برگزیده های پرشین تولز

اخبار بخش سلامت

لطفا نظرتون را راجع به عطر درمانی بگید؟

  • خوبه

    Votes: 1 20.0%
  • بده

    Votes: 0 0.0%
  • نظری ندارم

    Votes: 4 80.0%

  • Total voters
    5

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
ما تا 4 بار هم گرم میکنیم هیچی نمیشه :eek:
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
چطور بر خوابیدن بیش از حد غلبه کنیم؟
گاهی هنگامی که بیش از حد میخوابید، دچار خجالت شده و نسبت به خود خشمگین میشوید. اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید، میخوابید، بدانید که در دنیا مانند شما کم نیست..

من شخصا عادت داشتم که روزی 10 ساعت بخوابم که این زمان حداقل دو بار در هفته گاهی تا "شبی" 14 ساعت هم افزایش میافت. در نتیجه من میتوانم با توجه به تجربه شخصی و با اطمینان به شما بگویم که "در اکثر موارد، خواب بیش از حد میتواند به تمام سیستم خوابیدن شما آسیبی جدی وارد کند."
شما به سرعت به خوابیدن اعتیاد پیدا میکنید، زیرا دیگر خواب شما طبیعی و با کیفیت خوب و مناسب نیست.

تاثیرات منفی خواب بیش از حد

کاملا واضح است که بیش از حد خوابیدن، موجب اتلاف وقت شده و کمبود وقت نیز موجب بی فایدگی و ناتوانی در انجام وظایف و مسئولیتهای روزانه میشود. گاهی هنگامی که بیش از حد میخوابید، دچار خجالت شده و نسبت به خود خشمگین میشوید که این حالت به تدریج میتواند تاثیری منفی بر عزت نفس شما داشته باشد. این علت و معلولهای خواب بیش از حد میتوانند در یک چرخه پایان ناپذیر مداوم بر یکدیگر تاثیر گذاشته و مدام شرایط شما را سخت تر کنند.
برای مثال: شما اندکی افسرده هستید بیش از حد میخوابید دیگر زمان اضافه ای برای رسیدگی به امور شخصی ندارید!پیش از پیش افسرده میشوید! بیش از حد میخوابید! …

اما از کجا بدانید که واقعا به این خواب اضافه نیاز ندارید؟

گزینه اول: آن را حس میکنید. زیرا پس از خواب مفرط، اصلا احساس تجدید قوا و پر انرژی بودن نمیکنید. برعکس، کاملا خواب آلود هستید گاهی اوقات چشم یا سرتان هم درد میکند، گیج هستید و حتی ممکن است نتوانید حواس خود را متمرکز کنید.

گزینه دوم: شما واقعا به خواب اضافه نیاز داشته اید. زیرا به اندازه کافی خوب نمیخوابید.
در هر دو مورد، اگر شبی بیش از 8 ساعت میخوابید و میل دارید بدانید که چگونه میتوانید با کمتر خوابیدن، به همین اندازه استراحت کنید، به خواندن ادامه دهید:

دلایل خواب بیش از حد

همانطور که گفتیم، یک دلیل خواب بیش از حد شما میتواند کیفیت بد خواب باشد. دلایل داشتن چنین خوابی میتواند عادات یا شرایط بد و غیر اصولی مانند بیدار ماندن تا دیر وقت، انجام کارهای شیفتی، تغذیه نامناسب و محیط پر سر و صدا باشد. این حالت میتواند به دلیل ناهنجاریهای فیزیکی مانند قطع تنفس هنگام خواب یا Sleep apnea باشد.

اما بگذارید سوالی از شما بپرسم:

فرض کنیم که شما در اکثر اوقات بیش از حد میخوابید و هر از گاهی دیر به سر کار میرسید.. احتمال خواب ماندن شما در صبح روزی که باید زود بیدار شده و به هواپیمایی که شما را به تعطیلاتی طولانی میبرد برسید، چقدر است؟ متوجه منظورم شدید؟

بگذارید سر اصل مطلب برویم:

حتی زمانی که بد میخوابید و کسر خواب دارید، باز هم در زمانی که واقعا بخواهید، بیدار میشوید، مگر نه؟ شاید باید اعتراف کنید که در ذهن خود موانعی ساخته اید که شما را در تختخواب نگه میدارد.
منظورم مشکلات احساسی/روانی مانند افسردگی، کمبود انگیزه یا ترس از شکست است. شاید ترکیبی از بعضی یا تمام دلایل مذکور باشد که همراه با کمبود خویشتن داری و همچنین نیرویی که ما را اسیر عادات میکند، یکجا جمع شده و شما را در اکثر موارد وادار به خواب بیش از حد میکنند.

چگونه خواب بیش از حد را متوقف کنیم؟

ابتدا باید این احساس تعهد را در خود ایجاد کنید که حتما بر عادت خواب بیش از حد خود غلبه کنید. باید بدانید که "چرا" میخواهید چنین کنید. شما باید با دانستن این دلیل، در خود انگیزه غلبه بر این عادت را ایجاد کنید. سپس: با برقرار کردن یک برنامه منظم خوابیدن و بیدار شدن و رعایت آن، سیستم خواب خود را دوباره به نظم درآورید.

چه زمانی به خواب میروید؟ چه زمانی بیدار میشوید؟ حداقل طوری برنامه ریزی کنید که هر روز- حتی اگر دیر خوابیدید و حتی در روزهای تعطیل- در یک ساعت مشخص بیدار شوید.
شما باید برای خود برنامه ای داشته و آن را به طور دقیق اجرا کنید. انجام این کار در ابتدا مشکل است زیرا ممکن است سیستم خوابتان آسیب دیده باشد. یک نمونه ساده آن این است که اگر امروز صبح بیش از حد خوابیده باشید، زود خوابیدن در شب برایتان مشکل خواهد بود.

پس باید چه کنید؟

باید به هر روشی که بتواند شما را یک بار درست سر موقع بیدار کند متوصل شوید و یک چرخه تازه را آغاز کنید. چند ساعت زنگ دار را تنظیم کرده و همه را با هم و در جاهای مختلفی که نتوانید خاموششان کنید بگذارید، از دوستی بخواهید که به شما تلفن کند، همسرتان را به کمک بطلبید و خلاصه هر کاری میتوانید انجام دهید.

به یاد داشته باشید که "باید" به محض بیدار شدن از جای خود برخیزید و فرصت دوباره به خواب رفتن را به خود ندهید. البته این تازه اول کار است، پس از این شما باید:

• شرایط مناسب را برای داشتن خوابی خوب در شب محیا کنید و عوامل مخرب (نور، سر و صدا، عادت تماشای فیلم در رختخواب و…) را حذف کرده یا تعدیل کنید.

