برگزیده های پرشین تولز

یارانه - سایت ثبت نام یارانه - نحوه ثبت نام یارانه

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تازه‌ترين اخبار هدفمندي يارانه‌ها در گفت‌وگوي فارس با فرزين؛
A0607567.jpg

برآورد انصراف 15 درصد متقاضيان؛ يارانه نقدي قابل برداشت است

خبرگزاري فارس: سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي از پيش‌بيني انصراف 15 درصد از متقاضيان دريافت يارانه نقدي كه در طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار مشاركت داشته‌اند، خبر داده و مي‌گويد: يارانه نقدي واريز شده به حساب سرپرست خانوارها قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، رئيس جمهور اخيرا در همدان از واريز يارانه نقدي به حساب سرپرست خانوارها در مهرماه خبر داد، اين در حالي است كه همچنان در خصوص سرنوشت تشكيل سازمان هدفمندي يارانه‌ها، نحوه پرداخت يارانه نقدي و چگونگي رسيدن آن به دست مردم، اصلاح قيمتها و نحوه اطلاع رساني مناسب در خصوص اجراي مهمترين پروژه اقتصادي كشور طي 30 سال گذشته پرسشهاي زيادي مطرح است.
محمدرضا فرزين سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي روز گذشته به پرسشهاي خبرنگار فارس درباره اين مباحث پاسخ گفت، هر چند كما في‌السابق پاسخ به برخي سوالات را به آينده احاله كرد.


فارس: رئيس جمهور اخيرا اعلام كرده‌اند يارانه نقدي مهرماه در حساب مردم است، با توجه به اينكه قبلا اعلام شده بود دو ماه قبل از اجراي طرح هدفمندي، يارانه به حساب مردم واريز خواهد شد، آيا اين به معناي هدفمند كردن يارانه‌ها در آذرماه است؟
فرزين: اين نتيجه‌گيري شماست. قرار نيست ما زمان را اعلام كنيم.


فارس: يعني شما تأييد يا تكذيب نمي‌كنيد؟
فرزين: خير تأييد و تكذيب نمي‌كنم.


فارس: دولت گام به گام به اجراي طرح هدفمندي نزديك مي‌شود، اما خبري از تشكيل سازمان هدفمندي يارانه‌ها نيست. تشكيل اين سازمان به كجا رسيده است؟
فرزين: در تشكيل سازمان هدفمندي يارانه‌ها بحث قانون مطرح است، ما اساسنامه سازمان را به شوراي نگهبان فرستاديم و شورا اشكال گرفت، مجددا اصلاحاتي كه مد نظر شوراي نگهبان بود انجام شد و اساسنامه به شورا داده شده است. يك بحث اين است و بحث ديگر اينكه آيا چارچوب **** هدفمندي يارانه‌ها شكل گرفته است؟ در حال حاضر وزارت رفاه معاونتي به نام هدفمندي يارانه‌ها دارد و عملا تمام كارهايي كه سازمان بايد انجام دهد در معاونت هدفمند كردن يارانه‌هاي وزارت رفاه در حال انجام است.


فارس: يعني اگر سازماني هم تشكيل نشود مغايرتي با قانون نخواهد داشت؟
فرزين: نه، طبق قانون سازمان قطعا تشكيل مي شود، اقدامات اوليه هم انجام شده است ولي بحث اين است كه الان شاكله سازمان شكل گرفته و اقدامات انجام مي‌شود، بخش عمده كارهاي هدفمندي در معاونت وزارت رفاه انجام مي‌شود.


فارس:سازمان هدفمندي يارانه‌ها كي تشكيل مي‌شود؟
فرزين‌: ما منتظر قانون هستيم. اگر اساسنامه پيشنهادي سازمان تأييد شود سازمان تشكيل مي‌شود. كارهاي مربوط به افتتاح حساب هدفمندي يارانه‌ها بايد توسط سازمان هدفمند كردن يارانه‌‌ها انجام مي‌شد، اما عملا مي‌بينيم كه اين كار توسط معاونت هدفمندي يارانه‌هاي وزارت رفاه در حال انجام است. اگر شوراي نگهبان اساسنامه را تأييد كند سازمان تشكيل مي‌شود.


فارس: ايراد اساسي شورا به اساسنامه چيست؟
فرزين:‌پس از اصلاح ايرادات اول اساسنامه مصاحبه كردم و همه را گفتم، الان دقيقا حضور ذهن ندارم.


فارس: يك ايراد شورا به حضور رئيس جمهور و وزرا در تركيب هيئت مديره سازمان بود؟
فرزين: اساسنامه از نظر شوران نگهبان چند ايراد شكلي داشت، قبلا دقيقا اعلام كردم ايرادات چيست و چگونه رفع كرده‌ايم.


فارس: يك بحث مهم اطلاع رساني درباره هدفمندي يارانه‌ها است. به نظر مي‌رسد شما نگرانيد اطلاع رساني در اين باره سبب بروز تورم انتظاري شود، از طرفي هم احساس مي‌شود كم توجهي به اين كار تبعاتي چون عدم اقناع جامعه و واكنش به اجراي طرح را در پي داشته باشد. دولت قصد ندارد براي اين كار يك سياست درست اطلاع رساني تدارك ببيند؟
فرزين: شوراي اطلاع رساني زير نظر وزير اقتصاد تشكيل شده است.


فارس: اما كار جدي مشاهده نمي‌شود. بسياري از مردم هنوز اطلاع ندارند دقيقا قرار است چه اتفاقي بيفتد؟
فرزين: قرار است شورا بحث اطلاع رساني را تقويت كند. ما به طور منظم اخبار كار و پيشرفت مباحث كارگروه تحول اقتصادي را به مردم اعلام مي‌كنيم. بحث‌هاي مربوط به فرهنگ سازي و توليد برنامه نيز زير نظر شورا در صدا و سيما در حال انجام است شما مي‌بينيد بخش‌هايي از برنامه‌هاي راديو و تلويزيون به اين موضوع اختصاص دارد، بخشي از كار هم به خود دستگاه‌هاي مربوطه واگذار شده است، مثلا در مورد حاملهايي چون برق و گاز خود وزارتخانه‌هاي مربوط متولي اطلاع رساني لازم و فرهنگ سازي هستند و بايد اشكالات شرايط فعلي را براي مردم بازگو كنند. دبيرخانه كارگروه طرح تحول هم به طور دائم در شهرستان‌ها جلسات توجيهي دارد. خود من، مديران معاونت اقتصادي و شخص آقاي وزير اقتصاد در اين جلسات حضور پيدا مي‌كنيم، اين جلسات در حجم وسيعي در حال برگزاري است. شايد اخبار آنها خيلي منعكس نشود ولي ما در هر روز حداقل يكي دو جلسه و همايش توجيهي در كشور داريم، فردا هم با وزير اقتصاد در قم و در جمع طلاب و روحانيون اين نشست را برگزار مي‌كنيم.


فارس: از آخرين تصميمات كارگروه تحول اقتصادي چه خبر؟
فرزين: اوايل شهريور ماه كار ثبت نام براي افتتاح و اعلام حساب‌هاي سرپرست خانوار به منظور واريز يارانه نقدي به اتمام مي‌رسد.


فارس:‌در كل كشور؟
فرزين: بله الان كار در 6 استان ديگر در حال انجام است و 25 مرداد افتتاح حساب در تهران، قزوين و قم انجام مي‌شود. اگر كار در اين سه استان هم تمام شود افتتاح حساب در كشور به پايان رسيده و مجددا زماني را براي آن دسته از خانوارها كه از مرحله افتتاح حساب جا مانده‌اند، اعلام مي‌كنيم وقتي مرحله ثبت نام انجام شد تقريبا اين آمادگي در دولت وجود دارد كه يارانه نقدي را واريز كنيم .عملا اين شرايط در شهريور ماه به وجود خواهد آمد.


