برگزیده های پرشین تولز

وام 25 خرید خودرو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
صفر نخريد
نخريد
نخريد

واقعا حقمونه هر بلايي سرمون بيارن
كسايي كه دارن خونمون رو ميخورن،با دست خودمون براي خريد يه اشغال بهشون پول ميديم

٢٥ ميليون وام،طي ٧ سال ٤٢ ميليون ازتون پس ميگيرن

تيبا مدل ٩٢ با ١٦ هزارتا كاركرد رو كه واسه يكي از دوستان بود پريووز برديم برا سرويس دوره اي
تعميرگاه مركزي شماره ١

١٢٠ هزارتومن پول سرويس دوره اي گرفتن
١٨٠ هزار تومن قطعه جلوبندي ايراد داشت كه هيچ كدوم رو گارانتي حساب نكردن
شيلندر ترمز ايراد داشت كه گارانتي بود ١٦٩ هزار تومن

مجموعا اين بدبخت ٣٠٠ تومن خرجش شد
برا ماشيني كه ١٦ تا كار كرده !
انقد زدم تو سرش تا رسيديم خونه كه حقته،نخر
با ٢٥ تومن پول اين اشغال ميتونست يه ال ٩٠ مدل ٨٨ بخره،تميز و كم خرج
يا ريو ٨٩
يا فولكس گل تميييييز و سر پا

ماشين صفر داخلي نخريد واقعا
هدفتون از صفر خريدن چيه؟ كه بي دردسر باشه؟من تضمين ميكنم ماشين هاي ٠ الان از مدل هاي ٨٥-٨٨ تميز و كم كاركرد قديمي،دردسر خيلي بيشتري دارن
ماشين من ١٠٧ هزار تا راه رفته،هنوز جلوبنديش به جز يدونه سيبك،فابريكه،فقط برا سرويس دوره اي ميبرمش و مصرفي هاشو عوض ميكنم !

حماقت نكنيد لطفا
بزاريد ين ٢تا اصطلاحا خودروساز ! كمي ادب شن


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
کیا پراید ۲۰ سال دار تولید میشه چرا یهو تو این سه ساله همه میگن خرید ماشین دیوانگی و ماشینا بی کیفیتن ولی قبلش پرسود ترین شغلها تو ایران دلالی و نمایشگاه ماشین بود همه اینها بخاطر قیمت والسلام
قیمت دلیل هست ولی همش قیمت نیست
من اولین بار یادم میاد که حدود 15 سال پیش سوار پراید شدم. اونموقع ماشین خوبی محسوب میشد. چون خیابون پر بود از پیکان و ماشینهای دهه 30 و 40 . برای برخی یه نعمت بود
تا همین 10 سال پیش مگه چند نوع ماشین در دسترس مردم بود. همون تنوع کم کیفیتش نسبتا خوب بود
طرف با حقوق چند ماهش میتونست پراید بخره که برای اون زمان واقعا ماشین بدی محسوب نمیشد. 10 سال پیش رو میگم

ایرانخودرو و سایپا این سالها فقط گنده شدن. تنوع کاذب درست کردن... پیکان و پژو و آر دی و شروع کردن ترکیب کردن و چراغ عوض کردن
دنیا سرعت رشدش معقول بود. ما بودیم که عقب گرد کردیم... چون اصلا نمی خواستن به خودشون زحمت بدن که خط تولید ماشین 20 سال پیش رو قطع کنن

این بحث اعتراض به کیفیت خودرو هم بیش از 5 ساله که شایع شده. جمع کردن خط تولید پیکان به خاطر فشار مردم بود!! یادتونه؟
یادتون نیست بحث آتش گرفتن 405؟ همینطوری این مشکلات بیشتر شد
ملت کم کم با اومدن ماشینهای خارجی دانششون بیشتر شد. نا ایمن بودن ماشین های داخلی و کیفیت بسیار پایین و بدون هیچ امکانات روز رو فهمیدن
قیمت شد محرک
بی پولی شد محرک

واقعا اگر ملت یکم دیگه دووم بیارن، تکلیف خودروسازی تا یه حد خوبی در ایران روشن میشه
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
قیمت دلیل هست ولی همش قیمت نیست
من اولین بار یادم میاد که حدود 15 سال پیش سوار پراید شدم. اونموقع ماشین خوبی محسوب میشد. چون خیابون پر بود از پیکان و ماشینهای دهه 30 و 40 . برای برخی یه نعمت بود
تا همین 10 سال پیش مگه چند نوع ماشین در دسترس مردم بود. همون تنوع کم کیفیتش نسبتا خوب بود
طرف با حقوق چند ماهش میتونست پراید بخره که برای اون زمان واقعا ماشین بدی محسوب نمیشد. 10 سال پیش رو میگم

