برگزیده های پرشین تولز

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
فکر کنم این دوست عزیز جواب گرفته باشن .

ممنون از دوستان.
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
این تاپیک رو باز کردم که آخرین اخبار در مورد سوختهای جایگزین بنزین اینجا مطرح بشه.
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
روزنامه اعتماد ملی یک مقاله جالب داشت در مورد خطرات گازسوز کردن خودروها.
یک سری نکات مهم مطرح شده در این مقاله:

1- در هر سه روش موسوم به تبديل كارگاهي، تبديل كارخانه‌اي و موتور پايه گازسوز هيچگاه خودروي گازسوز به‌عنوان يك مجموعه به‌هم پيوسته موردنظر سياستگذاران نبوده و آنها تنها به نصب تجهيزاتي روي موتور و قراردادن مخزن سوخت در فضاي صندوق عقب به‌عنوان پروژه گازسوز كردن خودروها نگاه مي‌كنند . . . . در حاليكه جانمايي مخزن بايد طبق اطلا‌عات برآمده از تجزيه و تحليل‌هاي علمي براساس محاسبات مرتبط با نيروي وارد آمده به شاسي خودرو در حين تصادف باشد.

2- در خودروهايي كه داراي فضاي محدودي در صندوق خودرو هستند (مانند پرايد) در برخورد و يا تصادف با يك خودروي ديگر اگر اندكي نيروي وارد آ‌مده به قسمت عقب خودرو زياد باشد شاسي به سمت داخل جمع شده و مخزن را تحت فشار قرار مي‌دهد در اين حالت يا مخزن مقاومت خود را از دست داده و درهم خواهد شكست كه احتمال انفجار زياد خواهد بود و يا آنكه مخزن از مقاومت كافي در برابر ضربه برخوردار بوده كه نيرو وارد آمده به خود را به قسمت‌هاي ديگر شاسي انتقال مي‌دهد، در اين حالت مخزن به سمت داخل اتاق و محل استقرار سرنشين‌هاي عقب خودرو حركت مي‌كند و سرنشين بين صندلي‌هاي عقب‌وجلو گرفتار مي‌شود. . . .

3- در صنعت خودروسازي به دنبال طراحي يك خودرو و ساخت نمونه‌هاي آزمايشي بارها و بارها خودروها در محيط آزمايشگاهي مورد تست تصادف و برخورد با جسم سخت از زواياي مختلف قرار مي‌گيرند و با تجزيه و تحليل نتايج حاصله اقدام به بهينه‌سازي فرم‌ شاسي، طرح اتاق و جانمايي مخزن سوخت مي‌كنند.


4- فراموش نبايد كرد كه ايران از جمله كشورهاي صدرنشين در جدول حوادث جاده‌اي و آمار تلفات ناشي از آن است . . . آيا عاقلا‌نه است در حاليكه خودروهاي استانداردي نداريم، در رانندگي قوانين و مقررات را در راه‌ها و جاده‌هاي غيراستاندارد به بوته فراموشي سپرده‌ايم با جانمايي غلط مخزن سوخت CNG آتش به جان و مال مردم بزنيم؟ در حاليكه برخي از خودروهاي ساخت داخل با بوق زدن طعمه آتش مي‌شوند با كدام منطق در كنار باك بنزين، مخزن CNG را قرار داده‌ايم؟

5- در پايان اين بخش قابل ذكر است كه در اروپا به دليل بروز چند انفجار در خودروهاي گازسوز اين طرح مسكوت ماند و خودروسازان اروپايي رغبتي به ادامه تحقيقات در اين خصوص از خود نشان ندادند و ما نيز شاهد هستيم كه مجوز گازسوز كردن خودروهايي چون زانتيا و يا محصولا‌ت شركت‌هاي ژاپني همكار با خودروسازان وطني همچون مزدا و ماكسيما صادر نشده و اين شركت‌هاي معتبر جهاني اجازه دوگانه سوز كردن برند‌هاي خود را نمي‌دهند. آيا اين امتناع ناشي از ترس در برابر رخداد حوادث و فجايع ناشي از احتمال بروز انفجار و آتش‌سوزي و <بدنام> شدن محصولا‌ت اين كمپاني‌ها نيست؟