فارس: منابع يارانه نقدي قرار است از كجا تأمين شود؟
فرزين: در قانون هدفمند سازي يارانه‌ها مجلس به ما اجازه داده از يك حساب تنخواه در سرجمع بودجه برداشت كنيم، ما يك تنخواه گرفته و پس از اصلاح قيمت‌ها آن را برمي‌گردانيم.


فارس: ميزان يارانه نقدي و نحوه اصلاح قيمت‌ها در كارگروه مشخص شده است؟
فرزين: اينها مواردي است كه فعلا بنا نداريم درباره آن اطلاع رساني كنيم، ما در شهريورماه به طور دقيق به دست مي‌آوريم كه چند نفر متقاضي دريافت يارانه نقدي هستند.براساس برآوردهايي كه از افراد متقاضي داشتيم به اين جمع‌بندي‌ها رسيده‌ايم ولي رقم دقيق زماني است كه آمار كل متقاضيان را داشته باشيم. آخرين رقمي كه آقاي محصولي وزير رفاه در كارگروه تحول اقتصادي اعلام كردند اين است كه تاكنون 82 درصد افرادي كه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار مركز آمار را پر كرده بودند، افتتاح حساب كرده‌اند. پيش‌بيني وزارت رفاه اين است كه اگر يك بار ديگر مهلت براي افتتاح حساب اعلام شود، 85 درصد مشاركت كنندگان در طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار مركز آمار ثبت نام خواهند كرد.


فارس: يعني در شهرهايي كه افتتاح حساب شده است؟
فرزين: بله. 68 ميليون نفر در طرح مركز آمار مشاركت داشتند و پيش‌بيني ما اين است كه 85 درصد اينها مايلند يارانه نقدي دريافت كنند.


فارس:‌يعني 15 درصد انصراف مي‌دهند؟
فرزين: بله 15 درصد از كساني كه فرم را پر كرده بودند، اگر اين امر محقق شود 85 درصد از 68 ميليون نفر يارانه نقدي دريافت خواهند كرد. اگر آمار متقاضيان اين رقم باشد يارانه نقدي يك رقم و اگر درصد آن تغيير كند رقم ديگري خواهد بود، ما بايد در شهريورماه عدد نهايي را به دست آوريم و براساس قيمت گذاري حامل‌ها و برآوردهايمان بتوانيم به سمت عدد مشخص برويم.


فارس:‌ هنوز اين سؤال مطرح است كه كارت اعتباري يارانه نقدي كه در اختيار خانوارها قرار مي‌گيرد صرف كسر و برداشت هزينه انرژي آنها مي‌شود و يا وجوه آن به صورت نقد قابل برداشت است؟
فرزين: كارتي كه براي واريز يارانه نقدي در اختيار مردم قرار داده مي‌شود در مرحله اول محتوي پول نقد و قابل برداشت است.


فارس: بعد از 2 ماه از واريز يارانه نقدي؟
فرزين: زمان را اعلام نمي‌كنم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0814499.jpg

سخنگوي اقتصادي دولت:
قانون هدفمند كردن يارانه‌ها به‌معناي حذف يارانه‌ها نيست

خبرگزاري فارس: وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: اگر اين رويه مصرف و اختصاص يارانه در كشور ما تداوم يابد ما نه‎تنها به اهداف سند چشم‏انداز توسعه نخواهيم رسيد بلكه در سال 1405 با نبود امكانات انرژي در كشور مواجه خواهيم شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: اگر اين رويه مصرف و اختصاص يارانه در كشور تداوم يابد، نه تنها به اهداف سند چشم انداز توسعه نخواهيم رسيد، بلكه در سال 1405 با نبود امكانات انرژي در كشور مواجه خواهيم شد.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها حذف آن نيست، بلكه اصلاح و قرار دادن يارانه‌ها در مسير درست و صحيح است.
سيدشمس الدين حسيني روز شنبه در گردهمايي بزرگ مبلغان حوزه علميه قم افزود: با اجراي اين قانون، ‌متناسب با افزايش هزينه‌ها منابع مالي نيز بازتوزيع مي‌شود.
وي افزود: قرار نيست هزينه‌هاي دهك‌هاي مرفه جامعه از جيب قشر ضعيف و متوسط جامعه پرداخت شود.
حسيني با بيان ضرورت اصلاح روش پرداخت يارانه ها، تصريح كرد: اين اقدام مثبت و سازنده به‏خلاف برخي از تصورات نوعي اصلاح در شيوه پرداخت است كه مي‌تواند شرايط نابسامان اقتصادي را تا حد بسيار زيادي سامان‏دهي كند.
وي هدفمند سازي يارانه‌ها را برطرف كننده بسياري از مشكلات اقتصادي كشور دانست و گفت: اجراي آن گامي موثر براي پيشرفت و عدالت است.
حسيني هدفمند كردن يارانه ها را اقدامي كاملا برنامه‌ريزي شده همراه با مطالعه و كارشناسانه دانست و گفت: اين طرح از سطح نظريه گذشته و امروز به قانون تبديل شده است و بدون شك همه مديران اجرايي كشور براي اجراي هرچه زودتر آن دغدغه فراواني دارند.
وزير اقتصاد شيوه كنوني پرداخت يارانه‌ها را يك نوع بي‏عدالتي محض و تنها به نفع طبقه مرفه و به زيان قشر مستضعف جامعه دانست و افزود: در حالي كه بسياري از طبقات كم‎درآمد جامعه در روستاها و حتي شهرها از بسياري از امكانات محروم هستند، شرايط به گونه‌اي است كه طبقه ثروتمند جامعه به لطف داشتن درآمد مضاعف و مصرف بيشتر از يارانه بيشتري برخوردار مي شود.
حسيني تصريح كرد: پرداخت يارانه در كشور ما در حالي صورت مي گيرد كه دهك هايي كه از نظر در‎آمد در وضعيت خوبي قرار دارند نسبت به دهك هاي كم‏درآمد بيشتر از منابع انرژي و نفت و گاز استفاده مي كنند كه اين هيچ گاه منطبق بر عدالت نيست.
وي در ادامه به تشريح ابعاد مختلف ضررهاي وارده از ناحيه يارانه ها پرداخت و افزود: پرداخت يارانه از جنبه هاي گوناگون مانند اتلاف انرژي، انحراف و فساد موجب ضرر و زيان‌هاي متعددي شده است.
حسيني با بيان اينكه در كشور بيشترين يارانه مصرفي به بخش انرژي اختصاص مي‌يابد، اظهار داشت: سالانه 80 هزار ميليارد ريال يارانه به بخش انرژي و مصرف انواع سوخت اختصاص دارد و اين در شرايطي است كه كل بودجه اختصاصي دولت براي عمران و سازندگي، 20 هزار ميليارد ريال است، يعني 4 برابر بودجه عمراني يارانه براي مصرف انرژي تعلق مي گيرد.
وي زيان‌هاي مصرف در بخش انرژي را براي جامعه و اقتصاد كشور فراوان دانست و افزود: اختصاص يارانه مضاعف به بخش انرژي موجب مي شود، تا در ميان مردم استفاده از سوخت هاي فسيلي و كربني كه طبق آمار ارايه شده از سوي سازمان محيط زيست معادل 7 هزار ميليارد تومان اثرات تخريبي بر محيط طبيعي دارد، تبليغ شود.
حسيني با بيان اينكه در كشور ما سالانه سه برابر كل ماليات دريافتي يارانه به بخش انرژي تعلق مي گيرد، تصريح كرد: اين رقم در كشور تركيه كه در همسايگي ما قرار دارد به گونه اي ديگر است و اين كشور از يك سوم ماليات وضع شده بر انرژي مصرفي شهروندان خود درآمد كسب مي كند.
وي همچنين افزود: متوسط بهره وري انرژي در دنيا 770 دلار به ازاي هر بشكه نفت است، اما در كشور ما اين آمار 220 دلار است.
وزيرامور اقتصادي و دارايي هشدار داد: اگر اين رويه مصرف و اختصاص يارانه در كشور ما تداوم يابد ما نه تنها به اهداف سند چشم انداز توسعه نخواهيم رسيد، بلكه در سال 1405 با نبود امكانات انرژي در كشور مواجه خواهيم شد.
وي همچنين قاچاق كالا را يكي ديگر از عوارض منفي پرداخت يارانه به انرژي ذكر كرد و افزود: هنگامي كه يك كالا مثل بنزين به قيمت ارزان به دليل اختصاص يارانه به فروش مي رسد، سودجويان را بر اين مي دارد كه اين كالا را به آن سوي مرزها قاچاق كنند كه اين براي اقتصاد كشور امري زيان‌بار است.
انتهاي پيام/ز
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرزین اعلام کرد
02-01.jpg