• روشی مناسب و عملی برای بیدار شدن خود پیدا کرده و هر روز از آن استفاده کنید

• بر روی انگیزه های خود و انضباط شخصی متمرکز شده، آنها را تقویت کنید.
فراموش نکنید که عادات، اکتسابی هستند و هرچند تغییر دادن آن در ابتدا مشکل به نظر میرسد، اما به خصوص درمورد خواب، الگوهای تازه سریع جا میافتند و شما پس از چند روز متوجه میشوید که به موقع و بدون نیاز به شنیدن زنگ ساعت یا ریخته شدن آب بر صورتتان! از خواب بیدار شده اید.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
علم مطالعه بر روی خواب علم جدیدی است و اکثر اطلاعات علمی که در این زمینه به دست آمده در طی 25 سال گذشته بوده است. در زیر 20 موضوع جالب را در این مورد می بینیم.

1. رکورد بیشترین زمان بی خوابی (خودآگاه) 18 روز و 21 ساعت و 40 دقیقه است که در یک مسابقه ی استقامت انجام شده است. افراد پس از این همه بی خوابی علائم توهم، پارانویا، تاری دید، لکنت زبان، ضعف حافظه و تمرکز را بروز دادند.

2. تنها بوسیله ی آزمایشات دقیق پزشکی می توان به طور یقین گفت که فردی بیدار است یا خیر. افراد ممکن است با چشمان باز هم به خواب روند حتا بدون اینکه خودشان هم بدانند.

3. اگر شبها کمتر از 5 دقیقه طول می کشد تا به خواب روید یعنی اینکه دچار کم خوابی هستید. زمان ایده آل بین 10 تا 15 دقیقه است، به این معنی که آنقدر خسته هستید که بتوانید عمیقاً بخوابید ولی نه آنقدر که در طول روز احساس خستگی و کسالت داشته باشید.

4. در گذشته تصور بر این بود که تنها در مرحله ی REM (حرکت سریع چشمها) خواب می بینیم؛ اما خواب دیدن می تواند در سایر مراحل خوابیدن هم اتفاق بیافتد. در واقع این مسئله امکان پذیر است که در هر لحظه از خوابیدن در حال خواب دیدن باشیم.


5. رویایی که در مرحله ی REM می بینیم گاهی شامل اتفاقات عجیب و غریب هستند؛ اما خوابی که در سایر مراحل می بینیم تکراری و شبیه به فکر کردن هستند و از تصاویر کمتری هم بر خوردارند. مثل اینکه فکر می کنید گوشی تلفن همراه خود را در محلی جا گذاشته اید و مرتب به دنبال آن می گردید.

6. در مرحله ی REM حرکت های خاصی از چشم به معنی حرکت های خاصی در خواب هستند، دانشمندان عقیده دارند که حد اقل بخشی از جریان خواب دیدن شبیه به تماشای فیلم است.

7. فیل ها می توانند ایستاده بخوابند اما برای خواب دیدن (مرحله ی REM ) باید روی زمین دراز بکشند.

8.برخی دانشمندان عقیده دارند که خواب دیدن برای این است که بتوانیم تجربیات خود را در حافظه ی بلند مدت طبقه بندی کنیم. یعنی در واقع در مورد چیز هایی که ارزش به خاطر سپردن را داشته باشند خواب می بینیم. سایر دانشمندان معتقدند ما در مورد چیزهایی که باید فراموش شوند خواب می بینیم و به این ترتیب تجربیات یا خاطرات غیر ضروری را حذف می کنیم تا باعث مسدود شدن حافظه نشوند.

9. این احتمال وجود دارد که خواب دیدن هیچ دلیل خاصی نداشته باشد و تنها یک نتیجه ی بی معنی از دو مرحله ی تکامل یعنی خواب و بیداری باشد.

10. در سال 1998 تحقیقی انجام شد که نشان داد اگر نوری قوی به پشت زانوان تابیده شود می تواند ساعت بیولوژیکی بدن را از نو تنظیم کند اما دانشمندان هنوز نتوانسته اند دلیل آن را کشف کنند.

11. محققان وزارت دفاع انگلستان ساعت بیولوژیکی سربازان را تغییر داده اند به طوری سربازان می توانند تا 36 ساعت بدون نیاز به خوابیدن وظایف خود را انجام دهند. فیبر های نوری کوچکی که در عینک های مخصوصی تعبیه شده اند حلقه ای از نور سفید روشنی را دور شبکیه ی چشمان سربازان ایجاد می کند طیف این نور بسیار شبیه به طلوع خورشید است و مغز آنها فکر می کند که تازه بیدار شده اند. این سیستم برای اولین بار برای خلبان های آمریکایی و در جریان بمباران کوزوو استفاده شد.

12. فاجعه ی نشت نفت از نفتکشهای آلاسکا در سال 1989، سقوط شاتل فضایی چلنجر و سانحه ی اتمی چرنوبیل همگی بخاطر خطای ناشی از کمبود خواب افراد اتفاق افتاده اند.

13. "ساعت بیدار باش طبیعی" که برخی افراد را قادر می سازد که در هر زمان که بخواهند بیدار شوند در واقع به خاطر افزایش ناگهانی هورمونی به نام آردنوکورتی کوتروپین در بدن ایجاد می شود. محققان عقیده دارند این حالت نشان دهنده ی نوعی استرس ناخودآگاه برای بیدار شدن از خواب است.

14. حتی اشعه های کوچکی که از یک ساعت دیجیتالی ساطع می شوند می توانند چرخه ی خواب را بر هم بزنند. این نور ها باعث می شوند که یک کلید خنثی در مغز خاموش شود که در نتیجه ی آن نوعی ماده ی شیمیایی که برای خواب ضروری است کاهش یابد و خوابیدن فرد دچار اختلال شود.

15. انسان ها به طور میانگین 3 ساعت کمتر از سایر نخستی ها مثل شامپانزه ها، میمون ها و بابون ها می خوابد. این حیوانات به طور میانگین 10 ساعت در شبانه روز می خوابند.



16. زمانی که اردک ها خطر شکارچیان را احساس کنند می توانند بین نیاز یه خوابیدن و زنده ماندن توازن ایجاد کنند به این ترتیب که نیمی از مغزشان بیدار می ماند و نیمه ی دیگر به حالت خواب فرو می رود.

17. دفتر های خاطراتی که از زمان های گذشته، یعتی قبل از اختراع لامپ الکتریکی به یادگار مانده اند نشان می دهند که افراد شبها حدود 10 ساعت می خوابیده اند که این زمان باتوجه به تغییر فصول و زمان طلوع و غروب متغیر بوده است.

18. بیشتر آنچه را که در باره ی خواب می دانیم در طول 25 سال گذشته فرا گرفته ایم.

19. تحقیقات نشان داده اند که در کانادا وقتی در زمان را یک ساعت به عقب می کشند و افراد می توانند یک ساعت بیشتر بخوابند میزان تصادفات جاده ای هم کاهش می یابد.