ایرانخودرو و سایپا این سالها فقط گنده شدن. تنوع کاذب درست کردن... پیکان و پژو و آر دی و شروع کردن ترکیب کردن و چراغ عوض کردن
دنیا سرعت رشدش معقول بود. ما بودیم که عقب گرد کردیم... چون اصلا نمی خواستن به خودشون زحمت بدن که خط تولید ماشین 20 سال پیش رو قطع کنن

این بحث اعتراض به کیفیت خودرو هم بیش از 5 ساله که شایع شده. جمع کردن خط تولید پیکان به خاطر فشار مردم بود!! یادتونه؟
یادتون نیست بحث آتش گرفتن 405؟ همینطوری این مشکلات بیشتر شد
ملت کم کم با اومدن ماشینهای خارجی دانششون بیشتر شد. نا ایمن بودن ماشین های داخلی و کیفیت بسیار پایین و بدون هیچ امکانات روز رو فهمیدن
قیمت شد محرک
بی پولی شد محرک

واقعا اگر ملت یکم دیگه دووم بیارن، تکلیف خودروسازی تا یه حد خوبی در ایران روشن میشه
داش من همش قیمت نیست ولی 90 درصد به بالا قیمت اصلا چرا پراید کامیون های خطرناک بنز ک تو ایران از قبل انقلاب دار تولید میشه رو چرا نمیگی ک هنوز طرفدار داره ولی تو این دوسه ساله بخاطر افزایش قیمت خریدارش کم شده اینا همش حرفه کیفیت و فلان مردم درصد بالایشون ی چیزی میخوان کارشون را بیفته وگرنه همه محصولات وطنمون چینی نبود این کمپین هم از نظر من چرتی بیش نیست
 

aminvet

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2012
نوشته‌ها
393
لایک‌ها
310
محل سکونت
ارومیه
اگر کل کمپین به قول شما چرت باشه من حداقل به تنهایی بهش پایبندم
2 سال پیش پارس LX گرفتم چندماه بعد تو جاده شکر خدا سرعتم کم بود که پلوس برید بردم نمایندگی اعتراف کردن که توی پلوس حباب بوده و از قسمت وسط شکسته بود.اونو فروختم رفت سال بعد سمند موتور ملی گرفتم 3 ماه نشده ای سی یوش سوخت و دو ماه تو نمایندگی موند دیگه دلم به چی خوش باشه؟
 

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
دوستان عزیز

خواهشا گول این افراد شیاد و کلاه بردار رو نخورید......الان 35 سال هستش که به اسم حمایت از تولید ملی خون مردم رو کردن تو شیشه و دارن جیب مردم رو با انواع و اقسام حربه ها خالی می کنن...اینم یه روشی هستش برای اینکه شما رو وابسته به دولت کنن

خرید ماشینی که قیمتش 2 میلیون هستش به قیمت 40 میلیون....... نداشتن حق فروش ماشین...خرابی ماشین بعد از شش ماه.....هزینه بالای قطعات و تعمیرات...........
اینا همه دلایلی هستش که خودروی صفر نخریم..............
ما الان خودمون یه 405 مدل 85 داریم که کلا 101 هزار تا کار کرده و از سال 88 هم دست ما بوده.......تا الان هیچ هزینه ای برای تعویض قطعات داخلی نکردیم.........اصلا پیش نیومده قطعه ای ازش خراب بشه.....کل هزینه ما همش هزینه روغن و فیلتر و اینا هستش که تو همه ماشین ها وجود داره

از سال 90 که تحریم ها شدت گرفت و بازار واردات قطعات خودرو کساد شد کلا این نامردا از قطعات داغون چینی و ایرانی استفاده می کنن.شما 206 صفر بخری اسمش خودروی فرانسوی هستش ولی کل قطعاتش ایرانی و چینی هستش

اگه میخای بخری برو یه خودروی قبل 90 با کارکرد کم بخر ..........اینجوری حداقل میدونی قطعات داخلی خودرو خوب هستش........

برین ببینید تو کشورهای اروپایی مثل آلمان و هلند مردم چی کار کردن...........

اگه الان تو خرید خودرو کوتاه بیاین و برین وام بگیرید هم قطعا 7 سال بعد (اگه پراید جونتون رو نگیره!!!!!!!!) پشیمون هستید و هم باعث میشین ما ها که هیچی حتی نوه هامون هم به این جور افراد کولی و سواری بدیم و تا میتونن حق ما رو بخورن!