افتتاح حساب يارانه تهراني‌ها از 25مرداد

سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي با اشاره به اتمام کار افتتاح حساب هدفمند کردن يارانه‌ها در 26 استان کشور اعلام کرد: از 25 مرداد ماه جاري افتتاح حساب در استان‌هاي تهران، قزوين و قم آغاز خواهد شد.

به گزارش ‌ايرنا، محمدرضا فرزين در جمع ائمه جماعات منطقه 12 تهران با اشاره به ‌اينکه تنها 17 درصد از مردم 26 استان افتتاح حساب نکرده‌اند، تصريح کرد: مردم مي‌توانند از تمام حساب‌هاي خود براي دريافت نقدي يارانه‌ها استفاده کنند. به گفته وي 90 درصد مردم فرم اطلاعات اقتصادي را تکميل و از‌اين تعداد 83 درصد افتتاح حساب کرده‌اند. سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي با اشاره به‌اينکه اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها تاثير زيادي بر معاش مردم و روند توليد در کشور خواهد داشت، از اهداف اصلي دولت براي اجراي‌اين برنامه را که از دو سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته است، اصلاح مصرف بي‌رويه انرژي در کشور عنوان کرد که روند توسعه را دچار مشکل کرده است. وي با تاکيد بر‌اينکه هدف از پرداخت يارانه‌ها حمايت از مردم به ويژه طبقات پايين و حمايت از توليد است، افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد، با روش فعلي پرداخت يارانه‌ها نتوانسته‌ايم به اهداف توسعه‌اي برسيم؛ چرا که‌اين روش نه تاثير مثبتي در زندگي مردم داشته و نه قيمت تمام شده توليد را پايين آورده است.
ميانگين رشد 5/6 درصدي صرف انرژي در‌ايران
فرزين با تاکيد بر‌اينکه پرداخت ناعادلانه يارانه‌ها منجر به اسراف، اتلاف منابع، عدم کارآيي و قاچاق شده است، افزود: ميانگين رشد مصرف انرژي در‌ايران 5/6 درصد در سال است. از ميانگين چهار ميليون بشکه نفتي که روزانه در کشور توليد مي‌شود، در زمان حاضر يک ميليون و 700 هزار بشکه آن در داخل مصرف و مابقي صادر مي‌شود. سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي با اشاره به ‌اينکه ميانگين رشد مصرف انرژي در دنيا دو درصد در سال است، افزود: اگر رشد مصرف انرژي در کشور به همين روش ادامه يابد، در افق سال 1404 بايد همه نفت توليدي را در داخل مصرف کنيم که در آن صورت نفتي براي صادرات نخواهيم داشت. فرزين با اشاره به ‌اينکه با ادامه رشد مصرف کنوني گاز در کشور در آينده واردکننده ‌اين محصول خواهيم بود، تاکيد کرد: برنامه دولت حذف يارانه‌ها و يا آزادسازي قيمت‌ها نيست. به گفته وي در روش فعلي هرکس که بيشتر مصرف کند، بيشتر از يارانه استفاده مي‌کند: از اين رو دولت درصدد اصلاح روش پرداخت يارانه‌ها است تا پرداخت يارانه به مصرف وصل نباشد. وي تصريح کرد: قانون هدفمندکردن يارانه‌ها حاصل يک سال مذاکره کارشناسان دولت و نمايندگان و راي مثبت دو سوم نمايندگان مجلس است.
فرزين با تاکيد بر‌اينکه قيمت يک کالا فقط کاربرد مالي ندارد، گفت: قيمت هم به مصرف کننده و هم به توليدکننده علامت مي‌دهد. اسراف ناشي از سياست‌هاي نادرست اقتصادي است و با قيمت گذاري نادرست، اسراف را روش زندگي مردم کرده‌ايم. وي افزود: هدفمندشدن يارانه‌ها به توليدکننده علامت مي‌دهد به سمت بهينه سازي حرکت کرده و کالايي توليد کند که مصرف انرژي کمتري داشته باشد. فرزين با انتقاد از روش فعلي پرداخت يارانه‌ها در کشور گفت: تفاوت قيمت فرآورده‌هاي نفتي در داخل کشور با کشورهاي همسايه منجر به قاچاق ‌اين محصولات شده، به‌گونه‌اي که حجم قاچاق آن از مواد مخدر هم بيشتر شده است. وي با بيان ‌اينکه حتي با وجود پرداخت يارانه و قيمت پايين نهاده‌هاي توليد از جمله انرژي قيمت تمام شده محصولات ما از کشور ترکيه بالاتر است، تصريح کرد: با اصلاح قيمت‌ها علائم اصلاح شده و جلوي اسراف گرفته مي‌شود.
سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي در ادامه درخصوص نحوه توزيع منابع حاصل از اجراي طرح گفت: 50 درصد از‌اين منابع به طور مستقيم به مردم بازگردانده مي‌شود، 30 درصد به توليدکنندگان داده مي‌شود و 20 درصد باقيمانده را هم دولت که مصرف کننده انرژي است، استفاده خواهد کرد. فرزين با تاکيد بر‌اينکه دولت کسي را مجبور به انصراف از دريافت يارانه نمي‌کند، افزود: افراد غني در جامعه نيازي به ‌اين پول ندارند و مي‌توانند تعادل زندگي خود را برقرار کنند. وي با اشاره به اهميت جلب اعتماد مردم در اجراي چنين طرح‌هاي بزرگي از ائمه جماعات خواست با اطلاع رساني و روشنگري دولت را مساعدت کنند تا کساني را که نياز ندارند، از دريافت يارانه‌ها منصرف نمايند.
فرزين در عين حال اطمينان داد، دولت به گونه‌اي عمل خواهد کرد که طبقات پايين نه تنها بيش از منابعي که در اختيارشان است، هزينه‌اي به آنها تحميل نشود، بلکه به افزايش رفاه آنها منجر شود.
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم
درصورتی که اسم یکی تو لیست پدرش باشه و ازدواج کرده باشه حال چطوری اسمشو جدا کنهاز خونواده قبلیش و خودشو زنشو ثبت نام کنه؟
ظاهرا گفتن خودمون انجام میدیم. به هر حال اطلاعات جدیدتون وقتی در ثبت احوال یا همچین جاهایی ثبت میشه اتوماتیک میره تو سیستمشون دیگه
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حسینی:
دولت دوازدهم قادر به پرداخت یارانه ها به صورت فعلی نخواهد بود
قم - خبرگزاری مهر: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بخش قابل توجهی از یارانه هایی که توسط دولت پرداخت می شود با فساد، اتلاف سرمایه و اسراف همراه است و دولت دهم و یازدهم می تواند پرداخت یارانه ها را به شکل کتونی ادامه دهد اما دولت دوازدهم قادر به ادامه این وضعیت نیست.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، سید شمس الدین حسینی پیش از ظهر شنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان اظهار داشت: دو دهک بالای جامعه 50 درصد یارانه بنزین را مصرف می کنند ولی مصرف دو دهک پایین جامعه از این سوخت حدود چهار درصد است.

