برگزیده های پرشین تولز

۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار واقعی از آماتورهای پر ادعا - پاریسنا

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
منبع: ۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار از آماتورهای پر ادعا نوشته شده در پاریسنا
این مقاله اختصاصا توسط پاریسنا گردآوری و نگاشته شده است و بازنشر آن حتی با ذکر منبع نیز مورد رضایت پاریسنا نخواهد بود.

***

یک مرتبه توی یک فرومی خواندم که کسی به طنز نوشته بود مردم توی نت دو دسته شده‌اند. یا فروشگاه‌دارند یا سئوکار.
این روزها در دنیای وب فارسی همه سئوکار هستند و هر کسی که یک مقاله‌ی مرتبط با سئو خوانده باشد، احساس می‌کند دنیای پر پیچ و خم بهینه‌سازی را مثل کف دست می‌شناسد. کافی است هر جا رسیدید، مبحثی را درباره‌ی سئو مطرح کنید؛ ۲۴ ساعت نگذشته، ده‌ها پیام بلندبالا برای تبلیغ «سئو تضمینی» و «خرید بک لینک» و «سئوسازی» و این قبیل عبارات سطحی و بی‌معنی برای شما ارسال خواهد شد. تازه پیام‌های تبلیغاتی را علاوه کنید بر حجم زیادی از تزهای کم‌مایه و بی‌پایه و اساس درباره مبحثی که طرح کرده‌اید.
بنا به تجربه‌های شخصی، این ده نکته را در زیر آورده‌ام که می‌توانید در شناسایی آماتورهای کم‌سوادی که این روزها نت فارسی را قرق کرده‌اند استفاده کنید و تفاوت متخصص سئو با نوجوان‌های پر ادعا را بشناسید.

سئوکار باید بنویسد
همه‌ی سئوکارها وبلاگ‌نویس نیستند؛ اما می‌توان گفت اغلب سئوکارها بالاخره یک جایی می‌نویسند و مقالاتشان را منتشر می‌کنند. وب‌سایت شخصی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، مجلات مرتبط آنلاین یا کاغذی و یا کتاب. تقریبا هر سئوکاری باید یک سری مقالات منتشر شده داشته باشد. ننوشتن مقالات تخصصی سئو برای یک سئوکار مثل این است که فردی عضو هیئت علمی دانشگاهی باشد، اما یک مقاله یا کتاب تخصصی هم منتشر نکرده باشد.
بسیاری از سئوکارها را می‌توانید از روی اعتبار وب‌سایت یا مقالات و احتمالا کتاب‌های منتشر شده‌شان بشناسید.
برای مثال دنی سولیوان علاوه بر مجله‌های معتبری مثل سرچ‌انجین‌لند و مارکتینگ‌لند در وبلاگ شخصی‌اش هم می‌نویسد. راند فیشکین، موسس سئوموز در وبلاگش در سایت موز.کام می‌نویسد. و به همین ترتیب دجان‌سئو، جف گوینز و نیل پاتل در بخش بلاگ وب‌سایتش می‌نویسد. یا بسیار بزرگان دیگری که هر کدام به نحوی در یک جایی مقالات خودشان را منتشر می‌کنند.
پس اگر سئوکاری برای شما فیس و افاده آمد از بس که سرش شلوغ است فرصت وبلاگ‌نویسی و این بچه‌بازی‌ها را ندارد، وبلاگ منظم و به‌روز چند تا از این غول‌های سئوی دنیا را بیش‌ترین مشتری‌های سئوی دنیا را جذب کرده‌اند، بهش معرفی کنید.

نمونه کار قابل اثبات و تجارب موفق
اگر به وب‌سایت خود اهمیت می‌دهید یا قستمی از عمر و سرمایه‌ی خود را پای آن ریخته‌اید، حتما وحشت می‌کنید اگر بفهمید فردی که می‌خواهد برای شما خدمات سئو ارائه کند، خودش با آزمون و خطا و تقلب از روی دست این و آن کارهایش را پیش می‌برد.
به یاد داشته باشید که شما و سرمایه‌ی مالی و زمانی شما موش آزمایشگاهی دیگران نیستید که هر کسی از راه برسد و یک استراتژی من‌درآوردی روی آن امتحان کند. این‌طور افراد به راحتی می‌توانند شما را به روز سیاه بنشانند. دنیای سئو، دنیای احتمالات پیچیده است و هر عملی می‌تواند به سلسله اتفاقات ناگواری بینجامد که فکرش را هم نمی‌کنید. پس به هر کسی که توی این فروم و آن وب‌سایت ادعای تخصص در سئو می‌کند اعتماد نکنید. از او نمونه کار قابل اثبات بخواهید و حتما آن‌ها را بررسی کنید. از وی بخواهید کاتالوگی از نمونه‌کارها و تجارب خود دارد برای شما ارائه کند و موارد ادعا شده در رزومه یا کاتالوگ دریافتی را به دقت بررسی کنید. اگر دروغی در آن مشاهده کردید، بدانید یک جای کار می‌لنگد و سئوکار شما آن‌طورها هم سئوکار نیست.

سطح درک از دنیای سئو
شاید بپرسید چطور سطح سواد افراد را از پشت مونیتور بفهمیم. من به شما می‌گویم که چطور، اما حق با شماست. این موضوع یک مقدار مبهم است. علاوه بر آن، شما باید در نظر داشته باشید که ممکن است بسته به سطح اطلاعاتی که شما از دنیای سئو دارید، حرف‌های یک فردی به نظر شما خیلی منطقی و موثق بیاید، اما اگر یک متخصص سئو صحبت‌های همان شخص را بشنود، می‌تواند ایرادات منطقی بسیاری از آن بیرون بکشد. پس هر کسی دو کلمه حرف قلمبه سلمبه زد، فکر نکنید خبری شده و کسی است.
اما چطور سطح سواد و درک فرد از دنیای سئو را محک بزنیم؟ این کار، دودوتا چهارتا نیست که فرمول خاصی داشته باشد. باید صحبت‌هایش را گوش کنید. خودتان هم قدری مطالعه کنید. نقشه راه و استراتژی‌ای که برای سئوی سایت شما رسم کرده را به خوبی بررسی کنید و از دیگران مشورت بگیرید؛ و در مشورت‌ها مراقب دشمنی‌ها، رقابت‌ها و ادعاهای نادرست طرف مورد مشورت هم باشید. هم‌چنین بد نیست اگر با شخصیت طرفتان آشنایی پیدا کنید. اگر در فروم‌ها فعال است، مطالب جدید و قدیمش را بخوانید و ببینید چقدر از حرف‌هایش، حرف حساب است.
خلاصه که باید با بررسی جمیع جهات، سواد طرفتان را محک کنید و ببینید آن‌قدر که ادعا دارد، درکش از دنیای سئو کامل هست یا نه.

بک لینک
کوتاه عرض کنم. هر کس دیدید در وب‌سایتش بخشی برای خرید بک‌لینک دارد و یا کلا اسمی از خرید بک لینک می‌آورد و یا توی ذهنش و لابه‌لای حرف‌هایش دریافتید که بخشی از کارش خرید بک لینک است را از کانتکت‌های خودتان حذف کنید و اگر دوست داشتید ایگنور هم بکنید که یک وقت به شما نزدیک نشود.
هر سئوکاری که ذره‌ای درک از شرایط مناسبات و معادلات دنیای بهینه‌سازی داشته باشد، می‌داند که خرید بک‌لینک مدت‌ها پیش مرده و به خوبی می‌داند که ریسک خرید بک‌لینک پتانسیل چه اتفاقات ناگواری را در خود دارد.

سئو تضمینی
از فرد بپرسید که می‌تواند رتبه‌ی شما را بعد از پروسه‌ی سئو تضمین کند یا نه؟ اگر پاسخ داد بله، سرتان را برگردانید و تا جایی که می‌توانید از دستش فرار کنید!
سئو یعنی دنیای احتمالات و متغیرها. پس عبارت سئو تضمینی به خودی خود یک عبارت پارادوکسیکال و متضاد است. چنین چیزی نه وجود خارجی است و نه دست‌یافتنی.
علاوه بر این‌که نتیجه‌ی کارهای سئوکار برای یک وب‌سایت ممکن است با آن‌چه در سر داشته بسیار متفاوت باشد، سایر وب‌سایت‌ها هم هستند که شما هیچ‌گونه نفوذی بر عملکرد آن‌ها ندارید. منظور این‌که نه تنها نتایج کارهای خود سئوکار به طور دقیق معلوم نیست، بلکه دنیای بیرون هم به طور مطلق غیرقابل پیش‌بینی است. با کمی فکر، می‌توانید از این استدلال ساده و همه‌فهم، به خوبی وسعت پیچیدگی‌های دنیای سئو را دریابید و به درستی درک کنید که واژه سئو تضمینی تا چه حد از پایه غیرمنطقی و کاسب‌کارانه است. اغلب افرادی که از این عبارت در صحبت‌ها، تبلیغات یا قراردادهای خود استفاده می‌کند از روی نفع شخصی و بنا به طمع مالی چنین می‌گویند و اگر از این گروه نباشند، باز مشخص است که درک صحیحی از سئو ندارند. در هر صورت افراد مناسبی برای استخدام نیستند.