یه بار بزار ثابت کنیم که به اسم اسلام و ایران نمی تونن مردم رو بچاپن!!!!!!!!!!
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
اینکه کیفیت ماشینها پایین شکی نیست من هم دلم میخواد ماشین با کیفیت با قیمت خوب سوار شم دل ماهم ب چیزی خوش نیست صحبت کمپین و اتحاد ک ب نظر من تو ایران حداقل بی معنی اینو سالهای قبل مردم ثابت کردن فقط ک خودرو نیست تو خیلی از چیزا فروش کم شده یعنی مردم باهم اتحاد بستن همه چی نخرن؟مشخص جوابش چیه نه فقط پولشو ندارن دلشون خوشه تحریم برداشته میشه قیمت میاد پایین نمیدونن آقایون واسه مردم سیاست چهل ساله مقابله با غربو کنار نذاشتن واسه منافع خودشون نظر من اینه چیزی قیمتش پایین نمیاد ولی دولت بخاطر راه افتادن بازار تسهیلات مثل وام میده و گرنه اگ کسی ب امید اینکه ارزون بشه باتوجه ب نصف شدن قیمت نفت افزایش دستمزد سالیانه کارگرها و مالیات بر افزوده الکی خودشو امیدوار کرده
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
اگر کل کمپین به قول شما چرت باشه من حداقل به تنهایی بهش پایبندم
2 سال پیش پارس LX گرفتم چندماه بعد تو جاده شکر خدا سرعتم کم بود که پلوس برید بردم نمایندگی اعتراف کردن که توی پلوس حباب بوده و از قسمت وسط شکسته بود.اونو فروختم رفت سال بعد سمند موتور ملی گرفتم 3 ماه نشده ای سی یوش سوخت و دو ماه تو نمایندگی موند دیگه دلم به چی خوش باشه؟
شما تنها نیستی. منم دومین نفر این کمپین در PT
نه صفر میخرم نه این وام رو میگیرم
یکم پول دستم بیاد میرم یه کارکرده تمیز و سالم از آشنا میگیرم. وجدانم راحته
 

tshirt1

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2014
نوشته‌ها
241
لایک‌ها
109
محل سکونت
مشهد
به نظرم آدم با خط 11 بره/بیاد بهتره وام بگیره که مثلا پراید بخره !
فقط باید مردم خرید خودرو رو تحریم کنن حتی اونایی که لازم دارن شدید.
تو یه شب تا صبح 9 تومنو کردن 23 تومن !!!!!!!!!!!!!
 

Pulitzer

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2015
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
32
SAIPA and Iran Khodro products boycott assured that you will be victorious
( grand ford)
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
نخريد
صفر نخريد

دليل اصرار مردم بر خريدن ماشين٠ رو درك نميكنم
كيفيت داره؟ ايمني داره؟ تنوع داره؟ چي داره؟؟؟



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Mozahem

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2004
نوشته‌ها
126
لایک‌ها
698
محل سکونت
شهر هِرت
وقتی ماشینو با 80 درصد سود میفروشن چه اهمیتی داره سود وامش 16 درصد باشه؟:eek:
 

farzad.sadeshi4

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 فوریه 2014
نوشته‌ها
967
لایک‌ها
467
سن
36
به نظر من این کار افزایش قیمت دوباره خودرو رو شامل میشه و اینکه باز همین آش و کاسه
با یه حساب سر انگشتی پراید 20 میلیونی 80 درصد بهش وام میدن یعنی 16 میلیون با نرخ 16 درصد 84 ماهه یعنی 7 ساله که اقساط ماهانش میشه 230 تومن
که از یکی دو سال دیگه 230 تومن در ماه آنچنان چشم گیر نیست و راحته بازپرداختش

اگه اشتباه می کنم بگید

واقعن شما بر چه پایه و تفکری این محاسبه رو کردی؟

خوب حداقل سواد نداری سکوت کنی که بهتره.
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
واکنش سرد بازار به وام ۲۵ ميليون توماني خودرو/ رکود با افت بيشتر قيمت در ايام محرم همراه شد