وی با طرح این سئوال که آیا یارانه ها در مسیر پیشرفت و رشد کشور به کار می رود، اظهار داشت: مطمئنا وضعیت فعلی پرداخت یارانه ها منطبق با عدالت نیست.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم مصرف بنزین خاورمیانه در طول سال در ایران مصرف می شود، گفت: میزان مصرف سوخت در دنیا هر 50 سال یک بار دو برابر می شود ولی در کشور ما این میزان هر 10 سال دو برابر می شود.

حسینی اضافه کرد: میزان مصرف برق برای مشترکان خانگی در طول یکسال در دنیا حدود 90 کیلووات ساعت است ولی در کشور ما این میزان دو هزار و 900 کیلووات است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مسیر به کارگیری منابع و اعطای یارانه ها در جهت خلاف پیشرفت و عدالت است، تصریح کرد: با این روند مصرف و تولید در بخش انرژی ما از نیمه دوم سال 1405 عملا بر روی پول صادرات نفت برای تامین مخارج نمی توانیم پاسخگو باشیم چون روز به روز طراز انرژی کشور به سمت منفی پیش می رود.

وی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را یکی از بزرگترین کارهای اقتصادی کشور دانست و گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بسیاری از ریشه های مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

حسینی با بیان اینکه استفاده درست از این منابع یکی از دغدغه های دست اندرکاران اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: میزان اثرات تخریبی محیط زیست در بخش انرژی هفت هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: ما سه برابر کل مالیاتی که دریافت می کنیم به بخش انرژی یارانه می دهیم ولی در کشور ترکیه یک سوم مالیات از طریق انرژی تامین می شود به خاطر اینکه مصرف انرژی باعث آلوده شدن محیط زیست می شود و باید از کسانی که باعث تخریب محیط زیست می شوند مالیات گرفت.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کرد: با وجود تلاش هایی که صورت گرفته هنوز روستاهایی هستند که از نعمت برق و گاز و آب محروم هستند و ما یارانه آنها را به کسانی می دهیم در حالیکه هیچکس راضی نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: در همه برنامه های گذشته قانون هدفمند کردن یارانه ها مورد تاکید بود ولی تاکنون کسی آن را اجرایی نکرد.

وی ادامه داد: بزرگ کردن اثرات منفی و ندیدن آینده پیش رو و عدم صرف وقت برای استفاده از اندیشه جهت برطرف شدن مشکلات باعث شده که تاکنون این قانون اجرایی نشود.

وزیر اقتصاد در پایان هدفمند کردن یارانه ها را اجتناب ناپذیر دانست و از مبلغان دینی خواست که با استفاده از ظرفیتهای تبلیغی دین برای توجیه مردم استفاده کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزير اقتصاد:
irna634173953179375000.jpg

فرصت تکميل فرم اطلاعات آمار خانوار در آذر ماه فراهم مي شود
شميرانات - معاون وزير امور اقتصادي ودارايي گفت: افرادي که هنوز فرم اطلاعات آمار خانوار را پر نکرده اند، در آذر ماه فرصت تکميل اين فرم را خواهند يافت.

"محمد رضا فرزين" روز شنبه در همايش ستاد شهرستاني هدفمند کردن يارانه ها گفت: آن دسته از مردم که در سال 87 فرم را پر کرده و طي اين مدت تغييراتي در اطلاعات آنها از قبيل تولد فرزند جديد، ازدواج، طلاق و يا مرگ، بوجود آمده، نيازي به مراجعه ندارند چرا که مرکز آمار تمام تغييرات ثبت شده را دريافت کرده است.
وي با تاکيد بر اينکه طرح دولت حذف يارانه نبوده بلکه هدفمند کردن آن است، گفت: دولت بايد يارانه را به طور درست توزيع کند و روش هاي کنوني پرداخت يارانه بايد تغيير کند.
وي خاطر نشان کرد: موضوع هدفمند کردن يارانه ها از برنامه سوم توسعه در دستور کار دولت ها قرار گرفت و به مرور زمان مشکلات کار، اهميت وضرورت اجراي آن بيشتر شد.
معاون وزارت امور اقتصادي ودارايي، يادآور شد: 50 درصد يارانه به مردم ، 30 درصد به توليدکنندگان و 20 درصد به دولت تعلق مي گيرد.
وي در خصوص پرداخت يارانه به بخش توليد نيز گفت: در اين بخش به روش هاي جبران خسارت، يارانه سود تسهيلات و به صورت تسهيلات، يارانه از سوي سازمان هدفمند سازي و با معرفي به بانک حمايت مي شود.
وي با يادآوري اينکه آسيب شناسي اقتصاد از دولت نهم آغاز شد، افزود: بحث تغيير، تحول وبرنامه ريزي دراقتصاد در 7 محور بود که يکي از اين هفت محور يارانه ها است .
سخنگوي کارگروه تحول اقتصادي ، ماليات- شبکه توزيع، سيستم بانکي، مسائل ومشکلات بهره وري، ارزش گذاري پول ملي وگمرک را 7 محور تغيير، تحول وبرنامه ريزي دراقتصاد عنوان کرد.
وي گفت: در بعضي از حوزه ها از جمله گمرک، نيازمند اصلاح قانون هستيم که درحال حاضر اين کار با تشکيل کميسيون ويژه در مجلس در حال بررسي است و در برخي ديگر از جمله **** مالکيت اصلاح قانون بايد صورت گيرد که در حال انجام است.
تهرام/7244/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزارت رفاه اعلام كرد:
A0808554.jpg

اعلام تلفن براي پاسخگويي به سؤالات قانون هدفمندي يارانه‌ها‌
خبرگزاري فارس: به منظور پاسخگويي به سؤالات و شبهات هموطنان در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه‌ها و ثبت شماره حساب بانكي مركز پاسخگويي 24 ساعته سامانه حساب خانوار در وزارت رفاه و تامين اجتماعي راه اندازي شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، به منظور پاسخگويي به سؤالات و شبهات هموطنان در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه‌ها و ثبت شماره حساب بانكي مركز پاسخگويي 24 ساعته سامانه حساب خانوار در وزارت رفاه و تامين اجتماعي راه اندازي شد.
همه سرپرستان خانوار سراسر كشور مي‌توانند سؤالات خود را در خصوص ثبت شماره حساب بانكي از طريق تلفن48031222-021 با كارشناسان اين مركز در ميان بگذارند.
همچنين تلفن 9009000017 يك شماره خاص است كه سرپرستان خانوار در هر نقطه‌اي از كشور مي‌توانند با تلفن ثابت بدون پيش شماره سؤالات خود را مطرح كنند.
كارشناسان مركز پاسخگويي سامانه حساب خانوار در وزارت رفاه و تامين اجتماعي 24 ساعته آماده پاسخگويي به سؤالات هموطنان در خصوص چگونگي ثبت شماره حساب خانوار هستند.
انتهاي پيام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
از فردا در تهران، قم و قزوين آغاز مي‌شود
آخرين مرحله اعلام حساب بانکي براي دريافت يارانه




فردا آخرين مرحله اعلام حساب بانکي سرپرست خانوار براي دريافت يارانه نقدي در كشور آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سرپرستان خانوار در استان‌هاي تهران، قم و قزوين که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر کرده‌اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند، از فردا به مدت يک هفته مي‌توانند به اعلام حساب بانکي سرپرست خانوار در سامانه اينترنتي www.refahi.ir اقدام کنند.