قیمت؛ کم‌ترین یا بیش‌ترین، ملاک نیست
نمی‌خواهم بگویم هر چه قیمت بیش‌تر باشد بهتر است. اما طبق آمار، امروزه سئو گران‌ترین و از آن‌طرف پردرآمدترین حوزه‌ی دنیای آی‌تی است. می‌توانید سفارش یک پروژه را به هر سئوکار مطرح یا نیمه‌مطرحی که در دنیا هست بدهید تا قیمت‌هایشان دود از سرتان بلند کند.
برای مثال خود من برای کسب اطلاع از قیمت پروژه‌ای که می‌خواستم قبول کنم با چندین شرکت خارجی و داخلی مکاتبه کردم تا بتوانم قیمتم را تعیین کنم و به مشتری بدهم. پروژه‌ی مذکور شامل رفع پنالتی الگوریتم پنگوئن گوگل و برگرداندن وب‌سایت پنالایز شده به حالت عادی بود. قیمت یکی از شرکت‌ها به آدرس SEO.fr که متخصصین رفع پنالتی هستند بالغ بود بر روزی ۱۵۰۰ یورو به مدت حداقل ۷ روز. یعنی ۱۰ هزار و ۵۰۰ یورو برابر با تقریبا ۵۵ میلیون تومان. و البته شرکت‌های داخلی هم هیچ‌کدام پروژه‌ای که بنده قبول کرده بودم را نمی‌پذیرفتند و قیمتی ارائه ندادند.
البته لازم است در نظر داشته باشید پروژه‌ی مذکور، پروژه‌ی وسیع و پیچیده‌ای بود و به همان میزان هم جزء گران‌ترین انواع پروژه‌های مربوط به سئو می‌باشد و همین‌طور مد نظر داشته باشید که قیمت‌های ایران این‌قدرها هم بالا نیستند چرا که دنیای وب فارسی به وسعت و پیشرفتگی وب جهان درنیامده که این قیمت‌ها در آن حل شده باشد. فقط خواستم شمه‌ای از قیمت‌های جهانی را روشن کرده باشم.
اما کسی که سخت‌ترین پروژه‌ها را با قیمت‌های ۴۰۰ ۵۰۰ هزار تومانی قبول می‌کند، اگر قصد ورشکستگی نداشته باشد، قطعا متوجه کاری که قبول کرده نیست و وسعت جزئیات اجرایی پروژه را متوجه نشده است.
از طرفی نباید هر کس که قیمتش بیش‌تر بود را حرفه‌ای‌تر بدانید، و از سمتی نباید قیمت‌های پرت و بسیار نازل را جدی بگیرید.

سطح رضایت مشتری
وب‌سایت مشتری‌های قبلی سئوکار را به خوبی بررسی کنید. با ایشان مکاتبه و ایمیل‌نگاری کنید و میزان رضایت‌شان را جویا شوید. مراقب باشید که دشمنی‌ها باعث گمراهی شما نشوند و همین‌طور دوستی‌ها. یک مشتری ممکن است دوست سئوکار باشد و یکی ممکن است بعد از پایان پروژه به هر دلیلی دشمنش شده باشد. پس سعی کنید از تعداد زیادی مشتری پرس‌و‌جو کنید و البته خودتان هم جایگاه و شرایط وب‌سایت مشتری‌ها را به خوبی بررسی کنید و میانگین این موارد را به عنوان سطح رضایت مشتری‌ها در نظر بگیرید و در تصمیم‌تان برای استخدام او دخالت بدهید.

ابزارهای مورد استفاده
دقت کنید که سئوکار مد نظر از چه ابزارهایی استفاده می‌کند. آیا با ابزارهای آنلاین و نرم‌افزارهای روز دنیا آشنایی دارد. آیا از پنل‌های پریمیوم شرکت‌های بزرگی مثل MOZ یا Ahrefs یا نرم‌افزارهای قدری مثل SEO PowerSuite استفاده می‌کند یا همین‌طور خودش تخمینی و الابختکی و بدون هیچ ابزاری آنالیز می‌کند و همان‌طور هم تصمیم می‌گیرد.
بسیاری از سئوکارها حتی اسم این ابزارها هم به گوششان نخورده است. انتظار نیست هر سئوکاری با یک شرکت نقلی، ماهیانه چندین میلیون تومان هزینه‌ی ابزارهای متفاوت را که بسیار گران هم هستند پرداخت کند. اما استفاده از ابزار همیشه محدود به ابزارهای پولی نیست.
منظور از طرح این مورد، شناسایی افرادی هستند که در آنالیزهایشان حتی استفاده از گوگل وبمسترتولز و گوکل آنالیتیکس را به خوبی دخالت نمی‌دهند و اشراف کافی در استفاده از هیچ‌گونه ابزار حتی رایگانی را ندارند. وگرنه همیشه جوانان باهوش و بااستعداد و دقیق و بامطالعه‌ای هستند که از آب کره می‌گیرند و با اشراف و آشنایی خوبی که به ابزارهای روز دنیا دارند، گاها بدون استفاده از ابزارهای پولی و با کم‌ترین مخارج، بهترین و پیچیده‌ترین استفاده‌ها را می‌کنند. به دنبال این افراد باشید.

سطح ارتباط با مشتری
سئو یک پروسه است نه یک پروژه. از سئوکار بپرسید آیا تغییراتی که در پروسه‌ی سئو بر روی وب‌سایت شما یا برای وب‌سایت شما انجام می‌دهد را به اطلاع شما خواهد رساند یا نه. هر سئوکار حرفه‌ای و قابل اعتمادی از مطلع کردن مشتری‌اش ترسی نخواهد داشت. اگر طرف مقابلتان از این کار سر باز زد یا به بهانه‌هایی مثل حجم کار زیاد یا کم‌اهمیت بودن این موضوعات جانبی شما را دست‌به‌سر کرد بدانید که احتمال زیاد از اعمال خودش مطمئن نیست و نمی‌خواهد کسی بداند کارهایی که می‌کند چقدر سطحی یا خطرناک هستند.
سئوکار حرفه‌ای بدون این‌که شما اسمی ببرید یا اصرار کنید، ارسال هفتگی یا معمولا ماهانه‌ی گزارش تغییرات و پروسه‌ی پیشرفت سئوی وب‌سایت مشتری‌اش را -مثلا در قالب یک فایل پی‌دی‌اف- جزء وظایفش می‌داند.
هر چه دیدید فرد مقابلتان پلن کاری‌اش دقیق‌تر و منظم‌تر و مشخص‌تر است، بدانید که تجربه‌ی بیش‌تری دارد و کارش را بهتر و دقیق‌تر می‌شناسد.

نقشه راه معین و منظم
در انتها خوب است به این نکته‌ی مهم اشاره کنم که هر سئوکاری برای هر منظوری که استخدام می‌شود باید یک نقشه راه و یک استراتژی معین با تکنیک‌های مشخص در چنته داشته باشد. از سئوکار مورد نظرتان بخواهید که نقشه راه ارائه دهد. بخواهید که دقیقا برنامه‌اش را مکتوب کند.
نقشه راه خوب باید شامل یک‌به‌یک اعمال و تغییرات پروسه‌ی سئو باشد که با زمان‌بندی دقیق در نقشه راه چیده شده‌اند و نتایج مورد انتظار پس از هر مرحله نیز به دقت تعریف شده باشند.
نه تنها در مکتوب کردن چنین مواردی که در مکتوب بودن گزارشات ماهانه و سایر گزارشات اصرار کنید. کسی که حوصله‌ی تایپ کردن و تنظیم گزارش عملکرد خودش را نداشته باشد، قطعا حوصله و دقت لازم در اجرای خواسته‌های شما را نیز نخواهد داشت.
این ده مورد، بنا به تجربه‌های متفاوت و در طی سالیان متمادی به دست آمده‌اند. سعی کردم با زبان ساده، نکات و راه‌های کاربردی و کاملا عملی‌ای برای شناسایی متخصصین واقعی سئو در دنیای شلوغ و بی حساب‌کتاب نت فارسی معرفی کنم و آموزش دهم. و امیدوارم به کارتان آمده باشد.