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.07.28
فارس/ خبر پرداخت وام ۲۵ ميليون توماني خريد خودرو تأثيري بر روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو نداشته و در شرايطي که رکود فصلي اين بازار با کاهش خريد در ماه محرم همراه شده، قيمت‌ خودروها در واکنش به اين خبر تغييري نکرده است.
هفته گذشته وزراي اقتصادي دولت از بسته‌اي براي خروج از رکود رونمايي کردند که طبق آن، پرداخت وام 25 ميليون توماني بابت خريد خودرو در راستاي تحريک تقاضا براي صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.
شايد در نگاه اول مطرح شدن اين خبر، چشم‌انداز افزايش تقاضا براي خريد خودرو و در نتيجه رشد قيمت‌ها و رونق بازار خودروهاي داخلي را به همراه داشته باشد، اما رکود بازار به حدي عميق است که طي روزهاي اخير واکنشي از سوي بازار نسبت به خبر پرداخت وام 25 ميليون توماني ديده نشده و همچنان شاهد بي‌توجهي خريداران نسبت به اين بازار هستيم.
عليرضا پور حسني، يکي از فعالان بازار خودرو در اين مورد به خبرنگار فارس گفت: ممکن است وام 25 ميليون توماني خريد خودرو در درازمدت بر وضعيت بازار تأثيرگذار باشد، اما اگر مانند وام 80 ميليون توماني خريد مسکن مشمول گذشت زمان شود، نمي‌تواند تأثيري بر بازار داشته باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر بازار نسبت به اين مسئله واکنشي نشان نداده و همچنان رکود در بازار خودرو ادامه دارد.
اکبري زاده، يکي ديگر از فعالان بازار خودرو نيز با بيان اينکه در حال حاضر قيمت خودرو در بازار به کف رسيده است، گفت: رکود فصلي در ماه‌هاي مهر و آبان هر سال تکرار مي‌شود و در حال حاضر ماه محرم نيز با اين ماه‌ها هم‌زمان شده و بازار خودرو بيشتر از قبل دچار رکود شده است.
بازار خودرو در حالي در رکود عميق به سر مي‌برد که ممکن است مطرح شدن خبر پرداخت وام 25 ميليون توماني عاملي براي دست نگه‌داشتن اندک خريداران اين بازار شود تا پس از برقراري ساز و کار پرداخت وام خودرو، نسبت به خريد اقدام کنند. به اين ترتيب، اگر مدت زمان اجرايي‌شدن اين طرح طولاني شود، مي‌تواند رکود بيشتري را در بازار ايجاد کند، البته به شرطي که شرايط پرداخت وام خريد خودرو و سود آن جذابيت لازم را براي خريداران ايجاد کند.
رکود در بازار خودرو و کاهش شديد خريد و فروش در اين بازار باعث شده تا قيمت اکثر خودروها تقريباً ثابت باقي بماند.علاوه بر اين، برخي فروشندگان واقعي نيز خودروي خود را با قيمت‌هاي پايين‌تر از متوسط قيمت بازار عرضه مي‌کنند.

بر اين اساس قيمت پژو 206 تيپ 5 در بازار بدون تغيير 36 ميليون و 300 هزار تومان است و پژو 206 صندوقدار مدل V8 نيز همچنان با قيمت 36 ميليون و 900 هزار تومان عرضه مي‌شود.
قيمت پژو 405 اس ال ايکس هم بدون تغيير 30 ميليون و 100 هزار تومان است و نوع دوگانه‌سوز اين خودرو نيز با قيمت 31 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.
پارس سال نيز بدون تغيير قيمت در بازار 35 ميليون و 700 هزار تومان عرضه مي شود.

قيمت تندر 90 اتوماتيک ايران‌ خودرو با کاهش 200 هزار توماني به 46 ميليون و 800 هزار تومان رسيده است. در عين حال قيمت رانا با 100 هزار تومان افزايش، به 32 ميليون و 300 هزار تومان رسيده است.
سمند ال ايکس نيز همچنان بدون تغيير قيمت معادل 30 ميليون و 100 هزار تومان به خريداران عرضه مي‌شود.
در بررسي قيمت محصولات سايپا نيز بايد به کاهش 100 هزار توماني قيمت تيبا و عرضه اين خودرو با قيمت 24 ميليون تومان، اشاره کنيم.