20. محققان عقیده دارند یکی از جذاب ترین موانع خواب، دسترسی 24 ساعته به اینترنت است.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یک زن جوان که نخواست هویت او افشا شود اعلام کرده است، در جریان برخورد با یک تپه یخی در حین ورزش اسکی در زمستان سال 2015 دارای نیروی ذهنی منحصر به فردی شده است، که کارشناسان آن را سندروم ساوانت نام گذاری کرده‌اند.

گفتنی است، پزشکان علت دقیق این بیماری را هنوز کشف نکرده‌اند و تنها 50 مورد از آن را در دنیا شناسایی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این زن در اثر برخورد با تپه و ضربه به سر خود دچار ضربه مغزی شده است و همینطور دچار در رفتگی کتف و شکستگی ترقوه نیز شده است.

او پس از این ضربه سهمگین دچار حالاتی مانند سرگیجه یا تهوع نبوده، اما به طرزی باورنکردنی پس از طی مدت زمانی کوتاه از این سانحه مغز او شروع بع یادآوری تمامی خاطرات عمر خود و نیز افزایش توان ذهنی، فنی و معماری شده است.

بر اساس تحقیقات تعداد انگشت شماری از مردم سراسر جهان پس از آسیب مغزی به طور ناگهانی دارای توانایی‌های هنری و ریاضی می‌شوند.

پژوهشگران اعتقاد داردن بر اثر سندروم ساوانت یک نیمکره از مغز جبران نمیکره سمت دیگر مغز را می‌کند، که دچار ضربه مغزی شده است و به این ترتیب توانایی‌های ذهنی چندین برابر می‌شوند.

متخصصان مغز و اعصاب پس از معاینات و انجام آزمایشات مختلف بر روی این زن سرانجام او را مبتلا به سندروم ساوانت شناسایی کرده‌اند.

با وجود هشدار پزشکان به اینکه ممکن است روزی این توانایی مضاعف از بین برود این زن از داشتن آن بسیار خوشحال است و امیدوار است، بتواند فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی بالایی داشته باشد.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
به گزارش خیرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، خون دماغ یکی از مشکلات شایع کودکان و بزرگسالان است که علل و عوامل متعددی می توانند در بروز آن دخیل باشند. خاراندن بینی و خراشیدن داخل آن، خشکی بینی ناشی از گرما، عطسه های شدید، حساسیت، سرماخوردگی و ضربه های شدید، کمبود برخی ویتامین های دخیل در انعقاد خون مانند ویتامین K، مصرف داروهای ضد انعقاد خون و اسپری کورتیزول، ورزش های شدید، اختلالات کبدی و کلیوی می تواند باعث پارگی عروق ریز داخل بینی و خون ریزی شود. همچنین تغییر ناگهانی احساسات، عصبانیت شدید یا افزایش ناگهانی فشار خون نیز در این میان دخیل هستند.

وقتی خون دماغ شدید سرتان را به عقب خم نکنید

معمولا" اولین کاری که در مقابله با توقف خون ریزی بینی انجام می شود، بالا بردن سر یا فرو کردن پنبه در بینی است. اما هر دو اقدام اشتباه است! عقب بردن سر برای توقف خون ریزی باعث ورود خون به حلق می شود و احتمال ایجاد لخته های خون و حالت تهوع و استفراغ را بیشتر می کند.

بهترین کار این است که سرتان را صاف نگه دارید و با انگشت به مدت ۱۰ دقیقه استخوان و سوراخ بینی را سفت بگیرید و فشار دهید. به این ترتیب عروق خونی که دچار پارگی شده اند، بسته می شوند؛ اگر بعد از این کار باز هم خون ریزی بند نیامد، از باند استریل استفاده کنید.

بهتــــرین راه به هنگام خونریزی بینی صاف نشستن است و قرار دادن کیسه یخ بر روی بینی و پیشانی است که می تواند از خونریزی جلوگیری کند.

وقتی خون دماغ شدید پنبه در بینی فرو نکنید!

برای متوقف کردن خون ریزی لازم است پارگی عروق خون ریزی به نحوی بسته شود. برای این کار می توانید از فتیله های انعقاد خون که از الیاف گیاهی آلژینات کلیسم ساخته شده اند و در داروخانه ها موجودند، استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است که اگر این فتیله ها در دسترس نبود، باید از فرو کردن پنبه در بینی خودداری کنید به جای آن از یک تیکه باند استریل استفاده کنید. باند را با مقداری سرم فیزیولوژیک نمناک کنید تا راحت تر بتوانید آن را از بینی بیرون آورید. باند را به کمک انگشت کوچک یا پنس در بینی فرو کنید و اجازه دهید تا توقف خون ریزی در آن بماند.

نکته پایانی

اگر خون دماغ شدید گذشته از موارد و نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، حتما" از یخ استفاده کنید، یخ را یا روی پیشانی یا روی بینی بگذارید. سعی کنید از هرگونه تحریک بینی از جمله فین کردن و یا بالا کشیدن بینی تا ۲۴ ساعت خودداری نمایید. همچنین اگر پس از حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، خونریزی بینی بند نیامد، باید به پزشک مراجعه کنید.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
محمد رضا کمالی، پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کمبود ویتامین B6 یا پیریدوکسین سبب التهاب زبان و التهاب دهان و ترک خوردگی لب‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: مصرف ویتامین‌ها باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و لایه صافی شاخی پوست را نرم‌تر می‌کند.

کمالی تصریح کرد: ویتامین B6 یا پیریدوکسین را می‌توان از طریق غذا بدست آورد.

وی واجع به غذاهایی که ویتامین B6 دارند، گفت: این ویتامین در زرده تخم مرغ، پوست و برنج وجود دارد.

وی اضافه کرد: زبان زدن به لب‌ها و خیس کردن لب‌ها با بزاق نز یکی از عوامل خشکی و ترکیدگی لب است.

وی در پایان گفت: این مطلب را فراموش نکنیم که گاهی ترک لب‌ها ناشی از اگزما یا حساسیت تماسی آلرژیک است ولی در هر صورت مصرف ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
چرا هر چیزی که خوشمزه است برای بدن ضرر دارد؟ این پرسشی است که شاید خیلی از ما هنگامی که می‌خواهیم یک بستنی پرچرب یا یک لیوان نوشابه را بخوریم از خود می‌پرسیم. هم دلمان می‌خواهد بخوریم و هم از درون می‌دانیم که مضر است و در واقع با این افکار منفی ازلذت خوردن این نوع مواد غذایی می‌کاهیم، اما این افکار چقدر منفی یا غیر واقعی هستند؟

باید گفت که متاسفانه 100 درصد واقعی بوده و با خوردن مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی چون گوشت و هر ماده غذایی سرخ شده و نوشابه، بدنتان را در معرض خطرات خیلی جدی قرار می‌دهید. حالا اگر از این نوع مواد شش روز در هفته استفاده کنید، خطر ابتلا به سکته قلبی را تا 41 درصد نسبت به زمانی که تنها یک‌بار در ماه از آن‌ها استفاده می‌کنید، بالا می‌برید.

