Thomas.Angelo
Registered User
سلام
چند روزیه مشغول انجام این بازی هستم ... گفتم بد نیست یه تاپیکی با این عنوان هم داشته باشیم .
بازی جالبی است . پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو انجام بدهید .
داستان Batman: Arkham Asylum را Paul Dini (نویسنده کمیک ها و انیمیشن های بتمن) نوشته و هسته اصلی آن کمیک بوک های بتمن است نه فیلم اخیر بتمن. اینطور که سازندگان آن ادعا کرده اند Batman: AA قراره تجربه ای جدید، تاریک و ماجراجویانه یی باشه که شما رو به اعماق تیمارستان آرخام میبرد!
اگر کمیک بوک های بتمن را به 4 رکن اساسی تقسیم کنیم اونها عبارتند از بتمن، دشمنان بتمن، گاتم سیتی و تیمارستان آرخام هستند. تیمارستان آرخام محلی است که دیوانگان خطرناکی چون جوکر، مرد معمایی، دو چهره و...از آن فرار کرده و همیشه تهدیدی برای گاتم سیتی به شمار رفته اند.
در Batman: Arkham Asylum شما در دل تاریکی های شهر گاتم(Gotham) با دشمن سنتی بتمن یعنی جوکر پلید صفت، دست و پنجه نرم میکنید. سازندگان بازی بتمن را با انواع و اقسام وسایل، ابزار و قابلیت های منحصر به فردش مجهز کرده اند و حالا شما در نقش بتمن باید از شهر گاتم در مقابل دسیسه ها و مقاصد پلید جوکر روان پریش، محافظت کنید.
همانطور که از پسوند بازی بر می آید ، بازی در تیمارستان آرخام که تیمارستانی مشهور در سری بتمن است (چون شخصیت های منفی داستان معمولا در این تیمارستان نگهداری می شوند ) ، اتفاق می افتد . البته ما با یک تیمارستان معمولی طرف نیستیم ، با توجه به صحبت های Paul Dini نویسنده ی بازی ، در این تیمارستان محلی است برای نگه داری جنایتکاران ، دیوانه ها ، قاتلان و... است .
در واقع ما بیشتر با یک زندان - تیمارستان طرف هستیم تا تیمارستان تنها !
بازی تقریبا از تمام قابلیت ها و تجهیزات بتمن بعلاوه چند وسیله ی جدید استفاده می کند ؛ وسایل جدید از جمله Bateye که به شما توانایی دیدن نقاطی خاص و تعداد دشمنان و دشمنان با رنگ قرمز(حتی از پشت دیوارها و موانع ) و همچنین جزییات آنها مثل فاصله و نوع سلاح و... را می دهد و یـا Explosive Gel که می توان مثل اسپری آن را مثلا روی دیوار زد و با قرار گرفتن در جای مناسب آن را منفجر کرد .
سلیقه ی شما در نوع بازی کردن تفاوت عمده ای را در گیم پلی به وجود خواهد آورد ، شما می توانید به دل دشمن بزنید ، از راه دور با استفاده از تیغ مخصوص خود (Batarang) دشمن را هلاک کنید و یا از روش Stealth استفاده کنید .
این نوع آزادی عمل کمک شایانی در جلوگیری از تکراری شدن بازی خواهد شد ؛ اگر این آزادی عمل نبود قطعا با بازیه یکنواختی رو به رو می شدیم ولی سازندگان به خوبی از این عوامل استفاده کرده اند .
ضربات Melee در بازی به دو نوع معمولی و سنگین محدود می شود که با اذغام کردن این موارد توانایی اجرای کمبو های مختلف را خواهید داشت .
یکی از موارد زیبا در اکشن بازی وجود صحنه های آهسته در بین زدن ضربات به دشمنان است که این حالت در زمان اجرای کمبو فعال شده و قدرت ضربات را کاملا به شما القا خواهید کرد و این عامل به جذاب شدن مبارزات کاملا کمک می کند .
نوعی اسپایدر من بازی هم در بازی وجود دارد !! شما با استفاده از قلابتان می توانید مثل اسپایدر من از این ور به آن ور بپرید !
حتی این موارد هم سازندگان را راضی نکرده است و آن ها برای اینکه بازیشان برای مدتی طولانی گیمر را مشغول نگه دارد شروع به ساخت مد های جدیدی شده اند که یکی از این مد ها در GDC 09 معرفی شد که همان Challenging Room است .
در این مد شما در یک محیط محدود قرار گرفته و با استفاده از تجهیزاتی که در اختیارتان قرار گرفته است باید دشمنان را در کمترین زمان و بهترین روش از بین ببرید . به شخصه بسی با این مد حال کردم !
یکی از موارد مثبت در این مد ، روش های زیاد برای از بین بردن دشمنان است و این عاملی است که گیم پلی ای کاملا داینامیک به وجود خواهد آورد ؛ البته امیدوارم RockSteady در ساخت Room های زیاد دریغ نکند چون اگر تعدادشان کم باشد به زودی این مد تکراری خواهد شد .
درباره ی هوش مصنوعی آن چنان بحثی نمی توان کرد ، به خاطر قدرت بالای بتمن دشمنان معمولی چالش بزرگی برای شما نیستند و برای تجربه کردن مبارزه ی سخت باید در انتظار Boss ها باشید .
چند روزیه مشغول انجام این بازی هستم ... گفتم بد نیست یه تاپیکی با این عنوان هم داشته باشیم .
بازی جالبی است . پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو انجام بدهید .
داستان Batman: Arkham Asylum را Paul Dini (نویسنده کمیک ها و انیمیشن های بتمن) نوشته و هسته اصلی آن کمیک بوک های بتمن است نه فیلم اخیر بتمن. اینطور که سازندگان آن ادعا کرده اند Batman: AA قراره تجربه ای جدید، تاریک و ماجراجویانه یی باشه که شما رو به اعماق تیمارستان آرخام میبرد!
اگر کمیک بوک های بتمن را به 4 رکن اساسی تقسیم کنیم اونها عبارتند از بتمن، دشمنان بتمن، گاتم سیتی و تیمارستان آرخام هستند. تیمارستان آرخام محلی است که دیوانگان خطرناکی چون جوکر، مرد معمایی، دو چهره و...از آن فرار کرده و همیشه تهدیدی برای گاتم سیتی به شمار رفته اند.
در Batman: Arkham Asylum شما در دل تاریکی های شهر گاتم(Gotham) با دشمن سنتی بتمن یعنی جوکر پلید صفت، دست و پنجه نرم میکنید. سازندگان بازی بتمن را با انواع و اقسام وسایل، ابزار و قابلیت های منحصر به فردش مجهز کرده اند و حالا شما در نقش بتمن باید از شهر گاتم در مقابل دسیسه ها و مقاصد پلید جوکر روان پریش، محافظت کنید.
همانطور که از پسوند بازی بر می آید ، بازی در تیمارستان آرخام که تیمارستانی مشهور در سری بتمن است (چون شخصیت های منفی داستان معمولا در این تیمارستان نگهداری می شوند ) ، اتفاق می افتد . البته ما با یک تیمارستان معمولی طرف نیستیم ، با توجه به صحبت های Paul Dini نویسنده ی بازی ، در این تیمارستان محلی است برای نگه داری جنایتکاران ، دیوانه ها ، قاتلان و... است .
در واقع ما بیشتر با یک زندان - تیمارستان طرف هستیم تا تیمارستان تنها !
بازی تقریبا از تمام قابلیت ها و تجهیزات بتمن بعلاوه چند وسیله ی جدید استفاده می کند ؛ وسایل جدید از جمله Bateye که به شما توانایی دیدن نقاطی خاص و تعداد دشمنان و دشمنان با رنگ قرمز(حتی از پشت دیوارها و موانع ) و همچنین جزییات آنها مثل فاصله و نوع سلاح و... را می دهد و یـا Explosive Gel که می توان مثل اسپری آن را مثلا روی دیوار زد و با قرار گرفتن در جای مناسب آن را منفجر کرد .
سلیقه ی شما در نوع بازی کردن تفاوت عمده ای را در گیم پلی به وجود خواهد آورد ، شما می توانید به دل دشمن بزنید ، از راه دور با استفاده از تیغ مخصوص خود (Batarang) دشمن را هلاک کنید و یا از روش Stealth استفاده کنید .
این نوع آزادی عمل کمک شایانی در جلوگیری از تکراری شدن بازی خواهد شد ؛ اگر این آزادی عمل نبود قطعا با بازیه یکنواختی رو به رو می شدیم ولی سازندگان به خوبی از این عوامل استفاده کرده اند .
ضربات Melee در بازی به دو نوع معمولی و سنگین محدود می شود که با اذغام کردن این موارد توانایی اجرای کمبو های مختلف را خواهید داشت .
یکی از موارد زیبا در اکشن بازی وجود صحنه های آهسته در بین زدن ضربات به دشمنان است که این حالت در زمان اجرای کمبو فعال شده و قدرت ضربات را کاملا به شما القا خواهید کرد و این عامل به جذاب شدن مبارزات کاملا کمک می کند .
نوعی اسپایدر من بازی هم در بازی وجود دارد !! شما با استفاده از قلابتان می توانید مثل اسپایدر من از این ور به آن ور بپرید !
حتی این موارد هم سازندگان را راضی نکرده است و آن ها برای اینکه بازیشان برای مدتی طولانی گیمر را مشغول نگه دارد شروع به ساخت مد های جدیدی شده اند که یکی از این مد ها در GDC 09 معرفی شد که همان Challenging Room است .
در این مد شما در یک محیط محدود قرار گرفته و با استفاده از تجهیزاتی که در اختیارتان قرار گرفته است باید دشمنان را در کمترین زمان و بهترین روش از بین ببرید . به شخصه بسی با این مد حال کردم !
یکی از موارد مثبت در این مد ، روش های زیاد برای از بین بردن دشمنان است و این عاملی است که گیم پلی ای کاملا داینامیک به وجود خواهد آورد ؛ البته امیدوارم RockSteady در ساخت Room های زیاد دریغ نکند چون اگر تعدادشان کم باشد به زودی این مد تکراری خواهد شد .
درباره ی هوش مصنوعی آن چنان بحثی نمی توان کرد ، به خاطر قدرت بالای بتمن دشمنان معمولی چالش بزرگی برای شما نیستند و برای تجربه کردن مبارزه ی سخت باید در انتظار Boss ها باشید .