برگزیده های پرشین تولز

كاپيتان «كريس اير» چگونگی ورود ملوانان را از روی نقشه نشان داد

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
بحران در كما يا لبخند بر چهره ها؟

۱۶ فروردین ماه ۱۳۸۶ ساعت : ۰۰ , ۱۷
خبرگزاري انتخاب : با شوك بموقع احمدي نژاد بحراني كه 13روز به كما رفته بود،به حالت عادي بازگشت. دستهايي كه تا روزهاي ديگر بر عليه اقدام ايران مي رفت يكدست شود، با يك ابتكار در ناباوري به كف زدن عده اي از يك سو و خاراندن پوست سر با ناباوري و بهت از سويي ديگر خاتمه يافت.

عيب من جمله بگفتيم،هنرش نيز بگوييم! صاحب اين قلم از روزهاي پيش از بدست گرفتن زمام امور دولت توسط آقاي احمدي نژاد، از ايشان و همفكرانشان انتقاد كرده و تا روزهاي گذشته نيز مي كرده است. اما اقدام روز گذشته ايشان مورد احترام و قابل فهم در چشم واقعگرايان است.

چه فرق دارد كه احمدي نژاد، دستور آزادي اين ملوانان را داده است يا خير.مهم اين نكته است كه جريان مصلحت انديش در بزنگاه هاي حساس كنترل اوضاع را بدست مي گيرد و آقاي احمدي نژاد به تصميم اتخاذ شده ايشان گردن مي نهد.

غير از كارشناسان حقوقي كه با قوانين ايران آشنا هستند بسياري از عموم نيز بدين امر واقف هستند، كه آقاي احمدي نژاد نمي تواند دستور آزادي يا عفو را صادر نمايد، و اصولاً قبلا از مرحله اي كه حكم براي بزه يا گناهي صادر مي شود و به اجراي احكام سپرده، نمي توان درخواست و يا صدور عفو نمود.

فوراً هر گروهي اين اتفاق را مصادره مطلوب به نفع خود كرد و عده اي ديگر را بهت زده و حتي ناراحت كرد. گروهي نيز كه از دايره ي حاكمان خارج اند، از يكديگر پرسيدند: چرا دانشجويان در بند و زنان عفو نمي شوند؟ انگار باورشان شده اين مهم يك عفو بود.

بسياري از تصميم ها ذيل تيتر يا نامي قرار مي گيرند كه لزوماً معناي آن اسم را نمي دهند. اسامي و تيترها بيش از آنكه خاصيت اجرايي داشته باشد،عناصري تبليغاتي هستند.

اغلب آنهايي كه مدتهاست بر عليه اين دولت جبهه گرفته، اين اقدام را انكار كرده يا اتخاذ چنين تصميمي را به ديگران نسبت دادند . چه تفاوتي دارد كه آقاي احمدي نژاد تصميم اخذ شده در سطوح بالاي حكومت را اعلام كند يا ديگران، مهم آنست كه ايشان در چنين لحظاتي همسو با ديگر مصلحت انديشان به اين اقدام دست زد.

يا نكند اگر اين خبر را از دهان شخص ديگري اعلام مي شد، ما قطعه گمشده پازل را يافته بوديم! واقعيت آنست كه دولت و حكومت ايران بسيار به يكديگر مرتبط هستند و همگي تصميمات مأخوذه را نمي توان تنها در سبد دولت و نهادهاي آن جستجو كرد!

واقعيت آنست، زماني كه اين خبر از دهان احمدي نژاد بيرون آمد، به مصلحت گرايي هم انديشان دايره حاكمان بعد از مدتها احسنت گفتم، بحراني كه مي رفت ايران را ميهمان دائمي نشستهاي شوراي امنيت كند به يك اشاره به لبخند صلح طلبان و خشم جنگ طلبان پايان يافت. اما وقتي شاه مي بخشد و ...

قطعاً هيچ ايرادي بر جنگ طلبان خارجي وارد نيست،آنها بدنبال هر بهانه اي گشته و اگر آن مهم از دست رود بسيار سرخورده خواهند شد. اما به عناصر داخلي بايد چه گفت!