مشخص است افرادی که در روز از پنج وعده میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند زندگی می‌کنند، اما باید قبول کرد که طعم و مزه غذاهای مضر زمین تا آسمان با غذاهای مفید فرق داشته و همین خوشمزگی انواع مضر است که انسان‌ها را به خوردنشان جذب می‌کند.

در مقاله علمی زیر می‌خواهیم شما را با 10 تا از بدترین خوردنی‌ها آشنا کنیم، خوردنی‌هایی که تقریبا همه ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم.

1. نوشابه

نوشیدن نوشابه مثل نوشیدن قند مایع است. نوشابه‌ها بمب قندی هستند که نقش اساسی در اپیدمی چاقی در کشورهایی مثل آمریکا دارند. متاسفانه نوشابه‌ها در ابتلا به سرطان، پیری زودرس و اختلالات هورمونی هم نقش مهمی دارند.

در بیشتر نوشابه‌ها از شربت ذرت با فروکتوز، رنگ‌های خوراکی و نگهدارنده و دیگر مواد تشکیل دهنده استفاده می‌شود. خوردن نوشابه فقط چاق نمی‌کند، بلکه باعث پوسیدگی دندانها هم می‌شود. در برخی از نوشابه‌ها از BVO نیز استفاده می‌شود. BVO برای نگه داشتن طعم‌های مصنوعی استفاده می‌شود. این ماده منجر به زوال عقل، اختلالات عصبی و مشکلات پوستی می‌شود. سوداهای رژیمی هم از این قاعده مستثنی نیستند و نباید ضررهای مرتبط به شیرین کننده‌های مصنوعی آنها را نادیده گرفت. چه بسا انواع رژیمی این نوشیدنی‌ها از انواع معمولی خطرناک‌تر باشند.

2. شیرین کننده‌های مصنوعی

پنج نوع شیرین کننده مصنوعی وجود دارد که سازمان غذا و دارو (FDA) آنها را مضر نمی‌شمارد: پتاسیم آسه سولفام، آسپارتام، نئوتامه، ساخارین و سوکرالوز. برخی از شکرهای جایگزین پس از مصرف طعم بدی را در دهانتان به‌جای می‌گذارند، اما این تنها نکته بد آن‌ها نیست. درست زمانی که فکر می‌کنیم شکرهای مصنوعی هیچ کالری ندارند و از همین رو برای بدنمان مضر نیستند، نمی‌دانیم که با خوردن آن‌ها چه خطراتی بدنمان را تهدید می‌کند. با اینکه در چند دهه اخیر سر ضرر این نوع از شیرینی‌ها بحث‌های زیادی شده است، در آخر باید گفت که خوردن آن‌ها می‌تواند موجب ایجاد خطرات جدی برای سلامتی و البته سندروم متابولیک، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

3. چاشنی‌هایی با ماندگاری بالا

این نوع چاشنی‌ها به راحت‌تر شدن زندگی کمک فراوانی کرده‌اند، اما انواعی که در دمای اتاق هم دوام می‌آورند، کمی ذهن را دچار شک می‌کنند. مثلا انواع سس‌هایی که تا روزها روی میز غذا خوری باقی می‌مانند و هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

این خوردنی‌ها به گونه‌ای تهیه شده‌اند که فاسد نشوند و این یعنی سرشار از چربی‌های مضر، شکر، نمک، شیرین کننده، رنگ‌های خوراکی، مواد شیمیایی مثل دی متیل پلی سی اکسانه هستد و هر چیز خوبی چون فیبرها، چربی‌های خوب و مواد مغذی در فرایند تولید آن‌ها از بین رفته است.

4. اره ماهی و برخی از ماهی‌های تن

اغلب ماهی را به عنوان یک غذای سالم و سرشار از پروتئین می‌شناسیم، اما در میان ماهی‌ها هستند انواعی که سرشار از جیوه هستند.

در واقع اره ماهی را می‌توان پر جیوه‌ترین ماهی دانست. نوعی از ماهی تن با نام تن آلباکور نیز یکی دیگر از انواع ماهی‌های جیوه دار محسوب می‌شود. با خوردن جیوه به مغز و سیستم عصبی‌امان به ویژه در زمان رشد و کودکی آسیب می‌رسانیم، زیرا جیوه سم عصبی است.

به همین دلیل هم است که سازمان غذا و دارو خوردن این نوع ماهی‌ها را قدغن اعلام کرده است.

5. گوشت فرآوری شده


طبق تحقیقات، خوردن گوشت فرآوری شده موجب مرگ زودرس می‌شود. گوشت فرآوری شده شامل انواع هات داگ، سوسیس، کالباس، همبرگر و بیکن می‌شود. خوردن این نوع گوشت باعث بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از سرطان‌ها می‌شود. محققان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که افرادی که به طور معمول 50 گرم از انواع گوشت فرآوری شده (یک هات داگ) را مصرف می‌کنند، 42 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی نسبت به افرادی که از این نوع مواد غذایی مصرف نمی‌کنند، قرار دارند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها 20 درصد بیشتر از باقی افراد است.

گوشت‌های فرآوری شده نسبت به انواع معمولی آن‌ها دارای 4 برابر سدیم بیشتر و 50 درصد نیترات بیشتر هستند.

6. پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو


پاپ کورن‌هایی که از بیرون تهیه می‌کنیم در برخی از موارد در مایکروویو و با کره تهیه می‌شوند، ولی طعم خوب آن‌ها به خاطر استفاده از کره نیست، بلکه به خاطر فعل و انفعالات شیمیایی است که درون مایکروویو اتفاق می‌افتد. در واقع دی استیل یک ماده شیمیایی با طعم کره است که در پاپ کورن‌های درست شده با مایکروویو وجود دارد. برخی از سازندگان استفاده از آن را به دلیل ضرری که برای تنفس و ریه‌ها دارد منع کرده‌اند.

نگرانی دیگر درباره ظرفی است که پاپ کورن در آن ریخته می‌شود. برای طبخ درست پاپ کورن و جلوگیری از آتش گرفتن ظرفی که در آن ریخته می‌شود، مواد شیمیایی به ظرف اضافه شده که این مواد موجب پدید آمدن اسید پرفلورو کتیونیک شده که سازمان حفاظت از محیط زیست آنرا سرطان زا می‌داند.

7. شیرینی


شیرینی معمولی که روزانه می‌خوریم 350 کالری دارد و این مقدار البته متعلق به خود شیرینی بدون هیچ خامه یا هر چیز دیگری برای تزئینش است. بیشتر این شیرینی‌ها به جز کالری که دارند برای بدن به دلیل اینکه از آرد تصفیه شده استفاده می‌کنند، بد هستند. آرد تصفیه شده فاقد هر گونه مواد معدنی، فیبر یا ویتامین است و درصد ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. البته تمام شیرینی‌ها هم به این بدی نیستند، اگر علاقه دارید که روزانه از شیرینی‌ها مصرف کنید، نوع ساده‌ای را انتخاب نمایید که با آرد غنی شده یا سبوس دار درست شده ومقدار تزئینات رو و داخلش کمتر است.

