برگزیده های پرشین تولز

آموزش مغز برای افزایش اعتماد به نفس

shafajoo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 می 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
34
تغذيه مناسب، ورزش و فعاليت اجتماعي برخي از عواملي هستند که مي تواند به بالا بردن اعتماد به نفس افراد کمک کند .با اين حال براي برخي افراد، در مسير رسيدن به اعتماد به نفس همچنان مشکلاتي وجود دارد در حال حاضر، محققان نشان داده اند که ممکن است با آموزش و دادن تمرين به مغز اعتماد به نفس را افزايش داد
در يک مطالعه جديد، دانشمندان الگوهاي فعاليت مغز را که مي تواند سبب اعتماد به نفس در يک فرد شوند ، پيش بيني و شناسايي کرده اند. آنها کشف کرده اند که اين فعاليت هاي مغز مي تواند براي افزايش اعتماد به نفس دستکاري شود .
اعتماد به نفس به طور کلي به عنوان اعتقاد به توانايي هاي فردي تعريف شده است اعتماد به نفس يک حالت دروني از آنچه که ما در مورد خودمان فکر و احساس مي کنيم ساخته شده است.
اعتماد به نفس پايين مي تواند به کمرويي، اضطراب اجتماعي، عدم ابراز وجود، و مشکلات ارتباطي منجر شود. اين امر مي تواند پيامدهاي منفي براي بسياري از جنبه هاي زندگي فرد از جمله روابط و پيشرفت هاي شغلي داشته باشد .
همچنين مطالعات نشان داده اند که اعتماد به نفس پايين مي تواند خطر ابتلا به مشکلات روحي و رواني، مانند اختلال دو قطبي و افسردگي را افزايش مي دهد.
هيچ اندازه و الگوي واحدي براي همه در روند افزايش اعتماد به نفس وجود ندارد. برخي از افراد با ايجاد تغييرات شخصي مانند اتخاذ يک رژيم غذايي سالم و يا پيوستن به يک باشگاه اجتماعي مي توانند اعتماد به نفس شان را بهبود بخشند، در حالي که ديگران ممکن است از تمرکز حواس و يا مشاوره بهره مند شوند.
در مطالعه جديدي محققان نشان دادند که ممکن است تغيير فعاليت مغز به عنوان يک وسيله تقويت اعتماد به نفس باشد
شناسايي و دستکاري الگوهاي مغز براي افزايش اعتماد به نفس

محققان از طريق استفاده از يک تکنيک تصويربرداري به عنوان "رمز گشايي نوروفيدبک " به يافته هايي کارامد دست پيدا کردند اين روش شامل اسکن مغزي براي نظارت بر الگوهاي فعاليت پيچيده مغز است.
تيم تحقيقاتي اين روش تصويربرداري را روي 17 داوطلب در مطالعه انجام دادند و اين روش در قالب يک تمرين ادراکي ساده انجام شد . به عنوان يک نتيجه، محققان فعاليت هاي خاص مغز را که با اعتماد به نفس پايين و بالا همراه بود شناسايي کردند.

اعتماد به نفس در مغز چطور نشان داده مي شود
؟ اگر چه اين يک سوال بسيار پيچيده است، محققان با استفاده از روش هاي هوش مصنوعي الگوهاي خاص مغز را در مورد يکي از داوطلبين در حالت اعتماد به نفس بالا و پايين شناسايي کردند
سپس اين محققان خواستند ببينند که آيا مي توانند اين اطلاعات را در خصوص اعتماد به نفس بالا در بقيه داوطلبين مورد مطالعه نيز صادق است؟
همه افراد در جلسات آموزشي، هر زمان که اعتماد به نفس بالا را از طريق رمزگشايي نوروفيدبک نشان مي دادند يک پاداش کوچک پولي دريافت مي کردند.
از طريق اين جلسات آموزشي، محققان دريافتند که آنها به طور ناخودآگاه قادر به تقويت اعتماد به نفس شرکت کنندگان شده بودند. به عبارت ديگر، افراد غافل از اينکه مغزشان دستکاري شده اعتماد به نفس بيشتري داشتند.
با استفاده از اين اطلاعات احتمال دارد دانشمندان براي داشتن اعتماد به نفس بيشتر در آينده به راهکارهاي جديدي دست يابند .
در اين آزمايش با کمال تعجب اعتماد به نفس با پاداش کوچکي ( مقدار کمي پول ) افزايش يافت . وقتي که از شرکت کنندگان براي اعتماد به نفس شان در پايان آموزش راي گيري شد آنها به طور مداوم اعتماد به نفس بيشتري داشتند.
همچنين روشن شد فرآيندهاي مغزي مسئول اعتماد به نفس هستند و محققان معتقدند که يافته هايشان ممکن است ما را يک گام به کشف راه هاي جديد براي بهبود اعتماد به نفس و ديگر حالات ذهني نزديک کند .

منبع: medicalnewstoday
مترجم: آيتک محمدي
http://mag.shafajoo.com/content/48656
https://www.instagram.com/shafajoo/
 
بالا