برگزیده های پرشین تولز

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا حامد، من شنیده بودم که کاری که کلاچ انجام میده در اصل سیکرونیزه کردن گیربکس با دور موتوره، و بنابراین موقعی که ما بخوایم بدون کلاج دنده رو عوض کنیم باید خودمون این کار رو انجام بدیم.

و یه مطلب دیگه در مورد همین اصطلاح (Sycronize) شنیده بودم که می گفتند گیر بکس ماشینهای قدیمی (متعلق به سال 1958 به قبل) فاقد این ویژگی بود و بنابراین امکان تعویض مستقیم دنده ها از 2 و بالاتر به دنده 1 وجود نداشت و حتماً باید ابتدا اتومبیل متوقف می شد وبعد در دنده 1 قرار می گرفت... آیا این مطلب درسته؟
یاشار جان در مورد ماشین های قدیمی , اصلا چیزی نمیدونم ولی سعی میکنم یه اطلاعاتی پیدا کنم.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
بالاخره من امروز موفق شدم دنده رو بدون کلاچ عوض کنم. کار سختی نیست اما نیاز به تمرین و قلق گیری داره. خیلی حال میده. آدم فکر می کنه سوار ماشین گیربکس اتوماته.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
بالاخره من امروز موفق شدم دنده رو بدون کلاچ عوض کنم. کار سختی نیست اما نیاز به تمرین و قلق گیری داره. خیلی حال میده. آدم فکر می کنه سوار ماشین گیربکس اتوماته.
درسته اما تنها مشکلش عوارض جانبیه. همونطور که حامد جان گفت به گیربکس و ماهک و برنجی دنده فشار میاره.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
درسته اما تنها مشکلش عوارض جانبیه. همونطور که حامد جان گفت به گیربکس و ماهک و برنجی دنده فشار میاره.

اشتباه نکن. خیلی خیلی راحت جا میره. حتی از موقعی که کلاچ میگیری راحت تره.
 

Reza_A

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2006
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
5
آقا حامد، من شنیده بودم که کاری که کلاچ انجام میده در اصل سیکرونیزه کردن گیربکس با دور موتوره، و بنابراین موقعی که ما بخوایم بدون کلاج دنده رو عوض کنیم باید خودمون این کار رو انجام بدیم.

و یه مطلب دیگه در مورد همین اصطلاح (Sycronize) شنیده بودم که می گفتند گیر بکس ماشینهای قدیمی (متعلق به سال 1958 به قبل) فاقد این ویژگی بود و بنابراین امکان تعویض مستقیم دنده ها از 2 و بالاتر به دنده 1 وجود نداشت و حتماً باید ابتدا اتومبیل متوقف می شد وبعد در دنده 1 قرار می گرفت... آیا این مطلب درسته؟

اینی رو که می گی من تو جیپهای قدیمی 3 دنده ای دیدم. حتی پیکانهای قدیمی مشکل مشابهی رو برای دنده عقب داشتن که اگه بلافاصله بعد از توقف و گرفتن کلاج می زدی دنده عقب، قیژژژژژژژژ صدا می کرد و اگه می خواستی این اتفاق نیافته باید اول می زدی دنده یک و بعدش می زدی دنده عقب.
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
آقا من اومدم امتحان کنم ولی گیر بکس صدا داد و دنده جا نرفت.چیکار کنم؟
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
آقا من اومدم امتحان کنم ولی گیر بکس صدا داد و دنده جا نرفت.چیکار کنم؟

باید برات یه دوره بذارم. فعلا یه راهنمایی می کنم: دور موتورت نباید خیلی بالا باشه.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
باید برات یه دوره بذارم. فعلا یه راهنمایی می کنم: دور موتورت نباید خیلی بالا باشه.
فکر کنم تو قوانین گفتم , جواب مشکوک ندید !!

شما میدونی ایشون چه ماشینی داره و تورک ماشینش چنده و .... که فرمودی دور موتور باید پایین باشه؟؟؟؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا من اومدم امتحان کنم ولی گیر بکس صدا داد و دنده جا نرفت.چیکار کنم؟
هادی جان پست 17 رو چند بار بخون , البته اگه کسی این کار رو انجام بده و ببینی راحتتره ( باز هم میگم خیلی ارزش نداره که تمرین کنین , حداقل یه ماشین داغون پیدا کنین).

در ضمن ماشینت چیه؟؟؟
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
هادی جان پست 17 رو چند بار بخون , البته اگه کسی این کار رو انجام بده و ببینی راحتتره ( باز هم میگم خیلی ارزش نداره که تمرین کنین , حداقل یه ماشین داغون پیدا کنین).