8. کره

کره در واقع چربی اشباع شده است و این نوع چربی برای بدن ضرر دارد. به‌علاوه کره حاوی روغن ترانس نیز است. روغنی که آن را یکی از بدترین انواع روغن می‌دانند.

9. لبنیات


حتما تعجب کردید؛ اما واقعیت دارد. لبنیات آن‌قدرها که برایش تبلیغ مثبت می‌شود برای بدن مفید نیست. مخصوصا نوع پرچرب آن‌ها. اغلب مواد لبنی حاوی rBST هستند، هورمون مصنوعی که به صورت ژنتیکی تغییر یافته است. از این هورمون برای افزایش شیردهی گاوها استفاده می‌شود. این نوع هورمون هم برای گاو و هم برای انسانهایی که از شیر آن استفاده می‌کنند، بسیار ضرر دارد.

10. هر چیز سرخ شدنی


هیچ کس نمی‌تواند از خیر سرخ شدنی‌های خوشمزه بگذرد. مخصوصا سیب زمینی سرخ شده که گل سر سبد انواع سرخ شدنی‌هاست. مواد سرخ شده نه تنها برای قلب مضرند، بلکه خطر ابتلا به سرطان‌های رایجی چون سرطان سینه، مری، سر، گردن، ریه، پانکراس، و پروستات را افزایش می‌دهند. آقایانی که از مواد سرخ کردنی بیشتری استفاده می‌کنند، 30 تا 37 درصد بیشتر به سرطان پروستات دچار می‌شوند.

خوراک‌هایی که در دمای بالا می‌پزند و زیاد سرخ می‌شوند، AGEs تولید می‌کنند. AGEs موجب التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو می‌شود.
 
  • Like
Reactions: a13

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
دکتر فرزانه روحانی، با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند با توجه به نظر پزشک تغذیه از کربوهیدرات پیچیده مانند نان، برنج و سیب زمینی استفاده کنند، گفت: افراد مبتلا به این بیماری بهتر است مانند هر فرد سالم دیگر از مصرف روغ‌ های حیوانی، کره، خامه و مواد سرخ شده پرهیز و اغلب از روغن‌های گیاهی، شیر و ماست کم چرب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه **** غذایی کودکان مبتلا به دیابت با کودکان سالم تفاوت عمده‌ای جز محدودیت در مصرف کربوهیدرات ساده ندارد، یادآورشد: مصرف پروتئین برای این بیماران هیچ محدودیتی ندارد و بهتراست از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند.

این فوق تخصص غدد کودکان تصریح کرد: مبتلایان به دیابت باید وعده‌های غذایی مرتب داشته باشند و تلاش کنند که حجم غذایی خود را در وعده‌های مختلف تقسیم کنند تا از افزایش حجم موادغذایی در یک وعده پرهیز شود.

روحانی با تاکید به اینکه دیابتی‌ها توصیه می شود بیشتر از نان سبوس دار مانند سنگک استفاده کنند، بیان کرد: مصرف میوه‌ها با پوست می‌تواند موجب کاهش سرعت جذب قند خون شود. بنابراین بهتر است افراد سبزیجات، کلم، کاهو، خیار و کرفس را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

این فوق تخصص غدد کودکان در پایان با اشاره به اینکه افرادی که به شیوه قدیمی از انسولین استفاده می‌کنند باید جهت پیشگیری از افت قند خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام یک میان وعده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بیمارانی که به روش جدید با قلم گلاژین و آسپارت درمان می‌شوند، آزادی بیشتری در **** غذایی خود دارند.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
محمد رضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گرسنگی می‌تواند سردردهای میگرنی را در مبتلایان به این بیماری تشدید کند، همچنین مصرف غذاهای حاوی نیترات چون سوسیس و کالباس در برو حملات میگرنی تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به تغذیه مبتلایان به میگرن اظهار داشت: مصرف غذاهایی که حاوی نگه دارنده هستند همچنین مصرف برخی داروها می‌تواند در این مسئله تأثیر بگذارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف موز نیز می‌تواند سبب تشدید سردرد‌های میگرنی در مبتلایان به این بیماری شود.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یک **** غذایی متعادل در حفظ سلامت و کمک به کاهش استرس اهمیت زیادی دارد، برخی غذاها و نوشیدنی‌ها، تحریکات قوی در بدن ایجاد می‌کنند و مستقیما سبب بروز استرس می‌شود. این تحریکات اگر چه ممکن است در کوتاه مدت لذت بخش باشند ولی طی دراز مدت می‌توانند عوارض نامطلوبی داشته باشند.

عبداللهی گفت: شاید بتوان تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاها و خوراکی‌ها را جزء استرس زا ترین مواد غذایی بر شمرد که از این جمله می‌توان به چای، قهوه، کاکائو و شکلات اشاره کرد. همچنین نوشیدنی‌های حاوی جوش‌شیرین و نوشابه‌های کوکا هم استرس‌زا هستند. غذاهای آماده و هله‌هوله‌ها، زرده تخم مرغ، کره، پنیر، میگو، گوشت، روغن نارگیل، بادام هندی و سایر مغزها و شکر از مواد غذایی استرس‌زا هستند که علت استرس زا بودن این خوراکی ها موادی است که در این غذاها وجود دارد یکی از مواد استرس‌زا در خوراکی‌هایی مثل چای، قهوه‌، شکلات و نوشابه‌های گازدار، کافئین است که این ماده سبب آزاد شدن هورمون آدرنالین در بدن و افزایش استرس می‌شود.

مصرف کافئین در حد تعادل موجب افزایش سطح هوشیاری می‌شود و فعالیت قلب و سیستم عصبی- عضلانی را بالا می برد ولی مصرف بیش از حد آن استرس‌زا است.

وی در ادامه گفت: شکر ماده‌ تامین کننده انرژی در کوتاه مدت است که موجب افزایش فعالیت برخی غدد و تحریک پذیری و نهایتا کاهش تمرکز و افسردگی می‌گردد.

نمک ماده غذایی دیگری است که علاوه بر خاصیت بر افزایش دهندگی فشار خون، موجب عدم ثبات هیجانی می‌شود.

عبداللهی در ادامه مصرف غذاهای آماده حاوی نمک مانند سوسیس، کالباس، ژامبون، همبرگر، انواع آجیل های شور و چیپس را مخروطی طولانی مدت اسرتس زا دانست ضمن اینکه گفت: افزایش استفاده از غذاهای حیوانی، سرخ کرده و پرچربی بار اضافی بر سیستم قلب و عروقی ایجاد می‌کن و زمینه افزایش استرس را بالا می‌برد.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
افزودن نمک به ماده غذايي قبل از سرخ کردن باعث مي شود تا نقطه دود روغن پايين بيايد و اين کار باعث مي شود روغن زودتر تخريب شود.