گمان نمي كنم غير از همان عده قليل كه جلوي درب سفارت انگليس به سنگ پراني يا ديوار نوردي مشغول بودند ، هيچ ايران دوست ديگري خواهان اين اتفاق باشد. كدام جامعه است كه افراد راديكال در آن نباشد، مهم آنست كه فرمان ماشين رو به جلوي كشور را در دست ايشان قرار ندهيم!

اما سايت منتسب به آقاي محسن رضايي و وبگاه هايي مانند رجا كه اخبار رئيس جمهور را حتي ساعتي زودتر از ايرنا منتشر مي كردند، اينبار ساعتي سكوت كرده و سپس گزارشهاي نقادانه دادند. و با تيترهايي از جمله چرا بوش رأفت اسلامي ندارد يا تيرتهاي استفهامي با علائمي مانند تعجب و سئوال بگونه اي تلويحي مخالفت خود را با اين ابتكار نشان دادند.

اين ايراد تاريخي ايرانيان است كه هميشه مايليم آن اتفاقي روي دهد كه ما دوست مي داريم و اگر اينچنين نشد، به نحوي آن را توجيه مي كنيم و يا عدم پيروزي فكري خود را به اين و آن نسبت مي دهيم.

آيا دليل جبهه گيري عده اي تمايل به رويارويي با غرب است؟! واقعا اين تفكر چه توجيهي دارد كه زيرساختها با هزينه هاي بسياري كه صرف آن شده را در معرض آسيب قرار دهيم؟!

پس تنها مي ماند نگراني از آنكه پيش بيني عده اي كارشناس اشتباه از آب در آمد! اگر نگران آبرو بدليل پيش بيني اشتباه خود، دائر بر شروع جنگ در اينروزها يا بقول جناب آقاي محسن رضايي از ماه دي، هستيم؛ بايد تأكيد كرد كه نگراني بي موردي است، ذهن جامعه بسيار فراموشكار و قاطبه عموم-افكار، اين سخنان را از فرداي همآن روزي كه ايشان مي گفتند؛ به فراموشي سپردند. با تمام اين توضيحات فاكتور فراموش شده ي ديگري غير از دلايل شخصي مي ماند ؟آنهايي كه با اين تصميم بمقوع عناد مي ورزند چه دليل روشني خواهند داشت؟!

به ياد دارم 4سال قبل، سه يا چهار روز پس از هجوم نيروي هاي غربي به عراق،آمريكا پيشرفت ميليمتري داشت و هنوز در نزديكي بصره مشغول جنگ ، از سويي ديگر نيز هوا تا حدي رو به گرما مي رفت. اين موارد پيروزي جبهه متحد را در حاله اي از ابهام قرار داده بود.

شبكه خبر يكي از نظاميان كاركشته كه بر امور نظامي و جنگي وقوف كامل داشت«به زعم خود و گوينده و البته درجه ها» را براي بحث كارشناسي دعوت كرد. وي در اظهار نظري اعلام داشت :كه آمريكا با مشكل بزرگي روبرو مي شود و نخواهد توانست عراق را فتح كند! گوينده بخش خبري از ايشان پرسيد دلايلتان چيست؟ سردار{...} در پاسخ بي بديل تأكيد كرد: همين پشه كوره ها!!! آنها مشكل بزرگي براي سربازان آمريكايي خواهند بود!

اصولا زماني كه حب و بغض ها را با تحليل خود مخلوط ميكنيم، يا شالوده نقد و بررسي خود را برآن بنا مي كنيم،نتيجه اي بهتر از آنچه كه سردار نظامي برآورد كردند، نخواهيم گرفت.

آيا كسي 14روز بعد كه عراق به دست آمريكايي -انگليسي ها فتح شد، دوباره از ايشان ياد كرد؟! در گمانه زني كارشناسان بسياري اشتباه مي كنند و گروهي نيز درست مي گويند، به اين دليل كه فاكتورهاي مورد بررسي از سوي متخصصان عموماً مشابه نيست.

و در آخر اينكه آقاي رضايي و متخصصاني از اين دست گذر از اين گلوگاه را ابتكاري بموقع دانسته«فارغ از گوينده اين تصميم» ،يا بيشتر نگران آن هستند كه پيش بيني ايشان درست از آب در نيآمده؟! بهتر نيست همصدا با يكديگر بگوييم خدا را شكر كه تفكرات اينچنين درست از كار در نيآمد؟!

