برگزیده های پرشین تولز

از همه جا - اخبار بازيهاي كامپيوتري

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Xradical

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2004
نوشته‌ها
1,030
لایک‌ها
4
به نقل از ali206speed :
به جونه خودم من با چشمام ديدم راستي يه چيز يادم رفت بگم شايد ناراحت بشيد اين بازي براي PS2 بود
تو رو خدا ببخشيد من اصلا حواسم نبود بگم اگر ميخوايد منو بزنيد بگيد من خودم بيام كتك بخورم

ali206speed راست ميگي.من امروز بازار دزدا بودم اونجا تو يه فروشگاه نرم افزار we8 براي ps2 ديدم البته شكي نيست كه we8 واقعي نيست يعني احتمالا نسخه هايي آپديت شده از we7 هست.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ضوابط خاص صدور پروانه كسب واحدهاي صنفي بازي‌هاي رايانه‌اي تصويب شد
ايرنا:
نائب رييس مجمع امورصنفي شهرستان شميرانات گفت: ضوابط خاص صدور پروانه كسب واحدهاي صنفي بازي‌هاي رايانه‌اي تصويب شد.

»حسين طاهر محمدي» تهران افزود: اين واحدهاي صنفي در اختيار وزارت فرهنگ و ارشاد بود كه طبق توافق بين اين وزارتخانه و وزارت بازرگاني فعاليت آن صنفي شد.

وي اظهارداشت: طبق تصميمات به عمل آمده، اين رشته شغلي زير نظر اتحاديه مربوطه قرار گرفته تا نسبت به صدور جواز و ديگر عوامل مربوطه اقدامات لازم صورت گيرد.

عضوهيات مديره اتحاديه لوازم خانگي، رسته شغلي بازي‌هاي تصويري و رايانه‌اي‌

)پلي استيشن ، نيندو، ايكس باكس ، سگا) و بازي‌هاي گيم نت (رايانه‌اي ارتباطي) را زير مجموعه بازي‌هاي رايانه اي عنوان كرد.

طاهر محمدي حداقل مساحت لازم جهت رسته هاي بالا را به ترتيب 15 متر مربع با داشتن حداقل سه دستگاه رايانه و رسته دوم حداقل مساحت 50 مترمربع با داشتن حداقل 10 دستگاه رايانه ، داشتن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم و يا گواهي تخصصي در زمينه رايانه را ازجمله ضوابط صدور پروانه كسب براي اين رسته عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه صدور پروانه كسب جهت رسته هاي شغلي مذكور در مكان‌هاي اداري و تجاري بدون مانع است افزود: تمام واحدهاي صنفي بازي‌هاي رايانه‌اي و گيم نت كه براساس مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاسيس شده‌اند ، بايد به اتحاديه صنف مربوطه مراجعه و با رعايت مقررات قانوني ، تقاضاي پروانه كسب كنند.

طاهرمحمدي گفت :حدود 15 واحد صنفي بازي‌هاي رايانه اي درشهرستان شميرانات شناسايي شده كه در حال حاضر نسبت به صدور پروانه كسب آنان اقدام شده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
دستگيري متهم به سرقت2Half life

مقامات FBI اعلام كردند در ادامه تحقيقات خود، موفق به شناسايي يك فرد مظنون به سرقت منبع بازي2 Half life شدند.

مقامات FBI ايالت سياتل دستگيري متهم مذكور را تاييد كرده ولي به علت ادامه تحقيقات از ارائه جزييات و اطلاعات بيشتر خودداري كردند. در حال حاضر گروه ضربت جرايم مجازي، يك گروه از پليس فدرال سياتل و تعدادي از كارآگاهان منطقه‌اي در آمريكا سرگرم تحقيق در خصوص سرقت منبع اين بازي هستند.

شركت‌ نرم‌افزاري Valve (طراح بازي مذكور) نيز طي نشستي خبري اعلام كرد تاكنون افراد زيادي در كشورهاي مختلف به علت احتمال دست داشتن در اين مساله دستگير شده‌اند. اگرچه در اين خصوص به تعداد، زمان و مكان دستگيري افراد مظنون اشاره‌اي نشد.

چندي پيش بازي كامپيوتري2 Half life پس از موفقيت و فروش بالاي نسخه اول خود پيش از عرضه به بازار به سرقت رفته و در اينترنت قرار گرفت.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
رخنه هاي نفوذي در نرم افزارهاي بازي

*پنجشنبه 4 تیر 83 - *
يك محقق امنيتي در مورد يك سوراخ نفوذي در بازي هاي پرطرفداري كه از نرم افزارهاي بازي استفاده مي كنند, هشدار داد. به گزارش سرويس ICT ايلنا, به نقل از پايگاه اينترنتي ZDNET ، اين سوراخ نفوذي به هكرها اجازه مي دهد تا كامپيوترهاي بي دفاع را در اختيار بگيرند. گفتني است، شركت امنيتي SECUNIA بولتني هشدار دهنده در مورد اين سوراخ نفوذي در بعضي نسخه هاي نرم افزار بازي UNREAL منتشر كرده است. بنا به گزارش اين بولتن، هكرها مي توانند رشته هايي از اطلاعات مضر و بي خاصيت را به ابزار امنيتي نرم افزار UNREAL كه توسط بازي كنندگان Online در حال استفاده است, بفرستد و آنها را آلوده كند. لازم به ذكر است, پنج نسخه از UNREAL كه بوسيله وصله هايي ترميم شده بودند و نيز بازي هاي POSTAL2 و DEUS EX دوباره به اين مشكل دچار شده اند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نخستین Little gameجامع ایرانی ساخته شد