يوسف نقيايي کارشناس تغذيه در گفت وگو با مهر در اين باره افزود: بايد ابتدا روغن را تا درجه حرارت مناسب گرم کنيد (۱۹۰درجه سانتي گراد) در اين حرارت در سطح موادغذايي يک لايه محافظ شبيه به يک لايه عايق تشکيل مي شود که مانع از ورود روغن به ماده غذايي مي شود.

وي گفت: اگر روغن تا اين درجه حرارت داغ نشود، قبل از اين که لايه عايق تشکيل شود روغن به درون غذا نفوذ مي کند هم چنين اضافه کردن نمک در غذايي که در ظروف آلومينيومي پخت مي شود باعث ورود آلومينيوم به غذا و مسموميت آن مي شود.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
از این به بعد موزهای خیلی رسیده و نرم را که پر از لکه های تیره هستند و اگر به هر کسی آنها را تعارف کنید نوعی توهین حساب میشود دور نریزید زیرا آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان میدهد که موزهای له شده و سیاه دارای ماده معجزه آسای تی – ان – اف میباشند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و هر چقدر موز رسیده تر و سیاه تر باشد بیشتر دارای این ماده است.

بر اساس تحقیقات دانشمندان ژاپنی در میان میوه هایی که خاصیت ضد سرطان دارند مثل انگور – سیب – هندوانه – آناناس – گلابی – و خرمالو، موز خاصیت بیشتری در افزایش گلبول های سفید و قوی کردن سیستم ایمنی بدن و شکست دادن سلول های سرطانی دارد زیرا میزان ماده تی – ان – اف در موزهای رسیده از میوه های دیگر بیشتر است .

از این به بعد موزهای زرد و شاداب را نخورید و صبر کنید تا سیاه و پژمرده شوند آنوقت آنها را بخورید زیرا موز رسیده هشت برابر بیشتر از موز نرسیده تی – ان – اف دارد به عبارت دیگر هشت برابر بیشتر خاصیت ضد سرطان دارد .
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
خواص خوردن پاستیل
_____________
یک کارشناس ارشد تغذیه در کرمانشاه معتقد است: مصرف پاستیل به ترمیم مفاصل در بزرگسالان کمک می‌کند.
یک کارشناس تغذیه در خصوص مصرف پاستیل‌ها که نوعی آبنبات ژله‌ای و با طعم‌های مختلف است، اظهار داشت: پاستیل برای تمامی رده‌های سنی مفید است و با توجه به وجود ساختمان ژلاتینی در آن، می‌توان از این شیرینی جهت ترمیم مواد از دست رفته مفاصل بهره گرفت و دردهای استخوانی را کاهش داد.
وی در ادامه تصریح کرد: ژلاتین، گلوکز، رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مجاز، ترکیبات اصلی پاستیل را تشکیل می‌دهند که هیچ یک برای سلامت بدن مشکل خاصی را به همراه ندارند.
وی گفت: ژلاتین موجود در پاستیل دارای ساختمان پروتئینی حاوی اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است.
در خاتمه گفت: همچنین برخی از انواع پاستیل حاوی ویتامین C و مولتی ویتامین هستند و از سوی دیگر وجود کم مواد شیرین کننده در این شیرینی، آن را تبدیل به یکی از بهترین تنقلات برای کودکان کرده که به مراتب از هله هوله‌هایی که کودکان استفاه می‌کنند بهتر است.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
به گفته پزشکان، بهبود سلامت موها همچون دیگر اعضا و بافت‌های بدن به داشتن یک **** غذایی متعادل بستگی دارد.

«سیبل فیشمن» از متخصصان پوست در نیویورک گفت: مدت زمان بیشتری لازم است تا به وجود تغییرات در مو پی برده شود در حالی که این زمان در تشخیص تغییرات پوستی به مراتب کمتر است. به طور مثال **** غذایی نامناسب تنها در یک هفته می‌تواند موجب بروز آکنه و خشکی پوست شود در حالی که سوء تغذیه یا تاثیر **** غذایی ناسالم اثرات خود را چند ماه بعد روی موها نشان می‌دهد.

«لیزا درایر» از متخصصان علم تغذیه نیز اظهار کرد: مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند به تحکیم فولیکول‌های مو کمک می‌کند و باعث می‌شود فرد موی سالمتری داشته باشد. همچنین باید توجه کرد علاوه بر **** غذایی فاکتورهای دیگری همچون عدم تعادل هورمونی و کمبود خواب می‌تواند بر ظاهر مو تاثیر بگذارد.

به گزارش وب‌ام‌دی، پزشکان معتقدند در صورتی که فرد از **** غذایی غنی از پروتئین، متنوع و متعادل استفاده کند می‌تواند موی سالمی داشته باشد. از جمله مواد خوراکی مفید برای سلامت موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهی سالمون: این نوع ماهی علاوه بر آنکه غنی از پروتئین و ویتامین D‌ است همچنین وجود اسیدهای چرب امگا3 در این ماهی اهمیت بسیاری دارد. بدن قابلیت تولید این اسیدهای چرب را که برای رشد مو ضروری است،‌ ندارد. همچنین چربی‌های امگا3 در سلول‌های پوستی کف سر و روغن‌های طبیعی پیدا می‌شود که موجب می‌شود مو و کف سر مرطوب نگه داشته شود.

گردو: گردو تنها آجیل‌ حاوی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا3 است. این ماده خوراکی غنی از بیوتین و ویتامین E است که سلول‌ها را از آسیب DNA‌ محافظت می‌کند. میزان ناکافی بیوتین موجب از دست رفتن موها می‌شود. همچنین گردو حاوی مس است که کمک می‌کند مو رنگ طبیعی خود را داشته باشد.

صدف خوراکی: صدف‌های خوراکی سرشار از فلز «روی» هستند که کمبود آن در بدن به از دست رفتن مو و خشکی آن منجر می‌شود. می‌توان بخشی از «رویِ» مورد نیاز بدن را از غلات و نان‌های سبوس‌دار تامین کرد اما صدف‌های خوراکی می‌تواند سطح خوبی از پروتئین را افزایش دهد. مو حدود 97 درصد پروتئین است که بدون وجود ذخیره پروتئینی کافی، بدن نمی‌تواند موهایی را که به صورت روزانه و به طور طبیعی از بین می‌روند جایگزین کند.

سیب‌زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین منبع غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن به حساب می‌آید که بدن آن را به ویتامین A‌ تبدیل می‌کند. در اصل سلول‌های بدن نمی‌توانند بدون ویتامین A کافی عملکرد درستی داشته باشند. همچنین این عنصر با تولید چربی از کف سر حفاظت می‌کند.