در همين زمينه سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي با اشاره به اين كه در فاز نخست اجراي طرح بالغ بر 68 ميليون نفر اطلاعات خود را در مركز آمار ثبت كرده‌اند، گفت: 86 درصد اين افراد تاكنون اقدام به ثبت حساب بانكي در 26 استان كشور كرده‌اند كه قطعا بخشي از كساني كه شماره حساب خود را ثبت نكرده‌اند، از دريافت يارانه‌ها منصرف شده و بخش ديگر به هر دليلي علي رغم ميل باطني موفق به ثبت شماره حساب نشده‌اند كه براي اين گروه مهلت مجدد تعيين مي‌شود.

محمدرضا فرزين افزود: در حال حاضر دو دغدغه‌ در ميان مردم وجود دارد؛ نخست دغدغه‌ ثبت حساب بانكي و دوم دغدغه‌ ثبت فرم مركز آمار براي كساني كه هنوز موفق به اين كار نشده‌اند، بر اين اساس گروه نخست در مهلت معين شده پس از اتمام ثبت حساب بانكي در سراسر كشور مي‌توانند اقدام به ثبت شماره حساب خود كنند و گروه دوم نيز در مهلتي كه در آذر ماه براي اصلاح اطلاعات حساب تعيين شده است، مي‌توانند فرم مركز آمار را تكميل كنند.

وي با اشاره به اظهارات رييس جمهور مبني بر اين كه مبلغ نقدي يارانه‌ها مهر ماه به حساب مردم واريز مي‌شود، يادآور شد: مطمئنا اصلاح قيمت‌ها با واريز يارانه‌ به حساب مردم همزمان نخواهد بود و اصلاح قيمت‌ها پس از واريز وجوه اجرايي مي‌شود.

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي ادامه داد: مبلغ نقدي يارانه‌ها به طور كامل قابل برداشت است كه آيين‌نامه ويژه‌اي نيز در اين باره توسط هيات دولت تصويب شده است.

رييس مركز آمار ايران نيز در اين رابطه با تاكيد بر اينكه از اين پس خانواده ها نبايد هيچ‌گونه نگراني درباره تغييرات هويتي شناسنامه‌اي و جمعيتي در فرم اطلاعات اقتصادي خود داشته باشند، گفت: كار آمايش داده‌ها توسط مركز آمار ايران به صورت دقيق انجام مي‌شود و همه اطلاعات با شماره ملي افراد كنترل مي‌شود از سوي ديگر پس از ثبت اطلاعات، داده‌ها دوباره با اداره ثبت احوال و ثبت اسناد كنترل مي‌شود. بنابراين امكان خطا در اين سيستم وجود ندارد.

عادل آذر همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا اطلاعات شناسنامه‌اي و اطلاعات اقتصادي خانوارها به طور همزمان در تخصيص يارانه نقدي دخالت خواهد كرد يا خير؟ گفت: بر اساس مصوبه كارگروه تحول اقتصادي و قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در اولين مرحله تنها اطلاعات شناسنامه‌اي براي پرداخت سرانه ملاك خواهد بود، اما در فاز دوم كه زمان آن هنوز مشخص نيست، قطعا روش پلكاني معكوس با توجه به اطلاعات اقتصادي خانوار ملاك عمل قرار مي‌گيرد. به اين معناكه دهك‌هاي پردرآمد از يارانه‌ كمتري برخوردار خواهند شد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرپرستان خانوار، شماره حساب و کارت بانکي خود را ثبت کنند
2010%5C8%5C15%5Cimg634174910267343750.jpg

تهران - دبيرخانه ستاد استاني هدفمندکردن يارانه‌ها از تمام سرپرستان خانوار در استان تهران که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار خود را در سال 87 يا در سال جاري تکميل کرده‌اند درخواست کرد، جهت ثبت شماره کارت بانکي خود اقدام کنند.

به گزارش روز يکشنبه گروه اقتصادي ايرنا به نقل از دبيرخانه ستاد هدفمند کردن يارانه‌ها در استان تهران، اين سرپرستان جهت ثبت اطلاعات حساب بانکي خود از تاريخ 25 مرداد تا سوم شهريور سال جاري به سامانه اطلاع رساني وزارت رفاه www.refahi.ir مراجعه و با اعلام مشخصات کد ملي و سريال شناسنامه نسبت به ثبت شماره کارت بانکي سرپرست خانوار اقدام کنند.
در اطلاعيه ديگري از تمام سرپرستان خانوار در استان تهران که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار خود را طي اين مدت تکميل کرده و متقاضي دريافت يارانه‌ نقدي هستند، خواسته شده است براي سهولت در پرداخت يارانه‌ها و منحصر بفرد بودن شماره کارت بانکي، نسبت به درج شماره کارت بانکي سرپرست خانوار اقدام کنند.
همچنين سرپرستان خانوار از درج شماره کارت بانکي يا شماره حساب اعضاي خانوار اجتناب گردد.
براساس اطلاعيه ديگر اين ستاد، تمام افرادي که بعنوان سرپرست خانوار فرم اطلاعات اقتصادي خود را اعم از اينکه در سال 1387 يا در سال جاري در استان تهران تکميل کرده‌اند، مي‌توانند از تاريخ 25 مرداد تا سوم شهريور نسبت به درج شماره حساب بانکي خود در سامانه اطلاع رساني ذکر شده اقدام کنند.
براساس اين گزارش در صورت عدم دسترسي افراد به اينترنت، مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات اينترنتي دولتي يا خصوصي محل سکونت خود مشخصات خواسته شده را وارد کنند.
اقتصام**ا.د** 1558
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استاندار تهران:
wh120-254.jpg

بانك‌ها حق ندارند نسبت به اعلام شماره حساب خانوارها اقدام كنند


استاندار تهران از ثبت‌نام 16 درصد از خانوارهاي تهراني در سامانه رفاه http://www.refahi.ir به منظور دريافت يارانه‌ نقدي همزمان با اولين روز ثبت‌نام كه از روز دوشنبه آغاز شده است، خبر داد و در عين حال تاكيد كرد: هيچ يك از بانك‌ها حق ندارند، راسا نسبت به اعلام شماره حساب مشتريان خود به اين سامانه اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي تمدن در نشست صميمي خود با خبرنگاران كه در محل استانداري تهران برگزار شد، افزود: گزارش‌هاي واصله نشان داد كه در روز گذشته تعداد محدودي از بانك‌ها به صورت مستقيم اقدام به اعلام شماره حساب مشتريان خود به سامانه http://www.refahi.ir كرده‌اند.

وي ادامه داد: هر چند اين بانك‌ها اعلام كردند كه قبلا رضايت مشتري را از اين بابت جلب كرده‌اند، اما احساس مي‌شود اين اقدام شايسته نيست تا شماره حساب مشتريان بانك‌ها به صورت غيابي وارد اين سامانه شود، اين در حاليست كه با دريافت اين گزارش نشستي با دست اندركاران بانك‌ها برگزار و تذكرات لازم به آنها ارائه شد كه بر اساس آن هيچ بانكي حق ندارد شماره حساب مشتريانش را به سامانه اعلام كند.

ثبت‌نام 16 درصد از خانوارهاي تهراني در نخستين روز

استاندار تهران با تاكيد بر اينكه در اولين روز ثبت‌نام دريافت شماره حساب‌هاي خانوارهاي استان تهران 16 درصد از اين خانوارها شماره حساب‌هاي خود را وارد سامانه (http://www.refahi.ir/) كرده‌اند ، خاطرنشان كرد: 555 هزار و 578 خانوار تهراني در روز گذشته شماره حساب خود را اعلام كرده‌اند .