● ● ●رضا سليماني







--------------------------------------------------------------------------------
نظرات كاربران :


خیلی ... توي...
عليرضا قوامي


اقاي سليماني درد بزرگ ملت ايران را همانگونه كه مي دانيد نيز بايد فهميد. ما ملتي نيستيم كه دنبال هياهو بگرديم ولي هياهو در حال حاضر در بطن جامعه وجود دارد. شما از همان عده قليل كه جلوي درب سفارت انگليس به سنگ پراني يا ديوار نوردي مشغول بودند صحبت مي كنيد. اين را هياهو مي گويند. آقاي احمدي نژاد از صدور عفو صحبت مي كنند. مگر ايرادي دارد كه دقيقا در اين موقعيت در مورد:چرا دانشجويان در بند و زنان و معلمان و كارگران عفو نمي شوند؟ صحبت كرد؟ چرا ؟ مگر انها انسان نيستند. اين نه تنها حق بلكه وظيفه هر ايراني است كه در اين مواقع ملتش را از ياد نبرد. وقتي صحبت از عقو مي شود ما نيز ارزوي ازادي مادران و خواهران و دختران خود را داريم.


شاید بتوان پذیرفت که با وضعیت فعلی پرونده هسته ای ایران و موضع گیریهای خصمانه غربی ها بویژه پس از دستگیری ملوانان انگلیسی ادامه این بحران به صلاح کشور نبود، اما آیا نمی شد این اقدام بدون نمایشهای هیات دولت انجام شود؟! این که بالاترین مقام رسمی کشور به همراه تعدادی از وزرا شخصا به بدرقه متجاوزان به آبهای ایران بروند و با آنها همچون قهرمانان برخورد کنند، مایه تحقیر ایرانیان نیست؟ در عرف دیپلماتیک رئیس جمهور حتی برای بدرقه مقام سیاسی پایینتر از خود مانند وزیر خارجه نیز نمی رود حال این رفتار آقای احمدی نژاد چه توجیهی دارد؟ گو اینکه آنها مهمانانی گرانقدر بودند که رئیس جمهور شخصا آنها را بدرقه کرد و شاید هم به آنها گفته باشد که باز هم این طرفها تشریف بیاورید؟!
آيدين


baaaaleh


واقعا عالی نوشتی. جانا سخن از زبان ما ميگويي. دقيقاً همين چيزها رو در زير خبر بازتاب نوشتم که منعکس نکردند.
به هر حال حتی جان بولتن هم گفت که برنده اصلی احمدی نژاد بوده. امّا همونهايي که قبلاً از اسارت سرباز ها انتقاد ميکردند حالا از آزاديشون انتقاد ميکنند.
قضيه فقط اينه که اينها از اينکه اين کار رو احمدی نژاد انجام داده ناراحتند. قضيه فقط اينه که ميخواستند به اسم خودشون تموم شه. ولی رييس جمهور بدونه که هر کاری در جهت بهبود وضعيت وجهه ايران بکنه، خيلی ها در کشور خوشحال ميشن.
سهراب




صبر چیز خوبی است. دوستانی که از تصمیم آقای احمدی نژاد سر شوق آمده اند و فکر می کنند با این کار غرب را در آغوش دوستی فشرده اند و به چشم بر هم زدنی مسائل دیگر ایران نیز حل می شود چند مدت صبر کنند و به زودی خواهیم دید غربی ها و علی الخصوص انگلیس دوست و برادر در جواب این رافت اسلامی(!!!) احمدی نژادی چه جوابی خواهد داد!
سروش