تخم مرغ: تخم مرغ به عنوان ماده خوراکی مملو از پروتئین حاوی چهار ماده معدنی دیگر به نام روی، سلنیوم، فسفر و آهن است. آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو است.

اسفناج: آهن، بتاکاروتن، اسیدفولیک و ویتامین C موجود در اسفناج به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

عدس: این ماده خوراکی کوچک حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و روی است.

بلوبری‌ها: ویتامین C موجود در این میوه برای گردش خون در کف سر حائز اهمیت است و از رگ‌های خونی کوچک تغذیه کننده فولیکول‌ها حمایت می‌کند.

گوشت مرغ: مصرف این نوع گوشت به دلیل دارا بودن پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌های B برای سلامت مو توصیه می‌شود. به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکی حاوی پروتئین از قبیل گوشت مرغ می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید به خاطر سلامت شنوایی‌تان بیشتر از یک ساعت در روز موسیقی گوش ندهید.
این سازمان می‌گوید بیش از یک میلیارد نوجوان و جوان در جهان به خاطر گوش دادن به موسیقی با صدای خیلی بلند در خطر آسیب جدی در شنوایی‌شان هستند.
به گفته این سازمان دستگاه‌های پخش موسیقی، کنسرت‌ها و رستوران‌هایی که در آن موسیقی پخش می‌شود تهدیدی جدی برای شنوایی هستند.
یافته‌های سازمان بهداشت نشان می‌دهد که ۴۳ میلیون نفر از گروه سنی ۱۲ تا ۳۵ ساله، به خاطر این گونه اصوات، شنوایی‌شان را از دست داده‌اند و این آمار در حال افزایش است.
این سازمان می‌گوید نیمی از کسانی که در این گروه سنی هستند و در کشورهای ثروتمند یا متوسط زندگی می‌کنند به خاطر شنیدن میزان صدای بالا از دستگاه‌های شخصی پخش موسیقی‌شان در خطر از دست دادن شنوایی هستند.
همین طور ۴۰ درصد از آنها به خاطر میزان صدا در باشگا‌ه‌های موسیقی و رستوران‌ها در معرض خطرند.
در سال ۱۹۹۴ سه و پنج دهم درصد از نوجوان‌های آمریکایی شنوایی‌شان را از دست داده‌ بودند اما این رقم در سال ۲۰۰۶ به پنج و سه دهم درصد رسیده است.
دکتر اثین کراگ مدیر بخش پیشگیری از آسیب‌های سازمان بهداشت جهانی به بی‌بی‌سی گفته است: "ما تلاش می‌کنیم درباره این موضوع که چندان از آن صحبت نمی‌شود هشدار بدهیم. شنیدن موسیقی با صدای بلند آسیب‌های جدی به دنبال دارد اما به آسانی قابل پیشگیری است."
او می‌گوید شنیدن یک ساعت موسیقی در روز میزان خوب و قابل قبولی است.
"شاید پیشنهاد شنیدن تنها یک ساعت موسیقی در روز برای کسانی که عادت دارند هر روز ده ساعت از دستگاه‌های پخش موسیقی‌شان موزیک گوش کنند پیشنهاد غیرقابل قبولی به نظر برسد اما در همین یک ساعت هم نباید صدای موسیقی زیادی بلند باشد."

پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی درباره میزان صدای مطمئن:

۸۵ دسی‌بل، میزان صدایی که در یک خودرو می‌شنوید- ۸ ساعت
۹۰ دسی‌بل- صدای ماشین چمن‌زنی، ۳۰ دقیقه
۹۵ دسی‌بل- صدای یک موتورسیکلت معمولی- ۴۷ دقیقه
۱۰۰ دسی‌بل- صدای بوق خودرو یا قطار در مترو- ۱۵ دقیقه
۱۰۵ دسی‌بل- بالاترین صدای دستگاه پخش موسیقی- چهار دقیقه
۱۱۵ دسی‌بل- صدای بلند در کنسرت موسیقی راک- ۲۸ ثانیه
۱۲۰ دسی‌بل- صدای بوق‌های استادیومی ۹ ثانیه
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
خرو پف پایین آمدن میزان اکسیژن خون،ضمن آسیب زدن به بافت های مغزی،بیدار شدن مکرر در طول شب و خواب آلودگی روزانه همچنین اختلال در تمرکز فکر را نیز همراه خواهد داشت
معمولا وقتی فردی در خواب خروپف می‌کند،اطرافیان این را به معنای خواب عمیق و خوب وی تلقی می‌کنند،درحالی که افراد مبتلا به خروپف بیش از سایرین در معرض اختلالات تنفسی در زمان خواب قرار دارند.
اضافه وزن،ژنتیک،کم‌کاری تیروئید،فرم فک و دهان،بزرگی زبان کوچک (لوزه سوم)،کوتاه بودن طول گردن و ضخامت زیاد دور گردن هم از جمله عوامل موثر در بروز خروپف هستند.
خروپف،یک اتفاق ساده نیست،بلکه یک زنگ خطر محسوب می‌شود.هنگامی که به دلیل اختلالات تنفسی حین خواب،تنفس فرد دچار وقفه شده و اکسیژن‌رسانی در بدن مختل می‌شود،فرد خواب عمیق و راحتی نخواهد داشت.
خواب نامناسب سیستم التهابی بدن را فعال می‌کند که این موضوع در طولانی مدت، عوارضی همچون نارسایی‌های قلبی و حتی سکته‌های قلبی و مغزی به همراه خواهد داشت.
اگرمیزان خروپف فرد با کاهش وزن،تغییر در نحوه خواب،اجتناب از مصرف داروی آرام‌بخش و مصرف مایعات تغییری نکرد،فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
1. برای پوست خوب است
ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند. به گزارش نیک صالحی ژله برای تولید کلاژن خوب است. ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که به فرآیند بازسازی کمک می کند. بنابراین خوردن آن در حد میانه ضرری ندارد.
2. برای عملکرد کاهش و افزایش وزن خوب است
ژله کالری کمی دارد در نتیجه برای دست یافتن به وزن ایده آل مناسب است. برخلاف دیگر محصولات شیرین ، قند آن بسیار بالا نیست.
3. سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می دهد
ژله از کربوهیدرات و ویتامین B غنی است.به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.
4. برای سلامت مو خوب است
ژله منبع غنی اسید فولیک بوده که برای سلامت مو مفید است. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.
5. به کاهش کلسترول بد کمک می کند
همه می دانند که اگر سطح کلسترول بد در بدن افزایش یابد می تواند منجر به حمله قلبی شود. ژله به کاهش کلسترول بد یعنی LDL کمک کرده و سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد. ژله به جلوگیری از خطر بیماری های قلبی کمک می کند.
6. برای التهاب و ورم مفاصل خوب است
ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند.به گزارش نیک صالحی ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد.
7. استرس را کاهش می دهد
امینواسیدهای ضروری در ژله می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنان را کاهش دهد.
8. ناهنجاری های پوست را کاهش می دهد
ژله رده هایی از اینوزیتول و نیاسین دارد که از برخی از ناهنجاری های پوستی جلوگیری می کند.به گزارش نیک صالحی در حقیقت مصرف مکرر ژله به کاهش ناهنجاری هایی نظیر آکنه و روزاسه (نوعی بیماری مربوط به بینی و گونها که ضایعات آکنه مانند ، گشاد شدگی مویرگها مشخص می شود) را کاهش می دهد.
attachment.php
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
دكتر مرتضی صفوی با اشاره به تحقیقات انجام شده پیرامون خواص شکلات تلخ، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات تلخ یک ماده غذایی مناسب برای سلامتی و بهبود خورد و خوراک انسان است.