وي با تاكيد بر اين كه در اولين روز ثبت‌نام هيچ مشكل فني مانع از ثبت‌نام مردم تهران نشد، يادآور شد: بر اساس پيش‌بيني و اعلام وزارت رفاه حدود سه ميليون و 509 هزار خانوار شماره حساب‌هاي خود را بايد وارد سامانه ياد شده كنند.

تمدن ادامه داد: همچنين در روز گذشته گزارشاتي دريافت كرديم مبني بر اينكه برخي از افراد سودجو با مراجعه به برخي از محلات بالاخص روستاهاي تهران در ازاي دريافت مبالغ پنج و 10 هزار توماني به مردم گفته‌اند كه مي‌توانند شماره حساب براي آنان افتتاح و آن را به اين سامانه ياد شده اعلام كنند، اين در حاليست كه به مردم مي‌گوييم اعلام شماره حساب متضمن پرداخت هيچ هزينه‌اي نيست، اين در حاليست كه موضوع به فرمانداران، دهياران و بخشداران به صورت رسمي اعلام شده است تا در صورت نبود امكانات لازم براي ارسال شماره حساب، سريعا نسبت به در اختيار قرار دادن امكانات اقدام كنند.

وي تصريح كرد: با دريافت اين گزارش موضوع به مراكز انتظامي و امنيتي اعلام شد تا آنها با اين سودجويان برخورد كنند .

استاندار تهران در ادامه از مردم تهران خواست به هيچ فردي غير از شبكه رسمي و مجاز اعلام شده (سامانه http://www.refahi.ir براي ثبت‌نام و اعلام شماره حساب مراجعه نكنند و به فردي نيز اجازه ندهند تا دريافت مبلغي نسبت به اين كار اقدام كنند .

وي اعلام كرد : چهار هزار شعبه بانك دولتي و خصوصي در استان تهران آماده افتتاح شماره حساب جديد هستند.

به گزارش ايسنا، تمدن در ادامه اين نشست پيشنهادات و انتقادات خبرنگاران نسبت به استانداري را دريافت و به تك تك خبرنگاران نيز پاسخ داد.

خبرنگاري از رنگ و چيدمان پورتال استانداري كه شباهت بسياري به يكي از خبرگزاري‌ها دارد انتقاد كرد كه استاندار تهران در اين باره توضيح داد: نسبت به سايت چندان رضايتي ندارم و از يك نواختي بايد خارج شود، اين در حاليست كه نمي توانيم همچون سايت‌هاي بخش خصوصي آزاد باشيم و در ارائه اخبار بايد مراقبت‌هاي خاص خود را داشته باشيم.

وي ادامه داد: چندين طرح براي متحول كردن سايت دريافت شده است كه طي يك ماه آينده نسبت به اين كار اقدام خواهد شد.

بين استانداري و شهرداري تضادي وجود ندارد

تمدن همچنين به پراكندگي واحدهاي استانداري در 9 ساختمان و مشكلات ناشي از اين امر نيز اشاره كرد.

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه بين استانداري و شهرداري تضادي وجود ندارد، عنوان كرد: وجود تفاوت‌ها و نظرات در رفتار و عملكردها امري طبيعي و زاييده هر كاري است، حال آن كه طوري به ذهن متبادر مي‌كند كه تضاد بين استانداري و شهرداري وجود دارد ، حال آن كه اين گونه نيست.

كهريزك دچار مشكلات زيست محيطي است

به گزارش ايسنا، استاندار تهران در ادامه اين بحث به مشكلات دفع زباله تهران در «كهريزك» اشاره كرد و يادآور شد: در دفع زباله تهران طوري عمل شده است كه در حال حاضر در كهريزك دچار مشكلات زيست محيطي شده ايم و سيلابي از شيرابه‌ها به راه افتاده كه با نفوذ به عمق زمين مي‌تواند آب هاي زيرزميني را آلوده كند.

وي همچنين انتشار گرد و غبار ناشي از سوزانده شدن زباله، ايجاد بوي نامطبوع و حيوانات موذي در كهريزك را از ديگر مشكلات پيش رو خواند و افزود: ملزم شده ايم تا مكان دفع زباله را تغيير دهيم ، البته اين به معناي تضاد استانداري با شهرداري نيست.

تمدن تاكيد كرد: همچنين ملزم شده ايم ظرف شش ماه آينده براي تغيير مكان محل دفن زباله چاره انديشي و تدابير لازم را اتخاذ كنيم.

وي در توضيح اين كه تضادي بين استانداري و شهرداري وجود ندارد ، خاطرنشان كرد: در عين حال برخي از مصوبات شوراي شهر تهران با قوانين در تعارض هستند كه فرمانداري آنها را باز مي گرداند كه گاهي اوقات از اين امر نيز به تضاد تلقي مي‌شود.

در مورد مترو طوري موضع گيري مي‌شود كه انگار ما نمي خواهيم پول بپردازيم

به گزارش ايسنا، استاندار تهران در مورد مترو نيز ، اضافه كرد: در مورد مترو طوري موضع گيري مي‌شود كه انگار ما نمي خواهيم پول مترو را بپردازيم، حال آن كه اين طور نيست، چرا كه دولت هر مبلغي را كه در صدد پرداخت است، از بودجه عمومي مي‌پردازد كه اين امر با پول دادن از مسير شهرداري متفاوت است، در عين حال دولت در هر فصلي درصدي از اعتبار تعيين شده را از محل خزانه پرداخت مي‌كند.

وي بيان كرد: با توجه به گستردگي مترو دولت خواست وارد ميدان شود، اما با واكنش برخي از دست اندركاران مترو مواجه شد كه از اين واكنش تعجب كردم، چرا كه دولت در صدد بود تا به كمك مردم بيايد و در اين امر نيازي به واكنش نبود كه اين تقابل بين دولت و شهرداري تلقي شد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در راستای هدفمندی یارانه‌ها ؛
صنایع آسیب پذیر شناسایی شدند/ ترکیب مصرف انرژی در صنایع
صنایع آسیب پذیر در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنگاههای آسیب پذیر با توجه به آثار اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بر رقابت پذیری و قیمت تمام شده محصولات تولیدی برای جلوگیری از کاهش تولید داخلی ضروری است.

سناریوهای قیمت اولویت رشته‌ها و بنگاه های صنعتی را در بهره مندی از تسهیلات تغییر می دهند اما اینکه چه نوع حمایتی برای این بخشها در نظر گرفته شده است و در عمل به چه میزان می تواند آثار ناشی از تغییر قیمت را جبران کند، جای تامل دارد.

این در حالی است که وزارت صنایع در گام نخست به شناسایی صنایع آسیب پذیر و برنامه های جبرانی برای این صنایع در راستای اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور اقدام کرده است.

بررسی‌ها نشان می دهد تولید داخلی به مراتب بیشتر از همان میزان تولید کشورهای دیگر انرژی مصرف می کند، به عنوان مثال برای تولید یک میلیون دلار کالا 14 برابر ژاپن به انرژی نیاز دارد.

تغییر قیمت حاملهای انرژی با تحت تاثیر قرار دادن قیمت نهایی کالاها و کاهش سود تولیدکنندگان انگیزه آنها را از ادامه فعالیت از بین می برد؛ از این رو تدوین و اجرای تمهیدات پیشگیرانه و حمایتی نه تنها از توقف فعالیت این بنگاهها جلوگیری خواهد کرد بلکه به افزایش بهره وری و صرفه جویی های ملی منجر خواهد شد.

