آژانس هواپیمایی
pop up

* اصول تمرینات پیشرفته بدنسازی *

شروع موضوع توسط mehdidj ‏14 دسامبر 2007 در انجمن بایگانی

  1. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    شدت دادن به تمرینات کلید پیشرفت شما در افزایش تدریجی استقامت می باشد شدت دادن به تمرینات چیست ؟ و اصولا چه تکنیکهایی دارد؟

    خوب در این تاپیک به یه سری از این تکنیک ها اشاره می کنیم..


    =

    نقل از کتاب دایره امعارف بدنسازی نوشته آرنولد شوارتزنگر با اندک تصرف !
     
  2. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    شوک دادن دقیقا به معنی شوک دادن به بدن است یعنی غافلگیر کردن بدن باتغییر در نخوه تمرین .

    [​IMG]

    بدن قابلت حیرت انگیزی در پذیرفتن عادت کردن به بلند کردن و زنه هایی که می تواند حتی یک
    اسب را از پا در بیاورد دارد !!!
    اگر شما همیشه یک مقدار معنی وزنه را بلند کنید و فشار یکنواختی را به بدن وارد کنید به مرور زمان بدن با آن فشار عادت خواهد کرد و پاسخی را که از تمرینات باید بدست آورید حاصل نمی گردد شما با اضافه کردن وزنه بیشتر به وزنه هایی که بدن قبلا در تمرین به آن عادت کرده است کوتاه کردن زمان استراحت بین ست ها انجام تمرینات جدیدتغییر ترتیب تمرینات یا همه تکنیکهای ذکر شده دراین قسمت می توانید به بدن خودت شوک وارد کنید .

    تغییر در نحوه تمرین به خودی خود در بدن ایجاد شوک می کند اما به تدریج به مرحله ای مرسید که شوک دادن به بدن برای قوی تر و بزرگتر شدن بسیار مشکل می شود ...
     
  3. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    در این روش شما از وزنه نسبتا سنگینی استفاده می کنید و آنرا بالا می برید به این تمرین تا جایی ادامه می دهنید که دیگر نتوانید وزنه را بالا ببرید سپس توقف کرده و اجازه می دهید وزنه ها برای چند ثانیه در دستها پایین بماند سپس دفعات تکرار را ادامه میدهید به یاد داشته باشید که فقط چند لحظه کوتاه قبل از شروع دفعات تکرار اجباری استراحت کنید این رو ش بستگی به سرعت بهبودی عضلات شما درهنگام تمرین دارد و بااستفاده از این سرعت بهبودی میتوانید تعدادی دفعات تکرار به هر ست اضافه کنید.


    [​IMG]


    برای انجام حداکثر دفعات تکرار اجباری - استراحت / توقف می توانید برای لحظه ای وزنه ها را زمین بگذارید سپیس آنها را بردارید و خود را مجبور به انجام دفعات تکرار کنید . مثلا برای تمرین بارفیکس می توانید بعد از انجام چند بار میله بارفیکس را رها کنید و لحظه ای استراحت کنید و سپس خور درا مجبور به بارفیکس رفتن بیشتر کنید ...


     
  4. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran

    این روش یکی از روشهای مورد علاقه دوریان یتس بوده است .. دوریان یتس بسیاری از تمرینات خود را آنقدر ادامه می داد تا به خستگی کامل می رسید سپس از روش دفعات تکرار ناقص و یا دفعات تکرار اجباری استفده می کرد انجام دفعات تکرار ناقص وقتی بیستر اثر دارد که شما کاملا خسته باشید برای مثال وقتی که حرکت جلو بازو لاری روی نیمکت لاری را انجام می دهید بعد از اتمام تکرار ها توقف نکنید و ادامه دهید .. حرکت را با نیمه دامنه حرکت سپس با یک چهارم دامنه حرکت ادامه دهید تا جایی که فقط بتوانید هالتر را چند سانتی متر بالا بیاورید ( درد عضلانی این روش ممکن است به حدی باشد که نتوانید از عهده اجرای آن برآیید اما اگر این روش را بکار ببرید رشد عضلات را به چشم خواهید دید ! )