از انگلیس ترسیدید 48 ساعت اولتیماتود داد بهتون


به نام خدا
مقاله بسیارجالبی نوشته اید من هم بازتاب را خواندم و یک موضوع را نمی فهمم که چرا این سایت اینقدر بی رحمانه ومستقیم به کوچک ترین بهانه ای به دولت ورئیس جمهور حمله میکند !در اروپا خیلی از آژانس های خبری آزادی ملوان ها را یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران میدانند حتی اظهار نظر های مردم عادی در اروپا حاکی از همین موضوع است.حالا با این اوصاف میخواهم بدانم هدف بازتاب از وارونه جلوه دادن قضایا چیست و چرا به هر عنوان سعی در دلسرد کردن مردم از دولت دارد .من نمیدانم آیا واقعا آقای محسن رضایی با این سایت همکاری دارد یا نه ولی اگر این موضوع صحت داشته باشد ایشان باید کمی به آخرت هم فکر کند!اینگونه خبر رسانی اگر بدتر از اعمال ... نباشد بهتر از آنهم نیست.والسلام
شادلويي


اکونومیست : بیست و هشت سال پس از انقلاب ایران، هنوز هم این کشور از مرحله آشوبگری کودکانه به مرحله بلوغ دولتی دست نیافته است




فرض شود که نویسند محترم شاید بهر ترتیب خواهان آن هستند که این قضیه را به نوعی جلوه دهند که در این قضیه نوعی عقلانیت سیاسی ناگهان بر تصمیم گیران این حادثه جاری شد و تصمیم صریع برای ازادی اینها گفتند. که البته اگر هم چنین فرض شود باز جاي سئوال باقیست که اگر هر تصمیمی اینچنین گرفته شود و با یک غوره سرد و با مویز گرممان بکند که قضیه بدتر میشود!!. در دیپلماسی و روابط جهانی که نم یتوان اینگونه با کشورها تعامل کرد، آنهم بعنوان یک استراتژی!!. چه میشود که بناگاه صفحه کاتر عوض میشود و کسانی که تا چند ساعت قبل بعنوان تجاوز کار معرفی می شدند بناگاه با بدرقه رئیس جمهور و چهار وزیر و کت شلوار اهدائی!!! اسفندو گل و گلاب به بدرقه شان بروند؟؟؟بدون اینکه بگویند بالاخره بر اساس چه تصمیم و فعل و انفعالی ورقشان برگشت؟ ایا اگر اینها از ملیت آمریکائی یا جاي دیگر بودند ، و ایا اگر اولتیماتوم نبود، و صدهای ایای دیگر سئوال از این دست باز هم همین اتفاق می افتاد؟
در روز تولد پیامبر اسلام ازاد کردن عدهای که به اظهار و شواهد عمل خلاف قانون بین المللی انجام داده اند ایا باید رافت اسلامی گذارده ميشود یا چیز دیگری بوده است که این لفافه آن شده است؟
در این صورت این رافت اسلامی چرا شامل هم وطنانی که جرمشان هم اثبات نشده و خیانت کار و عناصر خارجی معرفی می شوند شاملشان نميشود؟
شما یا تجلیل تان مانند عملکرد مسئولاتن احساسی است یا هیچ از سیاسیت سر درنمی آورید لطفا مردم را قدری اگاه تر بحساب آورید.
احمد كريمي
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
اگر اینطوری شما خوشحال میشین!
عجب کارایی میکنه این دولت.... هر کاری که میکنه اشتباهه .... کشور نابود شد.... الان احساس پیروزی می کنید؟

بابا عجب دولت باحالیه ......خیلی توپه ....دومی نداره.......مخصوصا پرزیدنتش.......این چطوره؟

ایران = سومین دارنده نفت...دومین دارنده گاز...دومین دارنده مس...اولین دارنده جاذبه های تاریخی.....پنجمین دارنده جادبه های گردشگری....واقع در مهترین منطقه دنیا.....دسترسی به ابهای ازاد.....بالای 2 هزار کیلومتر سواحل افتابی......دارنده حدود 30 جزیره افتابی.......مسلط بودن بر مهمترین تنگه دنیا.....جز معدود کشور های چهار فصل......چهارمین تولید کننده مرکبات....... دومین کشور جوان ...................(خیلی زیادن)