استفاده از فناوری نوین، سوختهای جایگزین، ایجاد زیر ساختهای مدیریتی از جمله راهکارهای کاهش آثار منفی تغییر قیمت انرژی است که نیاز به شناسایی بنگاهها، بررسی درخواست آنها و گردآوری اطلاعات صنعتی آنها دارد.

صنایع آسیب پذیر

به طور کلی بنگاههای آسیب پذیر شامل رشته فعالیتهایی هستند که با افزایش هزینه (مستقیم و حمل و نقل) یا کاهش تقاضا بیشترین زیان را می بینند.

این بنگاهها برای ادامه فعالیت در بازار رقابتی قادر نیستند افزایش هزینه های خود را در قیمت نهایی کالاها لحاظ کنند که از جمله دلایل آن ثبات قیمت مواد اولیه در دیگر رشته های صنعتی و جلوگیری از افزایش تورم و زیان خانوارها است.

بدین ترتیب این افزایش هزینه، آنها را آسیب پذیرتر می کند و بر اساس این میزان آسیب پذیری به دو گروه اول (با آسیب پذیری بیشتر) و دوم تقسیم می شود، ضمن اینکه سایر رشته فعالیتها در گروه سوم قرار می گیرند.

بررسی تاریخی تاسیس بنگاههای صنعتی در ایران هم نشان می دهد قیمت پایین حاملهای انرژی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری در برخی از این بنگاهها محسوب می شود که این ارزان بودن بسیاری از طرحهای صنعتی را توجیه پذیر نشان می داد و صاحبان این صنایع بدون توجه به آینده برای دستیابی به سودهای کوتاه مدت، راه انداری خطوط تولید ارزان قیمت انرژی بر را به خرید تکنولوژی پیشرفته دارای مصرف بهینه انرژی ترجیح می دادند و هم اکنون با تغییر قیمت انرژی، بیشترین زیانها را پیش رو خواهند داشت.

نساجی ، ظروف شیشه‌ای ، چینی ، کاغذ و چوب ، فولاد ، مس ، آلومنیوم ، فروآلیاژ ، سرب ، روی و ریخته گری ، سیمان، کاشی سرامیک، شیشه تخت ، چینی بهداشتی ، آجر ، گچ، آهک و سنگ، قند و شکر، روغن نباتی ، لبنیات؛ صنایع شیمیایی شناسایی شده به عنوان صنایع آسیب پذیر هستند.

ترکیب مصرف انرژی در صنایع

به گزارش مهر، ترکیب مصرف انرژی پرمصرف ترین واحدهای تولیدی صنعتی حاکی از آن است که محصولات اولیه کالاهای اساسی بیشترین سهم را در مصرف انرژی به خود اختصاص می دهند به طوریکه برای تولید محصولات نفتی تصفیه شده بیشترین سوخت و برای تولید سیمان و آهک و گچ بیشترین برق در صنعت مصرف می‌شود.

بررسیهای آماری بخش صنعت و معدن نشان می دهد ساخت منسوجات و آشامیدنی 8.3 درصد، ساخت مواد و محصولات شمیمیایی 15.9 درصد، ساخت فلزات اساسی 17.9 درصد، کک و فرآورده های حاصل از نفت 21.5 درصد و محصولات کانی غیر فلزی 28.8 درصد از سوخت مصرفی در بخش صنایع را به خود اختصاص داده اند.

ساخت منسوجات با 4.8 درصد ، کک و فرآورده های حاصل از نفت با 1.6 درصد ، ساخت مواد و محصولات شیمیایی با 18.2 درصد ، محصولات غذایی و آشامیدنی با 5.6 درصد و ساخت فلزات اساسی با 46 درصد نیز بیشترین مصرف کنندگان برق در بخش صنعت هستند.

سهم صنایع پرمصرف در مصرف برق به تفکیک کالای تولیدی به محصولات قند و شکر با 0.7 درصد سهم ، آماده سازی و ریسندگی الیاف منسوج و منسوجات با 3.9 درصد، تولید فرآورده های نفتی تصفیه شده با 1.6 درصد، تولید مواد شیمیایی اساسی به جز کود و ترکیبات ازت با 2.4 درصد، تولید سیمان و آهک و گچ با 11.1 درصد، تولید آجر با 1.8 درصد ، تولید محصولات اولیه آهن و فولاد با 3.21 درصد و تولید محصولات اساسی آلومینیومی با 10.7 درصد است.

سهم مصرف سوخت تولید قند و شکر از کل مصرف بخش صنعت 4 درصد ، آماده سازی و ریسندگی الیاف نساجی و بافت منسوجات 1.1 درصد، تولید فرآورده های نفتی تصفیه شده 21.5 درصد، تولید مواد شیمیایی اساسی به جز کود و ازت 5.7 درصد ، تولید سیمان و آهک و گچ 15.8 درصد و تولید آجر 7.1 درصد، تولید محصولات اولیه آهن و فولاد 16.1 درصد و تولید محصولات اساسی آلومینیومی 0.5 درصد است.

سهم کالاهای اساسی در سبد خانوار

یکی از معیارهای اساسی در شناسایی بنگاههای آسیب پذیر میزان نفوذ کالاهای تولیدی آنها در سبد خانوار است چرا که تغییر قیمت حاملهای انرژی و در نتیجه تاثیری که این تغییر بر فعالیت واحدهای پر مصرف صنعتی دارد ، ترکیب سبد خانوار را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از این رو برای کاهش ضرر و زیان مصرف کنندگان و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه برای کنترل بازار و تنظیم آن می تواند بررسی میزان نفوذ کالاهای صنعتی در سبد خانوار باشد.

بررسیها نشان می دهد مسکن ( مصالح ساختمانی ) 31 درصد در سبد هزینه ای بخش متوسط جامعه ، 46.5 درصد در دهک اول و 25.8 درصد در سبد دهک دهم خانوارها سهم دارد، این در حالی است که تولید مصالح ساختمانی از جمله پر مصرف ترین‌ها در مصرف برق صنعتی کشور محسوب می شوند .

مواد خوراکی ( نان- لبنیات - روغن و شکر) 22.7 درصد در سبد خانوار های متوسط ، 35.7 در دهک اول و 16.4 درصد در دهک دهم خانوارهای جای دارد. پوشاک 5.3 درصد سبد متوسط، 3.3 در صد سبد دهک اول و 6.5 درصد سبد دهک دهم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به تنوع بالای رشته های صنعتی ، پروژه های صنعتی فراوان گستردگی جغرافیایی، تاثیر گذاری بالای بخش صنعت بر اقتصاد و سایر بخشها ، اصلاح در شیوه پرداخت یارانه ها ، تغییر بهای آن تمام سیاستهای مالی ، پولی و بودجه ای و تجاری و صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نحوه حمایت از صنایع

در این راستا آموزش عمومی ، تعیین جوایز صادراتی ، پرداخت مستقیم یا قرض الحسنه به واحدهای آسیب پذیر، بهره وری **** مالی ، تسهیل صادرات و واردات و مدیریت منابع انسانی و منابع می تواند بستر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را بر جلوگیری از توقف چرخ صنعتی کشور فراهم کند.