    [​IMG]
     
  5. sabru_sat

    sabru_sat کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏28 دسامبر 2007
    نوشته ها:
    3
    تشکر شده:
    0
  6. مهدی=کولمن

    مهدی=کولمن کاربر فعال ورزش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏2 سپتامبر 2007
    نوشته ها:
    1,392
    تشکر شده:
    177
    محل سکونت:
    karaj
    سلام چطوري مهدي جون .:blush::happy::)....
    خيلي تاپيگ خوبيه .:D...ممنون از اطلاعاتت :happy:....
     
  7. boxilink
  8. yue bochon

    yue bochon Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏17 سپتامبر 2007
    نوشته ها:
    724
    تشکر شده:
    2
    محل سکونت:
    Huashan
    اره منم موافقم
    اينا مقدمات ميخوان نه؟:)
     
  9. مهدی=کولمن

    مهدی=کولمن کاربر فعال ورزش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏2 سپتامبر 2007
    نوشته ها:
    1,392
    تشکر شده:
    177
    محل سکونت:
    karaj
  10. مهدی=کولمن

    مهدی=کولمن کاربر فعال ورزش کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏2 سپتامبر 2007
    نوشته ها:
    1,392
    تشکر شده:
    177
    محل سکونت:
    karaj
    پس چي فكر كردي ...اينم يه ورزشه ديگه
     
  11. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    من برگشتم !

    هییییییییییییییییییی!

    ایشالاه دوباره تاپیک راه می افته
     
  12. Benyaminj

    Benyaminj کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏24 آگوست 2005
    نوشته ها:
    4,181
    تشکر شده:
    1,245
    محل سکونت:
    Tehran
    با سلام خدمت آقا مهدی....
    من يه 6 7 ماهی هست که بدنسازی کار میکنم..ولی پشت بازهام به حالت مطلوبی که میخوام نرسيدن..يعنی در حالت معمولی هيچ نشانه ای از کار کردن رو پشت بازوم نمیبينم..ولی وقتی دست رو خم میکنم حالت پشت بازو هام معلوم میشه که اينجوری نمیخوام ، میخوام در حالت عادی هم پشت بازو هام نما داشته باشه.
    ممنون میشم يه برنامه عالی مختص پشت بازو به من بديد...مربی باشگاه ما علمش ماله خودشه و بدرده ما نمیخوره.
     
  13. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    سلام

    چند تا سوال:

    دور بازو شما ؟ میزان چربی بدنتون؟
     
  14. avajang.com .leftavajang.com.right
  15. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    جداسازی و تفکیک عضلات با تمرین و تلاش و کار کدن روی یک عضله مخصوص یا یک گروه از عضلات یا حتی رو ی یکی قسمت از یک عضله انجام می گیرد .
    یک مثال : وقتی که شما حرکت پرس سینه را انجام میدهید عضلات سینه پشت بازو و دلتویید شما درگیر هستند در تمرین حرکت قفسه سینه دمبل با شدتی که این تمرین دارد می توان عضلات سینه را تفکیک کرد در مرحله بالاتر شما می توانید با انجام این حرکت رو نیمکت شبدار قسمت بالای عضله سینه را از قسمت پایین جدا کنید اگر باز هم بخواهید جلوتر بروید می توانید با استفاده از دستگهاهای بدنسازی و حرکتی مثل کراس اور حداکثر انقباض را به عضلات سینه بدهید این کار سبب رشد قسمت درونی عضلات بالا سینه خواهد شد .
    با جداکردن عضلات و تمرین روی آنها می توانید رشد آنها را به حداکثر برسانید قسمت ضعیف بدن خود را انتخاب کنید و آنرا با تمرینات خاص تفکیک کنید و روی آن کار کنید .

    [​IMG]