برگزیده های پرشین تولز

۲۵ استارتاپ برتر اینترنت اشیا

itfanz

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2012
نوشته‌ها
124
لایک‌ها
33
بنچمارک کرانچ-بیس از ۲۵ استارتاپ برتر اینترنت اشیا
  • مجموع سرمایه‌گذاری کنونی در این ۲۵ استارتاپ اینترنت اشیا (IOT) برابر است با ۸۷۴ میلیون دلار
  • تا به امروز ۱٫۹۴ میلیارد دلار در استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری شده است که مدل اصلی کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر به‌کارگیری اینترنت اشیا در دستگاه‌ها، نرم‌افزارها، شبکه‌ها و اکوسیستم‌ها بوده.
  • کرانچ-بیس تا به امروز ۹۰۷ استارتاپ IOT را رصد کرده است.
بر اساس آنالیز داده‌های این مرکز، استارتاپ‌های SIGFOX، Acadine Technologies، Qyer.com، Thin Film Electronis ASA، Ayla Networks، WellAware، Ambiq Micro، MCube، Inc. Trustlook و Smartfrog با جذب بیشترین سرمایه در رأس قرار می‌گیرند.

این ۲۵ استارتاپ را بیشتر، فعالان حوزه الکترونیک اینترنت اشیا تشکیل می‌دهند مانند سرویس‌دهنده‌های وایرلس، تولیدکنندگان قطعات، سازندگان نرم‌افزار، سازندگان سیستم‌عامل و استارتاپ‌هایی که بر بازارهای عمودی مانند نفت و گاز متمرکزند.

1-1.jpeg


در جستجو ۲۵ استارتاپ برتر اینترنت اشیا

در رده‌بندی کرانچ-بیس، ۸۹ دسته مختلف برای بررسی استارتاپ‌های IOT فهرست شده بود. تعداد ۲۰۷ استارتاپ IOT در این ۸۹ دسته واردشده و ۷۰۰ استارتاپ دیگر هم بودند که اینترنت اشیا را بخشی از کار خود عنوان کردند. از میان تمام این فعالان حوزه IOT، آن ۲۰۷ استارتاپی که اینترنت اشیا موضوع اصلی کار آن‌ها بود موردبررسی و آنالیز واقع شدند. لازم به ذکر است که تنها آن‌هایی موردمطالعه قرار گرفتند که در حال حاضر فعالیت دارند. سپس تمام آن‌هایی که باقی ماندند بر اساس سرمایه‌ای که جذب کرده‌اند به ترتیب نزولی فهرست شدند.

نتیجه یافته‌های کرانچ-بیس از ۲۵ استارتاپ با بیشترین سرمایه‌گذاری در جدول پایین، نمایش داده‌شده است:

2-3.jpg


نتیجه‌گیری

بدون احتساب Ambiq Micro با ۱۰ نوبت و Trustlook با ۶ نوبت؛ این ۲۵ استارتاپ به‌طور متوسط در دو نوبت سرمایه‌گذاری شده و با میانگین سرمایه ۲٫۷۶ به ازای هر استارتاپ، درمجموع ۸۷۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. این در حالی است که مجموع سرمایه‌گذاری بر ۲۰۷ استارتاپ موردمطالعه تا به امروز مبلغی برابر با ۱٫۹۴ میلیارد دلار بوده است.

منبع:
http://iott.ir/top-25-internet-of-things-startups/
 
بالا