برگزیده های پرشین تولز

اخبار بخش سلامت

لطفا نظرتون را راجع به عطر درمانی بگید؟

  • خوبه

    Votes: 1 20.0%
  • بده

    Votes: 0 0.0%
  • نظری ندارم

    Votes: 4 80.0%

  • Total voters
    5

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
در بعضی از فیلم‌های طنز قدیمی تغییر وضعیت ذهنی و هوشی به دنبال ضربه مغزی، به تصویر کشیده می‌شدند. شاید «احمقی در آکسفورد» لورل و هاردی یکی از فیلم‌های محبوب دوران کودکی شما هم باشد، همان فیلمی که لورل در قالب کارگری ساده‌لوح به دانشگاه آکسفورد می‌رود و در اثر یک اتفاق، سرش به پنجره می‌خورد و ناگهان استاد دانشگاه می‌شود!

mxfeb7k2yoy1rylmcvq1.jpg


اما به موازات پیشرفت دانش، این ژانر منسوخ شد و برای مثال تزریق ناگهانی اطلاعات به سبک فیلم ماتریکس (خلبان شدن ناگهانی قهرمان داستان) یا قرص‌هایی که باعث پایداری حافظه می‌شوند، در داستان فیلم‌ها استفاده شدند.

اما آیا واقعا می‌شود یک ضر به مغزی یا یک تومور مغزی، باعث توانمندتر شدن ما از نظر ذهنی شود؟!

مغز عضو عجیبی است و ناشناخته‌های بسیاری دارد، ما در اینجا داستان ۱۰ نفر را با هم مرور می‌کنیم که بیماری مغز در آنها باعث بیدار شدن ذوق و قریحه هنری‌شان شد!

کن والترز

7ik43k70khcmma5d1wjr.jpg


تا قبل از اینکه کن والترز در سال ۲۰۰۵، دچار ضربه مغزی شود، هیچ نشانه‌ای از استعداد هنری از خود بروز نمی‌داد.

tso9xlkvf7jywzjvdzyy.jpg


یک تصادف رانندگی باعث شد که او مجبور شود در باقی عمر روی صندلی چرخدار بنشیند، اما خونریزی مغزی او، برخلاف انتظار، فایده‌ای هم برای او داشت، ذوق هنری در او بیدار شد و او ذهن خلاقی پیدا کرد، طوری که این مهندس سابق به هنر دیجیتال رو آورد و شرکت نرم‌افزاری خودش را تأسیس کرد. شرکت آقای والترز ۵۱ ساله، حالا با شرکت معتبر EA در بعضی از پروژه‌ها همکاری می‌کند!

جیم چامبلیس

در سال ۱۹۸۸، پس از ضربه به سر، جیم چامبلیس دچار صرع قسمت گیجگاهی-لیمبیک مغز یا به اختصار TLE، میگرن و صدمه در اعمال شناختی شد.

i57e4hp43pu18qfjzcv.jpg


او دیگر نمی‌توانست کارهای حقوقی سابق را انجام بدهد و به ناچار یک آموزگار جانشین شد، اما یک روز وقتی از روی تصادف داشت با خمیر بازی، ور می‌رفت، به ناگاه با خمیر، مارمولکی ساخت که بسیار مورد توجه دانش‌آموزانش قرار گرفت.

او به ناگاه متوجه شد که در زمینه هنرهای سه‌بعدی استعداد زیادی پیدا کرده، پس استعدادش را پی گرفت و لیسانس هنرهای تجسمی از دانشگاه لوییسویل گرفت.

او حالا در زمینه رابطه هنر، صرع و میگرن، تحقیق می‌کند!

آلیسون سیلوا

آلیسون از کودکی نقاشی می‌کرد، اما تا پیش از آنکه یک تومور مغزش را درگیر کند، کارهایش تعریفی نداشتند.

pnu6557d39z4lfvrbnv6.jpg


بعد از بیماری، کارهای او تیره‌تر و ژرف‌تر شدند، طوری که ارزش مادی آنها ۲۰ برابر بیشتر برآورد شد.

به ناگاه این هنرمند اهل نیوجرسی در سر یک دوراهی و یک تصمیم دشوار قرار گرفت: استعداد هنری‌اش را حفظ کند و خطر خونریزی مغزی خطرناک را به جان بخرد، یا اینکه تومورش را جراحی کند!

2blkkt8in39jj6at3tg.jpg


پزشکان او حالا نظر داده‌اند که وضعیت او خطرناک است، اما بالقوه زندگی‌اش را تهدید نمی‌کند.

به همین خاطر آلیسون علیرغم داشتن میگرن، بی‌خوابی، توهم و آشفتگی در بینایی، تصمیم گرفت که هنرش را حفظ کند!

الن براون

پزشکانی که بعد از یک سکته، مغز الن براون را جراحی کردند، تصور می‌کردند که فقط جانش را نجات داده‌اند. اما همین عمل باعث شد، او به یکباره تبدیل به یک هنرمند شود!

zb5hhihpxrpm1xyc7lf.jpg


او قبل از عمل به سختی می‌توانست یک طراحی ساده انجام بدهد، اما بعد از آن می‌توانست نقاشی‌هایی با جزئیات بسیار بکشد.

تصور کنید که او در دوره نقاهت مدادی را از پرستار گرفت و بعد با نگاه کردن به عکس یک سگ، نقاشی‌اش را با جزئیات کشید.

ruhgybi424co0lr1fesk.jpg


او حالا در دانشگاه Worcesterیک هنرمند حرفه‌ای است.

جون سارکین

تا قبل از اینکه یگ رگ در مغز او پاره شود، سارکین یک فیزیوتراپ علاقه‌مند به گلف بود.

hl3ssufzua8o6zt9kk.jpg


اما بعد از بیماری، سارکین که سابق بر این آدم منظم و مرتبی به یک هنرمند پرشور و برونگرا تبدیل شد و به طرز وسواس‌گونه‌ای به هنر روی آورده است.

u6tsoguzd3l4escqhx7.jpg


کارهای او آمیزه‌ای از نقاشی، شهر هستند که در آنها از متن ترانه‌ها استفاده می‌شود و حس و حال رمز و رازگونه‌ای توأم با رهایی را القا می‌کنند.

wqsks00tbv2c0cyneev.jpg


یک پزشک
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
بریتانیا از راه‌اندازی بانک ملی اسپرم در این کشور خبر داده است. انتظار می‌رود که زنان مجرد و زوج‌های زن همجنس‌گرا بیش از دیگران از خدمات این بانک ملی اسپرم بهره‌مند شوند. استفاده از خدمات این بانک ۳۷۰ یورو هزینه دارد.

itq2x0mybk5zopdoyz7x.jpg


افزایش تقاضا برای دریافت اسپرم و کمبود شدید اسپرم، موجب شده تا مقامات بهداشتی بریتانیا از تأسیس نخستین بانک ملی اسپرم در جهان، در این کشور خبر دهند.

این بانک اسپرم در کلینیک ویژه زنان در شهر بیرمنگام مستقر شده و قرار است از اول ماه اکتبر سال جاری فعالیت خود را در راستای کاهش "کمبود کنونی" اهدای اسپرم آغاز کند.

دست‌اندرکاران مؤسسه NGDT و کلینیک بیرمنگام که به طور مشترک هدایت این بانک اسپرم را بر عهده دارند، در بیانیه‌ای گفته‌اند که با این اقدام قصد دارند تا دسترسی ایمن، عادلانه و بهتر متقاضیان به اسپرم‌های اهدایی را فراهم کنند و امیدوارند از این راه شمار بیمارانی که "خودشان را برای دریافت اسپرم از راه‌های متفرقه به خطر می‌اندازند‌کاهش پیدا کند".

در این بیانیه همچنین آمده است که اقلیت‌های قومی می‌توانند برای نخستین بار دست به انتخاب اسپرم ‌اهدایی "منطبق با شرایط فرهنگی" خود بزنند.

مؤسسه NGDT نهاد ملی در بریتانیا برای اهدای اسپرم، تخمک و جنین به شمار می‌رود. این نهاد در سال جاری میلادی ۱۵۰ هزار یورو بودجه اضافه از محل درآمدهای عمومی برای سازماند‌هی اهدای اسپرم و تخمک دریافت کرده است. وزارت بهداشت بریتانیا برای بانک ملی اسپرم تا کنون بودجه‌ای ۹۶ هزار یورویی اختصاص داده است.

به نوشته روزنامه "گاردین" تمامی متقاضیان اعم از بیمه‌شدگان خصوصی و دولتی و نیز "تمامی قومیت‌ها در بریتانیا، زوج‌های همجنس‌گرا و نیز زنان مجرد" می‌توانند از خدمات این بانک اسپرم بهره ببرند.

فرزند منهای همسر

به گفته رئیس مؤسسه NGDT به ویژه در سال‌های اخیر تقاضای این گروه از جامعه برای دریافت اسپرم به طور چشمگیری افزایش داشته است. او به روزنامه "دیلی‌میل" گفته است: «دیگر از نظر اجتماعی قابل قبول‌تر شده که بگویید من هنوز مرد مناسب را پیدا نکرده‌ام و نمی‌خواهم برایش انتظار بکشم، اما دوست دارم بچه ‌داشته باشم.»

به گزارش روزنامه "دیلی میل" در حال حاضر زنان در بریتانیا برای دریافت اسپرم از مؤسسه NGDT بایستی دو سال به انتظار بنشینند، به همین دلیل نیز بسیاری از آنان راه‌های دیگری را برای دریافت اسپرم می‌آزمایند.

انتظار می‌رود که زنان مجرد شاغل که علاقمند به داشتن فرزند منهای همسر هستند، بخش اعظم مراجعان به این بانک اسپرم را تشکیل دهند. در این میان پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک سوم مراجعان نیز زوج‌های زن همجنس‌گرا باشند.