6- ايمني در جايگاه‌ها و خطوط انتقال:
از نظر تعداد جايگاه‌هاي مورد نياز نيز بر اساس نرم‌هاي جهاني به ازاي هر 1000 دستگاه خودرو يك جايگاه سوخت‌گيري مورد نياز است اما اين نسبت در ايران با توجه به روش تبديل غير استاندارد سوخت خودروها و معايب آن پاسخگو نيست و ما نيازمند تعداد جايگاه‌هاي بيشتري هستيم و صف‌هاي طويل اين روزهاي جايگاه‌ها حتي نسبت يك جايگاه در برابر 500 خودرو را نيز كافي نمي‌داند. از سوي ديگر بر اساس سياست‌هاي دولت نهم تا سال 1390 تمام خودروهاي در حال تردد كه بالغ بر 11 ميليون دستگاه خواهد شد بايد از سوخت گاز طبيعي بهره بگيرند و به عبارتي تا سال مذكور ايران نيازمند حدود 22هزار جايگاه سوختگيري CNG و شبكه گسترده‌اي از خطوط لوله فرعي و اصلي انتقال گاز و هزاران ايستگاه تقويت فشار است.
. . .
جايگاه‌هاي عرضه گاز طبيعي نيازمند آن هستند كه در مخازن خود سوخت را تحت فشار بالا‌يي ذخيره كنند اين فشار در حدود 3000 PSI برآورد مي‌شود. براي ذخيره و انتقال گاز با اين فشار تجهيزات حساسي مورد نياز است. اگر يكي از تجهيزات و وسايل فشرده سازي و تزريق گاز از جمله كمپرسورها، مخازن ذخيره سوخت، دستگاه‌هاي تزريق گاز به مخزن و يا دستگاه‌هاي كنترلي داراي نقص باشد و يا تجهيزات و مخزن نصب شده بر روي خودرو داراي عيب باشد عمليات انتقال و تزريق گاز به خودرو مي‌تواند به يك فاجعه بزرگ تبديل شود كه با عنايت به ارتباط جايگاه با خطوط فرعي و اصلي انتقال گاز دامنه‌اي گسترده‌تر پيدا كند و در مناطق مسكوني و محله‌هاي پرتردد جان و مال بسياري از انسان‌ها را تهديد كند.

مقاله رو کامل بخونید، بد نیست
منبع
 

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
تاپیک خوبی هستش....
مورد 5 رو قبول دارم. یه سری هم تو TV های ایرانی بحث میکردند
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
پست 7 ام اولین پست تاپیک هست , به خاطر جابجا کردن پست ها یکم قاطی شد !
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
پست 7 ام اولین پست تاپیک هست , به خاطر جابجا کردن پست ها یکم قاطی شد !
ممنون حامد جان، خوب اون پستها رو میذاشتی بعد از پست اول و دوم که قاطی نشه :happy:
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ممنون حامد جان، خوب اون پستها رو میذاشتی بعد از پست اول و دوم که قاطی نشه :happy:
اسپم شروع شد :دی

نمیشه !! بستگی به تاریخ پست داره .

------------------------------

انحراف گیر :


هیچ سوختی جای بنزین رو نمیگیره !
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
من یک تاپیک زدم توی بخش گفتگوی آزاد، بعد بنظرم اومد که باید توی این قسمت میزدم.
حالا برای اینکه تاپیک تکراری باز نکنم، اینجا میپرسم:

همونطور که میدونیم، قیمت خودرو توی بازار گرون شده، اما خودروسازها اعلام میکنند که اونها قیمت رو افزایش نداده اند.
حالا میخوام از دوستانی که اخیرا ماشین ثبت نام کرده اند یا تحویل گرفته اند، بپرسم که براشون چند در اومده.

اینهایی که من الان برام بیشتر مهمه اینها هستند:

پراید دوگانه سوز
آر دی دوگانه سوز
روآ دوگانه سوز
سمند دوگانه سوز
206 صندوقدار دوگانه سوز (که نمیدونم تا حالا تحویل دادن یا نه)

ممنون
 

Nimra

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
395
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
در رابطه با سیلو سوالی بود در خدمتم
 

30naa

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
3
سن
35
محل سکونت
کارتون
با اجازه از مدير بخش گفتم این تاپيک رو بزنم شايد به درد بخوره
acigar.gif

خيلی از دوستان [ اولی'ش خود من ] دنبال اطلاعات میگردن جهت خريد خودرو و این حرفها
حالا خود من :
مبلغی در حدود 6 میليون دارم و در حال تحقيق هستم (!)
pinkglassesf.gif
فعلا يه پرايد مدل 76 استفاده میکنم ولی کلا میخوام عوض'ش کنم ! هيچ مشکل خاصی هم نداره ولی کلا بعد از این همه سال خوب
263cylj.gif

تصميم'م قطعی هست هرچند همه میگن [ درست هم میگن ] که ماشينهای کارکرده ديگه به هيچ وجه مثل پرايد نيستند و خرج دارن و مشکلات و قطعات گير نمیاد و این حرفها
از نظر کابين و این حرفها هم هيچ فرقی نداره که 2 باشه يا 4 !
352nmsp.gif

اولين گزينه " گلف 92 " هست تميز'ش از 4 میليون و 600 شروع میشه تا هرچقدر که ديگه آپشن رو 'ش باشه / کلا نظر دوستان در مورد گلف چيه !؟ جدای از اینکه ممکن هست مشکلات داخلی برا 'ش پيش بياد
گزينه دوم پتفايندر مدل 91 & 92 هست / هيچ اطلاعات جانبی پيرامون'ش ندارم و کمک میخواستم
از طرفی اگر مبلغی [ در حدود 1 ، 2 میليون ] روی مبلغ اصلی بذارم امکان تهيه 405 و سمند هم فراهم میشه !؟ گويا 405 مدل 79 ، 80 رو همين حدود 7 ، 8 میليون میگرده !؟ کلا نرخ سمند و 405 کارکرده [ جدای از شرايط جانبی ] رو میتونين برا 'م بگين !؟
tooth.gif

دوو سيلو مدل 79 ، 80 تو چه رنج قيمتی هست ؟! گويا همون 8 ، 9 میليون !؟ موتور جنرال موتورز و ساير امکانات رو داره ولی از قيمت دقيق کارکرده تميز'ش خبر ندارم
89.gif

از طرفی قيمت اسپيرو & ريسر کارکرده تميز رو چه حدودی میگرده !؟ تا امروز سوار اسپيرو نشدم ، کلا چجور ماشينی هست !؟
rainbowf.gif

206 تيپ 3 رو هم در نظر دارم که تقريبا 2 میليون و 500 هزاری از بودجه من سر هست ولی اگر واقع ارزش'ش رو داشته باشه میشه رو 'ش فکر کرد
3110.gif

راستی نظرتون در مورد فايربرد چی هست ؟! قطعات 'ش پيدا میشه !؟ مدل 78 هست گويا ولی اگر بهش برسن بد نيست ولی مشکل قطعات جانبی 'ش هست
imslow.gif

کورسا 94 هم در نظر'م هست ولی میگن [ فقط میگن ] که خرج و مخارج بالايی داره و کلا سود آنچنانی توش نيست !
کلا من رو ياری کنين !
rose.gif
استاد علی به نظر من اگه با ماشین مشکلی نداری و به خرج نیفتاده تصمیمت رو عوض کن و ماشین رو عوض نکن تا وقتی که بودجت افزایش پیدا کنه. الان اگه بخوای توی این رنج ماشین بگیری یا باید ماشین خارجی قدیمی بگیری که تو خریدش ریسک بزرگی هست چون معلوم نیست تا لان ماشین دست چن نفر بوده و چی کارا باهاش کردن و چه مشکلی داره. الان هم اگه ماشین آدم به خرج بیفته بخاطر سواد بالای تعمیر کارای ایرونی درست شدنش با خداست. اگه هم بخوای ماشین ایرونی بگیری میمونه چن تا گزینه مث پرایدء ۱۴۱ء رواء سمند دست دوء ۴۰۵ دست دوء ۲۰۶ء لوگان
لوگان که هنوز جواب خودش رو توی بازار پس نداده و من بشخصه هنوز حاضر به خرید همچین ماشینی نیستم.
این روزها آدم از کارخونه ی ایرونی که ماشین میگیره باید احتمالش رو بده که فرداش مجبور بشه خدمت گارانتی برسه چه برسه به دست دو. کارخونه های ماشین سازی هم هر روز کیفیت رو کاهش میدن تا هزینه ها رو کم کنن از طرفی تعمیرکارها که فقط به فکر تیغیدن و وضع تعمیرگاههای مجاز هم واقعا وحشتناکه. تنها ماشینی که توی این رنج میشه کمی بهش اطمینان کرد ۲۰۶ هست که اونم الان گرون شده. اگه بتونی بودجت رو ببری بالا و یه تر و تمیزش رو از یه آدم مطمئن گیر بیاری ماشینیه که تا چن سال میشه تضمین کرد هیچ خرجی نداشته باشه. [البته خودت هم باید باهاش خوب تا کنی]
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
یک سوال دارم،

LNG و LPG و CNG هر کدومشون چی هستند و فرقشون چیه و الان توی ایران از کدامها برای چه کاری استفاده میشود؟

با وجود اینکه الان خودروهای گازسوز سوختشان CNG هست، این جایگاههای LNG چی هستند؟

ممنون
 

something

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
سلام
من حدود 700/5 - 800/5 گذاشته بودم کنار که یه پراید 82-83 بگیرم و یه مقدار هم خرجش کنم
که سرپا بشه. الان یکی دو هفتست دارم میگردم اکثر ماشینایی که دیدم خورده خرجیه زیادی
دارن مخصوصاً تو بدنه ، اونایی هم که تر و تمیزن یهو طرف یه قیمت پرتی می پرونه. حالا این وسط
یه یشمی 82 دیدم ، خیلی تمیز ، یعنی فوق العاده ، ظاهرش که واقعاً در حد صفر بود ، اتاقش هم
بی صدا و سواریش هم عالی، بیمه و لاستیک و اینا همه چی تموم. خلاصه ماشین یه جوریه که
خرج اضافی آنچنانی فکر نکنم داشته باشه. ولی طرف میگه 6 تومن ، یک پله هم پایین نمیاد. حالا
نهایت بشه 900/5 تمومش کرد. از یه طرف میدونم واسه ماشین 82 داره خیلی بالا میگه ولی از طرف
دیگه هم ماشینه خیلی تمیزه و چشمو گرفته.
حالا موندم چیکار کنم. اینو بگیرم یا همچنان به تلاشم ادامه بدم یا کلاً چیکار کنم اصلاً ؟!
ممنون از همگی ;)
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
خب ببین کدومش کمتر کار کرده دیگه! البته اگه صفر نکرده باشه
crazy.gif
 

PHA

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2005
نوشته‌ها
806
لایک‌ها
4
خیلی دقت کن که ماشین اطاق تعویضی نباشه . سعی کن ماشین رو به مرکز خرید و فروش پراید ( فکر می کنم تو عبدل آباد بود ) ببرین تا توسط کارشناس قیمت گذاری بشه .
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
خیلی دقت کن که ماشین اطاق تعویضی نباشه . سعی کن ماشین رو به مرکز خرید و فروش پراید ( فکر می کنم تو عبدل آباد بود ) ببرین تا توسط کارشناس قیمت گذاری بشه .

ماشینو فقط باید پیش ی مکانیک آشنا برد و بس..
 

PHA

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2005
نوشته‌ها
806
لایک‌ها
4
وحید جان مهمتر از مسائل فنی تشخیص اصالت ماشین هست . تو عبدل آباد یه قسمت مخصوص این کار هست که شماره شاسی و بدنه و موتور را با سند مطابقت میده و مهارت خاصی در تشخیص ماشین های دزدی که شماره موتور و شاسی اش عوض شده دارن .
نهایت کاری که مکانیک شما می تونه بکنه اینه که از روی یه سری علائم ظاهری متوجه ایرادهای احتمالی بشه خودتون هم می تونید این کار را بکنید . چون هیچ فروشنده ای اجازه نمی ده مکانیک شما دست تو موتور ببره .
 

Mohammad.d

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2007
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
0
سلام
دوست عزیز اگه ماشین واقعا مشکلی نداره و از همه نظر مورد تایید هست و چشمتو گرفته بگیرش !!!
ولی اگه ذره ای شک داری بیخیال شو که بعدا دردسر نشه !!!
 

30naa

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
3
سن
35
محل سکونت
کارتون
دوو سيلو مدل 79 ، 80 تو چه رنج قيمتی هست ؟! گويا همون 8 ، 9 میليون !؟ موتور جنرال موتورز و ساير امکانات رو داره ولی از قيمت دقيق کارکرده تميز'ش خبر ندارم
سیلو ماشین کم استحلاک و خوبیه. کم هم نمیاره ولی جلوداشبورد و طراحی بسیار زشت داخلی و خارجیش کمی آدم رو مردد می کنه. ضمنا طراحی و موتور و ...ش هم کره ای و مال قبل از زمانیه که جنرال موتورز دوو رو بخره.
سیلو یه شانسی که صاحبانش داشتن اینه که با وجود توقف کامل تولیدش و قطع ارتباط شرکت دوو با ایران ولی هنوز لوازم و قطعاتش کم و بیش توی بازار گیر میاد
 
بالا