سايپا 111 مدل SE با افت قيمت 400 هزار توماني، حدود 19 ميليون و 900 هزار تومان در بازار معامله مي شود و سايپا 132 مدل SE نيز با افت قيمت 100 هزار توماني، معادل 20 ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
قيمت مگان نيز که طي ماه‌هاي اخير با کاهش استقبال دولتي‌ها مواجه شده و محصولات جديدي مانند سراتو و مزدا 3 جايگزين آن شده است، همچنان با کاهش قيمت روبه‌رو است، به‌ طوري‌ که در حال حاضر در بازار به قيمت 105 ميليون تومان معامله مي‌شود. کاهش قيمت کارخانه‌اي چانگان ايدو از 83 ميليون و 500 هزار تومان به 69 ميليون و 950 هزار تومان باعث شده تا قيمت اين خودرو در بازار نيز کاهش يابد و در حال حاضر کمتر از 70 ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود.
چانگان مدل CS35 نيز از طرف کارخانه با کاهش قيمت همراه بوده و از 88 ميليون و 400 هزار تومان به 74 ميليون و 950 هزار تومان رسيده که در بازار نيز همين ميزان کاهش قيمت را تجربه کرده است.
بازار خودرو درحالي با رکود همراه است که هر چند وقت يکبار خبرهايي درمورد تلاش خودروسازان براي ايجاد رونق در فروش‌ محصولاتشان به گوش مي‌رسد، اما تاکنون موفقيتي در اين زمينه حاصل نشده است.
منبع: http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=2179522
____________________________
https://telegram.me/joinchat/BFr_iTunIyWhYAfEuSBTyg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,552
لایک‌ها
6,803
واکنش سرد بازار به وام ۲۵ ميليون توماني خودرو/ رکود با افت بيشتر قيمت در ايام محرم همراه شد

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.07.28
فارس/ خبر پرداخت وام ۲۵ ميليون توماني خريد خودرو تأثيري بر روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو نداشته و در شرايطي که رکود فصلي اين بازار با کاهش خريد در ماه محرم همراه شده، قيمت‌ خودروها در واکنش به اين خبر تغييري نکرده است.
هفته گذشته وزراي اقتصادي دولت از بسته‌اي براي خروج از رکود رونمايي کردند که طبق آن، پرداخت وام 25 ميليون توماني بابت خريد خودرو در راستاي تحريک تقاضا براي صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.
شايد در نگاه اول مطرح شدن اين خبر، چشم‌انداز افزايش تقاضا براي خريد خودرو و در نتيجه رشد قيمت‌ها و رونق بازار خودروهاي داخلي را به همراه داشته باشد، اما رکود بازار به حدي عميق است که طي روزهاي اخير واکنشي از سوي بازار نسبت به خبر پرداخت وام 25 ميليون توماني ديده نشده و همچنان شاهد بي‌توجهي خريداران نسبت به اين بازار هستيم.
عليرضا پور حسني، يکي از فعالان بازار خودرو در اين مورد به خبرنگار فارس گفت: ممکن است وام 25 ميليون توماني خريد خودرو در درازمدت بر وضعيت بازار تأثيرگذار باشد، اما اگر مانند وام 80 ميليون توماني خريد مسکن مشمول گذشت زمان شود، نمي‌تواند تأثيري بر بازار داشته باشد.
وي ادامه داد: در حال حاضر بازار نسبت به اين مسئله واکنشي نشان نداده و همچنان رکود در بازار خودرو ادامه دارد.
اکبري زاده، يکي ديگر از فعالان بازار خودرو نيز با بيان اينکه در حال حاضر قيمت خودرو در بازار به کف رسيده است، گفت: رکود فصلي در ماه‌هاي مهر و آبان هر سال تکرار مي‌شود و در حال حاضر ماه محرم نيز با اين ماه‌ها هم‌زمان شده و بازار خودرو بيشتر از قبل دچار رکود شده است.
بازار خودرو در حالي در رکود عميق به سر مي‌برد که ممکن است مطرح شدن خبر پرداخت وام 25 ميليون توماني عاملي براي دست نگه‌داشتن اندک خريداران اين بازار شود تا پس از برقراري ساز و کار پرداخت وام خودرو، نسبت به خريد اقدام کنند. به اين ترتيب، اگر مدت زمان اجرايي‌شدن اين طرح طولاني شود، مي‌تواند رکود بيشتري را در بازار ايجاد کند، البته به شرطي که شرايط پرداخت وام خريد خودرو و سود آن جذابيت لازم را براي خريداران ايجاد کند.
رکود در بازار خودرو و کاهش شديد خريد و فروش در اين بازار باعث شده تا قيمت اکثر خودروها تقريباً ثابت باقي بماند.علاوه بر اين، برخي فروشندگان واقعي نيز خودروي خود را با قيمت‌هاي پايين‌تر از متوسط قيمت بازار عرضه مي‌کنند.