جمعه، 5 تير، 1383 ساعت 17:46

تهران،خبرگزاری سینا- مهدی خاکی فیروز

نخستین Little gameجامع ایرانی ساخته شد.احمدرضا نوری مدیر گروه دانشجویی تولیدکننده اولین بازی ریز جامع ایرانی در گفتگوبا خبرگزاری سینا با تشریح فرآیند ساخت و برنامه نویسی این بازی رایانه ای به تبیین جایگاه این عنصر سرگرمی ساز پرداخت.
وی دراین گفتگو در معرفی این بازی ریز که از آن فعلا با نام موقت «فکر زنده» نام می برد اظهار داشت: بازی های تحت وب و رایانه به چند گروه بازی های کوچک و بزرگ تقسیم می شوند در سالیان اخیر اتفاق عجیب و جالبی رخ داده است بازیهای جدیدی به بازار عرضه شده اند که به آنها Little game گفته می شود که ما آن را به صورت اصطلاحی بازی ریز می نامیم. از سال 2000 به بعد بازی ریزها توسعه بسیاری یافتند و در سراسر دنیا فراگیر شدند.
ایده پرداز این بازی در تشریح ویژگی های بازی فکر زنده اظهار داشت: بازی ها نقش بسزایی در ساخت و سازهای فرهنگی دارند و امروزه کسی نمی تواند نقش بازیها را در عرصه تبادلات فرهنگی نادیده بگیرد این بازی که برای اولین بار به صورت رایانه ای و قابل ارائه تحت وب برنامه ریزی شده است شباهتی به بازی فکروبکر دارد و باعث می شود بر اساس مشاهده – تحلیل و نتیجه گیری قدرت یادگیری را بالا برده خستگی های ذهنی را بطرف نماید. سعی شده است در طراحی ساختار بازی منطقی ایرانی حاکم باشد و نقاط ضعف بازی های مشابه نظیر فکروبکر در آن وجود نداشته باشد یعنی اینکه یک کاربر می تواند به راحتی به صورت تکنفره بازی را انجام دهد و میزان سختی و سهولت بازی بر اساس گروه سنی قابل تنظیم است. صفحه بازی به گونه ای است که بر اساس حرکت کاربر با ارائه رنگ بندی های مشخصی مکانیزم سعی و خطای بازی کننده را هدایت می کند و تعداد سطر و ستونهای بازی قابل کم و زیاد شدن است. همچنین به جای استفاده از 4 رنگ اصلی از 12 رنگ ترکیبی به عنوان مهره های بازی استفاده شده است.
این عضو گروه بازی ساز پروژه «فکر زنده» مهمترین بخش و مختصه این بازی را چنین عنوان نمود: مهمترین بخش و ویژگی اصلی این بازی ایده اصلی آن و متکی بودن بر ساختار ذهنی و تحلیلی آن است گذشته از آن به لحاظ جلوه های انیمیشنی و ساختار نمایشی بازی حضور شخصیتی به نام اوستااست که در قبال حرکت کاربر عکس العمل های عاطفی توام با طنز و کنایه و شوخی ارائه می کند به بزرگترین مزیت فرهنگی بازی تبدیل شده است.
احمدرضا نوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره و اهمیت جایگاه فرهنگساز بازی های رایانه ای و تحول در زمینه بازی – سرگرمی پس از ظهور کامپیوتر افزود: امروزه بازی ها هستند که شخصیت کودک و نوجوان را می سازند هدف از این نسخه کاملا ایرانی در خلق یک بازی ریز که همان لیتل گیم است طرح توانمندی ایرانی و جوان ایرانی در ورود به بازار نرم افزاری گیم است.
وی با اشاره به حضور چهره های نخبه نرم افزاری کشور نظیر قهرمان اول رباتیک جهان در در تیم برنامه نویسی در تشریح برنامه های آتی گروه اظهار داشت: ما برای اینکه در زمینه ساخت این نوع بازی ها فرهنگسازی کرده باشیم و بگوییم که اراده ایرانی می تواند کارهای بزرگتری را انجام دهد بازی فکر زنده را به صورتی برنامه نویسی کردیم که نسخه تحت وب آن نیز قابل ارائه باشد این بازی با حجم کمتر از 3مگ به راحتی می تواند از طریق خطوط اینترنت ایرانی در کامپیوترهای شخصی بارگذاری شود و برای استفاده از آن نیاز به امکانات سخت افزاری پیشرفته نیست با کامپیوترهای قدیمی نیز قابل استفاده می باشد. نسخه اصلی این بازی به صورت رایگان بر روی چند سایت مطرح ایرانی قرار می گیرد تا کاربران بتوانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن را در اختیار بگیرند حتی پیش بینی می شود با توجه به جذابیت های تصویری و ساختار غنی و نوع بازی که قدرت تحلیلی مخاطب را ارتقاء داده و به دلیل کوتاه بودن زمان بازی به عنوان یک سرگرمی خستگی زدا می تواند توسط بزرگسالان نیز استفاده شود از طریق کاربران خارج از کشور نیز مورد استقبال ویژه قرار گرفته است.
وی با انتقاد از بی توجهی مسوولان به چنین نوآوری هایی افزود: در دنیا هیچ بازی و سرگرمی دیده نمی شود که حامل پیامهای فرهنگی و اجتماعی نباشد آنچه که توسط گروه هفت نفره ما طی یکسال و چهار ماه کار مداوم به دست آمده می تواند زمینه ای برای فرصتهای ملی باشد. ما می توانیم از اثرات فرهنگی ساخت یک بازی ایرانی مثل فکر زنده برای اصلاح معضلات اجتماعی و فرهنگی و حتی ارائه مدلی از فرهنگ رفتاری ایرانی در خارج از کشور استفاده کنیم و از این شیوه از هر سد و مانعی به راحتی عبور خواهد کرد. بهترین فرصتهای یادگیری را می توان در فضای این نوع بازی ها خلق کرد و استفاده نمود.
گفتنی است بازی فکر زنده در دو نسخه رایانه ای و قابل ارائه تحت وب بر اساس کشف چیدمان پنهان حریف شکل می گیردآماده شده است بدین صورت که ترکیبی مخفی از طرف رایانه برای کشف ارائه می شود و شخصیتی به نام اوستا در تمام طول بازی با کاربر همکاری می کند. از ویژگی های منحصر به فرد این بازی این است که دارای کاراکتر فعال و گویایی است که با میمیک و لیپ سینک ایرانی با بازی کننده ارتباط می گیرد حتی فارسی لب می زند و صحبت می کند قابلیت گسترش بازی به لحاظ ستونی و سطحی از چهار تا به ده و از پنج تا به دوازده اختیاری است و گستردگی رنگهای استفاده شده از 5 تا 12 رنگ ترکیبی قابل توسعه است به لحاظ گرافیکی در بالاترین سطح خود قرار دارند چرا که این گروه با همین توان گرافیکی و انیمیشن سازی توانست در یک نمونه کار ارائه شده جهت یک شبکه تلویزیونی آلمان تایید یکی از موسسات وابسته به والت دیسنی را دریافت نماید. از دیگر نکات بازی عدم نیاز به کارت گرافیکی بالا است. حجم بازی امکان دانلود آن را در اینترنت آسان می نماید همچنین با توجه به کارشناسان روانشناسی به دلیل تکیه بر مشاهده – تجزیه و تحلیل قدرت یادگیری را در کودکان بالا برده و موجب فعالیت منطقی ذهن و رفع خستگی در بزرگسالان می شود از دیگر دستاوردهای آینده این بازی ارائه نسخه قابل استفاده در تلفن های همراه می شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
كنسول بعدي سوني پانصد دلار قيمت دارد

