشتن عنصری مثل تحویل کالا به صورت می تواند در کمتر از چند ثانیه کاربر را برای اینکه مشتری شما شود حفظ نماید او را مجاب به خرید از وب سایت شما بکند .

16.سیـستم پرداخت آنلاین:

فروشگاه اینترنتی خوب می بایست برای مشتریان سیـستم پرداخت آسان و آسان را فراهم نماید تا همه افراد با هر میزان اطلاعات بتوانند از خدمات فروشگاهي بهره مند شومند.بهتر است که بانک های پشتیبانی شده بوسیله سایت، به خوب ی با آیکن ها معین شوند.شما می توانید به راحتی از آیکون ها استفاده کرده و آنها را در پایین یا سایدبار صفحه فروشگاهی قرار دهید تا خریدار به راحتی بتواند از بین درگاه های موجود یکی را برای پرداخت گزینش نماید .



17.تبلیغات:

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی مصرف تعدادی بسیار زیاد ی فرد از این شبکه ها می توان گفت که این شبکه ها جامعه ای بالقوه برای تبدیل شدن به خریداران وبسایت شما هستند همين طور تبلیغات در این شبکه ها فرصت عالی برای ارتقا فروشگاه انلاین ایجاد مشتریان فعال همين طور آگاه نمودن افراد از محصولات نو تان خواهد بود. هر چقدر که میزان تبلیغات فروشگاه آنلاین بیشتر باشد محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد.البته یک سئو مناسب نیز خود به خود باعث افزایش بازدید شما خواهد شد پس سئو و بهینه سازی سایت خود را فراموش نکنید. یک فروشگاه آنلاین باید جهت تبلیغات داشته باشد که این تبلیغات در محیط آنلاین و هم به صورت رسانه ای می توانند مشتریان را جذب کنند تا خرید را در مدت کوتاه و با صرفه جویی در نرخ و وقت انجام دهند.

18.احترام به مشتری :

صفحه یا متن جهت ای جهت تشکر از خریدار پیش بینی نمایید. به نحوی که این بخش بلافاصله بعد از انتها عملیات خرید به خریدار نشان داده شود. تشکر و قدرشناسی مشتریان وفادار بوجود می آورد. با رعایت همه این نکات مطمئن باشید از لحاظ فروشگاه اینترنتی بهتریـن وسائل را برای جلب مشتری دارید.
 

teknikalweb

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2016
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
13
سلام دوست عزیز

البته در مورد موضوع سئو سایت که صحبتی مطرح شد باید بگم که بر روی محتوای بخش وبلاگ در فروشگاه های اینترنتی باید به شدت تمرکز کرد. چون فروشگاه های اینترنتی بخشی به نام وبلاگ را حتما باید دائما به روز کنند و اطلاعاتِ مربوط به حوزه کاری رو وارد کنند. مثل دیجی کالا و بامیلو و حتی شیکسون که به خوبی در حال انجام این کار هستند. البته بحث بهینه سازی وب سایت بسیار وسیع تر از این است. موفق باشید
 
بالا