بر اين اساس قيمت پژو 206 تيپ 5 در بازار بدون تغيير 36 ميليون و 300 هزار تومان است و پژو 206 صندوقدار مدل V8 نيز همچنان با قيمت 36 ميليون و 900 هزار تومان عرضه مي‌شود.
قيمت پژو 405 اس ال ايکس هم بدون تغيير 30 ميليون و 100 هزار تومان است و نوع دوگانه‌سوز اين خودرو نيز با قيمت 31 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.
پارس سال نيز بدون تغيير قيمت در بازار 35 ميليون و 700 هزار تومان عرضه مي شود.

قيمت تندر 90 اتوماتيک ايران‌ خودرو با کاهش 200 هزار توماني به 46 ميليون و 800 هزار تومان رسيده است. در عين حال قيمت رانا با 100 هزار تومان افزايش، به 32 ميليون و 300 هزار تومان رسيده است.
سمند ال ايکس نيز همچنان بدون تغيير قيمت معادل 30 ميليون و 100 هزار تومان به خريداران عرضه مي‌شود.
در بررسي قيمت محصولات سايپا نيز بايد به کاهش 100 هزار توماني قيمت تيبا و عرضه اين خودرو با قيمت 24 ميليون تومان، اشاره کنيم.

سايپا 111 مدل SE با افت قيمت 400 هزار توماني، حدود 19 ميليون و 900 هزار تومان در بازار معامله مي شود و سايپا 132 مدل SE نيز با افت قيمت 100 هزار توماني، معادل 20 ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
قيمت مگان نيز که طي ماه‌هاي اخير با کاهش استقبال دولتي‌ها مواجه شده و محصولات جديدي مانند سراتو و مزدا 3 جايگزين آن شده است، همچنان با کاهش قيمت روبه‌رو است، به‌ طوري‌ که در حال حاضر در بازار به قيمت 105 ميليون تومان معامله مي‌شود. کاهش قيمت کارخانه‌اي چانگان ايدو از 83 ميليون و 500 هزار تومان به 69 ميليون و 950 هزار تومان باعث شده تا قيمت اين خودرو در بازار نيز کاهش يابد و در حال حاضر کمتر از 70 ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود.
چانگان مدل CS35 نيز از طرف کارخانه با کاهش قيمت همراه بوده و از 88 ميليون و 400 هزار تومان به 74 ميليون و 950 هزار تومان رسيده که در بازار نيز همين ميزان کاهش قيمت را تجربه کرده است.
بازار خودرو درحالي با رکود همراه است که هر چند وقت يکبار خبرهايي درمورد تلاش خودروسازان براي ايجاد رونق در فروش‌ محصولاتشان به گوش مي‌رسد، اما تاکنون موفقيتي در اين زمينه حاصل نشده است.
منبع: http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=2179522
____________________________
https://telegram.me/joinchat/BFr_iTunIyWhYAfEuSBTyg


Sent from my iPhone using Tapatalk
این چانگان عجب داستانیه ها
از 84 اومده شده 69
به قطعه سازا ماشین 84 فروش رو دادن چند که اونا تو بازار 69 فروختن باز سودم کردن!!!
[emoji15]

Sent from Great Honor 4C
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
35
محل سکونت
ایران
سه گروه متقاضی وام 25 میلیونی خودرو/بیشتر از 50 درصد خریداران مشکل مالی دارند؛ 30 تا 35 درصد افراد هم جزو کسانی هستند که از کیفیت محصولات داخلی خسته شده‌اند.