دست‌اندرکاران این بانک اسپرم در نظر دارند در سه سال آینده از وجود دستکم هزار مرد برای اهدای اسپرم بهره بگیرند تا از این راه بتوانند تقاضاهای رو به افزایش برای دریافت اسپرم را پاسخ بگویند. به نوشته روزنامه "دیلی میل" استفاده از خدمات بانک ملی اسپرم نزدیک به ۳۰۰ پوند (حدود ۳۷۰ یورو) هزینه دارد.
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
تبلیغات هر روزه دوربین های دیجیتالی و رقابتی که بین شرکت ها برای ارائه محصولات بهتر انجام می شود، عکس هایی با کیفیت بالا که حتی جزییات نادیدنی را نشان می دهند شاید این سوال را در ذهن ما بیاورد که چشم انسان قوی تر است یا دوربین های دیجیتال؟ و اینکه دقت دید ( رزلوشن ) چشم انسان در مقایسه به دوربین یا صفحه تصویر چگونه است؟
جهت اطلاع بیشتر برخی دقت تصویر ها (رزلوشن ) ذکر شده است.
480*320 : VHS
576*480 : VCD
720*480 : DVD
1280*720 : Blu-Ray
10000*7000 : IMax
اعدادی مانند 1080*1920 در حقیقت اندازه پیکسل ها هستند. از ضرب این دو عدد به 2073600 میرسیم که همان 2.0 مگا پیکسل است. این از سری اعدادیست که دقت تصویر دوربین ها را مشخص میکند. این اعداد تنها بخشی از معادله را تشکیل میدهند. دقت تصویر شامل تشخیص جزییات یک تصویر است. عامل های بسیاری در این مورد موثرند. میزان نور، اندازه حسگر، کدبندی و فاصله سوژه از این جمله اند. دقت تصویر های بالا از فاصله دور برای چشم انسان قابل تشخیص نیستند.
با تمام این توصیفات هنوز میتوان چشم را با دوربین از لحاظ دقت مقایسه کرد.
اگر تمام شرایط دیگر ایده آل باشد، برای یافتن دقت تصویر چشم باید ببینیم چند پیکسل نیاز داریم تا یک تصویر بسازیم که به اندازه کافی بزرگ باشد تا کل دامنه دید ما را بپوشاند و تصویری حقیقی ارایه دهد که پسکیل های آن مشخص نشود.
باید مد نظر داشت که دوربین تصویر را در یک لحظه ثبت میکند ولی چشم مدام در حال حرکت است. مغز ما تمام داده ها از دو چشم را دریافت کرده، موارد اضافی مانند بینی و عینک را حذف کرده و تصویری مستمد و مداوم به ما ارایه میدهد. تصویر لحظه ای چشم ما حتی بر روی تلوزیون خراب نیز قابل قبول نیست.
گودی مرکزی چشم نقطه ایست که دیدی با شفافیت کامل و رنگ کامل و به میزان دو درجه دارد. این تنها نقطه ای در چشم است که دید 20/20 دارد . نقطه دیگری نیز وجود دارد که در محل ورودی عصب بینایی بوده و کلا نقطه کور است. حرکت مداوم چشم این کاستیها را جبران میکند.
زاویه دید انسان با فاصله تغییر میکند.
Roger N Clark با استفاده از 5.9 کمان زاویه بر دقیقه، دقت دید چشم انسان را محاسبه کرد. با احتساب کل دامنه دید و اینکه چقدر جزییات در این دامنه میگنجد، دقت چشم انسان معادل 576 مگا پیکسل محاسبه شد. این تعداد پیکسل مورد نیاز است تا تصویری تشکیل شود که دامنه دید ما را پر کرده و در عین حال متوجه پیکسل ها نباشیم.

اما به یاد داشته باشید که این عدد برای کل چشم و بدور از در نظر گرفتن گودی مرکزی است. در فضای دو درجه ای قابل دید در یک لحظه توسط گودی مرکزی، تصویری 7 مگا پیکسلی مورد نیاز است تا تصویر واقعی بنظر برسد.
در نهایت همیشه در نظر داشته باشید که دید انسان دیجیتال نبوده و مهمتر از همه اینکه بر اساس پیکسل نیست. مغز نیز تصویری را ثبت نمیکند و تا بحال هیچ مدرکی دال بر اثبات حافظه تصویری بدست نیامده است.
برگرفته از : Vsauce channel
ویدئو
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understanding-series/res-demyst.shtml
 

CONSTANTLY1317

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,286
لایک‌ها
2,568
يک کارشناس درمان اعتياد با هشدار نسبت به مصرف داروي مخدري که به مراتب از ترياک قويتر بوده و ترک آن نيز سخت‌تر از ترياک است، ميزان مصرف اين ماده در کشور را غيرقابل قياس با ساير کشورها و نگران کننده دانست.

حميد صفاتيان در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به مصرف بسيار بالاي ترامادول در کشور و با هشدار نسبت به مصرف اين دارو در ميان زنان، دانشجويان و خصوصاً زنان باردار اظهار داشت:‌ مشاهدات باليني ما از افزايش مصرف ترامادول و ميزان بالاي مصرف اين دارو در ميان دانشجويان، زنان و زنان باردار دارد که اين موضوع يک زنگ خطر جدي براي کشور ما محسوب مي‌شود.

وي بالا بودن ميزان مصرف ترامادول در کشور را نشانه‌اي از ضعف سيستم درمان اعتياد در کشور دانست و افزود:‌ به هر اندازه که سيستم درمان اعتياد در کشور ما ضعيف‌تر عمل کند و ما در ورود معتادان به چرخه درمان ناتوان‌تر باشيم، ميزان مصرف داروي ترامادول بالاتر مي‌رود.

اين کارشناس درمان اعتياد ادامه داد:‌ علاوه بر تاثير سيستم درماني بر مصرف داروي ترامادول، از نقش قيمت مواد مخدر در افزايش مصرف اين دارو نيز نمي‌توان چشم‌پوشي کرد چراکه به هر اندازه قميت مواد مخدر بالاتر رود، ميزان روي آوري معتادان به مصرف ترامادول نيز افزايش مي‌يابد.

صفاتيان تغيير الگوي مصرف مواد مخدر در سال‌هاي اخير را نيز يکي از علل افزايش گرايش به استفاده از ترامادول عنوان کرد و گفت: تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر به سمت مواد روان‌گردان باعث شده است در سال‌هاي اخير ميزان گرايش به ترامادول در ميان معتادان افزايش يابد. چراکه عموماً کساني که مواد روان گردان مصرف مي‌کنند، نسبت به مصرف مواد مخدر در کنار روان گردان مصرفي خود، تمايل دارند و در دسترس‌ترين ماده مخدر براي اين افراد داروي ترامادول است.وي مصرف ترامادول در ايران را با ديگر کشورهاي دنيا قابل قياس نمي‌داند و معتقد است: متاسفانه در اين ميان ميزان خروج اين دارو از مسير قانوني و داروخانه‌ها و توزيع در بازار آزاد بسيار زياد است و در بسياري از موارد شاهد هستيم که معتادان مصرف کننده اين دارو در تهيه آن هيچ مشکلي ندارند و حتي گاهاً روزانه تا 10 عدد قرص ترامادول نيز مصرف مي‌کنند.مديرکل پيشين درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، قرار دادن ترامادول در سيستم درمان اعتياد در کشور را يکي از راه‌هاي کاهش سوءمصرف اين دارو عنوان کرد و افزود: متاسفانه وقتي توزيع ترامادول به صورت قانوني در کشور براي معتادان انجام نمي‌شود، فرد معتاد به صورت خودسرانه اقدام به مصرف اين دارو در دُزهاي بالا مي‌کند و اين مصرف بيش‌ از اندازه علاوه بر بروز مسمويت، باعث عادت فرد معتاد به دُزهاي بسيار بالاي اين دارو مي‌شود و درمان و ترک اين دارو را بسيار سخت مي‌کند .

صفاتيان با بيان اينکه ترک اعتياد به ترامادول بسيار سخت‌تر از ترک ترياک است،‌ گفت: علاوه بر اين موضوع تفيير الگوي مصرف در معتادان به ترامادول باعث مي‌شود که اين افراد به مواد مخدر قويتر از ترياک روي بياورند و اين موضوع سبب مي‌شود تا مصرف کنندگان ترامادول در معرض مخاطرات بيشتري قرار گيرند.وي با اشاره به گرايش بيشتر جوانان به مصرف ترامادول نسبت به بزرگسالان اظهار داشت: با توجه به اثرات منفي مصرف ترامادول و همچنين افزايش ميزان مصرف اين داروي مخدر در ميان جوانان، به نظر مي‌رسد که ستاد مبارزه با مواد مخدر بايد به عنوان يک اولويت به اين موضوع نگاه کند.اين کارشناس درمان اعتياد در پايان با تاکيد بر ضرورت نظارت بر ورود قرص ترامادول به داخل کشور نسبت به ورود اين دارو از خارج از کشور هشدار داد.

گفتني است با توجه به اينکه مکانيسم کنترل درد در ترامادول مشابه مورفين است. مصرف مداوم آن منجر به وابستگي فيزيکي و رواني مشابه اعتياد به مواد مخدر مي‌شود و مصرف طولاني مدت ترامادول منجر به اعتياد به آن شده و درماني کاملا مشابه با درمان سوء مصرف مواد مخدري چون ترياک، کراک و هروئين دارد!
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
سازمان ملل به دلیل خطر بیماری اِبولا، "وضعیت فوق العاده جهانی" اعلام کرد. در 5 ماه اخیر نزدیک به 900 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: بیماری ابولا بزرگترین و خطرناک ترین بیماری در 4 دهه گذشته است و به اعلام وضعیت فوق العاده در زمینه بهداشت عمومی در سطح جهان نیازمند است.

در این بیانیه آمده است: بیماری ابولا در غرب آفریقا نیازمند تحرک هماهنگ شده بین المللی برای توقف گسترش در سطح جهان است.

کشور سیرالئون نیز از ارتش برای کمک به تلاش های مقابله با ابولا کمک گرفت.
بیماری ابولا در کشورهای سیرالئون، گینه و لیبریا تاکنون نزدیک به 900 نفر کشته گرفته است. لیبریا، سیرالئون، گینه و نیجریه چهار کشور آفریقایی هستند که بیشترین آمار مبتلایان به بیماری را دارند.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از ماه مارس گذشته (اسفند - فروردین) تا روز دوشنبه هفته گذشته 1603 نفر به ابولا مبتلا شدند که 887 نفر آنها جان باختند.

این بیماری به عربستان سعودی نیز رسیده است و به تازگی بیماری یکی از شهروندان این کشور آشکار شد. این شهروند سعودی در ماه رمضان برای انجام سفر کاری، به کشور سیرالئون رفته بود.

در همین ارتباط، عربستان سعودی صدور ویزای حج عمره و تمتع برای کشورهای دارنده بیماری ابولا را متوقف کرد.

گفتنی است روستاهای محروم و کم توسعه در مرکز و غرب آفریقا، منطقه اصلی گسترش این بیماری هستند و هم اکنون کشورهای گینه، سیرالئون، لیبریا، کنگو، گابون، سودان جنوبی، اوگاندا و آفریفای جنوبی با این بیماری روبه رو هستند.

این بیماری از طریق حیوان به انسان منتقل می شود. افراد بیمار به صورت ناگهانی با درد مفاصل و تب شدید و التهاب روبه رو می شوند. زمان بیمار شدن افراد تا بروز علائم بیماری نیز بین 2 تا 12 روز است.

تاکنون برای درمان این بیماری هیچ داروی موثر و قطعی یافت نشده است.