ایران=>20 میلیون فقیر.........7 میلیون بیکار......... 4 میلیون معتاد.......300 هزار زن تن فروش.......14 میلیون بیمار روانی( طبق گفته بهزیستی)....... 600 هزار کودک کارگر.........یک ونیم میلیون محروم از تحصیل........8 میلیون بیسواد..........180 هزار نابغه فراری.......با 30 تریلیون و 400 میلیارد تومان خسارت ناشی از فرار مغزها.... 450 هزار تصادف در سال ........ 28 هزار نفر کشته در جاده ها در سال( رتبه اول در دنیا)......... رتبه اول اعدام در دنیا........ مقام 87 جهانی در جذب توریست...... سن بزهکاری زیر 10 سال....... کف سنی فحشا 14 سال...... کف سنی اعتیاد 12 سال و...............(خیلی زیادن)
 

boros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
0
بابا عجب دولت باحالیه ......خیلی توپه ....دومی نداره.......مخصوصا پرزیدنتش.......این چطوره؟

ایران = سومین دارنده نفت...دومین دارنده گاز...دومین دارنده مس...اولین دارنده جاذبه های تاریخی.....پنجمین دارنده جادبه های گردشگری....واقع در مهترین منطقه دنیا.....دسترسی به ابهای ازاد.....بالای 2 هزار کیلومتر سواحل افتابی......دارنده حدود 30 جزیره افتابی.......مسلط بودن بر مهمترین تنگه دنیا.....جز معدود کشور های چهار فصل......چهارمین تولید کننده مرکبات....... دومین کشور جوان ...................(خیلی زیادن)

ایران=>20 میلیون فقیر.........7 میلیون بیکار......... 4 میلیون معتاد.......300 هزار زن تن فروش.......14 میلیون بیمار روانی( طبق گفته بهزیستی)....... 600 هزار کودک کارگر.........یک ونیم میلیون محروم از تحصیل........8 میلیون بیسواد..........180 هزار نابغه فراری.......با 30 تریلیون و 400 میلیارد تومان خسارت ناشی از فرار مغزها.... 450 هزار تصادف در سال ........ 28 هزار نفر کشته در جاده ها در سال( رتبه اول در دنیا)......... رتبه اول اعدام در دنیا........ مقام 87 جهانی در جذب توریست...... سن بزهکاری زیر 10 سال....... کف سنی فحشا 14 سال...... کف سنی اعتیاد 12 سال و...............(خیلی زیادن)

برای اینها منبع ( حتی نیمه موثق ) داری ؟
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
برای اینها منبع ( حتی نیمه موثق ) داری ؟

کدوم یکیشون عزیزم؟
بیشترشون کاملا مشخصه
به نظرم فقط 14 میلیون بیمار روانیش شک برانگیزه که اونم یکی از مسئولین بهزیستی گفته(فکر کنم رئیس بخش پیشگیری سازمان بهزیستی) وقت کردم منبعش رو هم برا پیدا میکنم میزارم
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
ببخشید boros جان الان دیدم کدوم ها رو قرمز کردی
"دومین دارنده مس " رو از کسی شنیدم که توی وزارت صنایع و معادن کار میکنه
"مقام اول اعدام " رو هم مطمئنم : در سال 2005 => 1. چین 2.ایران در سال 2006 =>1.ایران 2. چین
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
40
محل سکونت
tehraaaaaan
برای اینها منبع ( حتی نیمه موثق ) داری ؟

براي فقر دامن گیر دنبال منبع موثقی
یا برای فروش دختران ایرانی ؟
باتوجه به محدودیت افق اندیشه ت بعید می دونم از شهر بیرون رفته باشی چه برسه به دبی
پس لطف کن یه سر برو سر چهار راه تا دخترای 8-9 ساله ای که اسپند به دست در حسرت 100 تومن هستند رو ببینی
این پرزیدنت احمدنژاده باهوش و هسته ای که دلش برای سرباز زن انگلیسی کباب شده بود و مدام از مادر بودن ایشون دم میزد یادش رفته که این خانمهایی معلم و سایر خانمهایی که در جریان مبارزه برای آزادی زنان دستگیر شده اند هم مادر هستند ؟ خون مادر انگلیسی رنگین تره ؟
زهرا کاظمی مادر نبود ؟