پی‌نوشت به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴:
همان‌طور که قبل از نگارش این مقاله حدس می‌زدم، آن دسته از دوستانی که در نت فارسی، مدت‌هاست به شیوه‌های منسوخ شده و خطرناک، وب‌سایت کلاینت‌هایشان را متداوما با ریسک‌های گوناگونی مواجه می‌سازند و هیچ‌وقت هم حاضر به تجدیدنظر در رفتار کاری‌شان نیستند، مخالفت‌های شدید‌الحن و بسیار تندی نسبت به مقاله‌ی حقیر، در فروم‌ها و محیط‌های گوناگون وب فارسی ایراد کرده‌اند و حتی ایمیل‌هایی حاوی انواع و اقسام ناسزا مرحمت کردند.
این عزیزان که به نحو غیرقابل پذیرشی، همواره از کم‌آگاهی مخاطبنشان سوء استفاده کرده‌اند و شالوده‌ی کسب‌و‌کارشان را بر دروغ بنا نهاده‌اند، هیچ‌گونه منطق و استدلالی در رد عرایض بنده نیاورده‌اند. چه بسا که این نکات و این فاکتورهایی که در مقاله‌ی من آورده شده، قبلا هم توسط بزرگان دنیای سئو مطرح شده بودند و حتی بسیاری‌شان از المان‌هایی هستند که خود گوگل هم بر آن‌ها صحه گذاشته است.
هر شخص منصفی، با اندک جست‌و‌جویی می‌تواند مقالات مشابه بسیار بسیار زیادی در این‌باره پیدا کند. اما تصمیم گرفتم تعدادی مقاله‌ی مشابه را برای مطالعه‌ی دوستانی که حاضر به تفکر هستند اضافه کنم.
مخاطب کلام من، آن‌هایی نیستند که قبل از خواندن و قبل از شنیدن، تصمیمشان را گرفته‌اند. آن‌هایی نیستند که سال‌هاست بر موج کم‌آگاهی وبمسترها سواری کرده‌اند و به شخصه مکررا دیده‌ام که چه فجایعی را برای صاحبان وب‌سایت‌ها رقم زده‌اند و چطور با نادانی خودشان زندگی افراد را به بازی گرفته‌اند و حالا هم از هر نوع اتهام و دروغ و فحشی که بتوانند، نسب به یک نفر که تصمیم به اندکی روشن‌گری گرفته، دریغ نمی‌کنند. بل، مخاطب کلام من کسانی هستند که اهل تفکر و اهل انصاف‌اند؛ و اگر هم مسیری را اشتباه رفته‌اند، از بیان آن ترسی ندارند و دیگران را به دلیل ضعف‌های خودشان -که همه‌ی ما در کارمان داریم- زیر سوال نمی‌برند.
بیش از این بر حجم این مطلب اضافه نمی‌کنم. توصیه می‌کنم حداقل لینک اول را که متعلق به خود گوگل است، با دقت مطالعه بفرمایید.
یادآور می‌شوم که مقاله‌ی بنده ترجمه‌ نبوده و یافتن این مقالات مشابه، اخیرا، و بعد از نوشتن مطلب و بنا به مسائلی که پیش آمده، صورت گرفت. آن‌چه در این مقالات و مطلب حقیر، یکسان است بنا به مطالعات گذشته و آرشیو ذهنی‌ام بوده است.
هم‌چنین، واضح است که یکسان بودن فاکتورهای مقاله‌ی بنده با نکات مندرج در این مطالب، به خودی خود، دال بر صحت و درستی این فاکتورها نیست. بل، دلیل محکمی است که هر شخص منصفی درک خواهد کرد برای رد استدلال‌های بزرگان یک تخصص علمی، بایستی منطق و دلیل مستحکمی آورده شود.
Do you need an SEO? | Support.Google.com/Webmasters
Thirteen Questions To Ask Before You Hire A Local SEO Consultant | Searchengineland.com
Hiring for SEO: How to Find and Hire Someone with Little or No Experience | MOZ.com
Four Tips For Hiring The Right SEO Firm | Forbes.com
Eight Biggest Mistakes in Hiring an SEO Company | Forbes.com
Ten Questions to Ask When Hiring an SEO Consultan | Entrepreneur.com
Twelve Questions to Ask Before Hiring an SEO Expert | Mashable.com
SEO Company Checklist: How to Hire the Right Vendor | Inc.com
Hire An SEO Expert – 10 Questions To Ask BEFORE And AFTER | Dagmargatell.com
Top 10 Things to Look for in an SEO Expert | CIO.com
Things to Consider Before You Hire an SEO Company | Coalmarch.com
How to Hire a SEO Firm – According to Google | Toprankblog.com
Twenty Questions To Ask an SEO Company Before Hiring Them | Dynamikinternetmarketing.com
So You Hired an SEO Consultant: What Should You Expect? | Sitepoint.com
How to Hire an SEO Expert | Upwork.com
How to get good search engine rankings: Part 11: Hiring professional help | Websitehelpers.com​
***​
منبع: ۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار از آماتورهای پر ادعا نوشته شده در پاریسنا
این مقاله اختصاصا توسط پاریسنا گردآوری و نگاشته شده است و بازنشر آن حتی با ذکر منبع نیز مورد رضایت پاریسنا نخواهد بود.
***​
پی‌نوشت: اگر شما هم نکته‌ای دارید که در موارد بالا آورده نشده، ما و دیگر کاربران و خوانندگان را از دیدگاه خود مطلع سازید و در این تاپیک شرکت کنید.
هم‌چنین برای مکاتبات بیش‌تر و یا شرکت در دوره‌های آموزشی سئو پاریسنا با این ایمیل در تماس باشید: SEO [At] Parisna [dot] com
***​
پاریسنا در شبکه‌های اجتماعی:
 
Last edited:

ATILA1355

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
3,024
لایک‌ها
1,118
محل سکونت
تهران
سلام دوست عزیز
شما خود تون سئوکار هستید؟
 

tabarokk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 جولای 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
25
سلام
بک لینک گیری و لینک بیلدینگ دو مقوله ی کاملا جداست که خرید بک لینک اصولی در دراز مدت تاثیرات خوبی دارد ولی این امر در لینک بیلدینگ متناقض می باشد !
شما میتوانید یک سایت فروش شارژ را در مدت 1 سال با کلمه ی شارژ ایرانسل به پیج 1 برسانید در حالی که نه تولید محتوی دارید نه بک لینکی ؟
:)
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
سلام دوست عزیز
شما خود تون سئوکار هستید؟

وقت بخیر
من مدت ۴ سال هست که سئو رو دنبال می‌کنم، مطالعه می‌کنم و در کلاس‌های حضوری و آنلاین بسیاری بزرگان شرکت کردم و تا تونستم تجربیات خودم رو گسترش دادم. در حال حاضر هم دوره‌های آموزشی سئو در عناوین مختلف برگزار می‌کنم.
بله. می‌تونم بگم سئوکار هستم.
:)

سلام
بک لینک گیری و لینک بیلدینگ دو مقوله ی کاملا جداست که خرید بک لینک اصولی در دراز مدت تاثیرات خوبی دارد ولی این امر در لینک بیلدینگ متناقض می باشد !
شما میتوانید یک سایت فروش شارژ را در مدت 1 سال با کلمه ی شارژ ایرانسل به پیج 1 برسانید در حالی که نه تولید محتوی دارید نه بک لینکی ؟
:)

وقت بخیر
اصولا لینک‌بیلدینگ ربطی به خرید بک‌لینک نداره رفیق عزیز. لینک‌بیلدینگ یکی از شاخه‌های اصلی و وسیع سئو هست که در هیچ قسمتش اساسا خرید بک‌لینک تعریف نشده.
بنده چیزی رو تضمین نمی‌کنم و در حال حاضر پروژه‌ی جدید هم نمی‌تونم قبول کنم. فعلا برگزاری دوره‌های آنلاین و مشتری‌های قبلی که قبول کردم فرصتم رو اشغال کرده.
ضمن این‌که الان تو همین مقاله گفتم که سئو چیز تضمین شدنی‌ای نیست رفیق جان.
هر سایتی بسته به موضوع و نوعش، استراتژی و پلن متفاوتی برای بهینه‌سازی می‌طلبه. اون کارهایی که برای یک مجله خبری انجام می‌شه رو توی سایت فروشگاه یا فروش شارژ نمی‌شه تکرار کرد و بلعکس.
اما به هر حال روش‌های مناسب برای افزایش رتبه‌ی سایت فروش شارژ هم وجود داره.
خرید بک‌لینک هم اصولا من انجام نمی‌دم. اصولی و غیراصولی نداره. تمام بک‌لینک فروش‌های اینترنت ادعای خرید بک‌لینک اصولی دارند. می‌تونید در صورت تمایل به خرید بک‌لینک به اون‌ها مراجعه کنید.
موفق باشید
 

ATILA1355

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
3,024
لایک‌ها
1,118
محل سکونت
تهران
وقت بخیر
من مدت ۴ سال هست که سئو رو دنبال می‌کنم، مطالعه می‌کنم و در کلاس‌های حضوری و آنلاین بسیاری بزرگان شرکت کردم و تا تونستم تجربیات خودم رو گسترش دادم. در حال حاضر هم دوره‌های آموزشی سئو در عناوین مختلف برگزار می‌کنم.
بله. می‌تونم بگم سئوکار هستم.
:)

و سوال بعدی این که این سایت پاریسنا هم مال شما هست؟
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
و سوال بعدی این که این سایت پاریسنا هم مال شما هست؟

بله.
پاریسنا حدودا شش ماه پیش بالا آمده. اما هنوز در مرحله‌ی پیش‌تولید هستش(!) و تا به امروز جز مطالب گهگاهی به شکل رسمی راه‌اندازی نشده.
در حال حاضر، کارها و برنامه‌ریزی‌های لازم و همین‌طور گردآوری تیم نویسندگان و تنظیم شکل و چیدمان و انتخاب کتگوری‌های موضوعی سایت به پایان نرسیده و همون‌طور که گفتم می‌شه گفت پاریسنا هنوز شروع به کار نکرده.
با تشکر
 

8325910

Registered User
تاریخ عضویت
20 مارس 2015
نوشته‌ها
101
لایک‌ها
30
باید طرف نمونه کار بده ما هم از نمونه کار سوال کنیم تنها راهش همینه
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
باید طرف نمونه کار بده ما هم از نمونه کار سوال کنیم تنها راهش همینه

وقت بحیر
نمونه کار هم یکی از نکات هستش ولی بررسی نمونه‌کارها هم خودش بحثیه.
بسیاری از نمونه‌کارهایی که برخی افراد ارائه می‌کنند، تاریخ اتقضاشون چند هفته‌س. به دلیل ضعف مفرط و جهلی که در استراتژی و تکنیک‌های بهینه‌سازی پیش‌پا‌افتاده‌ای که استفاده می‌کنند، شما می‌بینی یک سایتی یک ماه صفحه اوله و بعد بالکل ناپدید می‌شه.
این اتفاق رو بنده شاید بیش تر از صد بار دیدم.

موفق باشید
 

mehdiBC

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2008
نوشته‌ها
579
لایک‌ها
247
محل سکونت
وردپرس
تشکر از اطلاعاتی که رایگان در اختیار ما قرار می دهید.
یک سوال:
سایت چند وقت میکشه بعد از سئو نتیجه و ثمر بده؟
می دونم بستگی به رقبای موضوع سایت داره
اما فرض کنید سایت دانلود
 

mohsen.unlimited

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2013
نوشته‌ها
367
لایک‌ها
340
منبع: ۱۰ نکته برای تشخیص سئوکار از آماتورهای پر ادعا نوشته شده در پاریسنا
این مقاله اختصاصا توسط پاریسنا گردآوری و نگاشته شده است و بازنشر آن حتی با ذکر منبع نیز مورد رضایت پاریسنا نخواهد بود.​

بخش بک لینک و تضمین شما و بعد ازون، ننوشتن سئوکار، صحیح نیست.عدم تضمین نشانه ضعف سئوکار و در عین حال مسئولیت پذیری و صداقت هست.تضمین با دانش کم هم نشانه دروغگو بودن.درسته که سئو ، اساسا تضمین نداره و روی یک سایت خارجی به نام گوگل قول داده میشه.همیشه یک درصد احتمال شکست هست.اما کسی که دانش و تجربه کافی داره و در حوزه های رقابتی خاک خوردست و با تغییرات و هوشمند تر شدن گوگل، تغییر می کنه و به مشتری تضمین میده، اون یک درصد ریسک رو پذیرفته.لذا تضمین کردنش نشان از نالایق بودنش نیست.
خیلی ها(نه سئوکار ها) موضوعات کم یا بی رقابت رو خودشون می تونن سئو کنن.پس اگر به شخص دیگه ای قول بدن که در موضوع کم رقابت این کار رو براشون با تضمین انجام بدن نشان از دروغشون هست؟طبیعتا خیر!
سئو کار حرفه ای هم تفاوتش با دیگران در این هست که در سطوح رقابتی می تونه تضمین کنه.

خرید بک لینک هم صرفا به خاطر اینکه مخالف با قوانین گوگل هست، بد نیست.به خیلی موارد بستگی داره.با یک یررسی ساده متوجه رتبه خوب و البته طولانی مدت وب سایت هایی که لینک خریدند می شید.(عینا لینک خریدند.نه لینک بیلدینگ).در کنارش هم ممکنه صدها سایت ببینید که با خرید بک لینک، یا افت شدید کردند یا براشون بی تاثیر بوده.در حوزه سئو نباید مطلق نگاه کرد.همونطور که خودتون گفتید دنیایی از احتمالات و متغیرهاست.ممکنه مواردی که شما بد بدونید، گاها در شرایط خاصی خوب باشن.(خاصیت تضریبی فاکتور های سئو - قوانین نانوشته گوگل)

با اینکه من خودم موافق نوشتن هستم ولی دلیل نمیشه کسی که نمی نویسه، کارش خوب نباشه.اینکه چند سئوکار مشهور دنیا می نویسند، دلیل نمیشه همه باید بنویسند.سئوکارانی که نام بردید،یک بعد اصلیشون، آموزش است.آیا شما کسانی که آموزش نمیدن و سئوکار خوبی هستند رو میشناسید؟آیا همه سئوکاران جهان رو تک تک چک کردید؟شما فقط اونهایی که مطلب دارن رو بررسی کردید.چون اونهامشهور شدن به خاطر مطالبشون.در نتیجه شما اونها رو دیدید و بررسیشون کردید.کسانی که مطلبی ندارند رو نمی تونید پیدا کنید که بخواید متوجه بشید سئوکار خوبی هستند یا نه.در نتیجه نمیشه اینطور که گفتید، قضاوت کرد.
 
Last edited:

funfar

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
54
عالی نوشتی مهدی جان
اون سری که محسن به من گفت کافه کتاب پنالتی شده من حقیقتش فکر کردم که مدیرش در زمینه سئو اماتوره ولی با این مقاله بهت ایمان اوردم که از سپیدنام هم بیشتر حالیته
 

Erfan.TRIAL

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2014
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
28
سن
35
بیشتر شبیه تبلیغات و خراب کردن دیگران می مونه تا یه مقاله!
راستی سایت خودتون رو کلمه ی سئو و از این قبیل صفحه ی چندم گوگله؟
موفق باشید :)
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
محتوای مفیدی نبود . یه کم گنگ بود .
خوب این موارد رو که همه میدونن تکراری و ساده بود
 

m.Mosibat

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
86
محل سکونت
ایران
بک لینک
کوتاه عرض کنم. هر کس دیدید در وب‌سایتش بخشی برای خرید بک‌لینک دارد و یا کلا اسمی از خرید بک لینک می‌آورد و یا توی ذهنش و لابه‌لای حرف‌هایش دریافتید که بخشی از کارش خرید بک لینک است را از کانتکت‌های خودتان حذف کنید و اگر دوست داشتید ایگنور هم بکنید که یک وقت به شما نزدیک نشود.
هر سئوکاری که ذره‌ای درک از شرایط مناسبات و معادلات دنیای بهینه‌سازی داشته باشد، می‌داند که خرید بک‌لینک مدت‌ها پیش مرده و به خوبی می‌داند که ریسک خرید بک‌لینک پتانسیل چه اتفاقات ناگواری را در خود دارد.
دوست عزیز شما که میگید سئو کارید آیا جدی هستی که میگی لینک بیلدینگ کارایی نداره ؟
خرید بک لینک یکی از شیوه های لینک بیلدینگه که حداقل توی ایران خوب جواب میده ! شما توی خوردن آب هم زیاده روی کنی بازم ضرر داره اما هر چیزی رو که اصولی پیش ببری به هیچ وجه نمیتونی با قطعیت بگی که مضره.
حداقلش این بود که این پاراگراف رو با یک احتمال شروع میکردی.
مگر اینکه واقعاً لینک بیلدینگ رو مضر بدونید که در اون صورت دیگه حرفی ندارم!
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
وقت همه‌ی دوستان و عزیزان پرشین‌تولز بخیر

مدت زیادی از انتشار این مقاله می‌گذرد و من تا امروز فرصت نکرده بودم پاسخ انتقادات دوستان را بدهم. حالا که پنج‌شنبه است و تا روز یک‌شنبه تعطیل هستیم، فرصت مغتنمی وجود دارد که پاسخ فرمایشات عزیزان را به تفصیل بدهم.
اما ابتدای امر لازم می‌بینم چند نکته را به شکل کلی و به اختصار توضیح بدهم و بعد یک‌به‌یک پاسخ دوستان را داده باشم.
قبل از نوشتن این متن با خودم حدس می‌زدم که بالاخره به یک قشری این حرف‌ها بر می‌خورد. بالاخره یک سری عزیزان هستند که به شکل اتوماتیک و ناخواسته هدف انتقادات مندرج در این مقاله قرار می‌گیرند و طبیعی است که از بیان حقایقی که نه تنها از سمت من، که قبل‌تر از سوی دیگران هم مطرح شده، خوش‌حال نخواهند شد. ایرادی ندارد. اما خوب‌تر نیست اگر به جای دفاع از ضعف‌هایمان، آن‌ها را از بین ببریم؟ بماند. فقط محض اطلاع، چند مقاله‌ی دیگر از وب‌سایت‌های مختلف را این‌جا گذاشتم که بسیاری از ده نکته‌ای که من در مقاله‌ام آورده‌م را آن‌ها نیز ذکر کرده‌اند. بسیاری از این مطالب نوشته‌های بزرگان و باتجربه‌های سئوی دنیاست. نه این‌که دلیل بر درستی قطعی صحبت‌هایشان باشد؛ اما هر آدم متواضع و معقولی، که متعصبانه و کینه‌توزانه برخورد نکند، قبول می‌کند که باید برای رد صحبت دیگرانی که در کارشان خبره هستند، دلیل و منطق داشته باشد. باز هم البته این به طور ضمنی دلیل بر درستی یا نادرستی صحبت‌های بنده نیست. بل، منظور این است که من در بیان این حقایق تنها یا اولین شخص نبودم.
دوم این‌که من نه تنها در این مقاله که در تمام مقالات و نوشته‌هایم، نظر تجربی و مستدل خودم را بنا به دلایل و منطقی که دارم بیان می‌کنم. از این‌که کسی اشتباه من را اثبات کند ترسی ندارم. اما اگر هر کسی که از حرف‌های من خوشش نیامده، بی‌دلیل و بی‌استدلال بخواهد آن‌ها را رد کند که جای بحث و گفت‌و‌گو باقی نمی‌ماند و پاسخ دادن به این‌گونه صحبت‌ها از فرصت من خارج است. این هم طبیعی است که برخی که درآمدشان از کم‌آگاهی مخاطب در این زمینه‌هاست، برآشفته شوند و مغلطه کنند. اما هر عزیزی که صحبت‌های بنده را نمی‌پسندد، می‌تواند استدلال کند. مخاطب هم قضاوت خواهد کرد. دنیای گفت‌و‌گو یعنی همین. ایرادی ندارد اگر من اشتباه بکنم؛ اما باید پشت هر بحثی یک منطقی وجود داشته باشد.
روی صحبتم با مطالب این تاپیک نیست. در این مدت بی‌شمار پیام و ایمیل درباره‌ی این مقاله دریافت کرده‌ام. کلی عرض می‌کنم. به کسی برنخورد.

در آخر همه‌ی دوستانی که مقاله‌ی بنده را مطالعه فرمودند، دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی توضیحات بنده درباره‌ی انتقادات دیگر عزیزان که در زیر آمده است.
و از همه‌ی دوستان که به عرایض من توجه کردند، تشکر می‌کنم.

تشکر از اطلاعاتی که رایگان در اختیار ما قرار می دهید.
یک سوال:
سایت چند وقت میکشه بعد از سئو نتیجه و ثمر بده؟
می دونم بستگی به رقبای موضوع سایت داره
اما فرض کنید سایت دانلود
وقت بخیر
سوال شما بسیار کلی است و به هیچ‌وجه نمی‌شود این‌طوری پاسخ چنین سوالی را داد.
فاکتورها و المان‌های جورواجور و بسیار زیادی درگیر هستند. اما من ساده و مختصر که بخواهم عرض کنم، باید گفت هر نوع سایتی، می‌تواند با اجرای اصولی یک پلن و نقشه راه دقیق در مدت بین ۶ ماه تا یک سال به نتایج مطلوبی برسد.
البته عرض کردم که فاکتورهای بسیاری در این امر دخیل هستند و این زمان در حالت ایده‌آل اتفاق می‌افتد.
ناگفته نماند که نتایج پروسه‌ی بهینه‌سازی، به آهستگی و در تداوم هم اتفاق می‌افتند و نه ناگهانی. از این رو شما باید تغییرات و نتایج مثبت را از هفته‌های ابتدایی و سه‌ماهه‌ی اول مشاهده بفرمایید.
موفق باشید :)

بخش بک لینک و تضمین شما و بعد ازون، ننوشتن سئوکار، صحیح نیست.عدم تضمین نشانه ضعف سئوکار و در عین حال مسئولیت پذیری و صداقت هست.تضمین با دانش کم هم نشانه دروغگو بودن.درسته که سئو ، اساسا تضمین نداره و روی یک سایت خارجی به نام گوگل قول داده میشه.همیشه یک درصد احتمال شکست هست.اما کسی که دانش و تجربه کافی داره و در حوزه های رقابتی خاک خوردست و با تغییرات و هوشمند تر شدن گوگل، تغییر می کنه و به مشتری تضمین میده، اون یک درصد ریسک رو پذیرفته.لذا تضمین کردنش نشان از نالایق بودنش نیست.
خیلی ها(نه سئوکار ها) موضوعات کم یا بی رقابت رو خودشون می تونن سئو کنن.پس اگر به شخص دیگه ای قول بدن که در موضوع کم رقابت این کار رو براشون با تضمین انجام بدن نشان از دروغشون هست؟طبیعتا خیر!
سئو کار حرفه ای هم تفاوتش با دیگران در این هست که در سطوح رقابتی می تونه تضمین کنه.

خرید بک لینک هم صرفا به خاطر اینکه مخالف با قوانین گوگل هست، بد نیست.به خیلی موارد بستگی داره.با یک یررسی ساده متوجه رتبه خوب و البته طولانی مدت وب سایت هایی که لینک خریدند می شید.(عینا لینک خریدند.نه لینک بیلدینگ).در کنارش هم ممکنه صدها سایت ببینید که با خرید بک لینک، یا افت شدید کردند یا براشون بی تاثیر بوده.در حوزه سئو نباید مطلق نگاه کرد.همونطور که خودتون گفتید دنیایی از احتمالات و متغیرهاست.ممکنه مواردی که شما بد بدونید، گاها در شرایط خاصی خوب باشن.(خاصیت تضریبی فاکتور های سئو - قوانین نانوشته گوگل)

با اینکه من خودم موافق نوشتن هستم ولی دلیل نمیشه کسی که نمی نویسه، کارش خوب نباشه.اینکه چند سئوکار مشهور دنیا می نویسند، دلیل نمیشه همه باید بنویسند.سئوکارانی که نام بردید،یک بعد اصلیشون، آموزش است.آیا شما کسانی که آموزش نمیدن و سئوکار خوبی هستند رو میشناسید؟آیا همه سئوکاران جهان رو تک تک چک کردید؟شما فقط اونهایی که مطلب دارن رو بررسی کردید.چون اونهامشهور شدن به خاطر مطالبشون.در نتیجه شما اونها رو دیدید و بررسیشون کردید.کسانی که مطلبی ندارند رو نمی تونید پیدا کنید که بخواید متوجه بشید سئوکار خوبی هستند یا نه.در نتیجه نمیشه اینطور که گفتید، قضاوت کرد.
وقت بخیر
۱- سئوی تضمینی:
اصولا بحث «سئوی تضمینی» در این سطح ابتدایی خلاصه نمی‌شود که «چون در مورد یک سایت خارجی به نام گوگل» هست، پس نمی‌شود در موردش تضمین داد. این مساله، پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست.
سئو قابل تضمین نیست. نه به این دلیل ساده که شما فرمودید. بل به ده‌ها دلیل مستقیم و غیرمستقیم دیگر.
اگر سئو را به فرض مثال، بالا آوردن سایت در کلمات کلیدی معنا کنیم، این بالا آمدن، علاوه بر این که به تغییرات گوگل مرتبط می‌شود، به حجم عظیمی از فعالیت رقبا هم مرتبط است. و جدا از رقبا، چون هیچ فرمول صددرصدی در این حوزه وجود ندارد، بازخورد هر عمل و هر عکس‌العملی در زمینه‌ی بهینه‌سازی، به فاکتورهای بسیار مرتبط می‌شود که هر کدام از آن فاکتورها باز المان‌های دیگری را در خود دخیل دارند.
این که سئو را نمی‌شود تضمین کرد دلیل به این نیست که کسی کارش را درست نمی‌داند. بل، کسی که کارش را درست می‌شناسد و از احتمالات سئو باخبر است، اعتبار خودش را با تضمین یک امر به ذاته محتمل به خطر نمی‌اندازد.
من از فلسفه‌ی تضمین کردن صحبت می‌کنم وگرنه کسی که در کارش خبره باشد، راه و چاه را می‌شناسد و از نتیجه‌ی اعمال خودش تا حدود زیادی مطمئن است. عرض من این است که لفظ «سئوی تضمینی» یک تبلیغ غیرواقعی است. چون هیچ‌کس به این حد از اطمینان نمی‌تواند دست پیدا کند و چنین چیزی غیرممکن است. در ایده‌آل‌ترین حالت هم، خبره‌ترین و باتجربه‌ترین سئوکار دنیا ۸۰ درصد کار را می‌تواند تضمین بدهد و نتایج نهایی به هیچ وجه قابل تضمین نیست. شما می‌فرمایید یک درصد. با این‌که یک درصد قطعا از نظر من اشتباه است و احتمالات بیش از این‌ها نقش دارد، اما اگر یک درصد هم درست باشد، باز قول «سئوی تضمینی» خودش یک دروغ است. شما می‌فرمایید کسی که به کار خودش مطمئن است، آن یک درصد را در نظر می‌گیرد! یعنی چه؟ مگر می‌شود، یک درصد (که قطعا درصد اشتباهی است) را الابختکی قول داد. چطور می‌شود چیزی که نتیجه‌اش حتی یک درصد هم که شده، از کنترل ما ممکن است خارج شود را به کلاینتمان قول بدهیم؟ چگونه می‌شود روی چنین قولی حساب کرد؟ مگر نه این‌که از ابتدا این یک دروغ تبلیغاتی بوده است؟
تمام فرمایشات شما از پایه متناقض است.
از طرفی، بیش‌تر کسانی که سئو را تضمینی انجام می‌دهند، همان‌هایی هستند که جز بک لینک خریدن، کم‌تر چیزی از دنیای سئو دریافته‌اند و همان‌هایی هستند که مشتری‌هایشان بعد از یکی دو ماه در اوج بودن با سر زمین می‌خورند. اگر مایل باشید، می‌توانم از این مشتری‌ها صدتا صدتا به شما معرفی کنم. اسامی سایت‌های سئوکار این مشتری‌ها را اگر مخاطبان بدانند بد هم نیست.
۲- خریدن بک‌لینک:
بک‌لینک خریدنی نیست.
این کار، کار کسانی است که لینک‌بیلدینگ را نفهمیده‌اند و نمی‌توانند استراتژی‌های لینک‌بیلدینگ را اجرا کنند و از این رو، با سایت مردم قمار می‌کنند و می‌خواهند کم‌توانی خودشان در لینک‌بیلدینگ را با خرید بک‌لینک جبران کنند.
بنده در مقاله‌ی بک لینک چیست؟ به این مورد که شما فرمودید اشاره کردم. و در این‌جا هم دقیقا حرف از احتمال زده‌ام. اما نمی‌دانم چرا درست متوجه این عرض بنده نشده‌اید.
بنده عرض کردم: «ریسک خرید بک‌لینک پتانسیل چه اتفاقات ناگواری را در خود دارد.» یعنی چی؟! یعنی این‌که خرید بک‌لینک احتمال بالا و پتانسیل بالایی در نابود کردن رتبه‌ی وب‌سایت شما دارد. اگر به مقاله‌ی بک‌لینک چیست بنده هم مراجعه بفرمایید همین را با توضیحات بیش‌تر تکرار کرده‌ام.
در آن مقاله آورده‌ام که:
چرا نباید بک لینک بخریم؛ مساله مرگ و زندگی
خرید بک لینک از نظر گوگل تقلب و خلاف قوانین است. با وجود الگوریتم پنگوئن، راه‌های لو رفتن خریدار و فروشنده‌ی بک لینک بسیار زیادتر و دقیق‌تر شده است. حالا بگذریم از این‌که بسیاری از تقلب‌های سئو و بسیاری از بک لینک خریدن‌ها، هیچ‌گاه نتیجه نمی‌دهند؛ اما نمی‌توان گفت تمام خریداران و فروشندگان بک لینک هم به تله‌ی گوگل می‌افتند. در هر حال، شما کلاهتان را قاضی کنید! ترجیح می‌دهید آهسته، قانونی، پایدار و محکم پیشرفت کنید یا می‌خواهید تمام تلاش و ثمره‌‌ی شب‌بیداری‌هایتان را به امید پیشرفت سریع اما ناپایدار و غیرقانونی که ممکن است هر لحظه به قیمت سقوط آزاد وب‌سایتتان تمام شود، در خطر مرگ و زندگی قرار دهید؟
بله. وب‌سایت‌های زیادی هستند که با بک لینک به اصطلاح بالا آمده‌اند. اما هر سایتی مثل بدن هر انسانی، شرایط خاص خودش را دارد. لزوما یک قرص و یک دارو برای همه‌ی بیمارانی که مبتلا به یک بیماری هم هستند جواب نمی‌دهد. نمی‌شود گفت چون این وب‌سایت توانسته، پس برای وب‌سایت من هم قطعا کار می‌کند. فاکتورها و متغیرهای بسیاری در شناسایی وب‌سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل موثر هستند. از جمله‌ی دلایلی که باعث پنالتی شدن یا بن شدن وب‌سایت‌‌هایی که بک لینک می‌خرند، می‌شود، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
– بک لینک از وب‌سایت‌های اسپم
– بک لینک از وب‌سایت‌های نامرتبط
– بک لینک از وب‌سایت‌هایی با تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیاد
– بک لینک از وب‌سایت‌هایی که تولید محتوا ندارند و صرفا حاوی تعدادی بک لینک هستند
– بک لینک های زیاد با یک کلمه کلیدی یکسان
– بک لینک های زیاد فقط به یک صفحه یکسان، مثل صفحه اول وب‌سایت
۳- فرمایش شما در مورد سئوکارانی که نمی‌نویسند، از درون متناقض است. شما می‌فرمایید اگر سئوکاری نمی‌نویسد، پس معروف نشده که کسی بشناسد، پس می‌تواند سئوکار قابلی باشد و در عین حال گمنام. حال این‌که اگر سئوکاری قابل باشد، چه بنویسد و چه ننویسد، به شهرت می‌رسد و اهالی فن او را به خوبی می‌شناسند. کما این‌که سئوکارهایی هم وجود دارند که بسیار مطرح هستند و در کمپانی‌های بزرگ کار می‌کنند، اما وبلاگ شخصی ندارند. اما اگر پیگیر همان‌ها هم بشوید، می‌بینید که بالاخره در یک مجله‌ای جایی می‌نویسند، یا تز دانشگاهی‌شان مرتبط بوده یا مثلا کتاب چاپ کرده‌اند.
جدا از این، اولا که بنده تمام سئوکارهای دنیا را نمی‌شناسم. اما هر کسی باید بزرگان تخصص خودش را بشناسد و من هم تعداد بسیاری از این بزرگان را می‌شناسم. همان‌طور که خودتان می‌بینید، درصد بسیاری از آن‌ها می‌نویسند.
علاوه بر این‌ها، شما عرایض بنده را تفسیر به رای کرده‌اید.
من نگفتم همه‌ی آن‌هایی که می‌نویسند خوب هستند یا همه‌ی آن‌هایی که خوب هستند حتما باید بنویسند. عرض کرده بودم:
«همه‌ی سئوکارها وبلاگ‌نویس نیستند؛ اما می‌توان گفت اغلب سئوکارها بالاخره یک جایی می‌نویسند و مقالاتشان را منتشر می‌کنند.»
من اصلا کی گفتم همه باید بنویسند. من عرض کردم، اغلب بزرگان می‌نویسند یا آموزش می‌دهند و بالاخره یک جایی و از یک طریقی مطالبشان را منتشر می‌کنند. چون کسی که در سطح بالایی از بهینه‌سازی فعالیت می‌کند، مثل فیزیک‌دانی است که به فرمول‌ها و قواعد مختص خودش رسیده است و بدون انتشار این فرمول‌ها و قواعد، نمی‌تواند در حوزه‌ی کارش فعالیت بکند.

در نهایت: گمان می‌کنم جدا از اختلاف‌نظر‌هایی که وجود دارد، شما مطلب بنده را دقیق نخوانده‌اید یا به خوبی درک نکرده‌اید. چون از سه ایرادی که به بنده گرفتید، دوتاش اصولا تکرار عرایض بنده بود و با عرایض من یکسان بود.
خوب است اگر حرفی مذاقمان خوش نمی‌آید یا یک صحبتی نوک پیکانش به طرف نقاط ضعف ماست، به جای دفاع از آن نقاط ضعف، آن‌ها را اصلاح و برطرف کنیم.

با بهترین آرزوها :)

عالی نوشتی مهدی جان
اون سری که محسن به من گفت کافه کتاب پنالتی شده من حقیقتش فکر کردم که مدیرش در زمینه سئو اماتوره ولی با این مقاله بهت ایمان اوردم که از سپیدنام هم بیشتر حالیته
وقت بخیر
خیلی لطف دارید شما.
کدوم محسن و کجا بهتون گفته درمورد کافه کتاب؟ کافه کتاب یک مساله‌ای بود بسیار پیچیده و از رقبای سایت، مشکلاتی پیش آمده بود و در نهایت رفع شد.
آقای سپیدنام هم من به عنوان یک بیزینس‌من براش احترام قائل هستم. ولی مقایسه‌ی افراد اصولا درست نیستش ;) :)
موفق باشید

بیشتر شبیه تبلیغات و خراب کردن دیگران می مونه تا یه مقاله!
راستی سایت خودتون رو کلمه ی سئو و از این قبیل صفحه ی چندم گوگله؟
موفق باشید :)
وقت بخیر
حق مطلب این است که من تلاش داشتم به مخاطب بفهمانم هر کسی که توی نت یک سایت خدمات سئو دارد، سئوکار نیست.
طبیعی است که من با مشاهده در محیط اینترنت فارسی، چنین نیازی را حس کردم. یعنی این‌که بسیاری افراد کم‌مایه در زمره‌ی این دسته می‌گنجند که اگر تخریب شوند، در واقع به حقشان رسیدند. چرا که علاوه بر تخریب فضای کار بهینه‌سازهای حرفه‌ای، به چشم خودم دیدم که چطور با زندگی افراد بازی کرده‌اند و زحمات چندین ساله‌ی افراد را که مثلا تنها منبع درآمدشان از یک سایت بوده را، در چشم به‌هم‌زدنی نابود کرده‌اند.
از طرفی بنده نامی از کسی نیاورده‌ام. نظر بنده این بوده است که افرادی که این موارد را دارند، سئوکار نیستند. برای یک‌به‌یک موارد هم توضیح داده‌ام و استدلال دارم که اگر نیاز باشد بیش‌تر هم توضیح می‌دهم. یا حتی حاضر به مناظره درباره‌شان هستم! اگر به این می‌گویند تخریب، پس من تخریب‌کننده هستم. چون من چیزی جز واقعیت‌های علمی و تجربی بیان نکردم.
ضمنا: وب‌سایت پاریسنا هنوز به شکل رسمی راه‌اندازی نشده و تا این لحظه که صحبت می‌کنم، دارد مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند و تیم تحریریه‌اش را جمع‌‌آوری می‌کند و اگر دقت کنید می‌بینید که اصلا آپدیت هم نمی‌شود.
از این رو، استارت استراتژی بهینه‌سازی‌اش زده نشده است. کما این‌که، در همان تک و توک مقالاتی که داشته، بدون هیچ‌گونه فعالیت به‌خصوصی در زمینه‌ی بهینه‌سازی، رتبه‌ی مناسبی را به دست آورده است. به شکلی که مثلا در مورد مقاله‌ی سئو چیست؟، با عبارت «سئو چیست» و «سئو چیست؟» رتبه‌ی پانزدهم را دارد. حال این‌که این عبارت در بین اهالی سئو و متخصصان بهینه‌سازی استفاده می‌شود و کسانی که این عبارت را استفاده کرده‌اند، همگی سئوکار هستند و عبارت رقابتی‌ای است. و از طرفی، بنده به هیچ عنوان، هیچ کاری برای بالا آوردن این صفحه نکردم. بلکه صرفا با توچه به رعایت اصول نگارش و مبانی اولیه‌ی بهینه‌سازی محتوا و با تبلیغاتی که کاربران برای مطلب کرده‌اند به این جایگاه رسیده است که به آرامی و به شکل پایدار، در حال پیشرفت هم هست. و هم‌چنین از طرف دگری، این صفحه نسب به سایر صفحات رقیب در این عبارت، صفحه‌ی بسیار بسیار جوانی است.
پس، همان‌طور که می‌بینید، پاریسنا هنوز استارت نخورده است و فرصت اندک من اجازه‌ی کار روی وب‌سایت خودم را نمی‌دهد.
پس بهتر است اگر عرایض بنده را قبول ندارید، به جای پرداختن به موارد سطحی، استدلال خودتان را بیان کنید.
موفق باشید :)

محتوای مفیدی نبود . یه کم گنگ بود .
خوب این موارد رو که همه میدونن تکراری و ساده بود
وقت بخیر
مرسی از اشتراک‌گذاری دیدگاهتون.
اگر همه‌ی مواردی که در بالا ذکر شد رو همه‌ی مخاطبان و وب‌مستر‌ها می‌دونستند، نسل افراد کم‌مایه و سطحی دنیای بهینه‌سازی، منقرض می‌شد. اما برعکس، می‌بینیم که هر روز به تعداد سئوکارهای تازه‌کار اضافه می‌شه و شخصا همیشه با مشتری‌های ناراضی این افراد برخورد دارم که دنبال کسی می‌گردند که خرابکاری‌های این اشخاص رو جمع کنند.
نظر شما هم البته گنگ هست و نمی‌دونم چطور می‌شه بهش پاسخ داد. ;)
موفق باشید

دوست عزیز شما که میگید سئو کارید آیا جدی هستی که میگی لینک بیلدینگ کارایی نداره ؟
خرید بک لینک یکی از شیوه های لینک بیلدینگه که حداقل توی ایران خوب جواب میده ! شما توی خوردن آب هم زیاده روی کنی بازم ضرر داره اما هر چیزی رو که اصولی پیش ببری به هیچ وجه نمیتونی با قطعیت بگی که مضره.
حداقلش این بود که این پاراگراف رو با یک احتمال شروع میکردی.
مگر اینکه واقعاً لینک بیلدینگ رو مضر بدونید که در اون صورت دیگه حرفی ندارم!

وقت بخیر
این‌که بنده گفتم «لینک‌بیلدینگ کارایی ندارد» را نمی‌دانم از کجای صحبت‌های بنده استخراج کردید.
لینک‌بیلدینگ یکی از زیرشاخه‌های اصلی، اساسی و ضروری بهینه‌سازی است. و البته خرید بک‌لینک جزئی از آن نیست. قواعد و قوانین بهینه‌سازی هم جز در مواردی -آن هم به شکل غیرمستقیم- هیچ دخلی به این که شما در ایران باشید یا در اوگاندا یا در امریکا ندارد و اصلا فرمایش شما که گفتید «بک‌لینک خریدن در ایران خوب جواب می‌دهد» را درک نمی‌کنم! در پاسخ دادن به این نوع نگاه، زبانم قاصر است.
مقاله‌ی دیگری با عنوان بک لینک چیست دارم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه بفرمایید. آن‌جا قدری بیش‌تر توضیح دادم گه چرا نباید بک لینک خرید. اما گمان نمی‌کنم با این نوع نگاه شما، خواندنش تفاوتی برای شما ایجاد کند.
خرید بک لینک، با این که می‌تواند زیرکانه و یا احمقانه باشد. اما خرید بک لینک اصولی و غیر اصولی نداریم. اساسا بک لینک خریدن پتانسیل این را دارد که تمام زحمات یک وب‌مستر را نابود کند و در یک چشم به هم زدن می‌تواند چندین سال تلاش شما را از بین ببرد. به کررات این مساله را شخصا مشاهده کرده‌ام. به چنان سرعتی سایت شما می‌تواند نابود شود که تصورش برای شما مشکل خواهد بود.
این که می‌فرمایید باید با احتمال صحبت می‌کردم هم در مطلب بنده وجود دارد. مشکل این‌جاست که شما دقیق متوجه نشده‌اید.
بنده عرض کردم: «ریسک خرید بک‌لینک پتانسیل چه اتفاقات ناگواری را در خود دارد.» یعنی چی؟! یعنی این‌که خرید بک‌لینک احتمال بالا و پتانسیل بالایی در نابود کردن رتبه‌ی وب‌سایت شما دارد. اگر به مقاله‌ی بک‌لینک چیست بنده هم مراجعه بفرمایید همین را با توضیحات بیش‌تر تکرار کرده‌ام. شما چند تا سایت را دیده‌اید که با خریدن بک‌لینک به مدت محدود بالا آمده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اید که «بک‌لینک خرید توی ایران خوب جواب می‌دهد». حال این‌که اگر گستره‌ی تجارب و مشاهداتان در این حوزه قدری وسیع‌تر می‌بود، اشراف بهتری به این موضوع می‌داشتید.
در آن مقاله آورده‌ام که:

چرا نباید بک لینک بخریم؛ مساله مرگ و زندگی
خرید بک لینک از نظر گوگل تقلب و خلاف قوانین است. با وجود الگوریتم پنگوئن، راه‌های لو رفتن خریدار و فروشنده‌ی بک لینک بسیار زیادتر و دقیق‌تر شده است. حالا بگذریم از این‌که بسیاری از تقلب‌های سئو و بسیاری از بک لینک خریدن‌ها، هیچ‌گاه نتیجه نمی‌دهند؛ اما نمی‌توان گفت تمام خریداران و فروشندگان بک لینک هم به تله‌ی گوگل می‌افتند. در هر حال، شما کلاهتان را قاضی کنید! ترجیح می‌دهید آهسته، قانونی، پایدار و محکم پیشرفت کنید یا می‌خواهید تمام تلاش و ثمره‌‌ی شب‌بیداری‌هایتان را به امید پیشرفت سریع اما ناپایدار و غیرقانونی که ممکن است هر لحظه به قیمت سقوط آزاد وب‌سایتتان تمام شود، در خطر مرگ و زندگی قرار دهید؟
بله. وب‌سایت‌های زیادی هستند که با بک لینک به اصطلاح بالا آمده‌اند. اما هر سایتی مثل بدن هر انسانی، شرایط خاص خودش را دارد. لزوما یک قرص و یک دارو برای همه‌ی بیمارانی که مبتلا به یک بیماری هم هستند جواب نمی‌دهد. نمی‌شود گفت چون این وب‌سایت توانسته، پس برای وب‌سایت من هم قطعا کار می‌کند. فاکتورها و متغیرهای بسیاری در شناسایی وب‌سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل موثر هستند. از جمله‌ی دلایلی که باعث پنالتی شدن یا بن شدن وب‌سایت‌‌هایی که بک لینک می‌خرند، می‌شود، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
– بک لینک از وب‌سایت‌های اسپم
– بک لینک از وب‌سایت‌های نامرتبط
– بک لینک از وب‌سایت‌هایی با تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیاد
– بک لینک از وب‌سایت‌هایی که تولید محتوا ندارند و صرفا حاوی تعدادی بک لینک هستند
– بک لینک های زیاد با یک کلمه کلیدی یکسان
– بک لینک های زیاد فقط به یک صفحه یکسان، مثل صفحه اول وب‌سایت

ضمن این‌که: اگر تمایل داشتید در دوره‌های حضوری یا آنلاین لینک‌بیلدینگ بنده شرکت کنید، می‌توانید هماهنگی لازم را از طریق ایمیل بخش سئوی پاریسنا صورت بدهید. چون توضیح این‌که لینک‌بیلدینگ چیست و چگونه انجام می‌شود و هم‌چنین معرفی استراتژی‌ها و تکنیک‌های لینک‌بیلدینگ، به جز در قالب دوره‌های آموزشی، از فرصت بنده خارج خواهد بود.
موفق باشید :)
 

mohsen.unlimited

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2013
نوشته‌ها
367
لایک‌ها
340
شما باز مطلق گویی کردید.
پاسخ اولی من مجددا پاسخ شماست.
اینکه خودتون نمیتونید و انقدر اطمینان ندارید و براتون غیر ممکنه٫ دلیل نداره فکر کنید برای همه هم همینطوره.


بنده نقطه ضعفی ندارم که بخوام ازینکه بهش اشاره بشه فرار کنم.اینکه شما حرفی میزنید که صحت نداره٫ معنیش نقطه ضعف من نیست.

ما هیچ وقت روی سایتهایی که تضمین دادیم شکست نخوردیم.موارد استثنا هم که خیلی کمتر از یک درصد بوده بازگشت وجه داشتیم که باز هم اونها حواشی زیادی داشته.پس ایا کلاهبرداریم؟یا دروغگوییم یا نقطه ضعف داریم؟!!

میتونید در کلاس های خصوصی و سطح پیشرفته ما شرکت کنید تا خودتون هم بتونید با اطمینان به دیگران تضمین بدید و منطقا و عملا متوجه میشید اون یک درصد ریسکه نه بیشتر! و مجموعا پذیرفتن این ریسک برای شما سودمنده.
هر وقت فکر کنید به نقطه آخر دانش رسیدید٫ پله های بعدی شما رو به عقب بر میگردند.

عذر من رو بابت اینکه تو تاپیک شما لینک زدم بپذیرید.اگر از اول در تاپیک شرکت نمیکردم این کار رو نمیکردم.

همچنین لطفا بحث رو حداقل با من ادامه ندید.به اندازه کافی حرف ها زده شده.اگر اصرار دارید که بگید حرف شما درسته و حرف من غلط؛ اوکی قبوله شما درست میگید.من حرفی ندارم.

غرور٫ آفت سئوکاران و فعالان حوزه IT
سئو تضمینی ٫ تحلیلی بر بحث ضمانت و قیمت در سئو
 

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
290
سن
64
خرید بک لینک خیلی وقته که منقضی شده و موتورهای جستجو خیلی باهوشتر شده اند.
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
شما باز مطلق گویی کردید.
پاسخ اولی من مجددا پاسخ شماست.
اینکه خودتون نمیتونید و انقدر اطمینان ندارید و براتون غیر ممکنه٫ دلیل نداره فکر کنید برای همه هم همینطوره.


بنده نقطه ضعفی ندارم که بخوام ازینکه بهش اشاره بشه فرار کنم.اینکه شما حرفی میزنید که صحت نداره٫ معنیش نقطه ضعف من نیست.

ما هیچ وقت روی سایتهایی که تضمین دادیم شکست نخوردیم.موارد استثنا هم که خیلی کمتر از یک درصد بوده بازگشت وجه داشتیم که باز هم اونها حواشی زیادی داشته.پس ایا کلاهبرداریم؟یا دروغگوییم یا نقطه ضعف داریم؟!!

میتونید در کلاس های خصوصی و سطح پیشرفته ما شرکت کنید تا خودتون هم بتونید با اطمینان به دیگران تضمین بدید و منطقا و عملا متوجه میشید اون یک درصد ریسکه نه بیشتر! و مجموعا پذیرفتن این ریسک برای شما سودمنده.
هر وقت فکر کنید به نقطه آخر دانش رسیدید٫ پله های بعدی شما رو به عقب بر میگردند.

عذر من رو بابت اینکه تو تاپیک شما لینک زدم بپذیرید.اگر از اول در تاپیک شرکت نمیکردم این کار رو نمیکردم.

همچنین لطفا بحث رو حداقل با من ادامه ندید.به اندازه کافی حرف ها زده شده.اگر اصرار دارید که بگید حرف شما درسته و حرف من غلط؛ اوکی قبوله شما درست میگید.من حرفی ندارم.

غرور٫ آفت سئوکاران و فعالان حوزه IT
سئو تضمینی ٫ تحلیلی بر بحث ضمانت و قیمت در سئو

وقت بخیر

رفیق عزیزم.
این‌که سئو یک امر به ذاته محتمل و متغیر است حرف امروز و دیروز نیست و حرف من تنها هم نیست. شما که باید تکنیک‌های جستجو را به خوبی بلد باشید؛ یک فرصتی بگذارید و چرخی بزنید. این یک اصل است و اگر در نت فارسی هیچ‌کس به آن اعتنا نمی‌کند، برای این است که مخاطب و مشتری با «تبلیغ غیرواقعی» بهتر جذب می‌شود. برای این است که من نوعی سئوکار، چون در اجرای بهینه‌سازی ضعف دارم، به تبلیغات توخالی رو می‌آورم.
شما اگر منطقی برای رد این اصل داشتید، بنده گردنم از مو باریک‌تر؛ اما دلیلی برای صحبت‌هایتان نمی‌آورید. فقط تکرار می‌کنید که «تو نمی‌توانی و من می‌توانم».
حال این‌که اصلا مساله این نیست رفیق جان. بنده دارم از فلسفه‌ی «تبلیغ غیرواقعی سئوی تضمینی» صحبت می‌کنم،
بنده از ابتدا روی صحبتم با حضرتعالی نبوده و این‌که شما انتقادات من را به صورت اتوماتیک‌وار به خود می‌گیرید، را نمی‌دانم چطور می‌شود تفسیر کرد.
از طرفی. بنده نه پله‌ی آخر، که پله‌ی اول دانش را هم هنوز نتوانسته‌ام بالا بیایم. پس، ازحرف گذاشتن توی دهان بنده و تفسیر به رای صحبت‌هایم لطفا خودداری بفرمایید.
بنده‌ی حقیر، پاسخ یک‌به‌یک انتقادات شما را با استدلال و سطح سواد اندکی که داشتم دادم. اما شما بدون هیچ نوع استدلالی، صرفا با گفتن این صحبت که «اگر برای تو سخت است دلیل نمی‌شود بقیه هم نتوانند» فقط این شاخه به آن شاخه می‌پرید. و بنده را به شرکت در کلاس‌هایتان دعوت می‌فرمایید. اصولا در هیچ کجای کلام شما، نشانی از استدلال وجود ندارد.
من در طول هر هفته، شاید حداقل با یک مورد مشتری خانه‌خراب‌شده برخورد داشته باشم که همین سایت‌های «سئوی تضمینی»، با ابتدایی‌ترین و بچگانه‌ترین اعمالی که ممکن بوده، سایتش را نابود کرده‌اند. من ادعا نکردم که هر کسی که تبلیغ سئوی تضمینی می‌کند دروغ می‌گوید. من با اطمینان گفتم و می‌گویم که «سئوی تضمینی» عبارت اشتباه و نادرست و ناممکنی است. هر کس از این عبارت در تبلیغاتش استفاده می‌کند، یا درک درستی از چیزی که قول می‌دهد ندارد، یا تبلیغ غیرواقعی می‌کند. اما شما نمی‌دانم چرا خودتان، خودتان را در دسته‌ی دوم گذاشتید.
چیزی که قبلا در همین مقاله نوشتم این بوده است:
اغلب افرادی که از این عبارت در صحبت‌ها، تبلیغات یا قراردادهای خود استفاده می‌کند از روی نفع شخصی و بنا به طمع مالی چنین می‌گویند و اگر از این گروه نباشند، باز مشخص است که درک صحیحی از سئو ندارند. در هر صورت افراد مناسبی برای استخدام نیستند.

هم‌چنین، در صورتی که تمایل داشته باشید، بنده یک دوره‌ی رایگان آموزش مبانی سئو برای شما تنظیم خواهم کرد که در صورت نیاز می‌توانید با هماهنگی قبلی، هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.
ضمنا: این فروم اگر مال من می‌بود هم شما مختار و مجاز به شرکت در هر بحثی که دوست داشتید، بودید. حالا که اختیارش با بنده نیست صد البته در هر تاپیکی که مایل باشید می‌توانید شرکت کنید. شما انتقادات خود را مطرح کردید. من هم پاسخشان را دادم. اتفاق مهمی نیفتاده است دوست عزیز. :)

موفق باشید
---
پی‌نوشت:
راستی. من مطلبی که درباره‌ی غرور نوشته بودید را مطالعه کردم و از نگاه زیبایی که داشتید استفاده بردم.

فقط در زیر مطلب یک کامنتی بود:
سلام
متن خیلی خوبی بود.خواستم فقط تشکر کنم
خیلی ممنون
پ.ن:
اگر ممکنه یه مطلب در مورد Bing و تفاوت هاش با گوگل بنویسید.(به نظرم درصد کاربرای بینگ در حال افزایش هستش.درست فکر می کنم یا نه؟)
با تشکر

که شما در پاسخش آورده بودید:
لطف دارید دوست عزیز.بینگ هنوز خیلی خیلی عقب هست از گوگل.چشم حتما.اینکه کاربرای بینگ دارن زیاد میشن، رو ما نمی تونیم تشخیص بدیم چون آمار از سراسر جهان و ایران نداریم و الکسای بینگ هم کاهشی نداشته تو ایران. اگر نظری بدیم اشتباهه.چیزی که ورودی از آمار گیر سایت هایی که هم تو گوگل و هم بینگ رتبه دارن، به چشم قابل مشاهده است، این رو نشون نمیده

خواستم بگویم سهم موتورهای جستجو در بازار جستجو توسط موسسات و مراجع معتبر بسیار زیادی مثل استاتیستا و نت‌مارکت‌شیر و کام‌اسکور به شکل مداوم و با دقت بسیار، همیشه در حال سنجش است و با یک جستجوی ساده‌ی عبارت Search Engine Share می‌تونید به آمارهای متفاوتی که برخی موسسات بر اساس کشور هم به دست آورده‌اند، دست پیدا کنید.
ضمن این‌که درآوردن این‌طور اطلاعات، از رتبه‌ی الکسای سایت‌ها یا از سایت‌هایی که هم ورودی بینگ و گوگل دارند(!)، دیدگاه بامزه‌ای بود.
لازم به ذکر است در صورتی که تمایل به شرکت در آن دوره‌ی آموزش مبانی سئو که قولش را داده بودم، داشته باشید، این دست مسائل حتما در طول جلسه‌های آموزشی آورده می‌شوند.

موفق باشید


خرید بک لینک خیلی وقته که منقضی شده و موتورهای جستجو خیلی باهوشتر شده اند.
البته گوگل در شناسایی تقلب‌ها مشکلاتی دارد. اما به قول شما بسیار زرنگ شده است و به طور مدام هم از روش‌های مختلفی در حال بهبود این وضعیت است. :)
 
Last edited:

mohsen.unlimited

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2013
نوشته‌ها
367
لایک‌ها
340
من گفتم الکسای بینگ.نگفتم الکسای سایت ها.با دقت بخونید و چرخی تو مقالات بنده در سئو روز بزنید.
شما از رو حقیقت آمار در میارید یا تو گوگل سرچ می کنید ففط؟آمار ورودی بینگ سایت های ایرانی رو تو گوگل سرچ می کنید و بدست میارید؟!
چند تا نمونه کار رقابتی داری شما؟جز تو تئوری کاری کردید؟!!
من هیچ وقت عادت ندارم کسی رو حتی اگه بدونم این کاره نیست زیر سوال ببرم و الان هم کلا پشیمونم که برای پست شما ارزش قائل شدم.سعی کنید به جای حسادت، بیشتر یاد بگیرید از دیگران(نه من)
اوکی شما خوب هستید.قبوله.ما همه بی سوادیم و شما با سوادید.ادامه نده آقا شما خوبی اوکی.
 

medil0ne

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2009
نوشته‌ها
422
لایک‌ها
75
سن
32
محل سکونت
Departed City
من گفتم الکسای بینگ.نگفتم الکسای سایت ها.با دقت بخونید و چرخی تو مقالات بنده در سئو روز بزنید.
شما از رو حقیقت آمار در میارید یا تو گوگل سرچ می کنید ففط؟آمار ورودی بینگ سایت های ایرانی رو تو گوگل سرچ می کنید و بدست میارید؟!
چند تا نمونه کار رقابتی داری شما؟جز تو تئوری کاری کردید؟!!
من هیچ وقت عادت ندارم کسی رو حتی اگه بدونم این کاره نیست زیر سوال ببرم و الان هم کلا پشیمونم که برای پست شما ارزش قائل شدم.سعی کنید به جای حسادت، بیشتر یاد بگیرید از دیگران(نه من)
اوکی شما خوب هستید.قبوله.ما همه بی سوادیم و شما با سوادید.ادامه نده آقا شما خوبی اوکی.

وقت بخیر

در مورد کامنت سایتتان که والا من زبانم قاصر است از ادامه‌ی بحث با حضرتعالی. اصلا سر و ته کلامتان پیدا نیست. نمی‌فهمم چه می‌گویید. از سواد من بالاتر صحبت می‌کنید.
در مورد نمونه کار عملی هم به قدر کفایت وجود دارد. لازم است روی پیشانیم نوشته باشد؟ یا شما می‌خواهید نمونه کارهای من را بسنجید؟!ضمن این‌که شما هر بار که جوابتان را منطقی می‌گیرید، چون پاسخی برای عرایض بنده ندارید، باز یک افاضات کینه‌توزانه‌ی دیگر بیرون می‌پرانید. به هر حال این را مخاطبان فروم و کسانی که این بحث را بخوانند، بهتر می‌توانند قضاوت کنند.
بنده تا به امروز که با شما دارم بحث می‌کنم، پیش نیامده بود که با کسی اینطوری صحبت کنم. شما بودید که از ابتدا با مغلطه شروع کردید و بی‌منطق، همه‌ی استدلال‌های بنده را همین‌طوری رد کردید و بعد هم با توهین به من پیشنهاد شرکت در کلاس‌هایتان را می‌‌دهید.
اگر دنیای بهینه‌سازی از یک تا صد نمره داشته باشد، من نیم هم نمی‌گیرم. ولی شما که نمی‌توانید مارکت شیر شرکت‌ها را به مخاطبتان بگویید و فکر می‌کنید می‌شود از روی رتبه‌ی الکسا به سهم موتور جستجو از بازار دست پیدا کرد و هنوز که هنوز است نوی سایتتان بک‌لینک به شکل پکیجی و انبوه -به روشی که حتی بین بک‌لینک فروش‌ها هم سال‌هاست منسوخ شده و ریسک پنالتی‌اش تقریبا قطعی است- می‌فروشید، نباید این‌قدر گستاخانه با دیگران صحبت کنید.
و الا بنده از ابتدا بحثی با کسی نداشتم.
یک سری نظریاتم را منتشر کردم و دلایلم را آوردم. شما از غیب آمدید و خودتان را چسباندید به نوک پیکان انتقادات مقاله‌ی من.
بحث با شما از همان اول هم اشتباه بود. شما بحث کردن نمی‌دانید. هر پاسخی که می‌گیرید، با یک توهین و پراکنده‌گویی دیگر برمی‌گردید و حتی پاسخ یکی از صحبت‌ها و استدلال‌های بنده را هم ندارید.
پیشنهاد می‌کنم از ادامه‌ی بحث و پاسخ دادن به این پیام خوداری بفرمایید. چون پاسخ دیگری دریافت نخواهید کرد.

موفق باشید و موید
 
بالا