بررسی افراد در جستجوی مبتلایان به بیماری ابولا
373543_886.jpg

373544_735.jpg


373545_323.jpg



فعالیت نیروهای مقابله با بیماری ابولا در غرب آفریقا

373546_600.jpg



اطلاع رسانی در مناطق غرب آفریقا برای مقابله با بیماری ابولا

373547_213.jpg


373548_128.jpg


373549_555.jpg


373550_459.jpg


373551_160.jpg


373552_337.jpg


373553_388.jpg


373554_860.jpg



انتقال چند فرد مبتلا به بیماری ابولا به اسپانیا برای درمان

373555_217.jpg


373556_342.jpg


373557_396.jpg


اتاق های ویژه برای بستری شدن بیماران ابولا در بریتانیا

373559_166.jpg


373560_308.jpg


373561_241.jpg


373562_355.jpg



انتقال بیمار مبتلا ابولا به بیمارستانی در آتلانتا آمریکا

373563_215.jpg


373564_493.jpg


373565_434.jpg
 

yasman.yk

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2013
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
294
سن
33
خواب ناکافی میتواند تاثیر بسزایی در سلامت پوست شما داشته باشد.در این تاپیک برای شما خواب سالم و نکات مهم قبل از خواب را بیان می‌کنیم تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید.


www.takroj.ir-300011112.jpg




بهترین زمان خواب چه زمانی است؟


ثابت شد‌‌ه است که خواب د‌‌ر شب کیفیت و کمیت بهتری د‌‌ر مقایسه با خواب د‌‌ر روز د‌‌ارد‌‌ همان‌طور که گفته شد‌‌ه خواب کمتر از ۶ ساعت را کم‌خوابی و بالای ۹ ساعت را پر خوابی گویند‌‌. که هر د‌‌و مورد‌‌ باید‌‌ تحت بررسی قرار گرفته شوند‌‌.

همان‌طور که گفته شد‌‌ بین ترشح هورمون‌ها و زیبایی پوست ارتباط مستقیمی‌وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌ که این هورمون‌ها خصوصاً د‌‌ر طی شب براساس ساعات بیولوژیک بد‌‌ن ترشح می‌شوند‌‌. بنابراین سعی کنید‌‌ خواب خود‌‌ را به ساعات شب و تاریکی هوا منتقل کنید‌‌ و از بید‌‌ار ماند‌‌ن تا سحر و جایگزین کرد‌‌ن خواب روزانه به جای شبانه پرهیز کنید‌‌.



نکات مهم برای سلامت پوست قبل از خواب



به حالت خوابید‌‌ن خود‌‌ توجه کنید‌‌


راحت‌ترین حالت خواب، لزوماً بهترین حالت برای زیبایی نیست. تنها د‌‌لیل عمد‌‌ه تسریع پیری پوست خوابید‌‌ن روی صورت است. د‌‌ر این حالت پوست فشرد‌‌ه شد‌‌ه و گرد‌‌ش خون آن به اند‌‌ازه کافی صورت نمی‌گیرد‌‌. بنابراین پوست صورت آسیب می‌بیند‌‌ و چین می‌خورد‌‌ و سبب چین و چروک می‌شود‌‌. خوابید‌‌ن به حالتی که سر به سمت پایین باشد‌‌ سبب جمع شد‌‌ن آب د‌‌ر محل و د‌‌ر نتیجه پف‌آلود‌‌گی صورت می‌شود‌‌. متخصصین خوابید‌‌ن به پشت را توصیه می‌کنند‌‌ و می‌گویند‌‌ هنگام خواب ۲ بالش زیر سر قرار د‌‌هید‌‌ تا سر پایین‌تر قرار نگیرد‌‌.




به بازسازی پوست خود‌‌ د‌‌ر شب توجه کنید‌‌.


وقتی می‌خوابید‌‌ متابولیسم یا سوخت و ساز بد‌‌ن پایین می‌آید‌‌ د‌‌ر نتیجه ایجاد‌‌ راد‌‌یکال‌های آزاد‌‌ زیانبار پوست کاهش می‌یابد‌‌ به علاوه شما د‌‌ر معرض آلود‌‌گی‌های محیطی یا تابش اشعه ماورای بنفش که به پوست آسیب می‌رساند‌‌ نیز قرار ند‌‌ارید‌‌ و به د‌‌لیل اینکه بد‌‌ن شما د‌‌ر طول شب مجبور به حفاظت از پوست نیست می‌تواند‌‌ به جای آن بازسازی را مؤثرتر انجام د‌‌هد‌‌. بنابراین حتماً قبل از خواب صورت خود‌‌ را کاملاً از آلود‌‌گی‌های محیطی و لوازم آرایش پاک کنید‌‌. استفاد‌‌ه از پاک‌کنند‌‌ه‌های ملایم د‌‌ر رفع آلود‌‌گی‌ها بسیار مؤثر است. آرایش چشم‌ها را کاملاً پاک کنید‌‌ و از پاک نمود‌‌ن مژه‌ها از ریمل قبل از خواب مطمئن شوید‌‌.


از کرم‌های د‌‌ور چشم قبل از خواب استفاد‌‌ه کنید‌‌.
برای کاهش خطوط د‌‌ور چشم و رفع حلقه تیره د‌‌ور چشم ، از کرم‌های د‌‌ور چشم مناسب سن و شرایط خود‌‌ نیم ساعت قبل از خواب استفاد‌‌ه کنید‌‌. وارد‌‌ شد‌‌ن این کرم‌ها به د‌‌رون چشم باعث پف‌آلود‌‌گی و ناراحتی‌های چشم خواهد‌‌ شد‌‌ بنابراین حد‌‌ود‌‌ نیم ساعت قبل از خواب از این کرم‌ها استفاد‌‌ه کنید‌‌ تا از وارد‌‌ نشد‌‌ن آن به چشم‌ خود‌‌ مطمئن شوید‌‌. با انگشت خود‌‌ کرم را به حالت ضربه‌ای به د‌‌ور چشم خود‌‌ (پلک بالا و پایین) زد‌‌ه و د‌‌ر نهایت به آرامی‌از سمت خارج به د‌‌اخل بکشید‌‌ و از پوشش کامل آن روی پلک بالا و پایین مطمئن شوید‌‌.




آب‌رسانی پوست خود‌‌ را خصوصاً شب‌ها فراموش نکنید‌‌.
برای آب‌رسانی به پوست لایه نازکی مرطوب‌کنند‌‌ه که حاوی ماد‌‌ه مرطوب‌کنند‌‌ه هیالورونیک اسید‌‌ و گلسیرین می‌باشد‌‌ و باعث حفظ آب پوست می‌گرد‌‌د‌‌ را به پوست خود‌‌ قبل از خواب بزنید‌‌ و با این کار د‌‌ر هنگام خواب به حفظ حالت ارتجاعی پوست خود‌‌ و بازگرد‌‌اند‌‌ن رطوبت از د‌‌ست رفته صورت د‌‌ر طی روز کمک می‌کنید‌‌. استفاد‌‌ه از د‌‌ستگاه بخور خصوصاً د‌‌ر طی زمستان که هوا خشک‌تر است نیز توصیه می‌شود‌‌.

www.takroj.ir-300011113.jpg




خواب سالم خوابی عمیق و لذت‌بخش است نه خوابی طولانی!

با خواب سالم، طول عمر، لاغری و جوانی پوست خود‌‌ را بد‌‌ون پرد‌‌اخت هیچ هزینه‌ای به د‌‌ست آورید‌‌. خواب کافی باعث تنظیم متابولیسم بد‌‌ن، د‌‌فع مواد‌‌ زاید‌‌ و سمی‌از عضلات، کبد‌‌ و پوست می‌شود‌‌. هنگام خواب د‌‌ستگاه گوارش استراحت می‌کند‌‌ و سیستم عصبی نیز د‌‌ر وضعیت خواب تغییرهایی د‌‌ارد‌‌ که لازمه بازسازی و بازتوانی این سیستم است.

د‌‌ر خواب عضله‌ها (ماهیچه‌ها) استراحت می‌کنند‌‌. بعد‌‌ از خواب سالم چهره سرحال می‌شود‌‌. روح و روان آرامش می‌گیرد‌‌ و فرد‌‌ با انرژی مضاعف می‌تواند‌‌ فعالیت خود‌‌ را شروع کند‌‌. کمبود‌‌ خواب یا ند‌‌اشتن خواب عمیق، د‌‌ر ترشح هورمون‌ها اختلال ایجاد‌‌ می‌کند‌‌ و باعث تیرگی و افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود‌‌ به همین د‌‌لیل پزشکان معتقد‌‌ند‌‌: مطمئناً «خواب خوب» زیبایی می‌د‌‌هد‌‌.



وقتی خواب خوبی د‌‌ر شب د‌‌اشته باشید‌‌ د‌‌ر طی روز احساس آرامش، کارآمد‌‌ی و مؤثر بود‌‌ن خواهید‌‌ د‌‌اشت. توجه د‌‌اشته باشید‌‌ که هورمون رشد‌‌ هم د‌‌ر طی خواب ترشح می‌شود‌‌ که موجب ترمیم پوست، ساخت کلاژن و حتی رشد‌‌ موها می‌شود‌‌. از این‌رو استفاد‌‌ه از کرم‌های شب برای پوست و مو، بسیار مؤثرند‌‌.





خواب سالم چیست؟


شایع‌ترین مشکلی که اکثر مرد‌‌م د‌‌ر مورد‌‌ خواب با آن د‌‌رگیر هستند‌‌ حفظ و نگهد‌‌اری یک د‌‌وره منظم خواب و بید‌‌اری است ولی سایر مشکلات خواب از قبیل کم‌خوابی، خروپف، کابوس شبانه … همگی می‌توانند‌‌ کیفیت خواب شما را کاهش د‌‌هند‌‌ و به سطح سلامتی و خلق و خوی زند‌‌گی تأثیر بگذارد‌‌. خواب ناکافی باعث بی‌قراری، عد‌‌م تمرکز، خستگی و تحریک‌پذیری می‌شود‌‌ و علاوه بر آن سرعت پاسخ‌د‌‌هی به محرک‌های بیرونی و قد‌‌رت هماهنگی شما با محیط و نیز قد‌‌رت حفظ اطلاعات را کاهش می‌د‌‌هد‌‌. د‌‌ر واقع ساعت‌های نامشخص و نامنظم خواب شبانه‌روز، باعث گسسته شد‌‌ن ساعات بیولوژیک بد‌‌ن شما می‌شود‌‌ و تنظیم مجد‌‌د‌‌ آن مد‌‌ت‌ها زمان خواهد‌‌ برد‌‌.



این حالت به‌ویژه د‌‌ر افراد‌‌ی که از لحاظ شخصی شیفت‌های شبانه د‌‌ارند‌‌ بیشتر د‌‌ید‌‌ه می‌شود‌‌. آثار کم‌خوابی د‌‌ر طولانی مد‌‌ت به شکل بالاترین سطح هورمون‌های استرس و کاهش سیستم ایمنی و افزایش چین و چروک زود‌‌رس، شلی پوست، تیرگی د‌‌ور چشم و … خواهد‌‌ بود‌‌.



