برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه ماکارونی با طعم سبزیجات

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
ماکارونی با طعم سبزیجات
ماکارونی به خاطر سرعت در پخت و روش های مختلف تهیه از جمله غذاهای محبوب است. وجود آهن فراوان در آن نیز به محبوبیت ماکارونی افزوده است. این آهن برای افراد کم خون بسیار ضروری می نماید. تحقیقات نشان داده وجود ویتامین بی در ماکارونی باعث آرامش بدن می شود و تاثیر مثبتی بر روان و روح آدمی می گذارد. یکی از انواع خوشمزه ی آن ترکیبش با سبزیجات است. سبزیجات به علت دارا بودن فیبر بالا نه تنها برای گوارش بسیار مفیدند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری های سرطانی و قلبی را نیز بسیار پایین می آورند. برای تهیه ی این نوع از ماکارونی کار چندان زیادی ندارید. زمان خیلی زیادی نز از شما نمیگیرد. در ضمن این نوع از ماکارونی برای گیاه خواران و کسانی که ترجیح می دهند کمتر از گوشت باستفاده کنند بسیار مناسب است. در زیر نگاهی خواهیم انداخت به طرز تهیه ی این ماکارونی.

مقالات مرتبط : سالاد شوید با خیارشور

مواد لازم :
یک بسته ماکارونی چهارصد گرمی
چند عدد
قارچ
سویا حدودا صد و پنجاه گرم
یک عدد پیاز
دو عدد هویچ
فلفل دلمه ای سبز یا رنگی دو عدد
ادویه های آویشن، زردچوبه، دارچین، زیره، نمک و فلفل به میزان نیاز
چند حبه سیر
دو عدد کدو
رب گوجه فرنگی به میزان نیاز
طرز تهیه :
ابتدا آب را همراه با نمک و دارچین و زردچوبه و روغن داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید بجوشند. سپس ماکارونی ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا دقایقی در آن بجوشند و نرم شوند. در این فاصله سویا را نیز جداگانه در ظرف دیگری از آب بریزید تا خیس بخورد. حالا هویچ ها و پیاز را کاملا خرد کنید و سپس آنها را سرخ کنید. به این ترکیب کم کم قارچ ها و سیر خورد شده را اضافه کنید. سپس کدو را خرد یا ورقه ورقه کرده و به آن اضافه کنید. حالا سویا ها را نیز به این مخلوط اضافه کنید تا سرخ شوند. فلفل دلمه ای را نیز خورد کرده و به مخلوطتان اضافه کنید و در نهایت ادویه ها و رب را نیز به آن بی افزایید و درب ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید حدود پنج دقیقه سس ماکارونی تان بپزد.
در این فاصله ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید. حالا لایه لایه ماکارونی و مخلوط سبزیجات را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید حدود سی دقیقه روی حرارت ملایم قرار گیرد. انتخاب ته دیگ نیز با خودتان. پیشنهاد ما ته دیگ سیب زمینی است، اما قبل از گذاشتن سیب زمینی ها درون قابلمه کمی کنجو و دارچین درون قابلمه بریزید.
امیدواریم از خوردن این ماکارونی سالم و گیاهی لذت ببرید.
منبع : بانک مقالات
 
بالا