یک کارشناس صنعت خودرو درباره وام 25 میلیونی خودرو گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»
فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تاثیر وام 50 میلیونی خودرو روی بازار اظهار داشت: «ما در حال حاضر در بازار خودرو با دو دسته از خریداران روبه‌رو هستیم؛ یک گروه کسانی هستند که به کیفیت خودروهای تولید داخل اعتراض و انتقاد دارند و توانایی مالی هم دارند که خودرو بخرند.»
وی افزود: «این گروه ترجیح می‌دهند به جای خودرو تولید داخل، خودروهای خارجی دسته دوم بخرند، بنابراین وام 25 میلیونی هیچ‌گونه جذابیتی برای آنها ندارد.»
این کارشناس خودرو تصریح کرد: «دسته دوم، گروهی هستند که خودروهای فرسوده سوار می‌شوند و مسایلی همچون کیفیت خودرو برایشان اهمیت ندارد و فقط داشتن یک وسیله نقلیه برایشان اهمیت دارد. بنابراین وام 25 میلیون تومانی برای این گروه جذابیت دارد.»
زاوه عنوان کرد: «با توجه به این‌که بهره وام 25 میلیونی خودرو بالا نیست و 2 تا 3 درصد بالاتر از نرخ تورم است، در مجموع نسبت به تسهیلاتی که در اختیار شبکه مصرف قرار می‌گیرد، وام ارزانی است.»
وی متذکر شد: «با توجه به این مسایل، وام 25 میلیونی خودرو فقط می‌تواند یک بخشی از خریداران را جذب کند؛ آن هم کسانی که خودروی قدیمی و فرسوده دارند و توانایی پرداخت نقدی برای خرید خودرو جدید ندارند.»
این کارشناس خودرو ادامه داد: «البته دسته سومی هم در این میان وجود دارد و آن هم کسانی هستند که نیاز به وام معقول دارند و می‌توانند خودرو دسته دوم خود را بفروشند و با دریافت وام خودرو بخرند.»
زاوه با بیان این‌که شاید استقبال از وام 25 میلیونی خودرو زیاد نباشد، اما به‌هر صورت استقبال از آن خواهد شد، گفت: «در حال حاضر موضوعی که مطرح است، این است که بانک مرکزی تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد وام می‌خواهد پرداخت کند، بنابراین اگر وام محدود باشد، تحریک تقاضا اتفاق نمی‌افتد.»
وی متذکر شد: «بانک مرکزی تاکنون فقط مباحث کلی در رابطه با تسهیلات پرداختی و خروج از رکود را مطرح کرده است.»
این کارشناس خودرو یادآور شد: «ما اگر به آمارها دقت کنیم و به عدد و رقم‌های اقتصادی مراجعه کنیم، می‌بینیم که بیشتر از 50 درصدی خریدارانی که در بازار وجود دارند، جزو دسته دوم هستند؛ یعنی بیشتر افراد مشکل مالی دارند.
زاوه خاطرنشان کرد: «دسته اول هم که توانایی مالی دارند، تعدادشان به 15 درصد مشتریان هم نمی‌رسد. 30 تا 35 درصد افراد هم جزو کسانی هستند که از کیفیت محصولات داخلی خسته شده‌اند.»
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
سه گروه متقاضی وام 25 میلیونی خودرو/بیشتر از 50 درصد خریداران مشکل مالی دارند؛ 30 تا 35 درصد افراد هم جزو کسانی هستند که از کیفیت محصولات داخلی خسته شده‌اند.
البته در تمام این خبرها یک دروغ بزرگ وجود داره! وام!!! کدوم وام؟
وام یعنی یک مبلغ مشخصی با ضامن و ... به بنده میدن، در یک مدت مشخص و با سود مشخص بر می گردونم
ولی هر چی خریدم مال من خواهد بود. اصلا فردای خرید اگر بخوام بفروشم، ربطی به وام نداره

اینکه الان می خواد اجرا بشه، اسمش میشه اجاره به شرط تملیک. یعنی ماشین دست طرف اجاره هست، به نامش نیست.
هم داره پول میده، هم در صورتیکه به هر دلیل بخواد ماشین رو بفروشه نمی تونه!
اجاره به شرط تملیک در مورد مسکن کاملا عقلانی و کاربردیه. ولی در مورد ماشین!؟
نمی دونم در صورت رخ دادن مشکل برای ماشین مثل تصادف و دزدیدنش و ... که قابل استفاده نباشه، سرنوشت اقساط چی میشه
در کل 7 سال اجاره کردی و اگر سالم مونده باشه، دیگه ارزش زیادی برای فروش نداره. البته اگر خط تولیدش هنوز باقی مونده باشه

اما حسنش اینه که هزاران ماشین صفر که دو ساله داره تو انبارها خاک میخوره، پول میشه برای خودروساز. انبار هم خالی میشه برای پرکردن از همین فرغونها
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
35
محل سکونت
ایران
وام 15 میلیونی در کنار تسهیلات جدید خودرو

روز گذشته شورای پول و اعتبار در حالی طرح‌های اعتباری بانک مرکزی در بسته رونق اقتصادی از جمله تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو را تصویب کرد که بنابر تصمیم سیاستگذاران پولی، دریافت وام 15 میلیون تومانی نیز در کنار تسهیلات مذکور قابل دریافت است. شنبه گذشته سه نفر از اعضای اقتصادی کشور در نشستی مشترک ضمن تبیین بسته سیاستی خروج از رکود به تشریح تسهیلاتی پرداختند که قرار است بازار خودروی کشور را از رکود فعلی نجات دهد.