مطالعات نشان می‌د‌‌هد‌‌ که هورمون خواب یا ملاتونین د‌‌ر جوان ماند‌‌ن و طراوت پوست کاملاً مؤثر است. به طور متوسط ۵/۷ تا ۵/۸ ساعت خواب برای هر فرد‌‌ نیاز است و کمتر از ۶ ساعت خوابید‌‌ن د‌‌ر شبانه‌روز به معنای کم‌خوابی است البته نیاز به خواب به عوامل مختلفی بستگی د‌‌ارد‌‌ که مهم‌ترین آن سن فرد‌‌ است. بیشترین نیاز خواب مربوط به د‌‌وران نوزاد‌‌ی است.

نوزاد‌‌ ممکن است تا ۲۰ ساعت د‌‌ر روز خواب باشد‌‌. نیاز به خواب با افزایش سن کم می‌شود‌‌. البته د‌‌ر د‌‌وران بلوغ به طور طبیعی این نیاز کمی‌افزایش می‌یابد‌‌.



د‌‌ر سالمند‌‌ان هم میزان خواب هم کیفیت آن پایین می‌آید‌‌، غیر از سن میزان فعالیت بد‌‌نی، فکری نیز بر میزان خواب تأثیر می‌گذارد‌‌ فعالیت بد‌‌نی زیاد‌‌ مثلا د‌‌ر ورزشکاران، د‌‌انش‌آموزانی که د‌‌ر زمان امتحانات و کنکو به ساعت بیشتری برای خواب سالم نیاز د‌‌ارند‌‌. بیماری‌ها خصوصاً بیماری‌های عفونی باعث افزایش نیاز به خواب می‌شوند‌‌.

 

yasman.yk

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2013
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
294
سن
33
توقف کامل رشد و توسعه چین و چروک غیر قابل انجام است اما روش‌های طبیعی و آسانی جهت پیشگیری از چین و چروک پوست وجود دارد و همچنین برای فرار از چین و چروک ، پوستتان را در مقابل آفتاب محافظت کنید و با عادات خوب غذایی آن را تغذیه کنید. در این تاپیک ۳ میوه ضد چروک را به شما معرفی میکنیم ، و شما می‌توانید این میوه‌ها را بصورت خام یا ماسک صورت تهیه و برای شادابی و ضد چروک پوست صورتتان استفاده کنید.


www.takroj.ir-300011117.jpg

آشنایی با میوه‌های ضد چین و چروک پوست



خوردن مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌های ترمیم پوست و فیبر هستند، سرعت پیر شدن پوست صورت را کاهش می‌دهد. میوه‌های تازه و رنگارنگ برای به دست آوردن این دست از مواد مغذی گزینه‌های خوبی هستند. سعی کنید تا در **** غذایی خود این دست از میوه‌های دوست دار پوستتان را بگنجانید.



آشنایی با میوه‌های ضد چین و چروک پوست

www.takroj.ir-300011115.jpg

آشنایی با میوه‌های ضد چین و چروک پوست

آوکادو برای جوانی پوست

آوکادو دوست خوبی برای پوست شماست. خوردن این میوه ضد چین و چروک باعث می‌شود تا شما پوست صاف و نرم تری داشته باشید. این میوه نه چندان خوشمزه، نه تنها دارای کارتنوئید، فیبر و ویتامین ای است، بلکه روغن‌های امگا موجود در آن باعث تغذیه پوست و جلوگیری از التهاب آن می‌شود. علاوه بر مواد مغذی مذکور، آوکادو حاوی ویتامین ب ۵ است. این ویتامین به ساختن پوست جدید و مرطوب نگاه داشتن آن کمک می‌کند.

خوردن مقادیر زیادی از کیوی، پاپایا و آوکادو، چین و چروک را متوقف نمی‌کند، بلکه مصرف آنها به همراه دیگر میوه و سبزیجات می‌تواند به پوست شما کمک کند تا جوانتر بماند. با تغییر عادات غذایی، خودتان را در مسیر زیبایی و جوانی هدایت کنید.

www.takroj.ir-300011119.jpg

آشنایی با میوه‌های ضد چین و چروک پوست

کیوی؛ میوه ای سرشار از ویتامین ث

کیوی یکی از بهترین میوه‌هایی است که مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما می‌شود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است. خوردن تنها یک کیوی می‌تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین ث تامین کند. همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در **** غذایی به دفع سموم از بدن شما کمک می‌کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می‌کاهد.

ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می‌کند. عنصری که به عنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد. در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن می‌کند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث همچون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

www.takroj.ir-300011116.jpg

آشنایی با میوه‌های ضد چین و چروک پوست

پاپایا، ترمیم کننده پوست

پاپایا هم یکی دیگر از میوه‌هایی است که برای جلوگیری از چین و چروک پوست توصیه می‌شود. این میوه نه تنها از ویتامین ث و فیبر سرشار است، بلکه دارای مقادیر زیادی ویتامین ای و آ نیز هست. با توجه به خاصیت آنتی اکسیدان بودن این ۲ ویتامین، آنها از التهاب پوست جلوگیری می‌کنند و از مانع از زوال پوست خواهند شد. همچنین پاپایا کمک می‌کند تا لایه‌های رویی پوست به سرعت بهبود یابند. نباید فراموش کرد که کارتنوئید موجود در این میوه برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب اثر به سزایی دارد.
 

hamed.mansouri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
12
سن
25
در این مقاله نکاتی در مورد تغذیه و مواد‌غذایی مورد نیاز کودک، در 18 ماهگی برای شما بیان می‌کنیم.


1405412038.jpg


مقدمه
در سن 18 ماهگی، کودک شما تقریباً غذای کودک را کنار گذاشته و شروع به مصرف غذای سفره می‌کند. در این زمان او بیشتر فعال بوده و گاهی اوقات (مثلاً سر میز شام) شروع به نشان دادن استقلال خود می‌کند. فراهم آوردن انتخاب‌های سالم غذایی و میان وعده‌ها، انرژی مورد نیاز برای تمام بازی‌ها و کشف کردن‌هایی که روز کودک نوپای شما را پر می‌کنند، در اختیار او قرار می‌دهد. مورد دیگری که به همان اندازه اهمیت دارد این است که شما الآن در حال شکل دادن عادت‌های غذایی سالمی هستید که به‌صورت مادام العمر بر او تأثیر خواهند گذاشت.



منوی روزانه
1405413874.jpg


طبق نظر انجمن پزشکی اطفال آمریکا، کودک 18 ماهه شما باید الآن به‌طور روزانه سه وعده غذایی و دو یا سه میان وعده غذایی بخورد. سعی کنید هر روز از هر چهار گروه غذایی اصلی به کودکتان غذا بدهید. گوشت قرمز، ماهی، مرغ و تخم مرغ؛ شیر، پنیر و لبنیات؛ میوه‌ها و سبزیجات؛ غلات، سیب زمینی، برنج، و دانه حبوبات. اگر کودکتان همه چیزهایی را که باید در طول روز بخورد را نمی‌خورد، نگران نباشید. طبق نظر انجمن پزشکی اطفال آمریکا، کودکان در این سن بدغذا می‌شوند. شما به فراهم کردن غذاهای سالم و متنوع برای او ادامه بدهید، درنهایت او می‌آموزد که غذاهای مغذی را بخورد.



میان وعده‌ها
1405413977.jpg


از آنجایی که کودکان در تمام طول روز فعال هستند و معده کوچکی دارند، میان وعده‌ها مواد غذایی لازم را در اختیار کودکان قرار می‌دهند و از گرسنه شدن آن‌ها بین وعده‌های غذایی جلوگیری می‌کنند. ممکن است برخی کودکان یک وعده غذایی را نخورند، و این موضوع اهمیتِ یک میان وعده غذایی مغذی را بیشتر مشخص می‌کند. پزشکان خانوادگی پیشنهاد می‌کنند که مواد غذایی مانند تکه‌های کوچکِ میوه‌های تازه، کراکرها؛ برش‌های نازک پنیر؛ و غلات صبحانه کم شیرینی را برای میان وعده‌ها آماده کنید. یادتان باشد که وعده‌های غذایی کوچک باشند. نصف فنجان شیر با موز یک میان وعده خوشمزه برای اواسط صبح است. غذاها و میان وعده‌ها را طبق برنامه برایش حاضر کنید تا یاد بگیرد که گرسنگی‌اش را تحمل کند.



نوشیدنی‌ها
1405414007.jpg


در این مرحله او باید روزی دو لیوان شیر پرچرب بنوشد. اگر طعمش را دوست ندارد، توصیه می‌شود که آن را با شیر مادر مخلوط کنید و کم کم ترکیبش را تغییر بدهید تا وقتی‌که فقط شیر گاو بخورد. آب میوه را به حدود 150 میلی لیتر در صبحانه محدود کنید. در بقیه طول روز، به او شیر یا آب بدهید که کالری کمتری دارد و اغلب ویتامین‌های مورد نیازش را نیز تأمین می‌کند.



تاکتیک‌های سر میز غذا
1405414039.jpg


کودک 18 ماهه معمولاً بشقابش را کنار میزند و از غذا خوردن خودداری می‌کند. کودکان در این سن سعی می‌کنند که کنترل محیط اطرافشان را در اختیار بگیرند و میز غذا هم از این قاعده مستثنا نیست. پزشکان خانوادگی پیشنهاد می‌کنند که انواع مختلفی از غذاهای سالم را در اختیار او قرار بدهید و اجازه بدهید که او انتخاب کند که چه غذایی و به چه مقدار بخورد.

اغلب در کنار غذاهای مورد علاقه‌اش برایش غذاهای جدید حاضر کنید و از او بخواهید بدون نق زدن آن را امتحان کند. بگذارید ببیند که شما هم از خوردن غذاهای متفاوت لذت می‌برید. غذاهایی آماده کنید که خودش بتواند به راحتی آن‌ها را بخورد. او از اینکه بتواند به چیزی که وارد دهانش می‌شود کنترل داشته باشد، لذت می‌برد.



آنچه باید از آن اجتناب کرد
1405414122.jpg


آب نبات و هله هوله ها، هیچ جایی در برنامه غذایی کودک شما ندارند. از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده که چربی و قند بالایی دارند دوری کنید. سودا، آبمیوه‌ها، و نوشیدنی‌های ورزشی حتی نباید به دهانش نزدیک شوند. کیک تولد را ممنوع نکنید، اما شیرینی را بخشی از **** غذایی او قرار ندهید. این‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند و تنها کالری بالایی دارند که دیگر جایی برای خوردن مواد غذایی که به رشدش کمک می‌کند نمی‌گذارد..

منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2474.html
 

hamed.mansouri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
12
سن
25
در این مقاله پنج روش برای تمیز کردن صورت بدون صابون را به شما آموزش می‌دهیم.



1407386757.jpg


مقدمه
شما از چه ماده‌ای تمیز کننده ای استفاده می‌کنید؟ جواب این است که این به نوع پوست شما، استفاده از لوازم آرایشی، فصل، و غیره بستگی دارد. الان من حتی صورتم را با روغن نارگیل هم شست‌وشو می‌دهم، ولی روزهایی وجود دارد که نیاز دارید لایه برداری کنید و آرایش اضافی را از پوست صورت خودتان پاک کنید. پس من شروع به آزمایش روش‌های تمیز کردن صورت بدون استفاده از صابون ‌کردم. برای استفاده از این پنج روش که با ملایمت صورت شما را تمیز می‌کنند، تنها کاری که لازم است انجام بدهید، سر زدن به آشپزخانه است.



شیر
1407386419.jpg


تمیز کننده کلاسیک که کلئوپاترا را آن قدر زیبا نگه می‌داشت. اسید لاکتیک به جدا کردن سلول‌های پوستی مرده کمک می‌کند و پروتئین‌ها و چربی‌های شیر، پوست را مرطوب و شاداب می‌کنند. به همین دلیل باید از شیر کامل استفاده کنید، نه از شیر بدون چربی. برای استفاده از شیر بر روی پوست صورتتان، مقداری شیر را کف دستتان ریخته و بر روی پوست صورت ماساژ بدهید. علاوه‌بر این، شما می‌توانید برای پوست‌های خشک، شیر کامل را با تخم‌مرغ زده شده استفاده کنید و یا اینکه برای پوست‌های حساس، به آن آلوئه ورا اضافه کنید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن دو تا چهار فنجان شیر به آب وان، از مزایای آن بهره‌مند شوید.



جو دوسر
1407386453.jpg


جو دوسر یکی از بهترین تمیز کننده‌های طبیعی است که در آشپزخانه شما پنهان شده است. بافت نرم آن، به آرامی پوست شما را لایه برداری می‌کند، پس یک تمیز کننده ملایم طبیعی برای پوست حساس است. یک‌چهارم فنجان جوی کامل را آسیاب کرده و در یک محفظه دربسته نگه داری کنید. و وقتی که می‌خواهید صورتتان را تمیز کنید، کمی از این پودر را با آب، روغن، یا آلوئه ورا در کف دست خودتان ترکیب کنید تا یک خمیر ایجاد شود. آن خمیر را به پوست خودتان مالیده و ماساژ بدهید و سپس با آب گرم شست‌وشو دهید. می‌توانید با اضافه کردن گیاهک گندم، آرد ذرت، و آرد برنج از ترکیب دیگر دانه‌های تمیز کننده با آن استفاده کنید.



لیمو

1407386480.jpg


من عاشق لیمو هستم. لیمو یک تمیز‌کننده عالی برای پوست چرب است و به شما کمک می‌کند که جوان‌تر به نظر برسید. شما می‌توانید آب‌لیمو را با ماست یا شیر ترکیب کنید تا یک تمیز کننده کرمی‌تر به دست آورید، و یا اینکه پس از شست‌وشوی صورت، آب‌لیمو را به عنوان یک لایه بردار غیرمالشی روی پوست صورت خودتان بزنید. من دوست دارم که آب لیموی تازه را مستقیماً به پوست صورت خودم زده و چند دقیقه اجازه جذب شدن به آن بدهم و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنم. شاید فکر کنید که اینکار باعث خارش و یا خشکی پوست شما می‌شود، ولی این طور نیست و واقعاً حس خوبی به پوست شما می‌دهد- فقط مراقب باشید که آب‌لیمو وارد چشمتان نشود





شکر
1407386503.jpg


شکر هم می‌تواند با ملایمت صورت شما را لایه برداری و تمیز کند - فقط لازم است که حتماً از شکر آسیاب شده استفاده کنید که باعث ساییدگی در صورت شما نشود. شکر را با مقدار کمی آب و یا روغن مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. من دوست دارم که از روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنم، برای اینکه در این صورت از فواید این روغن‌ها برای مرطوب کنندگی هم می‌توانم استفاده کنم. اگر پوست صورت شما چرب است، می‌توانید از آلوئه ورا استفاده کنید. به آرامی پوست صورت خودتان را با این خمیر ماساژ بدهید و سپس شست‌وشو دهید.



عسل
1407386889.jpg


من به تازگی استفاده از عسل را به صورت منظم بر روی پوست خودم شروع کردم و باید بگویم که واقعاً خارق‌العاده است! عسل یک ماده طبیعی جذب کننده رطوبت است که رطوبت را از هوا به خود جذب می‌کند و صورت شما را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. علاوه بر این، عسل خام، خواص شفابخشی قدرتمندی دارد که می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین داده و سرخی پوست را کم ‌کند.



صرف‌نظر از اینکه من از کدام یک از این تمیز کننده‌ها استفاده می‌کنم، همیشه بعد از آن، روغن نارگیل به پوست خودم می‌زنم. و پس از آن، روغن ضد چروک چشم خودم را استفاده می‌کنم. همین!

منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2549.html
 

hamed.mansouri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
12
سن
25
در این مقاله با گلاب و فواید این ماده معطر و بسیار مفید آشنا می‌شوید.




1407562513.jpg


مقدمه
خود کلمه گل محمدی، بوی تازگی و خنکی را به ذهن ما می‌آورد. همه ما زمانی از رایحه یا زیبایی این گل‌ها بهره برده‌ایم. گل‌های رنگارنگ محمدی، احساسات همه را بر میانگیزد.



چگونه گلاب درست کنیم؟
1407563362.jpg


گلاب ماده‌ای طبیعی است که برای پوست فواید زیادی دارد. گلاب به خاطر رایحه با طراوت و فوایدی که برای پوست دارد، در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید گلاب را به صورت خانگی تهیه کنید، مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:



- مقداری گلبرگ گل محمدی را صبح زود پس از طلوع خورشید بچینید.

- گلبرگ‌ها را با آب تمیز کامل بشویید.

- گلبرگ‌های گل محمدی را در قابلمه بزرگ آب مقطر بریزید.

- به اندازه کافی باید در ظرف آب وجود داشته باشد تا روی گلبرگ‌ها را بپوشاند.

- در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم بجوشد.

- بگذارید آب بخار شود تا اینکه به رنگ گل محمدی درآید.

- آب ظرف را خالی کنید (و گلبرگ‌ها را فشار دهید تا آّن خارج شود) و بگذارید سرد شود و سپس آن آب را در داخل یک محفظه نگهداری کنید.



1407563448.jpg


از گذشته گلاب بخشی از برنامه زیبایی زنان و مردان بوده است. اگرچه ظاهر آن شبیه به آب است و بوی گل تازه می‌دهد، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مصرف گلاب تاریخی طولانی دارد. در گذشته چندین تمدن از گلاب در مراسم‌ها و آیین‌های خود استفاده می‌کردند. کلئوپاترا 3000 سال پیش از روغن گل محمدی به عنوان عطری تحریک کننده استفاده می‌کرد. او در وان پر از گلبرگ گل محمدی و شیر حمام می‌کرد. تصور می‌شود تمدن‌های قدیمی مانند امپراطوری بابل از روغن گل محمدی و گلاب در طب و مراسم‌های استفاده می‌کردند، در حالی که در هند، در آشپزی سلطنتی برای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در روم باستان، از گلاب برای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی آن استفاده می‌شد. آن‌ها دستانشان را با گلاب شسته و با آن حمام می‌کردند. در قرون وسطی گلاب برای کاهش استرس و افسردگی استفاده می‌شد. حتی امروزه گلاب برای مقاصد بسیاری در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا شما را با برخی فواید گلاب برای سلامتی آشنا می‌کنیم:



1407563479.jpg


فواید گلاب برای پوست: گلاب در ****‌های زیبایی مردان و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای تمیز کردن پوست و محافظت از آن در مقابل عفونت‌های باکتریایی مفید است. همچنین یک تونر عالی برای پوست بوده و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و به پاک کردن آلودگی‌ها، آرایش و چربی پوست کمک می‌کند. همچنین آفتاب سوختگی و زخم‌ها را التیام می‌دهد. گلاب به تحریک گردش خون در پوست کمک کرده و مویرگ‌های پاره شده و رگهای واریسی ریز را بهبود می‌دهد. همچنین به حفظ تعادل Ph پوست کمک کرده و موجب بهبود آکنه و اگزما می‌شود.





فواید گلاب برای مو: گلاب گردش خون را تقویت کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد. از گلاب به عنوان نرم کننده استفاده می‌شود و مو را شاداب می‌کند. گلاب به کنترل التهاب و شوره کمک می‌کند. همچنین سلامت پوست سر و مو را افزایش داده و آن‌ها را تقویت می‌کند. گلاب شکنندگی مو را کاهش می‌دهد.





فواید گلاب برای چشم: گلاب در آرام کردن چشمان خسته بسیار مؤثر است. افرادی که ساعات زیادی را جلوی نمایشگر کامپیوتر می‌گذرانند می‌توانند از فواید گلاب بهره ببرند. گلاب را بر روی چشم‌ها بمالید تا درخشندگی چشم‌ها را افزایش داده و آن‌ها را سالم‌تر کنید.



فواید گلاب برای دندان‌ها: مشکلات دندانی زیادی وجود دارند که با کمک گلاب می‌توان آن‌ها را معالجه کرد. گلاب التهاب و مشکلات لثه را کاهش می‌دهد. گلاب دندان‌ها را تقویت کرده و درد لثه را آرام می‌کند. اگر از بوی بد دهان رنج می‌برید گلاب به شما کمک می‌کند از آن خلاص شوید. گلاب را به عنوان دهان شویه هر روز استفاده کنید تا ببینید مشکل بوی بد دهانتان به کلی رفع شده و نفستان خوشبو شده است.



فواید گلاب در معالجه استرس:
1407563505.jpg


رایحه گل محمدی در استرس زدایی بسیار مؤثر بوده و به کاهش فوری استرس کمک می‌کند. گلاب و روغن گل محمدی در رایحه درمانی و آب معدنی درمانی استفاده می‌شود، چون به مقابله بااسترس و بهبود خلق کمک می‌کند. گلاب و روغن گل محمدی در صابون، ژل و عودهای خوش بو کننده برای معالجه افراد دارای فشار خون و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایحه شگفت انگیز آن به دور کردن افسردگی کمک می‌کند.

منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2554.html
 

hamed.mansouri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
12
سن
25
در این مقاله با خاصیت‌های انواع چای برای زیبایی و سلامت آشنا می‌شوید.