يك شركت تحقيقاتي اعلام كرد، قيمت كنسول پلي‌استيشن 3 شركت سوني با توجه به قابليت جديدي كه به آن اضافه شده است احتمالا به بيش از پانصد دلار مي‌رسد.
به گفته كارشناسان wedbrush، كنسول3 PS شركت سوني قابليت‌هاي بسيار بيشتري نسبت به مدل‌هاي قبلي و فعلي خواهد داشت كه از جمله آن مي‌توان به امكان ضبط انواع فرمت ديجيتال همچون DVD و DVR اشاره كرد.
بر اساس اين گزارش نزديك‌ترين زمان براي عرضه3 PS سوني سال 2006 پيش‌بيني شده است و قابليت‌هاي جديد و اضافي آن نيز به مبلغي حدود 250 دلار مي‌رسد كه به اين ترتيب كنسول بعدي سوني بالغ بر 500 دلار قيمت خواهد داشت.
بر اساس اطلاعات موجود، سوني قصد دارد3 PS يا همان كنسول بعدي خود را در چند مدل به بازار عرضه كند كه اين امر به كاربران امكان انتخاب مورد علاقه و منطبق با توان اقتصادي آنها را مي‌دهد
 

Xradical

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2004
نوشته‌ها
1,030
لایک‌ها
4
به نقل از خوبی کن :
كنسول بعدي سوني پانصد دلار قيمت دارد

يك شركت تحقيقاتي اعلام كرد، قيمت كنسول پلي‌استيشن 3 شركت سوني با توجه به قابليت جديدي كه به آن اضافه شده است احتمالا به بيش از پانصد دلار مي‌رسد.

:blink:

اون زمان آدم ميره يه r500 ميگيره ارزشش بيشتره
 

ali206speed

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
3
سن
39
محل سکونت
TeHrAn
به نقل از Xradical :
:blink:

اون زمان آدم ميره يه r500 ميگيره ارزشش بيشتره
تازه اين قيمت اون وره
خودت كه ميدوني اينجا بياد بالاي 800 هزار تومن ميشه
XBOX هم اول اومد قيمتش 850 هزار تمون بود بعدش اومد پايين الان ارزونتر از آمريكا شده :lol:
 

Xradical

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2004
نوشته‌ها
1,030
لایک‌ها
4

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نقش دوربين در بازيها

احتمالا تاحالا اين اصطلاحات دهن پرکن اکشن اول شخص ، نفش آفريني چند نفره سوم شخص يا راهبرد همزمان هم ارتفاع را شنيده يا بارها با آنها برخورده ايد.
مي خواهيم راجع به اين اسامي عجيب و غريب صحبت کنيم ؛ البته راجع به قسمت دوم اين اسامي.
همان طور که مي دانيد اين اسامي به نامهاي مختلف ژانر هاي گوناگون بازيهاي رايانه اي مربوط هستند. بخش اول به سبک بازي و قسمت دوم به نوع روايت بازي يا به قول خودمان زاويه دوربين مربوط مي شود.
نتيجه اخلاقي که مي توان فعلا گرفت اين است که زاويه دوربين در بازيها بسيار مهم است ، به طوري که در تعريف ژانر بازي ، نوع دوربين را هم ذکر مي کنند.
يک بازي خوب ، جدا از يک موتور گرافيکي قدرتمند، بايد زاويه دوربين مناسبي هم داشته باشد. اگر شما نتوانيد درست و حسابي شخصيت خود را ببينيد و او را کنترل کنيد گرافيک بالا چه فايده اي دارد؟
بازيهاي رايانه اي به طور کلي از 5 نوع زاويه دوربين ، بازي را روايت مي کنند.