آموزش مدیریت انرژی ، حمایت از محصولات پربازده، تدوین استاندارد مصرف انرژی محصولات، محدود سازی تولید محصولات کم بازده، گسترش مراکز خدمات صنعتی و فنی مهندسی نیز از دیگر تدابیر حمایتی محسوب می شود.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۵۴ ,
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ختصاصي/ با لغو اختيارات تمامي دستگاه هاي اجرايي در زمينه قيمت گذاري:

کارگروه طرح تحول، مسئول قیمت گذاری تمام کالاها و خدمات شد

رزین از تشکیل ستاد دائمی تامین کالا و نظارت بر بازار بر اساس مصوبه امروز کارگروه طرح تحول خبر داد و اظهار داشت: این ستاد با مسئولیت وزارت بازرگانی تشکیل می شود و عملا این وزارت خانه با همکاری سایر دستگاه ها ساز و کارهای دقیق و کاملی برای اجرای مناسب قانون و جلوگیری از بی نظمی در بازار تدوین می کند

IMAGE634173919897647500.jpg



با تصویب کارگروه طرح تحول اقتصادی، هر نوع قیمت گذاری کالا و خدمات تنها از طریق ساز و کار هدفمند کردن یارانه ها انجام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا فرزین در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، در خصوص مصوبات جلسه امروز کارگروه طرح تحول اقتصادی که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، افزود: کارگروه طرح تحول اقتصادی امروز تصویب کرد هر نوع قیمت گذاری کالا و خدمات تنها از طریق ساز و کار هدفمند کردن یارانه ها انجام و اختیارات کلیه دستگاه های اجرایی در این رابطه لغو می شود.
وی همچنین با اشاره به مصوبه امروز کارگروه طرح تحول اقتصادی در خصوص نظارت بر بازار اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع نظارت بر بازار و بحث قیمت گذاری و در راستای تقویت نظارت در این حوزه، رئیس جمهور دستور دادند تمامی تغییرات قیمت کالاها و خدمات باید فرآیند تصویب در کارگروه طرح تحول اقتصادی و سازمان هدفمندسازی یارانه ها را طی کند و اختیارات دستگاه های اجرایی در این زمینه لغو می شود.
فرزین همچنین از تشکیل ستاد دائمی تامین کالا و نظارت بر بازار بر اساس مصوبه امروز کارگروه طرح تحول خبر داد و اظهار داشت: این ستاد با مسئولیت وزارت بازرگانی تشکیل می شود و عملا این وزارت خانه با همکاری سایر دستگاه ها ساز و کارهای دقیق و کاملی برای اجرای مناسب قانون و جلوگیری از بی نظمی در بازار تدوین می کند.
به گفته دبیرکارگروه طرح تحول اقتصادی، براساس مصوبه دیگر کارگروه از اول مهر ماه تمام پمپ های بنزین و گازوئیل باید به دستگاه و سیستم پرداخت الکترونیکی بهای سوخت مجهز شوند تا امکان پرداخت از طریق کارت های اعتباری و بانکی فراهم شود.
فرزین با بیان اینکه کارگروه طرح تحول توجه ویژه ای به توسعه حمل ونقل عمومی دارد،تصریح کرد: کارگروه طرح تحول اختصاص 3 هزار دستگاه اتوبوس شهری برای توسعه حمل ونقل عمومی شهرهای کشور تا پایان سال جاری را تصویب کرد.
وی جمع آوری کارگاه های غیر مجاز تبدیل سوخت را آخرین مصوبه امروز کارگروه طرح تحول عنوان کرد و افزود: کلیه کارگاه هایی که به صورت غیر مجاز نسبت به تبدیل سیستم سوختی بنزین به گاز می کردند توسط وزارت کشور جمع آوری و کارگاه های مجاز تحت پوشش و نظارت کارخانه های تولید خودرو دایر خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اختصاصي/وزير رفاه و تامين اجتماعي :
2010%5C8%5C17%5Cimg634176801960625000.jpg

يارانه ها از مهرماه به حساب مردم واريز مي شود
تهران - وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام کرد کار واريز وجوه نقدي يارانه ها به حساب مردم از مهرماه و پس از پايان ثبت و اخذ شماره حساب ها آغاز مي شود.

" صادق محصولي "که در ضيافت افطاري سه شنبه شب ايتام تعدادي از مراکز نگهداري کودکان بي سرپرست تهران شرکت کرده بود در گفت وگوي اختصاصي باخبرنگار گروه اخبار شب ايرنا افزود:درحال حاضر سرپرستان خانوار استانهاي تهران، قم و قزوين که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر کرده اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند،ثبت نام مي کنند.
وي اعلام کرد:پس از ثبت شماره حساب مردم درتمامي استانها،يک اعلام عمومي نيز درکل کشور براي افرادي که تا پايان مهلت هاي مقرر موفق به ثبت شماره حساب خود نشده اند،خواهد شد.
خبرنگار ايرنا سوال کرد: "اگر افرادي فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را به هر دليلي پرنکرده باشند چگونه مي توانند در اين طرح شرکت کنند؟".
وزير رفاه و تامين اجتماعي در پاسخ گفت در آينده فرصت ديگري براي افرادي که موفق به پرکردن فرم هاي مخصوص اطلاعات نشده اند در نظر خواهيم گرفت و اين زمان از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد.
به گفته محصولي براي پرداخت مبالغ نقدي ناشي از اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، داشتن حداقل يک حساب بانکي نزد شبکه بانکي کشور الزامي است.
وي به بررسي حساب بانکي واجدان شرايط درشبکه بانکي کشور اشاره کرد و افزود: براين اساس هم اکنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانوارکه فرم اطلاعات اقتصادي را پر کرده‌اند داراي حساب بانکي اند و آن دسته از هموطنان واجد شرايط هم که فاقد هرگونه حساب بانکي اند بايد حداکثر ظرف دو هفته آينده با مراجعه حضوري به يکي از شعب بانک‌هاي کشور اقدام به افتتاح حساب کنند.
وي همچنين تصريح کرد: براي افتتاح حساب در بانک‌هاي کشور هيچ‌گونه محدوديتي وجود ندارد و هرکدام از واجدان شرايط فاقدحساب بانکي مي‌توانند به هر بانک دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنند.
وزير رفاه و تامين اجتماعي از اطلاع رساني سريع و دقيق به همه مردم در ادامه مراحل اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها سخن گفت و اظهار اميدواري کرد که مثل هميشه با همکاري مردم بتوانيم اين قانون را که يک گام بزرگ درحرکت رو به جلوي کشور و **** جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد و بزرگترين طرح اقتصادي 50 سال گذشته است به بهترين شکل اجرا کنيم و در اين راه ازپيشنهادات سازنده مردم استقبال مي‌کنيم.
محصولي همچنين در بخش ديگري از اين گفت و گو که در جمع ايتام و کودکان بي سرپرست و در سالن پذيرايي وزارت رفاه و تامين اجتماعي برگزار شد درباره نحوه در اختيار قرار دادن اين کودکان به خانواده هاي متقاضي اينگونه توضيح داد: قرار است با هماهنگي دستگاه قضايي ترتيبي اتخاذ شود که اين عمل خيرخواهانه با مديريت و درايت بهتري صورت گيرد .
ضيافت افطاري به ميزباني وزارت رفاه و تامين اجتماعي و باحضور تعدادي از کودکان بي سرپرست خانه کودکان و نوجوانان شهيد قدوسي،شيرخوارگاه آمنه ، مجتمع خدمات بهزيستي شهيد احمد ضرغامي ، شيرخوارگاه حضرت رقيه (س) و مرکز خيريه نوباوگان کوثر برگزار شد.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
یه سوال فوری:
حساب جاری هم میشه تو سایت رفاهی وارد کرد یا فقط دفترچه؟
 

منصور قیامت

کاربر ویژه گفتگوی آزاد
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2007
نوشته‌ها
4,707
لایک‌ها
297
محل سکونت
شهر باحال قم

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
چرا شماره کارت بهتره؟ من شماره حساب ملی وارد کردم :( شماره کارت اون موقع دم دستم نبود :(


خوب شناساییش راحتتره زودتر می تونند حساب را با شماره ملی سرپرست تطبیق بدهند
بعدش هم برداشت از کارت راحتتره
البته اگر کارت داشته باشه حسابت فکر نکنم زیاد فرق کنه.
 
بالا