1407317660.jpg


مقدمه
چایی احتمالاً یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید در خانه خود داشته باشید. عجیب نیست که چای، با داشتن تاریخی که در قاره‌های زیادی پراکنده بوده و در هزاران سال گسترش یافته است، آن قدر شهرت خوبی داشته باشد. چای در فرهنگ‌های زیادی ریشه دوانده است، از بریتانیا گرفته تا چین. ولی در کنار خواص شگفت‌انگیزی که چای‌های مختلف برای سلامتی دارند، چای یکی از مواد عالی برای برنامه روزانه زیبای شما نیز هست. چای چیزی بیش از یک نوشیدنی گرم است که شما می‌توانید در یک شب سرد زمستانی از آن لذت ببرید، و فواید دیگری همانند معالجه بریدگی‌های کوچک ایجاد شده زمان استفاده از تیغ، و نرم کردن موی خشک شما دارد.



1. چشم خسته:
1407318932.jpg


یک کیسه چای سیاه را گرفته و آن را در آب گرم خیس کنید. سپس آن را خارج کرده و صبر کنید تا به اندازه کافی خنک شوند، و سپس بر روی چشمان خودتان قرار بدهید. کافئین موجود در چای، به منقبض کردن رگ‌های خونی و کاهش تورم کمک می‌کند. برای حدود 10 دقیقه دراز کشیده و چشمان خود را ببندید. بعد از این زمان، خستگی چشم‌های شما درخواهد رفت و آن‌ها بیدار خواهند شد.



2. موی خشک:
1407318964.jpg


چای بابوبه، می‌تواند به نرم کردن موی خشک شما کمک کند. نصف فنجان آب را به جوش آورید. چای بابونه را به آن اضافه کرده و اجازه دهید که برای 10 دقیقه خیس بخورد. سپس یک‌چهارم فنجان روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به تمام قسمت‌های موی خود زده و کاملاً شانه کنید. تا زمانی که دوست دارید اجازه دهید بر روی موی شما باقی بماند. چای بابونه می‌تواند در هم ریختگی موی شما را از بین برود و روغن کمک می‌کند که موی شما حالت بگیرد



3. پای بدبو:
1407319086.jpg


پاهای خود را در چای سیاه خیس کنید. تانيک اسيد موجود در چای به عنوان یک جمع کننده عمل کرده و به شما کمک می‌کند که از شر آن بوهای بد خلاص شوید.



4. زخم تیغ:
1407319119.jpg


بعضی از مواقع، تراشیدن مو با یک تیغ کند و یا تراشیدن خیلی سریع، باعث ایجاد زخم‌های کوچکی در پوست می‌شود. برای آرام کردن آن‌ها، بسته‌های چای سیاه را گرفته و آن‌ها را در آب گرم خیس کنید. سپس آن‌ها را برای چند دقیقه روی زخم‌ها قرار دهید، این کار باعث قطع سوزش و بند آمدن خون خواهد شد.



5. درمان جوش:
1407319189.jpg


چای سبز یک نوشیدنی عالی برای هر روز است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن، می‌تواند برای داخل و خارج بدن شما شگفتی کند. یک کیسه چای را گرفته و آن را در آب گرم خیس کنید. سپس آن را بریده و محتویات آن را به داخل یک تمیز کننده کرمی بریزید. آن را به روی پوست خود بمالید و اجازه دهید که برای پنج دقیقه روی آن باقی بماند. سپس آن را به طور کامل بشویید.



6. بخاردهی صورت
1407319156.jpg


یک کیسه چای سبز و یا چای بابونه را بریده و آن را به داخل یک ظرف آب جوش بریزید. از یک حوله برای پوشاندن سر خودتان استفاده کنید و صورت خودتان را نزدیک آب ببرید (البته مراقب باشید که بیش از حد نزدیک نشوید). برای پنج دقیقه صورت خودتان را بخاردهی کنید.

منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2544.html
 

hamed.mansouri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
12
سن
25
در این مقاله با تب در کودکان، نحوه اندازگیری و درمان آن آشنا می‌شوید.


1407559704.jpg


مقدمه
تب بالا ممکن است هشدار دهنده باشد، اما در کودک سالمی که به غیر از آن مشکل دیگری ندارد، معمولاً یک مسئله جدی نیست. تب اغلب به این معنی است که بدن به شیوه خود، دارد با عفونت مبارزه می‌کند.



در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:
1407559497.jpg


فکر می‌کنید کودکتان نیاز به توجه پزشکی دارد

کودک کمتر از سه ماه سن دارد و دمای مقعدی او 38 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر است.

کودک بین سه تا شش ماه سن دارد و دمای او 38.3 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر است یا بیش از یک روز تب بالا داشته است.

کودک بیشتر از شش ماه و کمتر از یک سال سن دارد و دمای 39.4 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر دارد یا بیش از یک روز تب داشته است.

کودک یک تا دوساله است و تب بالا دارد که بیش از بیست و چهار ساعت طول کشیده است.

کودک در هر سنی، که تب 40 درجه یا بالاتر دارد.

ملاج جمجمه کودک ورم کرده است.

کودک به طور مکرر استفراغ می‌کند یا اسهال شدید دارد.

کودک علائم بی آبی مانند خیس نکردن پوشک، گریه بدون اشک، خشکی دهان یا غشای مخاطی یا فرو رفتگی ملاج را نشان می‌دهد.

تب موجب تشنج شده است.

کودک تب و تحریکات پوستی دارد.

کودک در خطر خاص عفونتهای جدی قرار دارد. این شامل کودکان مبتلا به اختلالات خونی یا ایمنی، یا هر کودکی که واکسیناسیون معمول را دریافت نکرده است، می‌شود.



1407559385.jpg


در نوزادان با سن کمتر از چهار ماه
دمای بدن او را اندازه بگیرید

دقیقترین روش برای ارزیابی دمای بدن کودک، شیوه مقعدی است. اگر با این کار راحت نیستید، دمای زیر بغل او را اندازه بگیرید. اگر دما بالاتر از 37.2 درجه سانتی‌گراد است، دمای مقعدی را با استفاده از دماسنج مقعدی بررسی کنید تا اندازه گیری دقیقی داشته باشید.



1407559461.jpg


اگر دمای کودک بالاتر از 38 درجه سانتی‌گراد است به متخصص اطفال مراجعه کنید.

کودک را با آب ولرم حمام کنید یا با اسفنج بدنش را خیس کنید. ممکن است این کار به پایین آوردن تب کمک کند. از آب سرد، وان یخ یا الکل استفاده نکنید.

هیچ دارویی به کودک ندهید مگر اینکه ابتدا با پزشک صحبت کرده باشید.



برای کودکان چهار ماهه یا بزرگ‌تر که واکسن زده‌اند
دمای بدن او را اندازه بگیرید.

مقعدی. برای کودک زیر چهار یا پنج ماه، برای اندازه گیری دقیق دمای بدن، از دماسنج مقعدی استفاده کنید. اگر دماسنج بالای 38 درجه را نشان دهد، کودک تب دارد.



1407559188.jpg


دهانی. در کودکان بالای چهار یا پنج ماه می‌توانید از دماسنج پستانکی استفاده کنید. کودک اگر دمای بالاتر از 38 درجه را نشان دهد، تب دارد.

1407559253.jpg


گوش. اگر کودک شش ماهه یا بزرگ‌تر است، می‌توانید از دماسنج شریان گیجگاهی استفاده کنید (تابش مادون قرمز از پوست در يكي از شريان‌هاي مهم سر اندازه گیری می‌شود) اما این ممکن است دقت بالایی نداشته باشد اما در بیشتر شرایط دقت آن معقول و کافی است. اگر لازم است دما به دقت ارزیابی شود دمای مقعد را ارزیابی کنید.



1407559630.jpg


زیر بغل. اگر دمای بدن را در زیر بغل کودک اندازه می‌گیرید، دمای بالاتر از 38 درجه سانتی‌گراد معمولاً نشانگر تب است.


منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2553.html
 

a_gadget

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2014
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
40
سن
32
کمپین محصولات مردانه سینره شروع شد

۱۳مرداد ۱۳۹۳ | زندگی سالم

menline-cinere-products.jpg


مراقبت از پوست و مو یکی از کارهای واجب برای هر کسی – بدون توجه به سن یا جنسیت – هست. کیه که دوست داره قیافه اش پیرتر از سن واقعیش به نظر برسه، یا اینکه اول جوونی یه عالمه لکه و چین و چروک روی صورتش پیدا بشه؟

برخلاف کلیشه های قدیمی که وجود داره، خیلی وقته که آقایون هم برای رسیدگی به سلامتی و زیباییشون، دنبال درمان و راه چاره میگردن. اما محصولاتی که هم مردونه باشه، هم کیفیت خوب و قابل اطمینان داشته باشه، خیلی کمتر در دسترس هست. خبر خوب اینه که سینره این بار با خط تولید محصولات مردونه، میخواد یه فکر اساسی برای آقایونی که هنوز دلشون میخواد ظاهرشون جذابیت های خودش رو از دست نده بکنه! محصولات بهداشتی “کمپین محصولات مردانه سینره” به دسته های مراقبت از پوست صورت، مراقبت از پوست بدن، و محصولات ضد ریزش مو تقسیم میشه. محصولات سینره که همه با پایه ی عصاره طبیعی گیاهی ساخته میشن، اینبار یه فرصت خوب رو برای اهمیت دادن بیشتر به زیبایی و سلامتی پوست و موی آقایان ایجاد میکنن.

توی کمپین محصولات مردانه سینره شما علاوه بر آشنا شدن با محصولات جدید، میتونید مشاوره پوستی هم بگیرید و با توجه به مشکلاتی که بیشتر از همه اذیتتون میکنن محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنید. حتی اگه نوع پوست خودتون رو نمیدونید، با جواب دادن به چند تا سوال ساده جوابتون رو به راحتی به دست میارید. بعد از اون هم امکان خرید اینترنتی هر کدوم از محصولهایی که با پوست و موی شما بیشتر سازگار هستن، وجود داره، که کار رو از همیشه راحت تر میکنه.

صرفنظر از اینکه زن هستیم یا مرد، میخوایم همه توی این کمپین شرکت کنیم. یعنی اگه آقا هستید، برای مراقبت از زیبایی و سلامتی تون یه برنامه ی درست و درمون بریزید، تا یه روزی بابت پیری زودرس و موهایی که نفهمیدین کی همه اش ریخت غصه نخورین. اگر هم خانم هستید، به فکر آقایون دوروبرتون باشید و این کمپین رو بهشون معرفی کنید. مراقبت از سلامتی باید جزو اولویت های هر آدمی باشه. پس اگه مثلا پدرتون وقت فکر کردن به این چیزها رو نداره، شما به جاش فکر کنید!



برای ورود به کمپین محصولات مردانه سینره اینجا رو کلیک کنید

cinere-mens-campaigne.jpg


منبع
 

shahpar

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2007
نوشته‌ها
161
لایک‌ها
20
مهارت های زندگی چیست ؟
سازمان بهداشت جهانی ده مهارت را مشخص کرده است که دانستن و بکار بردن هر یک از این مهارت ها رمز موفقیت انسان در زندگی روز مره دانسته است.

