داتک - منطقه ي شيخ فضل الله نوري - فعلا اوضاعش خوبه و مشکلي نيست
منم که معرف حضور همگان هستم با جناب شيخ فضل الله خان! اين منطقه ترافيک واقعا بالايي داره و تا حالا دو بار (به وقت مشترک شدن من از 30 فروردين سال 1385 تا حالا) دچار کمبود پهناي باند و افت وحشتناک سرعت در زمان شلوغي شده (که البته يکبارش بر ميگرده به شاهکار حضرات در ممنوع کردن سرعت بيشتر از 128 - چرا ما به بيشتر از اين سرعت نياز نداريم؟ مگه وقتمونو از سر راه آورديم تا بشينيم سماق بمکيم تا هلک هلک فلان چيز دانلود شه، اگه اصلا دانلود شه >_<- که سرعت همه ي يوزراي داتک به يکباره نصف شد، حالا اونا که منطقه شون خلوت بود فقط سرعتشون نصف شد، مال ما که شلوغ بود همون نصف هم به يک چهارم کاهش پيدا کرد و فکر کنم حدودا دو ماه طول کشيد تا به حالت عادي برگشت) ولي از اون زمان تا حالا - بزنم به تخته، اسپند دود کنم براش - دچار مشکل حاد نشده، فقط يه مدت سرعت ارسال (آپلود) رسيده بود به 4 کيلو و کمتر که بعد از يکي دو هفته درست شد، يه مدت هم سرعت دانلود از تورنتم از ساعت 7-8 صبح تا 6 بعد از ظهر محدود شده بود انگار چون از ساعت 6 بعد از ظهر همه چي عادي ميشد تا صبح و بعد دوباره سرعت همون تورنت با همون سيدها و پيرها به 1/4 کاهش مي يافت. دانلود معمولي هم گاهي سرعتش مياد پايين ولي بعد که با بقيه چک مي کنم مي بينم که ظاهرا مشکل سراسري بوده و همون ساعت، مثلا يوزر فلان شرکت هم مشکل کاهش سرعت رو داشته (منتها با توجه به نوع منطقه ي ما کاهش سرعت خيلي محسوستر از بقيه ي جاهاست).
ولي يه مشکلي که منو به کشتن داده و هنوزم حل نشده، مشکل لينکه که هر چند وقت يک بار جني ميشه و ممکنه در طول روز 10-15 بار قطع و وصل شه. تهرانشهر جان گفتند مربوط به مخابرات ميشه، داتک گفت مربوط به ريفرش شدن سرورهاشونه، حالا من اين وسط موندم و اين مشکل ظاهرا لاينحل! واقعا از شنيدن اون صداي دينگ به هنگام قطع شدن لينک و ديدن اون مسج بالون که ميگه
Local Area Connection - A network cable is unplugged متنفرم (اگه دستم به اوني که اين کابل شبکه رو از پريز ميکشه بيرون برسه
!!!!)
توضيحات اضافه:
شرکت بهار سامانه تو مجتمع ما آگهي کرده بود و من با اونا که نمايندگي داتک بودند - و خيلي هم خوشحال شدم که فهميدم مال داتکند چون از دايل آپ داتک هميشه استفاده مي کردم و کاملا راضي بودم - در تاريخ
16 فروردين قرارداد بستم براي سرويس 128 کيلوبيت تا شايد بعد ارتقا سرويس بدم. مودم USB و مال شرکت في نت بود به قيمت 35 هزار تومان و خيلي کوچولو موچولو و جمع و جوره. بعد ما هي سماق مکيديم و صبر کرديم و زنگ زديم که آقا پس چي شد تا اينکه يه روز ديدم تلفنمون قطع شده، هيچ صدايي نيست، البته اين خط ما دست به قطع شدنش خيلي خوبه و مخابرات هر چند وقت يک بار حالي بهش ميده!! با پيگيري ها (اون شماره ي خرابي تلفن به درد نمي خوره چون از اون طرف شماره تونو ميگيرند و وقتي مي بينند داره بوق ازاد ميزنه ميگن درسته و مشکلي نيست در صورتيکه مشکلي هست @_@) تلفن وصل شد و در روز
30 فروردين خبر دادند که خطمون آماده شده و مي خوان بيان براي نصب (يعني
14 روز اين
رانژه کردن طول کشيده)،
ساعت 4-5 بعد از ظهر بود که اومدند و کابل کشي به پريز مربوطه نموديم و مودم رو وصل کردند و اينستال نمودند و چشم دوختند به اين چراغ لينک تا ثابت بشه، ولي حالا مگه ثابت ميشد، چندين بار با داتک تماس گرفتند که مگه اين خط و اي پي آماده نشده و گفتند چرا درسته، ولي اين چراغ ثابت نشد که نشد، چند تا آپارتمان ديگر هم درش با اين مشکل مواجه شده بودند و چند جا هم بدون مشکل وصل شده بود تا اينکه سرانجام معلوم شد مشکل از دوشاخه ي ضد برقه و با تعويض آن با يک سوکت معمولي، چراغ لينک ثابت شد و ما ADSL دار شديم. يه اسپليتر ايسوز هم به مبلغ 4500 تومان (يا همين حدودا!) بهمان دادند که اين نويزگيره و البته نيازي هم بهش نيست ولي بعدا فهميدم که چجور هم بهش نياز هست و از ملزوماته!