در حال حاضر به‌دلیل نبود تقاضا خودروسازان با انباشت خودروهای تولیدی در پارکینگ‌ها مواجهند این در حالی است که تولید خودرو نیز به‌واسطه رویگردانی مشتریان از خرید با افت قابل‌توجهی همراه شده است. به‌واسطه بحرانی که هم اینک گریبانگیر زنجیره خودروسازی کشور شده مسوولان اقتصادی دولت تسهیلات 25 میلیونی به منظور تحریک سمت تقاضا تصویب کردند. بر این اساس طبق اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی تسهیلات مذکور در قالب وام خرید خودرو همچون روال گذشته نیست و در رویه جدید خودروسازان مستقیما نسبت به دریافت سفته از مشتریان اقدام می‌کنند.در مصوبه شورای پول و اعتبار در این زمینه تاکید شده که اجازه خرید اسناد ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی توسط شرکت تولیدکننده (خودروساز) به میزان هر دستگاه 25 میلیون تومان (حداکثر معادل 80 درصد ارزش هر دستگاه) به مدت حداکثر 7 سال با نرخ 16 درصد توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی داده خواهد شد و بانک‌مرکزی نیز با نرخ 14 درصد این اعتبار را در اختیار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی قرار می‌دهد. به این ترتیب برخلاف رویه گذشته این بار خودروسازان مستقیما با مشتریان برای دریافت سفته و تعهدات مالی روبه‌رو خواهند شد اما پیش از این به نظر می‌رسید که با تصویب تسهیلات 25 میلیونی، وام بانکی 15 میلیون تومانی که اردیبهشت ماه سال جاری به منظور تحریک سمت تقاضا در بازار خودرو مصوب شده بود ملغی شود حال ظاهرا وام 15 میلیونی همچنان به قوت خود باقی است و مشتریان می‌توانند از طریق بانک‌ها نسبت به اخذ وام مذکور اقدام کنند.
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
35
محل سکونت
ایران
بررسی وام 25 میلیونی خودرو
پرشین خودرو: وام 25میلیونی خودرو این روزها به نقل محافل خریداران خودرو تبدیل شده است و كارشناسان از آن به عنوان مرهمی برای فروش خودروهای داخلی یاد می‌كنند. اخیرا نیز شورای پول و اعتبار رنگ و بوی رسمی به آن داد تا مشتریان بتوانند به آن امیدوارتر باشند.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از صنعت نویس، همه اینها بسته به استقبال بانك‌ها از وام مزبور دارد. با این حال شنیده شده بانك مركزی قرار است اعتبار خوبی در این خصوص به بانك‌ها ارایه دهد تا آنها نیز بتوانند این وام را در مدت زمان كمتری به مشتریان ارایه داده تا خودروسازان نیز نفس راحتی بكشند.

اما شرایط وام خودروی 25 میلیون تومانی قرار است با شرایط بهتر و دردسر كمتری به دست مشتری برسد و گویا تنها با سفته در ازای وام و بدون ضامن قرار است به مشتری اعطا شود.

این وام هفت ساله و با سود 16درصد بوده كه به نظر می‌رسد در مقابل وام‌های بالای 27درصد كنونی بتواند نظر مردم را جلب كند و بخش عمده‌ای از قدرت خرید مردم برای داشتن خودروی صفر كیلومتر را افزایش دهد.

با یك محاسبه با فرمول روز تعیین میزان اقساط هفت ساله(84ماهه) مشخص می‌شود كه مشتریان برای آن باید ماهانه 500هزار تومان به بانك اقساط پرداخت كنند.

با تسهیلات 25 میلیون تومانی، مشتریان می‌توانند با پیش پرداختی چهار میلیونی صاحب پراید شده یا حدود 6 میلیون بدهند پژو 405 سوار شوند.

البته این تفاوت به این دلیل است كه 25میلیون تومان در شرایطی به صورت تمام پرداخت می‌شود كه این رقم معادل 80درصد قیمت خودرو باشد و می‌توان گفت كه به خودروهای بالای 31میلیون تومان حداكثر مبلغ وام تعلق خواهد گرفت.

اما سوال دیگری كه ممكن است برای متقاضیان پیش آید این است كه وضعیت سند خودرو چه خواهد شد؟

طبق آخرین پیگیری‌های صنعت نویس از ایران خودرو، این شركت در صورت تسویه نیمی از اقساط سند خودرو را به نام مشتری خواهد كرد.

آن طور كه تجربه نشان داده حدود دو ماهی زمان نیاز است تا مصوبه شورای پول و اعتبار به مرحله اجرا برسد. ضمن این كه قرار است سود بانكی نیز كاهش یابد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا