برگزیده های پرشین تولز

وزیر ژاپنی 'خودکشی کرد'

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
اديت شد! هرچي بهروز جان بگه ما مي گيم چشم!
bowmaster.gif
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
آدما یه روز همینطوری میمیرن ، حالا چه فرقی میکنه قبل از اینکه پیر بشن و 1001 مرض بگیرن مثلا در 60 سالگی خودشونو بکشن ! (کلی گفتم)

وقتي ژاپنو امريكايي گرفتن امپراطورشون تسليم شدن ژاپنو اعلام كرد صدها افسر‍ژاپني اقدام به خودكشي كردن بجاش تو ايران يه تيرم شكليك نكردن(البته يه كشتي ايراني كه ايتاليايي ها به كاپيتانش اموزش داده بود يه كي دوساعت جنگيد و غرق شد!) !
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
بهروز جان زیاد سخت نگیر با هم لابد شوخی دارن :D
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
در انتظار واکنش آبه به خودکشي وزير


وزير کشاورزي کابينه شينزو آبه در پي افشاي رسوايي هاي مکرر خودکشي کرد. خودکشي اين وزير کابينه آبه مشکلات دولت ژاپن را در آستانه انتخابات آتي اين کشور غامض تر کرده و بر احتمال کاهش محبوبيت نخست وزير افزوده است.

به تاييد اسناد موجود در کتابخانه ملي توکيو، خودکشي توشيکاتسو ماتسوکا وزير کشاورزي، اولين مورد خودکشي در بين اعضاي دولت هاي ژاپن به شمار مي رود که پس از جنگ جهاني دوم صورت مي گيرد.

يکي از مقامات رسمي ژاپن در اين باره گفت؛ «اين مساله موجب بروز مشکلات جدي سياسي براي دولت ژاپن خواهد شد با اين حال در اين مقطع زماني هنوز نمي توان ميزان تاثير اين حادثه را برآورد کرد.»

مساله خودکشي ماتسوکا در حالي در رسانه هاي ژاپن منعکس شد که محبوبيت آبه و دولت او به پايين ترين سطح خود از زمان حضور او در منصب نخست وزيري در سپتامبر سال گذشته رسيده است. افول محبوبيت آبه بيشتر به دليل مديريت نادرست دولت او در بخش حقوق بازنشستگي بوده که ممکن است در آينده موجب تغيير ميزان حقوق و ضوابط بازنشستگي به ضرر بازنشستگان ژاپني شود. در آستانه انتخابات مجلس اعيان ژاپن که اولين آزمون انتخاباتي دولت آبه به شمار مي رود، ضربه ناشي از اين رسوايي بر محبوبيت او، حزب متبوع نخست وزير را نيز بسيار آسيب پذير کرده و احتمال شکست مبارزات انتخاباتي اين حزب را افزايش داده است. ماتسوکاي 62 ساله به دنبال افشاي رسوايي هاي مالي متعدد که ناشي از سرمايه گذاري هاي وي با انگيزه هاي سياسي بودند، دست به خودکشي زد. او را در حالي که بيهوش شده بود در آپارتمان اش واقع در مجتمع مسکوني ويژه نمايندگان و سياستمداران در توکيو يافتند. ماتسوکا در بيمارستان جان سپرد.

پليس ژاپن از ارائه توضيحات و اظهارنظر درباره خودکشي ماتسوکا خودداري کرده است. همچنين به ادعاي برخي رسانه هاي ژاپني در مورد وجود يادداشتي از ماتسوکا تاکنون واکنشي در اين خصوص نشان داده نشده است. رسانه هاي ژاپني و از جمله شبکه عمومي «ان اچ کي» مدعي شده اند پليس يادداشتي را همراه جسد ماتسوکا يافته او پيش از حلق آويز کردن خود آن را نوشته است. اين رسانه ها اشاره اي به جزئيات اين يادداشت نکرده اند.

آبه نيز که به وضوح تحت تاثير اين رخداد قرار گرفته بود به خبرنگاران گفت؛ «من واقعاً از وقوع چنين اتفاقي شرمسار هستم و از صميم قلب اميدوارم روح او در آرامش باشد.»

ماتسوکا که پيش تر بارها دخالت خود را در اين رسوايي ها انکار و تکذيب کرده بود، قرار بود دوشنبه، ساعاتي پس از آن که بدن بي جان اش کشف شد، در پارلمان ژاپن حاضر شده و در خصوص اين رسوايي به پرسش هاي نمايندگان پاسخ دهد. منتقدان آبه او را به کوتاهي در حمايت از ماتسوکا متهم کرده اند و به نظر مي رسد که همين اتهام براي خدشه دار کردن چهره نخست وزير در مدت کوتاهي کافي باشد. البته برخي از تحليلگران بر اين عقيده اند که نحوه برخورد آبه با اين مساله و واکنش صحيح او مي تواند افت محبوبيت او را در مدت زماني به نسبت طولاني جبران کند.

جون آيو استاد علوم سياسي موسسه ملي تحصيلات تکميلي و مطالعات سياسي ژاپن درباره مشکلات دولت آبه و آينده آن مي گويد؛ «پيش بيني آن چه براي دولت آبه روي خواهد داد بسيار مشکل است. به نظر من بيشتر به واکنش آبه بستگي دارد. ممکن است از طرفي خودکشي «ماتسوکا» موجب شود تا احزاب مخالف دولت از پيگيري مساله رسوايي هاي مالي منصرف شوند اما از طرف ديگر ممکن است اين فرضيه را پيش بکشند که احتمالاً رسوايي ها به مراتب عميق تر و بدتر از آن بوده است که تاکنون افشا شده چرا که در غير اين صورت ماتسوکا خودکشي نمي کرد.» بازار مالي ژاپن فعلاً نسبت به رويدادهاي اخير واکنشي از خود نشان نداده است. در همين حال رهبران احزاب مخالف دولت از خودکشي ماتسوکا ابراز حيرت کردند.

ميزوهو فوکوشيما **** حزب کوچک سوسيال دموکرات ژاپن در اين باره گفت؛ «اميدوارم ماتسوکا پيش از مرگ اش مسووليت خود را درباره اداي توضيحات به مردم انجام داده باشد.»

ژاپن بالاترين نرخ خودکشي در بين کشورهاي صنعتي دنيا را دارد که به عقيده کارشناسان بخشي از آن به دليل فقدان آموزه هاي مذهبي که خودکشي را نهي کنند، است. بخش ديگري از اين آمار قابل توجه به دليل سنت ژاپني ها است که انجام خودکشي را براي جبران اشتباهات و مصون نگه داشتن عزيزان از شرمساري، کاري پسنديده مي داند.
 
بالا