اول شخص: اسمش هم رويش هست. يعني شما خودتان به عنوان اول شخص از ديد قهرمان داستان ، بازي را دنبال مي کنيد.
کاملا مانند رمان ها که بعضي وقتها يک راوي دارند که داستان را روايت مي کند. در اين گونه بازيها، زاويه دوربين دست خودتان است و معمولا هر وقت هر کجا را که خودتان بخواهيد مي توانيد نگاه کنيد.
در بيشتر بازيهاي اين سبک هنگام روايت قسمتهاي مهم داستان ، دوربين از ديد سوم شخص بازي را نشان مي دهد، چون ممکن است بازي کننده سر به هوا هنگام افتادن اتفاق مهم اصلا حواسش به آن طرف نباشد.

سوم شخص : متاسفانه زاويه دوربيني به نام دوم شخص نداريم ، يعني بازي مثلا از ديد دشمني که داريد با آن مبارزه مي کنيد روايت شود يا هر چيزي که تعريفش مي شود. پس بناچار سراغ سوم شخص مي رويم.
بازيهاي سوم شخص خودشان 3 دسته هستند که يکيشان خيلي سوم شخص تر از ديگري است. الان مي فهميد منظورم چيست. نوع اول ، ديد بالاي شانه يا Overshoulder ناميده مي شود.
به اين معني که دوربين هميشه يک جورايي بالاي شانه قهرمان داستان (البته يک کم عقب تر) قرار دارد و در هر لحظه شما مي توانيد پشت او را ببينيد.
نمونه معروفش هم سري بازيهاي معروف مهاجم مقبره (Tomb Raider) خودمان است که بهترين سيستم بالاي شانه ميان بازيهاي رايانه اي را تا به حال ارائه کرده است.
اين سيستم به علت محدوديت هايي که ايجاد مي کند خيلي مشکل آفرين است. بجز همين بازيهاي مهاجم مقبره ، در بازيهاي ديگر چندان دوربين هاي بالاي شانه موفقي نديده ايم.
نوع دوم اين است که شما مي توانيد دوربين را به طور دلخواه حرکت دهيد و از هر زاويه اي که دوست داريد قهرمان خود را تماشا کنيد. مثال جديد و خوبش بازي اسپلينتر سل (Splinter Cell) است که بي تعارف يکي از بهترين سيستم هاي دوربين را دارد.
اين نوع به خاطر راحت تر بودن ميان بازيسازها رواج بيشتر دارد؛ ولي ارزش هنري آن به اندازه دو نوع ديگري نيست.
بعضي بازيها هم مانند Beyond Good Evil با ترکيب نوع اول و دوم نوع روايي بسيار موفقي را ايجاد کرده اند. نوع سوم که سوم شخص تر است ، روايت بازي از ديد دوربين هاي ثابت در هر منطقه است ، مانند بازيهاي رزيدنت اويل يا سايبريا.
يعني دوربين و جهت ديد آن ثابت است و شما از روبه روي آن رد مي شويد و کاملا مانند اين است که يک نفر ديگري دارد شما را نگاه مي کند.
بعضي از بازيها با استفاده از دوربين هاي ثابت که کمي در جاي خود مي چرخند و مي توانند شما را تا چند متري دنبال کنند سبک بسيار جديد و خوبي از اين نوع روايت بازي را به وجود آورده اند.
بازي بسيار موفق متال گير يا Legacy of Kain: Defiance نمونه خوبي از اين نوع دوربين هستند.
اين زواياي دوربين به علت اين که محدوديت ميدان ديد براي شما ايجاد مي کنند و در مواقعي نمي گذارند جلويتان را ببينيد، عامل خوبي براي به وجود آوردن حس تعليق در بازيهاي ترسناکي مانند رزيدنت اويل هستند.

هم ارتفاع: اين نوع زاويه دوربين مخصوص بازيهاي استراتژي است که شما بايد در هر حال بتوانيد همه جاي نقشه را ببينيد و به اين علت که همه جاي نقشه را از ارتفاع خاصي مي بينيد و پرسپکتيو در آن معنا ندارد، به آن هم ارتفاع يا ايزومتريک گفته مي شود، مانند بازيهاي CC يا خانواده سيم.

تخت: آن قديم نديم ها که هنوز بازيها سه بعدي نشده بودند اين نوع زوايه دوربين رواج داشت. در نوع تخت انگار شما منطقه را به صورت يک برش مقطعي مي ديديد و قهرمان شما روي يک خط دو بعدي راه مي رفت.
يعني فقط مي توانست به چپ و راست و بالا و پايين حرکت کند. نسل اين بازيها تقريبا ور افتاده است و کسي سراغ آنها را نمي گيرد، ولي گاهي بازي کردن اين بازيها بسيار جالب است.

