از مهمترين بازيهاي Wii كه در نمايشگاه امسال به نمايش درامد بازي
Legend of Zelda-Twilight Princess هست.
اينهم توضيحاتي در مورد داستان و كنترل اين بازي به همراه چند عكس از دموي قابل بازي كه در اين نمايشگاه عرضه شد.
دنيايي به نام Twilight Realm يا (ناحيه گرگ وميش) سرزمين Hyrule را در برميگيرد .
Link پسر جواني است كه در روستايي كوچك در سرزمين Hyrule زندگي ميكند و به شغل چوپاني اشتغال دارد.
از طرف حاكم او براي حل اين مشكل انتخاب ميشود.او بي توجه به خطراتي كه بر سر راه اوست عازم سفر ميشود و وقتي به Twilight Realm وارد ميشود تبديل به گرگ شده و گرفتار ميشود.موجودي مرموز به نام Midna به او كمك ميكند تا ازاد شود و سپس حركت ميكنند تا به كمك جادوي Midna سرزمين Hyrule را از تاريكي كه ان را در بر گرفته نجات دهند.Link بايد سرزمين وسيع Hyrule را براي پرده برداشتن از راز مربوط به فرو افتادن ان در تاريكي كاوش كند.
بازي براي دو كنسول Game cube و Wii ساخته ميشود و هر دو نسخه در يك روز در سه ماهه اخر سال 2006 منتشر خواهند شد.
در نسخه طراحي شده براي Wii از ويژگيهاي مربوط به كنترلر ان استفاده خواهد شد.
در دموي قابل بازي كه در E3-2006 به نمايش درامد علاقه مندان ميتوانستند 2 دمو كه يكي به
ماهيگيري و ديگري به جنگ با شمشير و تير و كمان اختصاص داشت را امتحان كنند.در دموي ماهيگيري Link سوار بر قايقي بود كه در عقب ان يك راهنما قرار داشت.با فشردن تكمه UP روي دسته انالوگ Linkشروع به پارو زدن ميكرد و قايق به حركت در مي امد.پس از رسيدن به نقطه مناسب بازيكن با زدن B ميتوانست چوب ماهيگيري را بردارد و با نگه داشتن A روي دسته اصلي و انجام حركتي مانند انچه هنگام پرتاب ريسمان به اب در مورد چوب ماهيگيري واقعي انجام ميشود نخ را به داخل اب پرتاب كند.سپس با حركت دادن اتصال انالوگ به چپ وراست چوب ماهيگيري به چپ و راست حركت ميكرد.وقتي ماهي به دام مي افتاد با نگاه داشتن A و كشيدن دسته اصلي به سمت خود Link شروع به جمع كردن ريسمان ميكند و ماهي را به طرف خود ميكشد و پس از اينكه ماهي به اندازه كافي نزديك شد با زدن B ماهي را گرفته و از قلاب جداميكند.
در قسمت نبرد , براي تيراندازي بازيكن ميبايست Down روي remote را نگاه داشته و سپس با حركت دادن remote به نشانه گيري بپردازد و با رها كردن Down تير را رها كند.
براي حركت به اطراف هم از دسته انالوگ استفاده ميشد و در همين حال اين امكان وجود داشت كه بازيكن با حركت دادن remote از منوي سمت چپ صفحه ايتمهاي مختلف را انتخاب كرده و انها را به تگمه هاي بالا و پايين و چپ و راست remote نسبت دهد.
در جنگ با شمشير براي ضربه زدن از تكمه A روي remote استفاده ميشد و با چرخاندن تكمه روي دسته انالوگ به چپ يا راست Link حملات چرخشي خود با شمشير را انجام ميداد.
تصاويري كه ميبينيد از همين دموي قابل بازي گرفته شده.
منابع:
http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149675&pid=928519
http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149675&pid=928519
http://revolution.ign.com/objects/748/748589.html