در ضمن ماشینت چیه؟؟؟
ممنون حامد جان.ماشینم پژو 405 هست.
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
کسی خبر نداره سال جدید کیا پیکانته وارد میشه یا نه؟!
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
روش کار تو 206 به چه شکله؟

من تو دور متوسط امتحان کردم بدون کلاچ به راحتی از گیر خارج شد ولی به دنده بعدی جانرفت و صدا داد!
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
روش کار تو 206 به چه شکله؟

من تو دور متوسط امتحان کردم بدون کلاچ به راحتی از گیر خارج شد ولی به دنده بعدی جانرفت و صدا داد!
من با 405 به این شکل عوض میکنم که اول دور موتور رو تا 4000 بالا میبرم بعد گاز نمیدم تا دور موتور حدود 3500 تا 3000 برسه همینطور که دور موتور پایین میاد دنده رو آروم فشار میدم تا خلاص بشه بعد دنده رو مثلا اگه بخوام بذارم تو 2 آروم فشارش میدم سعی نکن با زور دنده رو جا بزنی چون اگه قرار باشه جا بره راحت جا میره.همینطور که دنده رو به سمت دنده 2 فشار میدم با گاز بازی میکنم دور موتور باید بین 3000 تا 4000 باشه تو این محدوده دور موتور یعنی بین 3000 و 4000 یه جایی دنده خودش جا میره.تمرین میخواد.همونطور که تو پستهای قبلی من هم میبینی من هم نمیتونستم این کار رو بکنم ولی بعد از چند بار تمرین راحت انجام میدم.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
بله بالاخره هادی هم موفق شد. ولی لاکردار این روش به درد نخوره. چون دور موتور پایینی می طلبه.یعنی جون ماشین گرفته میشه تا یه دنده به این روش جا بره.
 

محمدی

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1,111
لایک‌ها
14
سن
36
محل سکونت
سرزمین همیشه سبز
مرسي
آموزش خيلي جالبي بود
 

javadmjm

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2006
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran, Iran
:D از خلاص 1 دادن سخته خیلی، مخصوصا تو ترافیک که نشدنیه ولی قلقش اینه:
اول گاز خالی بدید، بعدش دور موتور که کم شد یک و جا بزنید البته پیشنهاد می دم اصلا یک جا نزنین، از همون اول حرکت، با 2 راه بیفتین چون خیلی راحت تر جا می ره ( با همون روش).

دنده 2-5 هم همینطور دور موتر رو از زیاد به کم برسونید دنده براحتی جا می ره.

اما

گیربوکستون داغون میشه، نکنین
:D

خوش باشین​
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
چرا داغون میشه؟اگه گیربکس صدا نده هم داغون میشه؟چون اصلا گیربکس صدا نمیده تو این روش.
 

MineMoZa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 فوریه 2007
نوشته‌ها
219
لایک‌ها
1
برای اینکه قلقش بیاد دستتون , (ترجیحا استفاده نکنید) .

برای شرایطی که به فرض کلاچ مشکل پیدا کرده و اصلا قابل استفاده نیست : ماشین رو در حالت خاموش میذارید تو 1 ,

بعد استارت میزنید (یخورده ماشین میپره) بعد روشن میشه و شروع به حرکت میکنه , حالا , کم کم سرعت رو بالا میبرید تا 50

دنده رو خلاص میکنید و خیلی اهسته سعی میکنید بذارید تو 2 , همینطور که سرعت پایین میاد , یه جایی دنده جا میره

اگه نرفت یواش بذارید تو 1 و در سرعت بالاتر امتحان کنید و بعد از 2 برید رو 80 و 3 رو امتحان کنید و .....

در موقعی که دنده خلاصه , و اقدام به جازدن دنده میکنید با گاز و دور موتور هم بازی کنید.


پس بالاخره به این هم دست پیدا کردین . . .مرسی حامد جان
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
در کل چون دنده با کمی فشار جا میره بهتره که انجام نشه .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
گیر بکسم ترکید !!!!!!!


3 روز قبل , چمران جنوب , دنده تو 4 بود که ترمز کردم و خواستم بپیچم , دیدم دنده تو 4 گیر کرده و بیرون نمیاد !!!!!

خاموش کردم , هر کاری کردم در نیومد , 6 دفعه از سکون کامل با دنده ی 4 حرکت کردم تا دود از صفحه کلاچ بلند شد .

بله !! دیسک و صفحه تعطیل !!!!!!! دیگه کلاچ رو ول میکردم ماشین خاموش نمیشد!!!!!

ظاهرا تا 5 شنبه هم درست نمیشه و بنده امروز بدون ماشین عزیزم که تازه رینگ اولترا لگرا ( Oz)انداخته بودم , اومدم نوشهر !!!!!!!

 
بالا