مهارت خود آگاهی :
توانایی شناخت انسان از نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها، نیازها، رغبت ها و تصویر واقع بینانه از خود است تا حقوق فردی اجتماعی و مسئولیت های خود را بهتر بشناسیم ، با کسب این مهارت به سوال اساسی من کیستم پاسخ می گوییم.

مهارت همدلی:
همدلی یعنی این که افراد بتوانند مسائل دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند و به آنها احترام بگزارد. این مهارت موجب می شود تا به دیگران توجه کرده و آنها را دوست داشته باشیم و خود نیز مورد توجه و دوست داشتن داشتن دیگران قرار بگیریم و با ایجاد روابط اجتماعی بهتر به هم نزدیک شویم.

مهارت روابط بین فردی:
مهارتی است که موجب میشود ضمن تقویت روحیه ی مشارکت اعتماد واقع بینانه و همکاری با دیگران بتوانیم مرزهای رابط بین خود و کسانیکه دوستشان داریم را تشخیص داده و در جهت ایجاد روابط صمیمانه و دوستانه قدم برداریم هر چه زودتر به دوستی های نا مناسب و نا سالم خود خاتمه دهیم پیش از آنکه مورد آسیب شدید قرار بگیریم.

مهارت ارتباط موثر :
کسب این مهارت به ما می آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنها فعالانه گوش دهیم و چگونه دیگران را از احساس و نیازهای خود آگاه نماییم تا ضمن بدست آوردن خواسته های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید.

مهارت مقابله با استرس :
در دنیای امروز همراه با تغییرات وسیع و پیچیده ای مواجهیم و هر تغییری با فشارهای روحی و روانی (استرس) همراه است. میزان استرس اگر بیشتر از حد و طولانی باشد بر زندگی و عملکرد ما تاثیر منفی گذاشته و مشکلات جدی و زیادی را به را برای ما به وجود خواهد آورد . فراگیری این مهارت به ما کمک میکند تا استرس های مخالف و اثرات آن شناخته و راههای کاهش یا مدیریت بر آنها را کسب نماییم .

مهارت مدیریت بر هیجانها :
اگر بتوانیم مدیریت مطلوب بر هیجانهای خود مانند شادی ،غم, خشم، ترس، یاس ,اضطراب و ... داشته باشیم رویا و خاطرات و ادراک ما جان می گیرد. کسب این مهارت به ما کمک می کند تا ضمن شناسایی هیجان های خود و دیگران و تاثیر آنها بر تفکر و رفتارهایمان بتوانیم در مقابل آنها واکنش مناسب را از خود بروز دهیم.

مهارت حل مساله:
ما هر روز با مسایل فراوانی رو به رو هستیم که برخی ساده و برخی پیچیده اند . مهارت حل مساله این توانایی را به ما می دهد که با توجه به تجارب علمی و توانمدی های ذهنی خود بتوانیم در جهت حل مسئله یا مشکل قدم برداشته و به نتیجه ی مطلوب دست یابیم.

مهارت تصمیم گیری :
انسان در مسیر زندگی همراه نیازمنده تصمیم گیری های مختلف است و موفقیت در زندگی در گرو تصمیم گیری درست و بجای اوست. مهارت تصمیم گیری به ما کمک می کند تا با اطلاعات و آگاهی کافی با توجه به اهداف واقع بینانه خود از بین راه حل های مختلف بهترین راه حلهای مختلف بهترین راه حل را انتخاب کرده و به کار بگیریم و پذیرای پیامد ها آن نیز باشیم.

مهارت های تفکر خلاق:
فکر کردن مهارتی است که از کودکی میاموزیم .مهارت تفکر خلاق قدرت کشف و تولید اندیشه ی جدید را برای ما فراهم می آورند. مهارت تفکر خلاق به ما کمک می کند در مواجهه با حوادث ناگوار چگونه احساسات منفی خود را به احساسات مثبت تبدیل کنیم . تفکر خلاق نوع دیگر دیدن است در این تفکر هیچگاه مشکل یک عامل مزاحم به حساب نمی آید بلکه یک فرصت برای کشف راه حل های نو و بدیع تلقی می شود تا کنون کسی به آن توجه نکرده است .

مهارت تفکر انتقادی:
تفکر انتقادی نوع دیگری از تفکر است . کسب این مهارت به ما می آموزد تا هر چیزی را به سادگی و دربست قبول یا رد نکنیم ابتدا در مورد آن موضوع سوال و استدلال کنیم سپس بپذیریم یا رد کنیم کسانی که از تفکر انتقادی برخوردارند ،فریب دیگران را نمی خورند و به راحتی جذب گروههای ، افراد و مواد مخدر نمی شوند چرا که همراه با سوال کردن به عاقبت خود می اندیشند.

مهارت کند کردن روند پیری:
هیچ زمانی بهتراز حال برای طولانیتر و بهتر زیستن وجود نداشته است.میانگین طول عمر به هشتاد سالگی نزدیک میشود واین رقم هر ساله افزایش مییابد.سلامتی و طول عمر شما تا حدود زیادی تحت کنترل خودتان است به غیر از نقصهای فیزیکی وحوادث بیرونی که خارج از کنترل شماست.

مهارت مدیریت زمان:
در وصف همه افراد موفق میگویند که بسیار منظم هستند.ومدیریت زمان خوبی دارند خوشبختانه مهارت مدیریت زمان با تمرین وتکرار قابل یادگیری هستند.شما میتوانید با بکار بستن مفاهیمی که در آستانه یادگیریشان هستید یکی از پر بارترین افراد در رشته خودتان بشوید.

مهارت همسرداری:
دو طرف باید بدانند که هر کدام زندگی‌ فردی خود را دارند و نمیتوانند تمام زندگیشان را وقف برآورده کردن آرزوهای دیگری کنند.بها بقای ارتباط باید در یک حد معین باقی‌ بماند پس مهارت‌های روابط همسر داری را بیاموزیم.

مهارت روابط با فرزند:
شما مسئول سلامت جسمی‌ و روحی‌ فرزندانتان هستید،هرگز یک راه مشخص شده برای تربیت فرزندتان وجود ندارد،شیوه‌های تربیتی متفاوت است اما آنچه مسلم است باید همه کسانی‌ که به نوعی با فرزندان در ارتباط هستند انتظارات فرزندان را دریابند و راهکارهای مفیدی در روابط با فرزندان بیاموزند.

با ارئه گواهی نامه مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد آسیا
سایت : http://modiriat.asiacollege.ir/
آدرس :مشهد - دانشجو 6 پلاک 15 تلفن 38911180
 

عسل مجید

Registered User
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2013
نوشته‌ها
258
لایک‌ها
105
محل سکونت
اینجا ایران است
خواص مخلوط شفابخش عسل و دارچین

شبکه ایران: عسل و دارچین هر کدام به تنهایی به علت دارا بودن مواد غنی طبیعی و سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها در طول تاریخ همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند

اما در این مقال سعی داشته‌ایم به بررسی خواص دارویی این دو ماده حیاتی در زمان ترکیب بپردازیم.

ترکیب عسل و دارچین دارای اثراتی همچون؛ درمان بیماری‌های قلبی، درمان التهاب مفصل، از بین بردن عفونت مثانه، درمان درد دندان و بسیاری از موارد دیگر بدین شرح است:

١ . درمان بیماری قلبی:
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.

بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش‌های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

۴ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ۵ تا ١۵ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

۵ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

۶ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ۵ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می‌رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می‌شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه‌اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می‌دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١۴ سال بچه دار نمی‌شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می‌کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول‌های سفید خون را تقویت می‌کند تا بتواند با باکتری‌ها و بیماری‌های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می‌کند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می‌آورد .

١۴ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می‌شود.مخلوطی از ۴ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ۴ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١۵ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش‌ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش‌ها را از بین می‌برد.

١۶ . درمان عفونت‌های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت‌های مختلف پوست، عفونت‌های پوستی و اگزما را نیز درمان می‌کند.

١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان‌های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان‌ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می‌دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می‌توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می‌کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می‌رود.
منبع :http://www.quranpuyan.com
 

a_gadget

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2014
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
40
سن
32
بررسی رنگی رنگی – یه سفر خوب به همراه شوینده صورت سینره
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | دختر رنگی
cinere-cleanser1.jpg

تعطیلات چند روز اخیر فرصت خوبی برای مسافرت رفتن بود و ما رنگی رنگی ها که میدونیم آدم نباید توی مسافرت مراقبت از پوستش رو فراموش کنه، یه سری محصولات بهداشتی که برای سفر رفتن لازمه رو با خودمون بردیم. یکی از این محصول ها که باید هر روز ازش استفاده بشه، شوینده غیر صابونی صورته. ما در این سفر ۴ تا دوست بودیم که قرار بود ۴، ۵ روز رو در شمال کشور بگذرونیم. دو نفرمون پوست چرب داشتیم و دو نفر دیگه پوست معمولی. به خاطر آب و هوای مرطوب و شرجی شهرهای شمال، ترجیح دادیم شوینده صورت مخصوص پوست های چرب سینره رو همراه خودمون ببریم تا از پاکسازی پوستمون مطمئن باشیم.
این محصول رو توی این مدت بررسی کردیم تا شما هم تصمیم بگیرید که آیا این شوینده مناسب پوست شما هست یا نه؟
cinere2.jpg

چیزی که خود تولید کننده ها راجع به این محصول گفتن اینه که این شوینده از جوش زدن جلوگیری میکنه، ترشح چربی پوست رو کاهش میده، صورت رو به راحتی پاک میکنه و برای شستشوی روزانه خیلی مناسبه.

رسیدن به مقصد - وقتی به مقصد رسیدیم، چیزی حدود نصف روز رو توی ترافیک گذرونده بودیم، و پوستمون از آلودگی های توی راه و محدودیت هایی که برای شستشو وجود داشت، بی حال و کدر شده بود. همین بود که همه اول از همه به سمت شوینده ها حمله بردیم تا کرم ضد آفتاب و آلودگی های هوا که روی صورتمون نشسته بود رو پاک کنیم. شوینده مخصوص پوست های چرب به خاطر قوی بودنش تمام آلودگی ها رو پاک کرد و حس تازگی و شادابی رو به پوست هامون برگردوند.
هوای شرجی - شوینده سینره مخصوص پوست های چرب برای شستشوی روزانه صورت افرادی که پوست چرب دارن خیلی مناسبه، اما توی هوای مرطوب و شرجی کسانی که پوست معمولی داشته باشن هم میتونن ازش استفاده کنن، چون توی این نوع آب و هوا، پوست سریعتر چرب میشه و آلودگی روی منافذ جمع میکنه. برای کسانی که پوست معمولی داشتن یک بار شستشو در طول روز با این محصول کافی بود و زدن مرطوب کننده بعد از اون کاملا ضروری!
بعد از شنا در دریا - شنا کردن توی دریا خیلی لذت بخشه، اما موقع برگشت آدم یه عالمه کرم روغن چرب و چیل روی صورتش داره که به این راحتی ها پاک نمیشن. اینجا بود که شوینده صورت سینره از همه بهتر به کمکمون اومد و چربی ها رو پاک کرد بعد از شستشوی صورتتون با این محصول صورتتون شفاف تر و شاداب تر به نظر میرسه.
شب قبل از خواب - شستشوی صورت قبل از خواب یکی از کارهای اساسی برای مراقبت از پوسته که ما اون رو در مسافرت هم فراموش نکردیم. با شستن و پاک کردن آرایش ها از روی صورت، هیچ کدوم از ما در طول سفر جوش نزدیم و به این موضوع افتخار میکنیم! :D
از لحاظ ظاهری – شوینده صورت سینره کمی برای هراه داشتن توی سفر بزرگ هست و ممکنه در راه بریزه و لباس هاتون رو خراب بکنه. ما چون این اتفاق رو برای هر شوینده ای پیش بینی میکردیم، اون رو توی یه کیسه فریزر پیچیدیم و توی چمدون گذاشتیم. شما هم یادتون باشه هیچ وقت هیچ شوینده ای رو همینجوری داخل کیفتون نذارید، مگر اینکه درش پلمب باشه!
قیمت - قیمت شوینده صورت سینره به نسبت نمونه های با کیفیت خارجی خیلی خوبه و میشه به راحتی اون رو برای هر یکی دو ماه استفاده تهیه کنید. قیمت اون ۹,۹۰۰ تومن هست و ما فکر میکنیم به نسبت کیفیت و کاربرد اساسی که توی سالم نگه داشتن پوستمون داره، خیلی مناسبه.
cinere1.jpg

پس…
از تصمیمی که برای بردن شوینده صورت سینره توی سفر گرفته بودیم کاملا راضی هستیم! این شوینده جلوی جوش زدن صورت رو میگیره و پپوست رو تمیز و شفاف میکنه. برای شستشو قبل از خواب، یا برای پاک کردن کرم هایی که از صبح تا عصر روی صورتمون بوده خیلی مناسبه. با اینکه کمی تپل هست و ممکنه گزینه ی مناسبی برای همراه داشتن توی کیف نباشه، اما برای نگه داشتن توی خونه و استفاده روزمره خیلی خوبه. فقط حواستون باشه این شوینده بهترین اثر رو برای پوست های چرب میذاره و همه ی چربی های اضافی رو از بین میبره. لازمه بعد از استفاده از اون کرم مرطوب کننده به پوستتون بزنید تا چربی پوست به تعادل برسه. اگه نوع پوستتون خشک هست هم این محصول برای شما مناسب نیست، چون پوستتون رو خشک تر میکنه. در عوض میتونید شوینده صورت سینره مخصوص پوست های خشک و معمولی رو امتحان کنید.

قیمت این محصول ۱۰۷۰۰ تومانه و شما میتونید اون رو از اینجا خریداری کنید.
منبع
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
ابوالفضل اسماعیل زاده با در دست داشتن یک شیشه محلول دارو گفت: شنبه شب گذشته برای گرفتن دارویی که دکتر برای فرزندم تجویز کرده بود به یکی از داروخانه های گناباد مراجعه کرده و وقتی به منزل برگشتم مشاهده کردم که در یکی از شیشه های دارو دو عدد سوسک وجود دارد.

vlz5u75lkz860nl4dqn.jpg


وی افزود: این دارو از فرآورده های ترکیبی (ساختنی) می باشد که برای کودک دو ماهه ام تجویز شده است.



وی با بیان اینکه قصد طرح شکایت در مراجع قانونی را دارد گفت: وقتی مراکز دارو و درمان که باید در رعایت بهداشت الگوی مردم باشند، دارو را با چنین وضعی تحویل مردم می دهند، از سایر اقشار جامعه چه انتظاری می توان داشت؟



یکی از کارشناسان دارو که خواست نامش فاش نشود گفت: این دارو که به صورت محلول ساخته می شود به جذب غذا در بدن کودک کمک می کند.

وی افزود: این دارو از داروهای گرانقیمت است که ابتدا در ظرف های بزرگ بسته بندی می شود و به احتمال زیاد هنگامی که از ظرف اصلی به ظروف کوچک منتقل می شده، این وضعیت اتفاق افتاده است.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز ضمن تایید وجود چند حشره در داخل شیشه محلول داروی ارائه شده گفت: این محلول برای بررسی بیشتر به معاونت دارو و غذای این دانشگاه ارسال شده و نتیجه آن تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

اصغر کرامتی افزود: بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی ها با متخلف یا متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

ایرنا
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
انجمن بین المللی جراحی زیبایی (ISAPS) اعلام کرد: در سال 2013 بیش از 23 میلیون عمل جراحی و روش غیرجراحی زیبایی در دنیا انجام شده است که ایران در میان 10 کشور اول دنیا است.

در سال گذشته میلادی حدود 175 هزار مورد جراحی و غیرجراحی زیبایی در ایران انجام شده است.

این انجمن که 2700 جراح پلاستیک در 95 کشور دنیا عضو آن هستند، مجموع عمل های جراحی و روش های غیرجراحی زیبایی را در دنیا در سال های 2010 و 2011 به ترتیب 14میلیون و 100 هزار و 14میلیون و 700 هزار مورد گزارش کرده بود.

20میلیون مورد از این عمل ها و روش ها روی خانم ها (87.2 درصد) انجام شده و سه میلیون مورد روی مردان.

طبق این گزارش 10 کشور اول دنیا از نظر تعداد جراحی زیبایی شامل موارد ذیل است:

•برزیل

•آمریکا

•مکزیک

•آلمان

•کلمبیا

•ونزوئلا

•اسپانیا

•ایتالیا

•آرژانتین

•ایران

در این گزارش ایران در میان 10 کشور اول دنیا است و در کل یک درصد جراحی های زیبایی دنیا و نیم درصد روش های غیرجراحی زیبایی در ایران انجام می شود، به طور کلی سهم ایران از این نظر در دنیا هفت دهم درصد (174,778) بوده در حالیکه جمعیت ایران یک صدم جمعیت دنیاست.

در میان اعمال جراحی زیبایی در ایران جراحی بینی شایعترین جراحی زیبایی با 37423 مورد است.ایران از نظر تعداد جراحی بینی در دنیا پنجم است.

بعد از جراحی بینی، جراحی های ترمیمی با چربی (Lipostructure or Lipofilling) یا به اصلاح پیوند چربی، شایعترین جراحی های زیبایی در ایران با 12143مورد بوده است.

ایران از نظر تعداد جراحان پلاستیک (239) در دنیا بیست و هفتم است.

این روش ها زیر بی حسی موضعی، آرام بخش های وریدی و در موارد طولانی بیهوشی عمومی انجام می شوند.

ده کشور اول دنیا از نظر روش های غیرجراحی زیبایی

•آمریکا

•برزیل

•مکزیک

•المان

•اسپانیا

•ایتالیا

•ارژانتین

•کلمبیا

•ونزوئلا

•ایران

ابدومینوپلاستی (صاف و سفت کردن شکم) هم جراحی پرطرفداری در ایران بوده است و 7954 در سال گذشته انجام شده است.

در میان روش های زیبایی غیرجراحی، بوتاکس (تزریق سم بوتولینوم) هم در دنیا و هم ایران رایج ترین است و در سال گذشته 10781مورد از این روش استفاده شده است.

بعد از بوتاکس، تزریق مواد پرکننده و قابل جذب (Fillers & Resorbable)، بیشتر از همه در دنیا و ایران طرفدار دارد.

در این روش ها چربی نقاط دیگر بدن ، هیالورونیک اسید و یا هورمون اریترپوئتین (EPO) به نقطه ای دیگر از بدن تزریق می شود.

لیزر موهای زائد با 7604 مورد سومین روش شایع غیرجراحی زیبایی در ایران بوده است.

ایرنا
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
اینها محتمل ترین نظریه ممکن هست بر اساس شواهد و مدارک موجود و قطعیت 100 درصدی نداره (مثل نظریه پیدایش جهان)


اولین موجود انسان نما Australopithecus afarensis هستش که اولین وابسته ی بسیار محتمل انسان هستش!



بیشینه انسان پیش از این موجود بعلت نبود مدارک خیلی گنگ هس و در حالی از ابهام.....


اما مشخصات این موجود----------------------------------------------------------------------------------------


نام علمی:
Australopithecus afarensis

محل زیست: آفریقا

زمان زیست: بین 3 تا 4 میلیون سال پیش

هوش: احمق مطلق!

نوع حرکت: روی دوپا با حالتی خمیده

قدرت برقراری ارتباط: بسیار کم

**** غذایی: گیاهخوار و حشره خوار

اندازه مغز: 1/3 انسان امروزی

قد: 1.2 الی 1.4 متر

----------------------------------------------------------------------------------------

چهره ی احتمالی!!

afarensis.jpg
220px-Australopithecus_afarensis.JPG


اسکلت :


Australopithecus-afarensis.gif
 

commment

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
360
سن
32
حدود 3 میلیون سال پیش Australopithecus afarensis که اولین وابسته انسان بحساب میاد از روی زمین منقرض میشه و گونه های جدید جایگزین اون میشن

اما در حدود 2.5 میلیون سال پیش فقط یک گونه موجود انسان نما نداشتیم بلکه چند گونه موجود انسان نما که روی دوپا راه میرفتن داشتیم!!( مثل گربه سانانی که الان در افریقا داریم شیر و پلنگ و یوزپلنگ و چیتا و گربه وحشی.....)

از جمله موجودات که رو دوپا راه میرفتن :

Homo habilis
220px-Homo_habilis.JPG


paranthropus boisei

250px-Paranthropus_boisei.JPG


Homo rudolfensis

image085.jpg

.
.
.
.

و چند گونه ی دیگه

اما ما انسان ها از کدام گونه نسلمونو به ارث بردیم؟!!
.
.
.
.
از Homo habilis


مشخصات این موجود
----------------------------------------------

نام علمی:Homo habilis

محل زیست: آفریقا

زمان زیست: بین 2.5 تا 1.5 میلیون سال پیش

هوش: کمی بیشتر از شانپامزه امروزی اما باهوش تر از سایر موجودات غیر انسان

نوع حرکت: روی دوپا

قدرت برقراری ارتباط: کم

**** غذایی: گوشت خوار و مرده خوار

اندازه مغز: 3/7 انسان امروزی (50% بزرگتر از Australopithecus afarensis )

قد: 1.3 متر به طور میانگین
 
بالا