متني: راستش اين به زاويه دوربين چندان ربطي ندارد، ولي چون مي خواستيم با اين مقاله همه سبک بازيها را پوشش دهيم مجبور شديم آن را اضافه کنيم.
اين نوع بازيها اصلا دوربين ندارند که بخواهد زاويه داشته باشد بلکه يک صفحه متن جلوي شماست که بايد همه چيز را در آن تايپ کنيد.
به جاي دوربين ، يک پاراگراف نمايش داده مي شود که منظره را برايتان تعريف مي کند. خب اين هم يک جور سوم شخص است ، ولي طرف فقط همه چيز را براي شما تعريف مي کند
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
رنجش مقامات نظامي كره شمالي از بازي Chost Recon 2

بنا به گفته روزنامه نظامي آمريكايي به نام Stars & Stripes قسمت دوم بازي Chost Recon از سري بازي هاي معروف Tom Clancy كه بر روي چندين سيستم از كامپيوترهاي شخصي گرفته تا كنسول اجرا مي شود، باعث عصبانيت مقام هاي كره شمالي گرديده است.

دولت كره شمالي، از چگونگي تنظيم داستان اين بازي به شدت انتقاد نموده است. داستان بازي به گونه اي است كه يك ژنرال كره شمالي محموله هاي بشر دوستانه سازمان ملل كه شامل آب و غذا مي باشد را به نفع نظاميان خود ضبط مي كند و با در درست گرفتن كنترل كره شمالي به سوي چين يورش مي برد. شما در نقش كماندوهاي مخصوص آمريكايي كه به كمك نيروهاي چين شتافته اند، ظاهر مي شويد.

لازم به ذكر است صحنه هايي از قسمت هاي ويدئويي - تبليغي بازي كه در نمايشگاه E3 لوس آنجلس به نمايش در آ مده بود باعث جلب توجه مقامات كره شمالي گشت. يك مقام نظامي كره شمالي در روزنامه كره اي تانگيل (Tongil) گفت: «فعلا اين فقط راي آنها يك بازي است، اما جنگ ما با آنها قطعا يك بازي نخواهد بود، آنها شكست سخت و مرگ بدي را در هنگام جنگ با ما تجربه خواهند كرد. »

بعيد است كه چنين اظهاراتي سازنده و طراح اين بازي يعني كريستوفر آلن را بترساند. او مي گويد: «ما در اين بازي تا آنجا كه ممكن بود سعي كرديم از طرح مسائل تنش آميز بين آمريكا و كره خودداري كنيم، اما بالاخره بايد دلايل منطقي براي نزاع با كره در اين به وجود مي آورديم. به رغم مشكلات پيش آمده توسعه اين بازي در آينده براي كنسول ها نيز صورت خواهد گرفت. »

اين بازي تا نوامبر 2004 براي همه كنسول ها آماده خواهد شد. براي اطلاعات بيشتر به سايت Http://www.gamespace.com رجوع كنيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مگ گريفين شكارچي جوايز
مگ گريفين به بازار پر ازدحام بازي هاي FPS (بازي هايي كه از زاويه ديد بازيكن دنبال مي شوند) پيوسته است. آيا اين امر براي تداوم كافي است؟

مگ گريفين كه يكي از اعضاي نيروي پليس طراز اول ميان كهكشاني مي باشد، پس از ده سال حبس در مخوف ترين زندان فضايي، آنهم به اتهام جرمي كه هرگز مرتكب نشده، اكنون آزاد گشته و در پي انتقام بر آمده است. گاه، اين سوال در ذهنتان ايجاد مي شود كه آيا اين تيرانداز معمولي با زاويه ديد اول شخص (FPS)، براي عبور از صحنه هاي مختلف و پيشروي به سوي سلاح هاي عظيم، به طرح از پيش تعيين شده اي نياز دارد؟

شايد تنها در مورد Doom Quake بتوانيد از اعمال بدون نقشه يك تيرانداز چشمپوشي كنيد. اما مسئله اينجاست كه اين موضوع مربوط به قرن گذشته است و به نظر مي رسد كه طراحان مگ گريفين Warthog از آن زمان به بعد هيچ بازي كامپيوتري ديگري نساخته اند.

با وجود تمام اين مسائل، نمي توان گفت كه طراحي مگ گريفين داراي مشكل اساسي است، بلكه به عنوان يك بازي چند ساعته FPS با كلي فرار و شليك كاملا سرگرم كننده است.

موضوع اساسي اين است كه هر كاري كه مگ گريفين انجام مي دهد، به خوبي اجرا مي شود، اما غالبا از ويژگي هايي برخوردار است كه مربوط به 4 سال قبل است.

تدبيري كه طراحان مگ گريفين بكار برده اند، تركيب FPS و نبرد فضايي است.

اغلب مراحل از قبيل: پرواز به پايگاه ، تخريب سلاح هاي دفاعي و فرود آمدن و بازگشت به قالب FPS داراي خصوصيات جنگ فضايي هستند و كاملا جالب مي باشند. اما سفينه هاي فضايي مانند كشتي هاي به گل نشسته اند و شما اغلب با دشمناني با قدرت اندك مواجه هستيد.