ایراد از منه ها ... چون دارم میخ آهنی می کوبم توی خارا ترین سنگهای دنیا !!
اگر در خانه کس هست یک حرف بس است
شما و اکثریتی از مردم این متاسفانه لیاقتی بیش از احمدی نژاد ندارید و ما اقلیت باید دممون رو بذاریم رو کولمون و جلای وطن کنیم - کاری که من کردم -
حق ندارید از حرف من ناراحت بشید چون مگر نه اینکه می گم لیاقت شما همین مردک هسته ای باهوش و با شعور و دانشمنده ؟ اگر به این صفاتش اعتقاد دارید باید افتخار هم بکنید که لیاقتتون همینه

وای به ملتی که ....وار چشم به دهان دولتی ها دارند . ملتی که کار ندارند . بیمه ندارند . امنیت اجتماعی ندارند . از تحصیل رایگان محرومند .از حقوق ماهیانه مناسب برخوردار نیستند . آزادی بیان و اندیشه ندارند ... بابت یه بیماری ساده از وحشت هزینه بیمارستان میمیرند اما ... وار تکرار می کنند ... انرژی هسته ای حق مسلم ماست !!
واقعا همه ی حقوقتون رو گرفتید این یکی فقط مونده ؟
همین که فرانسه انرژی هسته ای داره کافیه ؟
شما 1% از خدمات اجتماعی یک شهروند فرانسوی رو دارید که لنگ انرژی هسته ای هستید ؟
ای داد
ایراد از منه ... میخ آهنی رو ....
خدانگهدار
 

killer-star

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
326
لایک‌ها
2
محل سکونت
Shz-Dxb
اولا که اینکار کار ارتش عراق بود!

چون آمریکا ادعا کرده بود این شخص در ***** اعمال تروریستی شرکت داشته و برای اینکه دوباره تشنج ایجاد نشه...

این فرد رو به ارتش عراق معرفی کرد و اونها هم گرفتنش.

اگر معاوضه هم بوده که تازه نظر شما اینه که بده؟ یا اگر اون 5تایه دیگه آزاد بشن؟


در هر صورت موضوع همون مخالفته! چه بگیم معاوضس چه بگیم هدیه باید باهاش مخالفت کرد

اگر اینطوری شما خوشحال میشین!
عجب کارایی میکنه این دولت.... هر کاری که میکنه اشتباهه .... کشور نابود شد.... الان احساس پیروزی می کنید؟

ارتش عراق؟؟؟؟؟
آخه مگه عراق فعلا کشوره؟
عراق ترکیبی از امریکا و انگلیسه ! نکنه روی این هم شک داری؟
اره نظر من اینه که بده چون اینا میگن اگه کسی یه کار بدی باهاتون کرد بهش خوبی کنید روی اینهم شک دارید؟
اخه این دولت هیج جایی برای موافقت نگذاشته! و هر کاری که میکنه فقط من نیستم که مخالفت میکنم
کشور نابود شده خیلی وقته و به این سادگی ها درست نمیشه ! چه کارایی کرده؟ مثلا یکیشو بگید ما هم بدونیم!
نکنه انرژی هسته ای که دختر 16 ساله براشون درست کرده؟ در ضمن تویه اروپا خیلی بازتاب خوبی داشته:

"The bad news for Tehran is that the British people are now more likely to see Iran as the bad guy as a result of this," said Dan Plesch, author and commentator on nuclear proliferation at London's School of Oriental and African Studies.

منبع : سایت یاهو

در ضمن من الان احساس پیروزی نمیکنم شما که دارید از این دولت دفاع میکنید احساس پیروزی میکنید
 

Amadea

مدیر علم و دانش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
25 می 2006
نوشته‌ها
2,952
لایک‌ها
1,720
محل سکونت
Bloody Harlan
در ادامه اعترافات همين آقاي كاپيتان كريس اير:

We did not cooperate too much. I would say the allegation is wholly incorrect.

We were very careful about what we said, as we realised that there was a severe risk of a full-scale international situation.

Our captors set out to psychologically confuse us by keeping us alone, feeding us very little and stopping us from communicating.

We were aware that we were part of a propaganda war and I feel proud of the way that every single one of us behaved.

We never believed what they said. We had to use our common sense as our survival was at stake.

We were aware that we were well within Iraqi waters. We were aware that this has been disputed but we are absolutely positive that we carried this whole process out in the correct manner.

We knew that we were doing the right thing​
.


از زحمات همه عزيزاني كه باعث ضايع شدن ملت شريف ايران شدند هم تشكر و قدرداني ميشه.
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
We did not cooperate too much. I would say the allegation is wholly incorrect.

We were very careful about what we said, as we realised that there was a severe risk of a full-scale international situation.

Our captors set out to psychologically confuse us by keeping us alone, feeding us very little and stopping us from communicating.

We were aware that we were part of a propaganda war and I feel proud of the way that every single one of us behaved.

We never believed what they said. We had to use our common sense as our survival was at stake.

We were aware that we were well within Iraqi waters. We were aware that this has been disputed but we are absolutely positive that we carried this whole process out in the correct manner.

We knew that we were doing the right thing
.
اگر شخص شما 5 ساعت فقط بازداشت نیروی انتظامی برای یه موضوع ساده باشین چه احساسی دارین؟
اصلا تا حالا بودی؟

26 ساعت بردن به مکان نظامی اونم بدون هیچ نوع تماسی با خارج!

ما نمی گیم حرفای اونا توی ایران سنده... ولی اگر توی فرودگاه لندن اجازه مصاحبه دادن اونوقت جالب بود

از زحمات همه عزيزاني كه باعث ضايع شدن ملت شريف ايران شدند هم تشكر و قدرداني ميشه.
دیگه از بولتون که ضده ایرانی تر نداریم!

لطفا صحبتای ایشون رو هم ببینید و اگر زحمتی نبود اینجا کپی کنید تا همه هم ببینند
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
بابا خیلی روت زیاده
این دفعه چندمه اینا اعتراف میگیرن بعد یارو میره میگه همشو خالی بستم
تعداد هموطن های سیاسی خودمون که ازشون به زور اعتراف گرفتن انقدر زیاد شده که دیگه نمیشه عدد و ارقام داد
همین اخرا رامین جهانبگلوی بدبخت .....از این یارو مظلومتر پیدا نمیشد بهش تهمت تلاش برای براندازی زدن و یا خیلی های دیگه..........
این عوامل بمبگذاری (به گفته خودشون) در خوزستان و زاهدان هم که اصلا کارشون به تکذیب و این حرفها نکشید
یارو رو یه شبه محاکمه کردن (غیر علنی و بدون وکیل ) یه فیلم اعتراف هم ازش گرفتن و فرداش اعدامش کردن
ببینم نکنه انتظار داشتی وسط باند فرودگاه هیترو مصاحبه مطبوعاتی بزارن؟
مگه سرباز ما رو بگیرن بعد ازاد کنن میزاریم اصلا مصاحبه کنن که حالا همون روز یا فرداش
 

Amadea

مدیر علم و دانش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
25 می 2006
نوشته‌ها
2,952
لایک‌ها
1,720
محل سکونت
Bloody Harlan
.
اگر شخص شما 5 ساعت فقط بازداشت نیروی انتظامی برای یه موضوع ساده باشین چه احساسی دارین؟
اصلا تا حالا بودی؟

26 ساعت بردن به مکان نظامی اونم بدون هیچ نوع تماسی با خارج!

ما نمی گیم حرفای اونا توی ایران سنده... ولی اگر توی فرودگاه لندن اجازه مصاحبه دادن اونوقت جالب بود


دیگه از بولتون که ضده ایرانی تر نداریم!

لطفا صحبتای ایشون رو هم ببینید و اگر زحمتی نبود اینجا کپی کنید تا همه هم ببینند

ببخشيدها، كي اعترافات كساني رو كه بيشتر از يك هفته تو بازداشت بودن اومد و به عنوان سند اينجا پست كرد؟ شما خودت رو هم زير سوال ميبري؟

من قبلا هم به شما گفتم اين اعترافات ارزشي نداره، به نظر شما اعترافات شما در بازداشت قابل قبولتره، يا در حضور پدرتون؟ اين فقط باعث ضايع شدن ما شد ولي مسئولين ما اينقدر هم نميفهمند.

در ضمن بولتون يك آدم ديوانه تند رو و دست راستي هست كه 20% هم در خود آمريكا طرفدار نداره. صحبتهاشم براي انسانهاي عاقل بي ارزشه.
 
بالا