این متخصص تغذیه گفت: خواص زیادی در تحقیقاتی که هر روزه انجام می‌شود برای ما روشن‌تر می‌شود. شکلات تلخ دریافت قند و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: شکلات تلخ برعکس شکلات‌های دیگر عمل کرده و ضمن کاهش کلسترول بد موجب افزایش دریافت کلسترول خوب یا همان HDL در بدن می‌شود.

صفوی این خصوصیت را تنها مختص شکلات و برخی دیگر از مواد غذایی مانند گردو دانست و گفت: معمولاً اگر شکلات تلخ به صورت روزانه مصرف شود می‌تواند برای قلب انسان‌ها مفید باشد که این موضوع را تحقیقات زیادی اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه نباید در مصرف شکلات تلخ افراط شود، گفت: توصیه می‌کنیم که مصرف روزانه افراد حداکثر 50 گرم شکلات تلخ با مقدار 70 درصد کاکائو باشد.

این متخصص تغذیه با اشاره به نقش شکلات تلخ در کاهش احتمال سکته‌ قلبی، گفت: تحقیقاتی در اروپا انجام شد و نشان داد خانم‌هایی که روزانه 45 گرم شکلات تلخ مصرف می‌کردند 20 درصد کمتر از سایر خانم‌ها در معرض سکته‌های قلبی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، افرادی که به صورت متداول از شکلات تلخ استفاده می‌کنند فشار خون‌شان کاهش می‌یابد و کلسترول بدن‌شان نیز کمتر می‌شود. بنابراین سلامت قلب آنها تضمین می‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: شکلات تلخ، التهاب را از بین می‌برد بنابراین ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی در انسان را نیز کاهش می‌دهد.

وی به تحقیقات انجام شده در ایتالیا اشاره کرد و گفت: تحقیقات سال 2005 در ایتالیا نشان می‌دهد که شکلات تلخ حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و موجب کاهش احتمال ابتلا به دیابت در افراد می‌شود.

این متخصص تغذیه، خصوصیت مثبت دیگر شکلات تلخ را فیبر زیاد این ماده غذایی عنوان کرد و گفت: مصرف مقدار اندکی شکلات تلخ انسان احساس سیری می‌کند و این موضوع موجب می‌شود که از خوردن غذاهای چرب و با کالری زیاد خودداری کنند.

وی افزود: در کشور تحقیقاتی بر روی «اندیکس سیری» در حال انجام است به این معنا که چه غذاهایی زودتر انسان را سیر می‌کند که در واقع این تحقیقات به درمان چاقی کمک زیادی خواهد کرد.

صفوی خاطرنشان کرد: در این تحقیقات مشخص شد که شکلات تلخ یکی از موادی است که موجب می‌شود انسان احساس سیری کند بنابراین می‌توان از این ماده در درمان چاقی استفاده کرد و جلوی پرخوری را گرفت.

به گفته‌ وی دیگر خصوصیات این نوع شکلات وجود اکسیدان‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها در این ماده غذایی است که موجب محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مختلف شده و به مانند دیگر شکلات‌ها حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند.

این متخصص تغذیه، شکلات تلخ را درمانی برای کاهش سرفه‌های مکرر دانست و گفت: «تئوبرومین» در شکلات تلخ با تأثیر بر مغز مانع سرفه‌های مکرر می‌شود.

وی شکلات تلخ را شادی و نشاط بخش دانست و آن را عامل کاهش استرس معرفی کرد و افزود: کاکائو خاصیت رقیق‌سازی خون را دارد و مانند آسپرین عمل کرده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. تحقیقات مختلف نشان داده که بهبود یافتن جریان خون در دید چشم نیز تاثیرگذار است.

صفوی با بیان اینکه مصرف شکلات تلخ سرعت عکس‌العمل را در انسان بالا می‌برد، گفت: در هر صورت نسبت به افراط در مصرف شکلات تلخ هشدار می‌دهیم چراکه کافئین زیاد موجود در این ماده غذایی آرامش افراد را بر هم می‌زند و بی‌خوابی و بی‌حوصلگی در پی دارد.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
«من عادت دارم شب‌ها قبل از خواب، یک لیوان شیر سرد بنوشم. گاهی شام را خیلی دیر می‌خوریم و حس می‌کنم که نوشیدن شیر با فاصله کوتاهی از شام، باعث فاسد شدن آن در دستگاه گوارشم می‌شود.آیا این عادت غذایی زیان‌بار است»؟

شیر به اندازه‌ای در معده نمی‌ماند که فاسد شود. پس نباید نگران فساد آن در دستگاه گوارشتان باشید. در مورد نوشیدن شیر به صورت سرد، گرم یا ولرم هم انتخاب با خودتان است. برخی افراد تحمل شیر سرد ندارند و برخی دیگر با نوشیدن شیر گرم و ولرم دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل‌پیچه می‌شوند. اگر شما با مصرف شیر سرد دچار دل‌درد یا هرنوع مشکل گوارشی دیگری نمی‌شوید، اشکالی ندارد که این عادت غذایی را ادامه دهید.

موضوع دیگر درباره فاصله زمانی بین نوشیدن شیر و خوابیدن است؛ بهتر است حدود نیم ساعت فاصله بین مصرف شیر تا خواب شبانه در نظر بگیرید تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

آخرین نکته‌ هم فاصله زمانی مناسب بین خوردن شام با نوشیدن شیر قبل از خواب است. معمولا وعده‌های اصلی غذایی مانند ناهار و شام،‌ حاوی مواد مغذی مختلفی مانند آهن و روی هستند. از آنجا که بحث تداخل بین جذب عناصر دوظرفیتی در بدن مطرح است و شیر هم منبع خوبی برای دریافت کلسیم محسوب می‌شود،‌ بهتر است حدود 1 ساعت و نیم بین خوردن شام و نوشیدن شیر قبل از خواب فاصله بیندازید تا تداخلی در جذب آهن، روی و کلسیم رخ ندهد و بتوانید از تمام این ریزمغذی‌ها بهره کافی ببرید.
 
بالا