نبردهاي فضايي به عنوان يك تجربه بازي ساده به نظر مي رسند و قطعا با شبيه سازيهاي فضايي كاملا ساده نظير Freelancer نيز قابل مقايسه نمي باشند. اين نكات دور از خرد و نسنجيده به بخش هاي FPS نيز سرايت مي كنند.

مراحل بازي بسيار يكنواخت هستند و سلاح ها كاملا مطابق تصورتان و يا حتي كمي ساده تر مي باند و داراي تنوع چنداني هم نيستند.

معمولا گذر از مرحله اي به مرحله ديگر تنها با فشار يك كليد و بدون هيچ سرگرمي خاصي انجام مي گيرد. گاهي طراحي نامناسب و كنترل محدود در مرحله اي كه مجبوريد از سكويي بپريد، خود را نمايان مي سازند و موجب سخت شدن كارها مي شوند.

در اين بازي، مراحل مخفيانه، بازيكن هاي متعدد و يا حتي كليدي براي مراقبت هاي اطراف وجود ندارد.

در مجموع بايد گفت: «مگ گريفين، شكارچي جوايز تيرانداز شخص اول ديگري است كه با قابليت هاي نوين همراه نشده است. »

اما اين بازي داراي يك جنبه هوشي پيشرفته است، يعني تعدد مراحل بازي و تنوع درگيري ها آن را به سطحي بالاتر از سطح عوام ارتقاء داده است اما به عنوان يك بازي، تا اندازه اي پيش پا افتاده است كه مورد توجه و علاقه بازيكنان امروزي واقع نمي شود.

مك در تلاش است كه همگام با پيشرفت هاي روز پيش رود

طرح اصلي داستان در ميان صحنه ها و هنگام مواجهه با شخصيت هاي گوناگون در مسيرهاي مختلف بر ما آشكار مي شود. گر چه، در واقع طرح داستان چندان هم پيچيده نيست. البته درك كلي همه رويدادها چندان هم ساده نيست. و در مجموع اگر شما لحظه اي براي خوردن چيزي از بازي جدا شويد، نكته اي را از دست نخواهيد داد.

جا بجايي بين پرواز فضايي و FPS سريع و بدون وقفه صورت مي گيرد. فقط كافيست سوار سفينه شويد، وارد كابين سفينه شده و كنترل را در دست گرفته و به دور دست برويد. و سپس به محل از پيش تعيين شده بعدي پرواز مي كنيد. و اين نهايت كاري است كه مي توانيد انجام دهيد، در حاليكه طراح آن مي توانست اين جنبه از بازي را قوي تر طراحي كند.

جنگ افزار فضايي Tap Spinal: يك تفنگ ساچمه اي چهار لول است اغلب تفنگ هاي ساچمه اي دو لول دارند؟ دقيقا و اين بدان معناست كه آن بهترست؟ خوب، آن تفنگ دو لوله بيشتر از انواع ديگر دارد؟

اينطور نيست؟ مگ گريفين در آينده اي بي قانون ساكن است، فقط خودش و پليس محلي و عوامل اجرائي براي حفظ صلح ميان گروه هاي مختلف انسان ها و نيز بيگانه هاي فضايي، و اين بيگانه هاي فضايي به دو گروه تقسيم مي شوند: موجودات قوي اما نادان و موجودات كوچك اما زيرك.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
دخترها چه نوع بازي کامپيوتري را دوست دارند؟
setarehsorkh

يک بار به طور اتفاقي با دختر يکي از اقوام درباره بازي‌هاي کامپيوتري صحبت مي‌کردم. از او پرسيدم : <دخترها از چه نوع بازي‌هايي خوششان مي‌آيد؟> اين پرسش ، و پاسخ آن را بهانه قراردادم تا يادي از مساله <نقش جنسيت در بازي‌هاي کامپيوتري> يادي کرده باشم.

اين طور که من احساس کردم ، خواسته‌ها و علائق زنان در بازي‌هاي کامپيوتري موضوعي کاملا فراموش‌شده است. اين مساله بخصوص در بازي‌هاي کامپيوتري سه بعدي و ويدئويي کاملا محسوس است.
بيشتر اين بازي‌ها ، حتي آنهايي که براي سنين کودکي طراحي شده‌اند به گونه‌اي هستند که انگار فقط مردها وجود خارجي دارند. جالب است که بدانيد به عنوان مثال بازي‌هاي ژانر Role-Playing با الهام از بازي‌هاي کودکان ساخته شده‌اند.

در ايران بازي <دزد و پليس> در ميان پسربچه‌ها و <خاله بازي> نزد دختربچه‌ها کاملا شناخته شده است. اين جور بازي‌ها در همه‌جاي دنيا وجود دارند. در اين بازي‌ها هرکدام از بچه‌ها نقشي به خود مي‌گيرند و پس از شبيه‌سازي اشياء و مکان ها قدم به درون يک داستان کاملا تصادفي اما با موضوع و هدفي روشن مي‌گذارند. بازي پسرها در اين موارد بيشتر ميل به جنگ و گريز دارد حال آنکه دخترها به شبيه‌سازي مناسبات اجتماعي علاقمندند. با اين وجود ، فضاي سورئاليستي و خشن بازي‌هاي کامپيوتري Role-Playing شباهت اندکي به فضاي واقع‌گرايانه بازي کودکان دارد و اصلا از جو عاطفي و احساسات بازي دختربچه‌ها به دور است.