سرعت 128 من در اون زمان با دانلود منيجر به 14-15 هم مي رسيد و مشکلي نبود، بعد گفتند 128 ديگه نميدن و 256 شده و ما هم گفتيم خوب چه بهتر و شديم 256. همه چيز خوب بود تا اينکه ديدم هر روز داره از سرعتم کم ميشه تا يه روز شد ديدم سرعت دايل آپ بيشتر از اينه و مجبور شدم برم 4 تا کارت اينترنت بخرم تا به کارام برسم
. ولي شارژ رو مي دادم و هي مي ناليدم که اين سرعت ما چرا درست نميشه (تو اون تاپيک اوضاع و احوال، تاريخچه ي ناله هاي من هست!) تا اينکه يه شب تلفن باز قطع شد و بعد فهميدم همه ي پيش شماره هاي 8 فقط قطع شدند و وقتي که وصل شد معجزه شده بود. سرعت من از 1کيلوبايت رسيده بود به 25، انقدر ذوق زده شده بودم که ساعت يک بعد از نيمه شب شروع کردم به جيغ زدن که سرعتم درست شده!! يه 2-3 روز همينجوري بود بعد يه هفته دچار نوسان شد ولي بعدش درست شد و ثابت موند و زندگي واقعا شيرين بود تا طرح مسخره ي سرعت براتون خوب نيست مطرح شد و همه چي کن فيکون شد و باقي ماجرا که شرحش در بالا رفت.
نکته ها:
در زمان تبديل شدن از سرويس 128 به 256 هم دچار مشکل شدم که 4 دقيقه تبادل اطلاعات داشتم، بعد براي 10 دقيقه همه چي قطع ميشد و باز دوباره 4 دقيقه ترنسفر داشتم و بعد باز قطع ميشد. زنگ زدم داتک که به دادم برسيد و يک آقاي خيلي خوبي که نميدونم اسمشون هم چي بود گفتند IP تونو عوض مي کنم ببينيد مشکلتون حل ميشه يا نه و مشکل من حل شد. به همين سادگي، به همين خوشکزگي ^.^
يک بار هم ما شارژ را داديم ولي صاف روز سوم ماه ديديم لينکمان قطع شده و وصل نميشه (همون موقع آن طرف خيابان را هم داشتند براي کابل کشي مي کندند و گفتم لابد به خاطر اينه) ولي بعد که نزديک 4 ساعت گذشت و خبري نشد زنگ زدم به بهار سامانه که اين لينک من چرا قطع شده و اونام گفتند الا با داتک چک مي کنيم و چند دقيقه بعدش ديدم لينکم وصل شد، بعد معلوم شد که يادشون رفته سرويس ما را تمديد کنند و براي همين قطع کرده بودند @_@ البته دو بار ديگه هم من تجربه ي قطعي لينک چند ساعته رو داشتم و هر دوبار هم همزمان شده بود با يک اتفاق ديگه، مثلا همسايه ي کناري داشت جاصابوني به ديوار حمومش ميزد و دريل ميکرد، لينک من براي 3 ساعت و نيم مرحوم شد. يک بار ديگه هم وسط خيابون رو داشتند دريل مي کردند، باز لينک من چند ساعت قطع بود. حالا نميدونم اون دفعه ها هم يادشون رفته بود سرويس منو تمديد کنند و قطع کرده بودنش يا واقعا به اين نويزها مربوط ميشده
ديگه فکر نکنم چيزي از تجربياتم باقي مونده باشه که نگفته باشم