ساير بازي‌هاي کامپيوتري نيز بهتر از اين نيستند. بازي‌ها Action ناگفته پيداست که با ذات دخترها در تضاد هستند. خشونت بيش از حد بعضي از اين بازي‌ها حتي براي بعضي از مردان نيز غيرقابل است.

بازي‌هاي <ماجرايي> يا Adventure نيز چندان براي دخترها جذاب نيستند. خصوصا آندسته از بازي‌هاي ماجرايي که نياز به فکر کردن زياد و حل معماهاي رياضي‌وار و بعضا دشوار دارد حتي براي خيلي از پسرها نيز کسل‌کننده و تداعي‌کننده فضاي درس و مدرسه است. البته گاهي اوقات اخباري مي‌رسد مبني بر اينکه فلان بازي کامپيوتري نزد دختران طرفداران زيادي پيداکرده است.
مثلا بازي دنياي خميري Neverhood در سراسر دنيا علاقه‌مندان زيادي را جذب خود کرد و حتي در ايران نيز (آنطور که من تحقيق کردم) بعضي از دخترها از اين بازي فکري اما بامزه خوششان آمده بود. يا به عنوان نمونه ديگر آمارها نشان مي‌داد که دختران جوان از بازي Tomb Raider استقبال زيادي کردند.

من اغلب اين بازي‌ها را از نزديک ديده‌ام. همين Tomb Raider هيچ ويژگي خاصي ندارد الا اينکه قهرمان داستان يک دختر جوان است و باقي مسائل داستان تمي مردانه دارد. اگر در بازي Tomb Raider به جاي قهرمان داستان يک مرد بگذاريد هيچ تغيير خاصي در بازي و داستان و لحظات آن رخ نمي‌دهد. کاري که قهرمان داستان در اين بازي <اکشن- ماجرايي> انجام مي‌دهد جز کاراته‌ بازي ، هفت‌تيرکشي و حل معماهاي غامض چيز ديگري نيست. بازي‌هاي ديگر نيز همينگونه اند. مثلا در بازي Longest Journey که يکي از زيباترين بازي‌ها ژانر Adventure در زمان خودش بود نيز مي‌توان به جاي قهرمان داستان يک مرد گذاشت و بخش عمده‌اي از جزئيات داستان را بدون تغيير باقي گذاشت. تمام جذابيت اين گروه از بازي‌ها براي دختران در وجود يک کاراکتر زن در داستان است.

پس دختران واقعا چه نوع بازي‌هايي را مي‌پسندند؟ پاسخي که آن دختر به سوال من داد جالب بود. از توضيحات او متوجه شدم ، مسائل و موضوعات زيادي مي‌توانند براي دخترها جذاب باشند. يکي از آنها <موفقيت در چالش‌هاي کلامي> است. مي‌توان حدس زد که باتوجه به علاقه وافر زنان به پديده‌هايي مانند تلفن و chat و به طور کلي <گفتگو> ، احتمالا چه فضاهايي در بازي‌هاي کامپيوتري براي آنها جذاب است. تصور کنيد که در صحنه‌اي از يک بازي گير کرده‌ايد. مثلا براي ادامه بازي نياز به داشتن يک کليد داريد که اين کليد در جيب يک پيرمرد خرفت يا يک دختر جوان مغرور و خودپسند است و شما براي بدست آوردن آن کليد ناگزير هستيد با طرف ماقبل وارد يک گفتگو شويد و کليد را با ترفندهاي کلامي از او بگيريد.
مهم نيست که شما به عنوان قهرمان داستان کاراکتر يک مرد را بازي مي‌کنيد يا يک زن. صرف‌نظر از جنسيت قهرمان داستان ، اين ، نوع چالش‌هاي اجتماعي و دشواري‌هاي برخوردهاي رودروست که براي زنان مي تواند موضوعي جذاب باشد. اين به کلي متفاوت از علاقه‌هاي پسران جوان است. اگر به مثال قبل برگرديم ، در صحنه گرفتن کليد ، گفتگو کردن با طرف مقابل و دهان به دهان گذاشتن با او شايد براي بيشتر مردها کسل کننده باشد. پسران در چنين صحنه‌هايي ترجيح مي‌دهند با مشت به مغز او بکوبند يا با هفت‌تير او را آبکش کنند تا کليد را خيلي راحت بدست آورند !
من وقتي به آمار مراجعه کردم ديدم تحليلم چندان هم دور از واقعيت نيست.
بازي‌هاي استراتژيک و دور از خشونت مانند The Sims و Sim City در اغلب نقاط دنيا خصوصا در کشورهاي صنعتي و توسعه يافته علاقه‌مندان بيشماري نزد زنان و دختران دارد و باقي بازي‌هايي که زنان دوست دارند خارج از گروه بازي‌هاي ويدئويي متداول است و بيشتر شامل آنهايي است که تحت عنوان <سرگرمي> قرار مي‌گيرند : بازي‌هايي از نوع پازل و جدول و کارت بازي و به طور کلي بازي‌هاي سرگرم‌کننده و ساده‌اي که فاقد کاراکتر‌هاي انساني هستند. آنچه که احتمالا دختران در بازي‌هاي کامپيوتري ويدئويي مي‌پسندند خشونت کمتر و حضور ملموس‌تر موقعيت‌ها و لحظه‌هايي است که بتوانند مهارت‌هاي اجتماعي خود را محک بزنند. در اين ميان ، اگر معماها و ماجراهايي هم وجود داشته باشد که رنگي از طنز و شوخي را با خود داشته باشند ، بازهم مورد پسند و استقبال آنان قرار خواهند گرفت. متاسفانه تعداد کمي از بازي‌هاي کامپيوتري چنين هستند. گويا صنعت بازي‌هاي کامپيوتري زنان را فراموش کرده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تاخير در ارائه بازي Evil 4
دوشنبه,22 تير 1383

پس از درخشيدن بازي رزيدنت اويل كه چند سال پيش اولين نسخه آن به بازار آمد بايد نسخه هاي به روز شده آن براي پاسخ گويي به در خواست كاربران به سرعت به بازار عرضه مي شد ولي به نظر مي رسد نسخه 4 اين بازي به زودي به بازار نيايد.
بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته قرار بود اين بازي جمعه گذشته به بازار عرضه شود ولي با چند بار تاخير در عرضه به نظر نمي رسد اين بازي تا اوايل سال 2005 نيز به مغازه ها بيايد.
با وجود اين كه هنوز Capcom شركت سازنده اين بازي زمان دقيق ارائه آن را مشخص نكرده است ولي فروشندگان بزرگ اينترنتي چون ebay زمان آن را اوايل سال آينده ميلادي اعلام كرده اند.
 

momi gamer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2004
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
به نقل از خوبی کن :
تاخير در ارائه بازي Evil 4
دوشنبه,22 تير 1383

پس از درخشيدن بازي رزيدنت اويل كه چند سال پيش اولين نسخه آن به بازار آمد بايد نسخه هاي به روز شده آن براي پاسخ گويي به در خواست كاربران به سرعت به بازار عرضه مي شد ولي به نظر مي رسد نسخه 4 اين بازي به زودي به بازار نيايد.
بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته قرار بود اين بازي جمعه گذشته به بازار عرضه شود ولي با چند بار تاخير در عرضه به نظر نمي رسد اين بازي تا اوايل سال 2005 نيز به مغازه ها بيايد.
با وجود اين كه هنوز Capcom شركت سازنده اين بازي زمان دقيق ارائه آن را مشخص نكرده است ولي فروشندگان بزرگ اينترنتي چون ebay زمان آن را اوايل سال آينده ميلادي اعلام كرده اند.
ببينم اين بازي فقت براي كنسول G.C داره میاد.
اگر میخواد فقت برای اون بیاد منتظرش نباشیم. :whistle:
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
به نقل از momi gamer :
ببينم اين بازي فقت براي كنسول G.C داره میاد.
اگر میخواد فقت برای اون بیاد منتظرش نباشیم. :whistle:


اول فقط برای G.C
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نسل بعدي دستگاه هاي پلي استيشن به بازار مي آيند

رئيس شركت سوني ،كن كوتاراگي،گفت نسل بعدي دستگاه بازي پلي استيشن را در بهار سال آينده به بازار عرضه مي كند.
نسل بعدي دستگاه بازي هاي شركت سوني به نام پلي استيشن 3(PS3 )مجهز به بازي هاي ويدئوئي شبكه است و با ريز پردازنده هاي توسعه يافته شركت IBM كار مي كند .سلول هاي تامين كننده اين دستگاه ده برابر قوي تر از چيپ هاي كنوني است و مي تواند مقدارزيادي از اطلاعات را با سرعت بالا هدايت كند.
سوني درنظر دارد اولين دستگاه پلي استيشن قابل حمل خود را (PSP) خود را تا پايان سال جاري در ژاپن و تا مارس(خرداد) 2005 در اروپا و آمريكا عرضه كند.
PSP شركت سوني اولين سخت افزار مهم اين شركت در چهار سال اخير است وبه هدف رقابت و جايگزيني GameBoy، محصول شركت Nintendo ،كه هم اكنون بازار بازي هاي موبايل را در اختيار دارد ارائه مي شود.
گفتني است شركت Nintendo در رقابت با شركت سوني نسل بعدي بازيهاي ويدئوئي خود را بنام E3 در سال آينده معرفي مي كند.
گفتني است سهام شركت سوني با 5/0 درصد افزايش به 4020 ين رسيد واين در حالي است كه محك سهام Nikkei ،صنعت بزرگ الكترونيك ژاپن ،به ميزان 4/1 درصد بالا رفت

psp_13113.jpg

psp_13099.jpg

psp_13102.jpg
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازي جديد بسكتبال براي پاييز امسال آماده مي شود

شركت Midway اعلام كرده است كه در حال ساخت بازي NBA Ballers بوده و اين بازي را براي پاييز امسال آماده خواهد كرد.

اين بازي بسكتبال كه براي كنسول هاي XBOX، PlayStation2، Gamecube عرضه خواهد شد با بازي هاي مشابه بسكتبال يك ويژه دارد. در اين بازي به جاي تيم ها، بازي ها و مسابقات به صورت يك نفره انجام مي گيرد و اصطلاحا مسابقات به صورت يك به يك خواهد بود. در بازي 60 بازيكن مشهور فعلي ليگ بسكتبال NBA به همراه 24 بازيكن افسانه اي قديم اين ليگ حضور خواهند داشت.

مدير پروژه گفته است كه اين بازي يك امكان ويژه به علاقه مندان بازي بسكتبال خواهد داد تا به جاي بازيكن مورد علاقه خود به كارهاي خارق العاده بپردازند. در ضمن بازي داراي امكانات خوب بازي چند نفره و شبكه خواهد بود
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا